Sarılıq... Həm də avtoportret
Hekayə
Salvador Daliyə...
Güzgüdə özünü görüb qorxdu. Elə bil
birinci dəfə idi ki, özünün saralıb soluxmuş
sifətinə baxırdı, şəhadət barmağı
ilə göz qapaqlarını araladı, bəbəklərinə
diqqətlə baxdı, sonra birdən-birə nə fikirləşdisə
iri güzgü qarşısında öz əksi ilə
oynamağa, qəribə, anlaşılmaz hərəkətlər
etməyə başladı. Sonra nə üçünsə
gözlərini yumub, göz qapaqlarını bir-birinə
sıxdı, gözlərinin içinə çökən
qaranlığın içində sarı-sarı kəpənəklər
uçuşmağa başladı, sonra qəfildən gözlərini
açdı və güzgüdəki əksindən,
arxasında durub güzgüdən ona sarı boylanan
qaraltıdan diksindi. Çiyinlərini elə atdı ki, bir az əvvəl heç bir şey başa
düşmədən onun gicgici hərəkətlərinə
göz qoyan arvadı da dayandığı yerdə dik
atıldı.
- Sənsən?
-
Heç… Mənəm… Nə olub ki?
-
Heç nə… Ancaq elə bil sarılıq
tutmuşam ey, sir-sifətim də saralıb, elə bil gözlərimin
içi də sarıdır. Sən bilən
sarılıq tutmuşam?
Arvadı
ona əhəmiyyət vermədən başını
buladı, sonra yaxına gəlib əlindəki bez parçası ilə
güzgünün tozunu almağa girişdi, ürəyində
- "sən çoxdanın sarılığısan"
fikirləşə-fikirləşə sanki əlindəki əski
ilə güzgünün tozunu yox, onun güzgüdə qalan əksini
silib atmaq istəyirdi.
Arvadına mane olmamaq üçün bir qədər kənara
çəkildi, ancaq qadın onun kənara çəkilməyini
görüb işini saxladı. Əskini güzgü
qarşısındakı dolabın üstünə atıb
dikəldi, özünə baxdı, nazlandı,
saçlarını sığalladı və arxasında
durub sakitcə ona tamaşa edən ərinə acıq
verirmiş kimi, sinəsini irəli verib gözlərini
süzdü.
Arvadın
maraqsız hərəkətlərinə baxmaqdan yorulub mətbəxə
keçdi, gedərkən ürəyində - "amma öz
aramızdır, pis şey deyil ha…" - dedi, özünə
çay süzmək istəyi ilə stəkan-nəlbəkini
"qışqırtdı". Oturmaq istəyəndə
yenə qarşısında onu - arvadını gördü.
- Deyirsən
sarılıq tutmusan?
- Mən
deyirəm? - Sonra gözlərini döyə-döyə əlavə
etdi: - Hə… mən deyirəm ki, deyəsən, mənə elə
gəlir ki, ola bilsin ki, nə isə… -
fikirlərini bitirmədən susdu.
- Dilivi
çıxart baxım…
O, tənbəl-tənbəl
dilini çıxarıb arvadına göstərdi və dili
bayırda ola-ola nəsə dedi, amma arvad heç nə
başa düşmədi. Onun boğazından dartınıb
çıxan dilinə baxan qadın:
- Deyəsən
axı, doğrudan da, sarılıq tutmusan, - bildirdi. - Gərək
qab-qaşığıvı ayıram, sən də
özüvü təcili həkimə göstərsən, pis
olmaz, yoxsa mənə də yoluxdurarsan.
-
Yaxşı, - deyib qalxdı və özü
üçün süzdüyü çaydan bir qurtum belə
içmədən, onu əlüzyuyana boşaltdı.
Paltar dolabındakı sarı köynəyi
çıxarıb geyindi, üstündən sarı
naxışları olan qalstuku boynuna keçirtdi. Sonra
güzgüdə yenə diqqətlə özünə
baxdı, bir qədər əvvəl onu narahat edən
sarılığın əlamətlərinin çəkildiyini
görəndə, içindən sevindi. Arvadının
otaqda olub-olmadığını dəqiqləşdirmək
üçün gözucu arxaya baxdı.
Lap arxayın olmaq üçün dilini
çıxartdı, güzgüdə diqqətlə dilinə
baxdı. Sonra yenidən barmaqları ilə göz
qapaqlarını oynada-oynada sanki haradasa salıb itirdiyi
sarılığı axtardı. Yenə
arvadının güzgüdə qəfil peyda olan əksini
görüb, eynən bayaqkı kimi çiyinlərini
atdı.
