Ölümə
gedən
Pyes
İştirakçılar:
Murad
Mədinə
Gecə lampasının öləziyən
işığı kiçik səhnədə tutqun,
darıxdırıcı əhval yaradıb. Divarlardan
asılan rəsmlər, nizamsız yapışdırılan
kiçik kağız parçaları güclə
seçilir. Otaqda hər şey köhnədir,
nimdaşdır - stol-stul da, çarpayı da, yerə
atılan xalça da, kitab şkafı da... Bircə gecə
lampası təzədir. Stolun üstündə yarım zavod
çörəyi, iri pomidor, çaynik, stəkan və
güldan görünür. Güldanın içində bir dənə
dekorativ gül var.
Mobil telefon zəng çalır. Bir
neçə saniyə sonra zəng kəsilir. Mədinə
ağır, bezgin addımlarla səhnəyə gəlir.
Saçları dağınıqdır, üz-gözündə
bədbəxtlik ifadələri var. Ətrafı gözdən
keçirir. Tamaşaçılara zəndlə baxır.
Sükut.
Mədinə.
Telefon zəng çaldı, yoxsa mənim qulağıma səs
gəldi? Hə?! Məndən başqa eşidən oldu zəngi?!
Dillənin də, dillənin! Nolar, dillənin! Bəlkə o
idi zəng edən, hə?! Bəlkə məni axtarır?
(Tamaşaçılara yaxınlaşır). Olar, telefonu verəsiniz,
bir nömrə yığım?! Olar?! Onun səsinə hava qədər,
su qədər ehtiyacım var e. Vallah!
(Tamaşaçılardan birindən telefonu alır, rəqəmləri
yığır. Tamaşanın rejissorunun telefonu zəng
çalır. Mədinə qəzəblə onun üstünə
yeriyir. Rejissorun telefonunu əlindən alır, təəccüblə
baxır). Sən... sən kimsən? Eşitmirsən?!
(Yaxasından yapışır, çəkir özünə).
Səndən soruşmuram?! Bu nömrəni kim verib sənə?!
Hə?! Bəlkə onun ruhu sənə keçib?! Yox, yox... Nə
ruh? Mənim axtardığım adam yaraşıqlı,
boylu-buxunlu adamdır. Yaraşıqlı adamdır...
Yaraşıqlı... (Birdən əli-qolu boşalır, hərəkətindən
peşman olur. Rejissorun üst-başını səliqəyə
salır). Siz Allah, bağışlayın məni. Deyəsən,
başıma hava gəlir. Ağlıma gələn rəqəmləri
yığdım, gəlib sizə düşdü. Mənim
axtardığım adam yoxdur e, yoxdur. Əlini,
ayağını, nəfəsini, gözlərini
götürüb, uzaqlara gedib. Bunu dilə gətirmək nə
qədər ağırdır. Elə darıxıram... Elə
darıxıram... Hamınız
yığışmısınız ki, mənə təsəlli
verəsiniz, hə?! Axı, siz onu tanımırsınız.
Axı, siz heç məni də tanımırsınız.
Hardan biləsiniz ki, mənim dərdim nədir. (Kədərlə
gülümsəyir). Nə qədər alicənab
adamlarsınız. Tanımadığınız birinin dərdinə
şərik olmağa gəlmisiniz. (Toparlanmağa
çalışır). Yaxşı, onda nə ziyanı var,
gəlin, tanış olaq. Mənim adım Mədinədir. Siz
çoxsunuz, mən tək. Ona görə də heç kimin
adını soruşmuram. Qonşunun uşağını
aptekə göndərmişəm, indi harda olsa, gələr.
Dərmanımı atmasam, halım pisləşər,
yıxılıb qalaram burda. Ürəkkeçmə axmaq
şeydir. (Qapı döyülür). Hə... Hə... Gəldi.
(Çıxır. Əlində dərman qayıdır.
Çaynikdən stəkana su süzür, dərmanı
içir). Bax, belə! İndi başlayaq. Sizcə, şəhərin
ən işıqlı küçəsi hansıdır? Bax,
mən hər gün həmin küçədən
keçib işə gedirdim. Avtobus şoferi qəribə adam
idi. Hər gün dönə-dönə bir mahnıya qulaq
asırdı. (Nilufərin "Caddelerde rüzgar"
mahnısı səslənir). Hə, hə... Bax, bu mahnı.
Onun bu mahnıya qulaq asa-asa ağlamasına şahid də olmuşdum.
Mən Muradı həmin avtobusda görmüşdüm. Bu
mahnını dinləyə-dinləyə
görmüşdüm. Ağır, sakit görkəmi
vardı. Saqqallı idi. Geyimi də səliqəsiz.
Oğrun-oğrun mənə baxırdı. Mən hər
gün avtobusdan düşüb evə gedəndə... evə
yox, bağışlayın, tabuta gedəndə... Lap
düzü qəbrə gedəndə... Çünki ona ev
demək olmazdı. Orda ancaq uzanıb ölə bilərdin,
başqa heç nə. Ev yiyəsi də...
bağışlayın, qəbir yiyəsi də qapını
kəsdirirdi ki, puldan nə xəbər? Hələ vermirsən?
Offf... Nə isə, qanınızı qaraltmayım. Avtobus
dayanacaqda saxladı. Murad düşəndə yanına
qoyduğu torbası yadından çıxıb qaldı
oturacağın üstündə. Torbanı
götürüb düşdüm bunun dalınca. Torbada yeməkqabı,
çörək tikəsi, bir də iri pomidor var idi. Bir də
kitab. Şopenhauerin "Dünya: iradə və təsəvvür
kimi" kitabı. Murad bir qapıdan içəri girdi. Bir az
gözlədim, mən də girdim onun ardınca. Pomidoru
götürdüm. (Stolun üstündən pomidoru
götürür). Torbanı qapıya qoyub
çıxdım. Küçədə pomidoru çəkdim
dişimə. (Yeyir). Ləzzət... Sonra noldu? Bir səhər
mən yuxudan duranda ev qapısının ağzında balaca zərf
gördüm. Açıb baxdım. Ohoo... 100 manat pul və
gül ləçəyi. Ləçəyin üstündə
də gülüş işarəsi. Pulu çoxdan xərcləmişəm,
amma ləçək qalır. Göstərim sizə? Bir dəqiqə,
gözləyin. (Stolun siyirməsini çəkir, kitab
götürür. Kitabın içindən qızılgülün
ləçəyini götürür, göstərir.
Tamaşaçılardan bir-ikisinə yaxınlaşır).
Baxın... Baxın... (Ləçəyi qoxlayır,
öpür, yenidən kitabın arasına qoyur). Bəs niyə
soruşmursunuz ki, mən nə elədim? Murad səhər
durub, ayaqqabısını geyinəndə hiss edib ki,
içində nə isə var. Çıxarıb
yoxlayıb. Əlinə kağız keçib. Nə yazsam,
yaxşıdır: "Bilmirəm, nə deyim. Hər şey
üçün sağ ol. Mənim maraqsız keçən
günlərimə rəng qatdığın
üçün çox sağ ol. İstəmirəm
bir-birimizi yaxından tanıyaq. İstəmirəm sənə
dərd gətirim. Ən yaxşısı elə
uzaqdan-uzağa tanışlıqdır. Oyuna davam".
