Gülün yuxusu
Nazim Hikmətin doğumunun
117-ci ildönümüdür. Masamın üstünü
Nazim Hikmətin külliyyatı və Faiq İsmayılovun "İynə boyda böyük dünya"sı
fəth edib. Hər iki şairin
kitabını vərəqləyirəm...
Düşünürəm ki, Faiq yaşasaydı
57 yaşının astanasında
olacaqdı. Hər halda o da fərqli
yaş və baş dövrlərində
Nazim kimi ortabab yaşamağın gözəlliyini duyacaqdı.
Onun poeziyası da böyük bir inkişaf və yenilənmə mərhələsi keçəcəkdi.
Heç buna o qədər də ehtiyac olmadı. Faiq İsmayılov poeziyası iməkləmə
və kəkələmə
mərhələsi yaşamadı.
Birbaşa ayaq tutub yeridi. Dil
açıb danışdı.
Faiqin şeirləri klassik və modernist poeziyanın arasındakı
qızıl ortada məskən salıb. Bu baxımdan Faiqi Mirzə Fətəli Axundovla müqayisə etmək mümkündür.
Axundovun simasında Azərbaycan dramaturgiyası
uşaqlıq və yeniyetmə çağını
görmədi. Fətəli
məmləkətdə həyata
yenicə göz açan dramaturgiyaya
temperament, enerji, dinamika
gətirdi. Azərbaycan
dramaturgiyası Axundov
qələmində kamil
bir gənclik ehtirasına bələndi.
Avropaya çıxış
vizası qazandı.
Hərisliklə dadıram şeirləri.
Nazimin də, Faiqin də şeirlərinin dadı, qoxusu və rəngi görünür.
Nazimin Yapı Kredi Yayınlarından çıxan külliyyatının
birinci cildi olan "835 sətir" və Faiqin "İynə boyda böyük dünya"sı
təxminən eyni yaş dövrlərində
yazılıb. Faiq
19-24 yaş, Nazim 19-28
yaş aralığında
bir-birindən gözəl
şeirlərlə maraq
doğurur. Heyran edirlər. Eyni yaş intervalında Faiq də Nazim
kimi, maraqlı və konseptual şeirlər qələmə
alıb. Nazim digər kitablarında inkişaf edir, kamilləşir. Etik və estetik planda böyük bir sənət xəritəsi yaradır. Aşağı və yuxarı, sağa və sola, arxaya və önə doğru poetik və fəlsəfi qatda dərinləşir. Faiqə Nazim qədər yaşamaq qismət deyilmiş. Bəlkə də, ona görə onun şeirləri uşaqlıq və yeniyetmə çağını
görmədən gənclik
və yetkinlik dövrünə qədəm
basdı.
Bəlkə də, Faiq yaşasaydı, ömrünün
qalan hissəsində şeir yazmazdı. Nədənsə, buna inanmağım gəlmir. Bəzən... bəzən
isə şairin şeir yazmamağının
özü bir poeziya hadisəsidir. Şeirdən daha təsirlidir. Yaşasaydı
Faiqin şeirləri ən azı estetik miqyasda ölkə sərhədlərini
keçəcəkdi. Faiq
də günəşi
içirəcəkdi şeirlərinə.
Nazim ən sevdiyim şairdir. "Haradan gəlib, hara gedirik?" şeirində isə, həyatın mənasını
və mənasızlığını,
nifrətin puçluğunu,
sevginin intəhasızlığını,
Tanrısız Tanrılığı,
Allahlı Allahsızlığı
sənətin əbədi
probleminə çevirib.
Adamın iliyinə işləyən və sarsıdan bir üslub yaradıb. Sənətin bütün
estetik kateqoriyaları
mövcuddur o şeirdə.
"Hardan gəlib, hara gedirik?" şeiri bənzərsiz, unikal dramaturgiya modeli ilə də fərqlənir. Poeziya, nəsr və dramaturgiyanın sərhədlərində gəzişmələr,
poetik etüdlər, yeni intonasiya, fərqli təsvir və təhkiyə metodları bir-birini izləyir. Bəşəriyyətin
poetik alın yazısıdır bu şeir. Necə ki, Nazimin digər
şeirlərində də
həmin alın yazısı davam edir.
İv Bennefoya görə, şeirlər iki cür olur. Birincisi, xülyalardan yaranan şeirlərdir ki, poeziya sənətində
ciddi bir dəyər və məna ifadə etmir. Xülya olaraq da qalır.
İkincisi, həyatdan
daha təsirlidir. Antidialektik hadisədir. Axı şair yaşamaqdan belə, imtina edə bilər. Ancaq şeirdən xilas olması mümkün deyil.
Gecə
saat üçdür.
Mən hələ də Nazim Hikməti
oxuyuram. Nazimin 111 illiyində çap edilən külliyyatına
hərisliklə girişmişəm.
Şairi anmaq şeirləri ilə nəfəs almaqdır. Onun dünyasına daxil olmaqdır. Fasilə verib eyvana çıxıram. Sərin bir külək keçir içimdən. Şeir kimi bir külək.
İsa Hüseynovu xatırlayıram. Brrr. Eyvandan birbaşa qızım Gül yatan otağa keçirəm. Gül də oyaqdır. Anası qucağında yelləyir, əzizləyir,
xeyri yoxdu. Yatmır. Gülü beşiyinə qoyuruq, bu dəfə gözlərini zilləyir
üzümüzə. Yat,
qızım, şirin
yuxuya bat, qızım,
- deyirəm. Gülümsəyir.
