"Varislər"
Xanım İSMAYILQIZI: "Atam öz
ölümü ilə bizi qovuşdurdu"
"Varislər"in bugünkü
qonağı unudulmaz insan, yazıçı, tərcüməçi,
şair, təzadlı tale yaşamış İsmayıl
Qarayevin varisi, sevilən bəstəkar, gözəl şair
Xanım İsmayılqızıdır.
1927-ci ilin dekabrında Goranboy rayonunun
Tapqaraqoyunlu kəndində, sadə bir ailədə dünyaya
gəldi. Əsli-kökü Qaraqoyunlu tayfasına gedib
çıxırdı.
Onun yeniyetməlik dövrü
İkinci Dünya müharibəsi illərinə təsadüf
etdi. İsmayıl Qarayev hisslərini ilk dəfə
kağıza köçürəndə qətiyyən
yazıçılıq iddiasında deyildi. Amma özü də
hiss etmədən Azərbaycan dilinin gözəlliklərinə
baş vurur, duyğularını şeirin poetik nəfəsi,
nəsrin ecazkar dili ilə qələmə alırdı.
Gənclik illərində tibbə
marağı böyük olduğundan ilk təhsilini tibb
üzrə almış, bir müddət müxtəlif tibb
müəssisələrində feldşer kimi fəaliyyət
göstərmişdi. Peşəkar ədəbiyyata gəlməsinin
isə maraqlı tarixçəsi var.
İsmayıl Qarayevin varisi, əziz
Xanım İsmayılqızı ilə Azərbaycan Nazirlər
Kabineti yanında fəaliyyət göstərən Tərcümə
Mərkəzindəki iş otağında
görüşdük.
Bizim Xanım
İsmayılqızı
-
Xanım müəllimə, sizinlə hər dəfə
görüşmək, söhbət etmək çox
xoşdur. Müxtəlif görüşlərimizdə fərqli
mövzularda müzakirələrimiz olub, bu gün isə
söhbətimiz atanız, unudulmaz yazıçı
İsmayıl Qarayevlə bağlı olacaq. Deyilənlərə
görə, İsmayıl Qarayevin tibb sahəsini birdəfəlik
atıb, peşəkar ədəbiyyata gəlməsinin öz
tarixçəsi var.
- Sizinlə
də görüşmək xoşdur. Ümumiyyətlə,
"Ədəbiyyat qəzeti" bir-birindən gözəl,
maraqlı layihələri, yazıları ilə oxucuları
sevindirir və "Varislər" də oxucular tərəfindən
maraqla gözlənən layihələrdəndir. Bu layihədə
atam İsmayıl Qarayevə də yer
ayırdığınız üçün təşəkkür
edirəm.
- Bu bizim borcumuzdur. Çünki
atanız dilimizin imkanlarını ən gözəl və
peşəkar səviyyədə təqdim edən
yazıçılardan, təzadlı həyat
yaşamış maraqlı insanlardan biridir və belə
adamları unudulmağa qoymamaq, yenidən cəmiyyətə təqdim
etmək "Varislər"in əsas məqsədidir.
Atamla bağlı xatirələrim məhduddur
- Təşəkkür
edirəm. Siz bir qədər əvvəl İsmayıl Qarayev
təzadlı həyat yaşayıb dediniz, məncə, onun həyatı
təkcə təzadlarla deyil, həm də ziddiyyətlərlə
keçib. Təsəvvür edirsinizmi, atamla bağla xatirələrim
çox məhduddur. Çünki mən balaca olanda atamla anam
ayrılıb və biz iki bacı anamızın himayəsində
böyümüşük. Amma anam evdə atama hər zaman
hörmət bəsləyib, ayrılıqda yaşasalar belə,
anam ona olan sayqısını hər zaman qoruyub saxlayıb və
bizə də bunu öyrədib. Təbii, həmişə
ataya ehtiyac duyulur, özü də qız uşaqları bu
ehtiyacı daha həssaslıqla hiss edirlər. Mən bu
boşluğu ömrüm boyu hiss etmişəm, amma anamın
söhbətləri, xatirələri, sevgisi atamı mənim
üçün əlçatmaz qəhrəmana çevirib.