(Gülümsəyir). Necə yazmışam? Amma görün
sonra nə oldu? Mən bax burda - "Nizami" metrosunun
yanındakı kafedə ofisiant işləyirdim. Bir də
gördüm, qapı açıldı, Murad girdi içəri.
(Həyəcanlanır). Nə mən onun gələcəyini
gözləyirdim, nə o məni görəcəyini.
Bir-birimizə heyrətlə baxırdıq. İkimiz də
çaşmışdıq. Murad oturdu. Gördüm, salfetə
nəsə yazır. Mənə işarə elədi,
yaxınlaşdım. Salfetə bircə söz
yazmışdı: "Pivə". Düzünü deyim, hələ
də başa düşə bilmirəm ki, bunu yazmaq nəyə
lazım idi? Elə dillə deyərdi də! (Gülür).
Onun belə qəribəlikləri olurdu. Qayıdanda
başım gicəlləndi. Özümü saxlaya bilməyib
yıxıldım. Təsəvvür edin də, nələr
oldu. Murad qaçıb məni yerdən qaldırdı.
Çöldə taksiyə əl elədi. Məni xəstəxanaya
aparmaq istəyirdi. Razı olmadım. Dedim, yaxşıyam, məndə
hərdən belə şeylər olur. Taksi onun
qaldığı evin qabağında dayandı. Mən
gözucu ona baxdım. Özümü saxlaya bilməyib bic-bic
güldüm. (Gülür). Bildiniz də nəyə
gülürdüm? Hə... Nəhayət, gəlib
çıxdıq Muradın iqamətgahına. Bəh-bəh,
ev nə ev... Hər yanda kitab. (İstehza ilə) Bir də
divarlara yapışdırılan bu ağıllı, çox
ağıllı sözlər. Nə bilim hansı kitablardan
köçürmüşdü. (İşıq
kağızların üstünə düşür. Mədinə
tamaşaçılara xitabən). Oxuya bilirsiniz? (Səhnənin
arxasından Murad çıxır. Əli cibindədir, sanki
heç kimi görmür və başını
aşağı salıb öz-özünə
danışırmış kimi var-gəl etməyə
başlayır).
Murad.
Qadına tüpür. Qadın Tanrının xətasıdır.
Qadın saçı uzun, ağlı qısa varlıqdır.
Qadının yanına gedəndə şallağı unutma.
(Qəfildən Mədinəyə sarı çevrilir,
başqalaşır). Mağazaya dəyib gəlirəm. Nə
istəyirsən, alım?
Mədinə.
Siqaret.
Murad.
(Tutulur. Bir qədər heyrətlə). Siqaret?
Mədinə.
Hə. (Rejissora yaxınlaşır). Bəlkə siqaretin ola?
(Rejissor onun qulağına nəsə
pıçıldayır). Həə...
(Tamaşaçılara). Çəkən deyil. (Murada).
İstəsən, bir dənə də çaxır al.
Murad.
Yaxşı. (Çıxır).
Mədinə.
Muradın gedib-qayıtmağı çox çəkmədi.
Mağaza yaxınlıqda idi. O gələnə kimi mən də
bax, bu kağızların qabağında dayandım,
kitabları vərəqlədim. (Kağızların
qarşısında dayanır, kitabları vərəqləyir).
Bir də gördüm, əlində torba qayıtdı. (Murad
gəlir). Nə almışdısa, düzdü stolun
üstünə. (Murad çörəyi, kolbasanı, meyvəni,
siqareti, çaxırı düzür stolun üstünə).
Murad.
İndi özünü necə hiss edirsən?
Mədinə.
Yaxşıyam. Heç əvvəl də pis deyildim. Amma səni
qorxutdum.
Murad. Deyəsən,
kafedə özündən xəbərin olmadı. Bir az
keçsəydi, öləcəkdin e.
Mədinə.
Mən yerə yıxıldım, sən də inandın?
Murad. (Heyrətlə).
Necə yəni inandım?!
Mədinə.
Fikir vermə, özüm qəsdən elədim. (Siqareti
yandırır). Gördüm gəlmisən, istədim,
fürsətdən istifadə eləyim. Heç olmasa, iki
gün işdən canım qurtarar də.
Murad. Həə...
Belə de.
Mədinə.
İncimədin məndən?
Murad.
Yoo-x, yox, niyə inciyim ki?
Mədinə.
Düzdür, yazmışdım ki, istəmirəm bir-birimizi
yaxından tanıyaq. Onda daha maraqlı olardı də. Amma...
nə bilim. Həm də yazdığım kimi: sənə dərd
gətirmək istəmirdim.
Murad. Gəl,
belə danışaq: deyəsən, bizim bir-birimizə
sözümüz çoxdur. Ona görə, oturub nə isə
yeyək, çaxır içək, sonra görək,
başımıza nə gəlir. (Gülür).
Mədinə.
(İncik). Mən deyirəm, sənə dərd gətirmək
istəmirdim, sən gülürsən.
Murad. Qədim
buddistlər deyirdilər ki, dünya əzablarla doludur.
Doğulmaq əzab, qocalıq əzab, xəstəlik və
ölüm əzab, sevdiyin insandan ayrılmaq əzab. Elə
Şopenhauer də bunu deyirdi. Dünya əzab və mənasız
boşluqdan başqa bir şey deyil. Bütün bunlara isə
arzuları öldürməklə qalib gəlmək olar.
(Mədinə
istehza ilə qaşlarını qaldırır,
başını tərpədir).
Mədinə.
Yoldaş filosof...
Murad. Yox,
filosof deyiləm, amma deyəsən, həyat məni filosof etmək
istəyir. Sadəcə, fəlsəfə ilə
maraqlanıram. Bax, orda mənim kitablarım var.
Hamısını özümüz çap etmişik. Hər
gün mətbəədə beş-altı kitab çap
edirik, mağazalara paylanılır, insanlar oxuyur, öyrənir.
Mədinə.
Soruşmaq ayıb olmasın, sənin kitablardan öyrəndiyin
ancaq bunlar olub? (Divarlardan asılan şüarlara işarə
edir).
Murad. Onun
əhvalatı başqadır. Dedim axı, bizim bir-birimizə
deyəcəklərimiz çoxdur.
Mədinə.
İndi mən də "Kişiyə tüpür"
yazıb divara vurmaq istəsəm, bunun üçün
çox oxumalıyam?
Murad.
(Pauza). İstehzanı başa düşürəm. (Stolun
üstünü düzəldir, çaxır süzür).
Götür, sənin sağlığına.
Mədinə.
Sağ ol. (İçirlər). Mən hər gün evə
bilirsən necə gedirəm? Elə bil, tabuta girəcəm.
Özümü söyə-söyə gedirəm.
Murad.
