Şüşə heykəl
Hekayə
O, üzərində
ilk baxışdan insanda qəribə kədər ovqatı
yaradan qəhvəyi pərdəli pəncərənin
yanında dayanıb, kitablarla dolu rəfə baxa-baxa bu evə
gəlməyi ilə düz edib-etmədiyini
aydınlaşdırmağa çalışırdı.
Otaq balaca
deyildi: yazı masası, kreslo, stul ən əsası kitab rəfinin
uzunluğu və içinin dolu olması məkanı
darısqal göstərirdi. O, yavaş-yavaş kitab rəfinə
doğru getdi. Səliqəylə rəfə
düzülmüş kitablara yaxından baxmağa
başladı: kitabların üstündə bir-iki tanıdığı
yazıçıların, şairlərin adları olsa da,
çoxunu tanımırdı. Özünü
sanki, birdən-birə tanımadığı adamların
içində tənha hiss elədi. Bu tənhalıq
ona daxili narahatlıq gətirdi. Öz-özünə
bir də sual verdi: "Mənim bu evdə
nə işim var?!"
Özünə söz vermişdi ki,
yaşadığı binadan heç kimlə
görüşməyəcəkdi. Bəs indi bu tünd qəhvəyi,
kitab və kədər qoxuyan otaqda neyləyir?!
Mətbəxdə nəsə yerə düşüb
cingildədi.
Bu kitabların, bu otağın, bir sözlə,
bu evin sahibi ona çay süzmək üçün mətbəxə
getmişdi.
Qadın bir anlıq düşündü ki, indiyə qədər
onunla "münasibət" quran kişilərin arasında
bu gənc yazıçı qədər yaxşısı,
ürəyinə yatanı olmayıb.
Qadın ondan bir mərtəbə aşağıda
yaşayan gənc oğlanın gözlərində başqa
kişilərlə müqayisədə heyvani ehtirasa rast gəlməmişdi. Hər dəfə
üz-üzə gələndə - dükanda, yolda, liftdə
oğlanın gözlərində ona qarşı olan maraq
hissi, üzündəki təbəssüm onu digərlərindən
fərqləndirirdi.
Yağış güclü əsən küləyin
müşayiətilə rəqs edə-edə göydən
tökülür, çətirinə qısılan
qadını islada bilmirdi, lakin o da bütün qadınlar kimi
yağışda, çətirin altında sahibsiz pişik
balasına oxşayırdı. Taksi sifariş vermək
istəyən vaxt qarşısında maşın dayandı.
O, dayanan maşına qətiyyən fikir vermədi.
Maşının pəncərəsi aşağı endi,
qonşusu əlində çətir dayanan qadına baxdı:
-Salam,
qonşu, evə gedirsinizsə, gəlin sizi də aparım.
Qadın onunla tez-tez blokda, dükanda
rastlaşdığı qonşusunu tanıdı. Əvvəl
etiraz etmək istəsə də, nə isə qeyri-iradi bir
qüvvə ona mane oldu.
Getdikcə güclənən yağış
maşının şüşəsini görünməz
edir, şüşəsilən isə damcıları silib təmizləyirdi.
-Şüşətəmizləyən hər dəfə
damcıları siləndə mənə elə gəlir ki,
ağlayan bir qadın dayanmadan əlləri ilə göz
yaşlarını silir-oğlan bunu deyib, ani şəkildə
qadına baxaraq yenidən üzünü qabağa
çevirdi.
Qadın
bu təşbehdən karıxdı: yolboyu gözlərini
maşının şüşəsilənindən çəkmədi.
Nə illah elədisə, sürətlə şüşədə
sağa-sola hərəkət edən qara dəmirləri
qadın əllərinə, nə də ki, yağış
suyunu göz yaşına bənzədə bilməsə də,
bu cümlə onun ruhuna indiyədək tanış
olmayan kəmşirin bir hiss gətirdi. Elə bu hissin diktəsiylə
də, qadın qonşusuyla hər dəfə tez-tez
rastlaşmaq üçün bəhanə axtarırdı...
