İsmin yeddinci halı
Romandan parça
Bakı rahat idi bu gün.
Adamların
üzündən sakitlik yağırdı, küçələrdə
maşınlar qıcıqlandırmırdı bir-birini,
işıqlardan süd rəngi axırdı elə bil,
ara-sıra künclərdən görünüb-itən
pişiklər belə tox görünürdülər, ya
da... ya da bu, sadəcə, ona belə gəlirdi...
Ərinin qoluna girib metrodan təzə
köçdükləri evə qədər getdikcə,
başının yüngülcə hərləndiyini hiss
edirdi. Bu, bir az əvvəl şəhərin ən
tanınmış yazıçıları ilə birlikdə
kafedə şam etdiklərinə görə idi. Azad internet TV üçün müsahibə verib,
sonra da elə redaksiyadaca rastlaşdığı
dostlarının dəvətindən boyun qaçıra bilməmiş,
Çiçəyə zəng edib qapıya
çıxmasını istəmiş, onu da
götürüb kafeyə yollanmışdı. Yemək süfrəsi içkisiz keçməmişdi
və həmişə olduğu kimi, bu dəfə də Azad
içdikcə, Çiçəyin başı hərlənməyə,
gözləri dumanlanmağa, fikirləri qarışmağa
başlamışdı. Azadın ona bu dərəcədə
təsir gücünün olduğunu ən yaxın çevrələri
də bilirdi və öz aralarında zarafatla deyirdilər ki,
"Çiçək əsl həyat yoldaşıdır,
ikinizə bir şüşə alırsız, sən
içirsən, o isə yox, amma ikiniz də keflənirsiz, həm
qənaət edirsiz, həm də darıxmırsız".
Evə çatan kimi Azad elə pal-paltarlı halda
çarpayıya düşüb qaldı.
O isə
eyvana çıxıb şəhərə, daha doğrusu,
qarşıdakı balaca parka baxmağa başladı. Skamyaların birində oğlanla qız
öpüşürdülər. Qızın
əlində kağıza bükülü nəsə
vardı, deyəsən, bulka idi. Qız bulka tutduğu əlini
dizinin üstünə qoymuşdu, oğlan onun
üzünü əlləri arasına alıb
öpürdü, öpürdü, öpürdü...
-
Çiçək! - əri onu
çağırdı, otağa keçdi, ərinin bir
qıçı, bir qolu çarpayıdan yerə
düşmüşdü, üstünü
açmış, yorğanı qucaqlamışdı,
gözləri yumuluydu, - Çiçək, açasan
saytı, baxasan müsahibəni qoyublarmı?! Mənə deyəsən
sonra...
-
Yaxşı, - mətbəxə keçib su içərək
geri qayıtdı, yazı masasının üstündəki
notbuku açıb, internetə qoşdu, "Öncə
Söz" portalını tapdı, ana səhifədə
"İndi yazdığım əsər"
rubrikasını gördü, kursoru videonun üzərinə
gətirib müsahibəni izləməyə başladı...
***
Öncə
musiqi səsləndi, şəhərin bir-iki
ağacını, bir-iki budağını göstərdilər,
sonra əri göründü, iti addımlarla bir ağacın
yanından keçdi, bir budağa saçlarını
ilişdirdi, daha sonra isə arxasını kameraya çevirib
səkinin asfalt ilə birləşdiyi xəttin üstüylə
getməyə başladı, yalnız ayaqlarını göstərdilər...
Və
musiqi kəsildi, əri artıq studiyada oturmuşdu, yanında
ondan iki dəfə kök bir ortayaşlı qadın
vardı, qadın Çiçəyin gözünün
içinə ötəri baxaraq Azada sarı döndü və
napnazik bir səslə cingildədi:
- Dəyərli
izləyicilər, "İndi yazdığım əsər"
verilişinin bugünkü qonağı tanınmış
yazıçı Azad İlhamdır. Azad bəy, xoş
gördük sizi!
- Xoş
görüşdük! - əri yerində
azacıq qurcalanıb dedi.