Narahat olma, bir-birimizə tayıq. (Gülürlər).
İndi de görüm, necə oldu rastlaşdıq.
Mədinə.
Görürdüm ki, hər gün mənimlə eyni vaxtda,
eyni avtobusa bir oğlan minir. Pinti, amma üz-gözündə
qəribə rahatlıq olan biri.
Murad. Aha,
maraqlıdır...
Mədinə.
Məni də elə qəribə sakitlik özünə
çəkdi. Daha doğrusu, doğmalaşdırdı.
Murad. Sən
emosional adamsan. Görünür, mənim sakitliyimlə sənin
çılğınlığın bir-birini tamamlayır.
Ona görə sən özün də hiss etmədən
öz yarımçıqlığını mənimlə
bütöv etmək istəmisən. Bir-birini ən çox
ovsunlayanlar bir-birini ən çox tamamlayanlardır.
Mədinə.
Heyif ki, mənim savadım bunu izah etməyə imkan vermir.
(Gülürlər). Mən ancaq hiss etdiklərimi deyə bilirəm.
Murad. Bu
da bizim tam olmağımızın şərəfinə.
(İçirlər. Mədinə qutudan siqaret
çıxarıb yandırmaq istəyir). Hələ
yandırma.
Mədinə.
Çəkmək istəyirəm.
Murad. Bunu
xahiş kimi qəbul et. Siqaret çəkməyini istəmirəm.
Əgər çətindirsə, başa düşürəm.
Onda heç olmasa mənim yanımda çəkmə! İstəmirəm,
sənin əlində siqaret görüm.
(Mədinə
tutulur, amma heç nə demir. Siqareti könülsüz
qutusuna qoyur).
Mədinə.
Çalışaram.
Murad.
Başa düşdüyünə görə, sağ ol. Hə,
söhbətimiz yarımçıq qalmışdı, davam
et. Bir-birimizi tanımağımızdan
danışırdıq.
Mədinə.
Hə... Hər dəfə rastlaşanda
çalışırdım ki, səndən arxada oturum, sənə
fikir verim. Sonra bir dəfə hardansa ağlıma gəldi ki,
sənin ardınca düşüm, yaşadığın
yeri öyrənim.
(Murad heyrətlənir).
Murad.
Sumkanı qapıdan içəri sən qoymuşdun?
Mədinə.
Hə. İçində Şopenhauerin kitabı, bir də
pomidor var idi.
Murad. Həə,
var idi.
Mədinə.
Kitabı qoydum yerinə, pomidoru yedim.
Murad.
Aha... aydındır. (Yavaşdan öz-özünə) Pomidor
qadının özü-özünü yeməsinə
işarədir.
Mədinə.
Nəyə işarədir?
Murad.
Heç, fikir vermə.
Mədinə.
Yox-yox, maraqlıdır, dedin nəyə işarədir?
Murad.
Pomidor... bilirsən, necə... deyim... pomidor vaginanın
simvoludur.
Mədinə.
Nəyin nəyidir?
Murad.
Vaginanın...
Mədinə.
Vagina nədir?
Murad. Yəni...
qadın cinsiyyət...
Mədinə.
Həə...
Murad. Yəni
bir qadın küçədə diri pomidor yeyirsə, deməli,
təkdir. Həyatında heç kim yoxdur,
özü-özünü yeyir. Bu, Freydin psixoanaliz nəzəriyyəsində...
Mədinə.
Bağışla, onda kişi də... xiyar yeyirsə...
Murad. Həə-hə...
yoo..x-yox, bilirsən, necə...
(Mədinə
gülür).
Mədinə.
Nə isə. Ondan sonra da sən məni izləməyə
başladın.
Murad. Hə,
təəssüf ki, yaxınlaşmağa cəsarətim
çatmadı. Ancaq onu bacardım ki, gecə gəlib
qapının altından evə zərf atım.
Mədinə.
Sən hardan bildin ki, mənim pula ehtiyacım var, evin pulunu verə
bilmirəm?
Murad. Bunu
bilməyə nə var? Tək yaşayan bütün
qadınların pula ehtiyacı olur. Nə isə, içək.
(İçirlər). Sən özün haqqında
danışmadın.
Mədinə.
Bəlkə birinci sən danışasan?
Murad.
Olar. Amma nə danışım? Mən bədbəxtin biriyəm.
Bir kişini ki arvadı atıb gedə, ondan nə gözləyirsən?
Mədinə.
Necə yəni atıb gedə?
Murad.
Çox sadə. Günlərin birində deyir ki,
başqasını sevir. Və ona qoşulub gedir. Həmin vaxt
nələr çəkdiyimi sənə başa sala bilmərəm.
(Kövrəlir).
(Mədinə
Muradın əlindən tutur, oxşayır).
Mədinə.
Başa düşürəm. Amma... Amma bilirsən, bu
dünyada sənə ehtiyacı olan nə qədər
qadın var?
Murad. Mənim
heç kimə ehtiyacım yoxdur. Bədbəxtlikdən hələ
də gözləyirəm ki, o, nə vaxtsa qayıdacaq.
Mədinə.
Çox nahaq... Gedibsə, deməli, belə də olmalı
idi. Amma... niyə getdi?
Murad.
Deyirdi, fərqli adamlarıq, vaxtında səhv etmişik. Mən
onun üçün hər şeydən keçməyə
hazır idim. Başa düşürsən? Hər şeydən.
Pis odur ki, o məni yazığı gəldiyi
üçün sevib. Yox, sevib yox, özünü elə
göstərib. Əslində isə məni heç vaxt
ürəyinə yaxın buraxmayıb. Bir tərəfdən
də uşaq olmadı. Mənim üçün çətin
oldu, çox çətin. Bunu sənə başa sala bilmərəm.
Ondan sonra bütün qadınlara nifrət edirəm.
Hamısına!
Mədinə.
İndi başa düşdüm ki, "Qadına
tüpür" nə deməkmiş.
Murad.
Bilirsən, əslində, qadın namərd məxluqdır.
Yarımçıqdır. Yəqin ki, sözlərimdən
inciməzsən. Qadının əzabını çəkib,
axırda axmaq vəziyyətə düşən tək mən
deyiləm. Məsələn... Yenə deyəcəksən
filosofluq edir. Elə götürək Şopenhaueri. Onun
qadına nifrəti lap uşaqlıqdan
başlamışdı. Səni yormuram?
Mədinə.
Yox, yox, danış.
Murad.
Götür, bunu da içək.
Mədinə.
İçək Şopenhauerin sağlığına.
(Murad tənəli
nəzərlərlə ona baxır).
Mədinə. Yaxşı, incimə.
(Onun əlini tutur, oxşayır). Zarafat edirəm də.
İstəyirəm, ortalığa bir az yüngüllük gəlsin,
fikrin dağılsın. Amma elə bilmə ki, mən lap
savadsızam ha. Sənin kimi universitet bitirməsəm də, məktəb
vaxtı o qədər kitablar oxumuşam ki... Nə isə.