Təzadlı və ziddiyyətli həyat
O,
tanınmış adam idi, yazıçı idi, redaktor idi və
mən də ağlım kəsəndən qarşıma məqsəd
qoymuşdum ki, haradasa, atamın yolu ilə gedəcəyəm.
Bilirsiniz necədir, bəzən tabular insanların həyatını
məhv edir. Bəzən biz özümüzü unudub cəmiyyətin
tələbləri, qohumun, qonşunun fikirləri ilə həyatımızı
qururuq və bu, hərdən böyük fəsadlara gətirib
çıxarır. Atamla anamın ayrılması hansı zərurətdən
doğub, dəqiq bilmirəm, çünki o, bu barədə
bizə nəsə danışmağı xoşlamazdı,
amma mənə elə gəlir ki, bəlkə onlar vaxtında
ayrılmasaydılar, həyatları dözülməz
olardı, çünki ikisi də qəliz xarakterə malik
idi. Bəlkə də tamamilə əksinə, haradasa kimsə
ilk addımı atıb kompromisə getsəydi, hər şey
başqa cür olardı. Amma taledən qaçmaq
mümkün deyil. Görünür, onlar bir yerdə
yaşaya bilmədiklərini hiss edib ayrılıblar.
Atam tibb
texnikumunu bitirmişdi və bir müddət kiçik tibb
işçisi - feldşer işləmişdi. Elə anamla da
iş yerində tanış olublar, anam Samux rayonunda həkim
işləyib. Əslində, atam da həkim olmaq istəyib,
amma ailə vəziyyəti ilə əlaqədar ali məktəbə
daxil ola bilməyib. Yeniyetmə yaşlarından ədəbiyyata
maraq göstərib və ilk şeirlərini yazıb. Anam
deyirdi, onun yaxşı şeirləri vardı və belə
istedadlı adamın ədəbiyyatdan
kənarda qalması yaxşı hal deyildi.
- Xanım müəllimə, necə
bilirsiniz, bəlkə ananız İsmayıl Qarayevin şeirlərinə
vurulub?! Qadınlar belə şeylərdə bir qədər həssas
olurlar, şeirlərə, ədəbi qəhrəmanlara
aşiq olurlar. Bəlkə elə Pərizad xanım da əvvəlcə
İsmayıl Qarayevin şeirlərini sevib, sonra
özünü?!
Tibbdən ədəbiyyata
- Nə
deyim, bu barədə heç nə deyə bilmərəm. Bəlkə
də elə olub. Anam o barədə açıq
danışmağı xoşlamazdı. Amma həmişə
deyirdi ki, atamın ali təhsil almasına, tibbdən
ayrılıb, həyatını birbaşa peşəkar ədəbiyyata
həsr etməsinə təsir göstərib. Onu Bakı
Dövlət Universitetinin Filologiya fakültəsində təhsil
almağa həvəsləndirib. Sonradan atam
ömürünün axırına qədər ədəbiyyat
adamı oldu.
- Ananızın nə maraqlı
adı olub...
- Amma anam
öz adını heç vaxt sevməzdi. Deyirdi, qəliz
addır, qədimi addır.
- Yəqin, bu adın mənasını
bilirsiniz... Pərizad - pəri zadə deməkdir. Yəni bəyzadə,
xanzadə, ağazadə kimi... "Zadə" farslarda nəsil,
soy mənası verir, bəyzadə, yəni bəy nəsli, bəy
soyu... Pəri zadə də pəri nəslindən olmaq deməkdir.
Mistik addır, klassik addır. Dramaturgiyamızın banisi
M.F.Axundzadənin "Xırs quldurbasan"
komediyasındakı Pərzad obrazı da eyni mənanı verir.
