Şuşanın İlham Əliyev zirvəsi
… Televizorun
qarşısında əyləşib Prezident İlham
Əliyevin ailə üzvləri ilə birgə Şuşaya
səfərinə baxırdıq.
Bu, Azərbaycan
Prezidentinin, Ali Baş Komandanın Şuşaya iki ay ərzində
ikinci səfəri idi.
Hardasa 30 illik həsrətimizdən
sonra azadlığına qovuşmuş ruhumuzun şəhəri
ilə yeni görüşü, vüsalı...
Bu
cür anları sonradan kamil tarixçilər, ədəbiyyat
adamları daha mükəmməl şəkildə
obrazlaşdırırlar. Çünki həyatımızdakı
aramsız informasiya axınında sadəcə
videogörüntüləri seyr etməklə, rəsmi
xronikanı izləməklə, bu cür anları
ucsuz-bucaqsız tarixin hüdudlarından bəzən tam görmək olmur.
Baş verənlərə bəzən sadəcə cari fakt
kimi baxıb keçirsən. Belə anları
obrazlaşdırmaq isə tarixi vaxtın
hündürlüyündən görüb duymağı, əsrləri
birlikdə hiss etməyi bacaran bədii təfəkkür
sahibi tarixçilərin, ədəbiyyatçıların
işidir...
İlham
Əliyevin Şuşa səfərini izlədikcə Şah
babamız Şah İsmayıl Xətainin 1501-ci ilin
payızında ilk dəfə Təbrizə daxil olması
anları düşüncələrimdə
dolaşırdı...
Səfəvilər
dövrünün ən kamil tədqiqatçılarından
olan mərhum alim Oqtay Əfəndiyevin bir bənzətməsi
elə hey yaddaşımda təkrarlanırdı: “O, Təbrizə
ruh bədənə daxil olan kimi daxil oldu”...
Azərbaycan
Prezidentinin Şuşaya daxil olması da ruhun bədənlə
qovuşması idi...
O səfərin, o görüşün hər anı böyük bir tarix kimi yaşanırdı və həmin səfər indən sonra da həmişə milli yaddaşımızın qürur dolu məqamı kimi xatırlanacaq.
***
...Həyat yoldaşım göz yaşları içində izləyirdi o səfərin bütün epizodlarını. Özüm də çox kövrəlmişdim, amma çalışırdım büruzə verməyim.
Səfər başa çatan anlarda Prezidentimiz yenidən Cıdır düzünə gəldi. Burada bir sözü oldu: mən Şuşadan getmək, ayrılmaq istəmirəm...
Bu kəlməni eşidəndə yumruq boyda qəhərin qəfildən boğazıma necə tıxandığını hiss etdim. Bayaqdan özümü nə qədər tox tutmağa çalışsam da, artıq göz yaşlarıma hakim ola bilmədim. Bənizimin ağardığını görən xanımım narahatlıqla əl-ayağa düşdü: “Hüseynbala, nə oldu, sənə?! Təzyiqin qalxmayıb ki?!”
Təzyiqim yerində idi, səhhətimdə pisə doğru nəsə bir dəyişiklik də baş verməmişdi. Halıma sirayət edən xatirələrim idi...
O xatirələrim ki, Ali Baş Komandanın bu cümləsini eşidəndən sonra məni məndən alıb 1989-cu ilə, Şuşada keçirdiyim ilıq bir yay gününə götürmüşdü...
Həmin gözəl yay gününün səhəri, Şuşa ilə ayrılıq anında eyni cümləni özüm də dilə gətirmişdim, Şuşadan ayrılmaq istəmədiyimi o yay səhəri bərabər olduğum dostlara demişdim...
Elə bil ürəyimə dammışdı ki, bu ayrılığın ömrü xeyli uzun çəkəcək. Şuşanın işğalından sonra o ayrılıq kəlməsinin ağırlığı, o sərin mehli yay səhərinin qubarı, nisgili illərlə içimdə dolaşmışdı.
Qurğuşun kimi yaddaşımdan asılıb qalmışdı...
İndi bu cümlələri yaza-yaza düşünürəm ki, eyni kəlməni Prezidentimizin dilindən bu dəfə tamam başqa ovqatda, başqa ruhda, başqa bir tarixi reallığın əhatəsində eşidəndə qəhərə çevrilib boğazımda tıxanıb qalan, əriyib göz yaşlarıma qarışan da elə həmin ağırlıqmış, nisgilmiş, qubarmış, canımdan çıxan Şuşa həsrətimin sonu imiş...
***
...Onda Qarabağın çox ağır günləri idi.
