Oqtay MİRQASIMOV: “Mən
nə düşünürəmsə,
hamısı Azərbaycanla
bağlıdır”
"Dördüncü divar" layihəsinin
qonağı "Şeytan göz qabağında",
"Ovsunçu", "Gümüşü furqon",
"Günaydın, mələyim", "Qisas almadan ölmə,
“Keçmişdən məktublar" kimi maraqlı filmlərin
rejissoru, professor Oqtay Mirqasımovdur
- Sokurov deyirdi ki, filmə gedən yol
mütləq şəkildə ədəbiyyatdan keçir.
Razılaşmaq olar?
- Misal
üçün, əgər Mikelancelo Antonionidən bu barədə
soruşsaydılar, o, bu fikri təkzib edərdi. Özüm də
daxil olmaqla, bəzi rejissorlar kinonun musiqi ilə də
yaxınlığı olduğunu qeyd edirlər. Amma bu o demək
deyil ki, musiqi və kino yaxın sənət növləridir.
Xeyr. Hamısnın öz siması, öz yeri və təkrarolunmaz
xüsusiyyətləri var. Hətta televiziya və kino belə,
tamamilə ayrı dünyalar, ayrı planetlərdir.
Ədəbiyyat
insanın təfəkkürünü formalaşdıran fərdi
sənət növüdür. Əgər kinonu başqa sənət
növü ilə müqayisə edirsinizsə, birinci növbədə
onu nəzərə almaq lazımdır ki, kino fərdi yox,
kollektiv sənətdir. Ədəbiyyatda qələm və
yaxud da kompüter yazıçının istifadə etdiyi alətlərdi.
Amma kinoda əlli nəfər canlı insan, böyük və
mürəkkəb texnika rejissorun aləti hesab olunur.
Bütün bunlara maliyyə vəsaitini də əlavə etsək,
rejissor bunların hamısı ilə təkbaşına, fərdi
olaraq bacara bilməz. Filmin çəkilişində
iştirak edən hər bir canlı alətin, yəni
insanın öz fikri, zövqü, peşəkarlıq səviyyəsi,
kompleksləri, psixoloji xüsusiyyətləri var. Bütün
bunları çox adam dərindən dərk etmir. Bir əsərin
yazılmasında isə bir müəllif ola bilər. Bu
mübahisə olunmayacaq bir faktdır.
- Bu gün kino ilə bağlı gedən
proseslərdən razısınız?
- İndi
ifadə edəcəyim fikirdə müəyyən bir paradoks
olsa belə, çalışacam düşündüklərimi
aydın çatdırım. Bəzilərini çıxmaq
şərti ilə bu gün kinoda olan gənclər kinonu bir
sosial fakt kimi Azərbaycanda yaşadırlar. Filmlər çəkilir,
proses gedir. Proses olmasa müsbət cərəyan gözləmək
də mümkün olmayacaq. Prosesin isə çox qəribə
uğursuz, subyektiv tərəfləri var.
Otuz ildir
ki, İncəsənət Universitetində dərs deyirəm.
Müəlliməm. Yaşım da xeyli çoxdur. Bir
çox məsələlərdə mən həssas
olmalıyam. Əgər bir gənc məni öz filminin
premyerasına dəvət edirsə, mən mütləq gedib
filmin müəllifini təbrik edirəm. Çünki
bütün hallarda həmin müəllif, rejissor mənim
qardaşımdı. Ola bilər ki, hətta mən onun filmini
zəif qiymətləndirim. Amma axı o, gəncdir və yəqin
ki, inkişaf edib daha yaxşı işlər görəcək.
Mən ağsaqqal olaraq onu təbrik etməsəm, fikir bildirməsəm,
o, inciyə bilər. Bəlkə onun üçün
maraqlıdır ki, Oqtay nə deyəcək. Mən də nəsə
deməyə, fikir bildirməyə, salamlaşmağa,
sağollaşmağa borcluyam. Çünki kino sahəsində
fəaliyyət göstərən insanları ailə hesab etmək
istəyirəm. Ümumiyyətlə, son zamanlar bir problemimiz,
dərdimiz var. Biz unutmuşuq ki, millət
böyümüş ailədir. Küçədə gedərkən
cavan uşaq gözləyir ki, mən ona yol verim, o keçib
getsin. O, bunu qəsdən də eləmir. Sadəcə,
qaydalar belə olub. Biz bir-birimizə özgə olmuşuq.
