İyirmi ikinci mənzildə
hekayə
Bütün
ürəyi və qəlbi ilə bircə şeyi hiss edirdi:
dünyada ən böyük istəyi onun cibində gizlənib
əbədi rahatlıq və təhlükəsizlik içində
qalmaq idi.
Frensis Skott Fitscerald
"Əvvəl torpağa dönəydim,
sonra torpaqda bitən kol olaydım. Sonra kolun yarpaqlarında
dolaşan tırtıla, sonra pupa, nəhayət, kəpənəyə
çevriləydim. Qanadlarımı çalaraq istədiyim səmtə
uçaydım. Məhdudiyyətsiz, qadağalarsız!".
Damcı
səsləri...
Mürgü
tuturdu, mürgü tutduqca sinəsindəki kitabdan,
açıq televizordan, uzandığı divandan, tamamən
bu mənzildən, bu şəhərdən
uzaqlaşırdı sanki...
Külək
vıyıltısı, yağış
şırıltısı... Hərdən külək
şiddətlənir, damcıları pəncərənin dəmir
altlığına daha bərk çırpır. Həmin an
ona elə gəlir ki, yazıq damcıların
qol-qabırğaları sınır, üz-gözləri əzilir.
Küləklə
gələn yağış yaralı yağışdır,
şikəst yağışdır...
Başı sinəsinə düşdü. Diksinib ayıldı. Pəncərəyə sarı boylandı. Bol günəşli bir gün idi. Quşların cəh-cəh səsləri pəncərəni yarıb otağa girir, televizorun səsini batırmağa çalışırdı.
Udqundu. Boğazı qurumuşdu. Əlini atıb kətilin üstünə qoyulmuş termosdan özünə stəkanın üçdəbiri qədər çay süzdü, qurtumladı. Ardınca sinəsindəki üzüqoylu "Məcburi vərdişlər" adlı kitabı qaldırdı.
"Autist öz aləmində yaşayır, Asperger sindromlu isə öz qaydaları, vərdişləri ilə insanların arasında".
Televizor
"Mezzo" kanalındaydı. Andrea Boçelli "Con Te
Partiro" oxuyurdu.
Kətildə
qərarlaşmış mobil tetefonu isə inadla susurdu.
Bəlkə də, bədbəxtliyin əyləcini basmağın vaxtını ötürmüşdülər. İndi ha əlləşib-vuruşurdular, quyunun dibindən çıxa bilmirdilər.
Fərqinə vardı ki, Andrea Boçelli də
şikəstdir. Kordur.
Saat on
ikinin yarısı. Düz iki saatdan sonra anası qaçaraq gəlib
onu yedirdəcək, yerini rahatlayacaq, lazımi köməkliklər
göstərəcək, alnından öpüb, "Mənim
canım qızım, hər şey yaxşı olacaq"
ürək-dirəyini verərək yenidən qeyb olacaq.
Nahara kimi
qonşu blokdakı gənc ailənin evini
yır-yığış edir, bişir-düşür
işlərinə baxır, nahardan sonra da üzbəüz
binadakı yaşlı kişinin evində
çalışır. "Hər şey yaxşı olacaq"
ibarəsi artıq iki ildir ki, hər gün səslənir, hər
gün bir az da cansızlaşır,
cılızlaşır...
Düz
saat üçdə də atası mesaj yazacaq. Yazacaq ki,
günəşim, yaxud işığım, nurum, necəsən,
neynirsən. Bax, ürəyini sıxma, yaxşımı, ata
canı lap tezliklə tam sağalacaqsan, - deyə təkrarlayacaq.
Növbəti cümlədə də ya yenə birlikdə kəndə
gedib meşəni gəzəcəklərini, dağa
dırmaşacaqlarını qeyd edəcək, ya da onun yenidən
bəzənib-düzənib universitetə
yollanacağını, tələbə
yoldaşlarının əhatəsində bəxtəvərliyə
qovuşacağını bildirəcək.
Atasının
işi lap zülmdür. Səhərin alatoranında durub fəhlə
bazarında üç-dörd saatlıq fəhləçilik
işi axtarıb tapır, sonra qapı-pəncərə sexinə
gedib orada saat 5-ə kimi ustalığını eləyir,
oradan da gedir bir imkanlı qohumlarının bağına
baxmağa. Evə gecə gəlir...
"İndi
mələklər xortumlu, şeytanlarsa
qanadlıdırlar".
Kitab,
televizor, kağız-qələm... Ardıcıllıq,
monotonluq, yeknəsəqlik...
