Varislər
Nofəl
AĞAMALI: “Atam heç vaxt şəhər adamı ola bilmədi”
"Varislər"in
növbəti qonağı Azərbaycan milli azadlıq hərəkatı
fəallarından biri, yaddaşlarımızda öz kəskin
qələmi ilə keçmiş SSRİ-nin siyasi rəhbərlərini
tənqid etmiş insan kimi yaşayan mübariz jurnalist,
ilhamlı şair, istedadlı yazıçı, ictimai xadim
Ağamalı Sadiq Əfəndinin varisi, hüquqşünas,
qazi Nofəl Ağamalıoğludur.
Qazaxın İncə dərəsi mistik yerdir, deyirlər. Böyük
yaradan burada dünyaya gəlmiş insanlara yaradıcı ilham
paylamağa qəti xəsislik etməyib. Və
həm də deyirlər ki, İncə dərəsində
saza-sözə sevgi hər dünyaya gələn körpə
ilə yenidən doğulur.
İncə
dərəsindən üzü şəhərə...
Ağamalı Sadiq Əfəndi 1947-ci ilin yazında
Qazaxın İncə dərəsi deyilən obasında,
Qaymaqlı kəndində, elin sayılıb-seçilən
ağsaqqallarından biri olan Əhməd kişinin ailəsində
dünyaya göz açmışdı. Orta məktəbi
bitirdikdən sonra əksər gənclər kimi səadət
axtarışı ilə Bakıya üz tutmuş, sonra yeni
salınmaqda olan Sumqayıtın zavodlarından birində
elektrik montyoru işləmişdi. Azərbaycan Dövlət
Universitetinin jurnalistika fakültəsində təhsilini davam
etdirən gənc Ağamalı bu ali təhsil
ocağında dövrünün görkəmli
pedaqoqlarından olan Mir Cəlal Paşayevdən, Şirməmməd
Hüseynovdan, Asif Əfəndiyevdən, Aydın Əbilovdan dərs
almışdı. Ağamalı Sadiq Əfəndi
millət təəssübkeşi, vətən
sevdalısı idi. Azadlıq meydanında
milyonlarla insanın qarşısına çıxıb
SSRİ rəhbərlərinin yarıtmaz, antitürk fəaliyyətini
kəskin tənqid edəndə də, qara sazı sinəsinə
sıxıb "Ruhani" çalanda da ağlında
yalnız vətən vardı.
Unudulmaz Ağamalı Sadiqin varisi Nofəl Ağamalı
oğlu ilə yaşadığı Xırdalan şəhərində
yox, dünyaya gəldiyi Sumqayıtda görüşdük.
- Ağamalı Sadiq Əfəndi Qazaxın məşhur
İncə dərəsindən - Qaymaqlıdan özü ilə
Bakıya nə gətirmişdi?
-
Maraqlı sualla başladınız, amma cavab verməzdən əvvəl
bu layihədə atama yer ayırdığınız
üçün "Ədəbiyyat qəzeti"nin bütün yaradıcı heyətinə,
baş redaktor Azər Turana və sizə təşəkkür
etmək istəyirəm.
Təsadüf elə gətirdi ki, atamın İncə dərəsindən
gəlib bir müddət yaşadığı, işlədiyi,
ailə qurduğu şəhərdə
görüşdük. Məncə, burada nəsə mistik və
simvolik bir məna var, çünki mən də atam kimi,
Sumqayıta çox bağlıyam və yəqin, yaxın
zamanlarda yenidən bu gözəl şəhərin sakini
olacağam. Sualınızın cavabına
gəlincə, atam gələrkən özü ilə İncə
dərəsinin saflığını, məsumiyyətini,
halallığını, səmimiyyətini gətirmişdi və
ömrünün sonuna qədər də bu keyfiyyətlərini
qoruyub saxladı.
- Qazaxda
doğulub şair olmamaq, sazı-sözü sevməmək
mümkün deyil. Uşaqlıq illərindən,
kənddə yaşadığı vaxtlardan nə
danışırdı sizə?