Məkrli düşmən neçə əsrlərdən bəri hazırladığı xəyanət planını sürətlə həyata keçirməyə başlamışdı. Qarabağ mərhələ-mərhələ, qarış-qarış işğal olunurdu. Azərbaycan bu mənfur planın qarşısını almaq üçün yollar arayırdı. SSRİ Ali Soveti vəziyyətdən çıxış yolunu keçmiş Dağlıq Qarabağ Muxtar Vilayətində xüsusi idarəçilik formasının yaradılmasında görmüşdü. Xüsusi İdarəetmə Komitəsinin rəhbəri də adı çoxumuza yaxşı tanış olan bədnam Arkadi Volski idi. Adını mərkəzi idarəçilik qoysalar da, bu, əslində mərkəzi idrəçilik deyildi. Birmənalı ermənilərin maraqlarına xidmət edən təsisat kimi fəaliyyət göstərirdi. Nə isə, indi bu barədə geniş danışmaq istəməzdim. Tarixlə az-çox maraqlanan hər kəs, onsuz da, nəyin necə olduğunu bilir.
Onda müxtəlif dövlət qurumlarının təmsilçiləri tez-tez əraziyə ezam edilirdi. Yaranmış şəraitlə tanış olurdu. Göz görəsi işğal prosesinin qarşısını almaqdan, heç olmasa doğruları mərkəzə dürüst çatdırmaqdan ötrü hər bir vicdanlı azərbaycanlı məmur öz sahəsi üzrə bacardığı qədər nələrsə etməyə çalışırdı.
Dövlət Yanacaq Komitəsi sədrinin birinci müavini kimi mən də Qarabağa ezam olunmuşdum. Sonradan işğal altına düşəcək bir neçə rayonu gəzdikdən sonra Xankəndinə getməli idim. Orada müşavirə keçiriləcəkdi. Məni Xankəndinə dörd rus hərbçisinin müşayiəti altında apardılar. Necə apardılar onu da eynən təsvir edim: avtomatlı hərbçilərdən biri avtomobili idarə edirdi, biri qarşıda, digər ikisi isə sağımda və solumda əyləşmişdi.
Oradakı iclas necə, hansı ovqatda keçdi, nələr danışıldı bu barədə təfərrüatlara varmaq istəməzdim. Tipik erməni həyasızlığının, guya problemin həlli pərdəsi altında havadarların işğalçılara verdiyi açıq-aşkar dəstəyin, Azərbaycanın necə təklənməsinin acı təəssüratları indiyə qədər ürəyimi göynədir, tikan kimi yaddaşıma batır...
İclas başa çatandan sonra dedim ki, hökmən Şuşada olmalıyam, bir gecəni orada keçirməliyəm. Dostum Əli Mahmudla bərabər Şuşaya qalxdıq. Şəhərə qədər bizi yenə həmin rus əsgərləri müşayiət edirdi.
Şuşanın sərin yay axşamının füsunkarlığı, ecazı Xankəndindəki iclasın əsəbi ovqatına su səpdi elə bil, xeyli toxtadım. Şəhərin məşhur məhəllələrini bir-bir gəzdim. Cıdır düzünə getdim, Şuşanın başı dumanlı dağlarına baxdıqca baxdım...
Sanki qarşıda bizi gözləyən illərin ayrılığını duyub Şuşanı ən kiçik cizgilərinə, nişanələrinə qədər gözlərimə, yaddaşıma köçürmək istəyirdim...
Gecəni də Şuşada keçirdik, şəhərlə ayrılıq anımız səhər erkən Vaqifin məqbərəsi qarşısında oldu. Buranı tərk edəndə kövrək şəkildə dostlara dedim ki, Şuşadan heç getmək istəmirəm...
İndi məni kövrəldənsə 32 ildən sonra eyni sözləri Ali Baş Komandanımızın da dilindən eşitməyim, Şuşaya bu vurğunluğu ondan da duymağım idi.
Bu şəhəri görəndən, bu gözəlim məkanın ruhunu duyandan sonra o sözü kim demir ki?!.
Şuşaya məftunluğunu kim dilə gətirmir?!.
Şuşadan
kim getmək istəyir ki?!.
Şəksiz, Qarabağ xanı Pənahəli xana
Şuşanın ilk məhək daşını qoyduran da elə
bu kəlmələr olub. Həmin kəlmələrdə
ifadə edilən bu məftunluq olub. O da Şuşaya gəlib,
bu müqəddəs məkanın ruhunu hiss etdikdən sonra
daha buradan getmək istəməyib və Şuşada daimi binə
salıb. Qısa zamanda burada şəhər tikib,
Şuşanı öz dövrünün əsas mədəniyyət
mərkəzlərindən birinə çevirib...
***
Düşüncələrimdə
30 il əvvəl ayrıldığım,
şükürlər ki, artıq azadlığına
qovuşmuş, yeni videogörüntülərini, şəkillərini
seyr etməkdən doymadığım, hökumətimiz sərbəst
gediş-gəlişə icazə verən kimi dərhal
görüşünə tələsəcəyim
Şuşanı məhəllə-məhəllə
dolaşıram...
Şuşa
o qədər də böyük şəhər deyil –
müxtəlif tarixi dövrlərin izlərini
memarlığında yaşadan, füsunkar təbiətlə
əhatə olunmuş kiçik bir şəhər...