Yenə
sinəsinin üstündəki kitaba göz gəzdirdi. Yenə
televizorun kanallarını bir-bir dəyişməyə
başladı.
... Dünya çox qarışıb. Qərb yapon suşisinə aludə olub, Məkkədə isə Makdonalds burgerləri yeyirlər...
...
Marçello Mastroyanni Frederiko Fellininin ikinci
yarısıdır...
... İsmayıllıda yəhudi kəndi var. Hamı kəndi tərk edib gedib, yalnız bir qoca qalıb. Qəbiristanlığa qulluq eləyir həmin qoca...
Yerində azacıq dikəldi.
Əslində, iki il öncəyə kimi hər şey o qədər yaxşı idi ki. Atasının "Bu rəqəm bizə uğur gətirəcək", - söyləyərək vəsf etdiyi bu 22-ci mənzildə kirayənişin yaşamağa başlamışdılar. Atası qapı-pəncərə sexindən babat əməkhaqqı alırdı, anası evlərdə ehtiyacı olan tanış-bilişə iynə vurur, sistem qoşurdu, o da geyinib-kecinib universitetə yollanırdı, qızlarla bulvara, Tarqovıya gəzməyə çıxırdı. Nə gözəl günlərdi. Sevilirdi, əzizlənirdi, bəxtəvərçilik içində sərməst idi. Auditoriyada...
Yenə xatırlamağa başladı?! Olmaz axı xatırlamaq. Xatirələr onu çox üzür. Bədənini bir az da əyir. Ağrılarını bir az da artırır...
Əlini atıb divanın başından içi qələmli dəftərini götürdü.
"Qızıl balıq tutmaq üçün qızıl qarmağın olması şərt deyilmiş, əslində. Amma mənimçün yox, başqaları üçün!".
Yataqda yazmaq narahat olsa da artıq vərdiş eləmişdi.
Adəti idi, bir bədbin fikir yazırdısa, mütləq ardınca bir nikbinini də yazmalıydı.
"Görüləcək işlərim o qədər çoxdur ki. Əvvəlki günlərdən, illərdən təxirə düşənlər və qarşıda duranlar birləşərək qorxunc bir qara boşluq yaradıblar. Hər an bu boşluq bir az da böyüyür. Mən mütləq sağalmalıyam, ayağa durmalıyam!".
Yazdı, bitirdi. Dəftər-qələmi yerinə qaytardı. Ancaq nə fikirləşdisə, yazısına bir cümlə də əlavə etdi: "Və mən mütləq sağalacağam, ayağa duracağam!".
Ağırlıq və nisbətən yüngülləşmə!
Divarın kirlənmiş açıq-bənövşəyi rəngli kağızı, pəncərənin qopuq-qopuq mavi çərçivəsi, tavanın saralmış ağlığı, döşəmənin bəzi yerlərində şişib qalxmış linoleumu, divanın üzülmüş ortüyü... Böyründəki kətil, qarşısındakı televizor...
Hər gün eyni mənzərə...
Saat on ikiyə qalıb. Bir azdan anası gələcək. Saat üçdə də atası mesaj yazacaq...
Telefonu götürüb sinəsinin üstünə qoydu.
Orada, haradasa uzaqlarda xoşbəxtliyi qalmışdı. Yenidən o xoşbəxtliklə qovuşmaq ehtimalı da, hər halda, var idi. Dəryadadırsa, qarmaq atmaq, səmadadırsa, torla tutmaq, torpaqdadırsa, qazıb çıxarmaq!
Küçədən nərilti qopara-qopara keçən maşını təsəvvüründə canlandırdı. O, mütləq lap iri yük maşını olmalı idi.
... Bir dəfə necə olmuşdusa, gedib dəmiryolu vağzalına çıxmışdı.
İki
qatar arasında, perronun tən ortasında dayandı.
Solundakı qatar indicə yola düşəcəkdi. Yerlərini
rahatlayanlar kim, xudahafizləşənlər, vidalaşanlar
kim... Sağındakı qatarsa indicə gəlmişdi.
Əli yüklü düşənlərlə əliboş
qarşılayanlar bir-birinə qarışmışdı.
Soldakılar məşğul, sağdakılar məşğul.
Solda
gediş, sağda dönüş. O isə bu iki hərəkətin
tam ortasında qalmış yeganə bekar, hərəkətsizlik
etalonu...
İlk dəfə
onda hərəkətsiz qalmağın anlamını
duymuşdu. Ani olaraq vahimələnmiş, perronu tərk
etmişdi...