İcazə versən, sənə Şopenhauer deyim. (Murad
qeyri-ixtiyarı gülür). Şərəfə,
Şopenhauer.
Murad.
Şərəfə!
(İçirlər).
Mədinə.
Hə, danış da, yarımçıq qaldı.
Murad. (Bir
qədər tez-tez danışır). Həə...
Şopenhauer lap balaca olanda anası onu atıb. Deyilənə
görə, bir diplomata qoşulub qaçıb. Sonralar
peşman olsa da, Şopenhauer bu qadının məktublarına
cavab verməyib. Nəinki cavab verməyib, anasına o qədər
nifrət edirmiş ki, ölənə qədər onu lənətlə
xatırlayıb. İkinci dəfə isə qadın ona daha
böyük bədbəxtlik gətirir. Məsələ belə
olur: bir nəfər Şopenhauerin bacarığını qiymətləndirir
və onu təqdimat məktubu ilə şair Bayronun yanına
göndərir. Bayron... Ohooo... Əjdaha. Bayron öz
nüfuzundan istifadə edib gənc Şopenhaueri ingilis cəmiyyətində
bəzi dairələrə təqdim etməliymiş. Şairlə
görüşməyə gedəndə nişanlısı
da Şopenhauerin yanında olub. Deməli, hər ikisi Bayronun
mülkü qarşısında dayanıb onu gözləyirmişlər,
bir də görüblər, ağ atın üstündə gəlir.
Və bu yerdə Şopenhauerin nişanlısı
özünü saxlaya bilməyib deyir ki, Bayron, İlahi,
Bayron... Şopenhauer bilirdi ki, qadın naqis məxluqdur. Ona
görə məktubu elə həmin vaxt cırır,
Almaniyaya qayıdır. Sonra ömürlük
ayrılırlar. Bax, belə... (Ah çəkir). Qadın xəyanəti
dəhşətdir.
(Süküt.
Bir-birinə baxırlar. Musiqi. Murad köks ötürür).
Murad.
Bağışla, səni yordum.
(Mədinə
fikirli-fikirli gülümsəyir).
Mədinə.
Eybi yox, bir az da mən səni yoraram, olar əvəz-əvəz.
(Gülümsəyirlər).
Səncə,
hansı daha bədbəxtdir: tək qadın, yoxsa tək
kişi?
Murad. Yəni
səni də... yəni səni də atıb gediblər?
Mədinə.
Kişi hardansa başlaya bilər, qadın isə... deyəsən,
qadının bədbəxtliyi çox uzun çəkir, hə?
Murad. Hə...
Bəlkə də. Qadın üçün daha çətindir.
Mədinə.
O qadın həm də anadırsa, onda necə?
Murad. Bu
daha pis. Uşaq var?
Mədinə.
Hə... mənim oğlum var. Bilirsən, hardadır?
(Sükut). Uşaq evində. Mən onu öz yanımda saxlaya
bilmirəm.
Murad.
Çıxararıq ordan. Qalar sənin yanında. Mən nə
bacarıramsa, kömək edərəm.
Mədinə.
Amma ona köməyi sən yox, atası etməliydi. Atası
da ki...
Murad.
Hardadır?
Mədinə.
Həbsxanada... Bacısını şəhərdə bir
oğlanla tutmuşdu. Tutmuşdu deyəndə ki, elə belə
də... şəhərdə, əl-ələ gəzirmişlər.
Oğlanı bıçaqlayıb öldürdü.
Murad.
Vay-vay...
Mədinə.
(İstehza ilə). Qeyrəti yol verməyib də. Qeyrətli
çıxıb. (Gözü dolur). İndi mən uşaqla
küçələrdə qalmışam.
Murad.
Neçə il iş veriblər?
Mədinə.
On üç il idi, üç il keçəndən sonra
qardaşları pul verib bir az azaltdılar. Bizdən də xəbərləri
yoxdur ki, necə yaşayırıq, nə yeyib-içirik.
Murad. Nə
vaxt çıxacaq?
Mədinə.
Hadisə 2009-cu ildə olub. Uşaq təzə
doğulmuşdu. Deyəsən, üç il azaldıblar.
Çıxmasına hələ üç il var.
Murad.
Harda yatır?
Mədinə.
Şəmkirdə.
Murad.
Yanına gedirsən?
Mədinə.
Əvvəllər bir-iki dəfə getdim, sonra
tüpürdüm. Bağışla məni, üzümə
deyirdi ki, axşam kimə veribsən? Mən ona yemək
aparırdım, paltar aparırdım, o məni hamının
içində belə alçaldırdı. Onsuz da o
alçağı əvvəldən istəmirdim. Evdən məcbur
elədilər. Hələ tutulmamışdan əvvəl mənə
verdiyi zülmləri ona heç vaxt bağışlamayacam.
Atamı-anamı da bağışlamayacam ki, məni bədbəxt
etdilər. O qədər arzularım vardı ki...
(Ağlayır). Oxumaq istəyirdim. Tələbə olmaq ən
böyük arzum idi.
Murad.
Uşağın adı nədir?
Mədinə.
Elçin...
Murad.
Hansı uşaq evindədir?
Mədinə.
Binədə. "Ümid" uşaq evində. Elə
ağıllı uşaqdır ki. İstedadlıdır.
Çox istedadlı. Yaxşı şəkil çəkə
bilir.
(Murad
ayağa qalxır).
Murad. Qalx
ayağa...
Mədinə.
Noldu? (Çaşqın).
Murad.
Qalx, deyəcəm.
Mədinə.
Axı, noldu ki?
Murad.
Gedirik uşağı gətirməyə.
Mədinə.
Yox, hələ lazım deyil.
Murad. Gəl...
(Qapıdan çıxır).
(Sükut.
Mədinə fikirli-fikirli gəzişir).
Mədinə.
Həmin gün mən oğlumla uşaq evindən
çıxanda Murad da bax mənim kimi belə fikirli-fikirli gəzişirdi.
Murad onu öpdü, sonra taksiyə əl elədi və mənim
kirayə qaldığım evə gəldik. Elçin necə
sevinirdi, İlahi. Həmin gün Elçinlə evdə
qaçdı-tutdu oynayırdıq. O mənə deyirdi ki, ay
ana, mən bir də ora getməyəcəm, yaxşı? Mən
ona deyirdim ki, yaxşı, ana sənə qurban olsun! Qoymayacam səni
ora gedəsən.
(Dialoqları
Elçinin də dilindən oynayır. Nəvazişlə,
bir qədər də şən).
- Məni
yanında saxla.
-
Saxlayacam. Amma mən işə gedəndə sən evdə
necə tək qalarsan?
- Qalaram.
Qorxmuram. Evdə şəkil çəkərəm, yazı
yazaram başım qarışar.
-
Yaxşı, səni yanımdan heç yerə aparmayacam.
- Ana, o əmi
kim idi?
-
Əmi... Əmi bizim dostumuzdur. Sənin böyük dostun.
- Həə...
Məni kim incitsə, ona deyə bilərəm?
- Hə,
niyə demirsən. O qoymaz heç kim səni incitsin.