Buradakı tikililərin müəyyən qədər
bənzərlərinə başqa mədəniyyət mərkəzlərimizdə
də rast gəlmək olar. Onların hər
biri bizim üçün doğmadır, əzizdir,
canımızın bir parçasıdır. Həm də
Vətənin hansısa məkanları təkcə gözəlliyinə,
abadlığına, memarlıq nişanələrinə
görə uca tutulmaz ki... Azərbaycan insanı bu Vətənin
ot bitməyən, su çıxmayan, elə
bir əhəmiyyətli maddi mədəniyyət abidəsi
olmayan, təbiətin də qüdrət qələmini əsirgədiyi
başqa məkanlarının da hər qarışı
uğrunda zaman-zaman canını qurban verib. Hər
qarışını qanı ilə qoruyub və imkanlar
yetişdikcə bu torpaqlarda da cənnət yaradıb.
Amma buna rəğmən Şuşanın təsəvvürümzdəki
yeri bir başqadır. Bu şəhəri özünəməxsus
edən, təkrarsızlaşdıran başqa nələrsə
də var. Bu, şəhərin təkcə təbiəti, qədimliyi
ilə bağlı deyil. Memarlıq
nümunələri, musiqi beşiyi olması da
Şuşanı düşüncələrimizin
fövqündə tutmağımızın əsas səbəbi
sayılmaz.
Şuşanı
bizim üçün Şuşa edən
bu şəhərin ruhudur...
Onu heç bir səbəblə izah etmək
mümkün deyil. Şuşada özündən
asılı olmayaraq gümrahlaşırsan, qəlbin həyat
eşqi ilə dolub-daşır, zamanı keçmiş, bu
gün və gələcəklə birgə hiss edə bilirsən.
Şəhərdən ayrılanda ürəyinə
qəribə bir hüzn çökür, hələ
heç bir neçə kilometr uzaqlaşmamışdan bu
şəhər üçün artıq necə
darıxdığını, yenidən necə ona can
atdığını hiss edirsən.
Sevgi də elə budur. Şuşa bu şəhərə,
onun gözəlliyinə, təbiətinə, tarixinə, orada
yaşanmış xatirələrə, burada yaradılan mədəniyyət
inclərinə aidlik duyğusudur. İnsan
birinə aşiq olanda bu aşiqliyin səbəblərini
özünə izah edə bilmir. Zatən
bunun bir izahı tapılsa, məhəbbətin mənası
da qalmaz.
Bizim Şuşa sevgimiz də səbəbsiz sevgidir
və bu sevgi elə səbəbsizliyi ilə gözəldir,
müqəddəsdir...
Şuşasızlq
natamamlıqdır... Biz illərlə bu
natamamlıq içində yaşamışıq. Onun ağrı-acısını, göynərtisini
qəlbimizdə hiss etmişik.
***
Şuşa
alınan gün Azərbaycanda yaşanan şadyanalıqlar,
bir-birini bağrına basıb təbrik edən insanlar, sevinc
dolu göz yaşları...
O
anları kim unudar?! Həmin
insanların çoxu Şuşanın işğalından
sonra doğulub. Bu şəhəri sadəcə
şəkillərdə, videolarda görüb. Amma ruh sevgini yenə də yaşadır, qan
yaddaşı insanı ona aid olan, özünü aid bildiyi
müqəddəs məkana bağlayır. Şuşa bizim mənəviyyat məbədimizdir.
Dünyanın
harasında yaşamasından asılı olmayaraq hər bir azərbaycanlının
evinin kandarından başlanan bütün yollar enində,
sonunda Şuşaya aparır, bu şəhərin yollarına,
daş döşənmiş küçələrinə
qovuşur...
“Şuşasız bizim işimiz yarımçıq
qalar” - Prezident İlham Əliyev Vətən müharibəsinin
gedişində verdiyi müsahibələrin birində belə
demişdi. Və Qarabağ torpaqlarının, o cümlədən
Şuşanın bizim üçün niyə bu qədər
önəmli olduğunu Almaniyanın ARD kanalının
müxbirinin “Biz orada, bu ərazidə olduqda bizdə bir sual
ortaya çıxdı. Nəyə görə
Qarabağ Azərbaycan üçün belə önəmlidir?
Orada resurslar var, yoxsa bu, bir rəmzi məna
daşıyır?” sualına cavabında hər bir vətənpərvər
azərbaycanlının qəlbindəki ruhla, sevgi ilə,arqumentlə izah etmişdi: “Elzas və Lataringe
sizin üçün önəmlidir? Bavariya
sizin üçün önəmlidir? Yaxud Reyn-Vestfaliya? Bu, bizim torpaqdır, beynəlxalq səviyyədə
tanınan bizim ərazimizdir. Bu, resurslar məsələsi
deyil. Əsas resurslar burada,
Bakıdadır. Bu, ədalət məsələsidir,
bu, milli qürur məsələsidir və bu, beynəlxalq
hüquq məsələsidir”.
