“Sanki
atam illər əvvəl ölümünün, son
anının avtoportretini yaratmışdı”
Varislər
"Atam elə
adam idi ki, ürəyincə olmayan şeyə qol
qoymazdı"
"Varislər"in
qonağı Azərbaycan heykəltəraşlığında
danılmaz yeri olan, "Məhəmməd Füzuli",
"Nəsimi", "Üzeyir Hacıbəyov",
"Xalq Qəhrəmanı Koroğlu" heykəllərinin
müəllifi, Xalq rəssamı, Azərbaycanın və
keçmiş SSRİ-nin dövlət mükafatlarını
almış, SSRİ Rəssamlıq Akademiyasının
müxbir üzvü, unudulmaz Tokay Məmmədovun varisi, Azərbaycan
Respublikası Mədəniyyət Nazirliyi Kinematoqrafiya
şöbəsinin müdiri, Əməkdar mədəniyyət
işçisi Cahangir Məmmədovdur.
Onun
ilk sənət müəllimi anası Zivər xanım olub
Tokay
Məmmədov 1927-ci ilin isti yay günlərinin birində
Bakıda, ziyalı ailəsində anadan olmuşdu. Atası Həbib
Məmmədov N.E.Bauman adına Moskva Texniki Universitetini
bitirmişdi, texnika elmləri namizədi idi. Anası Zivər
xanım Məmmədova isə Şərqin ilk heykəltəraş
qadını kimi tanınırdı.
Onun
uşaqlıq illəri Böyük Vətən Müharibəsi
dövrünə təsadüf etmişdi. 1942-ci ildə
yeddiillik məktəbi bitirən Tokay Bakı Rəssamlıq Məktəbi
nəzdində yeni yaradılmış heykəltəraşlıq
sinfində görkəmli sənətkarlardan Fuad Əbdürrəhmanov,
Cəlal Qaryağdı və P.Sabsaydan dərs
almışdı. Leninqradda İ.E.Repin adına Rəssamlıq
Akademiyasında təhsilini davam etdirən Tokay Məmmədov
hələ tələbə ikən özünü göstərə
bilmiş, yaratdığı büstləri, kiçik
ölçülü işləri ilə müəllimlərin
və sərgilərdə nümayiş olunarkən
tamaşaçıların diqqətini çəkmişdi.
Böyük
ustad, şərəfli insan Tokay Məmmədovun varisi Cahangir
Məmmədovla onun xidməti otağında
görüşdük.
Oyuncaqlarını
özü düzəldirdi
-
Tükənməz istedadı, yaradıcılığı ilə
Azərbaycan heykəltəraşlıq məktəbində
böyük işlərə imza atan Tokay müəllim öz
uşaqlıq illərini necə xatırlayırdı?
-
Bilirsiniz, bir qədər qapalı adam idi, çox
danışmağı xoşlamazdı. Uşaqlıq illərindən,
sənətə necə gəlməyindən, ümumiyyətlə,
xatirə danışmaqdan uzaq adam idi. Amma bir şeyi
xatırlayıram. Deyirdi ki, uşaq vaxtı bütün
oyuncaqlarını özü düzəldirmiş. Ağacdan,
gildən... Ola bilsin, bu vərdişlərin də sonradan onun
sənətə gəlməsində təsiri olub. Təbii,
anası, heykəltəraş Zivər xanımın
danılmaz rolu olub onun sənətə gəlməsində və
məhz Zivər xanımın heykəltəraş olması
onun gələcəkdə bu sənəti seçməsini
müəyyən edib.
- Zivər
xanım Şərqin ilk heykəltəraş qadını
kimi xatırlanır. Siz Zivər xanımı
görmüşdünüz? Yəni onun emalatxasını,
hansısa bir əsər üzərində işlədiyini
xatırlayırsınız?
-
Əlbəttə. Zivər xanım 1980-ci ildə, 78
yaşında dünyasını dəyişib. Mən onu
xatırlayıram, amma artıq işləmirdi, heç
emalatxanası da yox idi. Daha çox mədəniyyət və
əmək adamlarının, müharibədə həlak
olmuş qəhrəmanların büstlərini
hazırlayıb. Zivər xanım mənim yaddaşımda
mehriban, qayğıkeş nənə kimi qalıb.
Ömrünü ailəsinə, nəvələrinə həsr
edən tipik azərbaycanlı ziyalı qadını.