- Bilirik
ki, "Böyük şəhərin çörəyi"
adlı roman yazırsınız, necə gedir işlər? Bir
az məlumat verərdiniz, zəhmət
olmasa.
-
Bilirsiz... böyük şəhərlər kənardan həmişə
zəngin görünür, bu şəhərlərdən
uzaqda yaşayan adamlara varlı bir qohum təsiri
bağışlayır, hər kəs bu varlı qohumun
mütləq ona da bir pay ayırmalı olduğuna dəhşətli
dərəcədə inanır və buna görə də
ona çatmağa, ona yaxınlaşmağa, onunla nəfəs-nəfəsə
yaşamağa can atır.
- Yəni,
çörək payı, eləmi?
- Bəli!
Fikir versəniz, adamlar əyalətdən
Bakıya, buralardan Moskvaya, daha çox imkanı olanlar isə
Avropaya, Amerikaya köçürlər. Bu
insanların hamısını çörək çəkir
ardınca, böyük şəhərlərin verə biləcəyi
çörək, başqa heç nə.
-
Romanınızdan bir parçanı portalımızdan
oxumuşduq. Deyəsən, konkret olaraq, Moskvada yaşamağa
məcbur olan həmvətənlərimizin taleyindən bəhs
edirdi...
- Yox, bircə
parça ilə bütöv roman barəsində konkret
söz demək olmaz təbii, düzdür, həmin
parçada Moskvadakı sadə və kasıb zümrəyə
aid yurddaşlarımızdan bəhs edilirdi, bazarda
yükboşaldan işləyən gəncə bir yeniyetmə
qızın porno videosunu göstərirlər, telefon nömrəsini
verirlər, o da zənglər edir, mesajlar yollayır, vətənə
qayıtdığı zaman mütləq görüşəcəyini
və bahalı hədiyyələr verəcəyini vəd
edir, axırda isə məlum olur ki, uşaq vaxtı kənddə
anası ilə buraxıb getdiyi bacısı imiş,
böyüyüb...
- Azad bəy,
sizə elə gəlmirmi ki, çox ağır və bizim
beynəlxalq aləmdə imicimizi sarsıtmağa xidmət edəcək
bir əsər ola bilər bu?
- Qətiyyən!
Bu, günümüzün
reallığıdır və bunu da yazmalıyıq. Yazıçının ümdə borcu ölkəsinin
həqiqi yaşamını yazıb dünyaya ötürməkdir.
-
Romanın ana xətti budurmu? Bizi yalnız bu
bacı-qardaşın taleyini izləməkmi gözləyir?
Ümid edirəm ki, həmin qardaş sonda bacısının
başını kəsməyə gəlməyəcək, -
napnazik səs elə cingildədi ki, sahibinin qarnı titrəməyə
başladı.
- Gələcək
təbii, - əri də aparıcıya qoşulub
güldü, amma, deyəsən, onun sözünə deyil,
titrəyən qarnına, Çiçəyin də
dodaqları qaçdı, - gələcək, Sevər
xanım, amma o qız xilas olacaq, onu böyük bir şəhərə
gətirəcəyəm mən, ali məktəbə
qəbul elətdirəcəyəm, bir yəhudinin evində
yaşadacam...
-
Yaxşı, Azad bəy, mən artıq səbrsizlənirəm
bu romanı oxumaq üçün, kitab hazır olan kimi ilk
oxucularınızdan olmaq ümidi və bütün
romanların xoşbəxt sonluqla bitməsi arzusuyla, sonda bir
daha təşəkkür edirik gəldiyinizə görə,
sağ olun ki, zaman tapa bildiniz.
- Siz də
sağ olun. Təşəkkürlər!
Verilişin əvvəlindəki musiqi yenidən səsləndi
və ekran qaraldı.
***
Əri yatıb.
Pəncərədən görünən şəhərə
gecə çökür artıq.
Mətbəxə keçir, soyuducunu açıb
sellofandakı pirojkilərdən birini götürür və
mətbəxin eyvanına açılan qapıya sarı
gedir. Bu qapının varlığını əri
bilmirmi, yoxsa bu qapıya əhəmiyyət vermirmi, anlamır.
