Silinməz hərflər əlifbası
"Bitməz
gün" şeirinin tarixçəsi
Səhər
Bəzən
kiminsə yoxluğu bizim qəlbimizdə "yuxuya gedir",
zaman keçdikcə, vaxt irəlilədikcə asta-asta o itki
"oyanır" və ondan sonra öz ömrünü -
bizimlə bağlı həyat hekayəsini danışır.
Atamın vəfatından, bu dünya ilə
vidalaşmasından sonra bəzən onu aylarla
xatırlamamışam, heç yadıma düşmədiyi
anlar da olub, amma hər zaman o anların fərqinə varanda
peşmanlıq bütün gücü ilə ürəyimi
sıyırıb. İllər ötür
və atamı hər keçən gün daha çox
xatırlayıram və bu yadasalmaların özü, artıq
müstəqil hadisələr kimi mənim üçün
unudulmaz xatirələrə çevrilib. Kim
bilir, bəlkə də, yaşasaydı heç onunla bu qədər
xatirəm olmayacaqdı. Məsələn,
xırda bir uğur qazananda atamı düşünürəm;
onun reaksiyasını təsəvvür etməyə
çalışıram, kitabım çap ediləndə
"o oxusaydı nə deyərdi" - deyə fikirləşirəm,
bu cür xiffətlərdən sonra zaman-zaman qara qanlar da
axır ürəyimdən. Onun
olmadığı günlərin versiyaları ilə
yaşamaq; "belə olsaydı, elə olardı"
xülyalarını götür-qoy etmək məndə daha
yadırğanmaz adətə çevrilib. Fəqət, elə ki, hansısa məqamda söhbət
atam haqqında danışmaqdan gedir, o saatca, sanki dilim quruyur,
nə zaman ki, onun barəsində yazmaq eşqinə
düşürəm həmin andaca qələmim susur.
Müxtəlif şeirlərimdə atam haqqında fraqmentlər
var, amma uzun illərdən sonra onun barəsində
düşündüklərimi, ölümündən
sonrakı ağır, ehtiyaclı günlərimi axır ki,
"Bitməz gün" adlı bir şeirə çevirə
bildim. Bu
şeir üç hissədən ibarətdir: "Səhər",
"Günorta" və "Axşam". Fəqət, bu
bölgü sadəcə, bütöv bir günü simvolizə
etmir, təkrarlanan saysız günləri, atamın hər
keçən gün ömrümdə artan "yoxluq dəqiqələri"ni mənalandırır. Yəni
bu şeirdə atamı itirdiyim gündən bəri həyatımda
təkrarlanan bir günün - bitməz bir günün
ağrı-acısını açmağa, dərd
üzünü göstərməyə, vərəqə
köçürməyə çalışmışam.
Atam səhər
açılana yaxın (1997-ci il, 10 dekabr)
dünyasını dəyişdi. Can üstə olanda anama
deyibmiş ki, uşaqları qohumlardan birinin evinə
aparın, ölümümü görməsinlər. Səhər üzü anam məni tələsik
geyindirdi və qardaşımla birgə dayımgilə
yolladı. Anamdan yarıyuxulu-yarıoyaq soruşdum ki, bu
vaxt dayımgilə niyə gedirik, dedi axşamüstü gəlib
aparacağıq sizi, indi atanı həkimə
aparmalıyıq. Həyətimizdən
çıxanda qonşumuz Eldar dayının atamın
otağında "Quran" oxuduğunu eşitdim. Ancaq düzü, evimizdəki qarışıq əhvaldan,
əlhaya düşən adamların qaçaqaçından
olanları tam başa düşə bilmədim.
Maraqlı bir gün keçirdik dayımgildə - haqq
dünyasında olan dayım oğlu, qardaşım və mən
cürbəcür oyunlar oynadıq, filmə baxdıq. Qardaşım
dayımın gəlinindən bir neçə dəfə
"atama nəsə olub?" deyə soruşdu, "bilmirəm"
cavabı aldı.
