Maviliklərin Müsyösü
Fuad Poladovun əziz
xatirəsinə ithaf olunur
Ölmək... qəribə kəlmədir. Bu beş hərfli söz eyninə gələndə dönüb olursan okeanda bir zərrə. Anası əlini buraxmış, izdihamlı şəhərdə ayaqyalın o yan-bu yana qaçan uşaq kimi çarəsiz hiss edirsən özünü. Karlar şəhərində hönkürürsən, duyan olmur. Tir kimi uzanıb ölməyə nə var ki?! Yaşaya-yaşaya bu kəlməni dilinə gətirməkdən söhbət gedir. Ömür boyu tək-tənha yaşa, ölüm anında biri peyda olsun, "getmə" sözünü götürüb daş kimi çırpsın pəncərənin şüşəsinə, cingiltidən bağrın partlasın... Dünya paltar deyil, soyunub asqıdan asasan, ya da bəyənməyib başqa bir rəngilə dəyişəsən! Həyat əynində səninlə bərabər köhnəlir... köhnəlir...Və budur, gözünü açırsan ki, daha gözün yoxdur görməyə, daha əlin yoxdur tutmağa! Yatıb-durmağını da daha saatın qamış əqrəbləri bəlli etmir...
"- Müsyö, getmə də... nə olar! Bizi buraxma! Buraxma!
- Qorxma, ölmürəm! Gözəgörünməzə qovuşuram!"
Velosipedin üstündə Momo iki əlini kəndir kimi Müsyönün belinə dolayıb ağlaya-ağlaya "getmə" sözünü o həzin səsiylə dilə gətirəndə səhnədə olduğumu niyə unutdum? ... Bəlkə də son səhnədə üzümə düşən mavi işığın təsirindən oldu. Səbəbini anlamadım, səhnə həyatımda çox nadir hallarda bu vəziyyətə düşmüşdüm. Həmin anda içimdə, lap dərinlikdə nələrsə oyandı, nələrsə öldü.
Teatrın qapısını ehmalca örtüb çıxdım. Axşam düşmüşdü, iş vaxtı bitmək üzrə idi. Artıq on beş gün idi ki, tamaşanın məşqləri gedirdi. Küçələr insanlarla dolu idi, qarışqalar yuvasına dolan kimi hamı evinə-eşiyinə dönməyə başlamışdı. Mən də evə tələsirdim. Səki izdihamlı idi, addımlarımı kiçik götürməyə məcbur olurdum. Metronun Nizami stansiyasına nə zaman çatdığımı hiss etmədim. Beynimə hakim kəsilmiş düşüncələr bir anlıq yoxa çıxdı, sanki külək əsdi, bu fikirləri qovalayıb harasa apardı. Başımı qaldırdım, gözlərimə ilk dəyən insanların mənə təbəssüm dolu baxışları oldu. Bu sevgi yaxşı hiss bağışlasa da, fikrimi yayındırırdı, elə bil hamı əlbir olub məni özümdən qoparıb özlərinə yapışdırırdı. Düşüncəmin kələfini tuta bilmirəm, ip yumağının ucunu itirmiş kimi karıxıram belə hallarda. Hava çox soyuq idi, bir siqaret yandırdım, tüstü ciyərimə gedəndə təngnəfəs oldum.
"Mavi küçə gözəldir, mavi olmasa
da!!"-
Müsyö üzünü Momoya tutub bu cümləni deyəndə
mən uzaq Parisin o Mavi küçəsində marketdə
oturub fransızca müştəriləri
salamlayırmış kimi hiss edirdim özümü. Mavi küçənin mavi olub-olmamasını dəqiq
bilməsəm də, oranın qara rəngdən uzaq
olduğuna əmin idim. Tamaşanın son
səhnəsində Müsyö mavi işıq içində
ölərkən Momo titrək əlləri ilə onun
gözlərini bağlayır. Ola bilsin ki,
Müsyö gözəgörünməzliyə qovuşmaq
üçün məhz mavi işığa bürünməlidir.
Siqaretimi söndürüb metro stansiyasına
daxil oldum. Mühafizə məmuru məni
təbəssümlə qarşıladı. Hər zaman olduğu kimi bu dəfə də yoxlama
aparatını əlimdəki çantaya
yaxınlaşdırmadı. Eskalatordan düşəndə
qatar artıq tərpənmişdi. Növbəti qatarın gəlişini bir neçə
dəqiqə gözləməliydim.
"- Ölmə... mən qorxuram, Müsyö! Bəs bərabər
dənizə gedəcəyik deyə söz vermişdin. Bəs necə oldu?!! Ölmə!
- Momo, ağlama!
Gəldiyimiz yolda çayları
gördünmü? Onlar dənizə
axıb tökülür. Həmin çayların biri
bizik! Məsələn, Momo çayı, İbrahim
çayı... Mən rahat yaşadım,
xoşbəxt yaşadım. Artıq
yoldaşım da dünyasını dəyişdi. Hələ də onu sevirəm!"