"Anamın adını səndə
yaşadıram"
- Bu ad məsələsi məni də həmişə
çətində qoyub. Mənim də adım insanları
çətinə salır, görüşlərdə ilk
sual belə olur: "Sizə necə müraciət edək?".
Xanım xanım demək yaxşı səslənmir
axı... Buna görə də orta məktəbi bitirəndə
anama dedim ki, adımı dəyişmək istəyirəm, pərt
oldu, amma: "Anamın adıdır, səndə anamı
yaşadıram", - deyəndə, səhv
düşündüyümü başa düşdüm.
- Sizin gözəl adınız var və
çox təsadüfən insanın adı ilə xarakteri
bir-birini tamamlayır.
Xanım müəllimə,
Tapqaraqoyunlu kəndinin tarixi maraqlıdır. Elə bu kənd
də təzadlı və ziddiyyətli tarix yaşayır.
Burada Qaraqoyunlu nəslindən olan türk tayfası məskunlaşıb
və artıq otuz ildir demək olar, hər gün erməni
azğınlığına tuş gəlir və dəyanətlə,
qəhrəmanlıqla ayaqda dura bilir...
-
Doğrudur... Bu kəndin əsas sakinləri
qaraqoyunlulardır. Təxminən bir əsrə yaxın Azərbaycan,
Ərməniyyə, Anadolu və Şimali İraq ərazilərində
hakimiyyətdə olmuş bu qədum Oğuz tayfası
dövlətin süqutundan sonra müxtəlif coğrafiyalara
köç edib və indiki Goranboy rayonunun Tapqaraqoyunlu kəndində
məskunlaşan insanların əksəriyyəti də həmin
tayfanın nümayəndələridir. Atamın ata babası
Məhəmməd oğlu Qara eldə sözü keçən,
camaat arasında böyük hörməti və nüfuzu olan
kişilərdən olub. Ana babası Qoşqar kişi isə
imkanlı olub, tacirlik edib və Bakıda, Gəncədə,
Tiflisdə iş qurub. Atamda o köhnə kişilərə
xas ötkəmlik, məğrurluq vardı.
- Atanız Yazıçılar
Birliyinə iki Xalq yazıçısının zəmanəti
ilə gəlib, amma sonradan o, Yazıçılar Birliyindən
incik düşüb. Buna səbəb nə idi.
"Düzlük məni düzdə
saxladı"
- Bəli,
tamamilə doğru qeyd edirsiniz. İsmayıl Qarayev o
vaxtkı Yazıçılar İttifaqına Xalq
yazıçıları Əli Vəliyev və Süleyman Rəhimovun
zəmanəti ilə qəbul olunub. Bu iki görkəmli insan həm
atamın yaradıcı istedadına, həm də şəxsiyyətinə
etibar ediblər. Amma İsmayıl Qarayevin
Yazıçılar İttifaqından incik düşməsinin
bir başqa səbəbi olub.
Sonradan
qardaşım Qoşqarın dilindən eşitdim, atam
deyirmiş: "Düzlük məni düzdə
saxladı".
- Xanım müəllimə, siz ilk əmək
fəaliyyətinə də atanızla eyni nəşriyyatda
başlamısınız. İşə düzəlməyinizə
İsmayıl müəllim kömək etmişdi, yoxsa
özünüz təşəbbüs göstərmişdiniz?!
Atamla iş yoldaşı idim...
- Məsələ
belə oldu... Demək, orta məktəbi bitirdim və elə
həmin il sənədlərimi Bakı Dövlət
Universitetinin Filologiya fakültəsinə verdim, amma müsabiqədən
keçə bilmədim. Sovet dövründə elə idi ki,
mütləq işləməliydin, növbəti il ali məktəbə
sənəd verəndə əmək kitabçası tələb
olunurdu. Təsadüf elə gətirdi ki, "Gənclik"
nəşriyyatında korrektor kimi işə başladım və
atam artıq "Gənclik" nəşriyyatının
baş redaktoru idi, tanınmış, sayılıb-seçilən
ədəbiyyat adamı idi.
