O, özü bir şeir
idi...
Nurəngiz
Gün öz qəhrəmanını sevə-sevə təsvir
edir. Vaqondakı kədərli, fikirli, dalğın, həyəcanlı
vəziyyətini, daxili aləmini elə canlandırır ki,
biz bu başdanca onun mənən, ruhən təmiz, mehriban,
insanları sevən, qayğıkeş bir qadın olduğuna
inanırıq, onu sevirik və öz hisslərimizdə
heç də aldanmırıq; həm zahirən, həm də
daxilən gözəl olan bu qadının sevincinə, kədərinə
şərik olur, onun gözəlliyinin, məlahətinin ətrini
duyuruq...
Yazıçı
öz qəhrəmanının çətin,
dolam-dolaşıq həyatını örtmüş pərdələrini
yavaş-yavaş, tələsmədən qaldırır. Bizə
müəmmalı görünən həyəcanlarının
səbəblərini aşkar edir.
Hadisələrin təbii inkişafında, müxtəlif
rəngli boyalarla Məryəmin keçmiş olduğu həyat
yolu barədə aydın təsəvvür yaradır.
Nurəngiz
Günün "Tanrı bəşər
övladıdır" əsərində yazıçı
üçün çox vacib olan keyfiyyətlərdən
birinə - səmimiyyətə söz ola bilməz. Bu gözəl
və zəruri keyfiyyətin sayəsindədir ki, povesti
oxuyanda çox zaman adama elə gəlir ki, müəlliflə
üz-üzə oturub söhbət edir. Sanki o, həyatda,
insanlar arasında gördüklərini, eşitdiklərini,
şəxsən yaşadıqlarını sənə nəql
edir, hətta ürəyini boşaldır...
Mirzə İbrahimov
xalq yazıçısı
Nurəngiz
xanımı şairə kimi o tay Azərbaycanda hər kəs
tanıyır. Onun kitabları, bədii əsərləri dəfələrlə
Bakıda yazılmış və böyük oxucu kütləsi
tərəfindən oxunmuş və təqdir edilmişdir.
Nurəngiz
xanımın "Yol gedirəm" kitabından başqa bir
neçə bədii nəsr əsəri və şeir
kitabı vardır. Ancaq onun şah əsəri yeganə
qızı - çağdaş türk şeirinin
poetikasını araşdıran doktor Jalə xanım
Əliyevadır.
Doktor Cavad Heyət
Mən
Nurəngiz Günü hələ radioda işlədiyi
zamanlardan tanıyırdım. Onun şeirlərində də
qəmli məqamlar var, həyatında da belə məqamlar az
olmayıb. Amma bununla belə həyatsevər bir insan idi. Bu
gün onu xatırlayarkən ürəyimizə ancaq xoş
hisslər dolur. Bir söz var ki, sənətkar gedir, amma sənəti
yaşayır. Bu söz müəyyən dərəcədə
həqiqətdir, əlbəttə. Çünki nə qədər
əsərləri var, nə qədər şeirləri var,
kitabları var, sənətkar yaşayır. Amma hər halda
Nurəngiz xanımın həyatda olmaması da bir həqiqətdir.
Və bu həqiqətin acısını biz hamımız
duyuruq."
Anar
xalq
yazıçısı
O
özü bir şeir idi. Onun təbiəti özü poetika
idi. O, bir
işıq kimi gəldi... Poeziya ilə,
şeirlə ekiz doğulmuşdu. Qəlbə,
ruha işləyir onun şeirləri. Xüsusilə
Qarabağ mövzusunda, "Xocalı" poemasında Nurəngiz
xanım elə bil öz içini yandırırdı.
O şeirlər,
içəridən çıxan bir ah, nalə
kimi haray kimi səslənir. Nadir insan idi...
Fikrət Qoca
xalq şairi
Nurəngiz Günün şeirlərində bənövşə rəngli misralar, poetik düşüncələr üstünlük təşkil edir. Məlum olduğu kimi, bənövşə çiçəyi boynu bükük olsa da, həmişə günəşə tərəf boylanır. Mən Nurəngiz Günün yaradıcılığını günəşə boylanan bənövşə çiçəyinə bənzədərdim. Çünki onun şeirlərində kifayət qədər günəş işığı və günəş obrazları vardır. Nurəngiz Günün yaradıcılığındakı günəş işığı altındakı bu bənövşə rəngi Azərbaycanın müstəqilliyinin palitrasını, çoxrəngliyini, poetik bir qammasını çox dolğun şəkildə ifadə edir.
