Janrsız Janra aid olan
Poeziya janrında şeirlər, mətnlər
Böyük şair Sergey Yeseninə
ithaf edirəm
Sən
şairliyin və şeirin kimsəyə məlum olmayan tərəfisən,
sən şairliyin və şeirin bilinməyən, həmçinin
nədən, kimdən ötrüsə müəyyənləşməmiş
reallığısan, sən şairliyin və şeirin
bütün yaşam və mövcudluq hallarında, yaxud
vaxtlarında yalnız möcüzəvi tərəfisən,
Yesenin.
Şairliyinlə
yaşadın sənin şeirlərindən mənasız olan
bu dünyanın bütün yaşam mümkünlüklərini,
yaşam imkanlarını, fikrimcə, içdiyin müxtəlif
içkilər də mənasız bir anlam deyildi, məncə,
səni tamamilə mənasız olan adilikdən hifz eləməkdən
ötrü idi, bu dünyanın adiliyi nə sənin
şairliyini, nə də ki, şeirlərini adilik kimi
qavramadı, sən yaşamında şairliyinlə, şeirlərinlə
mümkün olmayanları mümkün etdin, Yesenin.
Ayrıca
bir yaşam kimi içirdin müxtəlif içkiləri, yəqin,
belə düşünürdün ki, şairliyini, şeirlərini
bu dünyadan ötrü müəyyənləşdirmək
yaşadığımız bu aləmin adiliyini yaşamaqdan
ötrüdü, məncə, bu şeir məqamı o
cür deyil, sən şairliyinlə, şeirlərinlə
şəxsi varlığını, bu adi dünyada
olanları deyil, bu dünyada olmayanları
yaşayırdın, Yesenin.
Bilinməzliyi
unutdurdu sənə şairliyin və şeirlərin, sənin
bu dünyadakı şairliyin və şeirlərin
yaşanmayan məkanların hərtərəfli ifadə
üsulu kimidi, şairliyin və şeirlərin bütün
mümkünlüklərlə bərabər, həmçinin
bu yaşamı pərakəndə dünyanın ifadə edə
bilmədiklərini ifadə edirdi, Yesenin.
Bu
dünya ilə anlaşılmaz bir reallıq
yaşayırdın, hər bir şeirin bu dünyanın
mövcudluğunun rəngarəng yaşam üsulları idi,
bu dünyada bəxtin, yaşadıqların səni hifz etməsə
də, sənin şairliyin və şeirlərin bu
dünyadakı bütün yaşam üsullarını mənalandırmağı
da bacarırdı, sən bu dünyada şair kimi heç vaxt
ölməməyin sirrini bilən yeganə şairsən,
Yesenin.
***
Bu
dünyada yaşadıqlarımın, istədiklərimin istədiyim
nəticəsi olmayan vaxtları da olur, mən yaşamın
belə mənasız, məni bu cəzbedici aləmdən
ayıran nəticəsini şəxsi varlığımda bir
gerçəklik kimi hiss edəndə, nədənsə, bu
narahat varolmamdan imtina etməyi də qətiyyən
bacarmıram.
Bu
dünyanın içində bütün ölüm
formalarının yaşanan və yaşanmayan tərəfləri
olur, məncə, həmin tərəflərin inkaredilməz mənalı
məzmunun da bir yaşam forması və ya bir yaşam
üsuluyam, yəni fərdi ömrümdən kənardayam,
yalnız ölümə aidliyimdəyəm, ölüm adiləşmir
yaşadıqlarımda, yaxud hiss etdiklərimdə, mənim
fikrimcə, bu dünyanın içində ölümlər
bir eksponata çevrilsəydi yaxşı olardı (vaxt gələcək
o da olacaq).
Bu
dünyanın içində müxtəlif vaxtlarda nəticəsizliyin
yaşamının üsullarında ciblərimi axtarsam da pul
tapa bilmirəm, həm pulsuzam, həm də məkansızam,
pulsuzluğumun əsas səbəbi də haçandı məkansız
olmağımdı, əgər mən gördüyüm, istədiyim,
hər bir vaxt reallıq kimi yaşadığım
kitabları almağa cibimdə pulum olsaydı yaxşı
olardı.
