Yaşlanmayan ürəklərə salam
olsun
Yaşlanmaq nə saçın ağarmasıdır, nə də
belin bükülməsi. Çarəsi bitən, ümidi kəsilən
hər kəs yaşlıdır.
"Sənədsiz
sevgilər", "Qədər evləri",
"Könül gülləri", "Uyak klavuzu",
"Qafiyə klavuzu" kimi bir neçə kitabın müəllifi
olan Hamit Göksoy şeir kitabının birinin adını
"Küldeki kör" ("Küldəki qor")
adlandırır. "Gənclik şeirləri"
adı ilə oxuculara təqdim etdiyi poeziya nümunələrini
müəllif "Gənc ürəklərə" ithaf
etmişdi. Bu gün ömrünün orta
çağında yaşayan Hamit Göksoy kitaba daxil etdiyi
şeirlərini 17-20 yaşlarında yazmışdı.
Gənclik atəşi ilə yazdığı
bu şeirlər haqqında şair "atəş yanar, kor
buraxar" ("ocaq yanar, közü qalar") ifadəsini
işlədir. "Közlər küllənir,
amma sönmür. Yanmağa davam edir.
İçdən-içə, göynəyə-göynəyə...
Nə zaman bir külək əssə,
külü canlanar, yenidən dirilər və yenidən bir
köprü qurar keçmişə, gələcəyə.
Kitabdakı şeirlərinin hər biri bu
köprünün birər ayağı və sütunudur"
- deyir.
Axı
dünya fırlanır – Bəxtiyar Vahabzadə | SENET.AZ
Eşq, arzu, xəyal, röya, yasaq eşq kimi
düşüncələr onun şeirlərinin ana xəttidir. Bəxtiyar Vahabzadə bir
şeirində:
Sevgiyə
hədd qoymaq düzü günahdı,
Cahilin hər
işi, sözü günahdı,
Eşqi
günah saymaq özü günahdı,
Kim deyir eşqimdə günahkaram mən?
- qənaətinə gəlir.
Ürəklə bağlandığı sevgidə
özünü günahkar hesab etməyən, onu
damarlarında yaşadan Hamit Göksoy da qapısını
döyən məsum bir sevgiyə bəraət
qazandırır, çünki o sənin icazəni istəmədən
qapını döymüş müsafirdir. Bu müsafir əlində
sənədsiz, çeksiz bir vəsiqə ilə gəlmişdir.
Bu vəsiqəyə onun damarında, canında
yaşayan, sənədsiz sevdadır. Hamit bəy
"Yasaq eşq" şeirində bu sevdanı, bu sevdanı
ifadə edən qonağı belə poetikləşdirir:
Kutsal
damarlarıma həbs etdim
tutqularımı,
Canlı
bir cəsəd
Səndən
qalan hər şey
qucağımda.
Gün
olur yüz dəfə öldürürəm,
Buz tutan qanımda səni.
Gün
olur hər nəfəsimdə min kərə yaşaram
bu yasaq eşqi.
("Küldeki
Kor")
Hamit Göksoyun şeir kitablarından biri də "Sənədsiz
sevgilər" (Ankara, 2010) adlanır. Kitaba yazdığı "Ön
söz"də şair yazır ki: "Dünyadakı ən
gözəl düşüncə, deyəsən, sevgidir.
Sevgidə iki tərəf var: sevən və sevilən. Amma sevginin əsl sahibi sevəndir".
Sevdiyi üçün sevəndən nə çek, nə
də sənəd tələb etməzlər. Çünki sənədsizdir
bu sevgi... Sənədsiz sevgilər saf, təmiz, gerçək
sevgilərdir şairə görə:
Dillərdə
əfsanələr eşqlərə misal olur,
Türkülər
dastanlaşır, öykülər nağıl olur,
Eldə
yasaq olanlar ürəkdə yasal olur,
Gözlərdə, könüllərdə mahmur olur
sevgilər.
Gündüzlərin
cizgisi bəlli olur gündə net ,
Güllərin
yeri, yurdu gülüstan olur əlbət,
Sinədənsə
sevgilər, nə çek istər, nə sənəd,
Sevdanın sarayında mamur olur sevgilər.
Odur ki,
Hamit bəy "Sevgi" adlı şeirində sevgisiz ürəklərin
bomboş olduğunu, sevgisiz könüllərin gülmədiyini,
sevginin olmadığı yerdə mövsümlərin belə
unudulduğunu poeziyanın dilində ifadə edərək:
Ey sevgi!
Sakın,
getmə, dön geri,
və sənsiz
buraxma ürəkləri.