***
Şuşa burada yaşanmış günlərlə,
yaddaşlara hopmuş xatirələrlə böyük bir
dünyadır, dünya boyda hekayədir. Şuşa hər
bir azərbaycanlının nəzərində bir
ucalıqdır. Bu ucalıq şəhərin
hündür relyefi ilə bağlı deyil həm də... Şuşa mənəviyyat ucalığıdır,
alınmazlıq rəmzidir. Coğrafi məkandan
daha çox mənəvi dünyamızın ərazisidir.
Ağa Məhəmməd
şah Qacar bu şəhəri almaq üçün neçə
gün mühasirədə saxlayıb, özlərini
qalalı adlandıran köhnə şuşalıların
dili ilə desək, sonunda burada baş qoyub gedib...
Xalqın milli ruhunun tərcümanı olan ana dilimiz
Şuşada öz minillik tarixi boyu çox böyük irəliləyiş
edib. Vaqifin bal kimi şirin sadə xalq dilində
yazdığı şeirlər Məhəmməd Füzulidən
sonra Azərbaycan ədəbi dili tarixində böyük bir mərhələ
yaradıb. Füzulinin sərt
qızılgül tikanları arasından boylanan gözəl
bir qönçə misalında gördüyü ana dili kəlmələrimiz
bütün gözəlliklərini, ifadə
imkanlarını, zərifliyini Vaqifin qoşmalarından izhar
etməyə başlayıb.
Şuşa şəhəri mövcud olandan milli mədəniyyətimizin
elə bir uğuru tapılmaz ki, orada Şuşanın da
adı görünməsin, bu şəhərin mədəni
mühitinin ruhuözünü hiss etdirməsin.
***
Şuşada Vaqifin məqbərəsi ucalır. Ermənilər
işğal dövründə abidənin üzərindəki
mərmər üzlükləri söküb satsalar da, məqbərənin
əsas sütunları durur. İşğalçıların
onları da sökməyə təpəri yetməyib,
böyük ehtimal tikinti materialı kimi pula getməyəcəyini
görüb buna zəhmət sərf etmək istəməyiblər.
Özünün
heç bir tarixi kökü, onu torpağa bənd edən
sarsılmaz dayağı olmayan, ancaq başqalarından
oğurlamağı, başqalarınkını
yağmalamağı, söküb satmağı yaxşı
bacaran bir toplum bu cür uca və möhkəm
sütunların hansı mənəvi mahiyyət
daşıdığını nə anlar ki?!.
Vaqifin bu məqbərəsini xalqımızın
ümummlli lideri Heydər Əliyev ucaldıb. 1982-ci ildə
açılışını şəxsən özü
edib. Bu mərasimə övladı
İlham Əliyevi də gətirməyi vətənpərvər,
xalqın soy-kökünə bağlı bir valideyn kimi
özünə mənəvi borc bilib. Heydər
Əliyevin Şuşada Vaqifə məqbərə
ucaldılmasına son dərəcə əhəmiyyətli
bir iş kimi baxmasının, bu şəhərdə hər il “Vaqif poeziya günləri”nin keçirilməsini
xoş bir ənənəyə çevirməsinin
böyük tarixi, simvolik mənası vardı.
Heydər Əliyev burada təkcə Vaqifə məqbərə
tikmirdi.
Vaqifin timsalında Şuşada, Qarabağın baş
tacında, coğrafi baxımdan ən yüksəkdəki
şəhərlərimizdən birində Azərbaycanın mənəvi
yüksəkliyinə abidə ucaldırdı...
Vaqifin 1982-ci ildə açılışı olmuş
məqbərəsi bunun simvolu idi. Heydər Əliyev
bununla ermənilərə göz dağı verirdi, öz yerlərini
göstərirdi. Azərbaycanın, azərbaycanlıların
mənəvi ucalığı qarşısında nə qədər
cılız, miskin göründüklərini onlara
simvolların dili ilə anladırdı.
Erməni
millətçiləri Heydər Əliyev kimi hər
addımını ölçüb biçən
böyük dövlət adamının bu cür
addımlarının nə demək olduğunu
xalqımıza qarşı əsrlərlə küdurət
hissi ilə dolub-daşan düşüncələrində
çox yaxşı hiss edə bilirdilər. Heydər
Əliyev də onların necə məkrli bir düşmən
olduqlarını çox dəqiq bilirdi. Erməni millətçiliyinin
əfi ilan kimi öz öldürücü zəhəri ilə
dəhşət saçmağa necə hər an
fürsət gözlədiyini iti fəhmi, uzaqgörən
baxışları ilə hamıdan yaxşı duyurdu.
Ona görə də əlindəki
bütün imkanlarla bu əfi ilanın başını əzməyə
çalışırdı, elə əzirdi də...
Təkcə Azərbaycan xalqına
yox, ümumən bəşəriyyətə qarşı
böyük təhlükə demək olan erməni millətçiliyinin
qarşısının alınması üçün sovet
dövründə nə mümkündürsə edirdi...