Yəni
atamla iş yoldaşı idim və demək olar, hər
gün qarşılaşırdıq. O vaxta qədər
atamı yaxından tanıya bilməmişdim, bir yerdə
işləyəndə onun işinə nə qədər tələbkar
olduğunu, diqqətli olduğunu gördüm.
İlk dəfə atamın ailəsi
ilə görüşdüm
Məsələ
ondadır ki, atam anamdan ayrılandan bir müddət sonra yenidən
ailə qurmuşdu və həmin nikahdan övladları
vardı. O vaxt həm də ilk dəfə atamın ailəsi
ilə tanış oldum. Çox qəribə hisslər idi.
Bacımı, qardaşımı gördüm. Qardaşım
Qoşqar körpə idi, 3-4 yaşı olardı, onun körpə,
məsum siması hələ də gözlərim
qarşısındadır. Anam da buna normal yanaşdı.
- İsmayıl Qarayevin zəngin ədəbi
irsi var və onun ədəbi xronologiyasına nəzər
saldıqda heyrətlənməmək olmur. Belə məhsuldar
yazı prosesi yaradıcı insandan böyük zəhmət
və istedad tələb edir. "O və mənim anam"
adlı ilk kitabı 1964-cü ildə "Azərnəşr"də
çap olunub və sonra bir-birinin ardınca bir neçə
kitabı da işıq üzü görüb, amma arada təxminən
20 illik fasilə var... Bu böyük fasilədən sonra isə
bir-birinin ardınca "Dağlar dağımdır mənim",
"Sxodka", "İnsan var hələ",
"İntihar", "Qanlı məktub",
"Yalan", "Ağ yuxu" və başqa adlarda
ümumilikdə yetmişə yaxın kitabı çap
olunub.
- Elədir.
İsmayıl Qarayev özündən sonra zəngin ədəbi
irs qoyub getdi. Dediyiniz o iyirmi illik fasilə isə söhbətin
əvvəlində qeyd etdiyiniz təzadlı həyatın
payına düşən dövrdür. Təsəvvür
edirsinizmi, Azərbaycanın ən tanınmış yazıçıları,
məşhurlar öz əsərlərinin redaktəsini məhz
ona etibar edirdilər və bir redaktor kimi işi çox
ağır idi. Bir başqası olsaydı, o qədər
işin içində öz yaradıcılığına
vaxt ayırmağa həvəs göstərməzdi, amma atam ədəbiyyat
fədaisi idi. O öz işinə dəyər verirdi. Ona
görə müəlliflərin çoxu onun redaktəsini
istəyirdi. Amma ona olan bu sevgini, hörməti gözü
götürməyənlər də vardı və axırda
bu qısqanclıq, paxıllıq atamın karyerasına da təsir
etdi, onu qaralamaq kampaniyası başladı.
...Və həbsxana həyatı
Sovet
dövründə azad fikirli adamları vurmaq üçün
bəhanə çox idi. Ədəbiyyat adamları isə
birbaşa hədəfdə olurdu və müəyyən səbəblər,
bəhanələr tapıb atamı da həbs etdilər və
bu cəza müddəti düz səkkiz il sürdü.
Bu onun həyatının
ən ağır dövrləri idi və ondan sonra atam,
ümumiyyətlə, həyatdan küsdü və təkliyə
çəkilib yaradıcılıqla məşğul oldu.
- Demək, həmin fasilə o
dövrə təsadüf edir. Amma siz səkkiz il dediniz, fasilə
isə daha uzundur.
- Elədir
ki, var... Həbs olunana qədər çıxan "Gecə
keçir" adlı son kitabı 1973-cü ildə çap
olunmuşdu, sonrakı kitablarını artıq özü
görə bilmədi. 1994-cü ildə
"Yazıçı" nəşriyyatında çap
olunan "Dağlar dağımdır mənim" adlı
kitabı işıq üzü görəndə
İsmayıl Qarayev beş il idi həyatdan
köçmüşdü.