- deyə sevgi deyilən məfhumu ülviləşdirir.
Hamit Göksoya görə eşq, arzu, özləm xəyal,
röya - hərəsi bir sevgidir, özü də sənədsiz
sevgidir.
Şairin adı keçən şeir kitabına daxil etdiyi
"Sevgilim", "Sənsiz olmağı",
"Eşqimi ağlatmadım", "Ürək
sürgünü", "Sən getdin", "Qanatdın
məni", "Xəbərsiz", "Getməyəydin",
"Həsrətəm" kimi şeirlər sevən bir
ürəyin həsrət pıçıltılarıdır,
izahata və rəsmi sənədə ehtiyac olmayan insan
oğlunun yaşadığı həyatın bir
parçasıdır.
Şairin
"Sən getdin" adlı şeiri Bəxtiyar Vahabzadənin
"Sən getdin" adlı kövrək misralarını
xatırlatdı:
Sən
getdin, elə bil dünya boşaldı,
Yaz da
köçüb getdi, yeri boş qaldı,
Bahar
ürəyimi sənsiz qış aldı,
Mən yaza vurğunam, qışı neylərəm?
Eşqimi
aparıb sən getdin, demək,
Eşqsiz bir ürək nəyimə gərək?
Soyuq
daşa döndü o gündən ürək,
Sinəmdə asılan daşı neylərəm?
(B.Vahabzadə. Əsərləri, I c.
Bakı, 1974, səh. 282)
Hamit
Göksoy isə:
Mən
bir dağda yapayalnız, ağackən,
Düşüncəm,
düşlərim həp sənə ackən,
İki
damla suya belə möhtackən,
Susuz ürəyimə qor qoyub getdin.
Son oldu
gedişin, son dəfə baxdın,
Sənədsiz
sevgimi boş yerə yaxdın,
Gecə
kimi məni məndə buraxdın,
Ulduzlar misalı sən axıb getdin.
Hamit Göksoy məsləkcə müəllimdir. Uzun müddət
Türkiyənin Adıyaman, Çorm, Malatya, Samsun şəhərlərində
sinif müəllimi, türk dili müəllimi kimi
çalışmış Samsunda Mili Egitim
Müdürlüyündə məsul vəzifədə
işləmiş və hal-hazırda təqaüdə
çıxmışdı. Ankarada
yaşayır. Türkiyə Yazarlar Birliyinin (TYB),
Türkiyə Elm və Ədəbiyat Əsəri Sahibləri
Məslək Birliyi (İLESAM) və Çocuk Ədəbiyatçıları
Birliyi Dərnəyinin Yönətim Kurulunun
üzvüdür. Şeir, hekayə, roman,
sözlüklər yazmaqda fəaliyyətini davam etdirir.
Müəllimliyi əsl məslək kimi sevən Hamit bəyin
şeirlərinin çoxu da onun müəllimlik illərində
gənc nəslə xitabən yazılmışdır. O, "Gənclərimiz xəyallarımız,
ümidimiz, sabahımızdır" deyir və gənc nəsli
"Könül gülləri" adlandırır. Onun gənclərə xitabən yazdığı
şeirlərini "Könül gülləri"
kitabına daxil etməsi də tamamilə təbiidir.
Hamit
Göksoyun kitablarında rast gəldiyimiz "Vətən -
ölkə", "Anadolum", "Türkiyəm",
"Cumhuriyəm", "Milliyət" kimi neçə-neçə
şeirlər Vətən eşqindən, torpaq, millət
eşqindən yaranmış, poeziya incisinə
dönmüşdü.
"Bir
millətin köküdür, gövdəsidir milliyət"
"Bir
millətin onuru, qürurudur hürriyət"
Qanı göydə al bayraq, canı da cumhuriyyət".
"Vətənsizə
geniş dünya dar olur,
Sənsiz nasıl yar bulunur, ah Vətən!"
- deyə türk millətinin qürurunun Vətən
və hürriyət, kökünün milliyyət,
canının dövlət, qanının isə al bayraq
olduğu iftixarla ifadə edilir.
"Türkiyəm"
şeirində şair ana Vətən Türkiyəni
"alın yazım", "böyük sevdam",
"göz bəbəyim", "obam, elim" deyə vəsf
edir:
Günəş
səndə gülümsədi qanıma,
Səndə
düşdü hisslərimə yağmur, nəm,
Sənin
sevdan naxış oldu qanıma,
Sənsən mənim könül dilim Türkiyəm.