Axşam bizi evimizə apardılar, maşından
düşəndə gördüm ki, həmişə mənimlə
dalaşan, höcətlik eləyən, vurmaq üçün
əli gicişən qonşumuz doqqazımızın
qarşısında dayanıb. Görən kimi düz üstümə
gəldi, mənimlə çox mehriban danışdı, sabah oynayacağımız oyunlardan söz
açdı. Xoş rəftarından,
şirindilliyindən, qılıqlı
danışığından başa düşdüm ki, onun
mənə yazığı gəlir və beləcə
anladım ki, atam ölüb. Tez evə
qaçdım, ağlamaqdan, ağı, oxşama deməkdən
yorulmuş qadınlar döşəkcə atıb
oturmuşdular, içəri girən kimi hamısı "can
bala" deyə-deyə üzümdən öpdülər.
Yaxınlaşıb anamı qucaqladım, sonra nənəmin
yanında keçib oturdum, amma onlardan heç nə
soruşmadım. Ancaq bir gözüm atam
yatan otaqda idi. Fikirləşirdim ki, kaş
məni kimsə ora çağıra, beləcə otağa
baxmaq fürsətim yarana. Heç kim
çağırmadı. Nəhayət,
dayım gəlib nənəmlə hüzr barədə məsləhətləşəndə
gözlərindən oğurlanıb atamın otağına
keçdim, gördüm ki, yerini
yığışdırıb, yatağını da lap
qırağa çəkiblər. Beləcə
heç kəsdən bir söz soruşmadan atamın
ölümünü özüm üçün yəqinləşdirdim.
Bu mənim özümün özümə
aydınlaşdırdığım, başa
düşdüyüm ilk ölüm hadisəsi idi.
Müharibə
bitsə də, ab-havası ölkəmizdən tam çəkilib
getməmişdi, dava, qan-qada hər an gözlənilirdi,
camaat arasında elə hey savaş mövzulu söhbətlər
danışılırdı. Atamın itkisi ailəmizə
yuxu kimi gəlirdi, bizi bu röyadan oyatmağa isə heç
kəs ürək eləmirdi:
Sübhdü
- sənin yoxluğunun səhər çağıdı:
hələ tənbəl-tənbəl oyanırıq sənsizlikdən,
gözlərimizi ovuruq yoxluğunun əlləriylə,
sönmüş müharibənin tüstüsü çəkilməyib
ölkədən.
Atamın ölümündən sonra dostlarından bir
neçəsi ara-sıra ailəmizə maddi yardım edir,
daim onun xatirəsini əziz tuturdular. Yadımdadır ki,
onların atamın vəfatından sonrakı
qayğıkeşlikləri, dürüst dostluqları evimizdəki
söhbətlərin əsas mövzularından idi. Uşaq ağlım o xeyirxah insanların, kölgəli
kişilərin hər birini gerçək qəhrəman nəzərində
qavrayırdı. Sonralar anam çörək
sexinə işə düzəldi, məni də özü ilə
bərabər aparırdı. Çörək
sexi dayımgilin həyətində idi. Bu
da bizim üçün əvəzsiz bir təsəlli
sayılırdı ki, özgə qapılarına düşməmişik.
İş axşamüstü başlayıb
sübhə qədər çəkirdi, səhər
açılanda gözlərimizdən yuxu tökülə-tökülə
evə qayıdırdıq. Anam məni təkcə evə
gətirmirdi, həm də uzaqməqsədli addımlarla gələcəyə
aparırdı:
Sübhdü
- sənin yoxluğunun səhər çağıdı:
Yatağına
- anamın yanına su kimi dolmuşam,
o isə
gələcəyimizi düşünə-düşünə
alnımdakı
ahdan öpür.
Dostlarının
etibarını qayğılarımızla
ölçürük,
hələ bizi sənə oxşadan adamların sayı çoxdu,
anamın
əlindən tutub gələcəyə keçirik.