İsa HƏBİBBƏYLİ
Akademik
Gənclik illərimizdə ürəyə yatan səsi, aydın tələffüzü, ölçülü-biçili rəftarıyla Azərbaycan televiziyasının yaraşığı olan, peşəkarlıq səriştəsiylə yanaşı gözəlliyiylə də tamaşaçıların sevimlisinə çevrilən Nurəngiz Qulubəyova adlı xanımın ədəbi yaradıcılıqla məşğul olduğunu bilmirdik. O özü hər gün evlərimizə əziz qonaq kimi gələn bir şahəsər, Tanrının şeiriyyət nümunəsiydi.
...Nurəngiz Gün uzaq xatirələri, unudulmuş yurdları, köhnə sevgiləri yada saldıqca onların rənglərini də yada salır, unudulmuş, arxaikləşmiş kimi görünən sözlər onun şeirlərinin nəbzinə çevrilir, söz xalısına vurulan bu qədim, təbii rənglər, pası təmizlənmiş kəlmə çeşmələri onun ifadə tərzini fərqləndirən cəhətlərdəndir.
Nurəngiz Günün Jaləli, Müjganlı dünyası mühitimizin pislik və xırdalıqlarından uzaq, qayğılı, amma gözəl dünyadır. Çünki orda böyük sevgi, böyük ruh, insanın azadlıq və xoşbəxtlik haqqına qovuşacağına böyük ümid var.
Sabir RÜSTƏMXANLI
xalq şairi
İlk əsəri -"Tanrı" povesti "Ulduz" jurnalında dərc olunanda hamılıqla qəbul olundu ki, ədəbiyyata yeni istedad gəlib. Nurəngiz xanım zəngin ədəbi mühitdə göründü, görünməyi bacardi. Nurəngiz xanım şeirlərinin özünəməxsusluğu ilə seçildi, şeirə özünəməxsus ideyalar gətirdi. Özünəməxsus intonasiya gətirdi. O, şeirin səsinin ustasıdır. O, Azərbaycan ədəbiyyatında, Azərbaycan mədəniyyətində xüsusi mövqeyi olan bir sənətkardır.
Nurəngiz xanım müxtəlif mövzularda yazırdı. Məhəbbət mövzusundan başlamış, ta ayrılıq mövzusuna qədər, kədər, hicran mövzusuna qədər. Yaradıcılığında Dağlıq Qarabağ münaqişəsi, Türk dünyasının birliyi, ictimai əhəmiyyətli mövzular öndə gəlirdi. Nə yaxşı ki, çoxlu sayda şeirləri, poemaları yadigar qaldı.
Nizami Cəfərov
akademik
Nurəngiz Gün çağdaş poeziyamızda öz orijinal üslubu, deyim tərzi, poetik fiqurların zənginliyi, tematik rəngarəngliyi, poetik dilinin axıcılığı, replikaların sərrastlığı ilə seçilən şairələrdəndir. Onun sənətkarlığı barədə müəyyən qeydlər aparılsa da, bunları qətiyyən kafi hesab etmək olmaz və bütövlükdə Nurəngiz Gün poeziyasının araşdırılıb, qiymətləndirilməsinə ehtiyac var.
Teymur Kərimli
Akademik
O idi. İllər arxasında gördüyüm o. Həzin,
amma cazibəli səsiylə şeirlər oxuyurdu. Səsində
bahar çiçəkləyirdi, payızın xəzan
yarpaqları, qışın narın qarı, yayın dəniz
dalğalarına hopmuş sərinliyi... Quşlar
oxuyurdu onun səsində. Bülbül
avazı, torağay nəğməsi səsində şeirə
dönmüşdü.
O idi. Gözəlliyi, bu gözəlliyin sehri, cazibəsi, hətta fırtınası ilə könüllərə meydan oxuyurdu.
O idi. Ağ çiçək rənginə bürünmüş bir Azərbaycan gözəli.
Yaş öz hökmünü versə də, O idi gözlərindəki cazibəni, baxışlarındakı gözəllik nurunu saxlayan, hifz edən.
