“O, Kafkanı çox
sevirdi”
"Varislər"in
qonağı - filologiya elmləri doktoru Paşa
Əlioğludur
"Varislər"in bugünkü qonağı
ölümündən 50 ildən artıq zaman keçməsinə
baxmayaraq şeirləri hələ də sevgi ilə
xatırlanan, poeziyası ilə ədəbiyyatımıza
yeni ruh, yeni nəfəs, yeni üslub gətirən şair
Əli Kərimin oğlu, AMEA Əlyazmalar İnstitutunun elmi
işlər üzrə direktor müavini, filologiya elmləri
doktoru Paşa Əlioğludur.
1931-ci ilin yazında gəlmişdi dünyaya. Kasıb
bir ailənin sakit, özünə qapalı oğlu idi. Azərbaycan
Dövlət Universitetinin filologiya fakültəsinə daxil
olsa da, orada təhsilini davam edə bilmir. Universitet onu yataqxana
ilə təmin etmədiyi üçün təhsilini Teatr
İnstitutunun teatrşünaslıq fakültəsində
davam etdirir, amma burada da qərar tuta bilmir və III kursdan
Moskvadakı M.Qorki adına Ədəbiyyat
İnstitutuna keçir.
Moskva mühiti onun dünyagörüşünə
çox təsir edir və burada dövrünün xeyli məşhur
qələm adamı ilə tanış olur. O, 1955-ci ildə
həmin institutu fərqlənmə diplomu ilə bitirib
Bakıya qayıdır.
Çağdaşları da, sonra ədəbiyyata gələn
neçə-neçə şair də onun kimi yazmaq istəyirdi
və bu yolda uğur qazananlar da oldu, yolunu azıb yolda qalanlar
da. Amma o, yaşadı. Ömrü 38 yaşında
tamamlandı, həm özündən sonra qoyub getdiyi şeirləri,
həm də bir insan, bir dost kimi xatirəsi ilə əbədiyyət
qazandı. O, Azərbaycan şeirinin unudulmaz Əli Kərimi
oldu. Onun varisi Paşa Kərimovla Əlyazmalar İnstitutunda
görüşdük.
İlk kitabı Moskvada nəşr olunmuşdu
- İlk
kitabı Moskvada nəşr edilmişdi. O dövrdə Moskvada
çap olunmaq, özü də ilk kitabı çap olunmaq
böyük üstünlük idi. Sonra eyni kitab Bakıda
çap edildi. İlk kitabın Moskvada çap olunmasına səbəb
nə idi?
- 1957-ci ildə
Moskvada Gənclərin VI Beynəlxalq Festivalı
keçirilmişdi və atamın "Üçüncü
atlı" poeması orada mükafata layiq
görülmüşdü. Ona görə kitab Moskvada nəşr
olunmuşdu və kitabda şeirləri, həm də festivalda
mükafata layiq görülmüş poema yer
almışdı.
- 60-cı illərdə
əksər müəlliflər seçilmək, fərqlənmək
üçün sərbəst şeirə üz tuturdu və
onlar həmin dövrün modernistləri idilər. Amma
heç biri Əli Kərim qədər uğurlu ola bilmədi.
O vaxt yaşınız az idi, lakin ola bilsin,
xatırlayırsız, atanız özü gənclərin sərbəst
şeirə meyillənməsinə necə
yanaşırdı?
- Əgər
atamın şeirlərini diqqətlə nəzərdən
keçirsəz görərsiz ki, o, ancaq sərbəstdə
yazmayıb. Onun hecada yazdığı çox uğurlu
şeirləri var.
- Bilirəm,
bu barədə ayrıca danışmaq istəyirdim, amma
söz düşdüsə buyurun, davam edim.
- Yəni onu
sırf sərbəstçi kimi tanımaq doğru deyil.
Əli Kərimi yenilikçi və novartor kimi tanımaq daha
yerində olar. Çünki o, hecada da yeni təfəkkür
tərzi ilə düşünüb yazan şair idi.
- Dövrə
nəzər salsaq görərik ki, o dövrdə hecada yazan
kifayət qədər uğurlu imzalar olub, çünki heca
bizə daha yaxındır, klassik şeir, folklor vəznidir.
Əli Kərimin hecada yazdığı şeirlər qədər
başqa şairlər də hecada uğurlu şeirlər
yazırdılar, amma Əli Kərimin sərbəst şeirləri
fərqlənirdi.
