Əngəlsiz adam
və ya dostum Dronqo
Qara,
bahalı "Cip"in arxa qapısı açılır və
ucaboy, yaraşıqlı, keçəl bir adam
düşür... Əslində, bir çox
kişilərin başbəlası olan keçəlliyi onun
"vizit kartı" saymaq olar. Ona görə
ki, həm onun xarizmasında əsas yerlərdən birini tutur,
həm də özü haqqında qurub-qoşduğu ən
gözəl lətifə məhz bununla bağlıdı.
Şəhərin rəhbərliyi sevgi və hörmət
əlaməti olaraq onu düz şəhərin girişində
qarşılayırlar. Hökumət nümayəndələri
farağat vəziyyətindədir. Əllərində
gül dəstələri tutmuş qızlar, qadınlar bu
hündürboy, yaraşıqlı kişini ilk görən
sakinlər olaraq çox sevinclidirlər. Təntənəli
qarşılanma mərasimindən sonra, yenidən avtomobillərə
minilir, şəhərə uzun avtomobil karvanının
müşayiəti ilə giririk.
Budur - görüşün keçiriləcəyi məkan
görünür - məkanın önündə iynə
atsan yerə düşməz. Onu canlı (hətta
diri də adlandırmaq olar) görmək üçün bir
həftədən çoxdur insanlar həyəcan içindədir.
Bəlkə, yeganə adamdır ki, Azərbaycan
dilində yaxşı danışa bilməyə-bilməyə,
xüsusilə bu dildə yazmaya-yazmaya onu məhz Azərbaycan
dilində danışanlar, Azərbaycan dilində oxuyanlar bu qədər
sevirlər. Bəlkə, də onu
qısqananların qıcıqlandığı ən
başlıca məqam məhz budur.
Beş saatlıq yolda xeyli söhbət etmişik... bu
bizim birgə getdiyimiz ilk səfər deyil. Artıq ya
altıncı, ya yeddinci səfərdir ki, ikimiz, bir də onun
sürücüsü uzaq yol qət edirik. Yolda isə mən, adətən, arada
danışıram, ya da danışmaqdan daha çox yeni
mövzu açılsın deyə, sual verirəm. Danışdıqca, unutmamağım
üçün, əzbərləməyə
çalışıram, həmin sözləri, hadisəni
bir neçə dəfə beynimdə təkrarlayıram.
Axı, sonra dostlara danışmalıyam. Həm də parodiya edərək. Parodiya demişkən, bu, çox təsadüf nəticəsində
yaranmış bir hal oldu. Bir dəfə
onu yamsılayaraq hansısa hadisəni nəql elədim. Dostların reaksiyasından məlum oldu ki, mən onu
əməlli-başlı parodiya edə bilirmişəm.
Və elə o vaxtdan yeni hadisələr öyrənməyə
çalışıram, təkrarçılıq olmasın
deyə. Maraqlıdır, adam o qədər
şanslıdır ki, parodiyası da özü qədər
sevilir. Yolda tanınmış qəzetlərdən
birinin tanınmış redaktoru zəng edir mənə.
Harada olduğumu soruşur. Mən
də düzünü deyirəm. Deyir,
"daha sən gedirsənsə, o, niyə zəhmət
çəkib gedir". Gülüşürük.
Dostum olan redaktor da yaxşı bilir ki, mən bu
adamın bütün çıxışlarını, demək
olar ki, əzbər bilirəm. Hardan
başlayacaq, harda bitirəcək. Məsələn,
səhnədə onun üçün qoyulmuş stulda o vaxtadək
oturur ki, onun haqqında artıq aparıcı tərəfindən
təqdimat oxunaraq bitmiş olsun. Daha sonra
qalxır və kürsüyə yaxınlaşır, bu məqamda
bildirir ki, hətta görüş saatlarla uzansa belə, o,
oxucusunun, onu sevənlərin önündə heç vaxt
oturulu çıxış etməyib. Hər şey belə
başlayır... başlayır demişkən,
qaldığımız yerə dönək...
