Aygün
Xanızadə: "Dəli yığıncağı"nda
yaratdığı Molla Abbasa baxanda yazığım gəlmişdi
atama...
“Varislər”in qonağı Əməkdar
artist Hamlet Xanızadənin varisi Aygün Xanızadədir
“Varislər”in qonağı Azərbaycan teatr və kino
tarixində özünəməxsus ifası, əvəzolunmaz
səsi ilə yaşayan Əməkdar artist Hamlet Xanızadənin
varisi, Akademik Milli Dram Teatrının meneceri Aygün
Xanızadədir. P.S. Xatırlatmaq istəyirik ki, müsahibə məlum
karantin günlərdən bir müddət əvvəl baş
tutub.
1941-ci il Bakının Şağan qəsəbəsində,
həkim ailəsində dünyaya gəlmişdi. Atası oğlunun aktyor olmasına qarşı idi,
lakin heç kəs onun içindəki sönməz həvəsin
qarsışını ala bilmədi. Uşaqlıq
illəri müharibədən sonrakı Bakıda
keçmiş, qadağalar, çətinliklər, ehtiyac bir
çoxları kimi, onun da həyatında müəyyən
izlər buraxmışdı.
İncəsənət İnstitutunun aktyorluq fakültəsinin
tələbəsi olduğu vaxtdan istedadı, sənətə
olan marağı ilə diqqət çəkdi. Tədris
Teatrının səhnəsində yaratdığı rollar həm
müəllimlərin, həm də tələbə
dostlarının sevgisi ilə qarşılandı.
Tezliklə milli və dünya dramaturgiyası nümunələrindən
ifa etdiyi rollar geniş şəkildə teatr ictimaiyyətinin
diqqətini çəkdi və o, 1961-ci ildə gənc aktyor
kimi Azərbaycan Dövlət Akademik Teatrına dəvət
aldı.
Səhnədə və ekranda həyat verdiyi onlarca obraz
bu gün də tamaşaçıların yaddaşında
sevgi ilə xatırlanır. Həssas qəlbli
insan, istedadlı aktyor, bacarıqlı pedaqoq olan Hamlet
Xanızadənin varisi Aygün Xanızadə ilə Bakıdakı
çay evlərinin birində görüşüb söhbət
etdik.
HƏKİM
OLMAQ İSTƏMƏDİ
Bildiyimiz
kimi, Hamlet Xanızadə Şağan kəndində
anadan olmuşdu və Bakı camaatı müəyyən mənada
öz mühafizəkarlığı ilə seçilir. Üstəlik, 50-ci illərdə bu mühafizəkarlıq
daha da qabarıq idi. Nə əcəb ailədə
onun aktyor olmasına razılıq vermişdilər?
Yox, əksinə, ailədə onun aktyor olmasına
qarşı idilər. Babam da, nənəm də həkim olub.
Heç biri onun aktyor olmasını istəməyib.
İstəyiblər atam da onların yolunu davam
etdirsin - həkim olsun. Atam da əvvəlcə
sənədlərini tibb institutuna verib, amma imtahanlardan kəsilib
və evdə heç kəsə heç nə demədən
sənədlərini İncəsənət İnstitutuna verib
və müsabiqədən keçib.
Onun adı da Bakı ailələri üçün
yenilik idi.
Bakıda daha çox ənənəvi kişi
adlarına üstünlük verilir - Məmmədağa, Davud
və s. bu kimi adlar üstünlük təşkil edir, amma
Hamlet Şekspir qəhrəmanının adıdır...
Atam söhbət edəndə deyirdi ki, babam həkim olsa
da, ədəbiyyata, incəsənətə böyük maraq
göstərib. Mütaliəli adam olub. Təsəvvür edin, bibimin də adı Şekspir
qəhrəmanından götürülüb – Ofelya. Ailədə üç uşaq olublar. Amma əmimin adı, dediyiniz kimi, tipik bakılı
adıdır – Fazil.
Müəllimim olduğu, bir yerdə filmə çəkildiyimiz
üçün yaxşı xatırlayıram. Dərs
deyirdi, filmlərə çəkilirdi, dublyaja gedirdi,
televiziyadan dəvətlər alırdı, teatrın aktyoru
idi və s. Bütün bunlar yaxşı qonorar demək idi həm
də. Ailənin imkanları yaxşı
olmalıydı, yəqin.