-
Aydındır. Demək istəyirəm ki, onun imzası ədəbiyyatda
fərdi yaradıcılıq üslubu ilə tanınır və
fərdilik atamın hecada yazdığı şeirlərdə
də var. O ki qaldı dediyiniz o sərbəstçilərə,
xatırlayıram Adil Rəsul, Fikrət Qoca, Fikrət
Sadıq, onlardan nisbətən gənclər Ələkbər
Salahzadə, İsa İsmayılzadə, Camal Yusifzadə və
başqaları bizim o vaxt Vaqif küçəsi-30
ünvanındakı yarızirzəmi evimizə tez-tez gəlib-gedirdilər
və adlarını çəkdiyim adamlar
yaradıcılıq cəhətdən Əli Kərimə yaxın
adamlar idilər. Əli Kərimdən sonra Ə.Salahzadə,
İ.İsmayılzadə və başqaları bu yolu
uğurla davam etdirdilər. Amma məsələ ondadır ki,
hər birinin özünün fərdi yaradıcılıq
üslubu var. Sizə bir məsələni deyim: ümumiyyətlə,
ciddi şairlərin hər birinin öz fərdi
yaradıclıq üslubu olmalıdır. Amma Əli Kərimdən
yazanların əksəriyyəti - Yaşar Qarayev, Rəsul
Rza, Asif Əfəndiyev, akademik Tofiq Hacıyev, Vaqif və
Cavanşir Yusiflilər və başqaları - onun fərdi
yaradıcılıq üslubuna xüsusi diqqət
ayırıblar.
Fərdi yaradıcılıq üslubu olan şair
- Burada
qeyri-adi heç nə yoxdur, Paşa müəllim. Əli Kərim
dedikdə elə fərdi və fərqli yaradıcılıq
üslubu yada düşür...
-
Aydındır. Deməyim odur ki, əgər belə ciddi ədəbiyyat
adamları onun fərdi yaradıcılıq üslubuna bu qədər
diqqət ayırırlarsa, demək, Əli Kərimin fərdi
yaradıcılıq üslubu digər şairlərdən
seçilir. Əslində, fərdi yaradıcılıq
üslubu olmayan şairlər haqqında heç
danışmağa da dəyməz. Adlarını çəkdiyim
alimlər Əli Kərim haqqında yazarkən fərdi
yaradıcılıq üslubu digərlərindən ciddi
şəkildə fərqlənən bir imzadan söz
açırlar.
Poetik ruhu tükənmişdimi nəsr yazmağa
başladı?
- Əli Kərim
şair kimi əvəzsiz idi. Belə gözəl və dillər
əzbəri olan şeirlərin müəllifi nədən
birdən-birə "Pillələr" romanı yazmaq fikrinə
düşdü. Adətən, şeirdən nəsrə
keçənlər poeziyada tükəndiklərini hiss etdikləri
üçün hekayə, roman yazmağa başlayırlar.
- Yox, deməzdim
"Pillələr" birdən-birə yaranıb. Bu roman ilk
dəfə 1964-cü ildə "Azərbaycan"
jurnalında çap olunmuşdu və böyük
diskussiyalara səbəb olmuşdu.
- Məni
maraqlandıran başqa şeydir. Nə oldu ki, Əli Kərim
birdən-birə roman yazdı? Poetik ruhunun tükəndiyinimi
hiss etmişdi?
- Yox, qətiyyən. Siz də qeyd elədiz, rəhmətlik
akademik Tofiq Hacıyev də yazmışdı, "Pillələr"
poetik üslubda yazılmış nəsrdir. Və Əli Kərimin
nəsri tək "Pillələr"lə bitmir, onun hekayələri
də var. "Mavi nəğmənin sahilində" adlı
çox maraqlı povesti də var. Bu povest tam olmasa da, müəyyən
qədər avtobioqrafik sayıla bilər, çünki burada
Əli Kərimin atasının obrazı var. Burada onun gənclik
illəri, Göyçayda yaşadığı dövr əks
olunub. Üstəlik, öz obrazı da var. O, atasının
obrazını "Pillələr" romanında da verib,
şeirlərində də ata obrazı var. Ümumiyyətlə,
onun yaradıcılığında avtobioqrafik meyillər
güclüdür. Atam "Pillələr"dən sonra da çox
yaxşı şeirlər yazıb, yəni tükənməkdən
söhbət gedə bilməz.
