Milli
ideya və ideologiya düşüncələri
Milli
kimlik, milli ideya, dövlət ideologiyası - Azərbaycanda
yüz əlli ilə yaxındır Avropada və Rusiyada gedən
prosesləri izləyən, bilən və xalqın
bütövlüyünü və azadlığını
düşünən ziyalıların əsas
qayğılarından və müzakirə
mövzularındandır... O başda bu məsələni ən
dərindən araşdıran dahi Mirzə Fətəli
Axundzadədir, bu başda akademik Yaşar Qarayev.
Lakin milli
kimlik və ulusal ideya, Azərbaycan dövlətinin
ideologiyası ilk dəfə 1918-1920-ci illərdə, Xalq
Cümhuriyyətinin qurucuları tərəfindən rəsmiləşdirilmişdi:
türk kimliyi, çağdaş yaşam tərzi və islam inancı... Bayrağımız
da bu ideologiyanın rəmzidir. Bununla
yanaşı, cümhuriyyət qurucuları Cənubi
Qafqazın türklər və müsəlmanlar yaşayan bu
bölgəsinin qədim və halal "Azərbaycan"
adını da unutmamışdılar. Türk etnosunun hələ
türk adını almamış çağlarından yol
alıb, çeşidli adlar altında tarix dərələrini
yara-yara gələr az, azər, Azərbaycan
bu bölgədə öz mülkiyyət, sahiblik, liderlik
haqqını, varlığını qorumaq üçün
elə türk sözü qədər çətin bir
mübarizə yolundan keçmişdir.
Məhəmməd Əmin Rəsulzadə türk
kimliyini önə çəkərkən, Azərbaycançılıqla
türklük arasında heç bir fərq görmədiyini
deyirdi.
1991-ci ildə müstəqilliyimizin bərpası - Milli
ideologiyamızın da bərpası oldu. Ermənistanın
torpaq iddiası və müharibə ucbatından müstəqilliyin
ilk illərində bir çox vəzifələrimiz yerinə
yetirilməmiş qaldı. Ölkənin
parlamentdə seçilən ilk prezidenti Ayaz Mütəllibov
iqtisadçı idi və ölkənin gələcəyini
daha çox iqtisadiyyatın liberallaşması,
sahibkarlığın inkişafında görürdü.
Hakimiyyətə xalqın-kütlənin
içindən gəlmiş Əbülfəz Elçibəy
milli dəyərlərə söykənməklə daha
çox türk kimliyinin bərpasına
çalışırdı. Sovetlər
birliyinin liderlərindən olmasına baxmayaraq, xalq arasında
nüfuzunu saxlayan və kommunist erasının bitdiyini, milli
dövlətçilik zamanının gəldiyini görən
Heydər Əliyev əsas diqqətini ölkə daxilindəki
birliyin qorunmasına, Azərbaycançılığa və
iqtisadi inkişaf yollarının axtarışına yönəltdi.
30 il torpaq itkisi, bir milyon insanın taleyi,
savaşda uduzmağımız - xalqın əsas
qayğısı idi və böyük milli ideallarımız
da bu qayğıların içində səbrlə gözləməli
oldu.
Bu arada müharibə şərtləri ilə
uyuşmayan "zorən demokratikləşmə", yəni
çoxlu partiyanın və partiya adı daşıyan
qurumların meydana çıxması bir hissəsi köhnəlmiş,
bir hissəsi yeni olan bir sıra ideologiyaların yolunu
açdı.
"Kommunist", sosial-demokratiya
illüziyalarını qorumağa çalışanlarla -
milli istiqlalçılar, müsavatçılar,
xalqçılar, həmrəyçilər yan-yana
dayandılar. Lakin 30 illik gözləmə
dövrü bu ideyaların çoxunu
solğunlşadırdı, qocaltdı.