Yox, deməzdim ailənin imkanları yaxşı idi. Doğrudur,
çox işləyirdi, amma imkanlar müəyyən çərçivə
daxilində idi. Ailəmizin
qayğıları çox idi, atamın ovaxtkı qazancı
bəs etmirdi və ana babam imkan düşdükcə ailəmizə
əl tuturdu. Anam Moskva Yüngül Sənaye
İnstitutunu bitirdikdən sonra qısa müddət işlədi,
sonra ailə ilə məşğul olmağa başladı.
O, TEATRDAN
KÜSMÜŞDÜ
Hamlet Xanızadə Akademik Teatrın üzdə olan
dörd-beş aktyorundan biri idi, amma sonra uzaqlaşdı
teatrdan. Bunun səbəbi nə idi? Nə olmuşdu
teatrda ona qarşı, kim dəymişdi xətrinə?
Zənnimcə, siz o səbəbi bilirsiniz.
Doğrudur,
teatrda onu incitmişdilər, amma kim
incitmişdi, niyə incitmişdi hələ indiyə qədər
bilmirik. Hal-hazırda bir vaxtlar atamın
çalışdığı teatrda işləyirəm.
Bilirəm, atam teatrdan incik getmişdi, amma kimdən
və nədən dəqiq heç nə deyə bilmərəm.
Anam bir dəfə bunun səbəbini soruşmuşdu ondan,
qısa cavab vermişdi: “Maaş azdır”. Məncə,
daha ciddi səbəb vardı. Ümumiyyətlə,
çox danışan adam deyildi...
Hamlet
Xanızadənin filmoqrafiyasına nəzər saldım,
çox zəngin bir siyahı var: çəkildiyi, səsləndirdiyi
obrazlar, dublyaj və s. Təbii ki, müasir
tamaşaçı onu yalnız rol aldığı filmlərdən
və retro teletamaşalardan tanıyır, amma teatrda onun
onlarca möhtəşəm ifası olub və tale elə gətirib
ki, onlardan bəzilərinə mən də baxmışam. Onun yaratdığı obrazlar arasında xüsusilə
sevdiklərim var, bəs siz necə, ailədə onun hansı
obrazını səbirsizliklə gözləyirsiniz?
“İmtahan”
filmi var, ali məktəb müəllimini
canlandırır. Qiyas obrazını.
O,
ƏDALƏTLİ ADAM İDİ
Hə, Anarın “Şəhərin yay günləri”
pyesi əsasında çəkilən filmi deyirsiniz.
Yəqin, odur. Fuad Poladov, Səfurə İbrahimova çəkilib həmin
filmdə. Mən həmin filmi hər dəfə
maraqla izləyirəm. Sanki həmin obrazda
atam öz xarakterini yaradıb. Atam da həmin filmdəki
Qiyas kimi təmiz, vicdanlı, ədalətsizliklə
barışmayan, haqqı nahaqqa qurban verməyən adam idi.
Yaratdığı müsbət obrazlar var ki, onlara bir sənətkar
kimi möhür vurub, amma elə bil daha çox xarakterik mənfi
qəhrəmanları ilə yadda qalıb Hamlet Xanızadə. Məsələn, “Yeddi
oğul istərəm”də Gizir: tək əllə at
çapır, silahdan istifadə edir və s. “Babək”də Xəlifə
Möhtəsim. Hamlet Xanızadə Xəlifə Möhtəsim
obrazı ilə insan nifrətinin ən pik
çalarlarını çatdıra bilib...
Məncə də Möhtəsim obrazı onun
yaratdığı mənfi rolların zirvəsi sayıla bilər. Bu obrazda
atamı tanımaq olmur. Mimikası,
gözlərinin ifadəsi, jestikulyasiya tam fərqlidir.
