PƏNCƏRƏ
Hekayə
O pəncərə ilin bütün fəsillərində açıq qaldı. Bircə dəfə də Lilparın ağlından keçmədi ki, çəkib örtsün, bağlasın. Həyatda yeganə sevinci, fərəhi elə həmin pəncərəylə bağlı idi. Ayırd edə bilmirdi, ilin bütün fəsillərində açıq qalan pəncərə onun ömrünün pəncərəsimi idi, bahara açılmışdı, ya bir xoşbəxtlik pəncərəsimi idi, onun ömrünə açmışdı. Hər necə olsa belə, o pəncərə Lilparın pəncərəsi idi. Ən qəribəsi də bu idi, qüssəli anlarında hamıdan xəlvət həmin pəncərəyə yaxınlaşır, yaxın sirdaş və ya bir dərd ortağı kimi ürəyində pəncərəylə danışırdı. Hərdən, az qala, onun bütün aldanışlarına səbəb olubmuş kimi pəncərəni ittiham da edirdi. Sonra alnını pəncərənin soyuq şüşəsinə dayayıb gözlərini bir nöqtəyə zilləyirdi. Qulaqlarına yenə musiqi səsi gəlirdi. Bu səsi dinləyə-dinləyə ağlayırdı, Lilpar. Gözlərinin yaşı yanaqları boyu damla-damla süzülüb axırdı. Bayırda narın-narın yağan yağışın damlaları pəncərənin şüşəsinə çırpılır, bu damlalar da Lilparın göz yaşları kimi şüşə boyunca süzülürdü. Sanki pəncərə də Lilpara qoşulub ağlayırdı.
İllər öncə pəncərədən bayıra axıb ətrafa yayılan gözəl bir musiqinin sehrinə düşmüşdü, Lilpar. Bütün varlığıyla əsir olmuş, tilsimlənmişdi. Bu musiqini səsləndirənin kimliyini dəqiq bilməsə də, bu adamın öz yaxın qonşularının oğlu Mənsur ola biləcəyini təxmin etmişdi. O vaxt qarmonda kimsə gözəl bir xalq mahnısı çalırdı. Həmin musiqinin ahəngiylə Lilpar da xəlvət-xəlvət, astaca zümzümə edir, "Sahil sakit, çəkilibdir ayaqlar..." oxuyurdu. Amma indi arabir qulaqlarında fərqli bir mahnı səslənirdi: "Pəncərədən daş gəlir, ay bəri bax, bəri bax". Və o daş gəlmişdi. Elə bu pəncərədən gəlmişdi. Gəlmişdi yox, əslində, atılmışdı. Lilparın ömrünə ağır və qara bir daş kimi atılmışdı, Mənsur. Həm də çox soyuq bir daş idi, Mənsur. Uzun illər Lilparın arzuları, sevinci, fərəhi, bütün ömrü, həyatı bu qara, ağır və soyuq daşın altında qalıb əzilmişdi. Bəzən Lilpara elə gəlirdi, bu daşın altındakı o özü yox, hansısa daha zərif, daha gücsüz və körpə bir canlıdır, çabalayır, çırpınır. Əl atıb, güc verib bu ağır daşı qaldırmaq və o canlını xilas etmək istəsə də gücü yetmirdi. Çox gücsüz idi. Bir yandan da, elə bil qollarını kimsə bağlayırdı. Ərinin qarasınca tez-tez, "Səni tapdığım günə daş düşəydi" - demək istəsə də, Lilparın ağlı bu acı sözləri onun dilindən, yaddaşından silirdi. Çünki Mənsuru tapdığı o gün çox gözəl gün idi. O günün rəngi də, ətri də tamam başqa idi. Sevgi ətrinə bələnmiş o gün, ömrün bütün günlərindən gözəl idi. Hələ o güllü-çiçəkli, Günəş nəfəsli yaz! Hava necə xoş, necə ürəkaçan idi! Nağıllarda deyildiyi kimi, gül-gülü, bülbül-bülbülü çağırırdı, ya yox, bu, Lilparın yadında deyildi, amma Lilparın gənc vücudunu, ürəyini bahar nəfəsli, bahar ətirli elə bir eşq sarmışdı ki, dünya-aləm gözlərində bir ayrı biçimdə idi. Yaxın qonşularının evinin açıq pəncərəsindən bayıra axıb gələn gözəl musiqi səsi bu eşqin odunu, alovunu daha da gücləndirirdi. Hələ körpəlikdən musiqini çox sevən Lilpar indi bu gözəlliyə, bu ecaza tablaya bilmir, bütün varlığıyla yenilirdi. Açıq pəncərədən ətrafa baharın xoş ətri kimi yayılan musiqi səsi Lilparın qəlbində elə gözəl duyğular oyadırdı, indi o gözəl duyğuları xatırlayanda Lilpar için-için göynəyir, sarsılırdı.