Həkimi
deyir, insan xəstəliyi ilə mehriban olanda, onun
qılığına girəndə tez sağalır. O da
özünü buna məcbur edirdi, xəstəliyi ilə
pişim-pişimlə danışırdı. Amma bir dəfə
Qasımın - keçmiş nişanlısının toyu
günü heç cür özünü ovuda bilməmişdi,
tam depressiya içində yüzlərlə A4 vərəqinə
"Skalioz - səni lənətə gələsən!"
sözlərini yazıb, cırıq-cırıq edib yerə
tullamışdı. Anası gələndə kağız təpəsini
görüb dəhşətə gəlmişdi...
Kitab...
"Hər
kəsin individuallığı onun doğulmasıyla - ona
ötürülən gen kodları ilə başlayır və
o, böyüdükcə onun düşüncələri,
xarakteri, emosiyası, özünü aparması, adətləri,
maraqları, simpatiya və antipatiyası, habelə
reaksiyası, instinkti, özünə və başqalarına
münasibəti ilə birgə inkişaf edərək
formalaşır. İndividuallıq fərdilikdir, ümumilikdən
qaçmaqdır...".
Televizor...
...
Rusiyanın Mordoviya Respublikasının Belozerye kəndinin
bütün əhalisi vəhhabidir. Ural və Povoljyedə səfəvilər
çoxdur. Tatarlar ailəlikcə gedib Pakistanda yaşayır,
taliblərin tərəfində vuruşurlar...
...
İnsanda 46, yalnız Daun xəstələrində 47 xromosom
olur..
...
İbadət üçün ən xeyirli gecə Qədr gecəsidir.
Ən qorxunc gecə isə qəbirdə olan ilk gecədir.
Sağalsa,
birinci kəndə getmək istəyər. Nənəsi
yazıq bu iki ildə gör neçə dəfə onu
yoluxmağa gəlib. İlk vaxtlarda, onu unudan biganələri
görmək səhnəsinin necə ağır
olacağını anlayanadək isə, ən birinci universitetə
getmək istəmişdi.
O qədər
xatirəsi var idi ki, kəndləriylə bağlı. Nənəsinin
evi kəndin ayağındaydı. Hər yay bütün nəvələr
orda toplaşardı, deyə-gülə təndirə
çörək yapardılar, çır-çırpı
yığıb samovar qaynadardılar, manqal qalayardılar. Nənəsi
qollarını çırmalayıb hər gün fərqli
bir yemək bişirərdi. Xüsusən, tutqun havalarda bol
kalorili plov növlərinə qüvvət verərdi. Nənəsi
deyərdi ki, günəş batanda insan istiliyi ancaq qidadan
almalıdır. Səbzili, qaralı, paxlalı, hilli,
südlü, zoğallı, çığırtmalı, daha
neçə cür plovlar dəmlənərdi. Plovun
qazmağı üstündə nəvələr necə cəngə
çıxardılar...
Toyuq-cücəni
yemləmək, inəyi sağmaq, qoyun-quzunu örüşə
yola salmaq, damı şirələmək, dovğa bişirilməsi
üçün pencər yığmaq, altına süfrə
sərib tutu silkələmək, şən qəhqəhələrlə
gizlənqaç, qaçdı-tutdu oynamaq,
çırmanıb çaydan keçmək, eşşək
arabasında su gətirmək... Hamısı bir-birindən əyləncəli
idi.
Kəndin
ən böyük gözəlliyi isə ardıcıl
yağan yay yağışlarıydı. Navalçadan
şırhaşır axan su torpaqda cığır
açıb ilan kimi qıvrılırdı. Yaş torpaqdan
bir cür, yaş otluqdan bir başqa cür ləzzətli qoxu
gələrdi. Bəzən yağış bir neçə
gün ara vermirdi, çay daşırdı, sel gəlirdi.
Onda su lilli olurdu. Belə vaxtlarda, nənəsi demiş,
balıqların ürəyi partlayır, hamısı
özünü çölə atırdı. Bütün kənd
vedrə-vedrə balıq daşıyırdı.
Balığı
həm soyutma, həm qızartma yeyərdilər. Amma ən
dadlısı buğlama idi. Yağda pomidorla, yerkökü ilə,
bolqar bibəriylə, dəfnə yarpağı ilə
bişirirdilər, hərdən kartof da əlavə edirdilər,
üstünə keşniş və şüyüd
doğranırdı...
Yağışdan
sonra çıxan göyqurşağını seyr etmək
isə xüsusi həzz idi.
Kaş
zaman donaydı, oralarda qalaydı...
...Yerində
qurcalandı, telefon sinəsindən yerə düşdü.
Əlini uzatdı ki, götürsün. Əli
çatmadı.