Tükəndi ağ çiçəklərim,
bir payıza yaraq oldu
Çaşdı əsən rüzgarlarda,
qopub varaq-varaq oldu.
Quş olub uçdu güllərim,
əldə qalan budaq oldu
Busələrimin qonağı
bir üşüyən yarpaq oldu.
Gözlərim gölə çevrildi,
vüsal məndən uzaq oldu,
Nə gəldi qüssədən gəldi,
məni üzən fəraq oldu.
Xəyal oldu sevdiklərim,
yanıb-sönən çıraq oldu
Mənim o ağ çiçəklərim,
dönüb qara torpaq oldu.
Bu nədir? Bir gözəlin qürubnaməsimi? Yox. Ömrün müdriklik çağının bəyanı. Yox, siz illərin o tayından bu tayına da köçüb gələn, eyni isti, hərarətli xatirələri soldura bilməzsiniz. İnsan yaşa dolmağa, ömrün dolaylarını, yoxuşlarını aşmağa borcludur, alında qırış da olar, yerişdə ahəstəlik də, amma SƏS ÖLMÜR. İstər zahiri, istərsə də mənəvi gözəllik üçün qürub yoxdur.
Müasir Azərbaycan poeziyasının mənzərəsində onun özünəməxsus səsi, yeri, məkanı, zamanı var. Səsi şeirlərində, şeirləri səsində olan Nurəngiz xanım poeziyamızın AĞ ÇİÇƏYİdir. Bu çiçək illər keçdikcə poetik təravətini itirmir. Şeirə başladığı ilk gündən bu günəcən yönü, üslubu, deyim və duyum tərzi başqalaşmayıb, amma hər təzə şeirində, poemalarında o çiçəyin saçdığı işığa bürünmək olar..
Önümdə silsilə dağlar,
Sərt qayalar, soyuq dəniz
Qərib canla, bu tək cana, qürub çağı
Yol gedirəm, öləziyib saralanadək.
Arxamda sarp enişlər,
Çiynimdə Günəş tayası.
Ağuşumda Jaləm və titrəyişim,
Yol gedirəm, yol olanadək.
Vaqif
YUSİFLİ
professor
Nurəngiz Günün qeyri-adi bir xarakteri var idi. Daxilən çox azad insanıydı. Sərhəd tanımazdı, yerdən çox göydə gəzərdi. Çərçivə sevməzdi, daxili ilə zahiri eyniydi. Maska taxa bilmirdi və maskalıları da sevməzdi, onlardan uzaq olardı.
Bəzən onun azad ruhu Çin səddinə qədər gedir, Altaylarda, Yakutlarda dolaşardı. Orta Asiya Türk yurdlarını gəzər və sonda Xocalıda şəhidlərə ağı deyib, layla oxuyardı.
Anlayacağınız səmimi bir türk milliyyətçisiydi.
Təvazökar biri idi Nurəngiz Gün.
Mənim tanıdığım Nurəngiz Gün
türklüyündən və azadlığından heç
vaxt vaz keçmədi. Çox həssasıydı.
Ürəyində bir çox sızılar vardı: Təbriz, İrəvan, Kipr, Qarabağ, Xocalı, Şərqi Türküstan, Araz çayı, Ərdəbil onun məlhəmə ehtiyacı olan yaralarıydı. Dərdini səs-küysüz yaşıyan biriydi. Ədalətliydi, haqdan və haqlıdan yana olardı hər zaman. Haqq etdiyi haqqı bulmasa belə gileylənməzdi. Parada, pulda gözü olmazdı, onları gerçəkdən əl çirki sayardı. Zənginliyi şeirləri və mənəviyyatı idi. Getdiyi yolların dönüşünü düşünməzdi. Yolunu bulmak üçün yol olana qədər gedərdi. O həm də yazdığı əsərlərin qəhrəmanı idi.
Tənzilə Rüstəmxanlı
Metrik baxımdan sərbəst şeirin elə Cəmal Sürəya kimi müxtəlif versiyalarında yazan Nurəngiz Gün ondan (sürrealizmdən) fərqli olaraq, əksər poetik nümunələriylə realistdir, hətta realizmi qrotesk ("Yaddaş yapışqanı") edir. Amma bəzən yeni bayatılar yaradır, əski folklor metrikasında, xalq nəğmələri üstündə ("Bakı-Təbriz bayatıları", "Ay lolo") improvizələr edir. Bunlar bəlkə də müqayisə zəminində demək istədiklərimdi ki, uzatmayacam.
