Gülüstan
ƏLİYEVA: "Sənət fəaliyyətim həyatda var
olmağıma səbəbdir"
Harmoniya...
Əziz oxucular, "Harmoniya"da yenə də çox
səmimi bir həmsöhbətim var. Kifayət qədər
maraqlı həmsöhbət olduğuna çox əminəm. Respublikanın
Əməkdar artisti, Opera və Balet Teatrının
aparıcı solisti, Milli Konservatoriyanın müəllimi,
sevimli müğənnimiz Gülüstan Əliyeva. Gülüstan xanımla söhbətimi siz oxuculara təqdim
edirəm.
-
Gülüstan xanım, xoş gördük.
- Xoş
gördük.
-
Gülüstan xanım, bu ay operada çalışanlar
üçün xüsusilə əlamətdardır. Bildiyimiz kimi, dahi Üzeyir Hacıbəylinin
yazdığı, Şərqin ilk operası "Leyli və Məcnun"
məhz yanvar ayında səhnəyə qoyulub.
- Bəli,
tamamilə doğrudur. Eləcə də "O olmasın, bu
olsun", "Arşın mal alan" da məhz
yanvar ayında səhnəyə qoyulub. Üstündən
bir əsr keçməsinə baxmayaraq, bu gün də
aktualdı, bu gün də sevilir və baxılır. Düşünürəm ki, nə qədər Azərbaycan
musiqisi yaşayır, Üzeyir Hacıbəyli qələminin
məhsulu olan bu, digər əsərlər də yaşayacaq.
- Bu ay Azərbaycan
xalqının tarixində həm də qanlı 20 Yanvar faciəsi
ilə yadda qalıb. Nə qədər
böyük kədər hissi ilə bu faciəni xatırlasaq
da, xalqımızın qürur yeri, qəhrəmanlıq
tarixi olduğunu da fəxarətlə deyirik.
- Bəli,
itirdiklərimizlə yanaşı, həm də milli
qürurumuzdu bu gün, bu tarix. Hər bir xalq
özünün azadlığa, müstəqilliyə
doğru atdığı addımları ilə
tanınır, tarixdə yerini qazanır. 20
Yanvar Azərbaycanın iyirminci yüzilliyin sonunda öz
azadlığına qovuşması uğrunda
atdığı ən yüksək məqamdır. 20 Yanvar faciəsindən bizi illər
ayırdıqca, bir daha bu tarixin xalqımızın qəhrəmanlıq
salnaməsi olduğunu daha dərindən dərk edirik.
-
Xanımdan, təbii ki, yaşının neçə
olduğunu soruşmazlar. Amma hər bir kəsin öz daxili
yaşı deyə bir anlam da var. Sözsüz ki, çox gəncsiz...
- (Gülür) Bilirsiz, həmişə deyirlər ki,
insan özünü necə hiss edirsə, demək, o
yaşdadı.
Amma qadının üç yaşı var. Qadın
özünü necə hiss edir? Qadının, əslində,
neçə yaşı var və qadın necə
görünür? Bu atributlar bioloji
yaşından əlavə, qadının özünün
psixoloji, fiziki, ruhi yaşını göstərmək
üçündür. 53 yaşım var.
-
Artıq neçə ildir Opera Teatrında
çalışırsız...
- Əlbəttə ki, mənim bütün
yaradıcılığımın başında opera
dayanır. Burdakı fəaliyyətim mənim bütün
yaradıcılığımın əsas mənbəyidi.
24 ildir ki, bu teatrın aparıcı solistiyəm.
Və 17 ildir Milli Konservatoriyanın müəllimiyəm.
Bir neçə ildir dosent kimi fəaliyyət
göstərirəm. Opera fəaliyyətimlə
bağlı müdafiə də etmişəm. İndi müzakirədədir. Yaxın
günlərdə bununla bağlı xoş xəbəri
eşidəcəyik, inşallah. Çox
gözəl qeyd etdiz ki, sənət ömrümüzün
bir parçasını deyil, bütünlükdə onu əhatə
edir. Sənəti çox qısqanc bir
sevgiyə bənzədirəm mən. O sevgisini, yəni
ondan bəhrələnən, sevgi alan kəsi
heç vaxt bölüşmək istəmir. O zaman sən sənətkar
olursan ki, tamamilə özünü sənətə həsr
edirsən. İnanırsızmı,
övladımdan sonra məni bu həyata bağlayan, ayaqda
durmağıma səbəb olan mənim sənətimdi.