Pəncərədən boylanıb tez-tez qonşusunun
maşın saxladığı yerə baxır, gəlmədiyini
görəndə üzərində bir neçə pişik
şəkli olan fincanına çay süzüb mətbəxdə
- həyətin göründüyü yerdə oturub
çayını içərdi. Qonşusunun maşını məhlədə
görünən kimi ona qəribə həyəcan gələr,
tez mavi gödəkçəsini geyinər evdən
çıxıb liftə minərdi...
Nə idi bu maraq hissi?! Hardan
yaranmışdı?! Nəyə görə
bu gənc, tək yaşayan oğlan onun ruhuna qəribə bir
sakitlik gətirirdi?!
Bir neçə təsadüfi və
planlaşdırılmış qarşılaşmalardan sonra
artıq görüşməyə də
başlamışdılar. Onun yazıçı
olmağını kafedəki görüşlərinin birində
biləcəkdi. Yazıçıya da
onunla görüşmək xoş idi. Niyə
də yox? Gözəl, tək, yazıçı
üçün muza ola biləcək
sevimli qadın...
Qadın
kitab rəfinin önündə dayanıb, nəzərlərini
qalın kitablara yönəltsə də, beynində hələ
də onun evinə gəlməyin fikrini çəkirdi..
Yazıçı çayları gətirib
üstündə naxışlı süfrə olan masanın
üzərinə qoydu.
-Kitablara
baxırsan? Xoşuna gələn varsa,
götürə bilərsən-Oğlan bunu deyib qadına
yaxınlaşdı. Qadın
gözünü kitablardan ayırıb oğlana baxdı.
-Çox
sağ ol.
Oğlan qadının üzündəki tərəddüdü,
gözlərindəki həyəcanı yazıçı fəhmi
ilə hiss edirdi.
-Yaxşısan?
Nə isə olub?
-Hə.
Yaxşıyam.
-Tək
yaşayan adamlar çayı o qədər də yaxşı
dəmləyə bilmir - oğlan qadına baxıb
gülümsündü - xoşuna gəlməsə gərək
bağışlayasan...
Qadın soyuq baxışlarla oğlanın gözlərinə
baxdı.
-Mən də
tək yaşayıram...
Yazıçı
qadının üzündəki xırda təbəssümdən,
səsindəki bozumtul kədərdən təkliyin soyuq nəfəsini
hiss elədi...
Qapı döyüləndə onlar çaylarını
yarılamışdılar. Oğlan üzündə
təəccüblü ifadəylə dəhlizə keçib
bir neçə dəqiqədən sonra geri qayıtdı.
-Maşını
pis yerdə saxlamışam, qonşunun maşını
keçə bilmir. Bir azdan qayıdıram.
-Yaxşı
- qadın sakit səslə dedi.
O,
çaydan bir qurtum da içib, fincanı nəlbəkiyə
qoydu. Nəlbəkidən çıxan zəif
cingilti sükut dolu otaqda parıldayıb söndü.
O, əvvəlcə
pəncərəyə yaxınlaşdı, həyətə
boylanıb yazıçının maşını arxaya
verdiyini gördü. Otağa diqqətlə
göz gəzdirdi, yenidən kitab rəfinə
yaxınlaşıb onlara tamaşa elədi.
Kitabların bəziləri təmiz olsa da, xeyli hissəsi
tozlu idi. Görünür, yazıçı tez-tez
oxuduğu kitabların tozunu alsa da, digərlərini silməyə
ya ərinmişdi, ya da heç yadına düşməmişdi.
Bir anlıq yazığı gəldi. Ancaq
bilmədi ki, kimə yazığı gəlir: Kitabları
silməyə ərinən tənha yazıçıya, yoxsa
üstünü toz basmış, özünü gərəksiz
hiss edən kitablara?..
Qadın kitablara baxa-baxa rəfin sol küncünə tərəf
gəldi. Burda - kitabların arasında balaca bir boşluq var
idi. Bura bir neçə əşya
qoyulmuşdu. Köhnə içiboş güldan,
iki-üç oyuncaq maşın və... şüşədən heykəl...