O zamanlar
Kürdəmirdə su tapılmırdı, bəzən
qışda az-az gəlirdi, yazağzı isə tam kəsilirdi,
bir də noyabrda doyunca su üzü görürdük. Bir maşın suyu o vaxtkı pulla 30.000 manata (3
Şirvana) gətirirdilər. Bizim ailəyə
ayda iki maşın su lazım idi. Buna isə
imkan, pul nə gəzirdi?! Qardaşımın
ayağında problem vardı deyə, gündə iki qab su o,
on qab isə mən gətirirdim. Kürdəmirin
qızmar istisində su daşıyanda arabanın təkərləri
ərimiş asfalta batırdı və beləcə, çəkdiyim
zülm birə-beş artırdı. Yaşıdlarım,
sinif yoldaşlarım məni su daşıyan görəndə
çox utanırdım, ona görə də suyu günün
ən isti vaxtı günortalar - küçədə
heç kəs olmayanda gətirirdim. Günəş
bədənimi yandırır, saçlarımı qovururdu.
Qəlbimdə xiffət çəkirdim ki, atam olsaydı, bu
müşküllərə, qara qayğılı günlərə
tuş olmazdım, mən də atalılar kimi günorta sərinkeşin
yanında uzanar, axşamlar da bol sudan həyətə
səpib ürəyimcə sərinləyərdim:
Sübhdü
- sənin yoxluğunun səhər çağıdı:
arzularımızı mumyalamışıq,
ümidlərimizi soyuducu könlümüzdə dondurmuşuq.
Hələ
hər kəsin yaddaşı yerindədi, -
hamı
səni olduğun kimi xatırlayır.
Özümdən
böyük qablarla su daşıyıram,
bədənimin bütün xəritəsindən tər axır.
Kasıblıq ucbatından nəsə alanda səhv etməməyə
çalışardıq. Məsələn,
boşalmış xiyar, çürük pomidor, çox
sümüklü ət, kal qarpız, yaxşı yazmayan qələm,
lenti tez-tez dolaşan kaset almaq evdə əlavə problem,
söz-söhbət demək idi. Çünki
aldığımız şeyləri çölə atmaq
kimi lüksümüz, imkanımız yox idi. Ona görə də nəsə alanda min bir dəfə
ölçüb-biçirdik, yoxlayırdıq, dəbdə
olan qəliblə desək, sonacan incələyirdik.
Xalamgil, bəzən dayımgil bizə pay göndərirdilər
və həmin günlər ailəlikcə çox sevinirdik,
sanki onlar bizə pay-püşklə bərabər, yaşamaq
həvəsi də verirdilər, belə məqamlarda
özümüzü kimsəsiz, arxasız hiss etmirdik,
başqalarının evindən könlümüzə sevinc
hopurdu:
Sübhdü
- sənin yoxluğunun səhər çağıdı:
Hələ
kasıblıq təcrübəsiz qazanıram, -
qarpızı kəsdirib alıram,
qələmi yoxlayıb alıram,
kaseti
oxudub alıram.
Qurban
bayramlarında ətlə,
Novruzda
sovqatla ürəyimiz açılır,
özgə evlərindən toplanır sevincimiz
və mən
hələ Allahı əliaçıqlığından
tanıyıram.
Atamın vəfatından sonra nənəm dayımgildən
bizə köçdü. Bizə həyan, anama
qulaqyoldaşı oldu. O, bizim evimizin Allahdan qidalanan
ümid enerjisi, şükür çırağı idi. Nə müşkülümüz olsa kəsərli
təsəlli verər, qaraçuxamızın
yatmadığını xatırladardı. "Gözəgörünməz
kişi ağıla gəlməyən yerdən yetirəcək"
söyləyər, yaxud "Allah kimi darda qoyub ki, bizi də
darda qoya?", - deyə ritorik sualı ilə nisgilli ürəyimizə
su səpər və bizi darıxmağa, sıxılmağa,
gələcəyimizdən nigaran olmağa qoymazdı:
Sübhdü
- sənin yoxluğunun səhər çağıdı:
Nənəmin
dilindən ümid damcılayır könlümə:
sonra
damlalar toplanıb olur hikmətli bir dərya:
"Allah
kimi darda qoyub ki, bizi də darda qoya?!".
