Varislər
Cəmil ƏMİROV: “Musiqi onun həyatının
mənası idi”
"Varislər"in bugünkü
qonağı XX əsr Azərbaycan peşəkar musiqi sənətinin
unudulmaz simalarından biri, SSRİ xalq artisti, ictimai xadim,
Sosialist Əməyi Qəhrəmanı, SSRİ Dövlət
mükafatı laureatı, əsərləri dünyanın ən
məşhur konsert salonlarını fəth etmiş Fikrət
Əmirovun varisi, tanınmış musiqiçi, bəstəkar,
Ü.Hacıbəyli adına BMA-nın əməkdaşı
Cəmil Əmirovdur.
1922-ci ildə qədim Gəncədə,
dövrünün məşhur musiqiçisi və peşəkar
tar ifaçısı Məşədi Cəmilin ailəsində
dünyaya göz açmışdı. Ailənin
əsli-kökü cənnət Qarabağdan, gözəlliklər
məskəni Şuşadan idi. Balaca Fikrətdə
ilk musiqi marağını atası oyatmışdı.
Fikrət Əmirov ilk musiqi təhsilini Gəncədə,
atasının açdığı musiqi məktəbində
aldı. Həmin məktəbdə gələcəyin Qənbər
Hüseynli, Telman Hacıyev kimi məşhur musiqiçiləri
yetişdi.
Fikrət Əmirov
bütün yaradıcılığı boyu milli musiqimizin təəssübkeşi
oldu. Onun əsərləri özündə
Azərbaycan xalqının milli ruhunu, milli mənliyini əks
etdirdi. Bu unudulmaz insan, böyük sənətkar
və əvəzsiz şəxsiyyətin varisi,
tanınmış bəstəkar Cəmil Əmirovla AYB-də
görüşdük.
- Fikrət Əmirov Azərbaycan
peşəkar musiqi sənətinin ən nəhəng simalarından
biridir. Üzeyir bəy əvəzsiz peşəkar
musiqi məktəbi yaratdı və onun yetirmələri bu məktəbi
ləyaqətlə davam etdirdilər. Məhz Fikrət
Əmirov, Qara Qarayev, Niyazi, Arif Məlikov, Cövdət
Hacıyev, Soltan Hacıbəyov və onlarca məşhur sima
bu məktəbdə yetişdi. Fikrət
Əmirov mənim aləmimdə dünyanın
seçilmiş adamlarından biridir. Bir peşəkar
musiqiçi, həm də varis kimi o böyük insanı necə
təqdim edərdiniz bizə?
Royalın altında
-
Qısaca belə deyə bilərəm; atam həm zəngin
insan, həm də çox sadə idi. Məncə,
dahi insanlar üçün sadəlik normal əxlaqi keyfiyyətdir.
O, sənətinə həddən artıq tələbkar idi. Yumoru sevirdi. Dostları çox
deyildi, amma dostluq etdiyi adamların hamısı sınaqdan
çıxmış, etibarlı insanlar idi.
Ömrünün ilk yarısında həyatı çətinliklərlə
yadda qalmışdı. O, çətinlik nə olduğunu bilirdi və
heç vaxt çətinlikdən başını itirmirdi, əksinə,
hər dəfə çətinliyə düşəndə
bundan yaxşı məna çıxarmağa
çalışırdı. Elə bu keyfiyyətlərinə
görə mən onu həm bir ata, həm də dahi şəxsiyyət
kimi qəbul edirəm.
Evimizdə danışıq səsindən çox
musiqi səsi eşidilirdi. Ağlım kəsəndən
mən musiqi səsi ilə böyümüşəm. Evdə çox gözəl əhval-ruhiyyə
vardı. Anam, bacım, mən başa
düşürdük ki, atam öz otağında işləyir
və ona mane olmaq olmaz. Ona görə də
digər otaqlarda bacardığımız qədər sakit
davranmağa çalışırdıq.
3-4 yaşım olanda günümün çox hissəsini
atamın kabinetində keçirirdim. Razılaşmışdıq,
sakitliyi qorumaq şərtilə gedib royalın altına girir,
orada onun fəaliyyətini izləyir, musiqi dinləyirdim.