Yolda, avtomobildə olan zaman ürək ağrısı ilə
müşahidə edirəm ki, hər kəs bir-birini
sıxmağa, dalana qısnamağa çalışır.
Kimsə qardaşlıq, yoldaşlıq nümayiş etdirmək
həvəsində, istəyində olmur. Bu gedişat isə
yaxşı nəticələr vəd etmir.
- "Şeytan göz
qabağında" filminiz lentə alındığı
dövr üçün olduqca cəsarətli filmdir. Bu filmi
çəkmək ideyası necə yaranmışdı?
- Bu filmə
qədər mənim "Gecə söhbəti" adlı sənədli
filmimi və "Mozalan" üçün
hazırlanmış ssenarimi qadağan etmişdilər. Mənim
xəbərim olmadan sənədli filmimin neqativini belə
yumuşdular. Xəbərim olsaydı, heç olmasa bir
nüsxəsini saxlayardım. "Şeytan göz
qabağında" filmini çəkəndə isə o vaxtkı
Mərkəzi Komitədən heç bir icazə
alınmamışdı. Çünki o zaman artıq senzura
işləmirdi. Qorbaçov çox dağıdıcı
bir qüvvənin təmsilçisi olsa da, böyük siyasi
effekt yaratmağa nail olmuşdu. Hamı ona
inanmışdı. Amma inanmayanlar da vardı. Məndən on
səkkiz yaş böyük olan qardaşım Fərid
Mirqasımov Moskvada yaşayırdı. Bir dəfə mən
Moskvada olanda onlara qonaq getdim. Onda Qorbaçov dövrü hələ
təzəcə başlanırdı. Qardaşımla
çox uzun bir söhbətimiz olmuşdu. Mən çox
böyük inamla deyirdim ki, - artıq yaxşı dövr
başlanacaq, hər şey gözəl olacaq. Qorbaçov əslən
kazak nəslindən olduğu üçün
azadlığı, müstəqilliyi sevən bir lider
olacağına məni daha da inandırmışdı.
Bugünkü kimi yadımdadır ki, qardaşım mənə
baxıb demişdi: Bu sözlərimi yadında saxla!
Qorbaçov çox böyük bəlalar gətirəcək.
O, çox iblisanə bir personajdır. Mən sonralar onun dediklərinin
həqiqət olduğunu gördüm.
- Sizi yanıldan nə olmuşdu?
-
Şüarlar. Biz söz azadlığının, tənqid
azadlığının olmasına inanırdıq və təbliğ
edirdik. Allah rəhmət eləsin Heydər Əliyevə, bir
çox şeyi əvvəlcədən görüb, hiss
edirdi. Eldar Quliyevin çəkdiyi "Bir Cənub şəhərində"
filmi o vaxtı Heydər Əliyevin gücü nəticəsində
qəbul olunmuşdu. "İstintaq" filmi də çox
mübahisəli film idi. Orda azadlığın və cəsarətin
dərəcəsi hansısa xətti keçmişdi. Bu filmin
çəkilməsi də məhz Heydər Əliyevin səyi
nəticəsində baş tutmuşdu. Bundan başqa
yadıma gəlir ki, biz "Mozalan" satirik jurnalı ilə
nələr edirdik. Bütün bunların hamısına Heydər
Əliyev çox böyük köməklik göstərir,
şərait yaradırdı.
- Bədii filmdə sənədli
film texnikasından bizdə çox az istifadə olunub.
"Şeytan göz qabağında" filmində də sənədli
film metodundan istifadə olunub. Bu ideya hardan gəlmişdi?
- Mən
rejissorluq fəaliyyətinə sənədli filmlərlə
başlamışdım. İlk filmim 1968-ci ildə Qara Qarayevə
həsr olunmuş "Həqiqətin səsi" filmi idi.
Əlli dəqiqəlik həmin filmdə bir diktor səsindən
istifadə olunmayıb. İndi çəkilən sənədli
filmlərə baxanda ürəyim sıxılır, heyifsilənirəm.