Doxsanıncı illərdə əksəriyyət həddən
artıq kasıb idi. Küçəmizdə transformator
partlamışdı və o zaman dövlətin imkanı yox
idi ki, hər xarab olanı düzəltsin, yaxud yenisiylə əvəzləsin.
Yeni transformator alsınlar deyə, küçəmizin
sayılıb-seçilən, ötkəm kişiləri
qapı-qapı düşüb pul yığırdılar.
Və 70-80 evdən gərək olan məbləği,
nə az-nə çox, düz altı aya yığdılar.
Və həmin altı ay ərzində qaranlığa
qaldıq. Gecələr çıraq
işığında söhbətləşir və ümid
edirdik ki, yaxın günlərdə işıqlar düzələcək
və yenidən televizora baxmaq bəxtəvərliyimizə
qovuşacağıq:
Sübhdü
- sənin yoxluğunun uşaq çağıdı:
imperiya
günəşi təzəcə sönüb ölkəmdə,
azadlıq lampasının başına
yığışmışıq,
üz-gözümüz kasıblıq hisindən qapqara,
əlimiz
nöyütlü,
yaş
odundu xəyallarımız, -
könül sobamızda asta-asta yanır,
amma
sümüyümüz qızmır ki qızmır.
Atamın
əlindən hər iş gəlirdi, o qədər səliqə-sahmanlı
işlər görərdi ki, çoxları zəhmətinin
bəhrəsinə mat qalar, "əhsən" deyərdilər.
Bəzən onun haqqında yarızarafat söyləyirdilər
ki, "Bəybalaya taxta ilə dəmir ver, onlardan adam da düzəldər". Ona
görə də əl damımızda çoxlu alətləri
var idi. Atam öləndən sonra ehtiyac
ucbatından bəzi alətlərini satmalı olduq, onsuz da evdə
o diləkləri işlədə bilən kimsə yox idi.
O zamanlar
biz (qardaşım, bacım və mən) haçan
ağlasaq, anamın ürəyi dözməzdi, elə bilərdi
ki, atasızlıqdan ağlayırıq. Sanki bütün dərdlərimiz
bir damın - atasızlığın altına
toplanmışdı:
Sübhdü
- sənin yoxluğunun uşaq çağıdı:
Hələ
ehtiyacdan bir hovur gizlənmək üçün
əl
damındakı dəmir-dümürünü,
ov alətlərini
satmamışıq,
hələ torpağın üzü soyumayıb,
hələ göz yaşımız sinəmizi yandırır,
nə
vaxt ağlasam, anam məni qucağına alır -
Allaha
sarı qaldırır...
Günorta
İllər keçdikcə ailədə atamın həyata
keçirə bilmədiyi arzuları haqqındakı söhbətlərimiz
çoxalırdı. Atamın yarımçıq
qalmış arzularını, gözündə solan istəklərini
biz - üç uşaq - iki qardaş və bir bacı öz
aramızda bölüşüb haçansa onları həyata
keçirməyi planlaşdırırdıq. Atamın ürəyində qalan çoxsaylı
arzularından əksərini reallaşdırmışıq,
amma gücümüz, imkanımız çatmayanları da
var. Xüsusən, atam böyük qardaşıma daha rahat,
qayğısız həyat qurmaq haqqında
düşünürdü. Qardaşımın
səhhət böhranlarına görə ona daha artıq
qayğıyla yanaşırdı. Mənim
haqqımdasa deyirdi ki, ondan narahat deyiləm, o, harda olsa, öz
başını saxlayacaq.
Günortadı
- sənin yoxluğunun qızmar vaxtıdı:
artıq
haqqında çoxdankı adam kimi danışırıq,
yaşaya
bilmədiyin günləri bir-birimizə paylayırıq -
hər
övladına neçə arzu, neçə ümid
düşür,
anam
xörəklər kimi ömrünü də ədalətlə
bölüşür...
Dayım oğlunun toyunda çəkilmiş bir şəkil
var, orda ailə üzvlərimizdən bircə mən yoxam. Toyda
uşaqlar ilə oynayırammış, səsləyiblər,
axtarıblar, ancaq tapmayıblar və həmin gündən mənsiz
bir foto yadigar qalıb. O fotoya nə zaman baxsam,
özümü onların yanında təsəvvür edirəm.
