Zəmanəmizin qəhrəmanı
Hekayə
Andrea: Yazıq o ölkəyə ki,
onun qəhramanı yoxdur.
Qaliley: Yazıq o ölkəyə ki, onun qəhrəmanlara
ehtiyacı var.
Bertol Brext "Qalileyin həyatı" pyesindən
Alatavadan
Novxanıya taksi ilə getmək... Nə deməkdir,
bilirsinizmi?! Özü də mənim kimi
yoxsulun birinə. Özü də mənim
kimi yesirin təkinə.
Zibil torbasını qapının ağzından götürüb, özümü küçəmizin soyuğuna atıram. Firəngiz xalanın səsi yağışa qarışıb boyun-boğazımı üşüdür, çiyinlərimi boynuma qısıb üzü yoxuşa götürüləndə o səs yenə məni qarabaqara izləyir. O səs əvvəl darısqal həyətdə daşa-divara çırpılır, pəncərə boyu sıralanan dibçək güllərinin üstündə əsib-kükrəyir, yarpaqlar titrəyir, orda-burda açan payız gülləri diksinib ləçəklərini yığır. Sonra üzüm kollarının arasından sıyrılıb hündür hasarı aşır və mənim kürəyimə düşmən gülləsi kimi sancılır:
- Murad, ay Muraaad... aftafanın qulpunu qayırtdırmadın? Sənə neçə dəfə dedim, ay itdən əmələ gələ-ən...
Zarafat edirəm, Firəngiz xalanın
söyüşü lap ləzzət elədi. Gör neçə
ildir üstündən halva iyi gələn bu arvadın evində
kirayə qalıram?! Bir
il deyil, iki il deyil, beş il də deyil. O 2006, bu 2016. Bir igidin
ömrüdürmü, əl-əlbət, ömrüdür.
İndi uzandıqca uzanan bu darısqal, hər tini-dalanı
adamın ürəyinə qüssə gətirən
küçədə ev
axtardığım o noyabr səhərini xatırlayıram:
- Xala, bəlkə
buralarda kirayə ev yeri biləsiniz?
Bircə onu xatırlamıram ki, Firəngiz xalanın zoğalı qapısını kim nişan verdi, kim dedi, o zoğalı qapını döy, arvadın otağının biri boşdur. Hə-hə, yadıma düşdü: Firəngiz xalanın həyətinə üzbəüz evdə Mizrab kişi yaşayır, fəlsəfə doktorudur, zoğalı qapını mənə nişan verən həmin bu Mizrab kişi idi. Bir azdan bu qoca filosof haqqında danışacam. Məni qabağına qoyub itin sözünü deyə-deyə fəlsəfə öyrədən, sonra dünyanın bütün müdriklərindən iyrəndirən Mizrabı yaddan çıxarmaq olmaz.
Mən qapını döyüb qorxa-qorxa içəri boylananda həyətin yuxarı başındakı tualetin qapısı cır-cır cırıldamışdı və Firəngiz xalanı əlində dəmir aftafa görəndə diksinmişdim.
- Gəl, ay bala, gəl, keç içəri, qapını bağla.
Belə lap bir qərinəlik məhrəm kimi.
Belə lap yüz ilin
doğması sayaq. İçəri o keçən,
keçdim.
İndi həmin
o dəmir şoğəribin qulpu qırılmışdı
və bizim qoca iki dünya bir ola,
türkün məsəli, əlinə başqasını
almazdı. Tutalım, beşcə addım o tərəfdə:
İnşaatçılar metrosunun həndəvərində rəngbərəng
İran aftafaları göz oxşayır, adam
istəyir, lap öpüb-oxşasın o çiçək
kimi xoşagələn aftafaları. Get birini al, yuyun, təmizə
çıx. Yox, nə danışırsan,
bizim arvad bir ərinə sədaqətli olub, bir də bu zindan
kimi aftafaya. Deməzsənmi, bəs rəhmətlik
kişinin zəhmi ilə aftafanın ağırlığı
tən gəlirmiş. Bizim
xanımcığaz ərinin zəhmini aftafanın
ağırlığından alırmış. Pay
atonan, arvad yiyəsi!