İncəsənət xadimləri, yazıçılar, bəstəkarlar
haqqında film çəkirlər və onlara deyirlər ki,
pencəyi qolunuzun üstündə saxlayaraq dəniz kənarı
ilə romantikcəsinə addımlayın. Fonda isə
şeir və ya musiqi səslənir. Bu cür sənədli
film çəkmək olmaz. Ayıbdır,
rüsvayçılıqdır. Mən heç vaxt elə sənədli
film çəkmərəm. Üstəlik, bizim dövrümüzdə
indiki kimi hərtərəfli texniki təchizat yox idi. Amma mən
çəkirdim və təbii çəkilişə
üstünlük verirdim.
- Oqtay müəllim, Bakı sizin
üçün nəyi ifadə edir?
- Bakı
mənim planetimdir, Bakı mənim kosmosumdur. Mən
hal-hazırda yaşadığım ünvanda
doğulmuşam, başqa ünvanım olmayıb. Amma indiki vəziyyətdə,
dövrdə hər bir azərbaycanlı özünü
qarabağlı saymalıdır. Bu elə belə söz deyil.
Hansısa hisslərimi əks etdirən formuladır. Biz
heç vaxt atamın dilindən biz bakılılar beləyik,
rayonlular isə başqa cür və yaxud da Bakı mərkəzdir,
bütün rayonlardan hamı bura gəlir, burda təhsil
alır kimi sözləri
eşitmədik. Azərbaycanın bir çox bölgələrindən
mənim hörmət etdiyim, çox səmimi, qardaş
dediyim dostlarım olub. Yazıçı Sabir Əhmədlinin
sadəliyi, necə böyük kişi olması bu gün də
mənim xatirimdədir. Mələk qədər təmiz,
ziyalı, ləyaqətli insan Mübariz Tağıyev, rəhmətlik
Həsən Məmmədov kimi yaxın dostlarım olubdur.
Onların heç biri bakılı olmayıb. Bizim əslimiz
də əslində, Bakıdan deyil. Lap dərinə getsək,
biz əslən iraqlıyıq. Amma Bakı bizi birləşdirən,
hamımızı bir-birimizə qardaş edən doğma
şəhərdir. Biz hamımız Bakıya bağlı
insanlarıq.
- "Qisas almadan ölmə.
Keçmişdən məktublar" filminizdə fərqli
coğrafiyaya, inanclara, dillərə malik olan insanları eyni
emosiyalar, eyni insan ağrıları bir nöqtədə birləşdirir.
Yetəri qədər həyat təcrübəsi olan insan, sənət
adamı kimi, sizcə, nə etmək lazımdır ki, istənilən
insan özünü dünyanın heç bir yerində yad,
kimsəsiz hiss etməsin?
- Bəziləri
hiss etmirlər. Bu, insanın özündən
asılıdır. Misal üçün pişiyi
yaşadığı yerdən uzaqlaşdırıb başqa
yerə aparsan, yəqin ki, bir aydan sonra bir yol tapıb
doğulduğu, yaşadığı yerə gələr.
İnsanda da müəyyən nostalji instinktlər, hisslər
var. Və bu insandan insana fərqli, dəyişkəndir.
Adamlar var ki, yaxın qohumu, doğması, hətta ata-anası
ağır xəstə olanda düşünürlər ki,
onları ya xəstəxanaya, ya da qocalar evinə aparıb
qoysunlar. Kimlər üçünsə bu normal haldır. Amma
bizim üçün bu, yolverilməzdir. Mənim rus dayəm
vardı. Hansı ki, məni beşikdən böyüdüb
tərbiyə etmişdi. Bütün ömrü boyu bizim
evimizdə yaşamışdı. O, yaşlanandan sonra
özü ağlaya-ağlaya bizə yalvarırdı ki, biz
onu qocalar evinə aparaq. Amma mənim həyat yoldaşım
buna heç vaxt razı olmadı. Halbuki, vəziyyəti
çox ağır idi. Çünki bizim ailədə elə
qanun yoxdur. O, son nəfəsinə qədər bizimlə
yaşadı. Biz özümüz onu dəfn etdik. Bu gün də
hər Pasxa bayramında mən onun məzarını ziyarət
edirəm. Bu, insanın insana olan bağlılığı vəfa,
etibar borcudur. Adını qeyd etdiyiniz son filmdə və digər
filmlərdə mən məhz bu hissləri göstərməyə
çalışmışam.