Tutaq ki, Gizir rolunda Gəray bəyin sağ əli kimi
yalnız onun tapşırıqlarını yerinə yetirir və
lazım gələndə öz bəyinə məsləhət
verirsə, Möhtəsimdə o, islam xəlifəsi kimi
mütləq güc sahibidir və həm də 20 il xilafətə
üsyan edən Babəkin əlindən cana doymuş bir
insandır. Atam bu obrazı dərinliyinə qədər
ifadə edə bilib. Məncə, o,
güc sahibi xəlifə Möhtəsim ilə insan Möhtəsimin
paralellərini doğru verib.
NİFRƏTİN
PİK HƏDDİNİ VERƏ BİLƏN AKTYOR
Tam doğru deyirsiniz. Dünya kinosunda əfsanə
olan aktyorlar var və mən hər dəfə Hamlet Xanızadənin
Möhtəsiminə baxarkən onun ifasını həmin o əfsanə
aktyorların fərqli ifaları ilə müqayisə edirəm
və qürur duyuram. Dediyiniz kimi, bir insan yalnız nifrətin
pik həddində öz düşməninə qarşı
Mötəsim qədər qəddar ola bilər
və Hamlet Xanızadə Möhtəsimin timsalında Babəkin
edam fərmanını son dərəcə yüksək sənətkarlıqla
canlandırıb.
O film
çəkiləndə biz uşaq idik, sonradan eşitdik ki,
bayaq haqqında danışdığınız epizod bir dubla
çəkilib. İlk baxışdan adamın
inanmağı gəlmir, çətin səhnədir, amma
sonra öz-özümə fikirləşirəm, bunu ikinci dəfə
vermək, o cür yüksək səviyyədə təqdim
etmək qeyri-mümkün bir şeydir. Əgər
o epizod iki və daha artıq dubla çəkilsəydi, atam
birinci dubldakı ifa tərzini, sadəcə, oynamağa məcbur
olacaqdı və bu, obrazın səmimiyyətini kölgələyəcəkdi.
Məncə, atam da, rejissor da doğru qərar
verib. “Arxadan vurulan zərbə” filmindəki
İmaj obrazı da müəyyən mənada mənfi roldur,
amma İmaja yazığım gəlir. Bir
də “Dəli yığıncağı” tamaşasında
yaratdığı Molla Abbasa baxanda yazığım gəlmişdi
atama. Balacaydıq o vaxt, premyeraya baxmağa
getmişdik, bir yer var, orada atamı itələyirdilər və
o, yıxılırdı. Bilirdim
tamaşadır, amma atama acıdım və ağladım.
Bütün zal çevrilib baxdı və tez məni
zaldan çıxartdılar.
Tale elə
gətirib ki, mən Hamlet Xanızadə ilə
“Cansıxıcı əhvalat” filmində birlikdə rol
almışam, filmdəki üç qardaşdan birini də mən
oynamışam. O vaxt, demək olar, hər gün dərsdən
sonra ya Hamlet müəllim, ya da ortancıl
qardaşımızı oynayan Rafiq Əliyev “Aktyor evi”nin qarşısından məni öz
maşınları ilə götürüb
Pirşağıya çəkilişə aparırdılar. Yolda sənətdən, ədəbiyyatdan,
dünyadan danışırdıq. Mən
Bakı kəndlərində onun nə qədər hörmətlə
qarşılandığını, camaatın onu necə
çox istədiyini görürdüm.
Yaşının az olmasına baxmayaraq onu
ağsaqqal kimi qəbul edirdilər, süfrə
açırdılar onun üçün. Bütün
bunlar kənarda belə idi, bəs qohum-əqrəba
arasında necə idi vəziyyət?
O,
DÜNYADAN GEDƏN KİMİ HAMI KƏNARA
ÇƏKİLDİ
Hamı onun xətrini istəyirdi, hörmətini
saxlayırdı. Məclisə girən kimi hamı
ayağa durub salamlayırdı onu, yuxarı başa çəkirdilər,
amma çox qəribədir, atam rəhmətə gedən
kimi hamısı çəkildi kənara.
Mənə də qəribə gəldi, çünki
bir müddət əvvəl Səməndər Rzayevin
qızı Rübabə xanımla söhbət etmişdim, o
da eyni fikirləri söyləmişdi. Daha çox
ana qohumlarının qayğısı ilə əhatə
olunduğunu demişdi. Nədən irəli
gəlir sonrakı bu soyuqluq?
