Afarin Sajedi: "Qadınlara qarşı
dəyişiklikləri
görürəm, ancaq feminist
ideyalarını
müdafiə edən biri deyiləm"
Afarin
Sajedi özünəməxsus üslubu ilə əsərlər
yaradan iranlı rəssamdır. O, 1979-cu ildə Tehranda doğulub.
Tehran Azad Universitetinin sənət və memarlıq fakültəsinin
qrafika ixtisasından məzun olub. Tehranda bir
neçə dəfə
rəsm sərgiləri
keçirib. Rəssam dərin
duyğuları ifadə
edən əsərləri
ilə tanınır.
İlk baxışda iztirablı,
sıxıntılı, ağrılı
görünən iri qadın gözlərinin arxasında güclü və dözümlü bir simanı sezmək olar.
Rəssam
ingilis və fars dillərini
bilir. Əsərlərində "Fotoshop",
"Freehand" və "Painter" proqramlarından da istifadə edir.
O, müsahibəsində bildirib
ki, hamının içində gizlənib qalan qarışıqlığı
özümüzə göstərməyə
çalışır.
Afarin ilə reportaj bizə sözdə dəyərləri,
əngəlləri, dünyanı
çəkic ilə daha yaxşı hala gətirməyi deyil, səssizlik içində daha çox gücün olduğunu və bir çox sənətçinin də
səssizliyi seçdiyini
göstərdi.
Rəssam həm də bir fərd olaraq
bir-birinə bənzər,
cəsur gözəl qadın obrazları yaratmaqla səs-küy yaradan cəhaləti dağıtmağı aşılayır. O, özünəməxsus
sürreal üslubunda
balıqlardan, mətbəx
əşyalarından istifadə
edərək seçilir.
Onun ilk böyük sərgisi Romadakı "Doroti Sirk" qalereyasında keçirilib. O, həm
də əsərlərindəki
qadınların iki əsas qüvvəsini
"xəyalpərəst" və "sevən" qadınlar olaraq göstərir. Rəssamın əsərlərindəki qadınlar sənətçinin
həyatda müşahidə
etdiyi və həmin qadınların daxilindəki hissləri işıqlandırmasıdır.
Sajedinin sözlərinə görə,
onun hissetmə qabiliyyəti, hətta susqunluq şəraitində
belə özünü
dəyər və güc sütunlarına çevirir. Əsərlərindəki qadınlar da
susqun görünür.
Ancaq əsərdəki qadınların
daxilində bir bağırtı, etirazı
sezmək olur. Susmaq da bir etirazdır.
Qadın mövzusunda çəkdiyi
əsərlər onu
feminist kimi qələmə
versə də, ancaq qadın duyğuları əsas yer tutur. Onun tablolarındakı
qadınlara İran rejiminin qadınları da demək olar.
- Uşaqlığınızdan, böyüdüyünüz yerlərdən
bəhs edə bilərsinizmi?
- Demək olar ki, 15 il
Tehranda yaşamışam.
Mən qrafik layihəni, multiplikasiyanı, uşaqlar
üçün kitablar
və hətta film üçün hərəkətli
illüstrasiyalı əsərlər
çəkmişəm. 2009-cu ildən bu yana rəsmlə məşğulam.
- İncəsənəti necə təsvir edərsiz?
- Bu sual çoxbucaqlıdır.
Mən portretləri rəngləyəndə
detallarla, xarakterin emosiyaları ilə işləyirəm. Mən daxili
tərəfin illüstratoru
olduğumu da iddia etmirəm. Bəzən daxili tərəf mənim mövzumun sakitliyində gizlənir, bunu zillənmiş baxışlarda
və simvollarda anlamaq olar, bəzən
isə daxili tərəf, obrazın iç dünyası ön plana elə
çıxır ki, insan fiqurunun bütün əlamətləri
soyundurulur və yeni məxluq ortaya çıxır.
- Şəxsi stilinizi,
bədii üslubunuzu necə yaratdınız?
- Mənim işlərimin çoxu qadınları təsvir etməkdir. Mən fikirləşirəm ki, qadınları təsvir etməklə bir növ onların dərdinə şərik
oluram. Əlbəttə ki, qadın
fikrinin mürəkkəbliyi
və qarışıqlığı
mənim ideyalarıma
yön verir. Mənim istifadə etdiyim texnika, əsasən, akril və kətan
üzərində yağlı
boyadır. Sərgidəki şəkillərim isə
diyircəkli qələmlə
çəkilib. Hər yerdə
özümlə albom
və sadə karandaş götürüb
etüdlər edirəm.
- Ən çox
sevdiyiniz rəssam hansıdır?
- Leanardo Mysterious. Onun rəsmlərindəki işıqlandırmalar
və Allahabənzər
edam tabloları məni məftun edir.
- Həyat fəlsəfəniz
nədir?
- Həyat bizim çılpaq gözlə
gördüklərimiz deyil,
görülə bilənin
kənarındadır. Həyat fəlsəfəm
görünməyən dünyaları
təsvir etməkdir.
-
Ölmüş və ya
sağ sənətçilərdən
kimlərlə ikihəftəlik
səyahətə çıxardınız?
- Ha-ha... Çətin sualdır. Mən rejissor
seçəcəm. Filmləri çox
sevirəm. Bu, Lars Von
Trier olacaq. Mən onun
yaradıcılıq potensialını,
təfəkkürünü, psixi statusunu xoşlayıram. Onunla səfər
ərzində filmlər
barədə söhbətlər
edərdim.
- Stendal sindromu ilə qarşılaşmısınızmı?
- Bəli, Leanardo Mysteriousun əsərləri
ilə ilk dəfə
tanış olanda məni heyrətə gətirdi.
- Qarşıda bizi nə yeniliklər gözləyir?
- Romada "Doroti Sirk" qalereyası, Tehranda "Etemad" qalereyası ilə işləyirəm.
Söhbətləşdi: Dəniz Pənahova
Ədəbiyyat qəzeti.- 2020.- 18 iyul.- S.32.