Dünyanın
bir çox ölkəsində olmuşam. Amma harda oluramsa-olum,
orda bir həftədən artıq qala bilmirəm. Gəncliyimdə
də belə olub. Moskvada VQİK-i bitirəndə
"Ostankino" televiziya mərkəzi yeni yaranırdı.
Bizim müəllimimiz məni və digər iki qabaqcıl tələbəsini
Moskvada saxlamaq istəyirdi ki, rejissor kimi orda fəaliyyətə
başlayaq. Həmin iki nəfər razılaşdı, amma mən
yox. Ona dedim ki, Moskvada uzun müddətli qalmağı və
işləməyi bacarmaram. Çünki mən nə
düşünürəmsə, hamısı Azərbaycanla
bağlıdır. Mən nə hazırlayırdımsa,
düşüncələrimdə Xəzər dənizi,
Kür çayı, vətənimdə olan mənzərələr
idi.
- Bəlkə vətəndən kənarda
olanda qəribçilik duyğusu sizi üstələyirdi?
- Meksikada
mənim iki dostum var. Hətta qorxuram deyim ki, var, bəlkə də
var idi deməliyəm... Amma onlardan biri Serxio Olxoviç dəqiq
bilirəm ki, sağdır. Mən Meksikada olanda həmin
dostlarımla bir evdə qonaq olduq. Orada çox yaxşı
formada işlənmiş böyük bir qlobus vardı. Serxio
onu fırladıb orda Meksikanı tapdı. Sonra mən dedim ki,
indi mən də Bakını tapacam. Qlobusu bir az fırladandan
sonra Bakını orda tapdım. Onda mən Yer kürəsini
qucaqladım. Bax, o zaman keçirdiyim hissləri ifadə etmək
mənim üçün çətindir. Çünki həmin
məqam mənim həyatımda fenomenal, bütöv, əziz,
şirin idi ki, bunu indi də xatırlayanda mənə zövq
verir.
- Meksikada Bakını
tapmışdınız...
- Elədir.
O zaman mən hal-hazırda olduğum yeri də, vətənim
olan Azərbaycanı, onun paytaxtını da
görürdüm. Və orda mənimlə birgə olan
insanlar mənim üçün, mən də onlar
üçün çox əziz idim. Biz bir-birimizi o qədər
yaxşı başa düşürdük ki, bunun
üçün hansısa sözə, ifadəyə gərək
yox idi. Çünki hamımız eyni adamlar idik. Aramızda
heç bir xətt yox idi. Onların hamısı mənimlə
eyni planetdə yaşayan adamlar idilər. Amma indi sizinlə
söhbət etdiyimiz bu ev, bu ünvan mənim
üçün əvəzolunmazdır. Mən burda
doğulmuşam və son nəfəsimi də burada verəcəm.
- Sizi birləşdirən həm də
sənət idi?
-
İnsani hisslər idi. Sənət texniki məsələdir.
Bəzi adamlar deyirlər ki, mən kinonu hər şeydən
çox sevirəm, kino mənim üçün həyatda hər
şeydən birincidir. Amma mənə bu cür suallar veriləndə
inkar edirəm. Çünki kino mənim üçün hər
şeydən üstün ola bilməz. Bu
mümkünsüzdür. Hər şeydən üstün, hər
şeydən şirin və daha vacib, böyük bir sərvət
var. Bu da həyatın özüdür. Film mənim həyata
və həyatda olan bəzi məqamlara münasibətimi, məhəbbətimi
ifadə etməkdən ötrü bir vasitə, bir alətdir.
Sənətlə məşğul olduğum bu illər ərzində
mən bir neçə dəfə sifarişlə film çəkmişəm.
Qalan nə çəkmişəmsə, hamısını
ürəyimizin səsi və istəyi ilə etmişəm.
Ona görə mənim filmlərim bir çox rejissorların
filmlərindən azdır. Çünki bəzən elə təkliflər
olurdu ki, imtina etmişəm.
- Sizin dövrünüzdə
Bakının da qəribə bir atmosferi vardı. Bunu o
dövrdə yazılan əsərlərdən, çəkilən
filmlərdən də hiss etmək olur...