***
Heydər Əliyev erməni faşizmi
qarşısına Azərbaycan milli mənəviyyatının
gücü, xalqımızın əsrlər boyu mövcud
olan tolerantlıq ənənələri, fərqli mədəniyyətlərə
hörmət ruhu ilə çıxırdı.
Qarabağın
ermənilər məskunlaşmış yaşayış məntəqələrinə
çəkdirdiyi yeni yollarla, Xankəndinə aparan dəmiryolu
ilə bölgəni Azərbaycana daha möhkəm
bağlayırdı...
Bu məntəqələrdə
tikdirdiyi istehsal-emal müəssisələrində işə
başlayan, açdığı yeni tədris ocaqlarında təhsil
alan və sonra da bu torpaqlarda qalıb
çalışan azərbaycanlı gənclər hesabına
regionun vaxtilə süni şəkildə
formalaşdırılmış milli tərkibini yenidən
xeyrimizə dəyişirdi. Bununla da erməni faşizminin sərhədlərini
daraltmağa can atırdı.
Eyni zamanda az-çox sağlam düşüncəyə
malik ermənilərin özlərini də bu xəstəlikdən
mümkün qədər qorumağa
çalışırdı. Onlara doğru
yaşamağın, uydurulmuş miflərdən
uzaqlaşmağın, ümumi inkişafın bir
parçasına çevrilməyin yollarını göstərirdi.
Heydər Əliyev kimi müdrik zəka sahiblərinə
o vaxtdan yaxşı məlum idi ki, ifrat millətçilik mərəzinin
ən böyük ziyanlarından biri də bu xəstəliyi
yayan toplumun özünə dəyir. Onlar böyük bir
regionun başağrısına çevrilməklə
yanaşı, öz gələcəklərini də
baltalayırlar. Ulu Öndər xalqlar
arasında dostluğun, barışın, mədəniyyətlərin
qaynayıb-qarışmasının, insanların arada
heç bir ayrıcalıq qoymadan bir-birinə hörmət bəsləməsinin,
halal zəhmətlə dünyaya birgə fayda verməsinin
bütün dərdlərə dərman olacağına
inanırdı.
Heydər
Əliyev özü erməni daşnaklarının ötən
əsrin əvvəllərində ayrı-ayrı yerlərdə
Bakıda, Qarabağda, Qubada, Şamaxıda,
Naxçıvanda, Zəngəzurda xalqımıza
qarşı törətdikləri qırğınlardan zərər
çəkmiş, doğmalarını bu
qırğınlarda itirmiş, yurdundan-yuvasından didərgin
olub zülmlər çəkmiş minlərlə azərbaycanlı
ailələrindən birində doğulub
böyümüşdü...
Adını
daşıdığı nakam dayısı Heydəri ermənilər
həmin qırğınlar zamanı qətlə
yetirmişdilər...
Heydər Əliyevin ömür-gün yoldaşı Zərifə
xanımın ailəsi də ermənilərin əlindən
olmazın acılar yaşamışdı. Bu ailənin
erməni faşizmi üzündən necə əziyyətlər
çəkdiyini görkəmli ictimai-siyasi xadim Əziz
Əliyevin bioqrafiyasından yaxşı bilirik.
İlham Əliyev də elə bir ailədə
böyüyüb tərbiyələnib ki, gizli ailə
söhbətlərində atası Heydər Əliyev,
anası Zərifə xanım ermənilərin bizə
qarşı düşmənçiliyi haqqında mütləq
ona danışıblar.
Erməni
faşizminin necə dəhşətli bir bəla olduğunu
ona uşaqlıqdan anladıblar...
İlham
Əliyevin bu gün erməni faşizminə qarşı necə
mətinliklə, prinsipiallıqla mübarizə
aparmasının, bunu təkcə milli deyil, ümumbəşəri
bir məsələ saymasının və həyat prinsiplərindən
birinə çevirməsinin əsas səbəblərindən
biri də elə budur, ailə təlqinidir...
Belə
bir həqiqəti bu gün hamımız
açıq-aydın şəkildə görürük ki,
Azərbaycanda erməni faşizminə qarşı ən
mübariz adam, ən prinsipial vətəndaş məhz
İlham Əliyevin özüdür!..
Bu
xüsusiyyət Azərbaycanın apardığı haqq
davasını hər cür diplomatik gedişlərin, siyasətin
yaratdığı məhdudiyyətlərin, bu mübarizə
işini zamanın, gələcək nəsillərin, təsadüflərin
ümidinə buraxmaq düşüncəsinin fövqünə
qaldırır...
Cənab İlham Əliyev bu məsələnin gələcəyə
qalmasını istəmir. Erməni faşizminin bir daha baş
qaldırıb insanlara yeni acılar yaşatmamasından
ötrü bu işi şəxsən özü birdəfəlik
başa çatdırmağa can atır. O, çox
yaxşı bilir ki, əgər bu iş burda bitməsə,
onillər sonra yenə də erməni faşizmi ucbatından gənc
ömürlər yarıda qırılacaq. Min bir iztirab
çəkən talelər, nakam ömürlü
doğmalarının adını dünyaya yenicə gəlmiş
körpəsinə yaraşdıran valideynlər,
uşaqlarına ermənilərin soydaşlarımıza
qarşı törətdikləri qırğınlar
haqqında yeni acı xatirələr nəql edən
atalar-analar olacaq yenə...