Lilpar adını ona atası vermişdi. Onun
özünün də bu addan çox xoşu gəlirdi.
Əvvəl-əvvəl Lilpar adının mənasını
bilməsə də, sonradan öyrənmişdi ki, lilpar
adlanan bir iri yarpaqlı bitki, adətən sulu
yerlərdə, bulaqların ətrafında bitir və adamlar
onun yarpaqlarını bükərək, fincan kimi bir şey
düzəldir və bulaqlardan su içirlər. Hətta şeir kitablarında da şairlərin
lilpar bitkisini sevə-sevə şeirlərində vəsf
etdiklərini bilirdi. Bunları
düşündükcə Lilpar özlüyündə
nazlanır, fərəhlənirdi. Nə
yaxşı ki, onun adı Lilpar idi. Düşünəndə
ki, ürəyində bu dəmlər bir eşq bulağı
qaynayır, aşıb-daşır, düşünəndə
ki, qonşularının oğlu Mənsur günlərin bir
günü, qəfildən onun bu eşqinə susayacaq, ciyərləri
cayır-cayır yanacaq və o zaman Lilparı həmin lilpar
bitkisi kimi götürüb bu eşqin sularından doyunca
içəcək, Lilpar sevincindən bilmirdi neyləsin.
İllərin qonşuları idilər. Necə
olmuşdu ki, adamayovuşmaz Mənsur bu cür gözəl
qarmon çaldığını hamıdan gizlətmişdi?!
Axı bu uzun illər ərzində bircə dəfə
də onların evindən musiqi səsi, qarmon səsi
eşidilməmişdi. Hər necə isə,
hər şey Lilparın könlüncə idi. Mənsurgilin evinin açıq pəncərəsindən
bayıra axıb gələn ecazkar musiqi səsinin sehrli
axınına düşüb, bir Allah bilir dünyanın
harasınasa axıb gedən Lilpar, sanki bir ana laylasına
yatırmış kimi yatır, gözlərini yumur,
ayılmaq istəmirdi.
Qonşunun evinin açıq pəncərəsindəki
nazik tül pərdədən içəri aydın
görünməsə də, orda oturub böyük həvəslə
qarmon çalan adamın Mənsur olduğuna Lilparın
heç şübhəsi yox idi. Musiqini dinlədikcə,
ürəyi çırpınırdı. Gözlərini yummuşdu. Sanki
onun öz ürəyi bir qarmona dönmüşdü. Ağ-qara dilləri vardı və Mənsurun odlu
barmaqları öz qarmonunun yox, onun qarmona dönmüş
ürəyinin, körük kimi yanan, enib-qalxan sinəsinin
üstündə gəzişirdi. Mənsur
qarmonu yox, onun ürəyini çalır, dilləndirirdi,
Lilparı ayrı bir gözəl dünyaya aparırdı.
Lilparın odlu, parlaq gözləri Mənsurgilin pəncərəsinə
zillənib qalmışdı. Kaş Mənsur bircə
dəfə pəncərədən baxıb onu görəydi.
Görəydi və onun ürəyindən gözlərinəcən
qalxıb bütün bədənini saran, yandıran alov dilimlərinin
şahidi olaydı!.. Yox, Mənsurun, nəinki
pəncərədən baxmaq, heç bayıra
çıxmaq fikri də yox idi, deyəsən! Eybi
yox, çıxmasın, Lilpara baxmasın, amma qarmon
çalmaqda davam etsin. Kəsilməsin, bu
sevgi dolu musiqi səsi.
Xəlvətdə ağlayırdı, Lilpar. Sevirdi, Mənsuru. Mənsurun barmaqları, gecə-gündüz onun
ürəyinin tellərində, ağ-qara dillərində gəzişir,
Lilparın ürəyindəki eşq nəğməsini
çalırdı. Dünya gözəl idi, həyat
doyulmaz idi...
