Qarabağ savaşı: sözümüz
və özümüz
Qarabağın
xilası torpaqlarımızın, özümüzün,
sözümüzün, içimizdə dustaq olan bütöv
yaşantıların, dünyaya, tarixə, ədəbiyyata
azad gözlə baxışın xilasıdır, müstəqilliyimizin
tamamıdır.
Ordumuz
tarix yazır, nəbzimiz Qarabağla vurur. Torpağımız Şəhid
qanı ilə suvarılır:
Səndən ötrü can verməyə
cümlə hazırız!
Səndən ötrü qan tökməyə cümlə
qadiriz!
Üçrəngli bayrağınla
məsud yaşa!
- misraları öz
əməli təsdiqini
bir daha nümayiş etdirir və Müstəqil Azərbaycan tarixinin ən şanlı səhifələri yazılır.
Qarabağ keçilməz!
Aldığımız xəbərlər,
işğaldan azad olunmuş ərazilər haqda əsgər hesabatları və Ali Baş Komandanın elan etdiyi qələbə
xəbərləri, hisslərimizin,
duyğularımızın rəngini dəyişir, içimizdə boğulan
sevinc çığlıqları
azadlığa çıxır,
Araz kənarından ordumuzun zəfərini görən cənublu qardaşlarımızın göz
yaşı axıb Araza qarışır. Özümüzü, sözümüzü yenidən görürük;
qürurla, yeni yozumda. Yavaş-yavaş müdriklərimizin sözü yadlaşmağa
üz tutmuşdu, paslı qılınc kimi kəsərini itirməkdə idi. Vətən müharibəsi torpaqlarımızla
bərabər, içi
boşalma təhlükəsi
qarşısında qalan
sözümüzü, mənəviyyatımızı
özümüzə qazandırır.
Ədəbiyyatın məşhur deyimləri
oyanan duyğularımızda,
qavrayışımızda bütün çalarları
ilə görünməyə
başlayır. Günəş
bir başqa cür doğur Qarabağdan! Torpaq canlanır, ruh
oyanır, yaddaş qaynayır.
Bülbülün gülə aşiq
olub ona öz qanından qazandırdığı gözəllik
bu gün başqa bir sirr pərdəsindən boylanır; eşqin ən yüksək zirvəsinə ucalan şəhidlərimiz qanları
ilə "Vətən
sağ olsun!" yazır, bu qanların töküldüyü
yer öz cazibəsini, keçilməzliyini,
gözəlliyini, doğmalığını,
müqəddəsliyini daha
da artırır. Atadan, anadan, sevdiyindən halallıq alıb döyüşə
yollanan igidlərimiz
on illərdir bir-birinə
həsrət qalan, ayrılıqdan dərdə
düşən Vətən
torpaqlarını qovuşdurmağı
öz sevgililəri ilə olan vüsaldan
üstün tuturlar:
Könlümün sevgili məhbubu
mənim,
Vətənimdir, vətənimdir, vətənim!
Sözlər şüarlıqdan çıxıb,
söz və ruh arasında açılan məsafə
itib.
Qazi Bürhanəddinin "Döşəkdə
ölən yigit murdar bolur!" misrası günümüzün
ahənginə köklənib,
Şah İsmayıl Xətainin şeirləri mistik və real enerjisi ilə əsgərimizin qanında
qaynayır, düşmənin
qabağında ruh döyüşünə çıxır:
Mən Xətayi çəkmənəm
ğəm,
çün ənəlhəqq
demişəm,
Çəkmişəm Heydər təki meydanda
hu mərdanə mən.
Vətən eşqi imandandır, deyib atalarımız. Nəsiminin
genetik kodunun daşıyıcısı olan
əsgərlərimiz düşmənin
üstünə göz
qırpmadan gedir, öz şücaətləri
ilə dünyanı heyrətə salırlar:
Surətə baxu mə'nini
surət içində
tanı kim,
Cism ilə can mənəm,
vəli cism ilə canə sığmazam.
Bu əsil qan yenidən
oyanır, nəslimizi
səfərbər edir,
özümüzə və
sözümüzə qoyulan
sərhədlər yıxılır:
Gərçi bu gün Nəsimiyəm,
haşimiyəm, qureyşiyəm,
Bundan uludur ayətim,
ayətü şanə
sığmazam.
Kafir düşmənin və onların havadarlarının
çəkdiyi sədlərə
sığmırıq; döyüşə,
qalibiyyətə can atırıq.
Koroğlu qəhrəmanlığı igidlərimizin qolunda, nərəsində dirilir;
az qalmışdı
yalnız mətn qəhrəmanına çevrilməsinə,
o da azadlığa çıxdı, öz mahiyyətindədir, lağ
hədəfi deyil. Tarixi qəhrəmanlarımızla aramızda
açılan məsafə
itir, Qarabağ çöllərində irəlilədikcə
unutdurulmağa çalışılan
milli kimliyimiz yeni güc qazanır.