Ana olmaq,
yar olmaq,
Vətən,
ölkə, diyar olmaq nə gözəl"
- kimi
düşüncələr onun "Bayraq - sancaq",
"Bağımsızlıq" ("Müstəqillik"),
"İnsan olmaq", "Gələcək",
"Sayqı", "Dostluq", "Qardaşlıq",
"Mərdlik", "Dövlət - millət" kimi
şeirlərində poeziya incilərinə dönür:
Dövlət,
yoxsa ürəklər də susuzdur,
Ümidin, sevginin başıdır dövlət.
Məmləkət,
milliyət həp yuxusuzdur,
İnsanın əkməyi, aşıdır dövlət.
İnsansız
ölkənin seyranı olmaz,
Vətənin torpağı, daşıdır dövlət.
Millətsiz
dövlətin dövranı olmaz,
Çağların keçmişi, yaşıdır
dövlət.
Hamit
Göksoyun şeirlərində ata sözləri çəkisində
misralar və şah beydlər vardır:
"Ataları
olmuşsa bir millətin alp, ərən,
Övladları,
əlbəttə, olur birər alpərən...".
"Bahar
gülsə gözlərdə ilıq əssə havalar,
Eşq, məhəbbət qaynadır təncərələr,
tavalar".
"Mehtab
və Ay gecənin iki dost müsafiri,
Günəşin
dünyadakı heç olməyən səfiri...".
"Qaşla
saç arasında üç barmaqlıq bir yol var,
Nədən
saçlar həp uzar,
qaşlar
heç uzamazlar?".
"Könlün dili olsaydı, heç yalan söylərmiydi?
İçin-için
yanarkən yalandan gülərmiydi?".
"Buz ərir
zərrə-zərrə içinə duz qatınca,
Buz
axıdır göz yaşın gözünə duz
atınca...".
"Sənə
anne deməyə varmaz dilim,
Nə də
anneciyim deyə bilirəm...
Cən mənim
anamsan, anam!..".
Hamit
Göksoyun əsərlərində rast gəldiyimiz müdrik
ifadələr də oxucunu düşünməyə vadar
edir:
"Gözün
işi görünəni görməkdi,
Könülün işi gözə könül verməkdi".
"Qalın kafalardan incə fikirlər
çıxmaz".
"Səadətin suyu sevgi, əkməyi də
sayqıdır".
"Köydə
(kənddə) qonşu olanlar
şəhərdə
qonaq olurmuş".
"Bayramlar
barışa, sevgi
və
səlamətə açılan qapılardı".
"Şeirlər
həyatın şərqisidir,
yaraşığıdır,
türküsüdür".
"Sabahını
düşünməyən bir millətin
gələcəyi
qaranlıqdır".
Göründüyü kimi, Hamit Göksoyun şeirlərindəki
misraların fikir yükü çox ağırdır. Şair
"Misralar" adlı şeirlərində bu yükün
ağırlığını etiraf edərək,
misraları şeir bağının çiçək
çələngi hesab edir. Əgər misralar
çiçək çələnginə dönməsə,
o zaman şeir bağına girməyin mənası qalmır
şairə görə:
Məni
belə qəhr edən nə sevda, nə Esralar,
Saçlarımı
ağardan bu insafsız misralar,
Daşan
bir dəniz olsam, sığmasam yatağıma,
Tövbə etdim, bir daha girməm şeir bağına.
Azərbaycan
ədəbiyyatının ünlü şairi Şəhriyar
deyir ki: "Şair ola bilməzsən,
anan doğmaca şair". Gerçəkdən
də Hamit bəyin xislətində əsl şairlik var. Onu
anası elə şair doğmuşdur. Onun
şeirlərindəki fəlsəfi düşüncədən
də, 2017-ci ildə yayınlatdığı 352 səhifəlik
"Qafiyə Kılavuzu" ("Qafiyə göstəricisi")
və 328 səhifəlik "Uyak Kılavuzu"
("Sözlük göstəricisi") adlı
araşdırmalardan da onun poeziyaya vurğunluğunu, şeirə
elmi yanaşmasını görürük.
Biz Hamit
Göksoy haqqında yazdığımız məqaləni
"Yaşlanmayan ürəklərə salam
olsun" adı ilə başlamışdıq və məqaləni
elə şairin fəlsəfi düşüncələri ilə
də bitirmək istəyirik. Şairə
görə fiziki olmasa da, bütün könüllərin və
ürəklərin hər zaman gənc qaldığı bir həqiqətdir.
Hamit Göksoyun salamı elə bu yaşlanmayan
könüllərdir. Biz də belə
könüllərə "salam olsun" deyirik.
Maarifə Hacıyeva
Ədəbiyyat qəzeti.- 2020.- 3
dekabr.- S.13.