Balaca, adamdan çox gəlinciyə bənzəyən
heykəl.
Qadın heykəli görən kimi özünü
itirdi. Bir
anlıq elə bildi ki, nəfəsi çatmır... Bir neçə dəqiqə səssizcə gözlərini
heykəl gəlinciyə zilləyib dayandı. Udqunmaq istədi, ancaq içində alınmadı.
Elə bil boğazına yığılan qəhər
daşa çevrilib ömürlük onun boğazında
ilişib qalacaqdı...
Qadın böyük güc bahasına gözlərini
heykəldən kənara çəkdi, ətrafa baxdı.
Ona bir anlıq elə gəldi ki, kitablarla dolu balaca otağa,
daha dəqiq desək, kitab rəfinin
bir gözünə onun bütün
uşaqlığını qoymuşdular...
Hə.
Uşaqlığını... keçmişini... bütün
gözəl və ləkəsiz günlərini...
O, yenə
də gözlərini şüşə heykələ zillədi.
Heykəl öz məsum baxışları ilə
qadına baxırdı. Qadın bu
baxışlardan sanki ovsunlanmışdı. Qəfildən
hiss elədi ki, yanaqları istilənir, göz yaşı
yanaqlarında nazik bir cığır açıb çənəsinə
süzülürdü. Bu göz yaşı
sanki onun gözlərindən yox, keçmişindən gəlirdi.
Qarşısında dayandığı, suvenirə baxa-baxa elə bil, özü
də getdikcə o şüşədən düzəlmiş
heykəlciyə çevrilirdi: boyu balacalaşır,
saçları yuxarıdan yığılır, gözlərindəki
yorğun ifadə öz yerini məsum
baxışlara verirdi...
Uşaq
vaxtı ən çox sevdiyi, əzizlədiyi oyuncağı
məhz bu şüşə heykəl idi. O vaxt atası gətirmişdi
bu heykəli. Şüşə sexində
işləyən atasının üzünə kölgə
kimi düşən pərt ifadə ilə dodaqlarındakı
təbəssüm onun uşaq yaddaşına həkk
olunmuşdu. Atası qarışıq
doxsanıncı illərdə pul qazanmaq ümidiylə yeni bir
işə başlamışdı. Şüşədən
balaca suvenirlər düzəldib satacaqdı. Ancaq böyük zəhmət hesabına düzələn
bu heykəllər demək olar ki, satılmamışdı.
Atası cəmi beş heykəl düzəldib,
bir neçə dükanlara vermişdi. Beş
suvenirdən cəmi biri neçə aydan sonra
satılmışdı. Günlərini bu heykəlləri
düzəltməyə sərf edən kişi
qalan dörd suveniri üzündə məğlubluq
qarışmış əsəbiliklə dükanlardan
götürmüşdü. Üçünü
öz qohumlarına verib, birini də evinə gətirmişdi.
Evlərində
bir neçə gəlincik olmağına baxmayaraq, o, bu məhz
şüşə heykəli o birilərdən daha çox
sevirdi. Əsl gəlinciklər onda bir neçə
gün, uzağı bir neçə həftə maraq
oyadırdı. Bir az oynadandan sonra
öz marağını itirirdi. Şüşə
heykəlin donuq siması, onun saçlarını daraya bilməmək,
onunla başqa gəlinciklər kimi rəftar edə bilməmək
uşaqda şüşə gəlinciyə qarşı
marağı həmişə diri saxlayırdı. O,
heykəli göz-bəbəyi kimi qoruyur, onun yerə
düşüb sınmasından ehtiyat edirdi.