Sonra bir küncə çəkilirdim və məni
yuxu aparırdı, oyananda yenə musiqi səsinə gözlərimi
açırdım. Onun gününün
bütün hissəsi sərt qrafiklə tənzimlənmişdi.
Erkən oyanırdı yuxudan, bir stəkan
çay içib, məşğul olurdu. Başqa
vacib işləri olmayanda, günortalar 1-2 saat yatıb dincini
alır, sonra yenidən işlərinə davam edirdi. Çox nadir hallarda işdən yorulanda, yaxud fikrini
dağıtmaq istəyəndə gəlib bir qədər
televizora baxırdı. Bir sözlə, gecə-gündüz
çalışırdı.
Tale elə gətirdi ki, bir neçə dəfə
onunla SSRİ Bəstəkarlar İttifaqının
yaradıcılıq evlərində istirahət etməyə
getdim. Mən orada onun necə şövqlə, gərgin
rejimdə işlədiyinin şahidi olmuşam. Sadəcə, orada royaldan istifadə vaxtını
öz aramızda bölürdük. O, gəzintiyə
çıxanda mən məşğul olurdum. Çox
vaxt gecələr işləyirdi, çünki orada gecə-gündüz
yaradıcılıqla məşğul olmağa şərait
vardı.
- Cəmil müəllim, bir qədər
əvvəl dediniz ki, Fikrət Əmirov gərgin iş rejimi
ilə yaradıcılıqla məşğul olurdu.
Yaradıcılıq evindəki şəraiti başa
düşdük, xüsusi koteclərdir, işləməyə
hər cür imkan var, amma Bakıda vəziyyət başqa
cürdür axı. Qonşular narazılıq
etmirdi?
Qonşulardan üzr istədim
- Atam
işləyəndə qonşuların səsi belə
çıxmırdı, amma mən qoşulanda vəziyyət
bir qədər başqa cür olurdu. Tərslikdən,
mən də gecələr keçirdim royal arxasına. Nə etmək olar?! Yaradıcılıqdır.
Yaxşı ki, bu yaxınlarda köhnə
qonşularımdan bir neçəsini görüb
üzrxahlıq etdim. Bu, məndən
asılı olan bir şey deyil. Bir də
görürsən gecə saat ikidə ağlına nəsə
gəlir, durub onu qaydaya salmalısan. Üstəlik,
həm də konservatoriyada oxuyurdum, dərslərimlə məşğul
olmalıydım.
- Əlbəttə,
musiqiçi digər yaradıcı işlərdən fərqli
olaraq, bir qədər səs-küylü peşədir. Rəssam sakitcə, fırçası ilə, rəngləri
ilə işləyir, yazıçı kompüterin
klavişlərini döyəcləyir, amma musiqiçi...
mütləq səsi çıxmalıdır.
- Əlbəttə.
Hətta iş elə gətirdi ki, öz pianomu xarab elədim.
Çünki səsini boğmaq üçün müxtəlif
vasitələrə əl atırdım, içinə sellofan
çəkirdim və s. Sonra, ümumiyyətlə, səsi
batdı, usta çağırdıq, az
qala pianomu yenidən yığıb mənə verdi.
- Yaradıcı adamlar daha çox
azad olmağa can atırlar. Sərbəst olmaq, yalnız
özünə hesabat vermək istəyirlər. Bu barədə
ətraflı danışdıq: F.Əmirov evdə
çalışırdı, amma bildiyimiz kimi, onun vaxtı,
sadəcə, evdə royal arxasında keçməyib:
Bakı Filarmoniyasının direktoru, Opera və Balet
Teatrının direktoru, Bəstəkarlar İttifaqının
sədri, Ali Sovetin deputatı və s. Bütün bunlar həm
də ciddi məmur işləridir, ictimai fəaliyyət tələb
edir adamdan. Bu məmurluq onu yorurdumu? Az-çox eşitmişik də, aktyor, müğənni
zümrəsi azacıq şöhrət daddısa, iddiası
böyüyür, şıltaqlıqları artır, dahilik xəstəliyinə
tutulur. Necə dil tapa bilirdi bu adamlarla?