...Novxanı yolunda yağışı-küləyi yarıb irəli şığıyan "Mercedes"də bu lazımsız əhvalatı niyə xatırlayıram, bilmirəm. İndi mənim bircə dərdim olmalıdır: müdirin ailəsinin aqibəti necə oldu? Özü cəhənnəm, uşaqları, arvadı tüstüdən boğulub ölmədilər? Ürəkli olasan, zəng vurasan ki, bir az da dözün, beşcə dəqiqəyə özümü çatdıracam. Sonra xəttin o başındakı xırıltılı səsdən hürküb, yox, üşənib telefonu maşının pəncərəsindən tolazlayasan Novxanı çöllüyünə. Nə gizlədim, ürəyimin lap dərinliyində arzulayırdım ki, yuxum çin çıxsın. Və hər şey mənim qəhrəmanlıq göstərib bu miskin həyatdan can qurtarmağımın xeyrinə olsun.
- Səməd, qurban olum, uşaqlar...
- Qapı içəridən bağlıdır.
-
Boğuluram, ay Allah.
-
Açar hardadır?
- Tapa...
bilmirəm.
- Sal
uşaqları hamama, tez ol.
- Ay Səməd,
uşaqlar tüstüdən boğulur.
-
Açar axşam qapının üstündə idi.
- İtiriblər. Pəncərəni açdım, gətir
uşaqları.
- Ay Allah,
sənə qurban olum, balalarımı qoru.
- Gətir
uşaqları, atacam aşağı. Gəə-tir...
Mən pəncərənin altında dayanıb
bağırıram, birinci mərtəbənin dəmir
barmaqlıqlarından yapışıb üzü yuxarı
dırmaşıram. Və tüstünün-dumanın
içindən keçən iki uşaq bədəni
qollarımın arasında çabalayanda anasının
bağırtısı çiyinlərimdən basıb dizlərimin
taqətini çəkir. Mən göyləri köməyə
çağırıram: qollarıma güc ver;
yağışa yalvarıram: yeri-göyü su aparsın;
küləyə yalvarıram: ağacların
yarpağında, evlərin damında gizlən, dənizin suyunda
islan, hələ gəlmə, hələ əsib məni
çətinə salma! Göylər səsimi eşidir:
qolumda güc, dizimdə təpər; yağış
gurşad tökür, külək Xəzərin suyunda
islanır, ağacların yarpağında, evlərin
damında gizlənir. Və mən yuxarıda qalan kişi ilə arvadı, yox, müdirimlə xanımını
xilas edib, qəhrəmana çevrilirəm.
- Bacı
oğlu, qəhrəmanlarımız haqqında inşaya necə
başlamaq olar? Uşağa məktəbdə
tapşırıblar.
Tfu! Sənə verəcəyim 20 manat gözünə
girsin. İt oğlu!
- Bacı
oğlu, eşidirsən? Deyirəm, uşaq
inşa yazmalıdır, bilmirik necə başlayaq. Bəlkə köməyin dəyə? Görürəm, oxumuş adama oxşayırsan.
- Uşaq
inşaya belə başlasın ki, milli-mənəvi dəyərlərimizə
dərindən bağlı olan xalqımız igid qəhrəmanlarımızla
fəxr etmiş və hər zaman yeni-yeni qəhrəmanlar
istehsal edərək qədim İpək yolunun üstündə
doqquz iqlim qurşağında yerləşən vətənimiz
üçün arxa-dayaq olmuşdur.
- Bacı
oğlu, istehsal edərək nə deməkdi? Vətən
zavoddu, fabrikdi, nədi ki, qəhrəman istehsal eləsin?