Beş yüz, ya altı yüz nəfərlik salon
ağzına qədər doludur. Çoxluqdakı
üstünlük hər zaman olduğu kimi
qadınlardadır. İyirmi milyon nüsxədə,
dünyada altı yüzdən çox kitabı işıq
üzü görmüş və yüz doxsan dörd adda
kitabın müəllifini hər kəs ən çox
"Dronqo" qəhrəmanına görə sevir.
İşin maraqlı tərəfi, bütün
görüşlərdə eyni sualla müraciət də
edirlər, heç kim inanmaq istəmir ki,
"Dronqo", sadəcə, əfsanədir. Yəni
yazıçının yaratdığı qəhrəman.
Hamı "Dronqo"nun özü olduğunu
düşünür, dünya şöhrətli
yazıçı deyil, dünya şöhrətli gizli agent
hesab edir onu. Utanmasalar,
"silahlarınız hanı" və ya "tank sürə
bilirsinizmi" - deyə suallar da verərlər. Bütün bu kimi suallar isə onu məmnun edir.
Doğrudan da, burda pis heç bir şey yoxdur, bundan gözəl
nə ola bilər...
yazıçının yaratdığı qəhrəmanın
bu qədər populyarlığı və bu qədər
sevilməsi... yadıma bununla bağlı bir hadisə də
düşdü. Bu hadisəni də demək
olar ki, hər görüşdə danışır. Qızı uşaq vaxtı soruşur ki, "ata,
doğrudan Dronqonu sən yaratmısan?" Deyir, "hə, qızım". Qızı da cavabında - "sən də onun kimi
geyinirsən, onun ətirindən vurursan. Amma,
axı, o, səndən ağıllıdı?!" - deyir.
Müşahidələrimi
davam etdirirəm... Salon maraqlı söhbətin
aurasındadı... standart tədbirlərdən fərqli
olaraq, nə yuxulayan var, nə də söhbət edən.
Hər kəs diqqət kəsilib, hətta yarımçıq
və ya başayaq cümlələri belə "göydə
tuturlar". "Dronqo" televiziya
kanallarındakı bayağı verilişlərdən
Qarabağa keçid edir. "Bizim kanallara
nə zaman baxırsan ya şadlıq saraylarının
reklamlarını verirlər, ya da yoğun-yoğun arvadlar,
bağışlayın məni, yemək bişirirlər.
Düşmənimiz səngərdə oturub
gözləyir ki, bunlar niyə gəlib torpaqlarını azad
etmirlər, nə gözləyirlər. Bizsə,
bütün günü yeyib-içmək göstəririk.
Axırda düşmənin ürəyi
partlayıb öləcək" - salondan qəhqəhə sədaları
yüksəlir. Ən qəribəsi isə
salondakı dolu qadınların dünya-aləm heç vecinə
də deyil. Elə bil, indicə onlara
"yoğun qadın" deyilməyib. Görünür,
sevginin gücündəndir.
"Kitab
oxumamaqdan", "rüşvət alan
müəllimlərdən", "İsrailin ərəblərlə
müharibədə hansı səbəbdən altı günə
qalib gəldiyindən" danışır. Bütün
bunları təhsilə bağlayır, kitab oxumağın
vacibliyinə bağlayır. Və kitab
dükanlarının azlığından gileylənir:
"Kitab mağazalarının çoxunu bağladılar, ya
bərbərxana elədilər, ya "kolqotka"
dükanı, ya da başqa bir şey. Görürsünüz
ki, mən keçələm, bərbərə elə də
ehtiyacım olmur, "kolqotka" isə ümumiyyətlə,
geyinən deyiləm, çox şükür belə bir hal
hiss etməmişəm özümdə" - yenə
salondakılar uğunub gedir. Məmnunluqla davam edir:
"İndiki Neftçilər prospektində böyük bir
kitab mağazası var idi, çoxlarının, yəqin,
xatirindədi, oranı bağlayıb "Salvatore Ferragamo"
dükanı açdılar. Düzdür, mən
bu brendi çox sevirəm. Amma bunu kitab
dükanlarını bağlamadan da açmaq olardı".