Özünü Mənsura necə göstərsin? Necə desin ki, ay Mənsur,
mən səni sevirəm! Axı ölürəm
səndən ötrü. Çaldığın qarmondan,
sehrli barmaqlarından, musiqilərindən ötrü ruhum,
canım göynəyir! Yoxa çıxıb,
rahatlığım, dincliyim!
Bir gün qarşılaşdılar, Mənsurla. Mənsur ona donuq-donuq və
bir az da soyuq-soyuq baxıb, dilucu salam verərək
keçdi. O isə məhəbbətlə gülümsəyirdi.
Ürəyindəki odun-ocağın
çınqıları gözlərindən ətrafa
sıçrayırdı. İstəyirdi,
bu çınqılardan biri, bir neçəsi
sıçrayıb düşsün, Mənsurun ürəyinə.
Mənsur isə yaş odun kimi idi. Ürəyinə
düşən çınqı, od, bir
andaca cızıldayıb sönürdü. Lilpar yana-yana
düşünürdü: "Yəni bu adam,
doğrudanmı o cür gözəl qarmonçalan Mənsurdur?!
Yəni bunun zərrəcə hissiyyatı yoxmu?
Bu qədər də kütlük, soyuqluq olarmı, adamda?!. Eybi yox! Bir gün oduma elə yanarsan ki, el-aləm
yığılsa, səni bu oddan xilas edə bilməz!..".
Bir gün, doğrudan da, Mənsur ayılan kimi oldu. Elə bil, gecə
yatandamı, səhər oyanandamı, gözlərinin
qabağına baxışlarından od
yağan bir cüt göz gəldi. Ayılan kimi
oldu. Deyəsən, içində nəsə
qaynar bir hiss doğuldu, bütün bədənini gəzib-dolaşdı.
Lilparın gözlərini, üzündəki,
dodaqlarındakı sirli təbəssümü
xatırladı. O gündən də Lilparı hər
cür bəhanələrlə təkrar-təkrar və
yaxından görməyə can atdı. Hamıdan
xəlvət bir neçə dəfə qısamüddətli
görüşləri oldu. Biri-birini
sevdiklərini bildirdilər və evlənməyə qərar
verdilər. Hər şey elə sürətlə
baş verdi ki...
Mənsurun elçiləri gələndə aləm dəydi,
bir-birinə.
Lilparın anası heç cür
razılıq vermək istəmir, "onlar bizim tayımız
deyil. Sonra peşman olacaqsan!" - deyirdi. Atası susurdu. Sonda Lilpar qalib gəldi. Lilpar
sevirdi, sevilirdi. Toy gününü
çox intizarla gözləyirdi. Bəzən
ona elə gəlirdi, o, Mənsura yox, onun
çaldığı qarmona ərə gedir. Mənsur onun gözlərində adamdan çox
qarmona, adamaoxşayan, yeriyən, danışan, gülən,
ağlayan musiqiyə bənzəyirdi. Bir sözlə, Mənsur
onunçün sehr idi, ovsun idi və o qədər çoxmənalı
idi ki...
Toyları oldu. Lilpar, çox uzağa yox, yaxın
qonşularının evinə gəlin köçdü.
Günlər keçdikcə Mənsurun necə küt, necə
hissiyyatsız, qaba bir adam olduğunun
şahidi olurdu. Amma hələ inamını
itirməmişdi. Qarmonla, musiqiylə
bağlı Mənsura nəsə demək istəsə də
utanır, cəsarət etmirdi. Gözləri
isə xəlvət-xəlvət evin, otağın
künc-bucağında, şifonerin içində,
üstündə, çox yerdə həmin qarmonu
arayırdı. Yox idi. Sanki
belə bir şey olmamışdı, bu evdə. Elə bil, evin, otağın hər yanı
tozlanmışdı. Bütün
künc-bucaqdan hörümçək toru
sallanırmış kimi görünürdü, gözlərinə.
Hərdən Mənsurun özü də qara,
iri bir hörümçəyə dönüb, elə bil onu
dörd tərəfdən sarıyır, toruna salıb
boğmağa çalışırdı. Boğulurdu, darıxırdı. O, sehrli qarmonu
görmək, səsini eşitmək istəyirdi. İçindəki sevgi hələ də o qarmona
olan ümid hesabına yaşamaqdaydı. Günlər,
aylar ötsə də Mənsur nə qarmonu üzə
çıxarır, nə onun sevdiyi musiqiləri səsləndirirdi.