Üç gündür bu evə
köçdükləri, əri ondan da qabaq dəfələrlə
olub burada, amma nə üçünsə mətbəxin
eyvanına açılan qapıya bir dəfə də dəyməyib.
Yəqin evin bu tərəfində elə də
maraqlı bir şey yoxdur, hərçənd, səhərlər
oradan kilsə zəngini xatırladan səslər gəlir.
Qapının cəftəsini çəkib
açır.
Heç bir eyvan və məhəccər yoxdur. Sadəcə,
həyətə, daha doğrusu, çınqıllı-kəsəkli
bir kənd yoluna açılıb qapı.
Qapını arxasınca bağlamadan, eləcə
yalın ayaqlarıyla addımlamağa başlayır. Bir tərəfi
böyürtkən kolları, bir tərəfi ağaclıq
olan çınqıllı-kəsəkli yolla irəliləyir.
Qarşısına qoca bir rus qadın çıxır, əlindəki
sellofan torbada iki şüşə kefir və başqa bir
bağlama var. Qadın ona gülümsəyir:
- Salam,
Çiça.
- Salam, -
o da qadına gülümsəyir.
- O, evdədi?
- qadın onun indicə
çıxdığı qapını başıyla göstərir.
- Aha, -
deyir və dönüb qapıya baxır, mətbəxin pəncərəsindən
ağ maykalı, ağ saçlı
kişi fiquru görünür, - evdədi, sizi gözləyir.
-
Yaxşı, səni yoldan saxlamayım, hələlik.
- Hələlik.
Yoluna
davam edir, qırağında balaca uşaqlar oynayan arxa
yaxınlaşdıqca, elə paltarlı halda suya girib yuyunmaq
istəyi bürüyür içini, uşaqların hər
birinə gülümsəyib, yoldakı tək qaralmış
qəbir daşına yaxınlaşır, hər iki əlinin
içi ilə daşın üstünə bir anlıq
sığınıb, ovuclarının içindən qollarına,
boynuna, sinəsinə yayılan rahatlığı canına
çəkir, elə üzündə oynayan təbəssümlə
də arxın üstündəki dar taxta körpüdən
keçir, burada qəbirlər var, bir-birindən köhnə,
bir-birindən balaca. Üzərlərini kif,
mamır basıb daşların. Hamısının
üstündə kiril qrafikalıdır yazılar. Yaxınlıqda səs-küylə, əl-qol ata-ata
danışan cavan kişilər var, üstündə armudu stəkanlara
süzülmüş çayları saxlayan masanın ətrafında
dayanıblar. Onlara yaxınlaşır:
-
Buranın böyüyü kimdi? - soruşur.
-
Buranın böyüyü yoxdu, - cavan kişilərdən
biri dillənir, - nəsə lazımdı?
- İş istəyirəm, - deyir.
- Burda? - cavan kişilərin deyəsən hər birisi
bu sualı verir və deyəsən hər birisi də ucadan
gülür.
"Tərbiyəsizlər!",
- düşünüb qaşlarını çataraq,
arxın üstündəki dar taxta körpünü geri
addımlayır, uşaqlar artıq yoxdurlar, yolun
başındakı üstünə kiril hərfləri ilə
"gündəlik tələbat malları"
yazılmış mağazaya girir, bir cüt qara ayaqqabı
alaraq geyinir, sonra sarı saçlı satıcı qızdan
soruşur:
-
Buranın böyüyü kimdi?
- İndi yoxdu, nəsə lazımdı? - satıcı
qız onun üzünə baxır.
- İş istəyirəm, - deyir.
- Burda? - satıcı qız qəhqəhə çəkir.
Başını
əllərinin arasına alıb mağazadan
çıxır, yaxınlıqdakı məktəbə
qaçır, sinif otaqlarının qapılarını
bir-bir döyür, hamısında dərs gedir, heç
birisini üzünə açmırlar, müəllimlər
otağına gedir, içəridə kimsə yoxdur,
üstünə kiril hərfləriylə "direktor"
yazılmış qapını döymədən
açır. Kəkili sol gözünün üstündə
oynayan ortayaşlı, donqarbelli kişi
başını qaldırıb ona baxır:
- Nəsə
lazımdı?