O, Kafkanı çox sevirdi
- Əli Kərimin
yaradıcılığında dünya ədəbiyyatının
təsiri nə qədər idi?
- O, mənim
yaddaşımda yazan adamdan daha çox oxuyan adam kimi qalıb.
Çox güclü mütaliəsi vardı, rus dilində
çox rahat oxuyurdu və dünya nəsrinə yaxından bələd
idi. Sevdiyi müəlliflərin başında E.Heminquey
dururdu. Folkneri, Remarkı oxuyurdu. H.Böllü,
Kafkanı çox sevirdi və onların təsirini atamın
nəsrində hiss edirəm. Bir dəfə Moskvadan gələndə
özü ilə çoxlu kitab gətirmişdi. Rus dilini
çöx gözəl bilir və rusdilli ədəbiyyatı
çox sərbəst oxuyurdu. Dostların onun ətrafına
toplaşmasının bir səbəbi də kitablar idi. Onlar
birlikdə bu kitabları müzakirə edirdilər. O, bizə
də, yaxınlarına da kitabı sevdirə bilirdi.
Əli Kərimin
güclü yumor hissi vardı. Bir də görürdün
otağı qəhqəhə alıb başına, gedib
baxırdın, hamı uğunub gedib, bircə ondan başqa. Nəsə
danışıb hamını güldürürdü, amma
özünün heç dodağı da tərpənmirdi. Bu
yumor hissi onun bütün yaradıcılığında var.
Əli Kərim
haqqında xeyli kitab yazılıb. Feyzi Mustafayevin "Dinmə,
ey kədər" və Altay Məmmədovun
"Tanıdığım Əli Kərim"
kitablarını qeyd etmək istəyirəm. Həmin
kitablardan da atamın xarakterini aydın təsəvvür etmək
mümkündür. Sakit adam idi, amma yeri gələndə elə
bu sakitliyini, təmkinini qoruyaraq mahiyyəti açıb deyə
bilirdi.
- Ailənin
böyük övladı sizsiz. Sizdən başqa iki
qardaşınız - Azər və Orxan - var. Allah Orxan müəllimə
rəhmət eləsin, çox gənc yaşında
dünyadan getdi, ruhu şad olsun. Paşa müəllim, siz
atanızı 10 yaşınız olanda itirmisiz. Atadan sonra
böyük qardaş olmaq, evin böyük övladı olmaq
necə idi.
- Bir
qardaşım Orxan iqtisadçı idi, ortancıl
qardaşım riyaziyyatçıdır, mənsə ədəbiyyatı
seçdim. Mənim ədəbiyyatı seçməyimin səbəbi
atamın kitabları, ədəbiyyatı mənə sevdirməsi
idi. Bəlkə də elə ailənin böyük
övladı olduğuma görə mühüm bir vəzifəni
öz üzərimə götürdüm - Əli Kərim ədəbi
irsinin nəşri. Əslinə qalsa, elə onun irsini
araşdıranlardan biri də mənəm. Kiminsə bir
müəllif haqqında yazıb-yazmamasından asılı
olmayaraq - əlbəttə, yazmaqları çox
yaxşıdır - ən vacib olan məsələlər həmin
müəllifin əsərlərinin və xatirələrinin
çap olunmasıdır. Ömrüm boyu atamın əsərlərinin
çapı ilə məşğul oldum. Varis kimi borcumu bunda
görürdüm və bunu da elədim.
Bu mənim
üçün çox çətin bir iş idi,
çünki atam yaradıcılığa çox həssas
yanaşırdı və o, dünyasını dəyişdikdən
sonra xeyli çap edilməmiş əlyazması üzə
çıxdı, onları çapa hazırlamaq məsuliyyət
tələb edirdi. Yəni onun ölümündən sonra bir
neçə kitabı çıxdı ki,
sağlığında çap olunmamışdı. Elə əsərlərini
çap etməzdən əvvəl özümüzə sual
verirdik: "O özü bunu çap etdirərdimi?!". Biz
onun yaradıcılığına həm də bu meyarla
yanaşdıq.