- Nə
olub, çox qorxuluyam? Niyə hər dəfə
məni görəndə diksinirsən? - Arvadı kinayə
ilə xəbər aldı.
Cavab verməyə ərindiyindən özünü
eşitməməzliyə vurdu, qalstuku ilə oynadı, olmayan
bir melodiyanı zümzümə eləməyə
başladı.
- Məni adam yerinə qoymursan?
- Necə?
- Axmaq nəzərlərlə güzgüdən
arvadının gözlərinin içinə baxdı.
Qadın başqa heç bir söz deməyib, yan
otağa keçdi. Qonşu otaqdan televizorun səsi
eşidildi. Röya oxuyurdu: "…sən mənim ən zərif
gülümü dərdin…" Röyanın
oxuduğu mahnının melodiyasına köklənib bayaqdan bəri
zümzümə etdiyi melodiyanı çevirdi və
başını oynada-oynada mızıldanmağa davam etdi.
Televizorun səsi dəyişsə də,
qulaqlarında yenə Röyanın səsi cingildəyirdi,
gözlərinin önündə isə Röyanın ən zərif
gülünün dərilmə səhnəsini
canlandırmağa çalışırdı.
Yenidən
güzgüdə arvadının tanış
sifəti peyda oldu.
- Səni
istəyirlər…
- Kimdir?
- Bilmirəm…
Qalstukunu
azacıq boşaldıb asta addımlarla qapıya getdi,
tanımadığı, orta yaşlı, qırmızı
köynək geyinmiş, qırmızısifət bir
kişinin gözlərini döyə-döyə ona
baxdığını görüb səsini
çıxartmadan, sadəcə, başı və gözlərinin
işarəsi ilə: - "Nə lazımdır?" - soruşdu.
Gözlənilməz
qonaq onun lal işarələrindən heç bir şey
anlamadığı üçün, onun etdiyi hərəkətləri
eynən onun özü kimi təkrarladı, amma qonaq başqa
şey deyirdi, yəni: - "Nə deyirsən?" - soruşmaq istəyirdi.
Bu lal oyunu qonağın ürəyincə olmasa da, ona
xoş gəldi və oyunu davam etmək istədi. Yenidən başı və
gözləri ilə işarə etdi: "Aşağı
düş gəlirəm". Bu dəfə qonaq onu anladı
və gözləri ilə: - "Yaxşı" - deyib,
başının işarəsi ilə başa
düşdüyünü təsdiqlədi, pillələri
enməyə başladı. Qapını
ehmallıca örtüb geri çevrildi və arvadının
kürəyini divara söykəyib ona baxdığını
gördü. Özündən asılı olmadan xəbər
aldı:
- Nə
olub ki?
Arvadı heç bir söz demədən dərindən
köks ötürdü və bir-neçə dəqiqədən
sonra yan otaqdan yenidən televizorun gur səsi qalxdı. Daha Röya
oxumurdu. O, sarı ayaqqabılarını geyinə-geyinə
bayaq Röyanın oxuduğu mahnının sözlərini və
melodiyasını xatırlamağa çalışdı,
amma da bir şey alınmadı. Qapını astaca arxasınca
bağlayıb pillələri endi və
alaqapının yanında bayaq qapını döyən
kişi ilə rastlaşanda, yadına düşdü ki, onu
gözləyən var. Əvvəlcə kişinin yanından
sivişib getmək istədi, alınmadı, kişi irəli
atılıb onu saxladı.
-
Bağışla, qardaşımsan…
Kişinin
başqa nə dediyinin fərqinə varmadan onun işlətdiyi
"bağışla" kəlməsindən sonra anidən
beynində "nənən qalsın ağajda" ifadəsi
canlandı və bu fikir onu uşaqlıq illərinə
atdı. Kişi dil boğaza qoymadan nəsə
deyirdi və o kişinin dayanmadan açılıb-yumulan
ağzına baxıb gülümsəyirdi. Kişinin son sözləri onu xəyalından
ayırdı.
- Bilirdim
ki, etiraz etməyəcəksiniz. Bir maşın
nədir ki? Sarı olmasın,
qırmızı olsun. Düz demirəm?
- Başa
düşmədim.