- O zaman
doğmalıq, ailə əhval-ruhiyyəsi çox
güclü idi. İndi isə bu kimi hisslər azalıb,
insanlar bir-birindən soyuyub. İndi insanların adi
salamlaşmaq, sağollaşmaq mədəniyyəti də
sanki silinib. Düşürəm yaşadığım evin həyətinə,
salam verirəm. Amma onlar təəccüblə üzümə
baxırlar.
- Salam təəccüb doğurur...
- Bəli.
İndi tək bizdə yox, bütün dünyada vəziyyət
belədir. Amma azərbaycanlılardan, öz həmvətənlərimdən
umuram. Uman yerdən küsür adam. Axı bizim insanlar
istiqanlı, ünsiyyətdə bir-birləri ilə çox
mehribandırlar.
- Qızınız Ayan Mirqasımova
ilə iş prosesində doğmalıq sizə mane olur?
- Olur,
olur. Bəzən kədərli, ağır anları ifa edəndə
ona yazığım gəlir. Ayan çox səmimi və zəngin
texnikaya malik aktrisadı. Mən onu ata kimi yox, rejossor kimi tərifləyirəm.
"Ovsunçu" filminə qədər onu filmlərimə
çəkmirdim. İlk dəfə bu filmdə onu çəkdim.
Çünki mənə elə gəlirdi ki,
qızımdır deyə, onun istedadı ilə bağlı
fikirlərim məni aldada bilər. Amma onun müxtəlif
mükafatlar qazanması, istedadını sübut etməsi məndə
ona qarşı inam yaratdı. "Ovsunçu" filmində
çox kövrək bir səhnə vardı. Ovsunçu
rolunu ifa edən Bəxtiyar Xanızadə sevdiyi lal qıza
üzük verir, onunla evlənmək istədiyini bildirir. Həmin
səhnədə Ayan lal qız rolunu çox yüksək səviyyədə
ifa etdi. Və heç bir kimyəvi damcıya ehtiyac olmadan həqiqi
göz yaşları ilə ağladı. Həmin səhnə
çox uzun bir çəkilişlə lentə
alınırdı. Biz kamera ilə onların ətrafında
dövrə vururduq. Həmin səhnə zamanı mən onun
göz yaşlarını görəndə özümə və
rejissorluq sənətinə nifrət etdim. Öz-özümə
düşündüm ki, bu sənət vəhşilikdir.
Gör, mən öz qızımı nə günə
salmışam ki, uşaq ağlayır. Və onun göz
yaşları mənim üçün böyük bir
uğurdur. Tüklərim biz-biz olsa da, özümə nifrət
etsəm də, stop demirdim. Çünki rejissor kimi mən
bilirdim ki, həmin kadrlar almaz qədər qiymətlidir.
- Daxilinizdə hisslərlə peşənin
müharibəsi gedirdi...
- Bəli, eyni ilə siz deyən kimi bütün daxili aləmim
təlatümə gəlmişdi. Mən stop deyib çəkilişi
bitirəndən sonra Ayan mənə dedi ki, ata, bir dubl da
çəkəcəksən? Onda mən dəhşətə
gəldim. Çünki elə bilirdim ki, o çəkilişdən
sonra Ayan yerə yıxılıb hönkür-hönkür
ağlayacaq. Atalıq hissləri mənim düşüncələrimi
qarışdırsa da, Ayan övlad kimi məndən qüvvətli
çıxmışdı. Amma, əslində, bütün
bunlar ata üçün təbii hisslər idi. Rejissorluğun
çox pis, çox alçaq xüsusiyyətləri də
var. Elə həmin filmdə Murad adlı on dörd
yaşlı oğlan Ovsunçunun oğlu rolunu ifa edirdi.
Bolşeviklər onların evini yandıranda oğlan
analığı ilə birgə ağlamalı idi. O isə
ağlamırdı. Dəfələrlə çəkilişi
saxlamalı, oğlana izah etməli oldum ki, həmin səhnədə
onun ağlaması çox vacibdir. Amma ağlamadı. Onda onun
çəkilişlərdə olan anasına dedim ki, siz icazə
versəniz ekstremal vəziyyətdən istifadə edəcəm.