Qəribədir, atam sağ olanda onun olduğu
şəkillər mənə olduqca xoşbəxt anların,
nikbin dəqiqələrin yadigarı kimi
görünürdü. Onun vəfatından sonra isə,
sanki bizim dərd-sərimiz atamın fotolardakı
simasını çökdü:
Günortadı
- sənin yoxluğunun oğlan çağıdı:
anam təmizkar
bir gəlinidi payızın,
sübhdən süpürür sənli günlərin xəzəllərini,
o, bir
yandan yığır, ömür bir yandan tökür,
sevincin
qanı qaçıb üzümüzdə, ata.
xoşbəxt şəkillərimizə qayğılar
çökür...
Uşaq vaxtı nəyəsə sevinəndə, ürəkdən
güləndə o saat, sövq-təbii, atasız
olmağım yadıma düşür və qəlbimi dərin
kədər bürüyürdü. Necə ki, idman sevincləri tez
ötür, yalnız oyun ərzində ürəkdən
sevinirsən, sonra dərhal nikbin anların quş kimi
uçub gedir:
Günortadı
- sənin yoxluğunun qızmar vaxtıdı:
sevincimiz
idman sevincləritək tez ötür.
Allah bizi çiyinlərimizdən çəkib
böyüdür.
Orta məktəbdə oxuyanda məni ən incidən,
ürəyimi yaralayan təyin "rəhmətlik filankəsin
oğlu" sözləri idi. "Rəhmətlik" sözü
mənim yaddaşımda valideynini itirmiş birinin
yazıqlığını, bəxtsizliyini daha da qabardan, nəzərə
çarpdıran, təqdim edən bir təyin kimi qalıb:
Günortadı
- sənin yoxluğunun qızmar vaxtıdı:
mən
"rəhmətliyin oğlu",
bacım
"rəhmətliyin qızı"dır,
nənəmsə qocaman bir rəngsazdır -
könlümüzü ümidlərlə boyayır.
Əlbəttə, hər valideyn övladını
qorumağa, min cür bəlalardan hifz etməyə
çalışır, amma ata itkisi yaşanılmış
ailələrdə bu məqam daha qabarıq formada üzə
çıxır. Özündən asılı olmayaraq ana, atasız
uşaqlarını daim bəla qoynunda hiss edir, ətrafındakı
çox şeyi təhlükə daşıyıcısı
sanır. Anam da hər zaman bizdən narahat idi və
mümkün qədər bizi qanadları altına almağa
çalışırdı:
Günortadı
- sənin yoxluğunun oğlan çağıdı:
anam bir
almadı ki, bir üzü qız, bir üzü gəlin,
soyuq
günlərdə dolmuş buludları qovur göylərdən,
haqqın
dərgahına uzanan yorğun əlləri.
Axşam
Atamın ölümündən sonra anamın
arzuları günbəgün başqalaşırdı. Əvvəl-əvvəl
anam daha çox bizim üçün geyim-kecim, yemək almaq
haqqında düşünürdü, amma vaxt sovuşduqca,
bizim qayğılarımız da özümüzlə bərabər
böyüdükcə anamın istəklərinin
ünvanı da dəyişirdi:
Axşamdı
- sənin yoxluğunun zülmət çağıdı:
anam bir
zəhmət heykəlidi qayğı şəhərimizdə,
həyat
bir xəstədir ki,
çətinliklərimizlə
ağırlaşır halı,
qayğılarımızla birgə böyüyür anamın
xəyalları.