Bilmirəm səbəb nədir. Təsəvvür edirsinizmi, bibim
atama çox bağlı idi, amma atamın qırxını
verib qurtardıq və təklif olundu ki, yaxın qohumlar evə
qalxsınlar, amma bibim gəlmədi və dedi ki,
qardaşımdan sonra mən o evə ayaq basa bilmərəm. O
gündən bu günə qədər ata qohumlarımdan, demək
olar, heç kəs bizi arayıb axtarmayıb. Düzdür,
xeyirdə-şərdə üz-üzə gəlirik. Bibim, əmim olan məclislərə gedirik, bizə
xəbər göndərirlər ki, gedib görüşək
onlarla, onda da biz getmirik.
Məncə, onların yaşını, statusunu nəzərə
alıb getmək, görüşmək olar.
Bilmirəm, bəzən ayaqlarım getmək istəyir,
ürəyim mane olur, bəzən də əksinə. Bilirsiniz necədir,
çətin günlərimizdə, tək
qaldığımız vaxtlarda yanımızda
olmalıydılar, biz o vaxt daha çox ehtiyac duyurduq onlara,
söhbət maddiyyatdan getmir, mənəvi ehtiyacdan gedir.
Məncə, indi çox gecdir.
QANLI 20
YANVAR ŞƏHİDLƏRİNDƏN BİRİ
1990-cı ildə Hamlet Xanızadə dünyasını
dəyişəndə 12 yaşınız olub, səhv etmirəmsə. Bildiyim qədərilə
ananız da işləmirdi o vaxta qədər. Kim gəlib-
gedirdi, kim dayaq dururdu sizə. Ətrafda
kimin varlığını daha çox hiss edirdiniz?
Ana babam, ana nənəm, ana qohumlarımız. Ata babamı
görməmişdim mən, erkən dünyadan getmişdi,
sonra da ata nənəm dünyasını dəyişdi.
Bibim və əmim qalmışdı, onlar da
bizi axtarmırdılar.
Əmi, yəni Bəxtiyar Xanızadənin atası?
Yox, Bəxtiyar Xanızadə atamın əmisi nəvəsidir. Bir az
uzaq sayılır. Münasibətimiz
yaxşıdır, işlə əlaqədar olaraq bəzən
tez-tez görüşürük və çox səmimi.
Amma atamın yubileyi keçirilirdi, zəng vurub
dəvət elədim, gəlmədi. Sonra
başqa bir tədbir oldu, yenə dəvət elədim, yenə
gəlmədi. Deyirlər, guya tədbirlərə
getmir.
Hə,
müəllimim olub mənim, bacarıqlı pedaqoq və
maraqlı layihələr müəllifi kimi xatırlayıram
Bəxtiyar Xanızadəni, həm də bir qədər
qapalı xarakterli adam kimi qalıb
yaddaşımda. Amma nə olur-olsun, Bəxtiyar
Xanızadənin adı çəkilən kimi Hamlet
Xanızadə yada düşür, ya da əksinə, Hamlet
Xanızadə deyiləndə Bəxtiyar Xanızadə
xatırlanır. Hər ikisi sevilən
adamdır mənim üçün, amma, təbii, Hamlet
Xanızadə xüsusilə doğma adamdır və tək
mənim üçün yox, əksər tamaşaçı
üçün doğmadır. Təsadüfi deyil ki,
o, dünyasını dəyişəndən sonra 1991-ci ildə
Əməkdar rəssam mərhum Mübariz Gəncəliyə
Hamlet müəllimin portretini sifariş verdim və düz 20 il həmin portret mənim iş otağımdan
asıldı. 2011-ci ildə Hamlet müəllimin
70 yaşı keçiriləndə məmnuniyyətlə həmin
portreti Dövlət Film Fonduna bağışladım.
Hə, yaxşı xatırlayıram, həmin tədbirdə
iştirak etmişdim. Film fondu təşkil etmişdi, fondun
direktoru, Əməkdar incəsənət xadimi, kinorejissor Cəmil
Quliyevin təşəbbüsü ilə baş tutmuşdi o
yubiley. O portreti də xatırlayıram.