- Yəni
böyüdüb boya-başa çatdırır də. Yəni yeni-yeni qəhrəmanlar verir, xalq fəxr
edir, öz oğulları ilə qürur duyur.
- Olar, bir
söz soruşum?
- Olar.
- Allah
qoysa, vətən səni nə vaxt istehsal... e, səni nə
vaxt böyüdüb boya-başa çatdırır?
- Nə
vaxt məsləhət olsa, onda mən də vətənə
arxa-dayaq olaram. Bir də qəhrəman olmaq
üçün ölmək lazım deyil. Bir az diribaş olmaq lazımdır, vəssalam.
- Bacı
oğlu, mən keçmiş döyüşçüyəm.
Bir söz desəm, inciməzsən?
- Yox.
- Sən
lap qatıqsan ki. Al siqaretini, düş rədd
ol, küçük.
Biz tutaşırıq. Süpürləşirik.
Əclaf güc gəlir. Sürüyüb
dənizə aparan yolun üstünə atır məni.
"Mercedes" uzaqlaşanda mən qalxıb
yan-yörəmə baxıram ki, görüb-eləyən
olmayıb? Adam nə gəzir? Qalxıb üst-başımı
çırpıram, keçmiş
döyüşçünün qarasına söyürəm
və müdirimin uzaqdan görünən üstü
qırmızı kirmətli evinə sarı addımlayıram.
Darısqal küçənin girişindəki həyətin
qapısı açıqdır. İçəridə
hasar boyu qırmızı kərpiclər üst-üstə
qalaqlanıb. Səs-səmir gəlmir, deyəsən,
yaşayış yoxdur. Kərpiclərin
üstünə çıxıb hasara dırmaşıram.
Oho! Bir dəstə çöl göyərçini
uçub müdirin evinin damına qonur. Və içəridən
sevincək qız səsini qulağım alır:
- Ata, ay
ata, göyərçinlər gəldilər.
Mən o qızın səsini təkcə eşitmədim,
o qızın səsini həm də gördüm. Göyqurşağı
kimi rəngbərəng idi, çiçək
açmışdı o qızın səsi, Novxanının
boz-bulanıq havasına, payızın küləyinə,
uzanıb gedən üzüboz dənizə gülümsəyirdi.
Sonra hardansa qadın səsi gəldi. Uşaqları
içəri çağırırdı ki, özlərini
soyuğa verməsinlər, üst-başlarını təzə
dəyişiblər, daşa-divara sürtünüb
batırmasınlar. Mən hasarın
üstündən o qızın sevincini də, o
qadının həyəcanını da açıq-aşkar
görürdüm.
- Ay Səməd,
uşaqları içəri göndər.
"Mercedes" Novxanı çöllüyündə
yağışı-küləyi yarıb irəli
şığıyanda qurduğum xəyalı bu dəfə
arzu elədim.
Arzu elədim ki, üstündə göyərçinlər
uçuşan bu evə od düşsün, o qız
uşağının səsi yansın, o qız
uşağının səsində açan çiçək
bir də açmasın, göyqurşağının rəngləri
solub-soluxsun, əriyib-itsin, qarışsın üzü zəhər
noyabr səmasına. Qadın qıyyasından, kişi
hönkürtüsündən hürkən çöl
göyərçinləri bir də o üstü
qırmızı kirəmitli evin səmtinə qanad
çalmasınlar. Perik düşsünlər
o çöl göyərçinləri.
- Səməd, ... qurban olum, uşaqlar...
- Gətir
uşaqları, atacam aşağı. Gəə-tir...
...Amma
uşaqları gətirən olmadı ha! Lənətə
gəlsin, mənim müdirim damağına siqaret, darvazanı
arın-arxayın açıb maşına oturdu. Və mən hasarın üstündən
atılıb fitillədim üzü Xəzərə sarı.