Ayağını döyəcləyir.
Ana yorulub. Bir az da sən
bax, - deyir - qızına.
Kişi
hüznlüdür,
hüznlü nəğmələr kimi hüznlü.
Qadın
gözəldir,
gözəl xatirələr kimi
gözəl.
Uşaq:
Gözəl xatirələr kimi
hüznlü,
hüznlü nəğmələr kimi gözəl!
Gülü qucağıma alıram.
Şeir kimi gözəldir. Faiqin şeirləri kimi balaca və məhzun biçimdədir.
Ancaq Günəş kimi parlaqdır. Nazimin şeirləri kimi safdır. Hər şeydən azad və asudə
bir saflıqdır bu.
İnsan olmağın
daxilində və xaricindədir. Şairlərin
və şeirlərin
alın yazısı kimi sərbəstdir...
Gülü yatırmaq üçün
sərf etdiyim çabalar boşa çıxır. Yazı
otağına yollanırıq
Gül ilə. Divanın üstündə
özümə və
Gülə yer düzəldirəm. Ayağımın
üstünə yastıq
qoyuram. Gülü yırğalayıram. Əlimi
uzadıram masanın üstündəki kitablara.
Çatmır. Birtəhər
əlimi kitablardan birinə ilişdirə bilirəm. Nazim Hikmətin "Yaşamaq gözəl şeydir, qardaşım" romanıdır.
Təəssüflənirəm. Çünki Gülü,
adətən, şeir
və ya musiqi ilə yatırıram. Düşünürəm
ki, ruhu indidən qidalanmalıdır.
Yoxsa... "Yaşamaq
gözəl şeydir,
qardaşım" romanının
sonundakı şeiri nəğmə kimi zümzümə edirəm.
Sevdayam təpədən-dırnağa
Sevda: görmək, düşünmək,
anlamaq,
Sevda: doğulan uşaq, yeriyən aydınlıq,
Sevda: yelləncək qurmaqdır
ulduzlarda
Sevda: polad tökməkdir qan-tər içində
Sevda: səni sevməkdir, qızım. Varlığına
şükür etməkdir.
Tanrıya təşəkkür
etməkdir.
Gül yenə də gülümsəyir. Yatmaq
fikri yoxdur. Yırğalanan başqa bir şeir də
nəğməyə qovuşur.
Dünyaya gələndə toy-bayram etdik.
Sonra sevindik ki, o iməkləyir.
İndi
fərəhimiz bir az da artıb.
Onun qönçə ağzı
söz çiçəkləyir.
Gülün qönçə ağzı
söz çiçəkləyəcəyi
anların xəyalını
qururam... Xəyaldan ayılıb görürəm
ki, yatmır. Yuxuya getmir ki,
getmir. Bu dəfə Faiq İsmayılovun "Tanış nəğmə"sini
dinləyir Gül. Gecənin sükunəti pozulur. Səsim ixtiyarsız halda ucalır.
Damcı
pəncərədən sürüşən
kimi,
Sürüşür qəlbimdə bir soyuq kədər.
O tanış nəğməni
kimdi oxuyan?
Deyin oxumasın, mümkünsə
əgər.
Ya da susdurmayın, qoyun oxusun.
Onunçün şirindi bəlkə,
bu nəğmə.
Ürəyim titrəyir... Yoxdu
qorxusu,
Yumub gözlərimi dinləyirəm
mən.
Nazim Hikmətin və bəlkə də, poeziya sənətinin ən sehrli, ovsunlu və kədərli misralarını
pıçıldayıram qızımın qulaqlarına.
Uşaqların ovuclarında
günlərimiz növbə gözləyir,
Günlərimiz toxumlardır
ovuclarında uşaqların,
Uşaqların ovuclarında
cücərəcəklər.
Gül həzin-həzin yuxuya gedir. Arada aralanır
işıq saçan
siyah gözlər. Süzülür. Yuxunun və şeirlərin dincliyinə, rahatlığına
tab gətirə bilmir.
Əslində, bu yazı Faiqin "Yaş balıq" və Nazim Hikmətin
"Kiçik bir xoşbəxtlik istəyirəm"
şeirlərinin estetik
strukturu haqqında olacaqdı. Ancaq gecənin təəssüratı
daha doğma, məhrəm və tanış bir nəğmə haqqındadır.
Və gecənin qaranlığı öz aydınlıq meyvəsi olan bu yazını
yaratdı.
Elə adamlar var ki,
adam onların ürəyinə sarılmaq
istəyir. Qızım
Gül mənim cənnətimdir. Arzularımın
məhzun saflığıdır.
Ürəyinə sarıla
biləcəyim yeganə
insandır. Bir də bütün uşaqlar. Və bir də şairlər...
şairlər isə ürəyinə sarılmaq
istədiyim uşaq xislətli varlıqlardır.
İnsanlığın daxilində
və xaricində baş verən başqa nadir bir hadisə də şairlikdir. Şeirlərdir.
Gülün yuxusu kimi.
Ülvi BABASOY
Ədəbiyyat qəzeti.- 2019.- 19
yanvar.- S.22.