Ali Baş Komandan
İlham Əliyevin dediyi kimi, düşmənin
özü üçün
yaratdığı uydurma
mifləri Azərbaycan
ordusu dağıdır. Ona görə
ki, onların heç vaxt həqiqi mifi olmayıb. Qədim tarix, mədəniyyət,
dünyagörüşü xəzinəsi kimi qorunub yaşanan miflərimiz də bu gün döyüşə
qatılıb, ordumuzu
irəli səsləyir.
Rövşən Binəqədilinin
son vaxtlar xalq arasında populyarlıq qazanan "Can gedirik almağa..." marş-mahnısında
olduğu kimi:
Tanrı,
müzəffər elə
bu ordunu,
Görsün o dağlar yenə boz qurdunu.
Tərk
eləyib qaçsın
Oğuz yurdunu,
Biləndə düşmən gedirik almağa.
Mifoloji dünyagörüşü
kompleksimizdə xeyir və şər iç-içə yox, qarşı- qarşıyadır. Xeyir daim
mübarizədə, qalibiyyətdə,
şər isə hiylə və məğlubiyyətdədir. Düşmən qabağımıza Ərlərə xəyanət
etmiş Ərlik kimi yeraltı tunellərdən, quyulardan
çıxır. Dastan ruhlu
qəhrəmanlarımız qaranlıq dünyanın əcayib varlıqlarını
darmadağın edir, yeni dastan yaradırlar.
Torpaqlarımız uğrunda ailənin
böyük oğulları
mübarizə apardı,
şəhid oldu, tərk etmək istəmədikləri yurd
yerində itkin düşdülər. Anaların
qucağında köçkün
olan kiçik qardaşlar Məlikməmməd
kimi oddan keçir, divin can quşunu nişan
alıb boğazını
üzürlər, əsarətdə
qalan gözəlimizi
- Qarabağı xilas edirlər.
Azərbaycanın, Odlar yurdunun tarixi missiyasının dünyaya sevgi, ədalət, humanizm bəxş etmək olduğunu, lakin mənfur düşmənin
də öz məkrli xislətindən
ayrıla bilməməsini
Hüseyn Cavid gözəl ifadə etmişdir:
Mən yetişdim, atəşlə
su
Öpüşdüyü bir ölkədən.
İzləyərkən sevgi yolu,
Acı duydum hər kölgədən.
Bu gözəllik, bu mahiyyət kimdə yoxdursa, onu qısqanır,
bizim kimi ola bilməməyin
intiqamını bizdən
almaq istəyir. Cavidin Teymurun dili ilə
dediyi kimi "...dilləri başqa, ürəkləri daha başqa" düşmənlə
qarşı-qarşıyayıq.
Bu məqamda yadıma
Mirzə Cəlilin
"Usta Zeynal"ı
düşür. Hekayənin avam, cahil təsiri bağışlayan
azərbaycanlı obrazlarının
öz aralarında və evini təmir
elədikləri erməni
ilə söhbətlərində
müəllifin ciddi eyhamları yer alır. Nasir iki fərqli düşüncə daşıyıcısını
qarşı-qarşıya gətirmiş,
maarif, müsəlmançılıq,
paklıq və murdarlıq anlayışlarına
fərqli yanaşmanı
göstərmiş və
erməninin Azərbaycanda
"xozeyin"ə çevrilməsindən
yaşadığı narahatlığa
diqqət çəkmişdir. Usta köməkçisi Qurbanın
sualı və ona cavab verməkdən
qaçan erməninin
davranışı yazıçının
oxucuya ünvanladığı
düşündürücü ədəbi ismarışdır:
"Xozeyin, niyə
sizin padşahınız
yoxdu?
Muğdusi Akop cavab vermədi
və otaqdan çıxdı".
Padşahın varlığı üçün
dövlətin mövcudluğu
lazım idi. Dövləti, məskunlaşdığı
vətəni olmayan erməni Azərbaycanda
"xozeyinə" çevrilmə
və daha sonra özünə "padşah" yaratma, bizi çətinliklərlə
qarşılaşdırma prosesinin
təməllərini atırdı.
Vaxtında qabağı alınmayan,
özünə xozeyin
dedirdən xırda dükançının sayı
artan otaqları, oğlanlarına yaratdığı
rahat şəraitlə
itirməyə başladığımız
ərazilər arasında
assosiativ əlaqə
var.
Padşahı, öz etnik mənsubiyyətinə, dininə, imanına uyğun adı, soyadı olmayan birinin nəyi ola bilər ki? Yalan içində itib-batıblar, ancaq çalıb-çapmaqla məşğuldurlar, sözləri də, özləri də qəlpdir, saxtadır. Bu qəlpliyin, sözü və ürəyi başqa olanın qabağında bir sədd ucalır - Qarabağ! Qarabağ Azərbaycandır! Bu təsəlli üçün deyilən söz, rezanyor ritorika yox, gerçəkləşən əməldir - sözlə özün qovuşmasıdır!
Tahirə Məmməd
Ədəbiyyat qəzeti.- 2020.- 24
oktyabr.- S.21.