Bir vaxtlar
zənglərdən, mesajlardan dolub-daşan telefonu indi gecə-gündüz
mürgü döyürdü. Təkcə sutkada bir dəfə
atası mesaj yollayırdı, vəssalam. Zəng eləyəni
yox idi.
Açıq-bənövşəyi
rəngli divar kağızında içində xırda
üçbucaqlar olan iri kvadrat rəsmləri həkk olunub.
Üzbəüz bütöv divarda eninə 12, uzununa 36, cəmi
432 kvadrat var. Hər kvadratda 6, cəmi 2592 də
üçbucaq var.
Təxminən
iki ay öncə yeni bir məşğuliyyət də
tapmışdı. Özünün əvvəlki nömrəsinə
mesaj yazıb göndərirdi. Nömrənin tam işləmədiyinə
əmin olsa belə o nömrədə hündürboy, ağ
uzun çuxada, üzü görünməz bir şəxsin
mesajları oxuduğuna inanırdı.
Yenidən
telefonu götürməyə cəhd elədi. Azacıq yana
sürüşdü. Aman Allah, beli nə pis
ağrıdı. Gözündən yaş gəldi.
Bu dəfə
götürə bildi.
"Salam.
Necəsiniz, yaxşısınız? Mən də
şükür, babatam. Sizə nəyi yazmaq istəyirəm?
Bu dəqiqədəki düşüncələrimi.
Baxın, öncə səs var idi. İnsanlar hamısı bu
səslərə sığınmışdılar. Səsdən
hərf, hərfdən söz yarandı, söz də cümləni
əmələ gətirdi. Sonra cümlələr fikir
abzasını təşkil etdilər. Abzaslar bitişib hekayə,
hekayələr bitişib roman yaratdılar. Romanlar
şişib, şişib partladılar. Yerində yalnız səslər
qaldı. Hamısı şil-küt vəziyyətdə.
Nədənsə,
mənə elə gəlir ki, mən öncəki yox,
sonrakı səsəm".
...Vaxtı
ilə hədsiz unsiyyətcilliyi ilə seçilərdi. Bir
an belə tək qalmazdı. Evdə valideynlər, universitetdə
tələbə yoldaşları, qohum-əqrəba,
qonum-qonşu, nişanlısı...
Xəstəlik
tapana kimi çoxlu rəfiqələri də var idi.
Yavaş-yavaş sıra seyrəldi, sonra ən axıra
qalmış Aynur da nə gəlib-getdi, nə də zəng
etdi.
"İnsanlar
bir-birlərinin bostanına daş atırlar. Kaş ki, daş
yox, daş-qaş ataydılar. Onda dərdli bir kimsə
qalmazdı...".
Kanalı
yenidən dəyişdi. Yerli kanalda xəbər vaxtı idi.
Bir-iki xəbəri ötürəndən sonra 22 mərtəbəli
yaşayış binasındakı yanğın xəbəri
diqqətini çəkdi. Tüstü içində olan boz
fasadlı bina, sıralanan yanğınsöndürən
maşınlar, ora-bura qaçan dəbilqəli
yanğınsöndürənlər, dörd tərəfdən
odun üstünə ələnən su
şırnağı, ətrafdakı insan izdihamı, kamera və
mikrofonlarını gözə soxan jurnalist ordusu...
Aparıcı
məlumat verirdi ki, az qala bir saatdır davam edən
yanğın insan tələfatına səbəb olmayıb,
binanın bütün sakinləri təxliyə ediliblər,
amma 22-ci mərtəbədəki mənzilin sahibəsi
mağazaya düşərkən cins pişiyini evdə qoyub,
indi bütün diqqətlər həmin o pişiyin
xilasına yönəlib...
Xəbərlər
bitdi. Yanğın hadisəsinin davamını
qaçırmamaq üçün kanalı dəyişmədi.
Mətbəx saatı başladı. Yüksək bir mərasimdən
sonrakı ziyafətin balıq menyusundan
danışılırdı. Qəlyanaltılar: pendir və
mentolla, qızıl balıq rollu, qırmızı krevetka.
Əsas yeməklər: Çerri pomidoru və raqu sousu ilə
ağ balıqdan fuzilli pastası. Zəfəranlı rizotto,
qraten kartofu ilə Kanada lobsteri...
Bir
yığın naməlum sözdən qulağı cingildədi...
Yenə
darıxmağa başladı. Darıxanda sanki nəfəsi də
təntiyir, boğulur...
Bircə,
anası tez gəlsəydi...