Şirvan əsilzadələrinin nəslindən olub, son dərəcə
təmkinli, yerini bilən və ailədə, cəmiyyətdə
sevilən ziyalı qadın idi. Çox gözəl skripka
çalırdı. Təəssüf ki, babam Həbib müəllim
isə çox tez dəyişib dünyasını. O, sadə
ailədə böyümüşdü, lakin öz üzərində
çalışan, məqsədinə çatmaq
üçün yorulmayan adam olub.
-
Deyilənlərə görə, Həbib müəllim bir
müddət Moskvada, Kremldə çalışıb.
Moskvanın mərkəzində çox rahat evi olub, lakin hər
şeyi atıb Bakıya qayıdıb. Buna səbəb nə
olub?
- Hə,
olub elə bir şey. Atamdan eşitmişdim, Həbib müəllim
Bakı üçün darıxırmış. Nə qədər
mühüm işi, gələcək üçün
perspektivləri olsa da, Moskvada qala bilmirmiş... Çünki
vətəninə, millətinə bağlı adam olub. Həbib
müəllim ali məktəblər üçün bir
neçə cildlik dərsliyin müəllifidir. Qeyd edim ki, bu
gün üzdə olan əksər mühəndislər, bəzi
nazirlər onun tələbələri olub və bu adamlar Həbib
müəllimi çox hörmətlə
xatırlayırlar. Bir hadisə
yadıma düşdü. Bir dəfə imtahan götürərkən
tələbələrindən biri tələbə
yoldaşına kağız yazıb atıb ki, kitabın filan
səhifəsində filan abzası aç, üzünü
köçür ver mənə. Bu kağız babamın əlinə
keçib, oxuyub və həmin tələbəyə
"dörd" yazıb. Deyib ki, yalnız oxuyan adam sualın
cavabının hansı səhifənin hansı abzasında
olduğunu bilər.
-
Tokay Məmmədov Azərbaycan heykəltəraşlığının
banisi Fuad Əbdürrəhmanovun tələbəsi olub. Necə
xatırlayırdı öz ustadını?
-
Cavab verməyə çətilik çəkirəm,
çünki dəqiq fikirlər xatırlaya bilmirəm. Amma
atam öz müəllimləri haqqında, o cümlədən
Fuad Əbdürrəhmanov haqqında həmişə yüksək
fikirdə olub. Fuad müəllimə isə xüsusi hörməti
vardı, onun xatirəsini əziz tuturdu. Məsələn,
onun müəllimlərindən biri də P.Sabsay olub, lakin Fuad
Əbdürrəhmanov daha milli, daha doğma idi onun
üçün.
-
Bildiyim qədərilə ailədə iki uşaq olmusunuz, siz
və sizdən kiçik bacınız. Bəzən ailədə
ənənə yaranır, sənət zəncir kimi nəsildən-nəslə
ötürülür. Sizin ailədə necə idi? Nə əcəb
siz, ya da bacınız Tokay müəllimin sənətini davam
etdirmədiniz? Yəqin, uşaq vaxtı siz də bir vaxtlar
Tokay müəllim Zivər xanımın emalatxanasına
gedib-gəldiyi kimi, atanızın emalatxanasında az vaxt
keçirməmisiniz.
-
Açığını deyim də, mənim ümumiyyətlə,
elə bir istedadım, üstəlik, marağım da yox idi.
Kinorejissor olmaq istəyirdim. Yadımdadır, bir dəfə mənə
tapşırıq verdi, dedi bir şey çək. Çəkdiyimə
baxdı və dedi ki, səndən rəssam olmaz. Amma bacım
istedadlı idi, yaxşı şəkillər çəkirdi,
onun da sənətə gəlməsinə atam razı
olmadı. Dedi ki, bu çox mürəkkəb və çətin
peşədir, sənin üçün ağır olacaq.
Çox istəyirdi ki, bacım da anam kimi musiqi ilə məşğul
olsun və bacım buna qarşı çıxmadı. Yəni
böyüklərimiz bizi nəyəsə məcbur etmirdilər,
amma fikir formalaşdıra bilirdilər. Həm də sizə
bir şeyi deyim: ailəmizdə yaradıcılıq tələbi
çox yüksək meyarlarla ölçülürdü, mən
o ölçülərə cavab vermədiyini dərk etdiyimdən,
buna səy göstərmirdim. Bizə deyirdilər ki,
bacardığın işlə məşğul ol. Mən bir
müddət kinostudiyada çalışdım, sonda kino komitəsində
işlədim və müəyyən zamandan sonra başa
düşdüm ki, inzibati işlərdə daha uğurluyam.