- Ana, mən
acmışam e.
- Ay, balam
acıb. Balamın qarnı boşdu. (Qarnına vurur).
Mədinə.
Elçinə yemək verdim. O yeyəndə mən gülləri
sulayırdım. Sonra telefonuma zəng gəldi. Bir köhnə
tanışım idi. Xahiş elədim ki, bir də mənə
zəng vurmasın. Üz vurdu ki, kimsə var? Dedim, hə, var.
Çoxdan deyil, təzəlikcədir. Sonra telefonun nömrəsini
çıxarıb sındırdım. Üç-dörd
gün keçmişdi. Getdim işə, dedilər, yerinə
başqasını götürmüşük. Get,
özünü müalicə elətdir. Vəssalam!
Ağlaya-ağlaya çıxdım çölə.
Yağış yağırdı. Murada zəng vurdum.
Görüşdük. Sığındım ona.
Başımı qoydum sinəsinə. Başladı gülməyə
ki, müdir sağ olsun, elə istəyirdim deyəm ki, işdən
çıx. (Murad gəlib onun arxasında dayanır). Bir-iki
ay dincəl, Elçin də üzünü doyunca
görsün. Mən yenə ona sığındım. (Murada
sığınır, başını sinəsinə qoyur.
Murad onu qucaqlayır). Çox sağ ol. (Yavaşdan
öz-özünə). Nə yaxşı ki, varsan. Nə
yaxşı ki, sənə rast gəldim.
Murad. Bir
saat vaxtım var, gedək bir az gəzək.
Mədinə.
Gedək. (Çıxışa tərəf yönəlirlər.
Bir qədər gedirlər, Mədinə çıxır,
Murad qayıdır. Əlləri cibində divara söykənib
düşünür. Sükut).
Murad. Mənim
əlimdə kitab var idi. Nitsşe, "Zərdüşt belə
demişdi". Başladı suallar verməyə. Mən də
ki, çənədən boş. Başladım
danışmağa ki, alman filosofudur. Bədbəxt adam olub.
Qadın sarıdan bəxti heç gətirməyib. Luiza
Salome adlı bir qadını dəlicəsinə sevib. Rus
generalının qızını. Luiza ərköyün, qəribə
qadın olub. Özü də Nitsşedən 17 yaş
böyükmüş. Nitsşe istəyir ki, Luiza ona ərə
gəlsin. Amma qadın razı olmayıb. Nitşe, Luiza, bir də
dostları Paul Re bir yerdə yaşayıblar. Mədinə təəccübləndi
ki, necə yəni bir yerdə?
Dedim,
çox sadə. Onların çılpaq şəkilləri
var. Üçü bir yerdə, tamam çılpaq.
Nitsşenin Elizabet adında bir bacısı olub. Elizabetə
ölənə qədər nifrət edib. Deyilənə
görə, Elizabet onu sevirmiş. Nitsşenin xatirələrində
var ki, gecələr bacım yanıma gəlirdi, deyirdi, mənimlə
seviş. Hətta etiraf edirdi ki, bacımın barmaqları
qarşısında aciz idim. Ona görə də Elizabet
qardaşını Luizaya qısqanırdı. Onlar
ayrılandan sonra Nitsşe bax, bu kitabı yazır və belə
bir ifadə işlədir: "Qadının yanına gedəndə
şallağı unutma".
(Mədinə
gəlir).
Mədinə.
(Səhnənin arxasından səsi eşidilir). Sən niyə
axı, ancaq qadına nifrət edənlər haqqında
oxuyursan?
Murad.
(Ucadan). Belə şeyləri adama həyat öyrədir.
Mədinə.
Həyat öyrədir, mən tərgitdirərəm.
(Gülürlər.
Mədinə gəlir).
Mədinə.
Bəs sonra nə olur?
Murad.
Luiza ona görə qəribə qadın idi ki, heç kimlə
yatmaq, sevişmək istəmirdi. Bir neçə dəfə ərdə
olub, amma şərt kəsirdi ki, aramızda heç nə
olmayacaq. Sonralar onun iradəsini sındırırlar. Bir siyasətçiyə
ərə gedir, axır ki, bakirəliyini itirir. Sonra
boşanır və gəzmədiyi, sevişmədiyi kişi
qalmır. Ağıllı qadın olub. Sevgili olanda da
bilirmiş kiminlə sevgili olmaq lazımdır. Məsələn,
məşhur şair Mariya Rilke ilə. Onlar bir yerdə Rusiyada
Tolstoyun görüşündə olublar. Təsəvvür
edirsən? Sonra Luiza Freydlə tanış olub, onunla bir yerdə
yaşayırmış. Uşaqda fərasətə bax e...
Hitler hakimiyyətə gələndə Nitsşenin
bacısının əlinə yaxşı fürsət
düşür. Onu yəhudilərə kömək etməkdə
günahlandırır və tələb edir ki, rədd olub
Almaniyadan getsin. Bilirsən də, Hitler yəhudiləri
özünə düşmən bilirmiş.
Mədinə.
Aha, bilirəm.
Murad.
Luiza qorxmur, xəbər göndərir ki, bura mənim vətənimdir,
heç yerə getməyəcəm. 1937-ci ildə xərçəngdən
ölür. 76 yaşında...
Mədinə.
Bəs Nitsşenin axırı nolur?
Murad.
Nitsşe o qədər bədbəxt adam olub ki... Həyatı
lap uşaqlığından gətirməyib. Beş
yaşında atasını itirib. Evdə anasından,
bacısından və üç qarımış bibisindən
başqa heç kim olmayıb. 21 yaşı olanda pritona gedir.
Mədinə.
Priton nədir ki?
Murad.
Fahişəxana. Orda zöhrəvi xəstəliyə tutulur.
Onun həyatını Şopenhauer dəyişib. Daha
doğrusu, Şopenhauerin fəlsəfəsi. Sonralar
Fransa-Almaniya müharibəsində iştirak edir. Müharibə
onun sağlamlığında problemlər yaradır. 35
yaşında olanda tibb fakültəsində keçirilən
bütün xəstəliklərdən əziyyət çəkirmiş.
Bir tərəfdən də gözləri tutulurdu. Tək
yaşayır, kasıb restoranlarda yeyib, ucuz otaqlarda
qalırmış. Get-gedə ruhi xəstə olurdu. Bir dəfə
küçədə yıxılır, möhkəm əzilir.
Qarşısına çıxan atın boynunu qucaqlayıb
ağlayır. Amma Avropa onu öldüyü ərəfədə
daha yaxından tanımağa başlayır. Nitsşe öləndən
sonra bir daha kəşf olunur. Arxivi yaradılır və həmin
arxivin açılışını Hitler özü edir.
Mədinə.
Maraqlıdır. (Muradın qoluna girir). Mən də oxuyub sənin
kimi maraqlı adam olmaq istəyirəm.
Murad.
Boş şeydi. Maraqlı adamı arvadı atıb getmir. Nə
isə. Sənə kitablar verəcəm, oxuyub öyrənərsən.