Atasıyla
anası Tibb Universitetində oxuyarkən tanış
olmuşdular, yaşıd idilər, ilk dəfədən
bir-birlərinə meyil salmışdılar. Tezliklə
nişanlanmış, təhsili bitirən kimi də evlənmişdilər.
Ayrı-ayrı rayonlardan gəlib paytaxtda ali təhsil alaraq
qovuşanda hər ikisi nümunəvi ailə, firavan güzəran,
gözəl karyera xəyalı qurmuşdular. Atası
çox dərrakəli, bilikli idi. Hərbi-tibbi ixtiraları
vardı. Bir dəfə əsgərlər üçün
bir məlhəm ixtira etmişdi, ayağına
sürtürdün, göbələk xəstəliyindən
sığortalanırdın. Başqa vaxt zəhərlənmə
əleyhinə həb ixtira etmişdi, əsgər
yararlılıq vaxtı keçən, qidalanma
üçün təhlükəli olan ərzağı yesə
belə zəhərlənməyəcəkdi. Amma bu
ixtiralarına qiymət verən tapılmamışdı.
Yalnız bir dəfə bir kabinet yiyəsi demişdi, pul verim,
ixtira mənimki olsun. O da razı olmamışdı ki, bunlar cəmi-cümlətanı
böyük elm zirvəsinə gedən yolun
başlanğıcıdır. Bu yoldan imtinamı etsin
beş-on manata görə?
Anası
da pediatr idi. Ər və arvad nə qədər cəhd eləmişdilər,
ixtisasları üzrə dolanışığı təmin
edə biləcək iş tapa bilməmişdilər. Kreditlər,
kirayə evlər, sonra da yeganə övladlarının bu qəfil
dəhşətli xəstəliyi...
Saat birə
iyirmi dəqiqə işləmişdi. Bir saat on dəqiqəyə
anası gələcəkdi.
Boğazı
qurumuşdu. Udqundu. Kətilin üstündəki termosa
qıyğacı nəzər yetirdi. Çox maye də qəbul
edə bilmirdi, qırıla-qırıla qalırdı.
Əhd
etmişdi, sağalsa stəkan-stəkan sərin su, kompot,
limonad, ayran içəcək. Çay və qəhvə də
öz yerində...
Televizorun
növbəti xəbər vaxtı yetişmək üzrəydi.
...Müayinə
olunduqları, analiz verdikləri müddətdə hamı
pasientdir. Yalnız diaqnoz qoyulduqdan sonra ikiləşmə
gedir. Bəziləri sağlam, bəziləri xəstə
adını alırlar. Bu ikiləşməni ədalətsiz
saydı, hamının pasient olaraq qalmasını istədi.
İndiki vəziyyətində gücü yalnız
keçmişi buraya kimi qaytarmaq istəyinə çatdı.
Bu da
yanğın xəbərinin davamı. 22-ci mərtəbədəki
mənzilin sahibəsi, orta yaşlı qadın
ağlamsına-ağlamsına danışırdı:
- Həmişə
hara gedirəmsə Mərcanı da özümlə
aparardım. Allahın qədərinə bax, bu dəfə onu
evdə tək qoyub çıxdım. Marketdə
alış-verişimi yenicə qurtarmışdım ki,
gördüm səs-küy qopdu. İnsanlar "bina yanır"
- deyib qaçışırdılar. Tini döndüm,
gördüm yanan bizim binadır. Elə bircə kəlmə
"Mərcan", - deyib başılovlu həyətə
qaçdım, yanğınsöndürənlərə xəbər
elədim ki, pişik evdə qalıb. Bilirsiniz, Mərcan adi
pişik deyil, çox ağıllı heyvandır. O qədər
şirindir. Ona çox öyrəşmişəm. Ona bir
şey olsa, inanın ki, havalanaram. Yanğınsöndürənlər
cəhd edirlər onu xilas etsinlər. Mən burdan efir vasitəsilə
əlaqədar qurumlara səslənirəm. Əlinizdən nə
gəlirsə edin, yalvarıram, xahiş eləyirəm.
Göz görə-görə bir canlının yanmasına
imkan verməyin!
Qadın
telefonundan pişiyin fotosunu tapıb göstərdi. Kamera fotonu
yaxınlaşdırıb ağ pırpız tüklü, iri
sarı gözlü pişiyi nümayiş etdirdi. Doğrudan
da çox şirin pişik idi.
Kövrəldi.
Gözləri yaşardı. Dua etdi ki, kaş pişiyi xilas edəydilər.
Yazıqdır, heyifdir...
Saat, nə
olur, bir az cəld işlə də.
