Mehdi Məmmədova bəyəndiyi
tələbənin başqası
yox, mən olduğumu
heç vaxt deyə bilmədim...
"Dördüncü divar"
layihəsinin bugünkü qonağı Akademik Milli Dram
Teatrının istedadlı aktyoru Rüstəm Rüstəmovdur
- Rüstəm bəy, əslən
Cəbrayıl rayonundansınız. Doğulduğunuz bölgə daha çox
ziyalıları və alimləri ilə məşhurdur. Sizin ailənin də, bildiyim qədərilə,
incəsənət sahəsi ilə heç bir
yaxınlığı olmayıb. Aktyor
olmaq istəyiniz hardan yaranmışdı?
-
Haqlısınız, bizim nəsildə-kökdə heç kim incəsənət sahəsində fəaliyyət
göstərməyib. Heç arxam,
dayağım da olmayıb.
Atam rəhmətlik mexanizator olub. Amma elmə, sənətə
böyük həvəsi olub. Yadıma gəlir ki,
böyük qardaşım hansısa fəndən beş almışdı. Atam
üç gündən sonra həmin dərsi
qardaşımdan soruşanda bilməmişdi. Buna görə
atam məktəbə gedib, müəllimə demişdi ki, sən
mənim oğluma niyə beş vermisən?
O, dərsi bilmir, üç gündən sonra yadından
çıxıb.
Allah rəhmət eləsin, Səmayə Sadıqova
adlı ibtidai sinif müəlliməmiz vardı. O, gənc olduğu
üçün bayram tədbirlərini həmişə ona
tapşırırdılar. O da elə bütün tədbir
tamaşalarını, səhnələrini bizimlə
hazırlayırdı. Artıq beşinci sinifdə mən
"Arşın mal alan" əsərindən
hazırlanmış səhnəciyi alman dilində ifa edirdim. Ondan sonra "Bəxtiyar" filmindən səhnəciklər
hazırladığım yadıma gəlir. Bir də ən çox evimizə qonaq gələndə
səhnəciklər qururdum. Böyük
qardaşım da həmişə gileylənirdi. Çünki Məşədi İbadın
adaxlıbazlıq etdiyi hissəyə çatanda həmişə
qardaşımın belinə çıxırdım. Gələn qonaqlar da həmişə özləri
tələb edirdilər ki, onlar üçün səhnəciklər
göstərim.
Bir az yuxarı sinifə keçəndə isə
Yusif Əzimzadənin "Aprel səhəri" əsərini
tam şəkildə hazırladım. "O olmasın, bu
olsun" əsərindəki qonaqlıq hissəsini yemək-içməklə
birlikdə hazırlamışdıq. Məşədi
İbadı da həmişə mən ifa edirdim. Yəni yavaş-yavaş artıq özüm də fərqində
olmadan aktyorluq sənətinə istiqamətləndim. Amma sənədlərimi İqtisad Universitetinə
verdim və kəsilib hərbi xidmətə getdim. Qayıdandan sonra İncəsənət Universitetinə
qəbul olundum. Tələbə vaxtı Firudin Məhərrəmovun
"Kamança", "Şirə bənzər",
"Elektra", "Sizi deyib gəlmişəm"
tamaşalarında iştirak etmişdim. Oranı
bitirəndən sonra isə təyinatla Şəki teatrına
getdim.
- Amma Şəkidə çox qala
bilmədiniz...
- Mən Cahangir Novruzovun seçdiyi tələbələrdən
biri idim ki, Şəkiyə yollanmışdım. İki il
orda işlədim. Amma aktyor kimi çətinliklərimiz
çox olurdu. O vaxtı Şəkidə işıq,
qaz fasilələrlə verilirdi, məşq, tamaşa
zamanı işıqla bağlı ciddi problemlərimiz olurdu. Bu da məni darıxdırırdı. Amma sizə deyim ki, rol sarıdan qıtlıq
yaşamırdım. Mən Şəki
Teatrına gedəndə rəhmətlik Ələkbər əmi
(Ələkbər Hüseynov - S.Ə.) ordan çıxıb
Bakıya gəlirdi. Onun rolları və mənim ifa edəcəyim
yeni rollar iki il Şəkidə məni
boş qalmağa qoymadı. Bakıya qayıdandan
sonra rəhmətlik Hüseynağa Atakişiyev məni və
Ayşad Məmmədovu Gənc Tamaşaçılar
Teatrına dəvət etdi. Ancaq iş elə gətirdi
ki, mənə ştatda yer olmadı. Hardasa iki
ay işsiz qalandan sonra Firudin Məhərrəmovun dəvəti,
köməyilə Sumqayıt Dram Teatrında işə düzəldim.