Mədinə.
Olar, bir söz deyim?
Murad.
Aha...
Mədinə.
Amma incimə, yaxşı?
Murad. De,
incimərəm...
Mədinə.
Nə yaxşı ki, o səni atıb gedib.
Murad.
Başa düşmədim.
Mədinə.
Deyirəm, nə yaxşı ki, o səni atıb gedib. Yoxsa, mən
səni hardan tanıyacaqdım?
Murad. Bəs
mənim əzablarım?
Mədinə.
Sən özün o gün dedin ki, dünya əzablarla doludur.
Murad. Hə.
Bir məsəl var e, onu eşidibsən?
Mədinə.
Hansı?
Murad.
Deyir, atı-atın yanında bağlasan... (Gülürlər).
İndi sən də mənim kimi yavaş-yavaş dəli
olursan... Təbrik edirəm, böyük qələbədir.
Mədinə.
Mən sənin o gün dediyin sözü əzbərləmişəm.
Kitablardan birinin arxasına yazmışdın.
Murad.
Hansı sözü?
Mədinə.
Qədim buddistlər deyirdilər ki, dünya əzablarla
doludur. Doğulmaq əzab, qocalıq əzab, xəstəlik və
ölüm əzab, sevdiyin insandan ayrılmaq əzab. Elə
Şopenhauer də bunu deyirdi. Dünya əzab və mənasız
boşluqdan başqa bir şey deyil. Bütün bunlara isə
arzuları öldürməklə qalib gəlmək olar.
Murad. Səni
bir daha təbrik edirəm.
(Gülürlər).
Mədinə.
Hələ kitabların arxasına yazdıqlarından birini də
əzbərləmişəm. Deyim?
Murad. De gəlsin
ee.
Mədinə.
Şopenhauer deyirdi ki, əzab həyatın ayrılmaz hissəsi
olmasa, həyatımızın bir məqsədi olmaz.
Şübhəsiz, bədbəxtlik özlüyündə nə
isə qeyri-adi hadisə kimi görünür, amma ümumilikdə
həyatın qanunudur.
Murad.
Birini də mən deyim?
Mədinə.
De.
Murad. Bəlkə
gedib-gəlim deyim?
Mədinə.
Yox, indi de.
Murad.
Sokrat deyirdi ki, qadını gözəl olan adam xoşbəxt
olar, gözəl olmayan isə filosof. İndi mən bunu dəyişirəm:
kişisi ağıllı olan qadın xoşbəxt olar,
olmayan isə filosof.
(Gülürlər.
Murad çıxır).
Mədinə.
Həmin gün mən qab-qaşıq yuyurdum, Elçin şəkil
çəkirdi. Mənə deyirdi ki, ana, mən Muradın
şəklini çəkim, o məni yenə karuselə
aparsın. Yenə Zooparka gedək, yaxşı? Mən də
onu əzizləyirdim: yaxşı, ağıllı balam.
(Elçinin dilindən də danışır).
- Mən
axşama çəkib qurtaracağam.
- Sabah da
onun ad günüdür. Sürpriz eləyərik.
- Bəs
birdən yaxşı oxşada bilmədim? (Gülür).
- Elə
çək, oxşasın. Səni bilirsən ona nə qədər
tərifləmişəm?
- Birdən
oxşamadı?
-
Heç nə olmaz. Əsas odur, çəkirsən. Şəkil
ona oxşamasa, o sənə görə özünü şəklə
oxşadacaq.
Səhəri onun ad gününə
hazırlaşırdıq. (Süfrə açır).
Elçin şəkli evin yuxarı başına qoymuşdu.
Üstündə də ağ örtüyü. (Rəsmi səhnəyə
gətirir, uyğun yerə qoyur). "Qadına
tüpür" şüarını "Qadını
sev" sözləri ilə əvəz etmişdim. Divara
qadın haqqında ən yaxşı sözlər yazılan
lövhələr asmışdım: (Lövhələri
ucadan oxuya-oxuya bir-bir asır). "Qadını gözəl
olan adam xoşbəxt olar, gözəl olmayan filosof. (Sokrat).
"Qadın hər şeyi fitrətən bilir, kişi
kitablardan öyrənir". (Budda). "Qadın haqqında
pis düşünəndə onu da fikirləş ki,
qadından doğulmusan. Qadın həyatın
özüdür". (Naməlum). Bir az sonra qapı
döyüldü. Murad girdi içəri. Onu şövqlə
qarşıladıq. Elçinlə bir ağızdan dedik ki,
təbrik edirik. Biz səni çox istəyirik. Təbrik, təbrik,
təbrik. Dünyaya xoş gəlmisən. Bizi qucaqlayıb
öpdü. Elçinin çəkdiyi rəsmin təntənəli
açılışını keçirdik.
(Örtüyü rəsmin üstündən
götürür). Çox heyrətləndi. Dedi ki, mən də
bir rəssama portret sifariş vermişəm. Tələsik
soruşdum ki, kimin? Kimin? Nə desə, yaxşıdır? Sənin
deyil, sevinmə. (Gülür.)
Murad.
(Əvvəl səsi eşidilir, sonra özü
görünür.) Şopenhauerin portretini. Lap böyük
portret olacaq. Bax, ordan, evin yuxarı başından asacam.
Mədinə.
Şopenhauer bizim evə xoş gələcək.
Murad.
Portretin hazır olmağı hələ üç-dörd
ay çəkəcək. Amma onu asmaq üçün
böyük mıx almışam. Kömək et, onu vurum.
(Ayağının altına stul qoyur). Siyirtməni çək,
orda çəkic var, onu ver. (Mədinə çəkici
verir, Murad mıxı divara bərkidir). Möhkəmdir.
Əla! Bundan portret nədir, adam da asmaq olar. (Gülür).
Mədinə.
İraq olsun! O nə sözdür? Mənim sənə bir hədiyyəm
də var. (Kitab şkafının arxasından ayaqqabı
qutusu çıxarır. Qara, ipli tuflidir). Ayaqqabın köhnəlib,
bunları geyinərsən.
Murad.
Çox sağ ol, əzizim.
Mədinə.
"Nərimanov" metrosunun yanından bir mağazadan
almışam. Hər dəfə ordan keçəndə
vitrində görürdüm. Çox xoşuma gəlirdi.
Fikirləşirdim, görəsən, mənim də elə
bir əziz adamım olacaq ki, bunu həmin adama hədiyyə
edim? Bir dəfə bir qadın o ayaqqabını soruşdu.
Ürəyim titrəyirdi ki, indicə alıb aparacaq. Alıb
apardı da. O qadına elə həsəd apardım ki...
Arxasınca düşdüm. Xeyli getdik, sonra gördüm,
özümü saxlaya bilməyib ağlayacam, qayıtdım.
Gördüm, onun yerinə təzəsini qoyublar. Elə
sevindim ki... Amma gizlətmirəm, ürəyimdə
yalvarırdım ki, kaş oğluna, ya da qardaşına
alsın. Qəribədir, hə? Başa düşürəm,
paxıllıq etmişəm, onun xoşbəxtliyinə sevinməmişəm...
amma neynim, mən də o qadın kimi bunu alıb
bağışlamağa adam arzulayırdım.