Momo Müsyönün əlini tutur, gözlərinin
yaşını silir və Müsyö gözəgörünməzliyə
qovuşur. Sonra pərdələr çəkilir,
tamaşaçılar dağılır, hər kəs öz
evinə gedir və iki gün sonra səhnədə
gördüklərini unudurlar. Biz isə
qrimlərimizi silib, paltarlarımızı dəyişib
başqa rollara hazırlaşırıq. Amma
o mavi işığın içində, həmin
bağlı pərdələr arxasında, həmin gözəgörünməz
yerlərdə Momo özünü bir çay hesab edir.
O, Mavi küçənin uşağıdır, dəniz
olmağı düşünməkdədir. Hamıdan xəbərsiz,
hamıdan gizlin Müsyönün ölüsü işıq
olmaqdadır!
Qatar gəldi. Yanımda dayanmış bir xanım
bütün diqqəti ilə mənə baxırdı.
Fikir aləminə qərq olanda ətrafımdakı
insanların fərqinə vara bilmirəm, bu xanımın da bayaqdan
baxışları ilə məni izlədiyini
görmürdüm. Hamı qatara minməyə can
atırdı, biri özünü qaça-qaça güclə
çatdırdı. Üzünü görməsəm
də, ayaq səsini eşidirdim.
"Ayaqqabıların köhnədir, Momo! Diqqət etməlisən,
sənin bir cüt ayağın var. Ayaqqabıların rahat
deyilsə, dəyişdir.
- Pul olmayan yerdə ayaqqabı almaq üçün bəzən
ayaqlarını da satmalı olursan."
Ayaqlarımız bizi hara aparır görəsən? Metronun "Gənclik"
stansiyasında düşəcəkdim. Qapılar
bağlanır və hamımız bir qatarın içində
yola düşürük. Qatarın
taqqıltısı fikrimi yayındırırdı. İş vaxtının sonu olduğuna görə
vaqonun içində iynə atsan yerə düşməzdi.
Dirəkdən yapışmaq niyyəti ilə
çətinliklə də olsa, içəriyə doğru
bir neçə addım atdım. Sərnişinlərin
mənə təəccüblə baxmasına öyrəşmişdim.
Bu baxışlar illərin tanışı kimi
gəlirdi mənə. Metroda bir aktyor!
Yaşlı
bir kişi, yanında kiçik qız uşağı düz qarşımda
oturmuşdu. Kişi uşağın
çantasını və şərfini qucağında
saxlamışdı. Uşaq isə əlini
qucağındakı dəftərin üstünə qoyub
barmağını qələm təki üstündə gəzdirirdi.
Kişi çox güman ki, uşağın
babası idi. Əynində nimdaş pencək, amma təmiz
və ütülü ağ köynək
vardı, qırmızı qalstuk taxmışdı. Hansısa böyük bir zavodda baş mühəndis
vəzifəsində işləyən adama bənzəyirdi.
Daha doğrusu, təqaüdə
çıxmış mühəndisə. Baba ilə
qızın gözləri bir-birinə elə düyünlənmişdi
ki, sanki illərdir
çox uzaq qalıblar, elə lap indi görüşüblər.
Balaca qız masmavi gözlərini babaya
dikmişdi, zərif çəhrayı dodaqları ilə
gülümsəyirdi. Qızın mavi
baxışlarında qeyri-adi nəsə vardı, göz bəbəkləri
istəmsiz şəkildə fırlanırdı. Başının müvazinətini saxlaya bilmirdi,
başı çiyinlərinin üstündə aramsız
şəkildə titrəyirdi. Görünür,
hansısa anadangəmə xəstəlikdən əziyyət
çəkirdi. Bəlkə də babası onu fiziki qüsurlu
uşaqlar üçün məktəbdən gətirirdi. Hə...onu ordan gətirirdi...Kimsə qəfil mənə
dəydi, sərnişinlərin
biri qolumu tutub "bağışlayın" - deyib
yanımdan keçdi.
Baba
qızın əlini ovcunda elə nəvazişlə
tutmuşdu ki... Baxışlarından boylanan
ağrı səssizcə danışırdı, susqun-susqun
qıza "incimə" deyirdi. Babanın
gözlərinə və üzünə qonmuş təbəssümdə
Ağrı dağın acıları qədər kədər
var idi. Bu görüntü vaqondakı digər
sərnişinlərə də təsir etmişdi, simaları
bir neçə saniyə içində dəyişmişdi.
Qatarın səsində belə dəyişiklik
var idi. Həmişəki kimi ürəkdən fit verə
bilmirdi, boğazında tikə qalmış təki
boğula-boğula səslənirdi.
"Axı mən nə edə bilərəm? Əlimdən nə iş gəlir?
Söylə! Əlim nə qədər
qısadır, görmürsən? Kaş ki, bir yol
olardı... Lap bu yeganə pencəyimi satardım... Sənin
qüsurunu səndən alardım... Yolum yoxdu
ki!" - babanın susqunluğu
bunları deyirdi.
Uşaq
isə barmağını dəftərin üstündə
sürüyərək israrla gülümsəyirdi... Qatarda
bütün səslər susmuşdu, sadəcə onların
sükutu danışırdı.