Dahilərlə işləmək və
xəstəlik
- Əlbəttə, çox yorurdu belə işlər
onu və bezirdi. İstəmirdi, amma məcbur idi. Bilirdilər mülayim xasiyyəti var, hər şeyə
görə bezdirirdilər onu. Elə xəstəlik
tapması da bu səbəbdən oldu, əsəb, stres...
axırda diabet tapdı.
- Fikrət Əmirov dahi Üzeyir
Hacıbəylinin tələbəsi idi. Təsadüf elə
gətirib ki, son bir neçə söhbətimdə o
böyük şəxsiyyət, o dahi insan həmsöhbətlərim
tərəfindən ehtiramla, hörmətlə
xatırlanıb və məlum olub ki, Üzeyir bəy əvəzsiz
müəllim, gözəl insan olmaqla yanaşı, həm də
öz xeyirxahlığı, qayğıkeşliyi ilə
neçə-neçə istedadlı gəncin yetişməsinə
dəstək olub, ailələri ağır repressiyanın cəngindən
xilas edib və s. Bir sözlə, kim Üzeyir bəyi
xatırlayırsa, onun haqqında yalnız işıqlı
sözlər söyləyir. Təbii, bu adamlar onu bir insan kimi
xarakterizə edirlər, amma Fikrət Əmirov
üçün o, həm də bir müəllim idi və
atanız öz müəllimini necə xatırlayırdı?
Fikrət Əmirov özü də dünya şöhrətli
bəstəkardır və dünyanın
sayılıb-seçilən çox az
saylı musiqiçisindən biri hesab olunur.
Üzeyir bəy olmasaydı
-
Heç bilmirəm o epitetləri necə ifadə edim?! Bilirsiniz necədir, günah olmasın, Üzeyir bəy
atam üçün Tanrı idi. Üzeyir
bəyin dahiliyini mən Azərbaycan musiqisi olan hər yerdə,
hər addımda hiss edirəm. Atam bu insan
haqqında saatlarla danışmaqdan yorulmurdu, hətta dəfələrlə
onun haqqında məqələlər yazmış, xatirələrini
bölüşmüşdü. Onun bir
pedaqoq kimi, insan kimi portretini verməyə cəhd etmişdi.
Atamın xatirələrindən, anamın söhbətlərindən
xatırlayıram: Üzeyir bəy dünyasını dəyişəndə
atam çox sarsılıb. "Üzeyir bəyin xatirəsinə"
adlı balaca bir əsəri də var. Sizə bir söz deyim:
əgər Üzeyir bəy olmasaydı, musiqimiz bütünlüklə
başqa cür olardı, başqa istiqamətdə inkişaf
edərdi. Mən bunu indiyə qədər hiss edirəm. Əminəm, zaman keçdikcə bu dahi şəxsiyyətin,
bu əvəzsiz musiqiçinin yaradıcı keyfiyyətlərinə,
fəaliyyətinə daha dəqiq qiymət veriləcək.
Zamanını dəqiq xatırlamıram, Q.Qarayevlə
C.Hacıyevi Moskva Konservatoriyasına, D.Şostakoviçin
sinfində təhsil almağa göndərirlər. Təbii, atam da onlarla birlikdə
Moskvada təhsil almağı ürəyindən keçirib,
amma Üzeyir bəy mane olub: "Moskva sənlik deyil, səni
orada korlayarlar", - deyib.
- Maraqlıdır, niyə elə
deyib?
Üzeyir bəy ona niyə
mane oldu?
- O vaxt
Moskva mühiti başqa cür idi. Orada
Şostakoviç vardı, daha modern meyillərə axın
vardı. Üzeyir bəy istəmirdi
atamın yaradıcılığındakı millilik ruhu dəyişsin.
Q.Qarayevin əsərlərini dinləyərkən
bunu o dəqiqə başa düşmək olur. Təbii, Q.Qarayev çox böyük sənətkardır
və onun Azərbaycan musiqisində öz yeri var. Əlbəttə,
onun yaradıcılığındakı milliliyi də danmaq
olmaz, amma fərqli üslubu var. Cövdət Hacıyevin də
əsərlərində fərqli üslubu görmək olur.
Üzeyir bəyin uzaqgörənliyi idi,
F.Əmirovu Bakıda saxladı və milli musiqimiz bununla fərqli
yaradıcı tərzlər nümayiş edə bildi.