Atam"Ögey
ana" filmindəki İsmayıl kimi idi
-
Atamın uşaqlıq illəri zaman baxımından mürəkkəb
dövrə təsadüf edib. Bir anlıq təsəvvür
edin də, Böyük Vətən müharibəsindən
sonrakı Azərbaycan kəndi. "Qara
kağız"ların qapı-qapı gəzdiyi günlər
hələ unudulmayıb. Hələ
müharibənin vurduğu yaralar təzədir, hələ ər
itkisi, oğul, ata itkisi təzədir. Hələ
gözü yolda olan qız-gəlin var. Və hələ
haradasa yol azan, ləngiyən, gec qayıdan, kiminsə itkin
bildiyi, öldü bildiyi insanlar var. Babam Əhməd əfəndi
qırx ilə yaxın Qaymaqlıda sovet sədri işləyib.
Məşhur "Tütək səsi" filmindəki
Qılınc Qurban kimi bir adam olub, amma tale
elə gətirib ki, atam kiçik olanda babam həyat
yoldaşından ayrılıb və Qori seminariyasının
ilk məzunlarından olan Pəri nənəmlə ailə
qurub. Pəri nənəm ziyalı və
müdrik qadın idi, heç vaxt ailəyə ögeylik hiss
etdirməyib. Atam "Ögey ana"
filmini və filmin qəhrəmanı İsmayıl
obrazını çox sevirdi. Özü heç nə
deməsə də hiss edirdik ki, hər dəfə bu filmə
baxanda öz uşaqlığını xatırlayır. Obrazlı deyək də, ailədə əhatə
olunduğu sevgiyə, diqqətə baxmayaraq, orta məktəbi
bitirdikdən sonra pencəyini çiyninə ataraq Sumqayıta
gəlib. Burada Superfosfat zavodunda elektrik
montyoru işləməyə başlayıb. O, mükəmməl
elektrik idi, evdə bütün belə işləri
özü görürdü. Anam Nabat xanımla da elə
zavodda işləyərkən tanış
olub. Bir müddət Sumqayıtda kirayədə
yaşayıblar və mən də Sumqayıtda dünyaya gəlmişəm.
- Nofəl,
atan sənin uşaqlıq yaddaşında necə qalıb? Bildiyimə görə, səninlə qardaşın
Orxan arasında xeyli yaş fərqi var. Uzun müddət ailədə
övlad missiyası təkbaşına sənin üzərinə
düşüb.
- Hətta
atamın tələbəlik illəri də uzaq xatirə kimi
yaddaşımdadır. 4-5 yaşım vardı,
hərdən məni də özü ilə universitetə
aparırdı. Düz qeyd elədiniz, Orxanla aramda 12 ildən
artıq ara var. Atam mükəmməl saz
ifaçısı olduğu üçün o dövrdə
elə bir universitet tədbiri olmazdı ki, orada
çıxış eləməsin. Bu keyfiyyətlərinə
görə də sevilirdi. Amma o, mənim
yaddaşımda öz kitabxanasına çəkilib mütaliə
etdiyi zaman qalıb. Zəngin kitabxanası
vardı, bacardığım qədər o kitabxananı
qoruyub saxlamağa və kitabların sayını
artırmağa çalışdım ondan sonra da. Mənə
də kitab oxuyurdu: nağılları, dastanları həm
oxuyurdu, həm də izah edirdi, alt mənasını başa
salırdı. Təsəvvür edirsinizmi, mənim
dünya ədəbiyyatı ilə
tanışlığım V.Hüqonun "Səfillər"
romanı ilə başlayıb və bunu mənə atam məsləhət
bilib. Rus nəsrini də atam mənə
sevdirib. Tolstoyu, Dostoyevskini, Bulqakovu tanımağım
üçün atam bələdçilik edib mənə.
Çox güclü mütaliəsi vardı, az
qala dünya ədəbiyyatının harasından desən xəbər
verirdi.
Heç
vaxt şəhər adamı ola bilmədi
- Kənd
uşaqları nə qədər şəhərdə
yaşasalar da, şəhərdə yaşamağa məhkum
olsalar da, kəndin səmimiyyətini, saflığını
itirə bilmirlər. Şəhərdə
başqa mühitdir, başqa auradır. İndi inteqrasiya
gedib, az qala kəndlə şəhər
bir-birinə qarışıb, amma ötən əsrin yetmişinci
illəri başqa cür idi. Çox vaxt rayon
uşaqları şəhərə sığışa
bilmirdilər. Mənim şəxsən Ağamalı
Sadiq Əfəndi ilə yaxın münasibətim olmayıb,
amma onun dostlarını tanımışam: Allah
cansağlığı versin Məmməd İlqara,
ruhları şad olsun Akif Səmədin, Məmməd Dəmirçioğlunun.