Varis olmağımın yükünü daha çox
bunda gördüm
- Ümumiyyətlə,
Əli Kərimin oğlu olmaq həyatda sizə nə verdi? Bu
sizə müəyyən yollar açdı, yoxsa mane oldu? Yəni
Əli Kərimin oğlu olmaqla fərqli nə
qazandınız? Söhbət birbaşa sizin şəxsi həyatınızdan
gedir.
-
Yaşadığımız dövrdə insanların
hansı meyarlarına görə dəyərləndirildiyini
siz də bilirsiz. Yəni yazıçı, şair
övladı olmağın bu dövrdə elə bir xüsusi
üstünlüyü yoxdur.
- Amma o
dövrdə var idi axı...
- O dövrdə
şeirə, ümumiyyətlə, ədəbiyyata olan
hörmət və məhəbbət şairin,
yazıçının övladına da bir növ dəstək
olurdu. Sizə bir şey deyim: Əli Kərim çox
danışan adam deyildi, tənhalığı sevirdi. Məclislərdə
də çox danışmırdı. Birdən hansısa
şeirin ilk misraları yaranırdı və kənara çəkilib
öz aləminə qapılırdı. Sükut və xəyal
psixologiyası. Yəqin, şair elə belə
olmalıdır. Amma dünyasını dəyişəndın
sonra gördüm, bu sakit adamın çoxlu dostu var imiş.
Artıq xeyli vaxt ötüb və həmin dostların
çoxu vəfat edib. Lakin onu sevirdilər bu adamlar. Atam
susqunluğu, xəyalpərəstliyi və bayaq dediyim kimi,
yerində işlətdiyi yumoru ilə özünü sevdirə
bilmişdi.
- Bayaq dediz
ki, dostları tez-tez evə gəlib-gedirdilər. Yəqin, evdə
tez-tez süfrə açılır, yeyib-içmək məclisləri
də qurulurdu...
-
Yeyib-içmək məclislərindən daha çox söz,
ədəbiyyat məclisləri qurulurdu. Axı elə
güclü imkanları da yox idi, cavan idi hamısı.
Bir yaş böyük olsa da atama ustad deyirdi
- Bilirsiz nə
soruşmaq istəyirəm: həmin məclislərdə daha
çox hansı dostun, yəni konkret olaraq kimin səsi
qulaqlarınızda qalıb?
- Altay Məmmədovun
səsi. Gəncədə yaşayırdı, gözəl
dramaturq və nasir idi. Bax, Altay müəllim də sakit təbiətli
adam idi, amma o da özünü sevdirə bilmişdi. Şagirdləri,
müəllim kollektivi onu çox istəyirdi. Atam
dünyasını dəyişəndən sonra da Altay müəllim
bizi unutmadı, həmişə gəlib-gedir, əlaqə
saxlayırdı. Elə mən də Altay müəllimin ailəsinin
xeyrində-şərində iştirak etməyə
çalışıram. Əli Kərim yoxdur, Altay müəllim
yoxdur, amma övladlar, ailələr arasında əlaqələr
qalıb. Sonra öz xarakterinə, səsinə,
danışığına görə də Əli Kərimə
oxşayan, onun kimi sakitliyi sevən Adil Rəsulun səsi
qulaqlarımdadır. Mirzə Babayevin ifasında məşhur
"Limanda" mahnısının sözləri onun idi. Fikrət
Sadıq... atamdan 1 yaş böyük olsa da, ondan sonra ədəbiyyata
gəlsə də, Əli Kərimi özünə ustad
sayırdı. Atif Zeynallını da xatırlaya bilərəm.
Açığını deyim ki, onlar dünyadan
köçəndə elə bilmişəm ən yaxın
adamlarımdan kimisə itirirəm.
- Bir qədər
əvvəl dediniz ki, Əli Kərimin şeirləri daha
çox avtobioqrafik xarakter daşıyır. Belə
çıxır ki, "Qaytar ana borcunu" şeiri də
avtobioqrafikdir? Elə isə bu şeirin qəhrəmanının
prototipi kimdir?
- Avtobioqrafik
də demək olar. Əli Kərimin yaxın bir dostu vardı,
prototip onun qardaşıdır. Amma bu, bir nəfəri nəzərə
almaqla yazılan şeir deyil. 1950-ci illərdə kəndlərdən,
rayonlardan şəhərə gənclərin böyük
axını vardı, təhsil almaq, iş tapmaq
üçün gəlir, sonra qəbul olsalar da, olmasalar da,
iş tapsalar da, tapmasalar da şəhərdə
qalırdılar. Sonradan onların çoxu "Qaytar ana
borcunu"n qəhrəmanına çevrilirdi. Mən həmin
şeirin konkret prototipini tanıyırdım.