Sənət fəaliyyətim həyatda var
olmağıma səbəbdir.
-
Sözsüz ki, hər bir sənətkarın arzusudur Opera
Teatrında solist olmaq, böyük əsərlərdə,
operalarda oynamaq. Yəni burda çalışmaq
hər ifaçıya da nəsib olmur. Bu
baxımdan da siz bəxti gətirmiş ifaçısız.
Bu günədək hansı operalarda
oynamısız?
- Bəli,
fərqi yoxdu, istər qadın, istər kişi
ifaçısı olsun, hər bir sənət
insanının, konkret desək, ifaçının ən
böyük arzusudur, bircə dəfə Opera Teatrının
səhnəsində hansısa obrazı canlandıraydım. Hələ konservatoriyada oxuduğum illərdə təbii
ki, teatra gəlirdik, tamaşalara baxırdıq. Hər zaman afişaların qarşısından
keçəndə düşünürdüm ki, görəsən,
nə vaxtsa mənim də adım afişalarda yazılacaq?
Əlbəttə ki, insanın həyatda
hansısa nailiyyət əldə etməsi üçün
arzuları, xəyalları, məqsədi və prinsipi
olmalıdı. Əgər bunlar varsa, həyatda
istədiklərinə nail olacaqsan. Bu
gün Azərbaycan opera səhnəsində oynanılan
bütün muğam operalarında mən rol almışam.
"Leyli Məcnun"dan başlayaraq (Leylini oynamışam),
"Aşıq Qərib"də Şahsənəmi,
"Şah İsmayıl"da Ərəbzəngini, "Gəlin
qayası"nda Sənəmi, "Natəvan"da xanəndə
qızı oynamışam. Bir neçə il keçəndən
sonra artıq opera səhnəsində "O olmasın, bu olsun
" və "Arşın mal alan"
tamaşaları yer aldı. Həmin vaxtdan
"Arşın mal alan"da Cahan obrazını, "O
olmasın, bu olsun"da isə qulluqçu Sənəm
obrazlarını canlandırıram. Bildiyiniz
kimi, bu obrazlar bir-birinə kontrast obrazlardır. Yəni bir-birinə əks olan obrazlar. Dramatik Leylidən sonra qəhrəman Ərəbzəngini
oynamaq, Ərəbzəngidən sonra "Gəlin qayası"nda
çox dramatik bir obrazı - Sənəmi canlandırmaq.
"Arşın mal alan"da isə
bütün bunların əksi olan Cahan xala obrazını
yaratdım. Milli koloritli, rəngarəng, eyni
zamanda düşündürən və güldürən məişət
komediyası. Mən özümü
çox xoşbəxt aktrisa hesab edirəm.
Çünki Azərbaycan səhnəsində oynanılan bu
tamaşalarda mənim öz yerim var. Ərəbzəngi
obrazı mənə təklif olunanda, bir az
tərəddüd etdim. Bu obrazın unudulmaz
yaradıcısı Sahibə xanım Əhmədova kimi
böyük sənətkardan sonra bu obrazı necə yaradacam
deyə, çox düşündüm. Çox
böyük məsuliyyət idi.
-
Düşünüb qərar verməliydiz...
- Bəli,
bəli... əlbəttə ki, bu obrazı mən ondan öyrənməliydim.
O vaxt Sahibə xanım teatrımızda hələ
çalışırdı. Leylinin
anasını, "Aşıq Qərib"də ananı
oynayırdı. Bir neçə
obrazları var idi. Aktyorun bir üstün
keyfiyyəti də odur ki, o, öyrənməyi bacarsın.
Bu, aktyorun gələcək fəaliyyəti
üçün də böyük ehtiyatdı. Bir də ki, aktyor seçimində teatrdakı
rejissorun çox böyük rolu var. Rejissor aktyorda o
potensialı gördüyü zaman bu təklifi edir. Sonralar bunu daha dolğun şəkildə
özümdə aşkar etdim ki, yəqin, dəyərli
rejissorumuz Hafiz Quliyev məndəki potensialı
görürmüş. Xoşbəxtəm
ki, nə yaxşı, bu obrazlar mənə təqdim olunub.