(Murad Mədinəni
öpür. Qucaqlayır).
Murad. Məni
kövrəltdin. Sənin nə boyda ürəyin var...
İndi gəl, qeyd edək. (Otururlar. Şərab
süzür, içirlər).
Mədinə.
Hər şeyə görə, çox sağ ol. Hər
şeyə görə... Nə yaxşı səni
tanıdım. Nə yaxşı ki, sən varsan!
Murad. Sən
də yaxşı ki, varsan. Mənə çox şeyi
unutdurmusan.
(Mədinə
ağlayır. Qəfildən yerindən durub Muradın
ayaqlarını qucaqlayır).
Mədinə.
Nə yaxşı ki, səni tanıdım.
(Hönkürür). Nə yaxşı ki, varsan. Hər
şeyə görə sağ ol.
(Murad onu
qaldırmaq istəyir).
Murad. Yox,
bu olmadı. Qalx! Mədinə...
Mədinə.
Mən sənə hər şeyi unutduracam. Söz verirəm.
Həmişə yanımızda ol. (Onun dizlərini
buraxmır. Murad onu qaldırır).
Murad. Bu
gün mənim də sənə hədiyyəm var. Siz də
həmişə mənim yanımda olacaqsınız. Bu
gündən burda qalacaqsınız.
(Qucaqlaşırlar. Murad tamaşaçıların
içində oturur).
Mədinə.
Hər şey o qədər gözəl idi ki... Mən
göylərdə uçurdum, mən həyatı,
insanları təzədən sevməyə
başlamışdım. İlahi, sevmək nə gözəl
hiss imiş. İlahi, hər axşam sevdiyin adamın yolunu
gözləməyi, onu addım səslərindən tanımağı
necə başa salmaq olar? Bunu yaşamalısan, bunu içinə,
ruhuna çəkməlisən. Amma... Amma Tanrım, mən sənə
nə etmişdim, nə? (Üzünü yuxarı tutur,
üsyan edir). Niyə mənə çox gördün adam
kimi sevməyi, adam kimi yaşamağı? Niyə mən o
gündən sonra ancaq üzümü balınca sıxıb
ağlamalı idim? (Özünü çarpayıya atır.
Hönkürür). Murad məni belə görüb
çaşmışdı, nə qədər dilə tuturdu,
sakitləşə bilmirdim. (Murad onun saçını
oxşayır). Qalx ayağa. (Qolundan tutub qaldırmaq istəyir).
Mədinə, qalx ayağa, de görüm nə olub?
Mədinə.
Onu buraxacaqlar. Gələcək.
Murad.
Başa düşmədim?!
Mədinə.
Pul verib çıxarırlar. Qardaşları
çıxartdırır.
Murad. Kim
dedi?
Mədinə.
Evdə darıxırdım, bibim qızına zəng vurdum. Təzə
nömrəmi bilmirdi, deyir neçə vaxt idi səni
axtarırdım. (Hönkürür).
Murad.
Sakit ol, axıra qədər danış.
Mədinə.
Qardaşları qohumları ilə gediblər onun yanına.
Hardansa eşidiblər ki, mən səninlə
yaşayıram. Qohumlarından biri onun yanında
ağzından qaçırıb. O da deyib çıxıb
ikisini də öldürəcəm. Təki namusum təmiz
olsun, bura yenə düşərəm.
Murad.
Yaxşı, özünü qorxutma. Mən də deyirəm,
nolub.
Mədinə.
Necə nolub?! Sən onu tanımırsan. O elə qorxulu
adamdır ki, sənə başa sala bilmərəm.
(Murad onu
ayağa qaldırır. Gözünü silir, sakitləşdirir,
qucaqlayır).
Murad.
Narahat olma, heç nə olmayacaq. Nə vaxt
çıxır?
Mədinə.
Dəqiq bilmirəm, amma bir-iki aya işi həll
olunmalıdır.
Murad.
Özünü qorxutma.
Mədinə.
Yox, o deyibsə, edəcək.
Murad.
Türmə görən adam ikinci dəfə o qələti
eləməz.
Mədinə. Niyə
eləmir? Azdır belə adam. Sən onu tanımırsan, ona
görə rahatsan. Qardaşları deyib onda üç il də
burda yat, çıxmayacaqsan. Bir az qorxudublar, amma bilirəm,
çıxaracaqlar. Xəstədir, onu orda qoymayacaqlar.
Murad. Sən
mənə güvən, yerdə qalanı ilə işin
yoxdur.
Mədinə.
Yox, yox, vallah, sən onu tanımırsan. Bilmirsən, necə
dəhşətli adamdır. Mən ondan qorxuram, çox
qorxuram, başa düşürsən? Neçə dəfə
xəbər göndərib ki, mənim yanıma gəlmir,
çıxıb, hesabını istəyəcəm. Mənim
də vecimə deyildi, çünki vaxta çox var. Amma
düzünü deyim, həmişə içimdə qorxu
olub ki, günlər gec getsin, onun vaxtı bir az uzansın. Mən
bacarmıram. (İsterika içində ora-bura qaçır,
qışqırır). O... bizi bədbəxt... edəcək.
Murad. Mədinə...
Mədinə... (Qışqırır).
Mədinə.
Səni də öldürəcək, məni də.
Murad. Həkim
çağırmaq lazımdır. Səni həkimə
göstərməliyəm. (Çıxır. Pauza. Mədinə
ayağa qalxır, gözünü silir, sakitləşməyə
çalışır). Özümü öldürməkdən
başqa çarəm qalmamışdı. Mənə elə
gəlirdi ki, ölsəydim, Muradla uşağa dəyməzdi.
Heç olmasa, onları qorumaq istəyirdim. Onun qisası mənimlə
idi. Mən bədbəxtlə. Yolda o qədər fikirli
gedirdim ki, maşın təkərinin səsindən diksindim.
Sürücü başını pəncərədən
çıxardı. Titrəyirdi. Qorxmuşdu.
- Ay
bacı, ay xanım. Yola baxın...
-
Bağışlayın, bağışlayın. Siz Allah, bağışlayın.
Fikirli idim.
- Məni
niyə bədbəxt eləmək istəyirsən?
Bir qadın mənə yaxınlaşdı.
-
Qızım, sənə nolub?
- Fikirli
idim. Vallah, fikirli idim. (Qorxa-qorxa).
- Sən
fikirli deyilsən, düzünü de, özünü
maşının altına atmaq istəyirdin?
- Yo-yoo-x,
vallah yoxx. Mənim balam var, niyə özümü
maşının altına atım?
Sonra o
qadın dedi ki, gəl, gəl su iç, özünə gəl.
(Tədricən rejissora yaxınlaşır. Rejissor
oturacağın arxasından içi su ilə dolu kiçik
butulka çıxarır, ona verir. Mədinə içir).