İkinci Qarabağ savaşındakı qələbə
Azərbaycan tarixinin yeni bir başlanğıcıdır və
savaş öncəsi - milli birlik zərurətinin ortaya
atılması, iqtidarla müxalifətin vətəndaş həmrəyliyi
ideyası ətrafında bir araya gəlməsi, qələbəmizi
şərtləndirən amillərdən biri olmaqla,
müharibədən sonrakı həyatımızın da əsas
əlamət və uğurlarındandır.
İndi milli ideya və dövlətimizin ideologiyası
haqqında həm nəzəri aspektdə, həm də real
qaynaqlar və hədəflər öyrənilməklə,
keçmişi və gələcəyi düşünərək
danışmaq imkanı genişlənib və zərurətə
çevrilib.
Siyasi partiya məfhumu, partiyalarin ideoloji özəllikləri
əsasən, son əsrlərin məhsuludur. Ancaq milli ideya
anlayışların əhatə etdiyi məna
çeşidli adlar altında xalqların və dövlətlərin
meydana çıxdığı uzaq çağlarda onlarla
bir yerdə doğulmuşdur. Avropa
filosofları ideya sözünün arxasında daha çox
ictimai və mənəvi azadlığı nəzərdə
tuturdular. (İdeya sözünü fəlsəfi
termin kimi ortaya atan Kant olmuşdur). Şəxsin
daxili azadlığını və ruhi
rahatlığını düşünən fəlsəfə
dinə yaxınlaşır və insanın qısa
ömrünü stres və bədbinlikdə qurtarmaq
üçün dinə bağlılığın gücləndirilməsini
zəruri sayırdılar.
İdealın
nə demək olduğunu anlatmaq üçün çox vaxt
"proobraz" sızünü qullanırlar arasında, yəni
xəyal etdiyimiz, arzuladığımız, hər zaman
güzümüzün önündə olan, lakin yetə bilmədiyimiz
bir "gözəllik ilahəsi", yol göztərən
işıq, durna çırağı, ağ zirvəsiylə
uzaqdan görünən və çağıran uca dağ,
dağlar....
İnsan üçün ideal - özünün, ailəsinin,
yaxınlarının sərbəst, azad, ehtiyacsız
olması, təhlükəsiz bir mühitdə xoşbəxt
yaşamasıdır.
Xalq da belədir. Onun da idealı ayrı-ayrı fərdlərin
arzularının cəmidir. Fərdlər
düşüncə, əxlaq, ədalət,
qarşılıqlı sayqı, mərhəmət,
çalışqanlıq, cəsarət baxımından nə
qədər kamil olsalar, onların cəmiyyəti və
xalqı da o qədər yüksək ideallara can atacaq. Xalqların yolu, sözü, həyat və hərəkət
tərzi bu şəkildə biçimlənir, qurduqları
dövlət də o xalqın ruhundan doğan müəyyən
məqsədlərə xidmət edir, bəlli bir hədəfə
çatmaq üçün çalışır.
Milli ideyaların yaranması, inkişafı və sonda
dövlət ideologiyasına çevrilməsində
böyük şəxsiyyətlərin, liderlərin, ədəbiyyat
və siyasət adamlarının, filosofların rolu
danılmazdır. Tarixdə güclü sərkərdələrin
və dövlət başçılarının öz inam və
iddialarını kütləviləşib xalqları və
dövlətləri hərəkətə gətirən, qələbəyə,
zirvəyə, bəzən də uçuruma aparan gücə
çevirdiyinə aid çox misal var. Hitlerin simasında
faşizmin aqibəti onlardan biridir. Pasianarlığın
və çöküşün başlanmasında da şəxsiyyət
amili danılmazdır. Təbii ki, başqa
amillərlə bir sırada.
Zəngin
şifahi ədəbiyyat, atalar sözləri və misallar,
dastanlar -türklərin mənəviyyat və ruh xəritəsidir!
Böyük millət olma yolları orda çox
aydın izlənir. Törələr,
ictimai əxlaq güzgüsü olan xalq deyimləri keçilən
yollar və yaşam tərzi, onlara güc verən dəyərlər
haqqında tarix kitablarından daha artıq material verir.