Bu gün neçə-neçə aktyor səhnədən
getsə də, mən hələ də səhnədəyəm,
sevilirəm. Və tamaşaçılar
"Arşın mal alan"a məhz Cahan
xalanı seyr etmək üçün gəlir. Bu nə qədər qürurvericidi.
- İstərdim bir qədər də Milli
Konservatoriyadakı pedaqoji fəaliyyətinizlə bağlı
bəhs edəsiz.
- Bura
çox müqəddəs bir musiqi ocağıdır. Azərbaycan musiqi aləminin bütün
tanınmış simaları Milli Konservatoriyada toplaşıb.
Gənclərimizə Azərbaycan musiqisini,
muğamını, xalq mahnılarını, ümumiyyətlə,
Azərbaycan milli musiqi mədəniyyətini tədris edirik.
Bu arada onu da qeyd edim ki, hələ o vaxt - 1985-ci
ildə Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasının
(indiki Musiqi Akademiyası) muğam sinfi fəaliyyətə
başladı. Mən oranın ilk tələbəsi-məzunuyam.
Muğam sinfində mənim müəllimim dəyərli
professorumuz, görkəmli xanəndəmiz Arif Babayev oldu.
Fəxr edirəm ki, bu gün Milli Konservatoriyada
digər sənət yoldaşlarımla birgə sevimli müəllimim
Arif Babayevlə çiyin-çiynə
çalışıram. Gənclərimizə
Azərbaycan musiqisi, muğamı, ümumiyyətlə, nə
deməkdir, o, hər bir insanın, musiqiçinin taleyində
hansı mövqedə dayanmalıdır. Bütün
bunları onlara aşılayırıq.
- Bir qədər
də mahnı ifaçılığınızla
bağlı istərdim bəhs edəsiz. Ümumiyyətlə,
sözlə musiqi. Bunlar mahnıda bir vəhdət
təşkil edir.
- Sözdən
söhbət düşmüşkən, bu arada əziz
şair dostum Fuad Biləsuvarlını da xüsusi
vurğulamaq istəyirəm. Bu gənc incəruhlu
bir şairdi. O qədər maraqlı şeir dili var.
Misranı gözdən keçirirsən,
düşünürsən ki, bu sözü o, necə
tapdı. Təbii ki, işimizlə bağlı
biz çox şairlərə müraciət edirik. Bəstəkarların musiqisinə uyğun sözləri
elə bəstəkarlarla birgə həmişə
axtarışdayıq. Çünki bu, tək
bəstəkarın deyil, həm də bizim mahnımızdı.
Bir dəfə söyləyəndə ki, mən
unudulmaz nəğməkar şairimiz Dəmir Gədəbəylinin
tələbəsiyəm, onda mənə hər şey bəlli
oldu. Anladım ki, onun şeir dili hardan bəhrələnir.
-
Gülüstan xanım, sizinlə "Harmoniya" layihəsində
görüşmüşük və son olaraq belə bir ənənəvi
sualımı sizə də ünvanlamaq istəyirəm:
Harmoniya nədir sizin üçün?
- Bilirsiz,
harmoniya sevdiyin insanların əhatəsində olub, sevdiyin
peşə ilə məşğul olmaq, sevdiyin həyatı
yaşamaqdı. Əgər bunların hər
birini anında qazanmısansa, deməli, sən həyatda harmoniyadasan.
Əlbəttə ki, "Ədəbiyyat qəzeti"nin çox yaşı var. Və yüzlərlə
oxucusu var. Bu qəzet elə bir harmoniya yaradıb ki, oxucusu ilə
qələm sahibləri arasında elə bir körpü
yaradıb ki, uzun illərdir oxunur və yaşayır.
- Dəyərli
sözlərinizə görə sizə təşəkkür
edirəm. Həmişə səsiniz gəlsin,
həmişə səhnələrdə olasız.
- Mən
də öz növbəmdə sizə təşəkkür
edirəm bu axıcı, şirin söhbətə görə.
Müsahibəni
apardı: Samir ƏFŞAN
Ədəbiyyat qəzeti.-
2020.- 18 yanvar. S. 21.