Nizaminin
büstünü babasının obrazı üzərində
işləyib
-
Tokay Məmmədovun bir heykəltəraş kimi müxtəlif
işləri var, lakin hər sənətkarın yaradıcılığında
xüsusilə dəyər verdiyi bir əsəri olur. Tokay
müəllim üçün bu "əziz-xələf"
onun hansı əsəri idi?
-
Çox ciddi adam olduğu üçün belə
mövzularda danışmağı xoşlamazdı. Heç
vaxt işləri ilə lovğalanmaz, onlar arasında
ayrı-seçkilik etməzdi. Maraqlı işləri
çox idi, amma elə işləri də vardı ki,
onları sevməyə bilməzdi. Məsələn, dahi
Nizaminin başını hazırlamışdı və bu
obrazı ulu babasının portreti üzərində işləmişdi.
Çox istəyirdi bu əsərini. Bakı Musiqi
Akademiyası qarşısındakı Üzeyir Hacıbəylinin
abidəsini çox sevirdi. Çünki Üzeyir bəyə
xüsusi məhəbbəti vardı.
-
Tokay müəllim Üzeyir bəyi şəxsən
görmüşdümü?
Üzeyir
bəy olmasaydı...
- Dəqiq
məlumatım yoxdur, amma Üzeyir bəyin anama böyük
köməkliyi dəyib. Bəlkə də Üzeyir bəy
olmasaydı hər şey başqa cür olardı. Lap gənc
yaşlarında anam Dövlət Konservatoriyasında arfa
ifaçısı olub. Sonradan konservatoriyanın professoru oldu
- Aida Abdullayeva. Anamın ailəsi repressiya illərində
sürgün edilib, anam təsadüf nəticəsində bu sürgündən
xilas ola bilib və Üzeyir bəy bundan xəbər tutub,
anamı - öz tələbəsini qoruyub. Onu aradan
çıxartmaq üçün Moskva Konservatoriyasına
göndərib və beləcə, anam təqiblərdən
qurtulub. Azərbaycanda arfa sənətinə böyük maraq
olmayıb, anam Aida xanım bizdə bu musiqi aləti üzrə
peşəkar sinif yaradıb. Moskva Konservatoriyasında
dövünün ən məşhur arfa ifaçısı və
böyük pedaqoq Kseniya Aleksandrovna Erdeliyanın sinfində təhsil
alıb. Bu qadın anamın bir peşəkar musiqiçi və
pedaqoq kimi formalaşmasında mühüm rol oynayıb.
Kseniya Aleksandrovna dünyasını dəyişdikdən sonra
onu Moskvadakı məşhur "Novodeviçye" qəbiristanlığında
dəfn ediblər. Ailəsi anamdan xahiş edib ki, atam onun qəbirüstü
abidəsini düzəltsin. Atam bu işi görüb. Sonra qəribə,
simvolik bir məqam yaranıb, atam anamın taleyini həll edən
bir adamın - Üzeyir bəyin də abidəsini yaradıb.
Aida xanım hər dəfə konservatoriyaya işə gedəndə
həyatında mühüm rol oynamış Üzeyir bəyin
abidəsi önündə bir anlıq dayanıb qürurla
baxırdı. Həm müəlliminə görə, həm
də həyat yoldaşının bu möhtəşəm
işinə görə qürur duyurdu.
-
Cahangir müəllim, siz bu hadisəni danışdıqca məndə
sual yarandı. Hər dəfə kimsə Üzeyir bəy
haqqında xatirə danışarkən onun nə qədər
böyük ürəkli insan, nə qədər həssas,
diqqətcil adam olduğunu dönə-dönə vurğulayır.
Hansı monoqrafiyanı, hansı xatirə kitabını
açırsan, yalnız xoş sözlər oxuyursan. Necə
düşünürsünüz, o ölçülərlə
böyük kişilər varmı indi?
Üzeyir
bəyin halal pulu
- Məncə,
yox. Təəssüf ki, yoxdur. (Ani pauza). Bəlkə də
var... Bilirsiz necədir, Üzeyir bəyin öz qazancı
yaxşı olub. Həm konservatoriya rektoru, həm deputat, həm
ictimai işlər, həm qonorarlar. Böyüklərimiz
deyirdi ki, Üzeyir bəy öz halal pulunu ehtiyacı olan tələbəyə,
sənət adamına, kasıb-kusuba xərcləyirmiş.