Rəsul Rza ilə həmyerli idi
- Müxtəlif
yazılarda Əli Kərimin ədəbi camedə
tanınmasında, qəbul olunmasında, müəyyən mənada
üzə çıxmasında Xalq şairi Rəsul
Rzanın adı və nüfuzu hallanır. Əli Kərimin Rəsul
Rzaya münasibəti necə idi və burada yerliçilikdən
doğan doğmalıq olubmu? Yəni Rəsul müəllim və
Əli Kərim göyçaylı idilər...
- Rəsul
Rzaya münasibəti çox yaxşı idi. Deyə bilmərəm
yerliçilik nə dərəcədə rol oynayıb, amma
bayaq dedik ki, Əli Kərim anadan istedadlı doğulmuşdu.
Bir istedadlı adama kömək etmək böyüklük
göstəricisidir. Atam ağsaqqallara, özündən
böyüklərə çox hörmətlə
yanaşırdı. Yaşlı şairlərimizin arasında
yazı üslubları fərqli də olsa Rəsul Rza ilə
Əhməd Cəmilə böyük hörməti vardı.
Üstəlik, Rəsul Rza ilə onları həm də ruh
yaxınlığı birləşdirirdi, ikisi də sərbəstdə
yazırdı. Atam Rəsul Rzanın 50 illiyinə gözəl
bir şeir də həsr eləmişdi. Əslinə qalsa, Rəsul
Rza böyük düşünən adam olub, inanmıram
yerliçilik nəsə rol oynaya, sadəcə, Əli Kərimin
istedadını görüb və ona dəstək olub.
Ümumiyyətlə,
atamı köhnə kişilərin həyat tərzi,
davranışı çox maraqlandırırdı. Bir Məmməd
Əkbər vardı, uzun illər redaksiyalarda, nəşriyyatlarda
mürəttib işləmişdi, yaşlı adam idi, Cavidi, C.Məmmədquluzadəni, M.S.Ordubadini
görmüşdü. Onunla uzun-uzun söhbətlər edirdi,
Cavidin, Mirzə Cəlilin xasiyyətini,
davranışını soruşurdu.
- Paşa
müəllim, sizə bir sumqayıtlını maraqlandıran
sual vermək istəyirəm. Sumqayıtda
doğulub-böyümüşəm, mənim
üçün xüsusilə maraqlıdır. Uzun illərdir
Sumqayıtda Əli Kərim adına poeziya klubu fəaliyyət
göstərir və son illər şəhər İcra
Hakimiyyətinin başçısı Zakir Fərəcov
klubun fəaliyyəti üçün çox gözəl
bir bina ayırıb. Əlaqəniz varmı həmin klubla? Bir
də... ümumiyyətlə, müəyyən məqamlarda
Sumqayıt və Əli Kərim adı assosiasiya doğurur.
Biri 70 yaşı olsa belə hələ də gənclik
şəhəri kimi xatırlanan, biri də elə 38
yaşında əbədi olaraq gənc qalan Əli Kərim...
- Əvvəllər
olurdum. Vaqif İbrahimin sağlığında müxtəlif
görüşlərə dəvət edirdilər. Bəli,
yeni, gözəl bina ayrılmasından da xəbərim var. Təəssüf
ki, son illərdə nəsə dəvət olunmuram. O ki
qaldı Sumqayıta, elə mən özüm də
Sumqayıtı çox sevirəm, çünki atam da
Sumqayıtı çox sevib, orada dostları olub - Feyzi
Mustafayev, Vaqif İbrahim, Əşrəf Veysəlli və
başqaları. Atam dəfələrlə məni də
özü ilə Sumqayıta aparıb görüşlərə
gedirdi. Atamdan sonra da mənim Sumqayıta münasibətim həmişə
doğma olub.
- Özünüz
necə, bu gün Əli Kərimin şeirlərini oxuyursuz və
zaman keçdikcə o şeirlər sizin üşün adiləşmir
ki?