Dövlət rəhbərimiz onillərdir sürən bu
gedişatı dəyişir. Nəticələrlə
birgə səbəbləri də aradan qaldırır. Ermənilərin əsrlərlə yoluxduqları
millətçilik mərəzinin köklərini, özəyini
kəsib atır.
İndi
düşünürəm ki, əgər Azərbaycan
Prezidentinin şəxsi xarakteri, mübarizliyi, erməni
faşizminə qarşı nifrəti olmasaydı, biz bu
müharibəyə başlayıb, hərbi əməliyyatları
ildırım sürəti ilə aparıb qalib gələ
bilməzdik...
***
İlham
Əliyev illərin ayrılığından, kədərli
ayrılıq hekayətindən sonra Şuşaya
qaytardığı Xurşudbani Natəvanın, Üzeyir bəy
Hacıbəylinin, Bülbülün güllələnmiş
büstləri ilə bu şəhərin mədəniyyət
əhvalını özünə qovuşdurdu...
İllərlə
Şuşa səmasında dolaşan
nigaran, yaralı ruhları yenidən Şuşa
torpağına endirdi, bu torpağa əbədi bənd etdi...
Prezidentin
gəzib dolaşdığı Şuşa küçələrindən,
vəhşi düşmənin yaratdığı
xarabazarlıqlar arasından, erməni faşizminə xas mənəvi
iyrəncliyin bənzəri olan məişət pintiliyinin,
tör-töküntünün bitdiyi məqamlardan,
İlham Əliyevin Şuşa
mənzərələrini bir-bir adladıqca sükan
arxasından diqqətlə, fəhmlə irəliyə, gələcəyə
zillənmiş iti baxışlarından Şuşanın
yeni intibahına doğru böyük bir yol başlanır...
İlham
Əliyev Şuşada olanda şəhərin tarixi abidələrinə
baş çəkir... 39 il əvvəl
Heydər Əliyevlə birgə burada olarkən şəkilmiş
arxiv fotolarının bələdçiliyi ilə doğma nişanələrin,
xoş xatirələrin axtarışına
çıxır. Hər dəfə belə
nişanələrdən tapanda necə səmimiyyətlə,
içdən sevindiyini, onun Şuşaya, ümumən Azərbaycana
sevginin necə böyük saflıqdan yoğrulduğunu, mənəvi
aləminin ən dərin qatlarından gəldiyini
hamımız görüb-duyuruq.
Artıq Şuşada bəzi tarixi abidələrin, o
cümlədən Vaqifin məqbərəsinin bərpa işləri
başlanır. Bu prosesdə Azərbaycanın Birinci
vitse-prezidenti Mehriban xanım Əliyeva yaxından iştirak
edir. Prezident də Mehriban xanımla birgə ikinci dəfə
Şuşada olanda dedi ki, Vaqifin məqbərəsinin bərpasını
Heydər Əliyev Fondu öz vəsaiti hesabına icra edəcək. İlham Əliyev bu kəlmələri
xüsusi vurğuladı: “Heydər Əliyev Fonduna xas olan
zövqlə, Mehriban xanımın rəhbərliyi ilə”.
Mehriban
xanımın rəhbərliyi ilə indiyə qədər həyata
keçirilmiş layihələrlə tanış
olan hər kəs Prezidentin bu kəlmələrinin nə məna
kəsb etdiyini yaxşı anlayır. Bu, sonsuz bir inamdır,
Azərbaycan qadınının incə zövqünə, səliqə-səhmanına,
evin və elin abadlığı üçün göstərdiyi
misilsiz fədakarlığa, çəkdiyi zəhmətə,
ətrafdakı hər şeyin yerli-yerində olmasından
ötrü hər xırda detalın da üstündə əsməsinə
güvəndir, arxayınlıqdır...
Şuşanın
bərpasında Mehriban xanımın da yaxından
iştirakı, Heydər Əliyev Fonduna xas zövqün
aparıcı olması o deməkdir ki, Şuşanın hər
daşında Azərbaycan insanının sevgisi gül
açacaq...
Mehriban
xanım bu işə də sevgisini qoyacaq...
Azərbaycana
və dünyaya yenidən qazandırılan başqa tarixi sərvətlərimiz
kimi Şuşa da bir başqa cür
möhtəşəm, bir başqa cür gözəl olacaq. Dünya bu gözəlliyə heyran qalacaq, Yer
üzünün hər tərəfindən insanlar bu gözəlliyi
ziyarətə gələcək.
Mehriban
xanımın özünün də bir tərəfinin
şuşalı olması isə işin xüsusilə
simvolik tərəflərdəndir...
Əslində, Mehriban xanım Azərbaycanın
bütün bölgələrindəndir. Eyni zamanda biz
də doğulduğumuz məkanlardan asılı olmayaraq hər
birimiz mənən şuşalıyıq.