Müxtəlif yollarla əldə edilən pulu xərcləməklə,
halal pulu xərcləmək, məncə, başqa-başqa
şeylərdir. Bu dövrdə öz halal pulunu səxavətlə
xərcləyən adamlar var, ya yoxdur onu deyə bilmərəm.
-
Allah rəhmət eləsin elə kişilərə!
-
Allah rəhmət eləsin! Azərbaycan musiqisinin
inkişafı üçün Üzeyir bəy çox
iş görüb. Anamın söhbətlərindən
yadımda qalıb: faktiki olaraq məhz o, Mircəfər
Bağırovun yanına gedib deyib ki, Moskvadan yüksək səviyyəli
kadrlar dəvət etmək lazımdır Bakıya. Təklif
edib ki, Bakıda bu adamlar üçün Moskvadakından daha yaxşı
şərait yaratmaq lazımdır, onlar tərəddüd etmədən
gəlsinlər. Və Bağırov da onu eşidib. Elə bu
səbəbdən Qara Qarayev, Fikrət Əmirov, Niyazi, Arif Məlikov
və onlardan sonra gələn nəsil yetişib.
-
Tokay müəllim ölçülərinə görə
bizdə ən böyük abidələr hesab edilən
işlər müəllifi kimi xatırlanır. Ümumiyyətlə,
o bu işləri necə seçirdi, necə qərar verirdi
hansı işi görəcək?
-
Doğru deyirsiniz, atam standart ölçülü abidələr
müəllifi olmaqla yanaşı, miqyaslı işləri ilə
daha çox diqqət mərkəzində olub. Amma sizə
deyim, heç vaxt xalturaya meyil etməyib. Qəbirüstü
abidələrə gəlincə, ya yaxın bildiyi
adamların büstlərini, heykəllərini, tutaq ki,
atası Həbib müəllimin, yaxın dostu, memar Fuad
Seyidzadənin abidəsini, sonra anası Zivər xanımın
və həyat yoldaşı Aida xanımın abidələrini
hazırlayıb. Yəni dost-tanış üçün bu
cür işləri təmənnasız görürdü. Ya
da ancaq dövlət sifarişi ilə işləyib. Məsələn,
Fəxri xiyabanda SSRİ Xalq artisti, professor Bülbülün
qəbirüstü abidəsi onun ən gözəl işlərindən
sayılır. O qədər belə xahişlər olurdu ki...
Hətta bəzən məndən də xahiş edirdilər
onu razı salmağı, o isə qəbul etmirdi.
-
Şuşada Mir Möhsün Nəvvabın qəbirüstü
abidəsi haqqında da maraqlı fikirlər var.
- Bəli.
Təəssüf ki, o abidə əsirlikdə qaldı.
Məhəmməd
Füzuli abidəsinin Tokay Məmmədova aid olan hissəsi
-
Cahangir müəllim, atanız Məhəmməd Füzulinin
abidəsini bizim canlı klassikimiz, sevimli Ömər Eldarovla bərabər
işləyib. Mənim üçün çox
maraqlıdır, abidənin nə qədəri Tokay Məmmədova,
nə qədəri Ömər Eldarova aiddir?
-
(Gülür). Çox maraqlı sualdır, amma cavab verməyə
çətinlik çəkirəm, çünki mənim
cavabım subyektiv səslənə bilər. Üstəlik,
Allah Ömər müəllimə cansağlığı
versin, yaxşı olar ki, siz bu sualın cavabını onun
özündən soruşasınız.
Onun
yaratdığı heykəlləri Bakıdan götürdülər
-
Xatırlayıram, "Salnamə" studiyasının 2007-ci
ildə Tokay Məmmədov haqqında çəkdiyi filmdə
bir yer var: atanız "20 Yanvar" dairəsində yeni
inşa olunan körpünün altında dayanıb kədərlə
bir vaxtlar peşəkarlıqla hazırladığı XI
Qızıl Ordu abidəsi olan nöqtəyə baxır. Bu,
çox təsirli kadrdır. Daha sonra müəllifi olduğu
Əzizbəyovun da abidəsi götürüldü.
Bütün bunlar Tokay müəllimə necə təsir
edirdi?
-
Çox doğru buyurursunuz ki, haqqında
danışdığınız hər iki heykəl sənət
baxımından çox uğurlu işlər olub. Hər iki
abidə dövlət sifarişi ilə hazırlanıb.