Cəmal Sürəya şəklin şeirini yazırsa, Nurəngiz Gün yolun şeirini yazır.
Səlim
Babullaoğlu
Ve bir
şaire tanıdım Bakü'de... Şiiri yirmidört saat
yaşayan...Çağdaş şiirin gerçekten
başarılı ozanı... Azeri güzelliğinin simgesi,
asalet timsali bir şaire... Gerçek bir hanımefendi...Sadece
şaire değil, çok değerli bir "Povest"( Uzun hikaye) kitabının müellifi...
Azerbaycan Televizyonunun eski spikeri...Müzikten tiyatroya tüm
güzel sanatların değerli bir temsilcisi...
Kitaplarının kapak kompozisyonlarını kendisi çizen
bir gerçek ressam tanıdım, bu kez Bakü'de...
Azerbaycan'ın gerçek bir sanat güneşi olan bu
dört dörtlük hanımefendi Nurengiz Gün'dür.
Nurengiz Gün, sadece güzel şiirler yazmıyor;
şiirlerini duyarak fevkalade güzel ve etkileyici bir biçimde
okuyor.
İrfan Ünver
Nasrettinoğlu
Əslində, təkcə "Yol gedirəm"
şeiri Nurəngiz Gün yaradıcılığının
- yox, daha doğrusunu deyim, şəxsiyyətinin bütün
xüsusiyyətlərini, bütün keyfiyyətlərini
ortaya qoya biləcək boydadır. Onun ifasını xatırlayıram:
"Yo-ol ge-di-rəm". Təəssüf ki,
yazı onun səsindəki ağır karvan ləngərini
olduğu kimi - səs effekti ilə xatırlatmaq imkanında
deyil. Təəssüf. Amma
varı-yoxu bircə sinəsində daşıdığı
ürək olan, içində ağlamaq ehtiyacını
ömrünün bütün dolaylarından keçirən,
amma bəbəklərində qürur və ətrafında
baş verən rəzilliklərə rişxənd gəzdirən
bir insanın ruhunu bunsuz da duymaq olar:
Arxamda
sarp enişlər,
Çiynimdə
Günəş tayası,
Ağuşunda
Jaləm və titrəyişim...
Yol gedirəm
yol
olanadək.
Bilmirəm, insanlara münasibətdirmi səbəb, amma
Nurəngiz Günün şeirlərində meşə
çəngəlliyi bu cəmiyyətdən, torağay, pələng,
bülbüllə söhbət isə insanlarla söhbətdən
daha maraqlıdır. Bu sevgiyə haqq qazandıraqmı? Bilmirəm. Amma fakt
faktlığında qalır ki, bu şeirlərdə meşə
cəngəlliyinin qəhrəmanları insanlardan daha etibarlı
sayılır, daha çox sevinc, yaşamaq istəyi bəxş
edir.
O, indi
ağappaq göyərçin olub
Jalə xanım üçün
Sən
ana itirdin həyatda, qızım,
bir
gözəl itirdin,
sən
hətta qızım.
Anan-özü
boyda bir işığıydı
Şeir məclisinin yaraşığıydı.
O bir vaxt
görmüşdü öz yuxusunu,
Deyirdi-
ağappaq
göyərçin olub.
Axtar
göyərçinlər içində onu,
Bəlkə o yuxusu indi çin olub?
Durnalar
dönəndə bax, diqqət ilə,
durnalar
gedəndə uçubdu durnan.
Qaranquşa
dönüb bəlkə o elə,
başqa
bir ev seçib,
başqa bir eyvan?
O, nurdan
doğuldu, sözdən yarandı,
gün
yaxdı, üfüqdə o nuru qaldı
Nə
yaxşı, ikidi şair həyatı,-
öz
ömrü getdisə,
söz
ömrü qaldı.
Bu
dünya bilinmir nədir, a qızım,
xatırla hər zama şair ananı.
Hər
gedən - dünyadan getmir, a qızım,
hər
qalan da -
Tutub
qalmır dünyanı.
Nəriman Həsənzadə
xalq şairi
Nərgiz Cabbarlı
Ədəbiyyat qəzeti.- 2018.- 15 sentyabr.- S.16-17.