Bakıda
Animasiya Festivalı
Belə fikir var ki, zamanla
kinematoqrafçılar aktyorları filmlərə çəkməyəcəklər,
aktyorların işlərini kompüterdə
yaradılmış virtual qəhrəmanlar görəcəklər. Düzdü,
mən bir tamaşaçı kimi, qətiyyən bunu
arzulamıram. Canlı aktyorların
ekrandakı yerini mənimçün heç bir şey əvəz
etməz. Amma kinematoqrafiyanın xüsusi bir sahəsi var
ki, orda nadir hallarda canlı aktyorlar kara gəlir.
Animasiya kinosu ecazkar aləmləri, o ecazkar aləmdəki hər
şeyi- məkanları, qəhrəmanları, əşyaları
yarada bilən sənət növüdür, kinematoqrafiyanın ifadə
imkanlarından istifadə edən əlahiddə bir incəsənət
sahəsidir. Bu gün animasiya filmləri kino bazarında öz
yaradıcılarına milyonlar qazandırır. Nüfuzlu dairələrdə müzakirə
mövzusu olur.
Azərbaycanda animasiya kinosu hələ ötən əsrin 30-cu illərindən
yaradılmağa başlasa da, (Azərbaycan kinosunda animasiya
texnikasından 1931-ci ildə lentə alınmış
"Uçuş" adlı sənədli filmdə istifadə
edilmişdi. 1933-cü illərdə çəkilən
"Lökbatan" və "Neft simfoniyası" adlı sənədli
filmlərdə də animasiyanın imkanlarından istifadə
olunmuşdu. İlk bədii animasiya filmi isə
"Abbasın bədbəxtliyi" (1935) filmi idi. Azərbaycanda animasiya kinosunun müntəzəm
istehsalına isə 1968-ci ildən
başlanılmışdır) tarixi çox qədim olsa da,
bu sahə bizim ölkəmizdə kifayət qədər
inkişaf edə bilməmişdir. (Məsələn,
İngiltərədə ilk animasiya filmi 1945-ci ildə,
Yaponiyada 1941-ci ildə çəkilmişdi). Bunun bir çox səbəbləri
var. Başlıca səbəblərdən biri animasiya kinosunun
həddindən çox maliyyə tələb eləməsidirsə,
ikinci başlıca səbəbi bu sahədə
çalışan kadrların azlığıdır.
Azərbaycanda heç bir ali məktəbdə
animasiya ustaları yetişdirilmir.
Bakıda ötən ildən
bəri keçirilməyə başlayan "Animafilm"
animasiya festivalının məqsədi də diqqəti
animasiya sahəsindəki problemlərə yönəltmək,
bu sahədəki problemlərin həllində iştirak eləmək,
milli animasiya kinosu nümunələrini şəhərimizə
gələn qonaqlara tanıtmaq, yerli animatorlara stimul
olmaqdır.
Festivalın təsisçisi və
direktoru, ideya müəllifi Rəşid
Ağamalıyevdir. O, 2017-ci ildə Çex
Respublikasının Olomouts şəhərində Palatski
Universitetində "Kinoşünaslıq" və
"İngilis dilinin filologiyası" ixtisasları üzrə
bakalavr dərəcəsi alıb.
2015-ci ildə Hollandiyanın Utrext şəhərinin
eyniadlı universitetində təhsil alıb. 2018-ci ildə
Praqada Səhnə Sənətləri Akademiyasının Kino və Televiziya fakültəsində
Kinoprodüser ixtisası üzrə kurs bitirib.
Ötən ildən kifayət qədər
səs-küy yaradan festival bu il də
başına çoxlu qonaqlar yığdı. Müxtəlif
ölkələrdən gələn sənət adamlarına
Bakı doğma qucaq açdı. Festivala
dünyanın hər yerindən - Rusiya, İsveçrə,
Almaniya, ABŞ, Fransa, Yunanıstan, Çin, Tayvan, Malayziya,
Sinqapur, Kanada, Çex Respublikası, İspaniya Birləşmiş
Krallıq və onlarca başqa ölkədən filmlər
göndərilmişdi. Oktyabrın 18-dən 20-dək
Azərbaycan Kinematoqrafçılar İttifaqında (AKİ)
baş tutan festivalda tamaşaçılar, yerli və xarici
kinematoqrafçılar, uşaqlar yüzlərlə film izlədilər.
"Ən yaxşı qısametrajlı
animasiya filmi", "Uşaqlar üçün ən
yaxşı qısametrajlı animasiya filmi",
"Qısametrajlı animasiya filmi üçün ən
yaxşı orijinal ssenari" nominasiyaları üzrə
qaliblərin müəyyənləşdirilməsində kino
ustaları, münsiflər üzvləri ilə yanaşı,
tamaşaçılar da fəal iştirak elədi. Tamaşaçılar onlara paylanılmış
siyahılarda baxdıqları filmləri bəyənib-bəyənmədikləri
barədə qeydlər aparırdılar. Tamaşaçı
rəğbəti mükafatının laureatı Firəngiz
Qurbanovanın "Anam ağaca çıxıb" filmi
oldu.
