Mükəmməl
yalan
İnsanlara
gerçəyi söyləmək istəyirsinizsə,
onları
güldürərək söyləyin. Yoxsa
onlar sizi öldürərlər.
Oskar Uayld
I Yazı
"Ağlayan
divarlar" və yaxud
Musa,
İsa, Məhəmməd
Dəyərli
dost. Türkiyədə və Azərbaycanda
layiqliyin təhlükə altında olduğunu, dini cəhalətin
tuğyan etdiyini görüb həyəcanlanmaya bilmirsən.
Cahilliyin, nadanlığın bizi sürüklədiyi
uçurumun kənarında dayanmışıq.
Çox əziz
və dəyərli dost! Son
görüşümüzdə anlaşa bilmədiyimiz
şeylərə aydınlıq gətirmək istədim.
Qoy içimizdən gələn səs hər
ikimizə yardımçı olsun.
İmana
gəl, deyən kəs,
Sevda iman deyil bəs?!
İçimizdən
gələn səs,
Ən böyük imanımız.
Əziz və dəyərli qardaşım. Biz Allahın
da, Tanrının da içimizdən gələn səs
olduğunu anlamaq zorundayıq.
"İçimdən gələn səs mənə
çox zadlar öyrətdi" deyən Mirzə Cəlilin təbirincə
desək, bizdə ilahi olan nə varsa, (Allah da istisna deyil)
içimizdəki səsin inikasıdır.
Ancaq nə "yaxşı ki, Ateizm tərsinə
çevrilmiş panteizmdir" (Feyerbax).
Mən səhrada təkbaşına yüyürən o
adamın - Nazaretli İsanın ayaqyalın
dolaşdığı İudeyanın gündüzlər
günəşin qovurduğu, gecələr küləklərin
sovurduğu səhranı keçib, Qüdsə çatanda
artıq ölümü aldatdığıma
inanmışdım.
Mən bir neçə ay bundan əvvəl həkimlərin
dediyinə görə, ölməliydim. Parisdə xəstəxanadan
çıxıb, köhnə tanışım Notrdam kilsəsinin
baş keşişi ilə görüşdüyümdə
hüzur gətirən kilsə zənglərinin səsi
altında bu ölümün qaçılmaz olduğunu qəbullanmışdım
belə. Ancaq sən saydığını say! Fələyin saydığı isə o idi ki, mən
gəlib Qüdsdə oturub ölümü
aldatmışdım. Sən demə,
ölümü aldatmaq da mümkün imiş.
O vaxt,
Qüdsdə "Ağlayan divarlar"ın önündə
məni qarşılayan xaxamın suallarına birnəfəsə
cavab vermişdim:
- Məndən Allahı soruşursan. Ona inanıb-inanmadığımı
bilmək istəyirsən. Bu boyda pisliyi,
namərdi, haqsızlığı, xəyanəti və
şeytanı yaradan Allaha mən nə cür inana bilərəm?
Məndən ölümü soruşursan,
ölümü. Nə vaxtsa bu dünyaya gələcək
uşaq (və ya doğulmayacaq uşaq) bu dünya haqqında
nə bilirsə, ölümlü olan adam
da ölüm haqda ondan artıq heç nə bilmir. Mən də eləcə. Mən
bircə şeyi bilirəm ki, ölüm yuxudu. Ancaq heç vaxt röya görməyəcəyimiz
yuxu. Bir də onu bilirəm ki, həyat
ölümlə tanışlıqdı, ömür də
ölümü öyrənməkdən ibarətdi.
Xaxam susmuşdu, kədərli gözləri ilə
üzümə baxmışdı. Və mən hiss eləmişdim ki,
Allahın və onun elçilərinin doğulduğu bu
torpaqlarda Allahı çoxdan unudublar. Onun
elçilərinin - Musanın, İsanın, Məhəmmədinsə
bircə quruca adı qalıb.
Bax mən elə onda, Qüdsdə ən iyrənc
üsullarla ölüm hökmü icra edən yəhudilərin
də, Parisdə gilyotini kəşf edən xristianların da,
Hələbdə dəri soymaqda mahir olan müsəlman ərəblərin
də Allahının, doğrudan da, eyni Allah olduğuna
inanmışdım. Yəni Musanın, İsanın, Məhəmmədin bir
nağılı müxtəlif zamanlarda, müxtəlif dillərdə
görünməyən birinin adından danışan eyni adam olduğuna inanmışdım. Görünməyən birinin adından sirr pərdəsinə
bürüyüb nağıl danışmağı nə
cür bacardılar, görəsən?