Orxon-Yenisey yazılarında - "Üstə mavi göy
çökmədikcə, altda yer yarılmadıqca sənin
düzənini kim poza bilər" nidası və budunun (millətin)
birliyə çağırılması, "dövlət
dövlət oldu, xalq xalq oldu" deyə bu iki
anlayışın bir-birindən
asılılığının önə çəkilməsi
- bugünkü düşüncə baxımından tərtəmiz
bir ulusal ideyadır.
"Mavi göy çadırımız, günəş
bayrağımız!" deyimi də xalqın qüdrətini,
yaşayış dairəsinin genişliyini, iradəsini və
kürəsəl iddiasını göstərən bir ifadədir;
səfərbəredici və birləşdirici gücdür,
dini ayinlər səviyyəsində sehrləyici, insanı
kosmik bütövlüyə qovuşduran səmavi
sözdür.
Millətin əbədi şüarıdır,
bugünkü anlayışla həm milli, həm dövlət
ideologiyasıdır.
Şah İsmayıl Xətainin "Sizə Azərbaycan
lazımdır, yoxsa Gülüstan qalası?" sorusu da
qurduğu dövlətin hədəfini və
ideologiyasını göstərirdi. Savaşa girməzdən qabaq səsləndirilən
saz havaları, türkcənin ordu dilinə, ümumişlək
dilə çevrilməsi yazılmamış Ana Yasanın əsas
maddələri idi və Şahın milli durum və niyyətini
göstərirdi!
Savaş öncəsi təkbirlər - Allaha
bağlılıq əzmindən, böyük inancdan və
sevgidən doğan ayinlər idi, müqəddəs sözdən
güc almaq inamı idi. Bütün mövsüm və mərasim
nəğmələri, milli birliyə xidmət edən
bütün adət-ənənələr də o
yazılmamış Ana Yasanın qızıl sətirləri
idi.
Türklərə, o cümlədən Azərbaycan
türklərinə xas bir çox özəlliklər -
böyüklərimizin yaradıcılığından
süzülərək yüz illəri aşan fikir
axınlarına -millətin dini və dünyəvi aləmini
biçimləndirən sistemə çevrilmişdir. İsmayıl
Qaspıralının məşhur "fikirdə, sözdə,
əməldə birlik" çağırışı,
Əli bəy Hüseynzadənin türkçülük,
çağdaşlıq və islamçılıq
ideyası da əslində öz mənbəyini min illərin
yaddaşından, Vətəni, insanı, Allahını sevmək
və qorumaq etiqadından, səlib müharibələrinə
dirənişlərdən, Nizaminin evrənsəl və
zamanı qabaqlayan humanist təfəkküründən, ədalətli
dünya axtarışından, Əhməd Yəsəvinin
Türküstanda və Anadoluda türklüyü və
İslamı yayan müridlərinin yorulmaz təlimlərindən,
Nəsiminin insanı qutsallaşdıran və Allaha
qovuşduran fəlsəfəsindən, Füzulinin
böyük sevgisindən, M.F.Axundzadənin xalqı
çağdaş mədəniyyətlər səviyyəsinə
qaldırmaq yolunda qəhrəmancasına mübarizəsindən,
ürəyini məşələ çevirən ziyalı nəsillərinin
fədakarlığından, şəhadət xoşbəxtliyindən,
vətəndaş dayanışmasından və milli birlikdən
başqa yolun olmadığının dərkindən
götürmüşdü.
Ən qədim çağlardan bəri türklər həmişə
öz geniş dünyalarında quş kimi azad, təbiətin
bütün sirrini və gözəlliyini duya-duya, daim gözlənilməz
təhlükələrə hazır, havanın, suyun,
torpağın bir parçası kimi, ölümlə nəfəs-nəfəsə
yaşayıblar. Tanrıçılıq onları sonsuz
göylərə bağlayıb; İslam ölümün son
olmadığına, Haqq dünyasına inandırıb.