- İş istəyirəm, - deyir.
- Burda? - kişi onu başdan-ayağadək süzüb
gülür.
Qulaqlarını
sıxıb gəldiyi yolla da geriyə qayıtmağa
çalışır, amma qaranlıq düşüb,
işıq fənərlərinin isə hər birisinin
altında gödək ətəkli, dar cinc şalvarlı,
yaxası, qolları açıq maykalar geyinmiş, üzlərində
göy qurşağının bütün rəngləri
parıldayan, dodaqlarında ağappaq saqqız kürələr
partlayan qadınlar dayanıblar, yolla keçən
maşınlara əl edir, saxlayana daraşır, saxlamayanı
söyüb gülürlər.
Yanında
qapqara bir maşın dayanır, içində bayaq qəbristanlıqda
gördüyü cavan kişilərdir, başlarını ona
uzadıb gülürlər:
-
Bacımızsan, bir söz soruşmaq istəyirik, icazə
verirsən?
- Nə
lazımdı? - hiss edir ki, səsi titrəyir.
-
İşimiz düşüb sənə, yola verməzsən?!
- daha bərkdən gülürlər, -
nolar, biz də sənin qardaşın, yardım etsənə.
- Mən
sizin bacınız deyiləm, - səsi batır artıq.
- Yoox,
bacımızsan, vallah, bacımızsan e bizim, Allah haqqı! -
qəhqəhələri beynini partladır
az qala, fənərlərin altındakı qadınlar cumub
maşını əhatəyə alırlar, aralarından
çıxıb üzüyuxarı, evə sarı
götürülür...
***
Soyunub ərinin qucağına girdi.
Üzünü sinəsində gizlədib, kəsif
alkoqol qoxusunu içinə çəkə-çəkə
gözlərini yumdu.
Gecə öz axarıyla keçdi.
Səhər öz zamanında gəldi.
Gün
başladı!
***
- Sən
məni anlasaydın, sən mənim yazdıqlarımdan
heç olmasa, bircə cümlə də olsa oxusaydın,
dünya dağılardı görəsən? - əri yazı masasının bir tərəfini
tutub divar boyu yüksələn kitab tayasını növbəti
dəfə səliqəyə sala-sala dedi.
- Mən
işləmək istəyirəm, Azad, - ərinin
yarımçıq siqaretini külqabından
götürüb sümürdü.
- Nə?
- əri kitab tayasını birdəncə
divara sıxışdırıb ona sarı döndü, - nə
istəyirsən dedin?
- İşləmək, Azad, mən işləmək istəyirəm,
- səsi heç vaxt belə qətiyyətli
olmamışdı deyəsən.
- Burda? - əri qımışdı, başını
bulayıb siqareti onun əlindən aldı, külqabına
sıxıb söndürdü.
- Hə!
Burda! Elə burda, Azad! Elə bu şəhərdə!
Burdaaaa!!!
-
Yaaxşıııı, qışqırmaaa,
qışqırma dedim! - əri onun
üzünü sinəsinə sıxıb səsini
batırdı, qışqırığı
hönkürtüyə, sonra kəsik-kəsik
hıçqırıqlara çevrilənədək
buraxmadı, - sakitləş...xahiş edirəm, yaxşı?
Yaxşı, Çiçək? Sakitləş...
***
Yalan idi hər
şey!
Ərinin yazdıqlarından tutub, özünün hər
gün gördüyü, izlədiyi həyata qədər hər
şey yalan idi. Əri necə də sarsaqcasına inanırdı onun
heç bir ədəbiyyat oxumamasına, xəbərləri
izləməməsinə, real həyatdan özünü təcrid
edib içinə qapılmasına! O isə ərinin bircə
kəlməsindən belə nə kitablarında, nə
dövrü mətbuatda, nə internet səhifələrində
xəbərsiz qalmırdı, oxumadığı, oxuya bilmədiyi,
görmədiyi, xəbər tutmadığı tək
yazısı - indi yazdığı əsər idi:
"Böyük şəhərin çörəyi"
adlı roman.