Birlikdə
filmə çəkildiyimiz vaxt 1988-ci il
idi və artıq hadisələr başlamışdı. Hiss
edirdim, Hamlet müəllim necə əzab çəkir, ermənilərin
nankorluğunu, SSRİ rəhbərliyinin mövqeyini həzm
edə bilmirdi. Sonra da 1990-cı ilin məlum 20 Yanvar hadisələri
baş verdi və bu, onu sarsıtdı.
Ümumiyyətlə, emossional adam idi və
həmin ərəfədə “Qətl günü” filmində
eyni zamanda üç paralel obraz canlandırırdı.
Çox ağır çəkilişlər və çox
ağır iş rejimi vardı. Nə
danışırdı evdə? Hadisələr
ona necə təsir etmişdi?
“QƏTL
GÜNÜ” İLƏ SONLANAN ÖMÜR
Evdə matəm idi. Rəhmətlik aktyor
Bürcəli Əsgərov ilə qonşu idik, çox
yaxın münasibətlərimiz vardı. Atam Bürcəli əmi ilə bizdə nərd
oynayırdı, birdən 20 Yanvar hadisələri
başladı, atışma səsləri eşidildi. Tez oyunu saxlayıb eyvana çıxdılar.
Yaxşı xatırlayıram, bir nəfər yolu keçə-keçə:
“Camaatı qırırlar!” – deyib,
çığırırdı. Atamla Bürcəli
əmi sözləşib küçəyə
çıxdılar, amma həmin adamı da sürətlə
gələn maşınlardan biri vurdu. Çünki
artıq çaxnaşma düşmüşdü, hamı
qaçır, canını qurtarmaq istəyirdi. Atam bunu görəndə dəhşətə gəlmişdi.
Nəsə, getdilər və bir də səhərə
yaxın qayıtdılar evə. Atam
çox sarsılmışdı, özündə deyildi.
Sonra şəhərdə gördüklərini
pıçıltı ilə anama danışırdı.
1990-cı
ilin 3 fevralı... Həmin vaxt 20 Yanvar hadisələrindən
iki həftə ötmüşdü. Bu
iki həftəni evdə necə keçirirdi Hamlet müəllim?
Dünyasını dəyişdiyi gün, yəni
fevralın 3-ü adi günlərdən biri idimi onun
üçün?
Bilirsiniz necədir, əslində, o iki həftəni təkcə
atam yox, hamımız sarsıntı və matəm içində
keçirmişdik. Nəinki hamımız, elə
bütün xalqımız, hər kəs. Bakı, şəhərlər, rayonlar hələ də
yas içində idi. Atam ürəyinə
salırdı hər şeyi. O gün səhər evdən
çıxıb kinostudiyaya, oradan da şəhidləri ziyarət
etməyə getmişdi. Səhv etmirəmsə,
rəhmətlik Nəsir Sadıqzadə və Hafiz Fətullayevlə
bir yerdə. Başqa adamlar da olub
yanlarında, amma xatırlayıram, evə Hafiz Fətullayev gətirmişdi
onu. Artıq beyninə qan
sızmışdı. Bürcəli əminin oğlu
kardiolq idi, tez onu çağırdıq gəldi, müayinə
elədi və dedi ki, təcili xəstəxanaya aparmaq
lazımdır. Apardıq “Semaşko” xəstəxanasına,
tez reanimasiyaya yerləşdirdilər və səhər
dünyasını dəyişdi, çünki artıq
çox gec idi.
Bu, çox gözlənilməz bir itki olub. Cəmi 49
yaşı var və evdən normal çıxır, amma
qayıdanda özündə olmur. Nəsə
bir vəsiyyəti, tapşırığı var idimi?
Yox, heç nə. Bəzən danışıram, deyirlər, guya mənə
elə gəlib, uşaq olmuşam... Amma dəqiq
bilirəm, yaxınlaşıb danışdım onunla, əlindən
tutdum, o da əlimi sıxdı. Ani oldu,
amma hiss elədim əlimi sıxır. Zənnimcə,
o məni eşidirdi.