- Moskvaya gedə bilmədiyi
üçün sonradan təəssüflənmirdi ki?
- Qətiyyən!
Yox, sonradan Üzeyir bəyin bu addımını
başa düşmüşdü. Əlbəttə, o
vaxt cavan olanda yəqin ki, ürəyindən keçirib
Moskvaya getməyi, amma zaman keçdi və atam başa
düşdü ki, müəllimi - özü də Üzeyir
bəy kimi bir müəllim - onun məhz hansı keyfiyyətlərinə
görə Bakıda qalmasını istəyib. Hər şey ola bilərdi. Atam da Moskva, yaxud Leninqrad
Konservatoriyasına gedə bilərdi, amma artıq onun da
yaradıcılıq üslubu fərqli olacaqdı. Müəllimdən çox şey
asılıdır və yəqin, o mühitdə atam başqa
təsirə düşəcəkdi.
- Bildiyimə görə, onun ilk səhnə
əsəri "Ürəkaçanlar" və
"Gözünüz aydın" musiqili komediyaları olub.
Tələbə ikən yazılan əsərlər
- Bəli.
Bu əsərləri də Üzeyir bəyin təklifi
ilə yazıb.
- Necə
düşünürsünüz, bu musiqili komediyaları
böyük musiqiyə, simfonik əsərlərə bir
keçid hesab etmək olarmı?
- Məncə,
yox. Bunlar ayrı-ayrı şeylərdir. Adını çəkdiyiniz əsərləri o,
konservatoriya tələbəsi olarkən yazıb. "Kürd-Ovşarı" və "Şur"
simfonik muğamları da onun tələbəlik illərinə,
1948-ci ilə təsadüf edir.
- Cəmil müəllim, mən
musiqiçi deyiləm, amma gözəl musiqiləri dinləməyi
sevirəm. Mənim üçün peşəkar
musiqidə janr fərqi yoxdur. Saatlarla
simfoniya, yaxud caz, ya da elə klassik ifaları dinləyə və
bundan zövq ala bilərəm. Mənim üçün
maraqlıdır, təbii ki, oxucularımız
üçün də maraqlı olacaq: F.Əmirovun
yaradıcılığında fərqli olan nə idi?
"Şur" və "Kürd-Ovşarı" az qala dünyanın bütün ən məşhur
konsert salonlarında, teatr səhnələrində səslənib
və səslənir. Bu musiqilərin özəlliyi
nədir, dünya dinləyicisini niyə cəlb edir?
Dünyanı gəzən musiqi
- İlk növbədə istedad, millilik və peşəkarlıq. Muğamın
şöbələri bu musiqilərdə çox dəqiqliklə
işlənib. Ən peşəkar
muğam ifaçıları belə, bu musiqiləri dinləyəndə
orada nəsə qüsur tapa bilmirlər. Yəni
hər şey, necə deyərlər, zərgər dəqiqliyi
ilədir. Çünki özü
muğamı gözəl bilirdi və hamısını tarda
ifa edirdi. Üstəlik, bu musiqiləri yazanda çox
peşəkar məsləhətçiləri olub:
"Şur"un məsləhətçisi
Qurban Pirimov, "Kürd-Ovşarı"nın məsləhətçisi
isə Seyid Şuşinski olub. Növbəti
simfonik muğamın -
"Gülüstan-Bayatı-Şiraz"ın isə məsləhətçisi
məşhur tarzən Bəhram Mansurov idi. Yaxın dost
idilər. Saatlarla bizdə oturub işləyirdilər.
Bəhram əmi muğamı pərdə-pərdə
çalırdı, atam dinləyirdi, "bunu bir də təkrar
elə, burda saxla, qayıt filan yerə" və s. Yəni
qızğın iş gedirdi və məhz buna görə həmin
musiqilər dünya şöhrəti qazandı.
- F.Əmirov C.Cabbarlının
"Sevil" pyesi əsasında "Sevil"
operasını yazıb. O vaxt bu pyes kifayət qədər
populyar idi və demək olar, Azərbaycanda fəaliyyət
göstərən bütün teatrların səhnəsində
tamaşaya qoyulurdu. Eyniadlı opera yazmaq
hansı zərurətdən yaranmışdı?