***
Otağımda mağara qaranlığı. Hələ
utanıb-ölmədən bura otaq da deyirəm. Köhnədən anbar olub. Sonra
bizim Firəngiz xalanın rəhmətlik kişisi balaca bir nəfəslik
yeri açıb, vəssalam, olub mənim kimi yoxsullar
üçün müvəqqəti sığınacaq yeri.
Amma bu otaq mənə yaman doğmadır.
Yorğun gələndə özümü bu çaqqal
yuvasında xoşbəxt hiss edirəm. Küçəyə
açılan nəfəslik mənə uca göylərdən
işıq gətirir, o işığı sinəmə
çəkib rahatlıq tapıram.
Elə ki
nəfəsliyin şüşəsinə daş dəydi, deməli,
Mizrab kişi darıxır. Neçə dəfə
demişəm, ey müdrik filosof, axırınıcı dəfə
şüşəyə daş atıb adam
çağırmağı Hegelin vaxtında ediblər, indi
telefon var, nə sözün oldu, döşə gəlsin. Mənim
belə deməyimnən xoşallanır Mizrab kişi.
Gülür e, gülür. Məhəllə
uşaqlarına yığdırıb balkonda əlinin
altında saxladığı xırda daşlara baxıb
gülür. Güləndə gözü
qıyılır, balaca bəbəkləri bir az
da kiçilir, xardalaşır.
Fəlsəfədən danışdın ha,
çiçəyi çırtlayır Mizrab kişinin. İndi
yaşı səksəni keçən bu yarımcan adamın
kitablarından savayı heç nəyi yoxdur. O kitablar
ki, divarlarından kədər yağan köhnə evdə
baş-başa verib qəmlənirlər. Bir də
qənd sexində fəhlə işləyən
qarımış qızı Sonanı tanıyın. Sonanın anadangəlmə yaddaşsızlığı
var, o üzdən məktəb oxumayıb. Mən də
Mizrab kişinin yalançısı: fəlsəfə
kitablarının tozunu almaqdan xoşlanır Sona. Hərdən
mənə, hərdən Sonaya əsəbləşəndə
Mizrab kişi deyir, ay tərbiyəsizlər,
mən əxlaqi duyğular nəzəriyyəsindən
mühazirə oxuyanda siz ananızın qarnından günləri
sayırdınız. Hərdən Firəngiz
xalaya da cırnayar. Bizə dediyini onun
qabırğasına döşəyə bilməyəndə
elə yuxarıdan aşağı deyər:
- Ay əli
aftafalı qoca səfeh, sən nə qanırsan emosional
neytrallıqla dialektik özgələşmənin fərqi nədir?!
Bir dəfə
bizim arvadı öyrətdim ki, qorxma, sən də
cavabını ver: denən, sənin həyat fəlsəfən
ilkin substansiyanın iradəsi əleyhinədir. Zavallı Firəngiz xala bu axmaq cümləni necə
yadında saxlasın? Eləcə kişinin üstünə
çımxırdı:
- Mizrab
hey, Mizrab, mənim bu aftafam, - qaldırdı yuxarı, - sənin
başından qiymətlidir, atamın goru!
Mən o
qəliz cümləni Firəngiz xalaya ona görə deyirdim
ki, Mizrab kişini tanıdığım gündən bu yana elə hey intihar deyib, durmuşdu. Allaha acıq getməsin, nə ölən kimi
ölürdü, nə qalan kimi qalıb camaata rahatlıq
verirdi. Bir dəfə Sona mənə
demişdi ki, dədəm qardaşımnan sora belə oldu.
Dənizdə batan qardaşımnan sora. Həə!
Deyirəm axı, avqustun bürkülü gecələrindən
birində Mizrab kişi Xəzərə
sarı boylanıb:
- Görəsən,
- demişdi, - dənizdə dalğa necədir? Yox
əşşi, yox, sular sakit olar, dalğa elə o gedən,
getdi. Gəldi, apardı, elə o gedən
getdi. Vallah, həə...
