Xoşbəxt küçənin
qadınları
Əgər evimə gəlsən, ey sevgili, bir fənər gətir mənə və balaca bir pəncərə ki, oradan, xoşbəxt küçənin adamlarını seyr edə bilim...
Füruğ Fərruxzad
Bu
mühazirələr məni tamam yorub, o qədər
yorulmuşam ki, dincəlmək üçün lap əvvələ
- daş dövrünə qayıtmaq istəyirəm. Amma təəssüf
ki, bu mümkünsüzdür. Telefonun zəng cədvəlinə
baxıram. Nərmindən 7 cavabsız zəng gəlib. Yəqin
ki, indi bərk əsəbiləşib. Geri yığıram.
3-cü çağırışda açır. Son zamanlar
yaxşı olmadığımı bildiyindən əsəbiliyini
və incikliyini mənə hiss etdirməməyə
çalışır. Deyir ki, həmişə getdiyimiz
bukkafedədir. Ayaqlarım birbaşa ora istiqamətlənir,
ürəyim isə əks tərəfə. Hava xəfif
küləklidir. Yəqin, bir azdan yağış
başlayacaq.
Həvəssiz
addımlarla içəri daxili oluram. Divarın küncündəki
divanda əyləşib. Bir əlində fincan, o birində
telefon var. Bilmirəm fincanın içində nə var.
Özüm üçün kiçik oyun qururam: Əgər
fincanın içində kofe olsa, Rəşid qayıdacaq,
çay olsa, yox. Birdən gözüm Nərminin
masasının qarşısındakı divar boyunca çəkilmiş
Van Qoqun "Ulduzlu gecə" rəsminə sataşır. Rəsmə
baxa-baxa onun yanına yaxınlaşıram, heç nə
demir. Gözü telefondadır. Hələ də fincanı
ağzından ayırmayıb. Mən isə yenidən
gözlərimi divardakı rəsmə zilləyib Van Qoqdan
danışmağa başlayıram.
- Bilirsən,
bu necə bədbəxt adam olub. Rəsmlərinin əksərində
sarı tonlar var. Sanki hər şeyi bir rəngdə
görürmüş. Maraqlıdır, görəsən, biz
də dünyanı bir rəngdə görsəydik, necə
olardı? Ya da bir mənada anlasaydıq. Məsələn, sadəcə,
bir ağac növü olsaydı, bir heyvan növü, bir fəsil
olsaydı, ya da bir ayrılıq növü... Van Qoq
qulağını kəsmişdi, dəhşətdi...
Nərmin
sözümü ağzımda qoyub, telefonu əlimə
tutuşdurur:
- Əsl
dəhşət budur... Doğrudan da, dünyanın
axırı gəlib, deyəsən.
Telefonu
götürüb baxıram. Feysbukda dostu şəkil
paylaşıb; bir it üzü üstə uzanıb. Bədəninin
yarısına qədər kapron corab geyindiriblər. Şəklin
üzərində "Çexiyada görülməmiş
xidmət. 70 avroya itlərlə cinsi əlaqəyə girmək
mümkündür" yazılıb. Nərmin dəhşətli
reaksiya verəcəyimi düşünür, mən isə
şəkli yaxınlaşdırıb baxıram. İtin
başını necə fağır-fağır,
yazıq-yazıq yerə qoymasını görürəm.
Ürəyim bulanır... Dinməz-söyləməz telefonu Nərminə
qaytarıram. Birdən gözüm stolun üstündəki
fincana sataşır. Boşdur, içində nə
olduğunu müəyyən etmək də çətindir..
Soruşmaq istəyirəm, amma fikrimdən
daşınıram.
Araya dərin
sükut çökür. Hiss edirəm ki, ürəyi
doludur. Nəsə demək istəyir, amma cəsarəti
çatmır. Ya da yanlış anlayacağımdan qorxur. Təkidlə
yemək yeməyimi istəsə də, yox deyib sifariş
etdiyim kofeni udumlayıram. Birdən danışmağa
başlayır. Uzun müddət dinməzcə onu dinləyirəm.
Fikrimsə tamam başqa yerdədir. Tanrını axtarmaqla
bağlı nələrdənsə bəhs edir.
Kofeni
yarılamışam. Nəsə demək istəyirəm, amma
söz tapmıram. Üzümü küçəyə
sarı çevirirəm. Pəncərələrə
yarıya qədər tutqun şüşə vurublar.