Çox sağ olun. Çox sağ olun. (Gözü qəfildən
rejissorun ayaqqabısına sataşır). Siz də onun
ayaqqabısından geymisiniz. Siz onun ayaqqabısını
hardan götürmüsünüz? (Yalvarır)
Düzünü deyin, mənim ona aldığım
ayaqqabıdır, hə? (Rejissor başını inkar mənasında
tərpədir). Yox? Yox... Yox... (Məyuslaşır). Həə...
Bildim... bildim. "Nərimanov" metrosunun yanındakı
mağazadan almısınız. Yox-yox, özünüz
almamısınız. Sevdiyiniz qadın alıb. Düzdür?
(Rejissor başını təsdiq mənasında tərpədir.
Mədinə sevinir. Tamaşaçılara xitab).
Gördünüz, düz tapdım. Mən Murada bunu
danışmışdım. Hər gün o ayaqqabıya həsrətlə
baxırdım. Deyirdim, kaş bir əzizim, bir sevdiyim ola,
alıb aparam. Elə bunu fikirləşirdim ki, bir qadın o
ayaqqabını soruşdu. Ürəyim titrəyirdi ki, indicə
alıb aparacaq. Alıb apardı da. Deməli, o sizin sevgiliniz
olub. Nə yaxşı, nə yaxşı...
Bağışlayın, ona paxıllıq etmişəm. Bizi
tanış eləsəniz, olar? (Rejissor yenidən inkar mənasında
başını tərpədir. Oturacağın arxasından
kəndir çıxarıb ona uzadır. Mədinə
uzun-uzadı kəndirə baxır, nəyisə
xatırlayır, başqalaşır). Hə... Hə...
Özümü asmaq istəyirdim. Adamların ən çox
sevdiyi ölüm üsulu. Ölümə aparan ən
qısa, ən rahat yol... Bir kəndir, bir boğaz, bir adam...
Ayağının altına qoymağa stul yoxdu? Dərd eləmə,
dizlərini qatla və xırılda... (Ağlayıb yerə
çökür. Tez-tez kəndirə baxır. Qəfildən
ayağa durur, kəndiri qeyzlə rejissorun üstünə
atır. Sonra gedib onun əlindən dartıb alır, yerə
vurur. Stolun üstündən kibrit götürür, kəndiri
yandırır). Ona yalvarırdım ki, Bakıdan gedək.
Uzaqlara, lap uzaqlara gedək. Təki bizi bədəxt etməyə
əlləri çatmasın. Amma o, neynirdi? Mənim
üstümə qışqırırdı.
(Səhnənin
arxasından Muradın səsi eşidilir)
Murad. Bəsdir...
Nə qədər davam edəcək bu müsibət? Nə qədər?
(Mədinə
üzünü ora-bura tutur)
Mədinə.
Qurban olum, gedək Bakıdan.
Murad. (Yenə
səhnənin arxasından). Mənim heç yana getmək
fikrim yoxdur. Neçə dəfə deyim sənə? Heç
yerə gedən deyiləm. Dedim ki, hər şey yaxşı
olacaq.
Mədinə.
Mən həm də səni qorumaq istəyirəm.
Murad. Mənim
heç kimdən və heç nədən qorxum yoxdur.
Mədinə.
(Sükut). Elçini qonşuya yola saldım. Özüm
başladım yır-yığışa. (Güzgüyə
yazır: "Səni sevirəm". Divarlara Elçin
üçün dəftərxanadan aldığı rəngbərəng
kağızlara "Sən mənim gördüyüm ən
yaxşı adamsan", "Nə yaxşı ki, səni tanıdım",
"Məni bağışla", "Buna məcburam, səni
də, özümü də qorumaq üçün bunu
etdim", "Gedirəm, amma özümü həmişə
bu evdə səninlə bir yerdə hiss edəcəm" və
s. sözlər yazır. Muradın Elçini çəkdiyi
şəklini öpür, onu qucaqlayır. Ağlayır). Və
mənə bədbəxtlik gətirən bu şəhərdən,
bu adamlardan uzaqlara qaçdım. O yerlərə ki, orda
quşların səsi daha gözəl, ağacların boyu
daha hündür idi. O yerlərə ki, orda heç kim
heç, heç kimi öldürmürdü. Quşu
ağacda, iti-pişiyi torpaqda yuva qururdu. Amma kimsə bir-birinin
yuvasını dağıtmırdı. Orda adamlar başqa
cür gülümsəyir, yağışlar başqa cür
yağırdı. Orda adamlar sevdalandığı adamlara
qucaq-qucaq sarılıb, qol-qol uzanırdılar. Buğdalar
cücərirdi, ağaclar tumurcuqlayırdı. Orda adamlar hər
açılan sabaha, hər doğan günəşə
görə Tanrıya şükranlıq etməkdən
doymurdular. Və nə oldusa, mənim uzaqlara getməyimdən
sonra oldu. Mənim arxada qoyub getdiyim yerlərdə nə
günəş doğdu, nə buğda cücərdi.
Heç kimin yadına düşmədi ki, hardasa uzaqlarda
Tanrıya şükranlıq edirlər. (Asta addımlarla uzaqlaşır.
Projektorun gur işığı onu yola salır. Sükut.
Musiqi. Sonra projektorun işığı qəfildən səhnənin
sağında divardan asılan pərdənin üstünə
düşür. Pərdə tədricən aşağıya
sürüşür. Muradın divara mıx vurduğu yerdə
Şopenhauerin böyük portreti işıqlanır. Divara
söykənib. Yuxarıdan iki ayaq sallanır. Ayaqlarda Mədinənin
Murad üçün aldığı ayaqqabılar. Uzaqdan
addım səsləri gəlir. Açılıb-bağlanan
bıçağın şıqqıltısı
eşidilir. Kimsə bıçağın ucu ilə
qapını döyür. Səhnənin yuxarısından on
beş-iyirmi bıçaq əvvəl bir-bir və aramla, sonra
iki-iki, üç-üç və ardıcıl yerə
düşür, döşəməyə batır. Səhnənin
arxasından Mədinənin səsi eşidilir).
Mədinə.
Qaçın, qaçın... Göydən ölüm
düşür. Qaçın ölüm olmayan yerə.
Qaçın ağacda quşların, torpaqda itin-pişiyin
yuva qurduğu yerə. Qaçın yuvaların
dağılmadığı uzaqlara. O mənə qulaq
asmadı, ölümə getdi. Heç olmasa siz eşidin:
qaçın insanın insanı sevdiyi yerlərə.
Eşidirsiniz? Eşidirsiniz? Qaçın insanın insanı
sevdiyi yerlərə. O yerlərə ki, orda dünya əzablarla
dolu deyil. Orda nə doğulmaq əzabdır, nə qocalıq əzab,
nə ölüm əzab. Orda sevdiyin insandan ayrılmaq da əzab
deyil. Orda heç arzuları öldürmək də lazım
olmur...
Cavid Zeynallı
Ədəbiyyat qəzeti.-
2020.- 25 yanvar. S. 29-31.