Müşərrəf Akay: Bizim azərilərlə
çoxlu xatirələrimiz,
yaşantılarımız var...
“Ədəbiyyat qəzeti”nin
qonağı türk aktrisası Müşərrəf Akaydır
- Müşərrəf xanım, Azərbaycan
Sovet İttifaqının tərkibində olanda azəri mahnılarını
ilk dəfə oxuyan türk müğənnilərindən
birisiniz. O zaman bizim musiqilərimizi ifa etməyiniz hansı
ehtiyacdan yarandı?
- Mən
ilk dəfə Bakıya gələndə bura haqqında
heç nə bilmirdim, sizləri çox yaxından
tanımırdım. Türkiyədə də o
qədər məlumatlı deyildilər. Çünki
nə biz bura gələ bilirdik, nə də siz Türkiyəyə.
Mən Sovet İttifaqı dövründə,
1978-ci ildə ilk dəfə Moskvada və digər MDB ölkələrində
konsertlər verdim, sonra Azərbaycana gəldim. O zamanlar səhnə
həyatına başlamağım ancaq üç il olardı. Həyatımda da
çoxlu sürprizlər olmuşdu. O vaxtı biz
Bakıya gəlmək istəyəndə sovet rəsmiləri
buna çox da razı deyildilər. Onlar bizə
Kiyevi, Sankt-Peterburqu və digər şəhərləri məsləhət
görürdülər, təki biz Azərbaycana gəlməyək.
Mən o vaxtkı Türkiyə Xarici İşlər
Nazirliyinin rəsmi nümayəndəsi kimi qastrola
çıxmışdım və əsas məqsədimiz də
Azərbaycana gəlmək idi. Onda qeyri-rəsmi
nəsə etmək mümkün deyildi. Məhz, o
dörd-beş gün ərzində Bakıya olan qısa səfər
mənim yadımda qaldı, unuda bilmədim.
- Hansı özəlliyi ilə
yadınızda qalmışdı?
- Burda
yaşayan türk qardaşlarımızın bizə olan
sevgisiylə. Üstəlik də, bu sevgi həddindən
artıq böyük və təmənnasız idi. İnsanların o sevgisini indi də izah edə bilmərəm,
amma mən bu sevgini yaşamışdım. İndi bura Türkiyədən bir çox sənətçilər
gəlib-gedirlər. Amma onlar heç bir
şey görmədilər, bilmədilər. Onlar burda yaşayan insanların türkləri necə
ürəkdən sevdiklərini mənim qədər bilmirlər.
Amma mən bildim. Bundan sonra
1985-86- 87 və 90-cı illərdə təkrar gəldim.
O zamanlar sonuncu konsertimi Gəncədə vermişdim. Bizim konsertdən üç gün sonra Qarabağ
müharibəsi başlandı. Amma sonrakı illərdə
demək olar ki, hər il Azərbaycana gəlirdim.
- Sizin özünüzün də
bura qarşı qəribə bir
bağlılığınız var...
- Haqlısınız. Həm də mən
artıq buranın dadını bilirdim. Hər
dəfə gələndə 32 nəfərlik musiqi heyəti
ilə gəlirdim. Özüm də
çox gənc və yaradıcılıq arzusu ilə dolu
idim. İndi hərdən məndən
Türkiyədə xəbər alırlar ki, səni niyə
Azərbaycanda belə çox sevirlər? Mən
də onlara cavab verirəm ki, keçib gedən bu illər ərzində
bizim azərilərlə çoxlu xatirələrimiz,
yaşantılarımız var. Ən çətin günlərində
onların yanında oldum, musiqimizlə onları xoşbəxt
etdik, varlığımızla cəsarət verdik.
- Dörd uşaqlı ailədə
böyüdünüz. Atanız satıcı, ananız evdar
qadın olub. Müsahibələrinizdə orta
sinif bir ailəyə mənsub olsanız da xoşbəxt
olduğunuzu vurğulayırsınız. Bugünkü
insanların hər şeyi var, amma xoşbəxt deyillər...
