O torpaqların
qoynunda
çəkəcəyik o filmləri
Deyək ki, uğrunda döyüşməyə dəyər
bir şeylər üçün.
Deyək
ki, cəbhədəyik
daha orda ilk hücumda, daha o gün
üzüqoylu yıxılıb
ölmək də mümkün.
Acı bir kədərlə duyacağıq bunu,
lakin dəli bir maraqla
öyrənmək istəyəcəyik
bəlkə illərlə
davam edəcək
müharibənin sonunu...
Böyük türk şairi Nazim Hikmətin məşhur "Yaşamağa
dair" şeirindən
bir parçanı xatırlayıram. Birinci Qarabağ müharibəsindən
çəkilən onlarca
filmə baxmışıq.
Onların hamısının sonunda ümid var. Bütün qəhrəmanlar
ümidlə baxır
sabaha, bir gün qalib gələcəyimizə inanırlar.
O filmlərdə düşmən
gülləsi ilə vurulub düşən əsgərlərin hamısını
bir şey maraqlandırır: "Qələbə
yaxındırmı?".
Bu günlərdə sosial şəbəkələrdə bir video yayılıb: əsir düşən yaralı əsgərimiz qan axan yarasına
baxmayaraq, öz aqibətinin necə olacağını düşünməkdən
əvvəl döyüşün
nəticəsi üçün
sevinir. Rus əsilli jurnalist onun yarasını sarıyıb, təskin etməyə çalışdığı
vaxt o, sevinclə deyir:
- Bilirəm, orda hər şey yaxşıdır!
Yəni
döyüşü uduruq!
Yəni əsgər yoldaşları üstünlük
əldə eləyir!
Yəni qələbə
yaxınlıqdadır! Tanrı
neçə gündür
dualar etdiyimiz, bütün fikrimizlə-zikrimizlə
yanında olduğumuz
o əsgərimizi də,
digərlərini də
qorusun!
Qələbədən yazmaq istəyirəm. Müharibədən bəhs edən milli kino nümunələrimizin,
xüsusən Qarabağ
mövzusunda çəkilən
filmlərin hamısında
müharibənin gətirdiyi
bəlalardan, arxa cəbhədə insanların
çəkdiyi əzab
-əziyyətlərdən, ağrıdan-acıdan, fəryaddan
bəhs olunur. Əlbəttə ki, biz də qələbə ilə bitən filmlər çəkəcəyik!
Amma sonu qələbə ilə bitən o filmlərdə də insanların müharibə
boyu nə qədər ağrı-acı
yaşadığından, çəkdikləri
əziyyətlərdən, verdikləri qurbanlardan da danışacağıq.
Axı qələbə elə-belə,
asanlıqla başa gələ bilməz!
Mixail Kolotozovun
1957-ci ildə çəkdiyi
"Durnalar uçur"
filminin sonu qələbə paradı
ilə bitir. İnsanlar əllərində
çiçəklərlə, sevinc içində cəbhədən qayıdan
döyüşçüləri salamlamağa çıxıblar.
Onların arasında sevdiyi
kişini, vətənpərvər,
namuslu bir gənci, Borisi gözləyən Veronika da var. Son ana qədər də Veronika Borisin sağ-salamat qayıdacağına
inanır. Baxmayaraq ki,
ürəyində sadiq
qalsa da, bütün qəlbi ilə Borisi sevsə də, Borisin qohumu Markla evlənməyə məcbur qalmışdı.
Veronika qucağında
çiçəklər izdihamın
içində şütüyür. Adamlar qayıdan
doğmalarına sarılırlar,
qucaqlaşırlar, sevinirlər.
Veronika cəbhədən qayıdan
Stepanı tapır, sevinclə ona sarılır. Ancaq Stepan
da Borisin öldüyünü təsiqləyəndən
sonra Veronika göz yaşlarına boğulur. Sevinən, çalıb-oynayan insanların fonunda Veronikanın kədəri
nə qədər dərin görünür,
nə qədər qabarıq nəzərə
çarpır.
Ancaq Veronika təslim olmur. O, birdən-birə
canlanır, qucağındakı
çiçəkləri bir-bir
ətrafında sevinən,
şadlanan insanlara paylamağa başlayır.