Bu adamlar da şəhərdə yaşayırdılar, amma kəndin
havası başlarından çıxmamışdı...
-
Çox dəqid müşahidədir. Atam da elə
idi, İncə dərəsinin havası ilə
yaşayırdı. Təsəvvür
edirsinizmi, bir azca işdən-gücdən başı
açılan kimi, vaxt tapan kimi tələsirdi kəndə.
O dağların havası, bulaqların sərinliyi ruhundan
çıxmırdı. Məhz bu səbəbdən təbiətə
həsr etdiyi onlarca şeiri var. Atam çox sədaqətli adam idi, dosta, ailəyə, yaxınlarına
tükənməz sevgi ilə yaşayırdı. Kənddə
cəmi 17 il yaşamışdı,
ömrünün qalan 31 ilini şəhərdə
keçirmişdi, amma heç vaxt şəhər adamı
ola bilmədi.
- Bəs
siz necə? Sən, Orxan şəhər uşağı ola bildinizmi, yoxsa Ağamalı Sadiq Əfəndinin
ruhu ilə, genetik şəkildə ötürülən
kodlarla onun kimi kəndə, torpağa bağlı
qaldınız?
- Bəli,
deyərdim ki, heç biz də düz-əməlli şəhər
uşağı ola bilmədik. Atamın genetik şəkildə bizə
ötürdüyü keyfiyyətlərə görə səmimi,
saf, böyüdüyümüz şəhər mühitinə
görə isə qətiyyətli, mübariz yaşadıq.
Uşaqlıqda yay tətillərini Qaymaqlıda
keçirirdim, kəndimizin bütün ağsaqqallarını,
tay-tuşlarımı tanıyıram və hələ də
kəndlə əlaqəmiz öz formasını, məzmununu
dəyişməyib.
Sünnət
toyu adı altında təsis konfransı
- Ağamalı Sadiq Əfəndi peşəkar jurnalist
kimi, ilhamlı şair, maraqlı yazıçı kimi
xatırlanır, bu, öz yerində, amma o, daha çox
yaddaşlarda milli azadlıq hərəkatı üzvü kimi
qaldı. Hətta
1989-cu ildə azadlıq hərəkatının təsis
yığıncağı qardaşınız Orxanın
kiçik toyu adı ilə keçirilmişdi. Hələ
sovet DTK-kası "sağ" idi, imperiya ayaqda durmaq
üçün hər şeyi əzib keçməyə
köklənmişdi...
-
Çox doğru qeyd elədiniz, hətta bəzən fikirləşirəm,
ağlıma sığışdıra bilmirəm, bu məsuliyyəti
öz üzərinə götürməklə atam nə qədər
böyük riskə gedib. Təsəvvür edirsiniz, adamlar
toy adı ilə həyətimizdəki xeyir-şər evinə
toplaşır, amma hərənin qoltuğunda bir qovluq var. Xəbər
eləmişdilər lazım olan yerlərə, atamı
çək-çevirə saldılar, amma sona qədər
bütün məsuliyyəti öz üzərinə
götürdü. Bəxti bir şeydə gətirmişdi:
DTK-da işləyən bəzi adamlar artıq siyasi vəziyyətin
dəyişdiyini hiss edirdi, milli azadlıq hərəkatının,
ziyalı, tələbə hərəkatının
qarşsıalınmaz olduğunu anlayırdılar. Bəlkə də buna görə həbs etmədilər
onu. Bilirsiniz, məncə, bugünkü
müstəqilliyimiz elə o günlərdən, o təzyiqlərdən,
o təqiblərdən keçərək əldə edildi.
Kiçik
bir haşiyə: "Qladiator" filmini
xatırlayırsınız, yəqin?! Mən
Ağamalı Sadiqi həmin filmin qəhrəmanı, general
Maksimusa bənzədirəm. Evdə
söhbətlərimiz olurdu və bircə dəfə olsa belə,
onun dilindən hər hansısa iddia, hərəkata bu və
ya digər məqsədlə qoşulmaqla bağlı fikir
eşitmədim. Həmişə deyirdi ki,
bu mənim vətəndaş borcumdur, vətənim
qarşısında oğul borcumdur. O da qladiator idi və
onun da qoşulduğu mübarizədə qaydasız
döyüşlər gedirdi. Bütün
inqilablar tarixi şərait yetişdikdən sonra baş verir,
o dövrdə bu tarixi şərait yetişmişdi və məncə,
həmin tarixi şəraitdə mübarizə aparmaq o nəslin
üzərinə düşmüşdü.