Sonra
Mizrab kişi Alatavanın uzaqdan
görünən yastı-yapalaq damlarına, damlardan o tərəfdə
boy-boya verib göyə ucalan ağaclara baxıb qəhərlənmişdi:
-
Atamın tarının səsi qulağıma gəlir. Yenə Bayatı-Şiraz çalır.
Mizrab kişi yenə əlini gözünün
üstünə qoymuşdu və mən bilirdim ki, bu dəfə
onun gözünə nə yapalaq dam-baca, nə uca-uca
ağaclar görünmüşdü.
-
Adamı aparan ola, gedəsən dəniz qırağına.
Özünü vurasan suya, üzüb gedəsən
Süleyman batan yerə.
Mən qoca filosofla ona görə yola getmirdim ki, onun
intihar arzularında intəhasız saxtalıq
görürdüm.
-
İnsan öz həyatı haqqında sərbəst şəkildə
qərar verməlidir, - Mizrab kişi
danışırdı, - Ona bu işdə heç kim mane ola
bilməz, başa düşdün? Heç kim
başqasının həyatına burnunu soxmamalıdır. Başqasının həyatına burun soxmaq ən
böyük əxlaqi rəzalətdir. Nə
din, nə müqəddəs kitablar intiharı qadağan edə
bilməz.
- Bəs
cinayət məcəlləsi?
- Boş
şeydi. O adama cinayət işi açırlar ki, ölə
bilmir. Düzdü, ya yox? Deməli, bu cinayət
işi ona görədir ki, həmin adam
intihar işini bacarmayıb. Bacarıqsızdır
və zəhmət çəkib cəzasını çəksin.
Ölümün ən gözəl tərəfi
odur ki, hamı ondan istədiyi kimi istifadə edə bilər.
İnsan özünü öldürə bilər,
Allah isə yox. Deməli, insan Allahdan da
qüdrətlidir. Nə gözlərini bərəldirsən,
yalan deyirəm?
Biz
ölüm haqqında bu sayaq tez-tez danışırdıq və
qocanın az qala hər cümləsi beləcə
tənə, tənbehlə bitirdi.
-
Yaxşı, ölüm bu qədər şirindirsə, niyə
bu vaxtacan ölməyibsən?
Mənim sualım Mizarab kişini diksindirdi. Barmaqları
siqaret qutusuna sarı əsdi. Qutu boş.
- Get mənə
siqaret al gətir, deyəcəm.
Mən getməyinə getdim, di gəl, yuxarı məhəllədəki
marketdə, o bol işıqlı marketdə elə bir hadisə
oldu, hər şeyi yaddan çıxardım. Mizrab
kişini də, onun dənizdə batan oğlunu da.
***
Mən içəri girəndə hay-küy çoxdan
qalxmışdı. Bunu market mühafizəçisinin
qolları arasında çırpınan uşağın
şişən gözlərindən bildim. Bir də doymuş torpaq kimi su saxlamayan yaş
yanaqlarından.
- Əmi, Allah haqqı, acam.
Bu vaxt iki
polis özünü içəri təpdi və
uşağın səsinə çırpılıb dik
dayandılar:
- Əmi, anam da acdır.
Mən qabağa yeriyib uşağa qucaq açdım. Balaca
zavallı mənə sığındı, mənə
sarıldı. Qolları boynumda,
ayaqları belimdə kilidləndi. Onun
ürəyi, İlahi, onun ürəyi necə
çırpınırdı. Bu
çırpıntıya yerə-göyə sığmayan
qışqırıq qarışdı: cavan leytenant onu məndən
alıb aparmaq istəyirdi.
-
Uşağı yerə qoy, aparmalıyıq, - leytenant dedi.
- Uşaq
heç yerə getməyəcək.