Yəhudilər başqa xalqlardan fərqli olaraq, ilk dəfə
anlamışdılar ki, insanın özünü qorumaq cəhdi
instinkdir. Və ilk başlanğıcda bu özünü
qorumaq cəhdini insandan ayrı təsəvvür etməyə,
ayırmağa çalışdılar. Və
onların istədiyi şey alındı...
İlkin başlanğıcda təbiət qüvvələri
qarşısında aciz qalan insan özündən kənarda,
özündən güclü, onu gücü çatmayan
şeylərdən müdafiə edəcək bir şeyə
ehtiyac duyurdu.
Bu ehtiyacını o, ilk başlanğıcda
allahlarla ödəməyə çalışdı. Və bu allahlar min illərlə onu "qorudu".
Günlərin bir günü yəhudilər məsələni
bir az sadələşdirib bu
"allahları" bir yerə yığıb, tək allah
elədilər. Yarımçıq qalan işlərini
Musaya kitab "göndərməklə"
yekunlaşdırdılar. Sonrakı
dövrlərdə yəhudilərin "Tövrat"ı, həyatı
Roma işğalçılarına qarşı mübarizədən
ibarət olan İsa və onun "İncil"ilə yeniləndi.
Nağıl eyni nağıl idi. - Adəm
və Həvvanın nağılı.
Sonra da Məhəmməd
və onun "Quran"ı...
Məhəmmədin
Musa və İsanın, "Quran"ın da
"Tövrat" və "İncil"in təkrarı
olduğunu kim inkar eləyə bilər
ki?!
Ən
axmaq adam da bilir ki, İsa elə Musadı,
Məhəmməd də çarmıxa çəkilmiş
İsa. Və əsa Musanın, çarmıx
İsanın, "Quran" da Məhəmmədin tənhalığıdı.
O vaxt yəhudi
xaxam məni dinləyə-dinləyə birdən-birə
ciddi-cəhdlə soruşmuşdu: Sən yəhudi deyilsən
ki? Mən də cavab vermişdim ki, yox!
O da
gülə-gülə demişdi ki, əgər yəhudi
deyilsənsə, onda sən dəlisən.
Mən
sonralar anlamışdım ki, səmimiyyətin nə
olduğunu bilməyən hər bir yəhudi üçün
onların həqiqətini bilən istənilən adam dəlidi...
Bu
xaxamın istehza ilə gülən gözlərindən bilirsinizmi
mənə kim baxırdı - fövqəlinsan
yaratmaq naminə bütün insanlığı məhv etməyə
hazır olan filosof kimi bir zamanlar vurulduğum F.Nitsşe -
Musanın astar üzü. Nitsşe bizi ovsunlaya
bilər. Ancaq bütün ovsunlar
illüziyadan başqa bir şey deyil.
"Həyəcan var olmaqdan dəyərlidir, həyatın
anlamı həyatın özündən dəyərlidir"
deyirdi Nitsşe. Musa da elə bu cür
düşünürdü. Ancaq var olmayan
nə cür həyəcanlana bilər? Həyatın
özü yoxdusa, həyatın nə anlamı ola
bilər? Tam və mükəmməl bir yalan, şirin bir
aldanış, başqa heç nə!
II YAZI
Məryəmin
evindəki xaç
və
yaxud Nitsşe -
Musanın
astar üzü
Təməlində
"Göydə Allah, yerdə hökmdar"
düşüncəsinin hakim olduğu dinin zənginlər tərəfindən
uydurulduğunu anlamayan adamların axmaq olmadıqlarını kim inkar eləyə bilər. Bəndələrini
soyan hökmdarın və onun taxt-tacının qarantı olan
Allahın biz bəndələrlə nə
bağlılığı ola bilər ki?!
Xaxam mənə sirr açırmış kimi bir
şeyi də anlatmışdı. Bütün peyğəmbərlər
nəsil şəcərəsi ilə bir irqə - yəhudilərə
bağlıdır. Yer üzündə
bütün kosmopolit ideyaların yaradıcısı olan yəhudilər
heç vaxt yaratdıqları bu ideyaların daşıyıcıları
olmayıblar. Onlar nə uydurublarsa
başqaları üçün uydurublar. Yəhudilər
uydurduqlarına inanmayan tək millətdir.