- Həbsxana illərindən, köhnə
və təzə dostlarından nə danışırdı?
Nəsə bir məlumatınız varmı?
- Sonradan
bacım Vəsimədən, qardaşım Qoşqardan
eşitdim, bəzi dostlarının xəyanəti, həbs
edilən kimi Yazıçılar Birliyindən xaric
olunması, artıq çap prosesində olan kitabının
plandan çıxarılması ona çox pis təsir edib.
O, həbsdə, ailəsi Goranboyda... Bütün ailə
çətinliklərlə baş-başa qalıb. Sonradan
eşitdim, atam həbsxanadan "əlidolu"
çıxıb. Ona yaxın roman, qırxdan artıq povest,
yüzlərlə hekayə, pyes, məqalə, esse, tərcümə
və s.
Ürəyindəki sirləri əsərlərinə
pıçıldayardı
Rəhmətlik
Aqşin Babayevdən bir dost kimi həmişə
razılıq edib. Təsəvvür edirsinizmi, bütün təzyiqlərə
baxmayaraq, Aqşin müəllim atam haqqında televiziya
verilişi hazırlayıb, şeirləri efirdə səslənib.
Aqşin müəllim deyirdi ki, mən İsmayıl Qarayevi
istedadlı yazıçı kimi tanıyırdım, amma
şeirləri ilə tanış olduqda onun hərtərəfli
bir ədəbiyyat adamı olduğunu gördüm. Atamın
şeirləri haqqında rəhmətlik Nüsrət Kəsəmənli
də xoş sözlər deyib. Aqşin müəllim həm
də deyirdi ki, atam istedadlı gənclərə qapı
açmağa sevinirdi. Gənclərin ilk kitablarının nəşr
olunması, müxtəlif almanaxlara yazılarının
salınması birbaşa onun təşəbbüsü ilə
baş tuturdu.
Həbsxana
ona həm də həyatı başa salmışdı,
insanları tanımağı öyrətmişdi. Yenə
bacım Vəsimə danışır ki, atam həmişə
öz sadəlövhlüyünə, saflığına
görə əzab çəkirdi. Ürəyi sözlə,
sirlə dolu idi, amma danışmazdı, eləcə oturub
yazırdı. Onun ürək sözlərini, sirlərini
ancaq romanlarından, əsərlərindən öyrənmək
mümkündür.
- Həssas qəlbli adamlar xəyanəti
bağışlaya bilmirlər və bu xəyanət yaxın
adamdan, dostdan, doğmadan olduqda isə ümumiyyətlə,
psixikaya böyük zədələr vurur.
Yaradıcı adamlar fərqli olur
-
Yaradıcı adamlar digər insanlardan fərqli olurlar. Bu həm
onların həyat tərzində, həm də xasiyyətlərində,
davranışlarında hiss olunur. Bəzən bu rəftar, bu
davranış başqaları tərəfindən qeyri-normal
da qarşılana bilər, amma başa düşmək
lazımdır ki, yaradıcı adamlar həyata başqa
gözlə baxırlar, hadisələrə fərqli yozumla
diqqət yetirirlər. Hər kəsin gördüyünü,
yaşadığını yaradıcı adam öz təxəyyül
süzgəcindən keçirib yaradır. Atam həbsxanadan
çıxdıqdan sonra, sanki özü özünə
növbəti cəzanı verdi və daha Bakıda
yaşamadı. Ömrünü rayonla bağladı, ancaq
yaradıcılıqla məşğul oldu. Elə bil nəyəsə
tələsirdi və yazmaq istədiklərinin
hamısını yazıb çatdıra bilməyəcəyindən
ehtiyat edirdi. Bu özünəqapanma, özünücəzalandırma,
təbii ki, onun səhhətindən yan keçə bilməzdi.
Ölümündən iki il əvvəl insult keçirib,
sonra müalicə alsa da, səhhətində müəyyən
fəsadlar qalıb. Sonra hərəkətlərini, nitqini də
itirib və bir müddət yataq xəstəsi olub....