- Məncə,
Əli Kərimin şeirləri heç vaxt adiləşə
bilməz. İki əsrdə yaşayan bir insanam və bu
şeirlər mənim təfəkkürümə çox
yaxındır. Mənə elə gəlir ki, təkcə mən
bu fikirdə deyiləm. Ola bilsin gənclər ədəbiyyatı
bir o qədər oxumurlar, amma ədəbiyyatdan az-çox
başı çıxanlar üçün Əli Kərim
heç vaxt adiləşə bilməz. Bunu təkcə
Əli Kərimin oğlu olduğum üçün demirəm.
Ədəbiyyatşünasam və mənə hər şeyi
bəyəndirmək o qədər də asan deyil.
Formalaşmış bədii zövqüm var. Əli Kərimin
şeirlərinin əksəriyyəti beynimdə
yaşayır, amma buna baxmayaraq yenə o şeirləri
açıb oxuyuram və onun həyatdan olan istəyini hələ
indi, yavaş-yavaş dərk edə bilirəm.
-
Sağlığında şöhrət və sərvət
zirvəsinə çıxan elə adamlar var ki, həyatdan
gedən kimi unudulur. Amma Əli Kərim 50 ildən
artıqdır həyatda yoxdur və hələ də
xatırlanır, sevilir. Həyat fanidir və bir gün biz də
dünyanı tərk edəcəyik amma həyat
üçün elə bir resept varmı ki unudulmayasan,
yaddaşlarda sevilərək qalasan. Siz necə, dünyadan gedəndən
sonra xatırlanacağınıza əminsiz?
Bir gün o dünyada üz-üzə gələcəksiz...
- Bilirsiz necədir?
Biz bir şeydə xoşbəxt adamlarıq, çünki
Əli Kərim kimi heç bir dəstəyi olmayan adamın həyatda
öz yerini tapa bilməsinin və qısa ömür
yaşayıb həyatdan getsə də, əbədiyyət
qazandığının şahidiyik. Bunu Müşfiq
haqqında da, dünyanın müxtəlif yerlərində
yaşayan və əbədiyyət qazanan adamlar haqqında da
demək olar. Ədəbiyyat bu cəhətdən həm
yaxşı meydandır, həm də çox qəddar yerdir.
Bu meydanda ancaq istedadlılar əbədi yaşayır. Atama bu
xoşbəxtlik nəsib olduğuna görə mən də
özümü xoşbəxt hesab edirəm, çünki
onun adı ilə bir yerdə biz də yaşayacağıq.
- Otaqda tək
qalanda, yorulanda, sıxılanda Əli Kərimin hansı
şeiri keçir beyninizdən? Onun hansı misralarını
daha çox pıçıldayırsız?
- Çox
şeirini... Hər ovqatın öz şeiri var, bəlkə də.
Ailəmə, övladlarıma tez-tez dediyim misralar budur:
"Sevgisi də soyuq idi
təzə əkini hər bəladan
hifz eləyən qalın qar kimi...".
Yəni sevgi əkini
- münasibətləri saxlamaq üçün soyuqdur və
ata məhəbbəti də belə olmalıdır. Bu
misraları övladlarım da əzbər bilir.
- O dünyaya
inanırsız?
-
İnanıram...
- Bir qədər əvvəl də dedik, həyat
fanidir və gec-tez hamımız bu dünyadan gedəcəyik.
Və sevdiklərimizin
çoxu haqq dünyasındadır. O dünyada Əli Kərimlə
görşüsəndə ona nə deyəcəksiz?
-
Məncə, Əli Kərimlə o dünyada
qarşılaşsaq belə başa düşəcəyəm
ki, mən də yaxşı tərəfdəyəm, yəni
cəzalandırılan tərəfdə deyiləm. Və mənə
elə gəlir ki, görüşsək uzun müddət hər
ikimiz susacağıq, sonra kim ilk sözü deyəcək, kim
danışmağa başlayacaq, deyə bilmərəm...
Çünki Əli Kərim demək istədiyi sözlərin
çoxunu elə üzünün ifadəsi ilə deyirdi. Mənimsə
qəribə xüsusiyyətim var, ürəyimcə olmayan
adama münasibətim o anda sifətimdən oxunur...
Söhbətləşdi:
Əyyub QİYAS
Ədəbiyyat qəzeti. – 2020. – 29 fevral. –S.10-11