SSRİ
Müdafiə nazirinə kəskin sözlər
- Nofəl,
20 Yanvar faciəsindən dərhal sonra Ağamalı Sadiq
Əfəndi cəsarətli bir jurnalist kimi diqqət mərkəzinə
gəldi. O vaxt hələ hakimiyyətdə olan SSRİ rəhbərlərini,
başda qoşunların Bakıya girməsi əmrini
vermiş marşal Dmitri Yazovu kəskin ittihamlarla
suçladı. Belə məqalələrindən
biri "Yazov, sənin anan olubmu?" başlığı ilə
mətbuata çıxmışdı və əl-əl gəzirdi.
Həmin məqaləni xatırlayıram. Yazova cəllad, başıpozuq qoşun
başçısı kimi ibarələrlə müraciət
edirdi. Bakıda fövqəladə vəziyyət
idi. Sovet ordusu əsgərləri
küçələrdən çəkilməmişdi.
Fövqəladə vəziyyət qaydalarına
görə, min cür ad qoyub istənilən adamı
küçənin ortasındaca güllələyə bilərdilər.
Aydındır, özü bu yolu
seçmişdi, bəs sizə, ailəsinə görə
narahat olmurdumu? Bu kəskin fikirlərə
görə cəza verdilərmi ona?
-
Maraqlı sualdır. Təbii ki, cəzasız
ötüşmədi. Atamı dəfələrlə
DTK-nın ovaxtkı Kirov rayon (Binəqədi rayonu) şöbəsinə
çağırdılar. Hədə-qorxu
gəlirdilər, sıxışdırırdılar.
Yaxın adamlarımız "Dəyərmi?!"
soruşurdular ondan və atam: "Biz övladlarımıza
qaniçən bir imperiyada kölə kimi yaşamağı
miras qoya bilmərik", - cavab verirdi.
Hər səhər
evdən çıxanda ailəsi ilə vidalaşırdı
Təkcə Yazov deyildi onun hədəfində. SSRİ rəhbərlərinə
ittihamla dolu onlarca o cür kəskin yazısı var. Hətta
elə yazıları vardı ki, meydanlarda xüsusi
bülleten kimi, vərəqələr şəklində
insanlara paylanırdı, əl-əl gəzirdi. SSRİ prezidenti M.Qorbaçova ünvanlanmış
yazıları da vardı. Məsələn,
"Görək bu oyundan Mişa necə çıxacaq?" yazısında
Qorbaçovun siyasi fəaliyyətini dəqiqliklə təhlil
eləmişdi. O dövrdə kitablarının
çapına qadağa qoyulmuşdu. Nəşriyyatda
redaktor işləmişdi, planda olan kitabları vardı,
hamısının çapını
dayandırmışdılar. Yəni, belə
deyək də, adı DTK-nın "qara dəftər"inə
düşmüşdü və hər səhər evdən
çıxanda bizimlə vidalaşırdı.
- Milli
azadlıq hərəkatının ən üzdə olan
simalarından biri idi. Sözü hərəkat
yoldaşları arasında keçirdi, onunla
hesablaşırdılar. Artıq siyasi jurnalistikada öz
sözünü deyə bilmişdi və s. Bunlar öz yerində,
amma Ağamalı Sadiq Əfəndi şair idi axı. Ruh adamı idi. Məncə, onun
bu siyasi fəaliyyəti şair Ağamalını ruhunun bətnində
dəfn etmiş, yerində siyasətçi Ağamalı
doğulmuşdu. Yaza bilmədiyi şeirlərin,
povestlərin təəssüfünü
yaşayırdımı? Bəlkə də
siyasi hərəkata qoşulmasaydı bir kitabı yox, onlarca
kitabı çap olunardı. Bəlkə də, milli
azadlıq hərəkatı öncülü kimi yox, daha
çox ilhamlı bir şair kimi qalardı tarixdə...
-
Çox doğru deyirsiniz. Bilmirəm bu cür ifadə etsəm
nə qədər uğurlu səslənər, amma
ağlımdan keçirdiyim kimi deyəcəyəm: o, ədəbiyyatdan
doymadan, nakam getdi. Çünki bütün
varlığı ilə ədəbiyyat adamı idi. 1993-cü ildə Azərbaycan Dövlət
Filarmoniyasında Ağamalı bəyin yaradıcılıq
gecəsi keçirilmişdi. Gözəl
bir tədbir oldu. Ədəbiyyat, sənət,
elm adamları iştirak etmişdi həmin tədbirdə.