Arada öz-özünə düşünürdü
ki, əgər gəlincik uşaqların oynatması
üçündürsə, nəyə görə atası
bu gəlinciyi şüşədən düzəldib?! Ancaq bu
sualın cavabı onu o qədər də
maraqlandırmırdı. Çünki
onun elə özəlliyi şüşədən olması
idi. Bəzən ona
yazığı gəlirdi... Fikirləşirdi
ki, şüşədən olduğu üçün,
başqa gəlinciklərə oxşamadığı
üçün, yarı heykəl, yarı gəlincik
olduğu üçün utanır. Bəzən
də düşünürdü ki, elə ən
yaxşısı şüşədən olmaqdır. Nə
üst-başı bulaşır, nə də ki o biri gəlinciklər
kimi qolu-qıçı sınmır... Bircə ehtiyatlı
olmaq lazımdır ki, əlindən düşməsin,
sınmasın, vəssalam!
Ancaq bir
gün o heykəl
sındı... Düzdür, heykəl sınan gün o
artıq balaca qız deyildi, hətta qadın idi... Sevdiyi
oğlana bəkarətini qurban vermiş qadın...
Oğlanın "səni sevirəm" sözlərinə aldanan,
xəyallar dənizinə yelkən açan, həyatın
ancaq gözəl tərəflərini görən
qadın...
Oğlan bir neçə sevgi və şəhvət dolu
gizli görüşlərdən sonra yoxa çıxdı. O, oğlanı çox
axtardı, tapmadı... tapa bilməyəcəyəni başa
düşdü...
O heykəl
sınan gün onun həyatının ən dəhşətli
günü idi. Atası olanlardan xəbər tutmuşdu...
Anası, bacısı onu atasının əlindən güclə
ala bilmişdilər... Kişi hirsindən nə
edəcəyəni bilməmişdi. Şkafın
üstündəki heykəli götürüb var
gücüylə qızına tərəf tullamışdı.
Xoşbəxtlikdən suvenir ona dəyməyib,
divara çırpılaraq parça-parça olmuş, heykəlin
qırıntıları küləkli havada yağan
yağış damcıları kimi döşəməyə
tökülmüşdü.
Onu evdən
qovdular... Əvvəlcə uzaq qohumlarının evində
qaldı, daha sonra iş tapıb kirayə evə köçdü.
Tənha, kimsəsiz, aldadılmış
qadın üçün bu küləkli şəhər
çox qəddar görünürdü. Əvvəl-əvvəl
anasıyla, bacısıyla danışırdı, ancaq getdikcə
münasibətlər kəsilməyə başladı. Ailə quran bacısı ərinin göstərişiylə
onunla münasibəti kəsməli olmuşdu.
Bir
neçə il ərzində xeyli iş
yeri dəyişmişdi. Tənha, gözəl, ərsiz
qadın iş yerlərində bir çox kişinin maraq dairəsindəydi.
Qadın bundan sonra heç kimə
inanmayacağına söz versə də, vədinə xilaf
çıxdığı zamanlar olurdu.
Evdən
gedəndən sonra iki sevgilisi olmuşdu... İnanmışdı
onlara. Sonra başa
düşmüşdü ki, onlara sevgi yox, tək yaşayan
qadının soyuq yatağından başqa bir şey lazım
deyil. Daha sonra onu sevən başqa biri
çıxır, qadın ümid edir, ona da bağlanır,
lakin tərk edilir, ya da sevgili yox, məşuqə kimi münasibət
görürdü.
Tənha
qadın yavaş-yavaş, özü də hiss etmədən
qucaqdan-qucağa, yataqdan-yatağa keçən fahişəyə
çevrilməyə başlayırdı... Elə də
oldu...
Qadın gözlərini suvenirdən ayıra bilmirdi. Məsum
günlərinin yadigarı olan heykəlin bura necə gəlib
düşdüyünü ani olaraq düşündü.
Yəqin ki, o vaxt satılan həmin heykəl
idi. Gözündən
axan yaşı əliylə siləndə birdən
dayandı. Diqqətlə əllərinə
baxdı, o biri əliylə saçını
sığalladı. Ona elə gəldi ki,
özü də həmin şüşə gəlincikdir.
Uzun illər şüşənin içində qalandan sonra
şüşə sınıb şüşənin
içində həbs olan ruhu da azadlığa
çıxıb. Ancaq bu azadlıq uzun çəkməyib.
Bu azadlıq onu məhv eləməyə
başlayıb. İndi
düşünürdü ki, bütün bədbəxtliklər
şüşənin qırılmasından sonra baş verib.