Gecikmiş bəraət
- Allah rəhmət eləsin! Amma deyəsən,
İsmayıl Qarayev sonradan bəraət alaraq, yenidən
Yazıçılar Birliyi üzvlüyünə bərpa
edildi axı.
- Bəli,
atamın vəfatından yeddi il sonra Azərbaycan
Yazıçılar Birliyinin katibliyi bir vaxtlar baş
vermiş ədalətsizliyə son qoya bildi. Anar müəllimin
sədrliyi, Yusif Səmədoğlu, Cabir Novruz, Sabir Rüstəmxanlı,
Fikrət Qoca, Çingiz Abdullayev, Yaşar Qarayev, Qabil, Fikrət
Sadıq kimi tanınmış, nüfuzlu ədəbiyyat
xadimlərinin iştirakı ilə bir vaxtlar günahsız
yerə haqqı tapdalanmış İsmayıl Qarayevin yenidən
AYB üzvlüyünə bərpa edilməsi təmin olundu.
Doğrudur, atam həyatda yox idi, amma əminəm, bu qərardan
sonra ruhu rahatlıq tapıb.
- İsmayıl Qarayev həm də tərcüməçi
kimi xatırlanır. Yəni elə məhsuldar ədəbi
yaradıcılıqla məşğul olan bir adam
üçün son dərəcə əziyyətli iş
hesab edilən tərcüməçilik fəaliyyətinə
vaxt ayırmaq mənə bir qədər qəribə gəlir.
Tərcüməçilik ədəbi
fəhləlikdir
-
Düzdür, tərcüməçilik sözün
gerçək mənasında böyük zəhmət tələb
edən işdir. Bu, elə ədəbi fəhləlikdir. Atam
seçimləri özü edib və bir neçə
maraqlı tərcüməsi qalır. Onların bəzisi ədəbi
tənqid, oçerk və məqalələrdir, amma rus
yazıçısı Viktor Şklovskinin "Kəşfiyyatçı
Marko Polo" romanı maraqlı tərcümələrdən
hesab olunur.
- Xanım müəllimə, belə
başa düşdüm ki, İsmayıl Qarayevin əsərləri
daha çox onun ölümündən sonra həyata vəsiqə
qazanıb.
-
Əslinə qalsa, elədir və bu işdə
qardaşım Qoşqarın, bacım Vəsimənin
böyük əməyi var. Qoşqar atamızın
bütün irsini yenidən toplayıb səliqəyə
saldı. Onları redaktə üçün redaktorlara verəndə
deyirdilər ki, bu əsərlərin redaktəyə
ehtiyacı yoxdur. Atam uzun müddət özü redaktor,
baş redaktor işlədiyi üçün əsərlərini
də son dərəcə səliqə ilə, diqqətlə
yazıb. Onun ədəbi dili, mətnə yeni sözlər gətirmək
bacarığı həm yetmişinci illərdə, həm də
ölümündən sonra, yeni əsərləri çap
olunduqca rəğbətlə qarşılanıb. Millət vəkili
Aqil Abbas deyir: "Ədəbiyyatımızda təmiz və
zəngin Azərbaycan dilində yazan iki İsmayıl var; biri
İsmayıl Şıxlı, digəri İsmayıl
Qarayevdir". Atamın yenidən oxuculara qayıtmasında
Qoşqar qardaşım əlindən gələni etdi. Nə
qədər çətin olsa belə, bu işdən bir an
olsa usanmadı, yorulmadı.
Oğlunun məzar daşında
epitafiya
Qoşqar
da dünyasını tez dəyişdi. İllər əvvəl
atam Qoşqara "Getmə, oğul" adlı şeir həsr
etmişdi, tale elə gətirdi ki, həmin şeirdən bir
parça epitafiya kimi Qoşqarın məzar daşı
üzərinə yazıldı. Qardaşım
dünyasını dəyişdikdən sonra bacım Vəsimə
ilə mən Qoşqar qədər olmasa da, bu işi davam
etdirməyə çalışırıq və bu işdə
Vəsimə yorulmadan işləyir. Allah qoysa iki il sonra
İsmayıl Qarayevin 95 yaşı tamam olacaq. İstəyimiz
odur ki, bu yubileyə onun seçilmiş əsərlərini
hazırlayıb çap edək.