O, icazə verdi. Çəkiliş başladı, mən
Murada möhkəm bir sillə vurdum. Amma o, yenə də
ağlamadı, heykəl kimi dayandı. Çox məğrur
uşaq idi. O oğlanı çox sevdim. Həmin kadrı birtəhər
Ayanın köməkliyi ilə çəkdik. Çəkilişdən
sonra gördüm oğlan yoxdur. Onu axtarmağa
başladım. Dedilər, o, anası ilə dəyirmanın
arxasına getdi. Mən də onların ardınca getdim,
çünki istəyirdim ki, silləyə görə həm
ondan, həm də anasından üzr istəyim. Onları
tapanda gördüm ki, uşaq hönkür-hönkür
ağlayır. Onun içərisində ağlaya bilməməyin
ağrısı qalmışdı. Mən onu qucaqlayıb
öpdüm, üzr istədim.
- Yəqin ki, belə situasiyalarda
daxilən çox əziyyət çəkirsiniz?
-
Bilirsiniz, bu bizim işimizin normal gedişatıdır. Biz elə
son filmimizi çəkəndə Gürcüstanın
dağlarında səhər saat səkkizdən, axşam
doqquza qədər dizə qədər qarın içində
yeməyi, içməyi belə unudurduq. Bəzən qarı
götürüb ondan su kimi istifadə edirdik. Çəkilişdən
qayıdanda şam yeməyimizi belə, könülsüz
yeyib yatırdıq.
- Sizin filmlərinizdən din də
bir xətt kimi keçir. Dinlərə münasibətiniz də
maraqlıdır...
- Bir
neçə təriqət var. Onlara din kimi yanaşırlar.
Amma onlar din deyil və mənə görə çox təhlükəli
xarakter daşıyır. Amma dinlərə münasibətim
çox gözəldir. Hansı ölkədə oluramsa,
ordakı dini məbədlərə gedirəm. Və orada
rahatlanıram. Bir dəfə axşam vaxtı
İspaniyanın Sevilya şəhərindəki kafedralın
yanından keçirdim. Kafedraldakı işıqların
yanılı olduğunu görüb ora yaxınlaşdım.
İçəridə hardasa otuz nəfər ibadət edir,
orqan musiqisi səslənirdi. Orda bir müddət əyləşdim
və çox rahatlaşdım. Bina olduqca köhnə və
qədim idi. O binanın hər daşına neçə-neçə
nəsillərin təmiz və xoş niyyətləri
hopmuşdu. Mən həmin enerjini çox böyük
zövqlə qəbul edirdim. Çıxana yaxın bildiyim
bütün duaları oxuyub salavat çevirdim. Bir nəfər
yaxınlaşıb ingiliscə dedi ki, - siz müsəlmansınız,
bəs bura niyə gəlmisiniz? Mən ona cavab verdim ki, gəldim
ona görə, bu məkan mənim üçün çox
doğmadır. Burda İsa peyğəmbərin, Məryəm
ananın rəsmləri var. Mən müsəlman olsam da, onlar
mənim üçün doğmadır. Həmin adam
ağladı. Onun üçün fenomenal və
düşündürücü bir əhvalat baş
vermişdi.
İsa
peyğəmbər bir personaj kimi bəşəriyyətin mənəvi
inkişafında çox rol oynayıb. Servantes "Don
Kixot" obrazını, əslində, İsa peyğəmbərin
simasından təsirlənərək yaradıb.
- Don Kixotluq özü də hardasa
İsa peyğəmbərlikdir...
- Bəli,
bəli. Sizinlə çox xoşdur söhbət etmək.
- Yaradıcılıqda da Don
Kixotluq dövrü olur. Özünüzü Don Kixot hesab
etdiyiniz dövrlər olub?
- Don
Kixotluq mənim alın yazımdır. Ətrafımdakı
insanlar həmişə mənə deyirlər ki, bəşəriyyətin
bütün səhvlərinə görə sən cavab verməli
deyilsən. Mən ən xırda hadisələrə belə,
rahat yanaşa, biganə qala bilmirəm. Bəzən
küçədə, həyətdə baş verən
haqsızlığa, kobudluğa da reaksiya verirəm. Əslində,
mənim xeyli yaşım və rütbəm var. Baş verənlərə
qarşı dərhal reaksiya verməməliyəm. Amma həssas
insanam. Etinasız qala bilmirəm.
- Oqtay müəllim, insan nə
zaman öz xoşbəxtliyini itirir?