Yağış başlayıb, yolda şütüyən
maşınları görməyə
çalışıram, gözə dəymirlər. Yolu
görmək üçün ayağa durmalıyam, ya da
başımı qaldırmalıyam ki, boylanıb
görüm... Fikirləşirəm, bəlkə, o da
Tanrını belə tutqun şüşə arxasından
axtarıb görməyə çalışır, bəlkə,
başını bir az qaldırsa, ya da ağladığı,
sızladığı yerdən ayağa qalxsa, daha şəffaf
şüşə arxasından Tanrını görə bilər...
- Nəhayət,
tapdım, bax deyirəm, həyat da bu pəncərə kimidir.
Bəzi yerləri tutqun, bəzi yerləri şəffafdı.
Bəlkə, Tanrı da dayandığın yeri dəyişməyini
istəyir. Bəlkə, ayağa qalxıb, həyata pəncərənin
şəffaf tərəfindən baxmaq istəsən, onu
görəcəksən...
- Yox, mənim
həyatımın pəncərəsi yoxdur, o, dörd divardan
ibarətdir. Dörd qalın və keçilməz divardan...
- Amma bir
Şərq şeirində deyilir ki, "oyuqlar açırsan
otaqda, onlardır mənalı edən həmin
otağı". Məncə, yaşadığın hadisələr
də sənin ruhunda açılmış oyuqlardır, nə
qədər incitsə də, ağrıtsa da onlarsız həyatın
mənasız olardı. Onlara bağrında
açılmış yara kimi də baxa bilərsən, ruhunu
işıqlandıran oyuqlar kimi də. Nahaq yerə
Tanrını günahlandırırsan, o, ədalətlidir.
Biz ürəyimizə görə cəzalandırılır
və mükafatlandırılırıq.
- Mən
nə dərəcədə pis insanam ki, Tanrı atamı əlimdən
aldı, ya da yeganə sevdiyim insanı. Mən onu elə
sevirdim ki, atamı xəstə yatağında qoyub onunla
qaçmağa hazır idim. O isə məni yalnız qoydu. Nəyə
görə? Ona görə ki, mənim ürəyim
başqalarınkından daha pisdir?
- Bilirsən,
insanlar Tanrıdan soruşacağı sualları bir-birlərinə
verdikləri üçün əzab çəkirlər.
Çünki insanlar bu sualların qarşısında acizdirlər.
Bu sualı səni tərk edən adamın özü belə
cavablandıra bilməz. Sadəcə, deyə bilər ki, belə
yaxşıdır və ya səni sevmirəm. Amma bu belə,
dəqiq cavab deyil. Buna görə də yormamalısan
özünü. İnsanın daxili rahatlığı bilirsən
nə vaxt pozulur? Sual verəndə, amma yalnız
Tanrının cavablandıra biləcəyi sual. Heç fikir
verməmisən ki, sual verməyən, sorğulamayan insanlar
necə rahat yaşayırlar. Onlar hər səhər bir
dördbucaqdan çıxaraq bir dördbucağa əyləşib
başqa bir dördbucağa tələsirlər. Bütün
həyatları bu dördbucaqlar arasında dayanmadan təkrarlanan
hərəkətlərdən ibarət olur. Axırda axirət
dördbucağına gedirlər və hər şey
tamamlanır. Ömürləri boyu başqa heç nə barədə
düşünmürlər. Mən çox belə insan
görmüşəm. Amma unudurlar ki, axı
yaşadıqları yer dairəvidir. Bircə dəfə bunun
səbəbiylə maraqlansalar, bəlkə də, hər
şey başqa cür olardı.
Çaş-baş
adamlar kimi üzümə baxır. Nə
düşündüyünü anlaya bilmirəm. Qəfil nəsə
xatırlamış kimi gözləri parlayır:
- Yox niyə
ki, qoy, mən cavab verim. Özü də lap dəqiq cavab.
Redaktorum adını xatırlamadığım bir şairdən
danışıb qəmlənirdi həmişə. Uzaq
diyarlarda çox istedadlı bir şair
yaşayırmış. Lakin bütün istedadlılar kimi,
özündən xəbərsiz, başqalarının fikirlərinə
möhtac halda. Tez-tez yazdığı şeirləri
dostlarına, tanışlarına göndərib fikirlərini
soruşurmuş. Onlar da həmişə şeirləri pisləyir,
anlamır, üzə çıxarmamağı məsləhət
görür, bəziləri hətta fikir bildirməyə belə
can çəkirmişlər. Günlərin bir günü həmin
miskin şair bütün şeirlərini qonşusunun
qapısı ağzına qoyub intihar edir. Uzun illər sonra necə
olursa, şeirləri bir naşirin əlinə keçir və
çap olunur. Tezliklə hər kəs onun nə qədər
uğurlu və istedadlı olmasından yazır. Şeirləri
bir çox dilə tərcümə olunub dildən-dilə
dolaşır... O şairin taleyini özümkünə bənzədirəm.