- Deyəsən, mən hər dəfə
İsmayıl Qarayevin dostlarından söz saldıqca, siz cavab
verməkdən yayınırsınız axı...
- Yox, qətiyyən,
sadəcə, söz-sözü çəkir, bəzən
söhbətimiz yonünü dəyişir. Əlbəttə,
atamın vəfalı, sadiq dostları da vardı və onlar hər
zaman onun adını, xatirəsini əziz tutdular. Təəssüf
ki, həmin nəsil də yavaş-yavaş dünyanı tərk
edib gedir. Onların sonuncusu elə Aqşin Babayev idi ki, o da bir
neçə ay əvvəl dünyasını dəyişdi.
Tofiq Mahmud, Rəfiq Zəka, Xəlil Rza ilə dostluq edirdi.
Səttar Bəhlulzadənin
bağındakı nar ağacı
Rəfiq
Zəka həmişə atamla bağlı maraqlı bir xatirə
danışırdı. Bir dostu Səttar Bəhlulzadəyə
nar ağacı tingi bağışlayır, tingi
götürüb, Xəlil Rza ilə bir yerdə onu rəssamın
bağına aparırlar. Bu vaxt atam da gəlib
çıxır və iş elə gətirir ki,
ağacı atam əkir. Sonradan Xəlil Rza həmişə
deyirmiş: "Gəlin, İsmayılın kölgəsinə
yığışın".
- Xanım müəllimə, belə
başa düşdüm ki, İsmayıl Qarayev həbsxanadan
çıxdıqdan sonra onunla görüşməmisiniz.
- Hə...
Artıq ailə qurmuşdum. O da küsüb rayonda
yaşayırdı. Bacılarımı,
qardaşlarımı da uzun illər görməmişdim.
Onlar məndən 10-14 yaş kiçikdirlər. Bir gün ev
telefonu zəng çaldı. Cavab verdim,
tanımadığım, amma ilk baxışdan şirin,
doğma bir səs eşitdim. "Salam, mən də
İsmayılın oğluyam!". Qoşqar idi, körpəliyindən
sonra ilk dəfə səsini eşidirdim. Həmin zənglə
mənə artıq atamın dünyadan
köçdüyünü və bir neçə gün
sonra qırx mərasimi olacağını söylədi. Həm
aldığım xəbər, həm də
qardaşımın səsini eşitmək məni
sarsıtdı. Anama, bacıma da xəbəri
çatdırdım. Bacım Rəfiqə ilə Goranboya
getdik və qardaşlarımla, bacılarımla tanış
oldum.
Atam öz ölümü ilə bizi
qovuşdurdu
Elə
bil atam öz ölümü ilə bizi bir-birimizə
qovuşdurdu. Atamdan sonra bacılarım, qardaşlarım
ömrümün ayrılmaz bir hissəsinə çevrildilər.
Uzun illər ehtiyac duyduğum doğmalığı, isti
münasibəti onların simasında tapdım. Çox qəribə
idi, qətiyyən ayrı-seçkilik hiss etmirdim və
başa düşdüm ki, atam bizim xatirəmizi öz
övladları arasında qoruyub saxlaya bilib. Təzadlı
hisslər keçirirdim: təsəvvür edirsinizmi, artıq
atam həyatda yox idi, amma onun ailəsi birləşmişdi. Məncə,
aldığı bəraətlə, təmiz adının geri
qayıtması ilə, ailəsinin birləşməsi ilə
ruhu da rahatlıq tapmışdı...
Söhbətləşdi: Əyyub
QİYAS
Ədəbiyyat qəzeti.- 2020.- 22
avqust.- S.12-13.