- Ona
görə xoşbəxt deyilik ki, biz ailə ilə olan əlaqələrimizi
itirdik. Bu günün övladları ailələri
ilə əlaqələrini azaldıblar. Onlar
daha çox internetlə, telefonla məşğul olmağa
üstünlük verirlər. Ana ilə,
ata ilə görüşmürlər, söhbət etmirlər.
Halbuki xoşbəxtlik ailədə, ata və
anada, onlarla keçirilərn zamandadır. Buna görə də mən həmişə evimizdə
olduğum illərdə çox xoşbəxt idim, deyirəm.
Demək olar ki, hər həftə piknikə,
kinoya, dənizə gedərdik, əylənərdik, gülərdik.
Bir sözlə, bütün həyatımız
ailəmizə bağlıydı. Ancaq indi
əlimizin altında bir toxunuş qədər yaxın olan
texnologiya dünyası bizi sevdiklərimizdən qoparıb.
- Siz mərhum şairəmiz Nigar Rəfibəylinin
sözlərinə bəstələnmiş "Ala
gözlüm" mahnısını ifa etmisiniz. Bu mahnıya müraciətiniz necə oldu?
- Bakı
konsertlərimin birindən sonra oteldəki otağımda dincəlirdim.
Hədsiz dərəcədə yorğun idim.
Gözləmədiyim halda qapı
döyüldü. Dəhlizdə cavan və
çox yaraşıqlı bir oğlan dayanmışdı.
O mənə dedi ki,
bu gün mənim toyumdur, nişanlımın da, mənim
də valideynlərimiz yoxdur, hər ikimiz yetimik. Biz çox
istəyirik ki, siz bizim toyumuzda beş dəqiqəlik
də olsa iştirak edəsiniz. Onun sözləri
və münasibəti məni çox duyğulandırdı.
Çox düşünmədən
razılıq verdim. Həmin an hiss
etmişdim ki, o oğlan məni öz ata-anasının yerinə
qoyub. Toyda məni çox gözəl
qarşıladılar. Orada uzun, qara
saçları olan, səsi də, özü də çox
gözəl bir qadın "Ala gözlüm"
mahnısını oxumağa başladı. Mahnı məni məhv elədi. Ondan xahiş etdim ki, bir də oxusun. İkinci oxunuşda özümü saxlaya bilməyib,
ağladım. Dedim ki, bu mahnının musiqisini də,
sözlərini də mütləq tapıb ifa etməliyəm.
Ertəsi günü mahnının musiqisini
tapıb gətirdilər. Mahnının
musiqisi bildiyiniz kimi rəhmətlik Emin Sabitoğluna aiddir.
Sonralar mən Emin Sabitoğlunun "Bu gecə"
adlı bir mahnısını da ifa etdim. Türkiyədə
isə bir gecədə hər kəs "Ala
gözlüm"ə aşiq oldu. Sonralar
bütün konsertlərimdə insanlar
çığıraraq bu mahnını oxumağımı
istəyirdilər. İndi artıq bu əsər
bir klassikaya çevrilib.
- Bizdə ilk dəfə Akif
İslamzadə oxumuşdu...
- Zatən
biz Akif bəylə sonralar görüşdük. O vaxtı o,
xəstə idi, özünü yaxşı hiss etmirdi. Türkiyəyə də onun kasetini
aparmışdım, onun ifasından öyrənmişdim.
Akif bəyin çox gözəl səsi
vardı. Allah qismət etsə, sabah
gedib onun başqa disklərini də almağı
düşünürəm. Ola bilsin ki, ordan da nələrsə
ifa edim.
- Sonralar sizə başqa bəstəkarlardan
təkliflər gəlmədi?
- Yox. Mən özüm həmişə hansı musiqini bəyəndimsə,
ifa etdim. Həm də bilirsiniz, Türkiyədə
azəri mahnısı ifa edə bilən müğənnilər
çox azdır. Bunu onlar özləri də
etiraf edirlər. Əvvəla, ləhcə
problemi var, bundan başqa, boğazlarda da xeyli çətinliklər
olur. Çünki sizin üçün
asan gəlsə belə, azəri mahnsını ifa etmək
çətindir.
- Bu çətinlik nə ilə
bağlıdır?