Əri bu romanı harada yazırdı, harada
saxlayırdı, harada gizlədirdi, anlamırdı. Amma az
qala yuxularına qədər girib fikirlərini öyrənmək
üçün canından belə keçərdi bəlkə.
Dünyanın işinə bax ki, onunla hər
gün göz-gözə, hər gecə qucaq-qucağa
yaşayan bir yazıçının hal-hazırda nə
yazdığını bilmirdi o. Yazıçı isə gizlədirdi
bunu ustalıqla. Halbuki, əvvəlki bütün
kitablarını yazanda bir həftə az
qala gecə-gündüz fasiləsiz olaraq evdə qalıb
yazıya qapılır, yalnız yüngül qəlyanaltı
və acı qəhvəyə ayrılır, sonra bir həftə
az qala fasiləsiz yataqdan çıxmır, dur demədən
sevişirdi. Beləcə, yazı və yataq, yataq və
yazı bir-birini həftə-həftə növbələyir,
kitab nəşriyyata təqdim edilən gündən isə
yeyib-yatmaq, gəzib-dincəlmək dövrü
başlayırdı - ta ki, yeni bir romana başlayanadək...
İndi isə, ərinin harada yazdığını
bilmirdi və ona elə gəlirdi ki, ərinin yazıdan
yatağa, yataqdan yazıya olan vərdişi ondan haradasa
çox-çox uzaqlarda öz əvvəlki ritmi və tam
qaydası ilə davam edir, sadəcə, bu prosesdə o
özü oyundankənar bir vəziyyətdə
saxlanılıb.
Axı niyə əri əmin idi ki, onun tərəfindən
oxunmur, izlənmir, hətta anlanmır? Axı niyə
əri inanırdı ki, o, mütaliəsiz, quru,
içiboş bir kötükdür? Yalnız
ona görə ki, oxuduqlarını müzakirə edib söhbətlər
açmağı sevmirdi? Yalnız ona
görə ki, ərinə yoldaş olub, sosial şəbəkələrdə,
internet forumlarında yazılarını reklam etmir, oxucu
fanklubları düzəltmir, ona lazımi qədər dəstək
olmurdu? Yalnız buna görə? Axı onun təbiəti belədir sadəcə, bəs
əri bunu niyə anlamamalıdır ki? Niyə
əri anlamır ki, onun qadını ünsiyyətcil deyil,
özünəqapanmış birisidir, hətta bir qədər
də küskündür həyata, insanlara. Axı əri də ona dəstək olmur?!
Axı əri də onu, ruhunun qapandığı qaranlıq
boşluqdan çəkib çıxartmaq üçün
heç nə eləmir, heç nə! Halbuki, bircə dəfə
çağırmaq yetərdi...Bircə dəfə
çağırmaq yetərdi onu öz dünyasına, bircə
romanın, bircə məqalənin, bircə müsahibənin
barəsində bircə kəlmə söz açmaq bəs
edərdi ki, o da oxuduğu, izlədiyi, gözlədiyi
yazılardan danışsın, danışsın,
danışsın...
Amma bu
yazıların hamısı onun gözlərindən
keçib ürəyinə yığılır, orada
üst-üstə qalanıb halsız-hərəkətsiz
qalır, sonra sakitcə uyuyur, sonra isə xəbərsizcə
ölürdülər...
Onun
özü də əri üçün bu sözlərdən
biri idi sadəcə - son vaxtlar beynini yalnız bu fikir
almışdı əlinə, ərinin gözlərindən
ürəyinə düşüb, orada halsız-hərəkətsiz
qalmasını, sakitcə uyumasını, xəbərsizcə
ölməsini hər gün daha bir az hiss
etməkdəydi...
Bu ölüm prosesinin ritmini pozmaq, səfini
qarışdırmaq, inkişafını dayandırmaq gərək
idi. Tək
çarə - qəfil və gözlənilməz bir addım
atmaq üçün qərara gəlmək ola
bilərdi. Variantlar yox deyildi. Məsələn:
1. Evdən
qaçmaq.
2. Sevgili
tapmaq.
3.
Boşanmaq.
4.
Uşağa qalmaq.