Bu dəfə mühafizəçilər də irəli
durdular və uşağı məndən ayırmaq istəyəndə
balacanın çığırtısı yenidən
qulağımın dibindən qopdu. O, bu dəfə təkcə
çığırmırdı, həm də əsirdi, titrəyirdi,
dəhşətli səslə yalvarırdı.
- Qorxma, səni
heç kimə verməyəcəm,
- Sən
hardan biləsən, çörək oğurlamaq nə deməkdi,
ay alçaq.
Qadın səsi idi. Ohoo! Firəngiz
xalanın səsi. Elə bil qeybdən
eşidildi. Və mənə elə gəldi,
bu səsə səs verən minlərlə adamın
uğultusu sel kimi, zəlzələ kimi o işıqlı
marketi ağuşuna aldı. O işıqlı marketə
birdəncə qaranlıq çökdü, uğultu rəflərə
düzülən çörəyi, çayı, qəndi, yağ butulkalarını, çaxır
şüşələrini, şirni-şirniyyatı, konserva
qablarını yerə-göyə səpələdi. Mən qabaqda, bir dəstə arxamda, uğultudan
ayrılıb marketin yuxarı başından asılan şəkillərə
sarı axışdıq.
Bu işıqlı yerdən nə vaxtsa
çörək, çay, qənd, düyü oğurlayan
adamların şəkillərini cırıb tapdaq-tapdaq edəndən
sonra elə bil ortalığa su ələndi, qəzəbdən
qan tutan gözlərin qırmızısı çəkildi.
Elə bu vaxt səsi qeybdən eşidilən
qadın uşağı mənim qucağımdan aldı və
göz qırpımında yoxa çıxdı.
Deyəsən, arzuma çatmışdım. Çox güman, sabah hamı məndən danışacaqdı.
Çox güman nədi, danışdılar,
dost-tanış zəng edib alqış elədilər, hətta
tanımadığım adamlar yolda saxlayıb
razılıqlarını bildirirdilər. Çörək
oğurlayan ac uşağın xilaskarı kimi mənimlə
bircə telekanallar maraqlanmadı. İlahi,
bir sən bilirsən xəbərlərdə
danışmağı, verilişlərə qəhrəman
simasında çıxmağı qəlbimin dərinliyində
nə qədər həsrətlə arzu edirdim.
***
Həmin o küləkli günlərdə yaddaqalan
heç nə olmadı. Bircə Firəngiz xala xəstələnib
yatağa düşdü. Mən
aftafanın qulpunu qayırtdırıb arvadın
başının üstündə dayananda yamanca sevindi Firəngiz
xala. Elə bu sevinc onu ayağa
qaldırdı. Payız
yağışına bel bağlamayıb pəncərə
boyu sıralanan dibçək güllərini suvardı,
balkonda siqaret tüstülədən Mizrab kişini
salamladı. Mən ilk dəfə
görürdüm ki, qoca bizim arvadı oğrun ehtirasla
süzür. Yoxsa səhv edirdim?
***
Yaxasında külək oynadıqca boy-boya verən
küknarlar yaydan qalan tozunu çırpıb gözəlləşirlər. Adam o təmizə
çıxan küknarları, yarpaq tökən
çinarları doğması kimi bağrına sıxmaq istəyir.
Bax, bu da
mənəm: telefon köşkündə
büzüşüb ağaclar haqqında axmaq-axmaq
düşünürəm. Hələ birinə
yaxınlaşıb üzümü gövdəsinə
söykəyirəm. Görəsən,
küləyin əzizlədiyi bu ağacların
hamısının gövdəsi belə coddur? Görəsən, bizim kənddəki ağaclar da bu
küknarlar, bu yarpağını tökən çinarlar
kimi gecənin qaranlığına qəzəblə
dartınırlar? Yol
qırağındakı lampanın öləziyən
işığında qaraltı görünməsəydi, hələ
kəndimiz haqqında çox-çox xəyal edəcəkdim.
Axsaq itdir. Qulaqları sallaq.
