"Ustad" dərsləri
Üçüncü minilliyin ədəbiyyatı
Üç il bundan əvvəl ölkənin məşhur
kino şirkətlərindən
biri mənə gündəlik teleserial üçün ssenari yazmağı təklif etmişdi. Çoxdankı arzum idi deyə, dərhal razılaşdım. Sonra isə
işin şərtləri,
prosesin gedişatı
mənə gözləmədiyim
şok və pərişanlıq yaşatdı.
Mən birdən-birə istedadımı,
yazı bacarığımı
ciddi və kübar tərəfində
gördüyüm ədəbiyyatdan
müvəqqəti də
olsa (ssenari yazılışı boyunca)
uzaq düşməyə
məcbur olduğumu anladım. Artıq, sadəcə, böyük
bir konveyerin fasiləsiz işləməyə
məhkum edilmiş hissəsi idim, vəssalam. Burada nə mənim
illərlə qazandığım
imzam (hətta məhz o imzama görə məni axtarıb tapmışdılarsa
belə), nə ədəbiyyat bilgilərim,
nə nəsr, nəzm yazmağım əhəmiyyət daşımırdı.
Hər şey şəffaf bir divarın o üzündə qalmalıydı
və mən bu böyük riski etdim. Etdim ki, qonorarımı toplayıb bir gün kitablar çap etdirə bilim özüm üçün. Ədəbiyyatın xatirinə ədəbiyyatdan
müvəqqəti imtinam
idi bu. Xəyanət deyək.
Yox, söhbəti
sentimental məqamlara çəkmək
fikrim yoxdur, amma nə edək
ki, "sözün sözü çəkdiyi"
yolun bütün yolçuları kimi, mən də söhbətin cığırından
çıxdım azacıq.
Söhbət isə ondan ibarətdir ki, mənə həmin ərəfədə ssenari
yazmağın ən praktik yollarını təcili olaraq öyrənmək üçün
dərslər lazım
oldu. Lakin internet məkanında bircə azərbaycandilli resursa belə rast gəlmədim. Nə yaxşı ki, rus dilini bilirmişəm.
Rusca axtarış edərkən
qarşımda saysız-hesabsız
ssenari və yazıçılıq kursları,
onların video və yazı mətnli saytlarını gördüm.
Hələ dünyanın digər
dillərindən ruscaya
tərcümə etdikləri
məşhur ssenaristlərlə
müsahibələri demirəm.
Müasir rus yazıçı
və ssenaristlərinin
sosial şəbəkələrdəki
fəaliyyəti isə
əməlli-başlı həsəd
hissi oyadırdı.
Onlar öz ustad dərsləri
üçün qruplar
toplayır, dəvətlər
edir, mühazirələr
oxuyur, canlı efirlə seminarlar aparır, bunların hamısından da pul qazanırdılar.
Disklər, kitablar, iş təminatları reklamları... "Axı niyə bizdə yoxdur? Niyə olmasın?" sualları
eqomu incidirdi. Lakin həsədin və əzabın vaxtı deyildi, işi öyrənməliydim!
Beləliklə, düz iki
ay ərzində gecə-gündüz
sözün həqiqi
mənasında ustad dərsləri aldım internetdə. Və sonra
sakit vicdanla işlədim.
Arada bildiklərimi
kitabça şəklində
yazmaq istədim, videoseminarlar hazırlamağı
düşündüm, gah
da özüm ssenari və yazı kursları açmağa qərar verdim. Hətta Lənkəranda mənə
dəstək olmaq istəyənlər də
vardı. Lakin ssenari
bitər-bitməz kitab
redaktələri alırdı
vaxtımı, qonorarlar
kitab çapı üçün yığılıb
bəs etməsə də, onlardan imtina etmək lyuksum yox idi
deyə, yenə də ədəbiyyata həsrət qalırdım.
Hərdənbir nəfəslik kimi sosial şəbəkədəki
həmkarlarıma baxanda
isə onların bir-birlərinə yeri gəldi-gəlmədi "ustad"
deyə müraciət
etdiklərini görürdüm. Əsasən gənc istedadlar deyir belə sözləri. Özlərindən əvvəl yazmağa başlayan orta yaşlı yazarlara deyirlər. Ustad! Ustad. Ustad... Belə vaxtlarda "ustad" deyənlərin səhifələrinə
baxırdım, hər
baxanda bəlkə, bu dəfə "ustad dərsləri" adına bir
qığılcım, gənc
yazarlara mayak ola biləcək bir işıq görəcəyimə ümid
edirdim. Heyhat, qarşımda "pivələdik", "xaşladıq",
"quşladıq" tipli
statuslardan, o statuslara
aid olan fotoşəkillərdən
başqa nəsə olmurdu. Hərdənbir köşə yazıları
keçidləri, kitab
təqdimatları fotoları,
lağlağı rəylər,
vəssalam. Hə, üstəgəl
"ustad" deyən
gənc yazarlara yuxarıdan aşağı
bir "gəl, qoşul bizə" baxışı. Elə bilirsiniz
qoşulmurlar? Eh...
Və buradan başlayır "ustadnamə"
fəsadları.
Üç il keçib.
Həmin rus yazıçıları
və ssenaristləri yenə də internetin bütün imkanlarından yararlanaraq öz ustad dərslərini
davam etdirirlər, paralel olaraq yeni kitablarını, disklərini, artıq yazıçı və ssenarist kimi uğurlar qazanmağa başlayan əvvəlki tələbələrini fəxrlə
təqdim edərək.
Bizdə
də üç il keçib.
Bizdə də yazarlar yenə də internetin bütün imkanlarından yararlanaraq öz vaxtlarını və yazı bacarıqlarını öldürürlər,
paralel olaraq vaxtlarını və istedadlarını öldürməkdə
uğurlar qazanmağa
başlayan ardıcıllarını
fəxrlə təqdim
edirlər.
Süfrəbazlıq, içki, siqaret, kasıblıq, psevdonihilizm
romantikası və uğursuz maçoluq dərsləri ən yaxşı halda ədəbi bacarıq deqradasiyasına, ən pis halda intihar
meyillərinə gətirib
çıxarır.
İnanmırsınızsa, müasir ədəbiyyat məkanımızın "mürid"
və "mürşid"lərinin
sosial şəbəkələrdəki
səhifələrinə və
ümumiyyətlə, özlərinə
baxın.
Ədəbiyyat nəhəng bir okean ikən, onun bataqlıq versiyalarını ondan kənarda yaradıb içində batmaq nəyə lazımdır
axı?
Hələ bu batmağı
da usta(d)ca etmək, özünü və hamını aldatmaq nə üçündür?
O gənclərin yağış
suyundan yaranmış
gölməçələrdə ayaqlarını şappıldatmağı
onlar üçün
daha az
ziyanlıdır, nəinki
öz bataqlığından
başqa heç nə yarada bilməyənlərdən "batmaq dərsləri" almağı.
Okean daha gözəldir, uşaqlar...
P.S. Bu yazını
hazırladıqdan sonra
xəbərləri izləyib
gözəl bir məlumatla qarşılaşdım.
Nəhayət ki, bizdə
də Yaradıcı Yazarlıq kursu açılıb. Çox sevindim.
Uğurlu və davamlı olsun, dostlar!
Cavi DAN
Ədəbiyyat qəzeti.- 2019.-
19 yanvar.- S.13.