Tarixdə ilk lirik-dramatik opera
- Mən
1957-ci ildə anadan olmuşam, "Sevil"in premyerası isə
1953-cü ildə baş tutub. Yəni atamın
31 yaşı olanda. Detalları dəqiq
bilmirəm, amma əsər dövlət sifarişi ilə
yazılıb və qısa zaman ərzində məşhurlaşıb.
Bu, bizim musiqi tariximizdə yazılmış ilk
lirik-dramatik opera hesab olunur.
- "Min bir gecə"
baleti Fikrət Əmirov musiqisinin zirvəsi hesab olunur. Simfonik muğamlardan, musiqili komediyalardan, operadan
danışdıq, bu ənənələr Azərbaycan
musiqisində vardı, amma balet janrı bizim üçün
təzə idi. Bir daha soruşuram, axı bu musiqinin özəlliyi
nə idi ki, dünya tamaşaçısı
ifaçıları da, təbii, müəllifi də ayaq
üstə alqışlayırdı?!
İncəsənət qəddar
yerdir
-
Bilirsiniz, incəsənət çox qəddar yerdir. Üstəlik, dünya tamaşaçısı
ikiqat qəddardır, ona hər şeyi asanlıqla sevdirmək
mümkün deyil. Əlbəttə, bu
misiqilərin qeyri-adi tərəfləri vardı və
tamaşaçı bunu hiss edirdi. İlk
növbədə, peşəkarlıq. İstedad! Milliliyi saxlamaq şərtilə, modernizmdən
yararlanmaq. Bunlara əməl etmək asan
deyil, amma bunu bacaran adamlar dahilərdir. Atamın
əsərləri, elə başqa istedadlı və peşəkar
bəstəkarlarımızın əsərləri də son
dərəcə düzgün qurulduğu üçün
dünya tamaşaçısı və ən nüfuzlu musiqi
tənqidçiləri tərəfindən yüksək dəyərləndirilib.
- Mənə elə gəlir ki, siz
"Min bir gecə" baletinə başqa teatrların da səhnəsində
baxmısınız. Sizin üçün belə
tamaşalardan ən yaddaqalanı hansıdır? Hansı teatrın səhnəsində olub bu hadisə?
Mərakeş səfəri
- Bizim Opera və Balet Teatrımız 1982-ci ildə Mərakeşə
qastrol səfərinə getmişdi. Rəhmətlik Zakir
Bağırov aparmışdı bizi. Yaradıcı və
texniki heyətlə birlikdə yüz nəfərdən
çox adam getmişdik. O vaxt mən
"Qobustan" musiqi qrupuna rəhbərlik edirdim. Akif İslamzadə solistimiz idi. Biz
də operanın truppasına qoşulub getmişdik. Bir ay Mərakeşdə olduq. Oradakı
çıxışlar möhtəşəm idi. Rabatdakı ilk tamaşa hələ də gözlərim
önündədir. Tamaşaçı
reaksiyası bizi çaşdırmışdı. İnsanlar nəsə kosmik bir şeylə
qarşılaşmışdılar, sanki. Ərəb tamaşaçısının bu musiqini
belə qarşılaması möhtəşəm idi. Atam özü də məəttəl
qalmışdı. Az qala əllərində
gəzdirirdilər onu.
- Bir az Məşədi
Cəmil haqqında danışaq. Bu adam
Fikrət Əmirovun atası olmaqla yanaşı, həm də
Gəncədə ilk musiqi məktəbi açan, ilk
tamaşalar verən, həyatını musiqiyə, teatra, sənətə
bağlayan peşəkar tar ifaçısı, ziyalı olub.
Siz də babanızın adını
daşıyırsınız...