Kişi gözlərini qıyıb təəccüblə
onu başdan-ayağa qədər süzdü, əynindəki
sarı köynəyə, sarı naxışlı qalstuka
baxdı, sarı ayaqqabılarına nəzər salıb,
mühüm bir kəşf edibmiş kimi sevindi.
- Deyəsən
sən də mənim kimi sarını sevirsən?
-
Ağıllı ol! Sarı kimdir? - heyrətlə
soruşdu.
- Rəngi
deyirəm də, sarı rəngi. Elə mən
də lap uşaqlıqdan sarı rəngi xoşlayıram.
- Sonra bir qədər susub nəsə fikirləşdi, fikirlərini
cəmləyib əlavə etdi: - Mən sizin sarı
maşınınıza görə gəlmişəm. Xahiş edirəm, onu mənim qırmızı
maşınımla dəyişəsiniz.
Bayaqdan bəri onu yolundan saxlayan bu yad kişinin
maşından ötrü gəldiyini hələ indi başa
düşdü.
- Məni
bağışlayın, mən tələsirəm, həkimə
getməliyəm. Mənə elə gəlir ki,
sarılıq xəstəliyinə tutulmuşam.
Bunu
eşidən kişi nəsə qiymətli
bir şey tapıbmış kimi sevindi, əlini-əlinə
vurub şaqqıltı ilə güldü.
- Həkim
mən. İnfeksion xəstəliklər üzrə mütəxəssis,
tibb elmləri namizədi, doktor Şərifov…
Ona doğru uzanmış əlin iztirabına tənbəl-tənbəl
son qoydu.
-
Çox şad oldum. Mənsə, rəssamam, əməkdar
rəssam Mübariz… - Anidən susdu, nəsə
götür-qoy edib vaxt itirmədən mətləbə
keçdi. - Doktor Şərifov, səhər tezdən
güzgüyə baxanda hiss elədim ki, saralmışam.
Ofaynan məsləhətləşdik ki…- sözlərini
yarıda saxlayıb əlavə etdi: - Ofa mənim
arvadımdır. Hə… Qərara gəldik ki,
özümü həkimə göstərim. O ki
qaldı sarıya, sözün həqiqi mənasında mən
sarı rəngin aşiqiyəm, bu rəng romantika rəngidir,
sevgi rəngidir, günəbaxan rəngidir və təbii ki, mənim
maşınımın rəngidir. Amma yataqda qaraşın
qadınlara üstünlük verirəm, baxmayaraq ki, Ofa da
sarışındır… Hə, onu da deyim ki, biz
boşanmaq qərarına gəlmişik və ərizə mənim
emalatxanamdadır. Nə isə… Doktor Şərifov,
mənim sarılığımla bağlı nə deyə
bilərsiniz?
Doktor onun uzun-uzadı danışmağından
xoşlanmasa da, maşını dəyişmək xətrinə
bu işgəncəyə dözdü. Ona görə də
mehribanlıqla əlavə etdi:
- Gərək
poliklinikaya gəlib analiz verəsiniz. Ancaq onu da
deyim ki, sizdə sarılıq əlamətlərini
görürəm. Problem deyil, müalicə
edərik, keçib gedər. O ki qaldı
maşınların dəyişdirilməsyinə, mənim
fikrimcə, biz razılaşdıq.
Heç
bir söz demədən həyətdəki dayanacaqda
saxladığı sarı rəngli maşınına
doğru getdi, maşının qapısını açmaq
istəyəndə eyvandan Ofanın səsi eşidildi:
- Məhkəməyə
getmək yadından çıxmasın! - qadın
çığırdı. O, səsə doğru gözucu
bir nəzər salıb, maşına oturdu.
Evin tininə
çatanda yolayrıcındakı işıqforun sarı
işıq siqnalının yanıb-sönməsinə fikir
vermədən, yolu keçdi və anidən sol tərəfə
baxanda, yanaşı gedən qırmızı maşından
ona baxıb mehribanlıqla gülümsəyən tanış sifəti gördü, bu
baxışlara əhəmiyyət vermədən, sürəti
artırdı. Növbəti
yolayrıcındakı işıqforun sarı
işığını ötüb sağa buruldu, onu təqib
edən həkimin qırmızı maşını
işıqforun qırmızı işığında
dayanmaq məcburiyyətində qaldlı və onu itirdi.