Deyəsən, heç belə bir həvəsi
də yox idi. Bəlkə Lilpar öz gəlişi,
sevgisiylə ona unutdurmuşdu, o qarmonu da, musiqini də?!
Bəlkə, həqiqətən Mənsurdan ötrü qarmon
da, ən gözəl musiqi də indi Lilpar idi?!.
Bu cür düşüncələr Lilparı
xilas edirdi, üzüntüdən, ümidsizlikdən. Özünə güvəni artır, Mənsurun onu
çox sevdiyinə özünü inandırmağa
çalışırdı.
Bir gün evdə ikisi idi. Lilpar mehribanlıqla divanda əyləşmiş
Mənsura yaxınlaşıb qollarını onun boynuna
doladı və qılqılı bir səslə dedi:
- Mənsur,
qarmonu neyləmisən?.. İkimizik,
bəlkə bir hava çalasan, dinləyək?!
Mənsur yerindən dik atıldı. Gözləri
bərəldi. Sifətinin cizgiləri bir
anda dəyişdi. Kobudcasına dedi:
- Nə
qarmon, aaaz?! Başın xarab oluuub?
- Necə
yəni nə qarmon?.. Biz evlənməmişdən
öncə necə gözəl çalırdın?!. Hər gün açıq pəncərənizdən
bayıra axıb gələn musiqi səsi adamın
ağlını başından alırdı. Elə
gözəl çalırdın, utanmasaydım, adamı
qınayan olmasaydı, qaçıb gələr, boynuna
sarılar, üzündən, barmaqlarından öpərdim!
- Azzz, sən
nə çərənləyirsən? Nə qarmon, nə
musiqi, nə qarmon çalmaq?.. Allah sənə
ağıl versin, ağıl!.. Dəli əlində
qalmışam eee!.. Ay külbaş, o
qarmonçalan mən deyildim eee, xalam oğlu idi. Bir neçə günlüyə Gəncədən
bizə qonaq gəlmişdi. Qarmonunu da
özüylə gətirmişdi. Gecə-gündüz
qarmon çalırdı... Yox, bilməmişdik,
işimizi-gücümüzü atıb, bir taxtabaşdan
ötrü gecə-gündüz qarmon
çalacaqmışıq!.. Bəlkə
sən də müğənnilik edəsən, gedib toylarda
çalıb-oxuyaq, pul qazanaq?!..
Lilpar heç bir söz demədən üzünü
çevirdi. Çox sakitcə gözlərindən axıb
tökülən göz yaşlarını gizlətməyə
çalışdı. Ehtiyatla pəncərəyə
doğru getdi. Həmin pəncərə
ki, bahar vaxtı həmişə açıq olurdu və həmin
qarmonda çalınan "Olmaz-olmaz" xalq
mahnısının xoş sədaları burdan bayıra
axıb gedirdi. Bayırda qış
havası olmasına baxmayaraq, pəncərəni
açdı. İçi od tutub
yanırdı. Üzünə dəyən soyuq hava ona bir az toxtaqlıq verdi. Bu dəfə
bayırdan, həm də çox uzaqlardan bir musiqi səsi
süzülüb gəlirdi. Bu səs onun
öz ürəyinin səsi idi. Ürəyi
yenə qarmon kimi səslənirdi. Kimsə
çalırdı, onun ürəyini. Hər
halda Mənsurun barmaqları deyildi. Lilparın
ürəyinin suları coşan dalğalara bənzəyirdi.
Onun ürəyinin dillərində gəzişən
hər kimsə bu sularda yırğalanan qayıq kimi idi.
Lilparın ürəyi oxuyurdu:
Sahil
sakit, çəkilibdir ayaqlar,
Coşan
dalğa qayaları qucaqlar,
Deyəndə
ki, gəl, qayıqla üzək, yar,
Çatıb
qara qaşlarını, nədən sən,
Olmaz-olmaz,
olmaz-olmaz deyirsən?!.
Fevral 2019
Zəka VİLAYƏTOĞLU
Ədəbiyyat qəzeti.- 2019.- 4 may.- S.22.