Muğamlarımızı ilk dəfə
nota köçürən adam
- Məsələ
orasındadır ki, babam Məşədi Cəmil rəhmətə
gedəndə atamın altı yaşı olub. Amma
yəqin ki, bu altı ildə Məşədi Cəmil
atamın həyatına müəyyən qədər təsir
edə bilib və bu təsir Fikrət Əmirovun həyatında
iz qoyub. Babamın qəfil ölümü
atama çox pis təsir edib və sarsıntı uzun zaman onu
tərk etməyib. Babamın ifa etdiyi musiqi alətləri
evdə qalıbmış: tar, kanon, ud. Atam
danışırdı: "Bir gün necə oldusa, gəlib
tarın simlərinə toxundum. Tardan qəribə
səs çıxdı, elə bil kimsə onu incitmişdi və
tar ağlayırdı. Qorxdum". Beləcə, onun atasının musiqi alətləri
ilə dostluğu başlayıb və qət edib ki,
musiqiçi olacaq. Tardan başlayıb və
digər alətlərdə də ifa etməyi öyrənib.
Gəncə camaatı indi də Məşədi Cəmilin
xeyirxah işlərini xatırlayır, ehtiramla yad edirlər. O, Gəncədə ilk
musiqi texnikumunu təsis edib. İlk musiqi məktəbini
yaradıb. Yəni bu ilklər çoxdur.
Atamın 90 illik yubileyi ilə əlaqədar
Heydər Əliyev Fondu gözəl tərtibatda mükəmməl
bir kitab nəşr etdirdi və həmin kitabda atamla
yanaşı, babam Məşədi Cəmil haqqında da xeyli
maraqlı məlumat toplanıb.
Bildiyiniz kimi, Məşədi Cəmil əslən
şuşalı idi, Gəncəyə
köçmüşdü. Gəncədən İstanbula gedib
iki il orada peşəkar musiqi təhsili
almışdı. O, burada not öyrənmişdi və ilk dəfə
muğamı nota köçürmüşdü. Bu barədə
İstanbulda nəşr olunan qəzetlərdə məlumatlar
gedib və s. Məşədi Cəmil səhnə üçün
ilk musiqi yazanlardan biri olub. Gəncədə,
Tiflisdə verilən belə tamaşalarda özü də
lazım olanda dirijor kimi, aktyor kimi çıxış edib.
Üzeyir bəylə çox yaxın
münasibəti olub. Babam
dünyasını dəyişdikdən sonra rəhmətlik
Bülbül atamı Üzeyir bəyin yanına aparıb və
deyib ki, bu oğlan Məşədi Cəmilin əmanətidir.
Üzeyir bəy atamı görəndə
gözləri dolub və o vaxtdan onu öz himayəsinə
götürüb.
Məşədi Cəmilin əmanəti
- Cəmil müəllim, Q.Qarayev,
F.Əmirov və Niyazi. Bu üç şəxsiyyət
sözün gerçək mənasında Azərbaycan musiqi və
mədəniyyəti tarixində xüsusi yeri olan dahilərdir.
Amma şayiələr gəzir, indi də
danışırlar: bu adamlar bir-birilə yola getməyib. Buna səbəb nə idi?! Niyə
yola getmirdilər?!
Bir-birilə düşmən olan
dahilər
- Yox,
şayiə deməzdim, gerçəklikdir. Tarixi
olduğu kimi göstərmək lazımdır. Bu adamlar, doğrudan da, yola getmirdilər. Sizə
bir şey deyim: burada şəxsi məsələlərdən,
şəxsi narazılıqlardan söhbət gedə bilməz,
sadəcə, onların aralarını vuranlar, ondan buna, bundan
ona yalandan söz aparıb-gətirənlər vardı. Fikrətə
deyirdilər ki, Qara Qarayev sənin haqqında belə dedi. Niyaziyə deyirdilər ki, Fikrət sənin arxanca
belə danışdı və s. Yəni suyu bulandıranlar
vardı. Sonra hər şey
aydınlaşardı, bir-birlərilə münasibətləri
düzələrdi və bir müddət sonra yenə
araqarışdıranlar çıxırdı
ortalığa, hər şey əvvəlki kimi olurdu.
Qara Qarayev dünyasını dəyişəndə atam
özündə deyildi. Onun dəfnindən qayıtdı evə,
göz yaşlarını saxlaya bilmirdi. Həkim
çağırmaq istəyirdik. Deyirdi,
siz başa düşmürsünüz ki, biz kimi itirdik, nə
böyüklükdə sənətkarı itirdik. Q.Qarayevin ölümü ona çox pis təsir etdi
və ömrünün sonuna qədər bu itki ilə
barışa bilmədi. Q.Qarayev dörd yaş
böyük idi atamdan, ondan iki il sonra atam dünyasını dəyişdi.