Gözlərini
yumdu.
...Nələri
arzulamaz, xəyalından nələri keçirməzdi.
Özünü hansı amplualarda görməzdi. Ən
çox ürəyinə yatansa aktrisalıq idi. Pərdə
açılır, tamaşa zalı ağzına kimi doludur.
Olduqca maraqlı bir tamaşa oynanılır. Gözoxşayan
dekorasiyalar, rəngbərəng qiyafələr tamaşaya daha
da can verməkdədir.
Aktyorlar və
aktrisalar çox həvəslidirlər. Nəhayət, onun da
səhnəyə çıxmaq növbəsi yetişir.
Çıxmalı, müticəsinə zora baş əyməli,
şərin qarşısında diz çökməlidir. Amma
o, ani tərəddüddən sonra bunu etmir, ssenaridəki
sözləri, hərəkətləri bir kənara qoyub
öz sözlərini deyir, öz hərəkətlərini
edir, əsilcə üsyana qalxır. Suflyor gözü bərəlmiş
halda qalıb, dramaturq ürəyini ovuşdurur, rejissor
artıq bayılmaq həddindədir.
Tamaşaçılar
isə ayaq üstündə alqışlayırlar.
Uşaqlığında
nağıllara qulaq asdıqca, böyüdükcə kitablar
oxuduqca, filmlərə, tamaşalara baxdıqca onu
maraqlandıran suala - niyə insanlar həmişə müsbət
sonluq arzulayırlar - sualına cavab axtarardı. İki il
öncə anladı ki, həyatın özündə
müsbət sonluq olmadığından, hətta ən
xoşbəxt adamın belə haçansa bu xoşbəxtliyi
ilə vidalaşaraq dünyadan köçməsi səbəbindən
insanlar müsbət sonluğu kitablardan, ekranlardan, səhnələrdən
dadmaq istəyirlər.
Yeri narahat
idi. Bədəninin bir hissəsi keyimişdi. Dikəldi,
balışını düzəltmək istəyəndə
balışın ucu divanın başında qalaqlanmış
kağızlara toxundu, hamısı üstünə gəldi.
Bunlar
atasının iki ildə müxtəlif ünvanlara
yazdığı məktubların, vurduğu teleqramların
surətləri idi.
"İyirmi
bir yaşında olan qızım Ləman 2016-cı ilin
yanvarından 4-cü dərəcəli skalioz xəstəliyindən
əziyyət çəkir. Bu xəstəlikdən
qurtulmağın yeganə yolu yalnız Almaniyada və
İsraildə əməliyyat olunmaqdır. Xahiş edirəm...".
"Həyat
yoldaşım da, mən də gecə-gündüz işləyir,
manat-manat pul yığırıq. Amma bu pul lazım olan məbləğin
yanında çox cüzidir. Sizə müraciət edirəm,
amanın günüdür, qızımın müalicəsinə
kömək edin...".
Ağır
xəstəlik onun bütün orqanlarını deformasiyaya
uğratmaqdadır. Yalvarıram. Göz görə-görə
bir gəncin...".
Kağızları
birtəhər qalaqlayıb yerinə qaytardı.
Ən
üzücü xatirəsi o idi, Qasım. Keçmiş
nişanlısı. Bütün hədiyyələrini
tullamış, şəkillərini əzmiş, məktublarını
yandırmışdı. O kəs insanlığa
inamını laxlatmış, sədaqət və etibar kimi
sözlərin varlığını şübhə
altına atmış, qəddarlığa,
amansızlığa meydan vermişdi.
Üç
il bir-birlərini istədilər, il yarım da nişanlı
qaldılar. Necə də bağlanmışdılar,
ünsiyyətə, görüşə necə də can
atırdılar. Qasımın kobud, iri əllərinin
arasında onun ağ, zərif əlləri necə xoşbəxt
olardı. Baxışları necə dinib danışar,
ürəkləri necə birgə vurardı...
Xəstəliyinin
beşinci ayının tamamında Qasımgilin onu yoluxması
tarixçəsi bitdi, anası gəlib üzüyü
qaytararaq dedi ki, öyrənmişik, bu xəstəliyin şəfası
yoxdur, sizinki sizdə, bizimki bizdə...
Dərhal
da oğullarını yenidən nişanladılar, toy elədilər.
Həmin gün "Vağzalı" sədasına
qulaqları kar olmuşdu, kilometrlərlə uzaqda yerləşən
şadlıq sarayından qəlbini dağlayan musiqinin səsi,
sanki havanı yararaq həmlə etməkdəydi...