Xalq yazıçısı İsmayıl
Şıxlının çox maraqlı
çıxışı olmuşdu. Həmin
tədbirdə atamı həm də bir ədəbiyyat
adamı kimi özüm üçün kəşf etdim, amma
bircə dəfə də olsa siyasətə
qatılmağı ilə bağlı təəssüf hissi
keçirdiyini nə hiss etdim, nə də onun öz dilindən
nəsə eşitdim. Bütün varlığı
ilə özünü Azərbaycanın müstəqillyi
uğrunda mübarizəyə həsr etmişdi. SSRİ-yə sonsuz nifrəti vardı. Bəlkə də, yaşadığı 48 ildə ən
çox SSRİ-nin süqutuna sevinmişdi atam. Bu sistemi qətiyyətlə rədd edirdi. Elə bu nifrətin göstəricisi idi ki, 20 Yanvar
hadisəsindən sonra SSRİ Yazıçılar
İttifaqı üzvlüyündın imtina etmiş, vəsiqəsini
cırıb atmışdı.
Təpədən
dırnağa qədər irfan adamı
- Nofəl,
bir qədər əvvəl də qeyd elədik, Ağamalı
Sadiq İncə dərəsinin havasını udmuş, o
bulaqların suyundan içmişdi. Mən o
mübarək torpağın aurasını incəli
dostlarımın davranışından, həyat tərzindən
hiss etmişəm. Oralar hürufi ruhaniyyətinə, sufi təfəkkürünə, irfan mədəniyyətinə
köklənirlər. Ağamalı Sadiq Əfəndi
necə, İncə dərəsinin bu mistik ab-havasına
köklənə bilmişdimi? O, nə qədər irfan
adamı idi?
-
Çox... Təpədən dırnağa qədər
irfan adamı idi. Ümumiyyətlə,
islamda fərqli dini təriqətlər, yollar mövcuddur.
İncə dərəsində də belə təriqətlər,
yollar var. Bizdə Şimali Qafqazdakı təriqətə - nəqşibəndiliyə
meyil daha böyükdür. Bildiyiniz kimi,
söhbət müridizmdən gedir. Yəni
bu təriqəti, bu qolu, bu yolu tutanlar özlərini Mir Həmzə
Seyid Nigarinin müridləri hesab edirlər. Bu, bir fərqli həyat tərzidir. Maddi dünyadan uzaqlaşmaq, mənəvi dünyaya,
ruh dünyasına qovuşmaq kimi tələbləri var bu cərəyanın.
Təbii ki, bu, kamil insan qarşısında
duran tələblərdir və hər kəsin o kamilliyə
qovuşması mümkün deyil. Amma təsəvvür
edirsinizmi, elə insanlar var. Bu gün də İncə dərəsində
o cür həyat tərzini seçən, özünü
bütün dünyəvi hisslərdən məhrum edən,
yalnız öz HƏQQinə qovuşmaq üçün
yaşayanlar var. Atamla bu barədə uzun-uzadı söhbətlərimiz
olurdu. Hacı Mahmud Əfəndi Qərani və
onun yaxın dostu Seyid Yasin Əfəndi Qərani haqqında
danışırdı. Onun bu cür
söhbətlərindən doymurdum. Təsəvvür
edirsinizmi, onun uşaqlığı, yeniyetməliyi dərviş
təkkələrində keçmişdi. Bu, bir başqa dünyadır, kaş Ağamalı bəy
indi sağ olaydı və özü danışaydı hər
şeyi. Mənə də deyirdi ki,
babalarımızın yolunu öyrənim, maraqlanım bu
şeylərlə. Təkcə dini
baxımdan yox, daha çox mənəvi nöqteyi-nəzərdən
insanın formalaşmasında, kamilləşməsində bu
cür təriqətlərin rolu əvəzsizdir. Təsəvvür edirsinizmi, elə irfan sahiblərindən
hər hansı biri ilə bircə saat söhbət eləmək
insanı nə qədər təmizləyir,
saflaşdırır. Bəlkə də,
İncə dərəsinin mistikası elə buradan irəli gəlir.