- Bir dəfə
bizdə böyük bir məclis qurulmuşdu. Qohumlar, dostlar
hamısı masa ətrafına
yığışmışdıq. Məclisin idarəçisi
isə mənim bibim oğlu, rəhmətlik Ağabəy
Sultanov idi. Mən sağlıq deyəndə bildirdim ki,
hal-hazırda sizin ətrafınızda özümü
dünyanın ən xoşbəxt insanı hesab edirəm. Siz
gedəndən sonra da mənim bu xoşbəxtliyim davam edəcək.
Məclis dağılandan sonra Ağabəy mənə
yaxınlaşıb dedi: "Bir də heç zaman
özünü tam xoşbəxt insan adlandırma. İdeal
xoşbəxtlik normal insan üçün
mümkünsüzdür. Tibb elmində ideal xoşbəxtlik
ancaq ruhi baxımdan sağlam olmayan insanlar üçün
mövcuddur". Yəni onun sözünə qüvvət
olaraq demək istəyirəm ki, daimi və ideal xoşbəxtlik
mümkün deyil. Xoşbəxtlik nisbi məsələdir. Amma
mənim özümü
zaman-zaman xoşbəxt
hiss etdiyim anlar çox olub. Eləcə də xoşbəxtliyimin
azaldığını, itdiyini duyduğum məqamlar da
baş verib. Saysız-hesabsız çətin anlarım, dərdli
günlərim, yuxusuz gecələrim olub. Dərdin nə demək
olduğunu mən çox gözəl bilirəm. Bəzən
gecədən səhərə qədər yuxusuz və
ağrılı saatlar keçirmişəm...
- Oqtay Mirqasımovu ən çox nə
kədərləndirə bilər?
- Xəyanət.
Mən xəyanətin mənşəyinin nə olduğunu
bilmirəm. Və heç vaxt kiməsə xəyanət etməmişəm.
Seçim qarşısında qalsam belə, heç vaxt xəyanəti
seçməmişəm. Belə məqamlarda həmişə
atamın adı yadıma düşüb. Onu on beş
yaşımda itirmişəm. Amma atamın işıqlı,
ağayana xatirəsi bu gün yetmiş beş yaşlı
Oqtayın qəlbində, şüurunda, yaddaşında yenə
də yaşayır. Atamın adını biabır etməkdən
həmişə qorxmuşam. Və yaxud da rəhmətlik
Rafiq Babayevlə biz çox yaxın dost olmuşuq. O, rəhmətə
gedənə qədər mənim bütün filmlərimin bəstəkarı
olub. Amma ondan sonra Rafiqin xatirəsi mənim nəzarətçimə
çevrilib. Sənətlə və ya qeyri sənətlə
bağlı seçim etmək məqamı gələndə
düşünmüşəm ki, görəsən, Rafiq
burda nə edərdi.
- Siz danışırsınız mən
niyəsə İnqmar Berqmanın "Çiyələkli
tala" filmini xatırlayıram...
- Atam vəfat
edəndə onun yetmiş beş, mənim isə on beş
yaşım vardı. Uşaq vaxtı etdiyim bir hərəkət
o, rəhmətə gedəndən sonra xeyli vaxt məni
rahatsız etdi. İndi də yadıma düşür və
pis oluram. Məktəbli olanda atamla birgə Şüvəlandakı
bağımıza getmişdik. O, yatmışdı. Məni
isə həyətdə kəpənək tutmaq istəyirdim.
Meynələrin üstü ilə qaçanda atam dedi ki, -
Oqtay bir az yavaş, ehtiyatlı ol, meynələri əzmə.
Amma mən ona qulaq asmadım. Bu dəfə atam yenə mənə
xəbərdarlıq etdi. Onda mən geri qayıtdım, amma
atama qarşı çox qəzəbli idim. Həmin gün
gecə mən yuxudan oyanıb xeyli ağladım.
Çünki atamın sözünə birinci yox, ikinci dəfədən
qulaq asmışdım. Həyatda belə şeylər də
olur. Məni ağladan xəcalət hissi, vicdan əzabı
olmuşdu. İndi də uşaqlıq səhnəciklərini
xatırlayanda məhz həmin səhnəni yenidən
xatırlayıb kövrəlirəm.
Söhbətləşdi: Samirə
ƏŞRƏF
Ədəbiyyat qəzeti.- 2019.- 1
iyun.- S.4-5.