Builki festivalda maraqlı bir
yenilik vardı. "Uşaqlar üçün ən
yaxşı qısametrajlı animasiya filmi" nominasiyası
üzrə filmləri 7-13 yaşarası uşaqlardan təşkil
olunmuş münsiflər heyəti seçirdi. Bundan əlavə,
balaca tamaşaçılar üçün xarici ölkələrdən
gəlmiş animasiya ustalarının təşkil elədiyi vörkşoplar
keçirildi. Yunanıstanlı müəllim
Demetrios Poursanidisin rəhbərliyi ilə keçirilən
"Öz animasiya filmini yarat!" vörkşopu yaşı
15-dən yuxarı, fransalı müəllim Liz Manresanın rəhbərliyi
ilə keçirilən
"Canlandır!" adlı vörkşop isə
yaşı 12-dən yuxarı olan uşaqlar üçün
nəzərdə tutulmuşdu. Festivalın bağlanış
mərasimində tamaşaçılar uşaqların əli
ilə hazırlanmış həmin qısa animasiya işlərini
izlədilər.
Maraqlıdı ki,
tamaşaçıların da, münsiflərin də diqqətini
təxminən eyni mövzuda filmlər cəlb elədi. "Ən
yaxşı qısametrajlı animasiya filmi" nominasiyası
üzrə qalib olan film "Qız" (Çex
Respublikası) adlanırdı. Bu film həm də Tələbə
Oskar
(https://www.oscars.org/news/academy-reveals-2019-student-academy-awardr-winners)
nominasiyası üzrə qalib olmuşdu. "Uşaqlar
üçün ən yaxşı qısametrajlı animasiya filmi" nominasiyası üzrə qalib olan
film isə "Papito" (ABŞ) adlı film oldu. Birinci filmdə ata ilə qızı
arasındakı münasibətlərdən, ikinci filmdə isə
balaca oğlanla atası arasındakı münasibətlərdən
danışılır. Hər iki filmdə
valideynlə övladın arasında soyuqluq var. Birinci filmdə
qız atasının onu anlamadığını, hətta
sevmədiyini düşünür, amma atası xəstələnib
xəstəxanaya aparıldıqdan sonra, əslində, daim
atasının diqqətində olduğunu, atasının onu
sevdiyini anlayır.
İkinci filmdə isə ata
işlərinin çoxluğuna görə balaca oğluna
fikir vermir. Oğlan isə sən demə, çəkdiyi
"cızma-qara" şəkillərlə, əslində,
atasına kömək edirmiş. Atası onu iş
stolunun ətrafından, iş otağından
uzaqlaşdırmağa çalışanda onun balaca qəlbi
möhkəm incimişdi. Amma sonra ata oğlunun çəkdiyi
şəkilləri iş stolunun üstündə görəndən
sonra peşmançılıq hissləri ilə bütün
işi kənara buraxıb oğlu ilə vaxt keçirməyə
gedir.
Hər iki film texniki
baxımdan da qüsursuz çəkilmişdi. Müsabiqəyə
Azərbaycandan cəmi bir film qatılmışdı. "Pəncərə" adlanan bu film Aydan Həsənova
adlı gənc qız tərəfindən
yaradılmışdı. Filmin olduqca
maraqlı mövzusu və ssenarisi vardı. Film bir ofisdə
işləyən iki adamın pəncərəyə olan
münasibəti fonunda cəmiyyətdə müxtəlif
fikirli adamların daim mübahisədə, münaqişədə
olduğunu, çox vaxt adi məsələlərin həlli
yolunu insanların tapa bilmədiyini göstərirdi. İşçilərdən biri istini sevir, digəri
soyuğu. Biri pəncərəni
açır, o biri bağlayır. Heç
bir ortaq fikrə gələ bilmədiklərinə görə
biri daima üşüyür, o biri istidən bişir.
Film təəssüf ki,
texniki baxımdan zəif idi. Bu da ondan irəli gəlirdi ki,
müəllif bütün işləri təkbaşına
görmüşdü. Filmi təkbaşına
çəkmişdi. Amma Aydan
xanımın istedadı, animasiya sahəsindəki
potensialı hamı tərəfindən etiraf olundu. Tamaşaçılar Aydan xanımdan gələcəkdə
də daha maraqlı və keyfiyyətli işlər gözlədiklərini
bildirdilər.
"Qısametrajlı animasiya filmi üçün ən
yaxşı orijinal ssenari" nominasiyası üzrə
qalib iranlı müəlliflər - Məhəmməd Zare və
Rena Vaezi oldu. Evli cütlüyün birlikdə işlədiyi ssenari olduqca
maraqlı idi. Mövzusu sənət,
yaradıcılıq və azadlıq olan ssenarinin qəhrəmanı
bir orkestrdə çalğıçıdır. O, fərqli
ifa etdikcə, orkestrin dirijoru hirslənir, ona hamı kimi
çalmasını əmr edir. Lakin ifaçı
sonunda bütün orkestri özü kimi çalmağa vadar
edir. Ssenarinin sonunda orkestr rəhbəri
özü də qarşı çıxdığı
ifaçının tərzində oxumağa başlayır.