Deyərdim ki, müəyyən mənada
Ağamalı Sadiq Əfəndi özü də artıq
mürşid kimi formalaşmışdı.
- Ədəbiyyatda kimi sevirdi, kimin həyatını, əsərlərini
örnək kimi götürürdü. Kimi çox
oxuyurdu?
İrfanla
türkçülük arasında ortaq nöqtə
- Məhəmməd Hadinin və Cavid əfəndinin həyatı,
yaradıcılığı onun üçün ədəbiyyatın
zirvəsi idi.
Atam irfan mədəniyyəti ilə
türkçülük təfəkkürü arasında
ortaq bir məqam tapmışdı və özü həmin o
xətt üzrə yaşayırdı. Yaradıcılığında
Hadiyə və Cavidə istinadlar çoxdur. Sovet dövründə bu məzmunlu bir neçə
şeirinin çapına qadağa qoyulmuşdu. Bilirsiniz də, o dövrdə
türkçülük adı gələndə adamı topa
tuturmuşlar. Bu insanlar həm də bizim
türkçülüyümüzü geri qaytarmaq
missiyasını öz üzərinə
götürmüşdülər. Onların
ən böyük amalı bir gün bütöv Azərbaycan
uğrunda mübarizə aparmaq idi. Təkcə
son 1988-ci ildən sonra başlayan hadisələr, Qarabağ
savaşı deyildi onları düşündürən, əsrlər
boyu Azərbaycanın itirdiyi torpaqların geri
qaytarılması, üçrəngli
bayrağımızın əzəli Azərbaycan ərazilərində
dalğalanması idi onun arzusu. Və mənə
elə gəlir ki, atalarımızın müqəddəs
ruhu bir gün bizi, övladlarımızı o böyük
arzulara qovuşduracaq. Əli Kərimin
şeirlərini sevirdi. Əlağa
Kürçaylının oğlu Ülfət gəlib-gedirdi
bizə. Belə...
- Nofəl,
ailədə iki uşaq olmusunuz, sən və səndən
kiçik qardaşın Orxan. Bütün ailələrdə
belədir də, balaca gələndən sonra böyüklər
bir qədər "oyundankənar vəziyyət"də
qalırlar. Orxanın gəlişindən
sonra vəziyyət necə idi evdə, yavaş-yavaş oyundan
çıxarılmaq səni qısqandırmırdı?
- (Gülümsəyir). Mən də
balacaydım da, 13 yaşım tamam olmamışdı hələ.
Əlbəttə, Orxanın dünyaya gəlməsi
ilə mənim evdəki "hökmranlığım"
bitdi. Atam da, anam da daha çox ona vaxt
ayırırdılar, çünki o, balaca idi və daha
çox diqqətə ehtiyac duyurdu. Yox, elə
fövqəladə qısqanclıq yox idi, amma etiraf edim də,
Orxan doğulandan sonra mən böyüdüm.
-
İxtisasca hüquqşünassan, bir müddət daxili
işlər orqanlarında zabit kimi fəaliyyət göstərmisən,
Qarabağ uğrunda savaşlarda iştirak edib qazi olmusan... Bir
də, imkan varsa, bir az atanın dostları
haqqında danış. Bu dostluqlar indi də
davam edirmi?
Qazilik...
Şərəf və borc
-
Çiynimdə müstəqil Azərbaycanın
aylı-ulduzlu paqonlarını daşımaqdan həmişə
qürur duymuşam. Döyüşlərdə
iştirak etmək hər bir vətəndaş kimi mənim də
borcum olub. Ağdərə uğrunda
döyüşlərdə iştirak eləmişəm.
Bu da ömrümün ən şərəfli səhifəsidir.
Hüquq sahəsində müəyyən
uğurlarım olub, bir müddət Milli Elmlər
Akademiyasının sosial innovasiyalar şöbəsində
işləmişəm, sonra rəhbərlik dəyişdi və
həmin şöbə ləğv edildi. C.Cabbarlı adına kinostudiyada operator köməkçisi
kimi də işləmişəm və unudulmaz Tofiq
Tağızadənin "Ölülər" filminin çəkilişlərində
həmin yaradıcı qrupun üzvü olmuşam.