Bir neçə aydan sonra da Niyazi rəhmətə
getdi. Yəni iki ilin içində biz Azərbaycan
musiqisinin üç böyük simasını itirdik. Bu, ağır itkilər idi, həm ailələrə,
həm də bütünlüklə xalqımıza. İllər keçdi, bu gün də həmin o üç
sənətkar ehtiramla yad edilir, amma o
araqarışdıranları yada salan belə yoxdur.
- Bir az
F.Əmirovun ailəsindən danışaq. Məncə, siz
ailədə iki uşaq olmusunuz, amma, deyəsən,
böyük bacınız da var. Ümumiyyətlə, Fikrət
Əmirovun oğlu olmağın hansı özəllikləri
vardı? Atanıza görə hansı imtiyazlarınız
vardı, sizə güzəşt edənlər olurdumu?
İlk dəfə ailəsi
dağılmışdı
- Bəli,
biz iki uşaq olmuşuq, amma atam əvvəl bir dəfə
ailə qurub və həmin nikahdan bir bacımız olub. Atam o bacımızı da heç zaman öz qayğısından
kənarda saxlamadı və bizim də normal münasibətimiz
oldu.
Bilirsiniz, həm orta məktəbdə, həm də
konservatoriyada təhsil alanda həmişə
çalışdım ki, mənə Fikrət Əmirovun
oğlu kimi baxmasınlar. Hər şeyi
özüm eləmək istəyirdim, bəzən nail olurdum,
bəzən yox, amma alınmayanda sarsılmırdım.
Bilirdim, atam müdaxilə etsəydi, hər şey daha mükəmməl
ola bilərdi, ancaq mən özümü
daima atamdam asılı hiss etmək istəmirdim. Bilirdim ki, bir
gün atam olmayacaq... Özümü həmişə
o günə hazırlayırdım. Atam mənim
bu xüsusiyyətimi çox səmimi qəbul edirdi, razı
idi mənim bu xasiyyətimdən.
- Atanızın dostu az
olub, dediniz. Yaxşı, o az olan
dostları kim idi? Bir də, musiqidən başqa hobbisi
vardımı?
Dostları az olsa
da
- Rəşid
Behbudovla, Tofiq Quliyevlə yaxın idi. Şair Teymur Elçinlə
az qala qardaş kimi idilər. Niyazi ilə
dost idi. Tez-tez bu adamlar bizə gəlir, ya da biz
onlara gedirdik. O ki qaldı hobbi məsələsinə:
yaxşı işlədikdən sonra yaxşı da dincəlmək
istəyirdi.
- F.Əmirov cəmi 61 il
ömür yaşadı. İnsanın
yaşı artdıqca bu rəqəmin nə qədər
kiçik olduğunun fərqinə varır. O cür
möhtəşəm əsərlər, gərgin iş...
bütün bunlar, yəqin, onun sağlamlığından təsirsiz
ötüşmədi.
Anamdan sonrakı yarım il
-
Əslində, "Min bir gecə"dən sonra o, bir müddət
yaxşı dincəlməli, işə ara
verməliydi, amma dayanmadı, başqa əsərlərə
girişdi və "Nizami" baleti üzərində işləməyə
başladı. Özünü çox
yormuşdu. Sonra anam qəflətən
dünyasını dəyişdi və bu itki, ümumiyyətlə,
atamı yıxdı. Cəmi yarım il
fərq oldu aralarında. Anamdan sonrakı
yarım ildə atamı tanıya bilmirdim, uşaq kimi
olmuşdu, özünü itirmişdi. Gəncədən
tanıyıb sevmişdilər bir-birlərini. Anam Aida xanım Tibb Universitetini qırmızı
diplomla bitirmişdi, oftalmoloq idi, amma bir gün belə həkim
işləmədi, özünü bütünlüklə
ailəsinə, atama həsr etdi. Mən deyərdim,
onlar bir-birləri üçün yaranmışdılar və
ayrılıqda çox yaşaya bilmədilər.
Söhbətləşdi: Əyyub
QİYAS
Ədəbiyyat qəzeti.- 2020.- 4
iyul.- S.16-17.