Deyəsən, lampanın öləziyən
işığında qabırğalarını da seçirəm.
Hardansa qulağıma kəndimizdəki itlərin
səsi gəlir. Ham-ham! Vau-vauu! Lap astaca
hürürəm. Görünür,
külək səsimi itə aparır. Sallaq
qulağını şəkləyir. Şikəst
kölgəsini qabağına qatıb şöngüyür
yanımda. Küçə
lampasının işığında güclə seçirəm
ki, itin bəbəkləri küləkdən nəm çəkib.
Bir ağız o hürür, bir ağız mən.
Sonra köpək dənizə sarı axsayıb
qaranlığa qarışır.
Yeraltı keçidin pilləkənlərinə
düşəndə hardansa müdirimi xatırlayıram. Görəsən,
çöl göyərçinləri yenə o üstü
qırmızı kirəmitli evin səmtinə qanad
çalırlarmı? Yenə məni xəyal
aparır, yenə qəhrəmana çevrilmək arzum
qanıma-canıma yerikləyir. Təsəvvür
edirəm ki, uşaq bağçası yanır. Hamıdan birinci mən köməyə
çatıram, özümü oda atıb içəridə
alovun istisindən, tüstünün acısından
qışqırışan uşaqları çölə
çıxarıram. Hər əlimdə
iki uşaq. Biri də ağzımda. Lap heyvan balasını xilas edən kimi. Lap pələng kimi. Canavar kimi.
İt kimi. Üzümdə
dəhşət. Ağrı. Vahimə. Gözlərimdə
yaş. Bəbəklərim qan rəngində.
Hadisə yerinə hamıdan tez yetən fotoqraf
özünün şedevrini yaradır. Və
həmin foto uzaq-uzaq məmləkətlərdə də məni
qəhrəmana çevirir.
- Aauu!
Uuuu!
Axsaq köpəyin gözdən itdiyi ağaclıqdan ulartı
gəlir. Pilləkənləri geri qayıdıb
özümü qaranlığa vuranda dəniz tərəfdən
kiminsə qışqırığı eşidilir. Səs gələn səmti tutub qaçanda köpəyin
hansısa skamyanın arxasından iki ağız
hürdüyünü eşidirəm. Hər
addımımda xilaskar qəhrəman ədası.
- Dünən
bulvar ərazisində dənizdə batan şəxs qəhrəmancasına
xilas edilib.
Çığırtı get-gedə daha aydın
eşidilir. Mən dəmir barmaqlığı aşıb irəli
atılanda bayaqkı çığırtı iniltiyə
çevrilir. Dizimi yerə qoyub əl
uzadıram. Çatmır. Suya atılmağa cəsarətim yoxdur, içimə
dolan dəhşətli qorxudan amanım kəsilir. Və...
suya nə vaxt atıldığımı
bilmədim. Boğulan hər kimdisə, ona
qışqıra-qışqıra ürək-dirək verirəm.
Zavallının heyi-hərəkəti çəkilib, bir az da çabalasa, meyiti qucağımda qalacaq. Əlim dəmirə çatanda elə bil göylər
köməyimə gəldi. Qollarımda,
dizlərimdə yenilməz güc hiss elədim. Kənara nə vaxt çıxdığımı
da xatırlamıram. Bircə o yadımdadır ki, biz
qucaqlaşıb dəmir barmaqlığın dibində
öskürüşəndə hardansa uzaqlardan: bəlkə
hansısa ağacın arxasından, bəlkə hansısa
küçə fənərinin yanından köpək
zingiltisi gəldi. Elə o zingiltinin altında sinəsindən
ölüm xırıltısı eşidilən adamın səsini
üstümə qaynar qazan kimi əndərdilər:
-
Üzüb gedə bilmədim Süleyman batan yerə...
May-2017
Cavid Zeynallı
Ədəbiyyat qəzeti.- 2018.- 31
mart.- S.8-9.