"İndi
doğrudan da mələklər xortumlu, şeytanlarsa
qanadlıdır!".
...Üst
mərtəbədən nəsə tappıltı səsi gəldi.
Nəyisə ağır bir şeyi qaldırıb yerə
qoydular. Sonra döşəmə boyu sürüdülər.
Yəqin, ev əşyalarının yerini dəyişirdilər.
İndilərdə
həmişə divar qonşusu tozsoran qoşub ev təmizləyərdi.
Bu dəfə nədirsə qoşmur. Yəqin, gedəsi yeri
olub, gedib...
Artıq
bütün yerli kanallar yanğından bəhs etməyə
başlamışdı. Hadisə yerində operativ qərargah
yaradılmışdı. Rəsmi şəxslər gəlmişdilər.
Məktəblilər, tələbələr ora
axışırdı. Xarici reportyorlar da canlı yayıma
çıxmışdılar.
Bir rəsmi
şəxs müsahibə verirdi:
-
Yanğının söndürülməsi üçün
on səkkiz ədəd texnika və altmış üç nəfər
şəxsi heyət cəlb olunub. Bütün
gücümüzü səfərbər etmişik ki, alovu
qısa müddətdə ram edək.
Aparıcı
danışırdı ki, Mərcanın xilası, az qala,
bütün şəhərin diqqət mərkəzindədir.
Tək rəsmi şəxslər deyil, tək məktəblilər,
tələbələr deyil, bütün ictimaiyyət
burdadır. Ən müxtəlif təşkilatlardan, cəmiyyətlərdən,
hətta xarici səfirliklərdən nümayəndələr
gələrək Mərcanın taleyi ilə maraqlanırlar.
Mənzil
sahibəsi ara-sıra kameraya tuş gəlirdi.
Ağlayırdı. Bir gənc xanımsa onu
qucaqlamışdı, ovutmağa cəhd edirdi.
Kamera
qarşısında indi də başqa bir rəsmi şəxs
göründü.
- Biz ən
ali canlıyıq, insanıq. Binanın iyirmi ikinci mərtəbəsində
köməksiz vəziyyətdə qalmış pişiyi xilas
etmək heç cür mümkün olmadığı
üçün Mi-8 vertolyotunun cəlb edilməsi barədə
indicə sərəncam verildi. Hamını əmin edirik ki,
tezliklə canlı qurtulacaq.
Çox
həyəcanlanmışdı. Tərə
batmışdı. Ürəyi bərk-bərk
döyünürdü. Allaha dua edirdi ki, hər şey xoş
sonluqla bitsin...
İyirmi
səkkiz dəqiqəyə anası gələsiydi...
Xüsusən,
son dəqiqələrin gözləntisi həmişə
ağır olur. Əqrəblər tərpənmək istəmir
heç cür...
Kitab,
televizor, kağız-qələm... Və ardınca yenə
xatirə basqısı...
Bir dəfə
çox gözəl bir yaz səhəri idi. Qasımla
Tarqovıda görüşdülər, qəhvə içməyə
yollandılar. Qısa ətək geyinmişdi. Mütənasib
və uzun ayaqlarının gözəlliyini özü də
duyurdu. Keçən oğlanlar oğrun-oğrun ona tərəf
boylanırdı. Qasım ağzıaçıq halda söylədi
ki, canım, bu gün necə də gözəl
görünürsən...
Əl-ələ
tutdular. Həmin gün günəşin ilıq şəfəqləri
adamı elə mehribancasına qıdıqlayırdı ki.
Ətrafı satlıq gül-çiçək
güldanlarındakı yasəmən çiçəklərinin
ətri bürümüşdü. İçdikləri qəhvənin
ətri isə...
Bir yandan
da bu eyditizm ona əzab verirdi. Vaxtı ilə
gördüyü hər bir şəxsi, əşyanı,
yaşadığı hadisəni xatırlayarkən, eynən
olduğu kimi, detal-detal yenidən yaşaması çox
üzücü idi.
Of, bircə
bu xatirələr soxulmayalar da. Qapı-pəncərəni ha
bağla, xeyri yoxdur, yel olub dəlmə-deşiklərdən
keçirlər sanki.
Telefonu
götürüb mesaj yazmaqçün azacıq
düşünəsi oldu.
"Bilirsiniz,
mən sizə çox borcluyam. Mənim həyatımın
yeni bir rəngi oldunuz. Heyif ki, sizə ürəyimi tam
aça bilmirəm. Adam pis şeyləri çox istədiyi
adamlarla bölüşə bilmir heç zaman. Dərdi
bölməzlər. Mən ara verəndə, səsim
çıxmayanda bilin ki, susaraq dinləməkdəyəm.