Ssenari müsabiqəsində
Azərbaycandan da maraqlı ssenarilər göndərilmişdi. Onların arasında
Vüqar Haqverdiyevin "Qarınqulu ayı balası", Leyla
Əhmədxanovanın "Mıx", Çimnaz
Şahverdiyevanın "Ağaclar necə
danışır?", Rafiq Məmmədlinin "Məğrur
çaydan" adlı ssenariləri yer alırdı.
Festival çərçivəsində
Azərbaycan animasiya kinosuna böyük töhfələr
vermiş iki ustad sənətkar Firəngiz Qurbanova və
Elçin Hami Axundov "Qızıl qayıq"
mükafatı ilə mükafatlandırıldılar.
Firəngiz Qurbanovanın "Arzunu
yarat" (1979), "Akvarium" (1983), "Bir gün axşam
vaxtı" (1985), "Anam ağaca çıxıb"
(1986), "Seans" (1987), "Kürən" (1989), "Zəkanın
yatması" (1995), "Müzür" (2011), Elçin
Hami Axundovun "Dınqıl, sazım, dınqıl"
(1976), "Cırtdan - pəhləvan" (1983), "Uçan
zürafə" (1983), "Məclis" (1988), "Söhbətül-əsmar"
(1994), "Balaca ev" (2012) filmləri
tamaşaçılara göstərildi. Bu filmlərin
çoxunu tamaşaçılar televiziya ekranlarında izləməmişdilər,
ilk dəfə bu filmlərlə tanış
olurdular.
Bundan başqa, Firəngiz
xanımın da, Elçin bəyin də tələbələrinin
çəkdiyi filmlər tamaşaçılar tərəfindən
maraqla qarşılandı.
Rusiyada yaşayan və işləyən,
məşhur "Gülməşəkər şarlar",
"Fiksiklər", "Tima və Toma" və s. multfilm seriallarının
müəllifi Cahangir Süleymanovun festivalda qonaq qismində
iştirakı, "Animasiya serialları necə çəkilir?"
adlı mühazirəsi də xeyli maraq doğurdu.
İkinci Animafilm-in
mövzusu Çex animasiyası idi. Festivalda Müsabiqədənkənar
proqramda Çex filmlərinə baxış təşkil
olunub, festivalın plokatını da çexiyalı məşhur
animator Filip Poşivaç işləyib hazırlayıb.
Festivalın ilk günü Azərbaycan
animasiyasının
əlli illiyinə həsr olunmuş konfrans
keçirildi. Konfransda milli animasiyanın
keçmişi və indisi müzakirə olundu. "Azərbacan
animasiyası" kitabı və 50 il əvvəl
"Azərbaycanfilm" Kinostudiyasında çəkilmiş
"Cırtdan" cizgi filmi təqdim edildi. Sonra
isə yenicə çəkilmiş "Cırtdan və
sehrli xalat" animasiya filmi nümayiş olundu.
Konfransın sonunda iştirakçılar ölkə prezidenti
İlham Əliyevin adına milli
animasiyanın acınacaqlı durumu, onun diqqət və
qayğıya ehtiyacı olduğu barədə açıq məktub
imzaladılar.
Builki festivalın Azərbaycan
və ingilis dillərində müsabiqə
iştirakçıları, təqdim olunan filmlər və
ssenarilər haqqında annotasiyalar olan rəngli kataloqu da
işıq üzü görüb. Kataloqun elektron versiyasını
festivalın rəsmi www.animafilm.az saytından yükləyib tanış olmaq olar.
Festival görkəmli rejissor, ssenari
müəllifi Rüstəm İbrahimbəyovun rəhbərlik
etdiyi Azərbaycan Kinematoqrafçılar İttifaqı
(AKİ) (əsas tərəfdaş və baş sponsor),
Çex Respublikasının və Fransanın Azərbaycandakı
səfirliklərinin, "Çinar Yayımları" nəşriyyatının,
Azərbaycandakı fransız İnstitutunun və Azərbaycan
Respublikası Mədəniyyət Nazirliyinin dəstəyi ilə
baş tutub.
Animafilm festivalının təsisçisi
və təşkilatçısı "PERİ FİLM"
MMC-dır.
Azərbaycanda keçirilən
animasiya festivalının oktyabr ayında baş tutması təsadüfi
deyil. Oktyabr ayının 28-i Dünya Animasiya Kinosu
günüdür. Festival animasiya kinosunun
bayramına çevrilə bilmişdi. Biz istərdik ki,
bu bayram hər il bizə qonaq gəlsin.
Bizim ölkəmizin də gənc animatorları öz
filmləri ilə festivala rəng qatsınlar.
Sevinc
Elsevər (Əzimova)
Ədəbiyyat
qəzeti.- 2019.- 2 noyabr. S. 31.