5.
İşə düzəlmək.
Düşdüyü vəziyyətdən
çıxış yolu kimi ən son variantı
seçmişdi. Əgər əri buna razı olmasa, sondan ikinciyə əl
atmalı olacaqdı, hərçənd, əri uşaq da istəmirdi,
onda elə bu fikri səbəb göstərib, ərindən
boşanmağa qərar verəcəkdi, yox, əgər buna da
imkan verilməsə, özünə uydurma da olsa bir sevgili
tapıb, əri ilə özü arasına canlı divar
hörəcəkdi, buna da öz ürəyi hazır
olmasa...evdən qaçacaqdı!
Yoxsa...artıq
yaşanan hər bir növbəti dəqiqə onu tamamilə
başqa bir yola çəkməkdə idi - intihara!
***
- Səni
həkimə aparacam, Çiçək, psixiatrın
yanına, əsəblərin qaydasında deyil neçə
vaxtdır.
- Mən
dəli deyiləm! Mən sadəcə işləmək istəyirəm!
Mən öz çevrəmin, öz yolumun, öz
qazancımın olmasını istəyirəm! Mən sənin
ad günlərində sənə hədiyyə almaq istəyirəm,
lənət şeytana!
- Mənə
hədiyyə? - əri qəhqəhə
çəkdi, - ay səni! Mən də deyirəm, nəyin dərdini
çəkir bu. İstəyirsən, sənin adına
bankda hesab açım, hər ay o hesaba az da olsa, pul qoyaram,
olar sənin öz pulun, hə, Çiçək?
- Yoox! Sən
anlamırsan, sən məni başa düşmürsən! Sən
bilmirsən mən özümü sənin yol çantan kimi,
notbukun kimi, qalstukun kimi, corabın kimi necə
hiss edirəm!
- Pisdi bəyəm
bu? - əri yenə gülürdü, - əsl
həyat yoldaşı elə bu cür də hiss eləməlidir
özünü...
- Amma mən
sənin qadının kimi hiss eləmirəm özümü
artıq, Azad, sən məni başa düşürsənmi???
-
Anlamadım... - tutulsa da, rəngi boğulsa da, əlləri əsəbi
halda ciblərini döyəcləyib siqaret axtarsa da,
halının dəyişməsini arvadına qətiyyən
bildirmək istəmirdi, - anlamadım, Çiçək, nə
demək istəyirsən...doğrudan, başa düşmədim
səni.
- Mən
ölürəm, Azad, mən hər gün bir az
ölürəm...yəni sən bunu hiss eləmirsən?
- Sən
dəlisən, dedim də, psixiatr lazımdı sənə! - əri siqaret yandırıb eyvana
çıxdı.
- Dəli
özünsən! Özünsən dəli! Özünsənnnnn!!!
- qışqırıb yenidən
hönkürməyə başladı, - mən dəli deyiləm...dəli
deyiləm axı, deyiləm mən dəli, deyiləm...
Divar
boyunca sürüşüb döşəməyə
çökdü, hönkürtüləri az
sonra kəsik-qısa hıçqırıqlara çevrilməyə
başladı...
***
- Mən
romanı işləməyə gedirəm, Çiçək,
sən bu valerianları iç, yat bir az,
qayıdaram, şəhərə gəzməyə
çıxarıq, yaxşı? - əri
onu qucaqlayıb, saçlarını, alnını
öpdü, - yat mən gələnədək, belə fikirləri
də qov başından, yaxşı? Sənə
yaraşmır, mənim qadınıma yaraşmır bu hal,
belə olmaz, bilirsən ki, səni canımdan artıq istəyirəm,
bunu qulağında sırğa elə, as və sakitləş...
- Tez gəl...
- bir də hıçqırıb üzünü onun sinəsinə
sıxdı, - tez gəl, mən qorxacam, bilirsən, yenə
qorxacam...
- Yaxşı, - üzünü, gözlərini,
barmaqlarını dönə-dönə öpdü, -
yaxşı, quzum, yaxşı...
Cavi DAN
Ədəbiyyat qəzeti.- 2020.- 15
avqust.- S.14-15.