Bilin ki, özümdən çıxmışam, üsyan
etmişəm. Sonra da gücsüzləşmişəm. Dərin
yuxuya getmək istəyirəm.
Və ən
əsası, bilin ki, həmin an sizə deyəcəyim xoş
bir sözüm, ötürəcəyim müsbət enerjim
qalmayıb...".
Onurğası
boyunca sancı hiss elədi. Qorxusundan sarısını uddu.
Yeni il gecəsi də belə bir siqnal olmuş, sonra dəhşətli
ağrı başlamışdı. Heç ağrıkəsicilər
də kömək etməmişdi. Bayram qapqara rəngə
boyanmışdı. O ağrı bir də təşrif
buyursaydı, əsla dözə bilməyəcəkdi...
Xoşbəxtlikdən
sancı keçib getdi (Xoşbəxtliyə bax!). Bir müddət
tərpənməz qaldı, qorxa-qorxa gözlədi ki,
davamı gələcəkmi? Gəlmədi. Dərindən nəfəs
aldı.
Yenə
mürgü tutdu onu. Yağış şırıltısı,
külək vıyıltısı...
Başı
sinəsinə düşdü, diksinib ayıldı.
Bir dəfə
kənddə qəribə yuxu görmüşdü. Hər tərəf
zülmət idi. Ağappaq, uzun çuxada, üzü
görünməyən hündürboy bir şəxs ona
"Arxamca gəl, səni olmağın lazım gələn
yerə aparacağam" söyləmişdi. Və onlar lap
nağıllardakı kimi işıqlı,
güllü-çiçəkli dünyaya
çıxmışdılar. Güllərin arasında
heyranlıqla gəzəndə naməlum şəxs onun əlini
eynən itburnuya oxşayan bir gülün üstünə
qoymuşdu. Demişdi, bu gül Səhləb
gülüdür, sənin taleyindir.
Yuxudan
hövlnak ayılıb nənəsindən, bibilərindən,
başı çıxan hər kəsdən o adda
gülün olub-olmadığını soruşmuşdu.
Hamı bir ağızdan "Elə bir gül mövcud
deyil" söyləmişdi.
Amma
Bakıya qayıdandan sonra axtarıb tapmışdı ki, bu,
orxideya adlanan bir güldür, məhəbbət rəmzidir.
Gülün müxtəlif növlərinin şəkillərinə
baxanda isə birini görcək donub qalmışdı. Eynən
yuxusundakı idi, itburnuya bənzəyirdi...
Düz
bir həftə təsirindən ayılmamışdı...
Televizorun
səsi ani olaraq yüksəldi. Otağı səs-küylü
xırıltı bürüdü.
Aman Allah!
Nə yaxşı! Mərcanı xilas etmişdilər!
Sahibəsi
onu tuşlanmış kameraların və fotoaparatların
fonunda ağlaya-ağlaya opüb-oxşayırdı. Ətrafa
toplaşan insanlarsa qışqırışır, əl
çalırdılar.
Qapıya
açar salındı, qapı açıldı.
Anasıydı (atası qapını açanda
açarları daha çox cingildədir). Düz səkkiz
addımının səsi gəldi. Demək, dəhliz bitdi.
Sonra anası qapıda göründü. Yaxınlaşıb
onu qucaqlayıb öpərkən o da gülümsədi,
anasına şad xəbəri çatdırdı:
- Mərcanı
xilas etdilər.
Anası
Mərcanın kim olduğunu soruşanda ona uzun-uzadı izahat verməyə
başladı. Televizordan isə hava haqqında məlumat
oxunurdu:
- Sinoptiklərin
bildirdiyinə görə, günün ikinci yarısında
hava qəfildən dəyişəcək, tutulacaq,
yağış yağacaq...
Qələbəlik
olan nəhəng bir şəhərin enli bir küçəsində
çətirsiz-filansız uzun-uzadı sakit yağan
yağışı seyr edir. Qaçışan adamlara, suyu
sıçradaraq şütüyən avtomobillərə,
yarpaqları təmizlənib işıldayan ağaclara, təpədən-dırnağadək
islanıb cikkildəşən sərçələrə
göz qoya-qoya ona yad olan bu şəhərin yeganə
tanış simasına - yağışına hərarətlə
salam göndərir...
Üzünə
təbəssüm qondu. Bu dəfə anasını
qabaqladı. Söylədi ki, hər şey yaxşı olacaq!
VARİS
Ədəbiyyat qəzeti.- 2018.- 24 noyabr.- S.16-17.