Əzizbəyovun abidəsi dövlət mükafatına təqdim
olunarkən bizdə həmin mükafatı bir məşhur rəssama
vermək istəyiblər, amma Moskvadan gələn komissiya
üzvləri təqdimatlarla tanış olduqdan sonra birmənalı
şəkildə atamın namizədliyi üzərində
dayanıblar və abidə SSRİ Dövlət
Mükafatı alıb. O ki qaldı XI Qızıl Ordu abidəsinə,
həmin abidəni hadisələr başlayandan sonra, A.Mütəllibovun
prezidentliyi dövründə götürdülər.
Güman eləmirəm ki, ümummilli liderimiz Heydər
Əliyev o abidənin götürülməsinə
razılıq verərdi. Çünki dünyanın müxtəlif
yerlərində fərqli dövrləri, ictimai
quruluşları əks etdirən analoji abidələr var. Bu,
tarixdir axı. Bir məsələni xatırladım. Ulu
öndər Heydər Əliyev prezident olandan sonra verilişlərin
birində ona sovet dövrü heykəlləri, mədəniyyəti
ilə bağlı sual vermişdilər və o, cavabında
demişdi: "Doğrudur, müəyyən ideoloji tələblərə
görə bəzi abidələr, mədəniyyət
nümunələri götürülüb və hətta məhv
edilib, lakin mənim üçün maraqlıdır, biz elə
abidələri, incəsənət əsərlərini yenə
yarada biləcəyikmi?!".
Koroğlu
abidəsi haqqında müxtəlif fikirlər
-
Tokay müəllimin son işi "Xalq qəhrəmanı
Koroğlu" abidəsi oldu. Səhv etmirəmsə, abidənin
açılışı 2012-ci ildə baş tutmuşdu.
Tokay Məmmədovun digər işləri ilə müqayisədə
bu abidə, nədənsə, birmənalı
qarşılanmadı. Buna səbəb nə idi? Bəlkə
artıq yaşlaşmışdı?
- Bu
abidə üzərində çox işləmişdi o, amma
heykəli yerləşdirəndə onun memarlığı
atamı qane etmədi. Üstəlik, abidənin qəribə
taleyi olmuşdu. Atam işlə bağlı Kiyevdə olanda
kimsə nə səbəbdənsə abidəni kəsib
doğramışdı. O, Kiyevdə Koroğlu abidəsini
yenidən yığıb bərpa etməli oldu. Abidə ilə
bağlı özü deyirdi ki, vaxt gələcək bu
işin dəyərini layiqincə verəcəklər. Bilirsiz
necədir, sənətdə fərqli cərəyanlar
mövcuddur. Mənim öz fikrimi bilmək istəyirsizinizsə,
sənət baxmından nəsə bir fikir söyləməyə
çətinlik çəkirəm, çünki bu mənim
sahəm deyil. Amma atam elə adam idi ki, ürəyincə
olmayan şeyə qol qoymazdı. Yəqin, bu əsəri onu
qane edib ki, ucaldılmasına razılıq verib.
- Yəqin,
gününün çox hissəsi emalatxanada
keçirmiş, ailəyə, sizə necə, vaxt ayıra
bilirdi?
Maşın
sürməyi və texnikanı xoşlayırdı
-
Əlbəttə. Biz Rəssamalar evində
yaşayırdıq, onun emalatxanası da orada idi. Sonra dövlət
ona Montində çox böyük emalatxana ayırdı.
Vaxtını elə bölürdü ki, ailəyə də,
işə də zaman ayıra bilsin. Demək olar
vaxtımız bir yerdə keçirdi. Hər yay Kislovodska,
istirahət etməyə gedirdik. Maşın sürməyi
xoşlayırdı. Yığırdı bizi
"QAZ-21"-nə, çıxırdı yola. Birbaşa
Şimali Qafqaza. Konkret dostlarımız vardı, eyni vaxtda gəlirdilər,
birlikdə ailəvi dincəlirdik. Sonra qayıdırdıq
Pirşağıdakı bağ evimizə, əncir,
üzüm mövsümü başlayırdı, bir də məktəblər
açılanda qayıdırdıq şəhərə. Nə
qədər özünə qapalı, təkliyi sevən adam
olsa da, ailəsinə bağlı idi. Heç vaxt irad bildirməzdi,
amma ailədəki nüfuzu elə idi ki, biz hərəkətlərimizə,
davranışımıza özümüz nəzarət
edirdik. O bizə məhdudiyyətlərlə
barışmağı öyrətmişdi. Rəssamlar
İttifaqının sədri olduğu vaxtlarda xidməti
maşını, sürücüsü vardı, amma bizə
o maşından istifadə etməyə icazə vermirdi,
deyirdi bu maşını dövlət ittifaq sədri kimi mənə
ayırıb, ailəmə yox. Siz isə trolleybusdan istifadə
edin. Ümumiyyətlə, o, daha çox yaradıcı adam
idi, azadlığı sevirdi, inzibatçılıqdan
qaçırdı. Bizi həyatın hər üzünə
hazırlayırdı. Amma xaraktercə çox səxavətli
adam idi, bizdən heç nəyini əsirgəmirdi.