Eynilə mən də onun kimi sevgimi yanlış insanlara,
yanlış ünvanlara göndərmişəm.
Yanlış olan mənim sevgim deyildi, sevdiyim insanlar idi...
Təklif
edirəm ki, bir az hava almağa çıxaq. Yağış
güclənib, yollardan sel gedir. Yağışdan qaçmaq əvəzinə,
düz altında dayanırıq. İldırım
çaxır, biz isə tərpənmirik. Rəşidin indi
harda olduğunu təxmin etməyə
çalışıram. Başqa bir qızla əl-ələ
yağışın altında gəzdiyini xəyal edirəm.
O saat da xəyalımdan daşınıram, çünki o
belə insan deyildi. Heç vaxt yağışın
altında gəzməz, xəstələnməkdən
qorxardı. Həm də çox eqoist idi. Çünki onu
belə böyütmüşdülər. Məsələn,
güllərin hamısını gül deyə
tanıtdırmışdılar. Onun üçün nərgiz
də, lalə də, qızılgül də, yasəmən
də, çobanyastığı da eyni idi. Onların
ayrı-ayrı gözəlliklərinin, qoxularının
olduğunu bilmirdi. Bilsə də, önəmsəmirdi.
Çobanyastığı almağa göndərsən,
tapmasa, nərgiz alıb gələrdi. Açıqlaması
da konkret idi: Nə fərqi var ki, gül güldür də...
İndi Nərminin bayaq danışdığı şair əhvalatını
xatırlayıram. Deyəsən, o haqlı idi...
Nərmin
qəfil əlimdən tutub məni yola tərəf çəkir:
- Gəl,
qaçaq marketdən siqaret alıb çəkək.
Bir
anlıq təklifindən diksinirəm, bərk ildırım
çaxır. Elə təsəvvür edirəm ki, bu
ildırım bizim üstümüzə düşdü və
öldük. O zaman bu dəhşətin də bir önəmi
qalmır.. Razılaşıram. Dəli kimi qaçaraq marketə
giririk, başdan ayağa suyun içindəyik. Cibindən qəpikləri
çıxarıb kassirin önünə tökür.
- Bizə
iki gilə siqaret verin.
Kassir qadın təəccübünü gizlədə bilmir, gözləri bərəlmiş halda iki siqaret uzadır. Siqaretlərin düzüldüyü sıradan bir alışqan götürüb əvvəl mənim əlimdəkini, sonra özününkünü yandırır. Çölə çıxırıq, qəhqəhə çəkib gülür, səsi qaranlıq küçəni başına götürür. Niyə belə elədiyini anlamağa çalışıram. Sanki özündən intiqam alır, amma kişilərin hərəkəti ilə. Əlimdən tutub məni yolun qırağındakı ən dalda yerə çəkir, su dizimizə qədər çatır, soyuqdan əsirik, siqaret əlimizdə titrəyir. Biz isə ürəkdən gülə-gülə qaranlıqda suyun içində oynayırıq. Sonra Rəşid də başda olmaqla dünyadakı bütün kişiləri söyməyə başlayır, lakin onların həyatlarındakı heç bir qadına toxunmadan, yamanlamadan. Burada bu qaranlığın, bu gölməçənin içində biz azadıq, xoşbəxtik. Bu qaranlıqda biz heç kimin heç kəsi deyilik. Burda bizi heç kim tanımır. Adımız, ünvanımız, həyatımız yoxdu... Bir anlıq içimdə qəribə arzu yaranır. Tanıdığım bütün qadınları bu küçəyə, bu oyuğa, bu qaranlığa çağırmaq istəyirəm. İstəyirəm ki, bir anlıq da olsa ünvanlarından, öhdəliklərindən qurtulub bu oyuqda özləri ilə üzləşsinlər. Və ümumi adları belə olsun: Xoşbəxt küçənin qadınları!
Yaxınlıqdan ötən maşınlar
uzaqdan görünən bu iki qaraltının nə
olduğunu dəqiqləşdirməyə
çalışırlar. Birdən o maşınlardan birinin
işığı üzümə düşür. Tez əlimdəki
siqareti suya tullayıb, əllərimlə üzümü
örtürəm...
Cahanxanım
SEYİDZADƏ
Ədəbiyyat qəzeti.- 2020.- 4
iyul.- S.26.