O
NƏSİLDƏN DEMƏK OLAR, HEÇ KƏS QALMAYIB
Kiminlə dostluq edirdi? Kim gəlib-gedirdi sizə?
Məsələn, Rübabə xanım dedi ki, Səməndər
Rzayev dünyasını dəyişəndən sonra ailəni
arayıb-axtaran sənət dostlarından biri də Hamlet
Xanızadə olub. Bəs, Hamlet Xanızadənin ailəsini kim axtarırdı?
Fuad
Poladov... Ömrünün son gününə qədər
bizi unutmadı. Gəlib-getdi,
arayıb-axtardı, hər bayramda maraqlandı, imkanı
olmayanda zəng vurub kefimizi soruşdu. Qızının
toyunda hamımız iştirak elədik. Başqa kim qalıb ki, o nəsildən?! Gələn il, qismət olsa, atamın 80 illik yubileyi olacaq.
Bəzən fikirləşirəm, kim gəlib
nə danışaçaq, nə xatirə söyləyəcək?
Çoxu dünyasını dəyişib.
Amma Yaşar Nuri, Telman Adıgözəlov, Səməndər
əmi evimizə gəlib-gedən adamlar idi. Allah
hamısına rəhmət eləsin.
Belə
baxanda sifət cizgilərindən sərt adama
oxşayırdı, amma mən onunla bir yerdə az da olsa işlədim, yol yoldaşı olduq və
nə qədər səmimi, ədalətli, işıqlı,
dürüst adam olduğunu gördüm. Ailədə
necə idi? Sizinlə necə
davranırdı?
Dərslərimizlə maraqlanırdı. Demək olar,
hər gün gündəliyimizə baxırdı, dərslərimizi
soruşurdu. Həkim
olmağımızı istəyirdi. İncəsənət
adamı olmağımızı heç vaxt istəməzdi,
yəqin, amma elə alındı ki, biz də onun yolu ilə
getdik, ikimiz də incəsənət universitetini bitirdik.
Mən menecerlik, bacım Xumar isə mədəni
maarif fakültəsini. İngilis dilini
yaxşı bilirdi, kömək edirdi bizə, tərcümə
edirdi, başa salırdı. Dərslərimizi
hazırlayandan sonra zarafatlaşırdı, oynayırdı, məzəli
əhvatlar danışırdı. Bizimlə
nəfəs alırdı. Səhərlər
idmanla məşğul olurdu, bizi də məcbur edirdi idman edək.
Ömrünün son illərində teatrdan da, incəsənət
institutundan da getmişdi, kinostudiyada aktyor kimi fəaliyyət
göstərirdi, bir də televiziyada və radioda işləri
vardı. Həm də çox çəkilirdi, dublyaj edirdi.
Vəziyyət necə idi evdə? Necə dolanırdınız?
İşləməyinə çox işləyirdi, bəli. Xatırlayıram,
evimizdə telefon olmadığından qonşuya tez-tez zəng
vurub çağırırdılar onu. Qeyd dəftəçəsi
vardı, orada gündəlik iş rejimini yazırdı, nə
vaxt kinostudiyada, nə vaxt radioda olacaq, sonra kiminlə
görüşəcək və s. Dolanmağa gəlincə,
yağ-bal içində üzmürdük, dolanırdıq
birtəhər, amma bilirdik ki, atamız var və heç vaxt
korluq çəkməyimizə imkan verməz. O qeyd dəftərçəsini
xatırlayıram.
Ümumiyyətlə, təzyiqdən, ya da başqa bir xəstəlikdən
əziyyət çəkmişdimi? Yoxsa onun ölümünə
birbaşa səbəb elə 20 Yanvar hadisəsi oldu?
Yox, heç nədən şikayəti yox idi. Həm 20 Yanvar, həm də
“Qətl günü” filminin çəkilişlərindən
bir qədər əvvəl avtomobil qəzasına
düşmüşdülər: Fuad Poladov, Nəsir
Sadıqzadə atamın maşınında. Haradansa
rayondan qayıdanda qaranlıqda atam yola tökülən
çınqıl qalağını görməyib qəza
törətmişdi və xəsarət almışdı.