-
Cahangir müəllim, bəs siz necə, öz ailənizdə
Tokay müəllim kimi ola bilirsiniz?
- Bəli.
Həyat yoldaşım da, qızlarım da həyatda
yaxşını da pisi də, çətinliyi də, rahatlığı
da normal qarşılayırlar.
Dostu
ilə arası dəymişdi
-
Kiminlə dostluq edirdi Tokay müəllim?
-
Çox nizam-intizamlı, dəqiqliyi sevən adam idi və bu
səbəbdən onunla dostluq etmək asan olmurdu. Amma bəstəkar
Xəyyam Mirzəzadə ilə yaxın dost idilər. Ümumiyyətlə,
ehtiyacı olan, köməksiz adamların tərəfini
saxlayırdı. Özündən razı, yekəxana
adamların cavabını verib yerində oturdurdu və bu
xasiyyəti müəyyən mənada çətinlik
yaradırdı onun üçün. Memar Fuad Seyidzadə ilə,
Azad Şərifovla dost idi. Son vaxtlar Xəyyam Mirzəzadə
ilə arasında nəsə bir məsələdən
ötrü inciklik yaranmışdı...
Sizə
bir söz deyim, atam heç vaxt özünə görə nəsə
xahiş etməyib, vaxtı çatanda, məsləhət biləndə
dövlət, hökumət hər şeyi onun
üçün edib. Bütün fəxri adlara, mükafatlara
dövlət və rəhbərlik özü onu təqdim
edib.
İlk
dəfə anam öləndə ağladı
-
Bildiyim qədərilə Tokay müəllim və Aida
xanım Moskvada tanış olublar. Aralarında səmimi
münasibət və sevgi olub. Aida xanımdan sonra Tokay müəllim
nə qədər yaşaya bildi?
-
Anamdan sonra tamam düşdü Tokay müəllim. Nə
atası Həbib müəllim dünyasını dəyişəndə,
nə anası Zivər xanım rəhmətə gedəndə
onun gözləri yaşarmamışdı. Heç anam da
dünyasını dəyişəndə gözləri
yaşarmadı. Qonşu idik, evinin açarları vardı məndə.
Anamdan sonra bir dəfə təsadüfən qapını
açıb içəri girdim və onun anamın portreti
önündə oturub göz yaşı
axıtdığını gördüm. Məni görən
kimi tez gözlərini sildi. Yəni anamın vəfatı ona
çox pis təsir etmişdi. Elə məhz buna görə
atam dünyasını dəyişəndə hökumət
onun dəfn olunması üçün İkinci Fəxri
xiyabanda yer ayırmışdı, amma ailəliklə qərara
gəldik ki, onu anamızın yanında dəfn etsək
yaxşı olar.
Öz
ölümünün heykəlini yaradan adam
-
Özəl olaraq Tokay müəllimlə bağlı nə
deyə bilərsiniz?
-
Motsartın yaradıcılığını çox sevirdi.
"Rekviyem" adlı bir heykəli var, Motsarta həsr edib.
Bu əsər üzərində uzun müddət işləmişdi.
Bir dəfə söz düşəndə dedi ki, bunu
avtoportret kimi yaratmışam. Çox qəribədir.
Artıq yaşlaşmışdı, son vaxtlar nitqi də
tutuldu və dünyasını dəyişdi. Təzə Pir
məscidində yuyacat yerində atamı gördüm,
gözləri geniş açılıb qalmışdı.
Motsartın obrazının da gözləri o cür geniş
idi. Tüklərim biz-biz oldu, avtoportret dediyi əsərindəki
obrazına oxşayrdı. Sanki illər əvvəl
ölümünü, son anının avtoportretini
yaratmışdı.
Cahangir Məmmədov
Söhbətləşdi:
Əyyub QİYAS
Ədəbiyyat qəzeti.-
2020.- 9 may. S. 8-9.