O şüşə gərək qırılmayaydı, hər
şey başqa cür ola bilərdi... amma
o şüşə qırıldı... özü də birdən-birə
yox, əvvəlcə balaca bir çat düşdü, sonra
bir çat digərini gətirdi, daha sonra başqa-başqa
çatlar düşüb dərinləşdi. Beləcə,
onun ruhunu qoruyan şüşə çilik-çilik oldu...
O, əldən-ələ
keçməyə başladı. Əvvəlcə
saçlarını daradılar, oxşadılar, daha sonra
üstünə ləkə saldılar, getdikcə köhnəldi,
kirləndi, şüşə olduğu vaxtlardakı şuxluğunu,
paklığını itirdi. Gəlinciyi
oynadanlar ondan yoruldular. Oynada-oynada
qollarını çıxardılar, ayaqlarını hissələrə
ayırdılar, başını qopardılar. Ortada
başsız, əlsiz, ayaqsız, bir bədən qaldı...
Onu da aparıb tulladılar zibil yeşiyinə...
Qadının
nəfəsi getdikcə daha da sürətlənirdi... Gözlərini
heykəlin gözlərinə dikib pıçıldadı:
-Mənə
elə baxma!
Şüşə
heykəl isə donuq baxışlarıyla qadının
gözlərinin içinə zillənmişdi... Qadın qəfildən əl atıb heykəli
götürərək var gücüylə divara
çırpdı, şüşə çilik-çilik
olub yerə töküldü.
Qadın döşəmədəki şüşə
qırıntılarını toplamağa, bir yerə
yığmağa cəhd edirdi. Sanki qadın o
qırıntıları bir yerə yığmaqla öz
dağılmış, parçalanmış həyatını
geri qaytarmağa, yenidən düzəltməyə
çalışırdı...
Otağa daxil olan yazıçı yerdəki
şüşə qırıntılarına, oturub
şüşələrlə oynayan qadına
çaşqınlıqla baxsa da, sanki nəyinsə baş
verdiyini anlayıb soyuqqanlılığını itirmədi.
-Atam
almışdı o vaxt. Xoşu gəlirdi belə
əl işi olan suvenirlərdən. O vaxtdan qalıb evdə,
mən də atmadım.
Qadın çevrilib oğlana baxdı.
-Məndə
də belə heykəl vardı. Bunları mənim atam düzəldib
- qadının gözləri doldu, -bağışla,
qırdım...
Yazıçı oğlan xatirələrin gülləbaran
elədiyi qadını anlamışdı. Qadına
yaxınlaşıb onu ayağa qaldırdı.
-Düz
elədin... Yəqin
özü də şüşə bədənin içində
bezmişdi. Azadlığa
çıxardın onu...
Qadın sanki bu sözdən karıxdı. Həyəcanlanmış
halda oğlana baxdı:
-Yox. O elə
şüşə olanda yaxşıydı. Onun azadlığı həmin şüşənin
içindəydi. Şüşələr gərək
qırılmasın... Xoşbəxtlik elə
şüşənin qırılmamağındadır. Qadın bunu deyib oğlanın boynuna sarılaraq
hönkürdü.
Oğlan
onun saçlarını sığallayır, ona elə gəlirdi
ki, hal-hazırda onun qucağında ağlayan bu neçə
gündə ürəkdən bağlandığı
qadın yox, illərdir kitab rəfində dayanan
şüşə heykəldir... O, bir şeyi də çox
aydın şəkildə başa düşmüşdü -
bu qadının şüşəyə ehtiyacı vardı.
O şüşə balaca, tünd qəhvə ətirli
kitablarla dolu bir otaq da ola bilərdi...
Qadın ağlayır, yazıçı onun
saçlarını balaca qız uşağı daraqla gəlinciyin
saçlarını darayırmış kimi,
sığallayır, sığallayır,
sığallayırdı...
Pərviz Seyidli
Ədəbiyyat qəzeti.- 2018.- 13
yanvar.- S.4-5.