Bu
yaşanmışları, başımızdan ötənləri
yaza-yaza çətin bir günümüzü də
xatırlayıram: İndiki kimi yadımdadır, evdə yeməyə,
hətta çay ilə içməyə heç nəyimiz
yox idi. Lap dibə dirənmişdik, tərs kimi
pensiyalar da gecikirdi. Biz atasını itirən
uşaqlar üçün ayrılan müavinətdən
alırdıq, rayonlarda ona "yetimpulu" deyirlər. Nənəm evdəki acınacaqlı, ürəkdağlayan
vəziyyəti görüb məni gizlicə yanına
çağırdı, düyünçəsini - cib dəsmalını
açıb o vaxtın pulu ilə 12.000 manat (bir Şirvan, iki
Məmməd) pul çıxardı. Nənəm
bərəkətli dəsmalında o pulları
"Bukarban" adlı şəkər dərmanı
üçün saxlamışdı. O dərmanı
atmayanda nənəm halsızlaşır, bəzən isə
özündə olmurdu. Anam nənəmin mənə pul
verdiyini görüb acıqlı-acıqlı dedi: "O dərmanı
atmayanda halın qarışır, dərmanpulunu yemək-içməyə
vermə".
İki
saat sonra anamın başı işə qarışanda nənəm
məni tələsik yanına çağırıb dedi ki,
götür bu pulu, tez get mağazadan qənd, çay, kartof və
özünə saqqız alıb gəl. Pulu
alıb götürüldüm mağazaya. Küçəmizdən əsas yola dönən
kimi gördüm ki, yerə 10.000 (Bir Şirvan) manat pul
düşüb. Əlüstü
götürdüm. Tez
yaxınlıqdakı qapını döyüb içəri
girdim. Eyvanda iş görən qonşu qadından
soruşdum ki, bura düşən Bir Şirvan sizin deyil ki?
Qadın heç araşdırmadan, düşünmədən
"yox" dedi, ardıyca da əlavə etdi: "Dünən
bizdə toy var idi, yəqin, kiminsə cibindən
düşüb, götür, o da sənin şirinliyin". Əkildim dükana, nənəm deyənləri
alıb evə qayıtdım, olanları anama, nənəmə
danışdım. Nənəmin dərmanpulunu
da özünə qaytardım. Hamımız sevincli idik
və o pul bizim üçün sözün əsl mənasında
göydəndüşmə olmuşdu:
Anam həm
də bir xəyal körpəsidir:
bizimlə gələcəyə "iməkləyir", sabaha
yüyürür...
Hər
müşkülümüz bir əcəl məqamıdır,
ehtiyaclar
"əzrail" kimi əliboş geri dönmür.
İllər
ötdükcə anam da dəyişirdi, xasiyyətinə,
tövrünə zaman adladıqca bir kişi
mətinliyi, ötkəmliyi əlavə olunurdu. Ata qayğısını çəkmək, sanki
onu başqalaşdırırdı. Günün
qızmarında qalamızı əhəngləyəndə,
tutulan boruları təmizləyəndə - bir sözlə, kişi işləri görəndə onun
kölgəsinə baxıb fikrə gedirdim:
Axşamdı
- sənin yoxluğunun zülmət çağıdı:
çoxdan əzbərləmişəm
kişi
işləri görən anamın kölgəsin,
buxar
istisiylə qarsıyıb üzümü həyatın nəfəsi.
Artıq
müstəqil həyata atılandan sonra bəlalara tuş gəldiyim
günlər də az olmadı və hər
müşkülümdə atamın yoxluğunu daha dərindən,
təpədən-dırnağa duymağa başladım. Qəribədir
ki, onun ruhundan imdad istədiyim, kömək umduğum zamanlar
da az olmadı. Hər dəfə də
onun əlini çiynimdə hiss etdim, daim köməyimə
çatan Allah və kimsə (atamın ruhu) oldu. Mən həbsdə olanda atamın məzar
daşı çatlayıbmış. Həmin
hadisəni ailəmizdə hələ də mistik bir olay,
çoxyozumlu bir hadisə kimi mənalandırırdılar,
hesab edirdilər ki, atam o dünyada məndən narahat olub deyə,
başdaşı aralanıb. Doğrusunu isə Allah
bilir...
Axşamdı
- sənin yoxluğunun zülmət çağıdı:
Bir xəstəxana
qapısında,
zindan
divarları arasında,
bir məhkəmə
salonunda,
dayanıb baxdım uzaqlardakı məzarına.