Mehriban
xanım isə daha çox şuşalıdır,
çünki nəsil şəcərəsində də bu
şəhərin adı var...
***
İllər
əvvəl Şuşa ağrısı, əzabları
“Güllələnmiş heykəllərin fəryadı”
essemdə mənə bu cümlələri
yazdırmışdı: “Sən indi bizim tarixi
kitabımızın qana bələnmiş səhifəsisən.
Sənin sinənə yağı tikan əkir.
Tikan əkən gül dərməz, axı! Sənin
güllələnmiş heykəllərini
qırıq-qırıq eləsələr də,
sındırsılar da, o heykəlləri diyar-diyar
daşıtdıran ruhları məgər susdurmaqmı olar,
sındırmaqmı olar?!”
Şuşaya,
azad Qarabağa səfərlər edən, Zəfər sevincini
bu torpaqlardan bir daha xalqımıza, bütün dünyaya
duyuran İlham Əliyev də bu xalqın tarix boyu yetirdiyi
bütün böyük şəxsiyyətlərimizin
canlı abidəsidir....
Bu şəxsiyyətlərin ruhu onda təcəlla
tapıb.
Özünün də bəyan etdiyi kimi, Pənahəli xan
Şuşanın təməlini qoymuşdu, Şuşanı
tikib, qurmuşdu, İlham Əliyev isə Şuşanı,
ümumən Qarabağı əsarətdən
çıxardı, xalqımıza, dövlətimizə
qaytardı...
Qeydlərimin
əvvəlində də xatırlatdığım kimi, əslində
mən Şuşalı dünyamı vətəndaş
Hüseynbala olaraq 1992-ci ilin 9 mayında yox, yazıçı
Hüseynbala olaraq 1989-cu ilin həmin o yay səhəri
itirmişdim...
Şuşa ayrılığının əzabları,
təlatümü daxilimdə o yay səhərindən
başlamışdı. Həmin əzabların, mənəvi təlatümün
havasında Qarabağ mövzusunda indiyə qədər
çoxlu sayda bədii əsərlər, romanlar
yazmışam. Pyeslərim tamaşaya
qoyulub.
İndiyə qədər heç zaman dilə gətirmədiyim, qələmə almadığım bir məqamı isə məhz indi etiraf etmək istəyirəm: hər zaman demişəm ki, Qarabağ qayıdacaq. Buna daim inanmışam, heç zaman da inamımı itirməmişəm. İçimdə bir əminlik olub, belə bir əminliyimi başqaları ilə də paylaşmışam. Amma etiraf edim, ona da tam əmin idim ki, özüm Qarabağın azad olunduğu, bizə qayıtdığı günləri görə bilməyəcəm. Tarixin hüdudlarından baxanda çox qısa görünən ömür buna vəfa etməyəcək. Bu, gələcək nəsillərin hadisəsi olacaq. Bu sevinci, fərəhi, qüruru balalarımız yaşayacaq, gələcək nəsillər görəcək...
İlham Əliyev isə bizim ağlımıza belə gətirə bilmədiyimiz xəyalları gerçəkliyə çevirdi...
İşğal altındakı yurd yerlərimiz tez-tez yuxularımıza gələrdi. Bu günlərdə əziz dostum, həmdəmim Bəxtiyar Sadıqovla dərdləşəndə o mənə maraqlı bir etiraf etdi. Dedi ki, “mən Zəfərdən əvvəlki yuxularımda doğulduğum Ağdamda da oluram, Şuşada da, Kəlbəcərdə də, Qarabağın başqa doğma məskənlərində də, amma o yuxuların heç birində özümü qalib kimi hiss edə bilmirdim. İlham Əliyev isə hətta yuxumuza belə girməyən qələbəni bizə nəsib elədi”.
Həqiqətən Bəxtiyar Sadıqovun bu fikrini xatırlatmağın yeri var. Azərbaycan Prezidenti yuxularımıza sığmayan möhtəşəm Zəfəri, tarixi günləri bizə yaşatdı və yaşadır...
***
Elə bu sətirləri yazdığım anlarda Türkdilli Dövlətlərin Əməkdaşlıq Şurasının videokonfrans formatında qeyri-formal Zirvə görüşü keçirilir. Türk Şurası kimi tanınan qurumun tədbiri haqqında medianın yaydığı operativ məlumatlarla tanış oluram. İlham Əliyev çıxışının bir məqamında illər əvvəl Şuranın Naxçıvanda keçirilmiş Zirvə görüşü zamanı səsləndirdiyi kəlmələri xatırlayır: “Mən demişdim ki, vaxtilə Zəngəzuru Azərbaycandan alıb Ermənistana birləşdirmək türk dünyasının coğrafi parçalanması idi. Çünki əgər xəritəyə baxsaq, görərik ki, sanki bizim bədənimizə xəncər saplanmışdır, türk dünyası parçalanmışdır. Qədim Azərbaycan torpağı olan Zəngəzur indi türk dünyasının birləşməsi rolunu oynayacaq”.