Çənəsi iki tərəfdən
sınmışdı, çox ağır əməliyyat
keçirtdi. Həkimlər bir müddət
ona işləməyi, danışmağı qadağan
etmişdilər, amma iki aydan sonra başladı yenə işləməyə.
Sonra da “Qətl günü”ndən təklif aldı və
çox ağır iş rejimində işləməyə
davam etdi. Hətta filmdə də
görünür sifətndəki tikiş yeri. Bəzən gecə keçənə qədər
rejissor Gülbəniz Əzimdə ilə oturub işləyirdilər.
Ya Gülbəniz xanım bizə gəlirdi, ya
da atam onlarda olurdu. Ailədə hamımız hiss edirdik,
ilk dəfə idi çəkilişlərdən çox
yorğun qayıdırdı. Filmin
ağırlığı, sonra da 20 Yanvar hadisəsi,
görünür, səhhəti tab gətirmədi.
YOQA
VƏ LÜMİZMATİKA
Atanızın ailədə dediyi hansı söz
yaddaşınızda hələ də qalıb? Son olaraq onu
necə xatırlayırsınız? Bir də
hansı özəllikləri vardı?
O vaxt yoqa
haqqında çox geniş məlumat yox idi, dəfələrlə
onun medaitasiya etdiyini görmüşəm. Yoqa
ilə məşğul olurdu, öyrənirdi. Güclü mütaliə edirdi, lümizmatika ilə
(müxtəlif dövrlərə və dövlətlərə
aid kağız və metal pulların kolleksiyası)
maraqlanırdı. Onun kolleksiyasını
Şağanda qədim əşyalar muzeyinə vermişəm.
Həmişə
anama deyirdi ki, “qızlardan muğayat olarsan!”.
Məni adımla çağırırdı,
Xumara isə Ponçik deyirdi həmişə. Yəqin, böyük olduğum üçün mənimlə
bir qədər məsafə saxlayırdı, amma işdən
gələn kimi Xumarla daha çox vaxt keçirirdi.
Qısqanmırdınız onun bu ayrı-seçkiliyini?
Yox, ayrı-seçkilik deməzdim. Xatırlamıram,
bəlkə də, ani hisslər olub. Bilirsiniz
uşaq idik, hələ dünyanı dərk etmirdik, kimin
ağlına gələrdi ki, səhər öz ayaqları ilə
evdən çıxacaq, bir qədər sonra dostlarının
qucağında qayıdacaq evə. Məncə, əgər
belə olacağını bilsəydik, ayaqlarına
düşüb evdən çıxmağına mane
olardıq...
Təsəvvür
edin ki, işdən yorğun-arğın evə
qayıdırsınız və qapını açıb
içəri keçəndə onun tanış
səsini eşidirsiniz. İlk baxışdan bunun hansısa
bir filmdən olduğunu, hətta atanızın aktyor
olduğunu belə, unudursunuz və tez otağa cumursunuz... Olubmu belə anlar?
ÖLÜMÜNDƏN
SONRA DA RUHU AİLƏSİNİN YANINDADIR
Əlbəttə, çox olub. Mən atamın yoxluğu ilə hələ də barışa bilmirəm. Təkcə mən yox, bacım da barışa bilmir. Elə filmlər var ki, onların çəkilişlərini xatırlayıram, həmin filmlərə baxarkən daha çox xatirəyə qapılıram, məsələn, bilirəm ki, filan filmə çəkiləndə üç gün rayonda qalıb, gecə ilə evə qayıtmışdı və gələndə bizə rayondan filan şeyi alıb gətirmişdi. Nəsə uşaq yaddaşı... Bir də qəribə bir mistik məqam var: ailədə nəsə bir xeyir iş, ya da ümumiyyətlə, nəsə olacaqsa, mütləq yuxumuza girir və hər şey bizə ayan olur. Əgər atamızı yuxuda görmüşüksə, bilirik ki, yaxın günlərdə mütləq nəsə yaxşı xəbər eşidəcəyik. Hiss edirəm ki, nəzərləri yenə də ailəsinin, doğmalarının üstündədir...
Söhbətləşdi :
Əyyub QİYAS
Ədəbiyyat qəzeti.-
2020.- 2 may. S. 4-5.