Çarəsizlik
əllərimi cibimə saldı,
çiyinlərimi çəkdi,
İkimiz
bir adam olduq onda -
kölgən kölgəmə bələndi.
Rayonumuzdakı pambıq zavodu üçün parça
küplər tikirdik. Anam, bacım və mən saatlarla işləyirdik,
hər gün 2000 metr parçanı üç adama
biçib tikirdik. Gecəmiz-gündüzümüz
yox idi, biçilmiş parçaları cırdıqca, kəsildiyi
yerdən ayırdıqca onun bütün tozu nəfəsimizə
dolur, ciyərimizi bürüyürdü. Anam
tikiş maşınının əlcəyini fırlatmaqdan
qolunun əzələləri əməlli-başlı
qabarmışdı. Ancaq mən o işi
sevə-sevə, yorulmadan görürdüm. Çünki bilirdim ki, üç ay yayı işləsəm
də, bu cəhənnəm istisində nəfəsim kəsilənəcən
çalışsam da əldə etdiyimiz pula heç olmasa
özümə sentyabrda təzə məktəb paltarları
ala biləcəm. Beləcə, özüm də hiss etmədən,
ahəstə-ahəstə zəhmətə
alışmağa başlamışdım:
Axşamdı
- sənin yoxluğunun ahıl vaxtıdı:
fotoalbomuna baxıram,
əsgərsən, nişanlısan, evlisən,
zəhmətə öyrəşmiş ömrümün alın tərisən.
İnsan itkisi, yoxluğu ayrı-ayrı vaxt kəsimlərində
ifadə olunur.
Məsələn, toyumun başlamasına bir
saat qalmış qol saatıma baxıb atamı
düşünmüşəm, yaxud evimin divarına ilk
saatı asanda atam yadıma düşüb. Saatlar hərəsi
bir cür atamı xatırladıb mənə:
Axşamdı
- sənin yoxluğunun ahıl vaxtıdı:
qayğıların dumanından göz-gözü
görmür,
təkliyimin qoxusunu çəkirəm canıma,
ata, sənsizlik
dolub divar saatıma,
ömür saatıma,
qol
saatıma.
Atamın
vəfatından az qala 23 il keçir. Anam çoxdandır ki, nənəliyinin
dadını çıxardır, başı şirin
payların qayğılarına qarışıb. Şükür, əlimiz çörəyə
çatıb. Hər
üçümüz anamın qayğısını
gücümüz çatan qədər çəkirik.
Anamın Allaha bolluca şükür eləməsindən
belə yəqin edirəm ki, övladlarından narazı deyil.
Çox güman indi anamı firavan, rahat görən
atamın da çöhrəsində təbəssüm var:
Axşamdı
- sənin yoxluğunun zülmət vaxtıdı:
həyat
bizim üzümüzə qayğı
cığırları,
sənin
məzarına şaxta çatları salıb,
şükür, əllərimiz çörəyə çatıb
və
daha anamın ovcundakı zəhmət qırışları,
"Allah" sözünün altında qalıb.
Ötən
il mən bu şeiri yazarkən ancaq
yaşantılarıma söykənmişəm. Həyatımdan ötən, ancaq ürəyimin
harasındasa gizli qalan çətin günlər bu şeirdə,
sanki öz-özünə yerbəyer oldu. Yaşayarkən fərqinə varmazdım ki, o
günlər, həmin hadisələr, bir sözlə, ailəmizin
taleyi hansı dərəcədəsə poetik imiş,
şeir günlər, şeir dəqiqələr imiş, amma
görünür, biz fərqinə varmasaq da, o vaxtların da
öz poeziyası varmış. Musa Yaqub bir şeirində
yazır: "Orda bulanıq su hopur torpağa, burda üzə
çıxıb dönür bulağa". Doğrudan da, belədir,
haçansa lillənmiş duyğular sonradan bulaq kimi saf şəkildə
üzə çıxır, amma bir şərtlə ki,
torpağa hopan da, qaynayıb çıxan da saflıqdan
qidalansın...
11.05.2020
Fərid Hüseyn
Ədəbiyyat qəzeti.- 2020.- 11
iyul.- S.30-31.