O ki
qaldı atamın dostlarına: ən yaxın dostu Məmməd
İlqar, Məhəmməd Dəmirçioğlu və Akif Səməd
olub. Yəni onlar uşaqlıqdan
tanıyıblar bir-birlərini, şəhərdə günləri
bir yerdə keçib, ailələrimiz yaxın olub. Əlbəttə, Məmməd İlqarın
oğlu Babəklə yaxın dostuq. Atam
dünyasını dəyişəndən sonra da Məmməd
İlqar həmişə bizə yaxın oldu, əmilik,
böyüklük elədi. Məmməd Dəmirçioğlu
da eləcə. Qəbirüstü abidəsini
də Dəmirçioğlu hazırladı. Bilirsiniz, Dəmirçioğlu təxəllüsünü
də ona atam vermişdi.
- Ağamalı Sadiq Əfəndi bir ilə yaxın mədəniyyət
nazirinin müavini oldu. Bu, yaxşı vəzifədir. Dövlətin ideoloji sahələrinin birində ən
yüksək postları tutmaq hər adama nəsib olmur. Nazir müavininin oğlu olmaq necə idi? Nə dəyişdi ailədə, sizin həyat tərzinizdə?
Və o, müxtəlif vəzifələrdə
işləyib, ailədə necə, sizin
yaddaşınızda hansı vəzifədə qalıb?
Həyat
tərzi dəyişməyən nazir müavini
- Demək
olar, heç nə dəyişmədi. Həyat
tərzimiz də eyni qayda üzrə davam etdi. Atam ruhən
azad adam idi axı, heç bir vəzifə,
kreslo onun ruhunu çərçivəyə sala bilməzdi və
bilmədi də. Bilirsiniz ki, sovet dövründə
yaradıcı adamlar pis dolanmırdı. Bir kitabın
çıxdısa, az qala bir
maşının pulu qədər qonorar alırdın. Atam da babat qonorar alırdı, yəni o, nazir
müavini olsa da, olmasa da, ailədə maddi çətinlik
hiss etməmişik. Nazir müavini işləyəndə,
sadəcə, adının təmiz qalmasına
çalışdı. Nə o, məmur ola
bildi, nə də mən məmur oğlu oldum... Evimiz onun nazir işlədiyi dövrdə təmirsiz
idi, dünyasını dəyişəndən sonra mən
öz vəsaitim hesabına təmir elətdirdim. O ki
qaldı hansı vəzifədə yaddaşımda
qalmasına, mən onu daha çox qəzetçi kimi
xatırlayıram. Atam həm də yaxşı
tərcüməçi idi, Aleksandr Qriçin, Yevgeni
Yevtuşenkonun şeirlərini mükəmməl tərcümə
etmişdi dilimizə.
- Qısa
bir ömür yaşadı Ağamalı Sadiq Əfəndi. Ailəniz nə qədər hazır idi onun itkisinə?
Vəsiyyəti oldumu? Son anında
yanında kim vardı?
-
Hipertoniyadan əziyyət çəkirdi, yüksək təzyiqlə
gəzirdi həmişə. Ürəyində
problem vardı. Uzun-uzadı müalicə,
sən demə, altdan-altdan mədəsində problem
yaradıbmış. Qəfil daxili qanaxma
ilə xəstəxanaya yerləşdirdik, 5 saata yaxın əməliyyat
keçdi, anam, mən, yaxınlarımız həyəcanla
sağalıb evə qayıdacağını gözləyirdik,
amma, sən demə, bu, son imiş. Əməliyyatdan
çıxandan sonra reanimasiyada idi, görüşə
bilirdik onunla. Anamla mən
başının üstünü kəsdirib durmuşduq.
Elə son pıçıltısı da "Azərbaycan"
kəlməsi oldu. Artıq 1995-ci il
idi, siyasi hakimiyyət dəyişmişdi, buna baxmayaraq
ümummilli liderimiz Heydər Əliyev onun II Fəxri xiyabanda dəfn
olunmasına tapşırıq verdi, lakin ailəliklə qərara
gəldik ki, atam ruhunu İncə dərəsinə
tapşırsa yaxşı olar.
- Nofəl,
bəs sən necə, ona demək istədiyin hər şeyi
deyə bildinmi? Ya da nə demək istəyərdin
Ağamalı Sadiq Əfəndiyə?
- (Fikrə gedir, kövrəlir). Məni niyə qoyub
getdin, ay etibarsız?!
Nofəl AĞAMALI
Söhbətləşdi:
Əyyub QİYAS
Ədəbiyyat qəzeti.-
2020.- 16 may. S. 16-17.