"Həyatın mənası
nədir?" - Veronikanın bu suala cavabı
yoxdur. Hər şeyini müharibədə
itirib. Evini, ata-anasını, sevdiyi adamı. İntihar eləmək istədiyi vaxt isə tale onun qarşısına valideynlərini itirmiş,
tək-tənha qalmış
üç yaşlı
Borisi çıxardır.
Deməli, hələ hər
şey itirilməyib.
Yaşamaq üçün ümid var. Bütün bu mənasızlıqlara,
insanların didişmələrinə,
göz yaşlarına,
qana, ölümə rəğmən, yaşamağın
həm də bir mənası varmış.
Sonu qələbə
ilə bitən filmlərin hamısında
qəhrəmanlar həm
məğlub, həm qalibdirlər. Onların itirdiyi o qədər
çox şey var ki?
"Pianoçu" (2002, Roman
Polanski) filminin qəhrəmanı
Vladislav Şpilman da müharibədə çox şeyini itirir. Ailə üzvlərini, cəbhə
dostlarını. Ancaq nə
yaxşı ki, dinləyicilərini özlərindən
alıb uzaqlara aparan, insanları əsrarəngiz aləmlərə
səyahətə götürən
barmaqlarını itirmir.
Elə müharibədə də
onun həyatını
xilas edən sehrli barmaqları olur. Müharibə xarabalıqları arasında,
ətrafda hər şey dağılıb-tökülmüşkən,
bir insan kimi öz mövqeyini,
dəyərini itirmişkən
(düşmənin qarşısında
o, indi sadəcə qarşı cəbhədən
olan əsgərdir, hər an öldürülə
bilər, bir göz qırpımında
onun arzuları, ümidləri, hissləri,
yaratdıqları, xəyalları
puç edilə bilər), hər tərəf meyit, qan-qada içində olsa belə, içindəki musiqini əsla itirmir. Düşmən zabiti ilə
qarşılaşanda arxasında
oturduğu pianoda möcüzələr yaradır,
sanki hələ heç nə olmayıb, o, nə yaxınlarını, dostlarını
itirib, nə də bütün bu əziyyətləri çəkib.
Pianoçu ( The Pianist 2002 ) yüksək
keyfiyyətlə onlayn
izlə
"Bizim Cəbiş
müəllim" (1969, Həsən
Seyidbəyli) filmindəki
Cəbiş müəllim
obrazı arxa cəbhənin unudulmaz qəhrəmanı kimi xatırlanır.
Bizim Cəbiş Müəllim(Soundtrack) by Orxan Celılzade on SoundCloud -
Hear the world's sounds
Cəbhədən gələn sevindirici
xəbərləri şagirdlərinə,
qonşularına, uşaqlarına
coşqu ilə verən Cəbiş müəllim qədər
qələbəni duyan,
hiss edən yoxdur. O, var-qüvvəsi ilə cəbhə fondu üçün çalışır,
şagirdlərini də
bu işə cəlb edir, hamını qələbə
üçün ruhlandırır,
yaxınları döyüşdə
olan qonşularının
evlərinə gedir, onlara ürək-dirək verir. Cəbiş müəllim optimizmini, ümidini bir an da olsun
itirmir.
"Hamı sağ qalacaq, qoşunlarımız
bütün cəbhə
boyu hücuma keçiblər. Demirdim ki, qalib gələcəyik? Elə
də oldu! Bu müharibədə qələbə bizim olacaq!" - deyir.
Bəli,
Qarabağ müharibəsi
bitdi, həm də qələbə ilə bitdi! Hamımızın gözü
aydın olsun! Bundan sonra biz də sonu yaxşılıqla,
zəfərlə, qələbə
paradı ilə bitən filmlər çəkəcəyik! Həm
də o torpaqların qoynunda çəkəcəyik
o filmləri!
Amma mütləq o filmlərdə
yenə ağrılarımızdan
da danışmağı
unutmayacağıq! Biz heç
nəyi unutmayacağıq!
Unutmayacağıq ki,
başımıza bir
də bu cür bəlalar gəlməsin! Torpaqlarımızda
əbədi sülh, əmin-amanlıq bərqərar
olsun!
Sevinc ELSEVƏR
Ədəbiyyat qəzeti.- 2020.-
14 noyabr.- S.32.