- İlk olaraq bizim vərdiş etdiyimiz sistemləşdirilmiş
tərzlə bağlıdır. Bizim də musiqilərimizi ifa etmək
sizin müğənnilər üçün çətin ola bilər. Çünki illərlə
qulağın eşitdiyi, düşüncənin qəbul
etdiyi bir tərz var. Misal üçün, mənim azəri
mahnısını ifa etmək üçün xüsusi
proqramım olur. İfa edəcəyim
mahnıya iki-üç gün, hətta bir həftə
heç bir izah vermədən, heç nə əlavə etmədən
saatlarla qulaq asıram, bir anlamda özümünküləşdirirəm.
Sonra başa düşmədiyim bəzi sözlərin
izahını tapıram, onları da hardasa türkiyəli
tamaşaçının anlayacağı mənaya
çevirirəm və sonda oxuyuram.
- Sizin aktrisalıq fəaliyyətiniz
də olub. Çəkildiyiniz "Baba"
adlı ikinci filminizdə Yılmaz Güneylə həm
rejissor kimi, həm də aktyor kimi işbirliyiniz oldu. Sonralar da məşhur rejissorlarla işlədiniz.
Lakin bir müddət keçdi, kinodan tamamilə
uzaqlaşdınız. Səbəb nə oldu?
- Mən
filmə çəkilərkən həm də müğənni
kimi də fəaliyyətə başlamışdım. Kinoya çəkilməyə başlayanda elə ilk
günlərdən mənim üçün çətin
oldu. Ümumiyyətlə, kino həyatı
çox ağırdı. Gecə səhərə
qədər yatmaya, səhər dörddə yuxudan oyadıla
bilərsən. Ac-susuz, yuxusuz, yorğun
olmaq mənə əziyyətli gəldi. Amma
kinonu da sevmişdim, orda da məşhurluq
qazanmışdım. Sadəcə olaraq, mənim
müğənnilik tərəfim daha güclü idi. Düzdür, musiqi sahəsi də zəhmətlidir.
Amma bu sahəni sevdiyim üçün onun çətinliyini
o qədər də hiss etmirəm.
- "Baba" filmində Yılmaz
Güney sizə sillə də vurub...
- Elədir.
Filmdə Yılmaz mənim həyat
yoldaşım rolunu ifa edirdi. O, Almaniyaya əslində isə
həbsxanaya gedəndə mən onun ardınca
ağlamalıydım. Filmdə bu əhvalat səhərə
yaxın baş verir. Səhnə təbii
alınsın deyə, Yılmaz məni səhər saat
dörddə yuxudan oyadıb çəkiliş
meydançasına gətirtmişdi. Hədsiz
dərəcədə əsəbiləşmişdim. Onda inadkarlıq etdim. Dedim mən bu səhnədə
ağlamayacam, çünki çox hirsliyəm. Yılmaz mənə
dedi ki, indi necə ağladığını görəcəyik.
O, heç gözləmədiyim halda mənə sillə vurdu
və qaçıb getdi. Çəkiliş
artıq başlamışdı. Mən həm
yuxusuzluqdan, həm də sillənin təsirindən
hönkür-hönkür ağlamağa başladım.
Çəkiliş bitdikdən sonra Güney mənim
üçün bir qutu şirniyyat alıb gətirdi, üzr
istədi. Təbii ki, mən ondan inciməmişdim.
- Yılmaz Güney Türkiyəyə
ilk Kann mükafatını gətirən və çox qəribə
taleyi olan rejissor olmuşdu. Onu
necə xatırlayırsınız?
- Mən
onunla tanış olanda 18
yaşındaydım. Həm Yılmazla, həm də
xanımı ilə çox yaxşı dostluğumuz, əlaqələrimiz
vardı. Yılmaz çox özünə
qapanan, əsrarəngiz, duyğularını içində
yaşayan sənətçiydi. Amma
çox qabiliyyətli, istedadlı insan idi. O, türk
sinemasına çox gözəl filmlər qoyub getdi. O zamanlar
fərqində olmasam da, ondan çox şey öyrənmişdim.
Yılmaz həmişə mənə deyirdi ki,
kamera səni sevir, aktrisa kimi də istedadlısan. Əgər
kinoya ürəklə bağlansan, çox uğurlu aktrisa ola bilərsən.