Bu
dünyanın içində yaşamağın
olmayanlarında olması qeyri-müəyyənliyin xüsusi
bir cəhətidi, fikrimcə, bu cəhət
yaşadığımız dünyanın əsas məntiqi
olmasa da, dəqiqdi, yəni bu dəqiqlik istədiyim bir
adamın, yəni rejissor Vaqif İbrahimoğlunun ömrünə
aiddir, mən bu vacib aidlikdən kənarlaşıb Vaqif
İbrahimoğlu ilə Torqovıy məkanına aid olan Sahil
bağının yaxınlığında onunla yenə də
tez-tez rastlaşsaydım yaxşı olardı.
Bu
dünyanın içində yaşamağın bütün
formalarını, yaxud da üsullarını bir-bir, asudə
bir yaşam kimi yaşasaydım və bu mühüm
yaşamın mümkünlüklərinin bütün tərəfləri
mənim istədiyim və sairlərə aid olsaydı, o asudə
yaşamı da ömrümdə görsəydim bu
dünyanın içindəki bütün yaşam
üsulları yaxşı olardı.
Bu
dünyanın içində yaşamağın bütün
üsulları və həmçinin müxtəlif
formaları ilə əlaqədar olan cürbəcür bəlkələr
mütləqcəsinə olmasaydı, bu dünyanın
içinin yaşamları yalnız yaşamın yaxşı
mənada, yaxud asudə bir üsulda fərqləndirsəydi,
bu dünyada yaşadıqlarımız və həmçinin
bu dünya mükəmməlcəsinə yaxşı
olardı.
***
Dünən,
yəni həftənin çərşənbə günü
şəhərin Torqovıy meydanındakı bulvara tərəf
gedən böyük küçənin sağ tərəfində
olan geniş kitab mağazasına girdim, rəngarəng, məzmunu
və mənası olduqca müxtəlif olan kitablara baxmaqdan
ötrü, xarici yazıçıların, yəni Ceyms
Coysun, İosif Brodskinin və başqalarının yaxşı
kitabları vardı, amma cibimdə yetərincə pulum
olmadığımdan hansısa bir kitabı ala bilmədim.
Amerika
yazıçısı Con Steynbek vaxtilə maddilik və pul
haqqında deyib ki, əslində, yaxşı və mükəmməl
yazıçı və şair imkansız və çox
vicdanlı olmalıdı, məncə, yaxşı deyimdi,
bununla belə bu, yaxşı bir fikir ifadəsi olsa da heç
də deyilən kimi deyil, yəni bu yaşamın digər tərəfi
də var, məsələn, guya hansısa
yazıçının və yaxud şairin yetərincə
maddi imkanı və pulu olanda vicdanlı və yaxud Allahın
yaşamı kimi ola bilmir, əlbəttə ki, olur. Məncə,
bu, orijinal və adiliyə aidliyi olmayan yazıçı Con
Steynbekin maddi imkan barəsində yanlış
düşüncəsinin nəticəsidi.
Yaxşı
yazıçının və şairin yetərincə, məsələn,
istədiyi orijinal kitabı almağa, istədiyi vaxt viski və yaxud likör alıb
içməyə imkanı olmayanda istənilən anda
ağlına intiharla əlaqədar olduqca qəribə və
yaşanması mümkün olmayan fikirlər gəlir, yəni
o bu dünyaya əsasən intihar prizmasından və mənasız
yaşam baxımından münasibət sərgiləyir,
intihar anlamı onun beynində bir kabus və ya bir
anlamsızlıq kimi yaşanır. Mükəmməl
yazıçının və şairin pulu olmayanda yalnız
içkidən ötrü pul axtarır, o səbəbdən
ki, tapdığı pulla içib həyatındakı digər
mənfi və mənasız yaşamsızlığın
çatışmazlığını unutsun. Əgər
orijinal və olduqca fərqli yazıçının və ya
şairin cibində yetərincə pulu və maddi imkanı
olarsa, o, tam rahatlıqla yalnız yaraşıqlı
qızlarla, yaraşıqlı xanımlarla görüşmək
və yaxşı yazılar yazmaq barədə
düşünər.