Kim nə
deyir desin. Hər bir kəsin içində
müqəddəs və qaranlıq bir yalnızlıq var. Və
Allah belə o yalnızlığı ovutmaq gücündə
deyil.
Susuz, havasız ölü toxum kimidi içimizdəki
yalnızlıq. Üstünə düşən
işıqla oyanmaq üçün bir himə bənddi.
Biz yalnızlığı
öldürdüyümüzdə o da bizi öldürəcək.
Biz içimizdəki yalnızlıqla
başbaşa yaşamaq məcburiyyətindəyik.
Xaxam! Ah səni
yəhudi hərgələsi, musəvi pozuntusu. Bütün
günahların qəzasını insanlığın
üstünə atan Musadan, bütün günahları
üstələnən İsa daha abırlıymış.
Başqalarının günahının cəzasını
bir adamın üstünə yükləmək də yəhudi
bicliyi, yəhudi şarlatanlığıdı, məncə.
...İsa
çarmıxa çəkiləndən sonra, yaxın
adamları ilə təqibdən qaçıb Efes tərəflərdə
meşənin içində özünə
sığınacaq tapmış Məryəmin evində, yanan
şamların işığında Roma papasının o evə
hədiyyə elədiyi qızıldan yapılmış
xaçlı boyunbağının önündə
dayanmışam. Həyatın ironiyasına bax
- papa oğlu qətl edilmiş Məryəmin evinə
oğlunun dara çəkildiyi xaçı hədiyyə eləyib.
Acı olduğu qədər də gülməlidir.
Yəhudilərin uydurduğu, başqalarının
oynadığı İlahi bir komediya!
İsa yəhudilər qəddar olduqları
üçün çarmıxa çəkilmədi. Yəhudilərin içində
heç kim İsa üçün fəda
olmağa hazır deyildi.
"Bizim" Məhəmmədsə əsabələrinə
inanmasa da, əsabələri Məhəmmədə
inanırdı. Və ona görə də o sağ qaldı...
Yəhudi hərgələsi daha gülmürdü,
acıqla üzümə baxıb sağollaşmadan
çıxıb getdi.
Mən "Ağlayan divarlar"la üzbəüz və
təkbaşına qalmışdım.
İnsan əzabları
ilə təkbaşına buraxılmış İsadı!
III YAZI
Dünyanın
ən kədərli nəğmələri
...Uzaq -
çox uzaq - dünyanın qurtardığı bir yerdə
Afrikanın iki okeana (Sakit və Atlantik) açılan yerində,
savannada ayaqyalın yüyürən zulu qəbiləsinin
qadınlarının oxuduğu kədərli nəğmələr
hələ də qulaqlarımdadı. Dünyanın
ən kədərli nəğmələridi bu nəğmələr.
Çünki bu nəğmələrdə ümid adına heç nə yoxdu.
Bu da qara Afrika. Yəni CAR. Yəni ingilis və Afrikaner
dilləri ilə yanaşı, 9 rəsmi dili, Pretoriya,
Yohannesburq, Keyptaun adında üç paytaxtı olan bir qəribə
ölkə. Bu ölkə yadımda
ayağıyalın qadınları gün batımına
doğru savannada yüyürə-yüyürə kədərli
nəğmələr oxuyan adamların vətəni kimi
qalıb. Afrika hər gecə o kədərli
nəğmələri ilə yuxuma girir. Niyə
kədərlidi mahnıları? Bəlkə
onların bizim kimi allahları yoxdu ona görə. Üstündən uzun müddət keçməsinə
baxmayaraq, o kədərli nəğmələr indi də
öldürür məni.
Keyptaunda pəncərələri okeanın körfəzinə
açılan oteldən yerli əhalinin "Masa
dağı" adlandırdığı dağ ucalır.
Qarşı tərəfdə gəlmələrin
"Şeytan qayası" adını verdiyi qayalıqlar.
Sirli və heyrətamiz görüntü içimdə
qəribə hisslər oyadır. Gəlmələr-
xristianlar Afrikanı koloniyaya çevirməmişdən əvvəl
Allahı olmayan Afrikada şeytan da yox idi. İndi
Afrikanın həm allahı, həm də şeytanı var. Gəlmələr
özləri ilə gətirdiyi Allahla birgə Şeytanı
da gətirib, Afrikanın girişində ona heykəl
qoymuşlar - "Şeytan qayası".
