Yazıçı missiyası: tarix və idrakın
vəhdəti
Vahid Məmmədlinin bütün
əsərlərinə bir
missiya hakimdir: dünyanın və insanlığın xilasına
canatım. O, ədəbi
yararadıcılığa ilk dəfə Rusiya Mədəniyyət fondunun
"Qrifon" nəşriyyatında
nəşr olunan
"Tunc Allahın yolu" əsəri ilə başlayıb. Əsərin
Rusiya mədəniyyət
fondu tərəfindən
nəşr olunması
və tez bir zamanda bestsellərə
çevrilməsi onunla
əlaqədardı ki,
əsər dünya ədəbiyyatında tamamilə
yeni bir janrda - qansız döyüş romanı janrında qələmə
alınmışdır. Roman sonradan Rusiyanın və Avropanın ən böyük nəşriyyatı olan
"Eksmo" nəşriyyatının
diqqətini cəlb etmiş, 2006-cı ildə
onun "Tunc mələk" əsərini
"Cəllad tələsməyi
sevmir" adı ilə "Rus bestselleri" seriyasından
çap etmişlər.
Vahid Məmmədli
2007-ci ildə nəşriyyat
tərəfindən "bestsellər
ustası" adına,
Azərbaycanda isə
ilk fentezi epos olan
"Atropatena dastanı"
trilogiyasının müəllifi
kimi Beynəlxalq Mahmud
Kəşkari fondunun
"Türk dünyasının
san yarlığı" mükafatına
layiq görülmüşdür.
Əsərləri Rusiyada bestsellərə
çevrildiyi kimi, Türkiyədə də
"Atropatena dastanı"
iki il ərzində
öz janrında ən çox satılan kitabların onluğuna daxil olmuş, ingilis, ispan, italyan, portuqal, ərəb, bolqar, yunan və
xorvat dillərində
nəşr edilmişdir.
"Tunc mələk"
romanının əsas
özəlliyi və oxuyucuya sevdirən məziyyəti qəhrəmanın
müharibə gedən
İraqda topların, tüfənglərin, bir çox ölkələrin
xüsusi xidmət orqanlarının edə bilmədiyini həyata keçirməsi, bir azərbaycanlının öz
intellektual səviyyəsi,
insansevərliyi və
iradəsinin gücü
ilə insanları xilas etməsi ilə əlaqədardır. Əsər
2010-cu ildə Rusiyada " Qruppa antiterror.
Spetsnaz"
seriyasında da dərc edilib.
Azərbaycanda ilk fentezi roman olan
"Atropatena dastanı"
əsərinin üstünlüyü
və əsas səciyyələndirən xüsusiyyət
odur ki, üç romandan ibarət olan trilogiya tariximizin ən mühüm və ədəbiyyatımızda
çox az
işlənən Midiya,
Atropatena və Albaniya dövrünü əhatə edir. Əsər həm də qan yaddaşımızı
bir daha mərdliyə, igidliyə
kökləyən cəngavərlik
dastanıdır. Tolkienin
"Üzüklərin əfəndisi"
və Roulinqin "Harri Potter" əsərlərində
sehrin gücü ilə idarə olunan dünyalar "Atropatena əsərində"
cəngavərlərin, Albaner
və Atropatın göstərdikləri şücaətlərin
fonunda ağ magiyanın ustadı Yeliseylə, qara magiyanın nümayəndəsi
Nadovarın qara magiyaları vasitəsilə
idarə olunur, Onların Albaniya və Atropatenadakı düzənə təsir etmələrindən, indi
Azərbaycan adlanan ərazilərin insanlarının
bir millət olaraq hələ o zamandan formalaşmasından
bəhs edir. Roman əsl Azərbaycançılıq
ideyasının daşıyıcısı
olaraq hələ qədim zamanlardan bütün millətlərin,
xalqların, etnosların
türklərlə birlikdə
əvvəlcə albanlar,
midiyalılar, atropatenalılar
kimi bu günki
azərbaycanlılar olaraq
formalaşmalarını əks
etdirərək böyük
multikultural dəyərləri
ifadə etməklə
yanaşı tariximizin
ən doğru konsepsiyasına xidmət edir. Təsadüfi deyil ki, bu əsər Amerikanın məşhur
"Amazon.com" saytında satılan kitablardandır.