- Yəni aktyor kimi istər gənclik
illərində, istərsə də indi rol
sıxıntısı yaşamamısınız.
- Elədir.
Bunu bəri başdan demək istəyirəm ki,
heç vaxt rol sıxıntısı və çətinliyi
yaşamamışam. Nə də gedib kimdənsə
hansısa rolu istəməmişəm. Rejissorlar
mənimlə işləməyə üstünlük veriblər.
Çünki insafla deyim ki, həmişə zəhmətkeş
aktyor olmuşam.
Tələbə vaxtı müəllimlərimiz bizə
televiziyaya çıxmağa icazə vermirdilər. Amma
tamaşalara müntəzəm olaraq göndərirdilər.
Bir dəfə Mehdi Məmmədov bizi
"Torpağa sancılan qılınc" tamaşasına
baxmağa yolladı. Tələbə
yoldaşlarımdan biri həmin tamaşanın on dəqiqəsinə
baxıb getmişdi. Mehdi Məmmədov
bizi tamaşa barədə sorğu-sual edəndə tələbə
yoldaşım ancaq Hacı İsmayılovun əlində
qılıncla səhnədə olduğu yeri
xatırlamışdı. Mehdi Məmmədov isə ona
demişdi: "Sən istedadlı aktyorsan, Mirzəağa
Əliyevin yubileyindəki etüdün də mənim
xoşuma gəlib. Amma özünə çox güvənmə,
verdiyim tapşırığa axıra qədər əməl
et. Səni həmin ifana
görə bağışlayıram." Həmin etüdü isə mən ifa etmişdim.
Mehdi müəllim mənimlə o oğlanı
səhv salmışdı. Mehdi müəllim
belə deyəndə uşaqlar məni dümsüklədi
ki, səndən danışır, səhv etdiyini Mehdi Məmmədova
bildir. Amma mən heç nə demədim.
- Mehdi Məmmədovun rəğbətini
qazanmaq hər tələbəyə qismət olmur. Niyə etiraz etməmişdiniz?
-
Bilirsiniz, onsuz da o, tələbə yoldaşım tamaşaya
baxmamışdı. Mehdi müəllimin də
istedadsız, məsuliyyətsiz tələbəni görməyə
gözü yox idi. Mən desəydim ki, həmin
aktyor o deyil, mənəm, onu mütləq
sıxışdıracaqdı. Heç
olmasa, həmin səhv onun köməyi oldu. O, heç
vaxt bu barədə bilmədi. Həm də Mehdi
Məmmədovun mənim ifamı bəyənməsi artıq
bəsim idi.
- Rüstəm müəllim, Akademik
Milli Dram Teatrında işlədiyiniz o qədər də uzun
müddət deyil. Buna baxmayaraq bir-birindən
maraqlı və fərqli xeyli rollarınız var. Amma sizin
aktyorluq həyatınızda, taleyinizdə iyirmi ilə qədər
uzun fasilə yaranıb. Bu qədər sənət
şövqü, sevgisi, zəhmətinə rəğmən
iyirmi il sizi səhnədən məhrum edən
səbəb nə idi?
- Bu,
açığı, bir az şəxsi məsələdir.
Tam açıqlamaq istəmirəm. Çünki aktyor taleyinin, şəxsi həyatının
tamaşaçı üçün açıq-aşkar
olmasının əleyhinəyəm. Bir
onu deyə bilərəm ki, həmin dövrdə mənə
və ailəmə çox ciddi şəkildə lazım
olan qazancı aktyorluq sənətimlə qazana bilməzdim.
Halbuki, bu çox vacib və həyati bir məsələ
idi. Ona görə də məcbur olub incəsənətin
digər gəlirli sahələri ilə məşğul
oldum. Arada, dəvətlər olanda filmlərə
də çəkilirdim. Amma teatrdan tamamilə
uzaq düşmüşdüm.
Yəni bunu etməyə bilməzdim. Borcum idi,
etdim. Həyatımdakı problem həll
olunandan, belə deyək, tale üzümə güləndən
sonra Allah elə bil ki, mənim sənətimə olan
eşqimin əvəzini məni yenidən teatra qaytarmaqla
mükafatlandırdı. 2013-cü ildən
Akademik Milli Dram Teatrında işləyirəm. On dörd tamaşada bir-birindən fərqli
rollarım var. Kollektivə də çox tez və
asanlıqla uyğunlaşdım. Bəzi
aktyor dostlarım deyirdilər ki, bu teatrda bu yaşda gəlib
davam gətirmək asan məsələ olmasa da, sən bunu
bacardın. Mən insanların qəlbinə
toxunmağı, incitməyi heç vaxt sevməmişəm.