Dəyərli
dost! Ağlıma bilirsənmi nə gəldi?
Allah yoxdursa, şeytan da yoxdur! Və şeytanı olmayan Allah
Allah deyil!
Keyptaunda
dənizdən 150-200 km məsafədə gəmilərdən
görünən "Masa dağı" və
"Şeytan qayası" dağ-qaya olmaqdan
çıxıb simvolik bir məna daşıyır. Yerli camaata Allahın nə olduğunu anlada bilməyən
missionerlər onlara ilk olaraq Şeytanı anlatmağa və
onları qorxutmağa çalışıblar. İstədiklərinə
nail olan gəlmələr daha da irəli gedərək
Afrikanın girəcəyindəki qayalıqlara "Şeytan
qayası" adı veriblər. Və Afrika ilk əvvəl
Allaha yox, Şeytana təslim olub.
Afrikada cəmi-cümlətanı bircə məscid var.
Onu da Osmanlı dönəmində ora gedən türklər
inşa eləyiblər.
Səyahətdə
aramızda 20-30 nəfər hacı olsa da, rəhbərimizin o
məscidə baş çəkmək təklifini heç kim qəbul etmədi. Adamların hamısı
"Şeytan qayası"nı görməyi
daha üstün tutdular. Onlar üçün "Şeytan
qayası" Allahın evindən daha önəmli bir şey
imiş!
...Son
30-40 il bundan əvvəl buralarda hər bir
ağ vətəndaşın ildə 5 zənci öldürə
bilmək haqqı var idi. Bunu bildiyimdən
dostlaşdığım otel inzibatçısından buna nə
cür dözdüklərini soruşdum. Cavab şox
ağrılı idi: - Bizim onlara gücümüz
çatmırdı. Bircə təsəllimiz
var idi - və nə yaxşı ki, var idi - onlar da nə vaxtsa
öləcəklər.
...Bu cavab
nə qədər ağrılı və qorxunc olsa da, bundan
daha qorxulu, ətürpədici bir şey ağlıma gəldi.
Görəsən, şeytan o qədər
güclü və məğlubedilməzdir ki, Allah öz evində,
ona olunan duaları, həmd-sənaları qəbul elədiyi Məkkədə
belə şeytana gücü çatmır. 1400 ildir ildə 5 milyon əshabəsini
şeytanı daşlamaq üçün Məkkəyə,
öz evinə çağırır. Allahın
şeytanla savaşında onun bu qədər gücsüz
olduğunu, bəndələrə ehtiyacı olduğunu bilməzdim,
dəyərli dost! Bir də ki, Allahın
olduğu yerdə şeytanın nə cür var olduğunu
ağlım heç cür kəsdirmədi.
Və mən Şeytanı olmayan bir Allahın nə
cür var olduğunu düşünmək zorundayam.
Çox
dəyərli dostum! Bilirsənmi içimdəki
səs mənə nəyi anladır?
Heç
kəs heç kəsin deyil,
Yazı deyil yazı da.
Görüntüdü
haqq-nahaqq
Bəlkə Allah özü də.
Sonsuzluq, əbədiyyət, hər şey
keçmişi və gələcəyi ilə ya içimizdədir,
ya da heç yerdə.
Dəyərli dostum. Sizə
yazdığım son məktubda heyrətamiz bir hadisəni
xatırlatmaqdan vaz keçə bilmədim.
Siciliya tiranı Böyük Dionis Platona hirsləndiyi
üçün onu kölə olaraq satar. Platonun
düşmənlərindən biri - Platona düşmən fəlsəfə
məktəbinin filosofu Annikerus verdiyi fidyə müqabilində
onu köləlikdən qurtarar. Bax budur
böyüklük, bax budur ucalıq. Bax
budur insanın insana verdiyi dəyər.
Yazdıqlarıma dəyər verdiyiniz üçün qoy
yer, göy - bütün hər şey sizin
yardımçınız olsun!
P.S. Və
Allah deyir ki, mən sizə boynunuzdakı şah damardan da
yaxınam. Onda bu boyda elçiyə nə hacət?!
Yaşasın içimizdəki Allah! Yaşasın
içimizdən gələn səs!
Və
biz, bizi xatırlayan son adam öləndə
öləcəyik.
Rüstəm
BEHRUDİ
Ədəbiyyat qəzeti.-
2020.- 23 may. S. 20.