Orijinal
yazıçının və ya şairin cibində istədiyi
qədər və rahat, bu dünyadakı mənasızlığı
mənalı etməkdən ötrü yazmağa stulu olanda
varlığında olmayanları çox asanca tapmağı
bacarır, onun ömründəki hər bir anlayış bu
dünyanın ən vacib ifadəsi kimi görünür, həm
də ağappaq kağızla asanca yaşam və ömür
ünsiyyəti yarada bilir. Məncə, yaxşı
yazıçının və şairin əsas məsələsi
cibində kifayət qədər pulun və maddi imkanın
olmasıdı, fikrimcə, pul və ya pul anlayışı
bu dünyada ölümün insanı istənilən kimi,
yaxud yaxşı anlamağını təmin edən yeganə
vasitədir.
***
Zəngini
gözləyirəm,
Zəng
eləsənə.
Yaşadığın
ömürdə,
Sükutu
da dindirsənə.
Ömrümdə
adidən adiyəm,
Heç
nə ilə fərqlənmirəm.
Bu
dünyanın heç bir yerində
Varlığımı
görmürəm.
Mən səninlə
mənəm
Yəni əsl
mənəm.
Bu
dünyada Allahın,
Ən
yaxşı tərəfiyəm.
Axı bu
mənəm -
Ömründə
əsl sevginəm.
Haçandı
zəngini gözləyirəm.
Əgər
zəng eləsən,
Mən
Allahı sən bilərəm.
***
Yazmadıqlarımı
və yaza bilmədiklərimi yalnız sənə
qarşı olan istəklərimdəki hisslərlə və
hər bir yaşam imkanında fərqli duyğularla
yazıram, yazanda ətrafımda və
yaşadığımız bu dünyanın bənzərsizliyində
olan mərhəm sevgi ilə bənzərsiz oluram. Yəni mən
ayrı kimsədə deyil, səndə olan bənzərsizliklə
bənzərsizəm. Həmişə belə olsana - bənzərsiz
sevgi kimi. Sevgiyə bərabərim.
Ən adi
bənzərsizliyin yaşamında
yaşadığımız bu dünyanın və fərqli
insan ömürlərini naməlumluqdan və ölümdən,
ölüm anlayışından hifz etməsi mövcuddur, mərhəm
sevgi ilə yaşadıqlarımızda yalnız
ölümün deyil, fərqli ömürlərin bu
dünyaya aid olan zamanının, vaxtlarının
ölümsüzlüyüdü. Məncə, bu,
yaşadığımız dünyadakı zamanla
varlığımızın inkarı olmayan
ölümsüzlüyüdü. Həmişə belə
olsana - ölümsüzlük kimi. Ölümsüzlüyə
bərabərim.
Bu
dünyanın inkarsız yaşamı inkar vasitəsilə
inkarsızdı, hər zaman sevgimiz bu dünyanın
yaşamında istisnasızlığı yaşamaqdadı.
Bu dünya yaşadığımız bilinməzliyin, naməlumluğun
sən və mən tərəfidir, yəni artıq
yaşadığımız bu dünyada nə sənin, nə
mənim, nə bu dünyanın qətiyyən inkarı
olmayacaq, yaxud da tapılmayacaq. Varlığına aid olan bu
dünya yalnız səninlə məlumdu yaşamağa. Həmişə
belə olsana - dünya kimi. Dünyaya bərabərim.
***
Dünyanın
yaşamı mənə aiddir,
Bu
yaşamdan kənara çıxmam.
Dünyanın
yaşamı mənə aiddir,
Ömrümdə
dərd tapamam.
Şeirlərim
səndən gəlir,
Şairliyim
sənin kimidir.
Bu
dünyanın içində
Şairliyim
möcüzədir.
Səndəki
mən sənindir,
Sevgim məsumluq
kimidir.
Bu sevgi məni
dərdlərdən,
Mərhəm
içində gizlədir.
Şeirim
sükutu da dindirir,
Sevgili
ömrüm bir dənədir.
Sevgili
ömrümü yaşamaqdan ötrü
Hətta
mən Allah deyil,
Allah mən
olmaq istəyir.