- Arada olan bu qədər
boşluğa görə peşmançılıq hissi
keçirmisiniz?
- Qətiyyən.
Çünki mən bu iyirmi ilin
qarşılığında elə böyük bir mənəvi
sərvət qazandım ki, bunun üçün sənətdən
ayrı düşməyə dəyərdi. Həm də, görünür, mənim alın
yazım, taleyim belə yazılıbmış. Əlbəttə,
iyirmi il əvvəl Sumqayıt Dram
Teatrında qalsaydım, çoxdan xalq artisti adına layiq
görülmüşdüm. Çünki mən
o vaxtı orada Şah İsmayıl obrazını ifa edəndə
kütləvi səhnələrə çıxan gənc,
gözəl aktyorlarımızın çoxu indi əməkdar,
xalq artisti adlarına layiq görülüblər.
İndi siz özünüz fikirləşin ki, Şah
İsmayıl obrazını ifa edən aktyor bu gün
hansı pillədə ola bilərdi. Amma mən aktyor işləsəydim, yarı
canım həyatdakı Rüstəmin yanında qalacaqdı.
Realist adam olduğum üçün elə
etməliydim ki, bugünkü gündə səhnədən
çıxıb evimə gedəndə
peşmançılıq hissi yaşamayım. Mən
sənətimi həyatıma qurban verdim.
- Rüstəm müəllim, sənətinizdəki
uğurlara görə ən çox kimlərə minnətdarsınız?
- Mehdi Məmmədova,
Əşrəf Quliyevə, Nəsir Sadıqzadəyə həmişə
rəhmət oxuyuram. İlham Rəhimliyə həmişə
cansağlığı arzu edirəm. Firudin
Məhərrəmovdan çox şeylər öyrənmişəm.
O da Azər Paşa Nemətovdan, Azər müəllim də
Mehdi Məmmədovdan öyrənib.
Biz tələbəlik illərində tamaşalar
hazırlayanda müəllimlərimiz bizim işimizə, zəhmətimizə
çox ciddi yanaşırdılar. Üç-dörd ay
bir tamaşanı hazırlayırdıq. Nəsir
müəllim, Mehdi müəllim, gəlib həmin
tamaşalara baxandan sonra öz aralarında müzakirələr
edirdilər.
Gənc vaxtı biz "Şirə bənzər"
tamaşasını hazırlayanda Mehdi müəllim
demişdi ki, xoşuma gəlsə, ikinci hissəni
hazırlamağınıza razılıq verəcəm. Onun xoşuna
gəlmişdi tamaşa. Amma ikinci hissəni
hazırlayanda, Mehdi müəllim rəhmətə getdi.
Bu tamaşanı ona görə xüsusi
vurğulayıram ki, həmin tamaşaya çox böyük
zəhmətlə hazırlaşırdıq. Tamaşada
lazım olan qutuları özümüz mağazalardan
tapıb toplayır, rəngləyib stol,
stul kimi istifadə edirdik. Bazar günü icazə
olmasa da, xəlvətcə gəlib, pəncərədən
keçib məşqlərimizi edib, sonra təzədən pəncərədən
çıxıb gedirdik. Partizanlıq
edirdik.
- Sizin o zaman sənətə
qarşı olan fanatikcəsinə sevginizi indiki gənclərdə
hiss edə bilirsiniz?
- Bəzi
gənclər öz gəncliklərini qiymətləndirə
bilmirlər. Bu dünyada vaxtdan başqa hər
şeyi əldə etmək olur. Çünki
vaxt bizim iradəmizdən, istəyimizdən asılı
olmayaraq uçub gedir. Mən indinin
özündə qoyulacaq yeni tamaşada rolumun olub,
olmamasına görə narahat oluram. Olmasa,
təbii ki, heyifsilənəcəm. Ona
görə ki, aktyor kimi boş qala bilmirəm. Amma gənclərdə vaxta qarşı qəribə
bir arxayınlıq var. Bu da onları geri ata bilər.
Biz tələbə olanda, elə tələbəlikdən
sonrakı dövrlərdə də məndən rejissorlar
hansı rolu istəyirdilərsə, onları
hazırlayırdım. İndi çoxları yerə
yıxılmayan rollar istəyirlər, daha çox xarakterli
rollara qaçırlar. Amma sənətdə
bişmək üçün müxtəlif səpkili, irili,
xırdalı rollar oynamağı bacarmalısan. Bəlkə də bu xüsusiyyətimə görə
rejissorlar mənimlə işləməyi xoşlayırlar.
Misal üçün, "Cuppolina"
tamaşasındakı Senyor Pomidor obrazı ilə "Qətibə
İnanc" tamaşasındakı Qızıl Arslan
arasında fərqi hiss etməmək mümkün deyil.