Salon bu cümlələri alqışlayır.
Əslində, bayaq yuxarıda bildirdiyim kimi, bütün
çıxışını yaza bilərəm. Amma məqsədim
bu olmadığından, vacib məqamları qeyd edirəm.
Bir az sonra sual-cavab hissəsi başlayacaq. Görüşlərin ən maraqlı hissəsi.
Daha sonra isə xalq yazıçısına
"hücum" edəcəklər... Şəkil
çəkdirmək və avtoqraf almaq üçün.
Anar müəllimin şəkil məsələsiylə
bağlı maraqlı bir sözü var. Deyir, "əvvəllər
hamı kitab imzaladardı. İndi kitab
oxuyan o qədər azdır ki, tədbirlərdə hərənin
əlində bir telefon, ancaq şəkil çəkdirmək
istəyirlər. Şəkli müğənniylə
çəkdirərlər də. Yazıçıya
kitab imzaladarlar".
Övladları şəhid olmuş
yazıçılardan, sonra isə Xocalıdan
danışır... bu da hər görüşdə qeyd
etdiyi məqamlardan biridir. Və salondakı
bütün insanlardan Xocalıdan olan Milli Qəhrəmanların
adlarını soruşur. Sonra əminliklə
kimsənin bilmədiyini qeyd edərək, Milli Qəhrəmanların
adlarını sadalayır.
Dahi kimdir?.. Bu məsələdə sənət
adamlarından iki-üç insanı misal gətirir həmişə...
"Mən öz gözlərimlə
görmüşəm, gənc qızlar onun evinin
önünü kəsdirirdilər ki, o, evdən
çıxandan sonra əlini qoyduğu yerləri
öpsünlər. Bu insan Müslüm
Maqomayevdir. Ya da indi mən sizdən
şeirlərini söyləmənizi istəsəm, hər
biriniz onun yazdığı bir şeiri əzbər deyəcəksiniz,
bu insan Səməd Vurğundur. Mən həyatda
əsl bəy bir insanı görmüşəm. O,
doğrudan da, əsl bəy idi. Bu insan isə
İsmayıl Şıxlı idi. Bax dahi
bu insanlardır".
Nəhayət, sual-cavab hissəsinə keçid edir. İnsanları
yormaq istəməsəydi, bəlkə, hələ saatlarla
danışmağa mövzusu var idi.
Müxtəlif əsərlərindən suallar
yağdırırlar. Onun gizli agent olub-olmadığını soruşurlar.
Sevgilərini izhar edirlər. Dünya şöhrətli yazıçı
olmağın sirlərini soruşurlar. Kitab oxumaq məsələsinə
yenə toxunulur, "neyləyək ki, gənclərimiz kitab
oxusunlar?".
Yenə
qeyd edir: "Əgər biz istəyiriksə, Qarabağı
azad edək, əgər biz istəyiriksə inkişaf edən
dünyada bizim də yerimiz olsun, əgər biz istəyiriksə
övladlarımızın gələcəyi parlaq olsun,
güclü iqitsadiyyatımız, güclü ordumuz,
güclü səhiyyəmiz olsun, mütləq kitab
oxumalıyıq, mən demirəm ki, mənim
kitablarımı oxuyun, amma mütləq oxuyun, kitab oxuyun".
"Mən gəncləri, yeni qələm sahiblərini
də oxuyuram.
Ancaq onlara həmişə deyirəm, sən
neyləməlisən ki, qırx milyon kitabın içindən
gəlib sənin kitabını seçib alsınlar, səni
oxusunlar. Deməli, yaxşı
yazmalısan. Bir də bir neçə
vacib dil var ki, o dillərə tərcümə olunmalısan.
İngilis, alman, ispan, italyan və fransız dilləri.
Dünyaya çıxmaq üçün bu dillərə
tərcümə olunmaq çox vacibdir".