Vahid Məmmədlinin
ədəbi hadisə
kimi dəyərləndirilən
digər əsəri isə "Palıda sarılmış üzüm"
romanıdır. Həyatın ən acımasız çətinliklərini görən
Vasif və Ünal bir gün
tanış olub şərikli iş qururlar. Həyatları boyu neçə-neçə
qadınlarla qarşılaşırlar.
Hər biri də bənzərsiz,
fərqli həyat hekayətinə gətirib
çıxarır. Lakin dostlar
ilk məhəbbətlərinə qovuşa bilmirlər.
Hələ də o qızların
sorağındadırlar. Həyat burulğanlarında onların
izini harda itiriblər? Milyonçu qızı
olan, onu dəlicəsinə sevən
sevgilisinin sorağı
ilə Londona qədər gedib çıxan Vasif, qızın ondan qaçıb gizləndiyini
görüb onunla nə vaxtsa qarşılaşacağına inanmır.
...Bir zamanlar Ünalın
sevgilisinə verdiyi sarı qırmızı payız yarpağını
məkrli Beçəxor
oğurlayıb kannabis
yarpağına dəyişmişdi...
Baş vermiş
avtomobil qəzasında
hər ikisi ağır yaralanır. Amma bu qəza onların həyatını büsbütün
dəyişir. Xəstəxanadan
çıxıb istirahətə
getdikləri ərazidə
möcüzə baş
verir... Palıda sarılmış üzüm tənəyi Vasifin həyatı boyu xəyallarında canlandırdığı qıza
çevrilir. Vasif
həmin qızın sarıldığı palıd
ola bilərsə
bu gözəlin kim olduğunu öyrənəcəyinə inanır.
Bu onun üçün
həm də həyat amalının gerçəkləşməsinə bir vəsilə ola bilər:
ağaca çevrilib körpə quşların
yuvalarından yıxılmalarına
mane olar, yırtıcılara
yem olmalarına, ac qalmalarına imkan verməz, tək qalıb qorxanda onlara nəğmə pıçıldayan yarpaqları
altında gizlədər...
Ünal sarı-qırmızı yarpağın
eynisini tapır. Bu ona bir işarətdir... Həmin yarpağı tapdığı
kimi itirdiyi sevgisini də tapacaq. Məlum olur ki, sevdiyi
qız narkomafiyanın
əlindədir... Sevgilisini mafiyanın
qanlı qatilinin məngənəsindən qurtarmaq
üçün tələsir.
Bu mafiyanı himayə edən sirli vəkil qadınla qarşılaşır.
Həmin qadının
kimliyi isə Ünalı şoka salır...
Bu əsərin təhlili başqa bir geniş araşdırmanın
mövzusu olsa da, onu demək
kifayətdir ki, bir çox rus tənqidçiləri
"Palıda sarılmış
üzüm" əsərini
Selincerin "Çovdarlıqda
uçurumdan qoruyan"
əsəri ilə müqayisə edir, müasirlik və oxunaqlıq, obrazların əhatəliliyi, həyat
hekayətlərini sıx
uzlaşdırma bacarığı,
eləcə də başqa əsərlərində
olduğu kimi, qadını ilahiləşdirmə
səciyyəsi baxımından
romanın xüsusi çəkiyə malik olduğunu bildirirlər.
Yuxarıda qeyd olunanlardan əlavə Vahid Məmmədli "Şəhrizad"
romanının, "Buddanın
qayıdışı", "Milanda ölüm","
Tunc Mələyin yolu", "Bakı
2035" povestlərinin, onlarla
hekayələrin də
müəllifidir.
"Milanda ölüm" əsəri İmdat Avşar və Ömər Küçükmehmetoğlunun
tərcüməsində "Anatolia kültür" yayın
evində, "Şəhrizad"
romanı isə müəllifin öz tərcüməsində Rusiyanın
"Eksmo" nəşriyyatında
çapa hazırlanır.
Dünyanın bir çox sitat, aforizmlər və müdrik kəlamlar saytlarında Vahid Məmmədlinin
"Tunc mələk"
əsərinin epiqrafı
olan "Bu dünyada heç kim
mələk deyil. Hərənin də öz
qoruyucu mələyi
var. Başqaları üçün
özlərini fəda
edənlər mələklərdən
də üstündürlər..."
kəlamları və
əsərlərindən digər
sitatlar yer alır.
Mərziyyə Nəcəfova
Ədəbiyyat qəzeti.- 2021.- 14 avqust. S. 15.