- "Qətibə
İnanc" tamaşasında yetəri qədər ziddiyyətli,
digər qəhrəmanlarla tez-tez toqquşan Qızıl Arslan
obrazını yaratmısınız. Səhnədəki əsas tərəf-müqabiliniz
isə xalq artisti Bəsti Cəfərova idi. Bəsti xanımla tandeminiz necə idi?
-
Sözün doğrusu, mən ilk dəfə həmin
tamaşaya zindan köməkçisi kimi nəzərdə
tutulmuşdum. Sonradan rejissorun istəyi ilə
rol dəyişmələri oldu və mən Qızıl
Arslan roluna təsdiq olundum. Bəsti
xanımla ilk dəfə idi ki, səhnədə
qarşılaşırdıq. Biz Bəsti
xanımla hələ əsərin oxunuşunda bir-birimizi
çox gözəl anlamışdıq. O, aktrisa kimi
çox yüksək enerji ötürməyi bacarır. Məşq zamanı Qızıl Arslanla Qətibənin
ilk qarşılaşmasında mən öz rolumu ifa edərkən
elə yerlər vardı ki, görürdüm orda Bəsti
xanımla bir-birimizə kömək edirik. Mənim aktyor kimi ötürdüyüm mesaji o, dərhal
qəbul edib və müsbət reaksiya verirdi. Yəni bizim tərəf müqabili kimi
sual-cavabımız hələ ilk günlərdən
yaxşı alınmışdı. Bu da,
sözün düzü, mənim çox xoşuma gəlmişdi.
Ümumiyyətlə, mən öz rolum üzərində
işləyəndə həmişə digər obrazların
da mənim obrazıma qarşı olan münasibətini, fikirlərini
oxuyub, öyrənirəm. Elə "Qətibə
İnanc" tamaşasında Qızıl Arslan barədə
Qətibə, Qutluq, Hüsaməddin və başqa obrazlar
danışırlar. Mənə aktyor kimi daha nə lazımdır? Loru dillə desək, onlar mənim obrazımı
xonçada təqdim edirlər.
Aktyor yaradacağı obrazı tamaşadan-tamaşaya fərqli
formada təqdim etməyi bacarmalıdır. O, elə etməlidir ki, yeni
rolu köhnə rollarından seçilsin. Yəni
bu mümkün olan haldır. Amma çərçivədən
kənara çıxmamaq şərti ilə. "Qətibə İnanc" tamaşasında
Qızıl Arslan obrazında aktyor axtarışlarını,
fərqliliklər etməyə çalışmışam.
- Uşaq tamaşalarında da
iştirak edirsiniz. Uşaqlar daha çox nə
istəyirlər?
- "Çuppolino" tamaşasına Senyor Pomidor rolum
var. Uşaqlar bizdən daha çox hərəkət istəyirlər. Bir balaca hərəkətsizlik
olan kimi onlar bezirlər. Ona görə də
ordakı rolum çox hərəkətlidir. Tamaşanın rejissoru Əlif Cahangirli ilə rol
üzərində işləyərkən o, mənim obraza əlavə
etdiyim çığırtılara müəyyən etirazlar
edirdi. O da əsasən, həmin tamaşanın bayram
günlərində üç, bəzən dörd dəfə
təqdim olunmasından irəli gəlirdi. Yəni
mənim yorulmağımı istəmirdi. Amma
mən ona izah etdim ki, tərəvəz kimi pomidordan nə qədər
xörəklər hazırlanır. Təkcə
çığırtmanı yada salsaq bəs edir. Ona görə də obrazın hiyləgər
çığırtıları tərəvəzin
özü haqqında maraqlı assosiasiya yaradacaq və bu da
uşaqların əylənməsinə səbəb olacaq.
- Rüstəm Rüstəmov
kimi sənətdən, Rüstəm kimi həyatdan hansı
gözləntiləriniz, arzularınız var?
- Mənim
bürcümün özəlliklərindən biri də
adamları öz arxasınca aparmaq, insanları özünə
cəlb etməkdir. Sonralar gördüm ki, bu, həqiqətən
də belədir. Həmişə işimlə,
sənətimlə məşğul olmuşam. Tanrı da mənim arzularımı gec də olsa
yerinə yetirir. Həyatımla teatr
arasındakı fasilə olanda da mənim ürəyimdə
ümid vardı ki, teatra qayıdacam. Şəxsi
həyatımdakı arzularımın da baş
tutacağına inanırdım. Çünki
həmişə başımı aşağı salıb
öz işimlə məşğul olmuşam.
Söhbətləşdi: Samirə
Əşrəf
Ədəbiyyat qəzeti.- 2018.- 29
sentyabr.- S.22-23.