Elə bu məqamda gözəl bir gəlin mikrofonda sual
yerinə xalq yazıçısına eşq elan edir. "Çingiz
müəllim, mən sizi bir kişi olaraq çox sevirəm".
Xalq yazıçısı qızın yerinə salondakı
insanlardan utanır, yanaqları qızarır, düzəliş
etmək istəyir: "Çox sağ olun, yəqin, məni
bir yazıçı olaraq çox sevirsiniz" - deyir. Gəlin isə israrlıdır. "Xeyr"
- deyir, "kim necə başa düşmək istəyir,
öz işidir, mən sizi məhz bir kişi olaraq çox
sevirəm". Nəzərlər gəlinin
üzərinə zillənir. Bəlkə
də, sonralar bu etirafı üçün başını
çox ağrıdacaqdılar, amma "sonunu
düşünən qəhrəman olmur" deyimi gəlinin
həyat devizidir, deyəsən. İllərdir
ürəyində saxladığı sirrini fürsət varkən
etiraf etmək istəyib. Xalq
yazıçısı salondakı müəmmalı vəziyyətin
aradan qalxması üçün xanımların ona olan
sevgisindən və həyat yoldaşının bütün
bunlara münasibətindən danışır. Üzlərdə yenə təbəssüm
yaranır.
Xalq yazıçısı demişkən, xalq
yazıçısının xalq yazıçısı
adını almağının da maraqlı tərəfləri
var. Deyir, "bu ad mənə təqdim olunanda üç
gün xəbərlərə baxdım ki, indi deyecəklər,
zarafatdır". Bəli. Çünki bu ad qırx beş yaşında heç bir
yazıçıya qismət olmayıb. "Əməkdar incəsənət
xadimi" adının yerinə Prezidentin şəxsi təşəbbüsüylə
ona qırx beş yaşında "xalq
yazıçısı" adı təqdim edilib.
İndi o
vaxtdan düz on beş il keçir. Xalq
yazıçısının bu il yubiley
yaşıdır. Altmış yaş.
Bir dəfə Heydər Əliyev Fondunun dəvətiylə,
dünyanın 26 ölkəsindən gənc qadın şairlər
paytaxtımızda qonaq idilər. Tədbirlərdən
biri də Yazıçılar Birliyində keçirilirdi.
Çingiz Abdullayev hər bir şairə onun
ana dilində çap edilmiş kitabını
bağışladı. Gənc
yazarların üzündəki heyrəti görməmək
mümkün deyildi. Bəlkə də, xəritədə
yerini belə bilmədikləri, adını qonaq gələrkən
eşitdikləri, haqqında heç bir təsəvvürə
malik olmadıqları balaca bir ölkənin
yazıçısının bu qədər dilə tərcümə
olunmasını onlar ağıllarının ucundan da
keçirməzdilər.
Məncə, Çingiz Abdullayev bütün mənalarda
əngəlsiz adamdır. Heç bir əngəl
tanımayan adamdır.
Məncə, həm Çingiz Abdullayevin bəxti gətirib
ki, o, azərbaycanlıdır, həm də Azərbaycanın
bəxti gətirib ki, belə bir azərbaycanlı var.
Məncə, Çingiz Abdullayev başqa dildə
danışıb-böyüməsinə, oxuyub təhsilə
yiyələnməsinə, yazıb-yaratmasına baxmayaraq, Azərbaycan
dilini də, Vətənini də, xalqını da hamıdan
çox sevən adamdır.
Çingiz Abdullayev də Qoç bürcüdür, mən
də, hərdən təsəllini onda tapıram ki, yəqin,
bütün qoçların bəxti Çingiz Abdullayevin bəxtinə
oxşayacaq.
Və sonda Çingiz Abdullayevə Qobustan abidələri
qədər ömür arzulayıram. Bu barədə isə
bəlkə də, bir sonrakı yazıda.
Xəyal RZA
Ədəbiyyat qəzeti.- 2019.- 6 aprel.- S.18-19.