- Ailəli olduğunuz illəri
ömrünüzün rahat, bir az da yuxulu,
həyat yoldaşınızdan ayrıldıqdan sonrakı
dövrü isə azadlıq dövrü hesab edirsiniz. Bir qadın olaraq hansı dövr sizin
üçün maraqlıydı?
-
Azadlıq dövrü. Uşaqlarımın
atasından ayrılandan sonra mən hər şeyi öyrəndim.
Elə şeylər var ki, insan onları məktəbdə
yox, həyatda öyrənir. Mən evimizin
tək qızıydım, çox nazla
böyüdülmüşdüm. Amma ailə
qurandan sonra ər və gəldiyin ailənin düşüncələrinin
fərqli olduğunu görürsən, bunları da öyrənməli,
yaşamalı olursan.
Birinci həyat yoldaşımdan ayrılarkən iki
oğlum vardı. Həyat deyilən yola onlarla birlikdə
çıxdım. Biz uzun illər birlikdə
yaşamaq uğrunda mübarizə apardıq. Onları oxutmaq, düzgün tərbiyə verə
bilmək üçün çox zəhmət çəkdim.
Bütün bunlarla yanaşı, gənc və
gözəl qadın olaraq özümü qorumağa da məcbur
idim.
- Özünüzü qorumaq
çətin oldu?
-
Çox, çox çətin oldu. Bunu izah etmək
hardasa mümkünsüzdür. Gözəl və məşhur
qadın olmaq və qorunmaq asan iş deyil. Gözəllərin
bəxti olmaz, deyirlər. Mən isə
deyirəm ki, gözəlin düşməni də çox
olur. Şöhrətin əvəzi
çox böyük olur. İnsan on dəqiqənin
içərisində məşhur ola bilər. Amma həmin məşhurluğu
uzun illər boyu necə daşımaq, həyatını buna
görə qurmaq məsələsi çox vacibdir. Məhəmməd peyğəmbər də deyib ki,
şöhrət alovdan bir köynəkdir.
- Birinci həyat
yoldaşınızdan ayrılandan sonra otuz il,
o, rəhmətə gedənə qədər onunla
danışmadınız, görüşmədiniz. Soruşan insanlara isə ölülər
danışa bilmirlər dediniz. Otuz il
müddətində sağ insanı, sizə bir zamanlar
yaxın olan adamı ölmüş kimi qəbul etmək sizi
incitmədi?
- Bir
insanı yaşadığı halda ölmüş kimi qəbul
etmək əlbəttə ki, əzabvericidir. Çox sevdiyiniz
bir adam həqiqətən rəhmətə
gedəndə onu itirdiyinizə inanırsınız. Amma yaşadığını bildiyiniz insanı
beyninizdə, ürəyinizdə öldü deyə qəbul
etmək çox çətindir.
- Ömrünüzün
böyük bir hissəsi Azərbaycanla bağlı oldu, fasilələr
olsa belə, həmişə Azərbaycana gəlməyə
can atdınız, gəldiniz də. Bu illər ərzində
hisslərdə, duyğularda dəyişən nələrsə
oldu?
- Əsla. Hisslərimizdə, sevgimizdə heç nə
dəyişmədi. Bəlkə, daha da
çoxaldı. Sadəcə olaraq,
Bakı gözəlləşdi, daha da modern oldu. Yəni o zamanlar yaşanan sıxıntılar indi
yoxdur. Təbii ki, iç dünyadan
o qədər də xəbərim yoxdur. Amma
şəhərin, onların fonundakı insanların mənzərəsi
çox gözəldir. Yəni mən
keçmişi gördüyüm üçün indi bu qənaətimi
dilə gətirirəm. İnsanlar da məni
həmişə sevdilər. İndi də
harda görürlərsə, boynuma sarılırlar. Mən də heç zaman onlara qarşı sərhəd,
məsafə qoymadım. Çünki sizləri
həmişə sevdim.
Söhbətləşdi: Samirə
ƏŞRƏF
Ədəbiyyat qəzeti.- 2019.- 16 mart.- S.22.