Emalatxananın
qapısı cırıltı ilə açılan kimi rəng
qoxusu, dünəndən çəkilən siqaretin az qala hər tərəfə hopan qatran qoxusu
gözlərini qıcıqlandırdı. Əvvəlcə pəncərəni
açmaq istədi, amma, ərindiyindən eləcə,
qalstukunu bir az boşaldıb müxtəlif
çalarlı sarı rənglər
qarşısındakı şüşə
parçasının üstünə yaydı, sonra
fırçanı götürüb kətan üzərində
müxtəlif çalarlı sarı rənglərdən
heç bir şey ifadə etməyən qəribə bir
kompozisiya yaratdı. Lövhənin alt sağ küncündə
nisbətən tünd çalarlı sarı rənglə
"Avtoportret" sözü yazdı, həmin sözün
yanında öz adının baş hərfini, onun yanından
da "2006" rəqəmini qeyd etdi. Üstünə
sarı rəngli yun jaket atılmış köhnə, yellənən
kreslonun üstünə çöküb siqaret
alışdırdı, telefona baxmadan tanış
düymələri yığdı və xəttin o
üzündən arvadının səsini eşidəndə,
bir an susduqdan sonra, xırıltılı ilə dedi:
- Mən
sarılıq xəstəliyinə tutulmamışam…
- Təbrik
eliyirəm, - arvadı kinayə ilə cavab verdi.
- Bilirsən,
əslinə qalsa, mən sarılıq xəstəliyinə
tutulmuşam, amma bu infeksion xəstəlik deyil, psixi xəstəlikdir…
Necə deyərlər, sarılığın
ifrat dəliliyi.
Xəttin
o tayındakı səs sanki inildədi, susdu və sonra sanki
pıçıltı ilə xəbər aldı:
- Məhkəməyə getdin?
- Yox…
- Evə gələ bilərsən…
- Həvəsim yoxdur … Siqaret çəkirəm… - Dəstəyi asdı, qalxıb damağındakı siqaretə əzab verə-verə çəkdiyi tablodakı sarı rəngin çalarlarını saymağa başladı, öz tablosunu məşhur "Günəbaxanlar" tablosu ilə müqayisə etdi və işinin o məşhur tablodan qat-qat üstünlüyünü yəqinləşdirib, siqareti gümüş külqabıda söndürdü. Pəncərəyə yaxınlaşdı, pərdəni aralayıb pəncərəni taybatay açdı, Günəşin sarışın şəfəqləri və bu şəfəqlərə sığınan Günəş rəngli xəfif meh emalatxanaya doldu. Pəncərədən bayıra nə qədər baxdığını bilmədi, aşağıda, bayır qapısının önündə dayanan sarı rəngli taksi diqqətini çəkdi. Maşından düşən sarışın qadın əyninə biçilmiş sarı ipək donu səliqəyə saldı, boynuna atdığı sarı tül şərfi düzəldib, alaqapıda gözdən itdi. Bir an sonra lift səsi eşidildi, sonra sükut və bu sükuta qarışan ritmik qadın ayaqlarının taqqıltısı… Sonra emalatxananın qapısı içəridən bağlandı və tanış qadın nəfəsinin ətri otaqdakı rənglərin ətrinə qarışdı. Geri çevriləndə Ofanın adəti üzrə qapıya söykənib gülümsəyərək ona baxdığını gördü. Gözləri ilə: - "Nə olub ki?" - xəbər aldı. Ofa heç bir söz demədən ona yaxınlaşdı və pomadalı dodaqları ilə onu öpdü, əllərini onun belinə sarıyıb başını sinəsinə qısdı.
- Bilmirsən, deyirlər dəli qırmızını, gic də sarını sevər…
Qadının səsi titrədi. O da güldü, sonra birlikdə bayaq çəkdiyi tablonun qarşısına keçdilər. Ofa fırçanı palitradakı qara rəngə batırıb onun çəkdiyi sarı fonun üstünə qara buludu xatırladan bir rəng yaxdı, sonra mehriban baxışlarla başını qaldırıb onun gözlərini içinə baxdı.
- İndi oldu əsl avtoportret. İndi bu tabloda mən də varam.
Ofanı qucaqlayıb ehtirasla öpməyə başladı. Qadının bütün bədəni əsirdi. Əlləri ilə arvadının əynindəki sarı ipək donu, onun ardınca da Parisdən alıb gətirdiyi sarı tül alt paltarı soyundurmağa başladı. Üç ildən bəri mürgü döyən sevgi nə təhər oyandısa, emalatxanadakı bütün əşyalar cingildədi.
Əyyub Qiyas
Ədəbiyyat qəzeti.- 2018.- 17
mart.- S.14-15.