Kaktus sığalı
Fələstinli şair Mahmud Dərvişin
şeirləri Fərid Hüseynin təqdimatında
Mahmud
Dərvişin şeirləri çağdaş dünya
poeziyası üçün ziddiyyətlərin
"barışdığı" nöqtələrdən
biri hesab oluna bilər. Onun şeirlərində heç zaman
qonşuluğuna rast gəlmədiyimiz, "yanaşı
dayanmayan" sözlər eyni sırada dura bilirlər.
Şairin poeziyasındakı fikirlər üst qatda bir-birindən
aralı, uzaq görünsələr də, dərinlərdə
birgədirlər. M.Dərvişin şeirlərində
sözlər yalnız öz müstəqil mənalarını
ifadə etmək "azarında" deyillər, həm də
kəlmələr bir-birinin mahiyyətini açmaq əzmindədirlər.
Ona görə də onun poetik ifadələri oxucuya fərqli
mənalar bəxş edir.
M.Dərviş
şeirlərində anlayışları şəxsiləşdirir,
kəlmələr müxtəlif situasiyalarda fərqli mənalar
ifadə edir. O, doğulduğu coğrafiyanın faciələrini,
yaşantılarını real əsaslarla, daha çox
şahid qismində canlandırır, amma bəzi məqamlarda
olanları kənar nəzərdən də təqdim edir. O,
ağrıların həm episentrindədir, həm də
fövqündə. Şair üçün əsas məqamlardan
biri də poetik mövzunun rakursunu müəyyən etməkdir.
Yəni yaratdığı fikirlərə nəzərən mətndə
özünə yer tapmaqdır. M.Dərviş şeirlərində
özünə ən uyğun və ən rahat yeri seçə
bilir.
Haqqında
söhbət açdığımız şairin
poeziyası yazıldıqca imkanlarını tükəndirən
poeziya deyil. Onun poetik obrazları çox yaşayıb,
çox görüblər və şair, sanki öz əsərləri
ilə həm də qəhrəmanlarının
qazandığı təcrübələri
bölüşür.
Onun
şeirlərində nostalgiya durğun zamanın,
yaddaşlarda daşlaşmış məkanların ifadəsi
kimi əks olunmur. Sanki keçmiş bitməyib, sadəcə,
biz onunla rabitəmizi itirmişik. Onun şeirlərində
keçmiş davam edir və beləcə, insan dünənini
indisi ilə birgə yaşadıqca heç nə itirmir və
ömründəki heç nə sonlanmır.
Mahmud
Dərviş poeziyasının inandırıcılığı
həm də tarix ilə bu günü bir müstəvidə əks
etdirə bilmək gücündədir. O, poeziyasında
dünyanı vahid zamanın, bir coğrafiyanın, eyni talenin
içərisinə sığdırır.
Mahmud
Dərviş poeziyasında dünyaya dilin, dinin, mədəniyyətlərin,
hər cür ayrı-seçkiliyin fövqündən baxa
bilir. Ona görə də onun şeirlərində hər kəsə
yaxın olan, ən müxtəlif zövqlərin kəsişdiyi
məqamlar diqqət çəkir. M.Dərvişin şair
hünəri bəlli mövzularda, daha asan qavranılan məsələlərdə
"boy göstərmir", o bizi heç kəsin
olmadığı yerə, dünyanın çox
üzünün göründüyü "cəsarət aləmləri"nə
səyahətə səsləyir.
Fərid Hüseyn
Ədəbiyyat qəzeti.- 2020.- 29
avqust.-S.12.