"Heç narahat olma, baba! Hər şey
yaxşıdı. Mənə görə
kədərlənmə. Bu vəziyyət
məni incitmir daha... gəl yaxşı şeyləri
düşünək. Gəl unudaq
bunları və sadəcə gülümsəyək" -
masmavi gözlər kosmosda itmiş bir planet kimi
fırlanırdı. Onların maviliyinə
baxanda birdən Parisin Mavi küçəsində Momonun səsini
eşitdim. Mənə görə
bütün insanlar aktyordu, ancaq bəziləri mənim kimi
bunu peşə olaraq seçirlər. Hamının
üzündə maskası var, hamı özünü gizlətməyə
məhkumdur. Amma qarşımda oturan bu
kiçik qız nə aktyor idi, nə də üzündə
maskası var idi. İlk dəfə idi ki,
maskasız bir insanı bu qədər yaxından
görürdüm. Baba ilə nəvənin
bir-birinə ilişmiş təbəssümləri məndən
xəbərsiz idilər, onlara necə heyrətlə
baxdığımı heç hiss etmirdilər. Bir ruh kimi gözəgörünməz idim. Uşağın təbəssümü
çoxaldıqca babanın gözlərindəki hüzn
artırdı. Baba həqiqətin acısına
bürünürdü...
"Kaş sən də o biri uşaqlar kimi məktəbə
özün gedib-qayıda biləydin!"
"Metrodan çıxanda əlimi tut! Sən bilirsən ki, bir an başım dönüb yıxıla bilərəm.
Məni yaşatmağa bircə əl
lazımdır".
Qızın saçından ayrılan bir neçə
tel üzünə dağılmışdı,
gözünün üstünə düşüb
baxmasına mane olurdu. Baba gözlərini uşaqdan ayırmadan əlinin
nəvazişi ilə saçları kənara itələdi,
şərfi qızın boynuna doladı. Üşüməsin
deyə paltosunun yaxasını düymələdi.
Masmavi gözlərin sahibi ağrılarını təbəssümündə
gizlədən qüsurlu uşaq idi. Onun gözləri
olmasa, dünyanın bütün mavi küçələri
qaranlığa quylanacaq. Daha nə mağazanın
içində Müsyö adında bir kişi
səmavi kitabı oxuyacaq, nə də Momo gizlincə
atasının kitablarını satacaq. Mavi
küçənin velosipedlərinin zəngi də səslənməyəcək.
Dünya onların sükutuna batıb
bütün maviliklərini itirəcək. Göy üzündə nə bir quş, dənizdə
isə nə bir balıq qalacaq. Limanlardan gəmilərin
fit səsləri eşidilməyəcək. Bomboş
teatrda ancaq boş oturacaqlar olacaq. Erik
Emmanuel Şmitt də yazmağı buraxıb küçələrdə
simit satacaq. Qara rəngli məhəllələrdən
ucalan qəhqəhə səsləri aləmin
qulağını kar edəcək. Nazim də ceviz
ağacı altındakı məzarda ağrıyacaq və qələmi
götürüb ağlaya-ağlaya təzədən yazacaq:
Güzel
günler göreceğiz çocuklar
Motorları
maviliklere süreceğiz
Çocuklar,
inanın, inanın çocuklar
Güzel
günler göreceğiz güneşli günler...
Və Momo mavilikləri görmədən sapsarı
skeletə dönəcək. Fikirlər bulud kimi beynimin içinə
dolurdu, yağmağa bənd idi... Kimsə əlini çiynimə
qoydu.... "Fuad müəllim, Fuad müəllim..."- səs
lap qulağımın dibindən gəlirdi. Gənc
bir oğlan "Sonuncu stansiyadır"-deyib qatardan
düşdü. Şaşqın halda ətrafıma
baxdım. Qatarda məndən başqa kimsə
qalmamışdı. Qarşımdaki baba və
qızın oturacağı da boş idi. Bomboş
qatarın içində özümü görəndə
çökdüyümü hiss etdim, əzgin hisslərlə
metronun foyesinə çıxdım. Kiçik
və asta addımlarla pilləkənlərə
yaxınlaşdım. Çölə
çıxanda havanın isti və soyuq olmasını sezə
bilmədim. Şəhərə
qaranlıq bir mavilik çökmüşdü. Sanki bayaq gördüyüm şəhər deyildi.
Təzə bir mühitə, bambaşqa bir auraya
düşmüşdüm. Daha tələsmirdim.
Heç hara gedəcəyimi də dəqiq
bilmirdim. Başım
fırlanırdı. Siqaretimi yandırıb
tez bir skamya tapıb oturdum. Momonun səsi
qulaqlarımdan əks-səda verirdi. "Ölmə... məni
buraxıb getmə, Müsyö!". Lap uzaqdan velosiped zənginin
səsi gəlirdi. Sonra üzümə
mavi işıq düşür. Daş mədənində
işləyən işçi kimi yorğun hiss edirəm
özümü. Heç yeri
görə bilmirəm,
sadəcə, bir əl axtarıram... bir əl
ki, gözlərimi
bağlasın.
Ümid NƏCCARİ
Ədəbiyyat qəzeti.- 2018.- 9
iyun.- S.15.