Uzun illər boyu
tanıdığım Anar
Dünyada
söz-söhbət mövzularından çox nə ola bilər?
- Ancaq bu saysız mövzular arasında elələri var ki, mən
onu yalnız Anarla danışa bilərəm, başqa
heç kimlə və güman edirəm ki, Anar da mənə
dediklərini başqa bir həmsöhbətə deyə bilməz,
həm də, indiki halda söhbət yalnız dünyanın
hansısa, Aşıq Cüma demişkən,
"pünhan" sirlərindən, yaxud İsgəndərin
buynuzları ilə bağlı quyu ehtiyacından getmir,
çünki bəzən ən sadə həyati söhbətlər
münasibətlərin daha artıq məhrəmliyini tələb
edir.
Arzular da
çox olub və nə yaxşı ki, bu uzun illər boyunca
o arzu-istəklərin bir qismi həyata keçib. Ən
böyük arzulardan biri, əlbəttə, Azərbaycanın
yenə də müstəqil bir dövlət olması idi və
biz bunu gördük…
…Anar
öz doğma xalqının tarixi və taleyi kontekstində
yaradıcılığı yüksək qiymətə malik
görkəmli ədibdir. Mən əvvəllər də dəfələrlə
yazmışam ki, sənətdə və o cümlədən
də, təbii ki, ədəbiyyatda sənətə aparan yol
millidən keçir, milli kökləri olmayan sənət bəşəri
yox, zahirən kosmopolit pərdəsinə bürünmüş
bir şeydir, çünki böyük mənada kosmopolitliyin
özü üçün də millilik keçilmiş bir mərhələdir.
Anar milli ədəbiyyatın,
milli mədəniyyətin maraqları ilə yaşayan və
həmin maraqları ən yüksək tribunalardan müdafiə
etməyə qadir bir intellektual, həmin milli ədəbiyyata,
mədəniyyətə nəinki səriştəli qiymət
verməyi bacaran, eyni zamanda həmin mənəvi dəyərlərlə
fəxr edən görkəmli ədəbiyyat, mədəniyyət
xadimidir.
Anar, necə
deyərlər, qanıyla, canıyla öz xalqına
bağlı olan, genetik yaddaşa, zövqə və təəssübkeşliyə
malik qələm sahibi bir vətəndaşdır. O, azərbaycanlı
xarakterinin, indi dəbdə olan sözlə desək,
mentalitetinin koloritini duyan, hiss edən, mənim uzun illər
boyu tanıdığım az adamlardan biridir.
...Yadıma
gəlir, 60-cı illərin əvvəllərində
Anarın elə ilk hekayə və povestləri necə səs
saldı, öz məxsusiliyi ilə necə seçildi. O
zamanlar mən dəfələrlə bunun şahidi olmuşam
ki, gənclər Anarın o ilk yazılarını hansı
bir həvəslə oxuyurdu və o hekayələr, povestlər
gənclikdə ədəbiyyatla bağlı necə bir ruh
yüksəkliyi, bir coşqunluq yaradırdı.
Anarın
hekayələri, povestləri Azərbaycan nəsrinin
inkişafında, yeni-yeni bədii-estetik çalarlar əldə
etməsində rol oynadığı kimi, dediyim o ruh yüksəkliyi,
o coşqunluq da bizim oxucuların bədii zövqünün
formalaşmasında rol oynadı.
O hekayələrlə
ədəbiyyata gələn Anar elə o hekayələrlə
də layiq olduğu şöhrəti qazandı və illər
keçdikcə o gənc yazıçı görkəmli
nasir oldu, görkəmli publisist, ədəbiyyatşünas, sənətşünas,
dramaturq, rejissor oldu, tərcümələr etdi, hətta...
şeir də yazmağa başladı...
Bu gün
yalan-doğru, bilən də, bilməyən də, görən
də, görməyən də Sovet İttifaqını
söyür, hərdən tərifləyənlər də
var, ancaq bizim söyüb, yaxud tərifləməyimizdən
asılı olmayaraq, bu nəhəng imperiyaya obyektiv qiyməti
tarix verəcək. İndiki halda həqiqət isə bundan
ibarətdir ki, Anar da, mən də, adlarını çəkdiyim
və çəkmədiyim başqa dostlarımız da sovet
sisteminə, Sovet İttifaqındakı siyasi
riyakarlığa, senzuraya, ictimai yalana və ictimai əxlaq
pozğunluğuna, deyilən ilə mövcud arasındakı
təzada, bu ölkənin beton sərhədlərinə nifrət
edirdik və yeri gəlmişkən deyim ki, bu nifrət, belə
bir daxili barışmazlıq "60-cılar" dediyimiz ədəbi
nəslin istedadından, yaradıcılığının səviyyəsindən
asılı olmayaraq, bütün nümayəndələri
üçün səciyyəvi bir xüsusiyyət idi və
onların, o cümlədən də
"60-cılar"ın ən parlaq nümayəndələrindən
biri olan Anarın
yaradıcılığının ümumi əhəmiyyəti
də, mənim fikrimcə, bu yaradıcılığın məhz
belə bir dünyagörüşü üzərində
köklənməsidir.
ELÇİN
Ədəbiyyat qəzeti.- 2018.- 10
mart.- S.2.