***
Bəzən
şəxsi varlığıma nifrət edirəm, həmçinin
şəxsi taleyimə də, bu dünyanın içində
bütövlükdə deyil, müəyyən qədər də
anlaşılmıram, yəni deyilənə görə,
yazdıqlarımla mücərrədəm, yəni ətrafım,
ətrafımda olmayanlar məni və yazdıqlarımı
yetərincə anlamırlar. Yəni mən beləyəm, demək
olar ki, əksəriyyət yaşam vaxtlarında və həmin
o vaxtın bütün mənalarında tamamilə mücərrədəm
adamlardan ötrü, daha içlərində adi bir mənanı
anlamırlar ki, fərqliyəm, yetərincə fərqliyəm
onlardan, zərrə qədər də bənzəmirəm nə
onların yaşamına, nə də ki ömür mənasına,
məncə, bu dünyada Allahı ən son anına qədər
anlamayan kimsə yazar o cür yazıları və mətnləri.
Məncə, bu adamlar bilmirlər ki, bu dünyada olan
bütün anlayışları yetərincə anlamaq olar
(yetər ki, bunu bütün varlığınla istəyəsən),
yəni yalnız Allahdan qeyri - yəni mən
yazdıqlarımla insan kimi deyil, Allah kimi mücərrədəm.
***
Səninlə
o yaz günü görüşən vaxtdan görürəm
ki, məni ölümsüzlüyün kimi sevirsən, məni
mənalı, mükəmməl bir yaşamın, ömür
vaxtların kimi də sevirsən, məni dərdsizliyin kimi
sevirsən, məni inkaredilməzliyi mümkün olmayan bir
varlıq kimi sevirsən, məni və sair yaxşı
anlayışlar kimi sevirsən.
Amma mən
istərdim məni və bu dünyadakı ömrümü mən
istədiyim, yaxud olduğum kimi də sevəsən, yəni mən
istərdim məni şəxsi varlığına aid olan
ölümün kimi də sevəsən, mən istərdim məni
şəxsi varlığına aid olan dərdlərin kimi də
sevəsən, mən istərdim məni şəxsi
varlığına məxsus olan bu dünyadakı
varlıqsızlığın kimi də sevəsən -
Yalnız mən həmin unudulmaz vaxtlarda deyərdim ki, bu
dünyada inkarı heç bir vasitəsilə mümkün
olmayan əsl sevgi budur.
***
Bu
dünyada yaşadığım ömürdə bənzərsiz
şəxslərdən ən əsasıyam, sənin müəyyənliyini
yəqinləşdirirəm yaşadığımız bu
kainatlardan ötrü, sadəcə olaraq mən belə bir rəngarəng
yaşamın içindəyəm və bu yaşamın içində
Allahın yəqinliyi kimiyəm - yəni Allah indiyə kimi mənim
varlığımı belə tanıyır bu inkarı yetərincə
olan bu dünyada.
Bu
dünyanın ölümündən və ya ölüm
anlayışından tamamilə olmasa da, əsasən kənaram,
yəni yaşadığımız bu vaxtın axarında bu
dünyadakı rəngarəngliyini itirən şəxsi
ölümüm ölüm deyil, ölümüm tamamilə
ayrı bir anlama aiddir, ölümsüzəm, yəni mənim
ölümüm Allahdan ötrü ölüm deyil,
yaşanan zamanların bitməyən sonrasıdı.
Mən
yaşadığımız vaxtın nəyin olduğu bilinməyən
bu dünyada ölümsüzlüyün qayğısı ilə
yaşayıram, bu mühüm yaşamın içində bu
dünyanın hər bir yaşam üsulunda mütləq bir
müəyyənliyəm, mütləq yəqinliyəm, yəni
mən beləyəm istəklim, gəl yaxından
tanış olaq istəklim, mən bunlarla İbrahim
İbrahimliyəm, sadəcə olaraq belə -
yaranışı yaradan İbrahim İbrahimli.
İbrahim İBRAHİMLİ
Ədəbiyyat qəzeti.- 2019.- 17
avqust.- S.10