Əsrlərin əlçatmaz xəyallarının cəmi bir neçə ayın içində gerçəkləşməsi daha necə olar?!
İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə tarix yenidən başlanır...
Tarix yenidən yazılır. İlham Əliyev bu tarixi özünün yetişdirdiyi, Qarabağı azad edən gəncliklə birgə yazır, formalaşdırdığı vətəndaş cəmiyyəti ilə yaradır...
Azərbaycan xalqı yeni bir başlanğıcdan böyük bir gələcəyə doğru irəliləyir...
İlham Əliyev azad torpaqlarımıza səfəri zamanı Azıx mağarasını da ziyarət etdi. Dünyanın ən qədim yaşayış məskənlərindən olan Azıx mağarası təkcə tarixi abidə deyil. Həm də bizim başlanğıcımızdır...
Gəldiyimiz yerdir, tapındığımız milli və ümumbəşəri dəyərlərin doğulduğu yerdir...
İlham Əliyev kökümüzü, başlanğıcımızı da azadlığına qovuşdurdu, tarixi qara ləkələrdən təmizlədi. Milli ruhumuzun təcəssümü olan Novruz bayramı ərəfəsində xalqı bu məkanda öz başlanğıcına qaytardı, azadlıq havasına yetirdi...
Şuşaya, Laçına, Kəlbəcərə, Ağdama, Füzuliyə, Cəbrayıla, Hadruta - külli-Qarabağa azadlıq bəxş edən İlham Əliyevin Novruz bayramına az qalmış əfv fərmanı ilə 475 məhbusa azadlıq bəxş etməsi də bunun məntiqi davamı idi, burada da rəmzilik vardı...
***
2021-ci ilin ilaxır çərşənbəsi – torpaq çərşənbəsi günü azad torpaqlarımızda – Şuşada, Cıdır düzündə illərdən sonra ilk dəfə bayram tonqalı qalanmışdı. Torpaq bu tonqalın hərarətinə isinirdi.
Həmin tonqalı İlham Əliyev qalamışdı...
Qədim Oğuz ərənləri kimi Azərbaycanın Zəfər sevincini, büsat əhvalını o tonqalın işığında bütün hər kəsə yetirirdi. Hər kəsi sevincimizi bölüşməyə, Azərbaycanın regionda yaratdığı yeni inkişaf reallıqlarının bir parçası olmağa, sülhə, tərəqqiyə dəstək verməyə, mənfur niyyətləri, cılız iddiaları kənara qoyub dünyanın ən ali məqsədi olan insan xoşbəxtliyi üçün çalışmağa səsləyirdi. Torpağı əkib-becərməyə, onun bağrına qanlı silahlar deyil, bol bəhər gətirən, ruzi yetirən sağlam toxumlar əkməyə çağırırdı.
Həmin an Prezidentimizin tonqalın şöləsi düşən işıqlı çöhrəsində Dədə Qorqud siması, Dədə Qorqud piraniliyi görünürdü...
İlham Əliyevin Cıdır düzündə qaladığı tonqalın odu, istisi, işığı Dədə Qorqudun qaladığı tonqal qədərdir, ona bərabərdir...
Bunu hər zaman demişəm, yazmışam və bir daha təkarlayıram ki, İlham Əliyevin missiyası Dədə Qorquddan Şah İsmayıla, Şah İsmayıldan XIX əsrdə yaşamış ilk maarifçilərimizə, Cümhuriyyət qurucularımızdan Ulu Öndər Heydər Əliyevə qədər davam edən böyük bir missiyanın, ümumi hekayətin davamıdır!..
Bu gün İlham Əliyevin müasir Azərbaycan tarixindəki rolu, imzası Prezidentlikdən qat-qat üstündür...
İlham Əliyev adı, məqamı bütün inzibati vəzifələrin fövqündədir...
Tarixdə Dədə Qorqud, Şah İsmayıl Xətai nə qədər xatırlanırsa, o qədər də İlham Əliyev xatırlanacaq...
Cıdır düzündə qalanmış o tonqalın ətrafında İlham Əliyev Azərbaycanın mənəvi baxımdan ən yüksək zirvəsində idi...
Onun - yalın sinəsində tonqal qaladığı, hündürlüyündən keçmişimizə, bu günümüzə və gələcəyimizə baxdığı Cıdır düzü bizim mənəviyyat zirvəmizdir...
Şah İsmayılın da, Cümhuriyyət qurucularımızın da, Heydər Əliyevin də yarımçıq qalmış missiyasının hamısı həmin an İlham Əliyevdə yekunlaşırdı və yeni bir gələcəyə işıq düşürdü...
Bu zirvədən
sonra artıq yeni bir dövr, yeni ideallar başlanır...
O
dövrü başladan da məhz İlham Əliyevdir!..
Hüseynbala MİRƏLƏMOV
Ədəbiyyat qəzeti.- 2021.- 10
aprel.- S.2-4.