Yurd, ailə, soy, tirə, qövm sevgisi onları
təbii şəkildə birləşdirib, gərəkəndə
vahid gücə çevirib. Eyni zamanda hər türk bir
qəhrəmandır; dastanlardan, nağıllardan
gördüyümüz kimi, yurda gələn fəlakəti təkbaşına
önləmək istər, düşmən üstünə
tək gedər, hiylədən uzaqdır, sözündən
qaçmağı kişilikdən saymaz, sözünü əyməkdənsə
cəzanlanmağı seçər, qılıncına,
atına, qolunun gücünə güvənər, mərddir
və kimsədən namərdlik gözləməz, Tanrı
ilə söhbət edirmişcəsinə təkbaşına
- solo oxuyar, bütün yolların geriyə ata yurduna dönməsini
arzular, ilahi ədalətə, balansa, bu dünyada itirdiklərinin
əvəzini o dünyada alacağına inanması onun daxili
azadlığının mənbəyidir. Halaldır,
düzdür, mərhəmətlidir, el içində
üzüağdır... Milli xarakter, milli ideya və
yaşam tərzi burdan doğur. Tarix boyu
düşüncəsinin düzlük, halallıq, saf sevgi, ədalətə
inam və azadlıq üstündə qurulması bəzən
sadəlövhlük dərəcəzinə çatıb, bu
saflığın, inanmaq xəstəliyinin əzabını
da görüb. Lakin əqidəsi və
yolundan dönməyib.
Dünya
Cəhalət qaranlığında ikən Babək azad cəmiyyət
arzusu ilə yaşayırdı, Qərbin qanlı
xaçlı yürüşləri uc-uca calananda Nizami Gəncəvi
xalq iradəsi ilə idarə olunan əsl ideal və ya utopik
dövlət modelini vəsf edirdi, Əxilik-Qardaşlıq təşkilatları
bütün Yaxın Şərqdə birliyin,
qarşılıqlı yardımın inkişafın əsas
şərtlərindən biri olduğunu təbliğ edirdi,
ürfan ocaqlarının hikmətləri Birləşmiş
Millətlər Təşkilatının bugünkü
konsepsiyası səviyyəsində dayanan dünya düzəni
təlimi idi.
Amma sonra
xarici düşmənlər və daxildəki çəkişmələr
düzəni pozdu, çöküş başlandı,
parçalandıq, bir-birimizə düşmən olduq,
başqalarının yeminə çevrildik,
kökümüzü, yolumuzu, dinimizi, törəmizi, dəyərlərimizi
unutdurmağa çalışdılar və buna qismən də
nail oldular...
Azərbaycan cümhuriyyətinin öz dövlət rəmzlərini
və idelogiyasını müəyyənləşdirərkən
türklüklə yanaşı, İslam inancımızı
əsas seçməsi yuxarıda
sadaladıqlarımızı tamamlayır. Milli ideyada
dinin özəl bir yeri var. Katolik avtoritarizmi, protestant fərdiyyətçiliyi
(Berdyayev) ilə müqayisədə insanların Allah
qarışısında bərabərliyi haqqında İslam
inancı müsəlman qardaşlığının əsasıdır
və milli ideyamızın formalaşmasına ciddi təsir
göstərmişdir.
Milli ideya - Azərbaycan xalqının əxlaqını,
inancını, niyyətini, təbiətə və insana
münasibətini, tarixindəki yerini, simasını, yaşam
tərzini, gələnəklərə bağlılığını
və gələcək haqqında arzularını cəmləşdirir. Bunlar bir yerdə
həm də azərbaycanlıların başqa toplumlar
sırasında yerini göstərir, onu tanıdır.
Dözümlülük,
mərhəmət, təbiət sevgisi, ocağa, ata-anaya,
övlada bağlılıq, tarixə dərin sayqı, Vətən
yolunda şəhadət sevinci, dünya malından imtina edib
özünü haqq dünyasına hazırlamaq
gözütoxluğu, tale hökmünə, qəzayü-qədərə
boyun əymək və bundan doğan biganəlik... Bütün bunlar Azərbaycan ərazisində
yaşayan bütün xalqları, özəlliklərini
qorunmaqla, vahid gücə çevirmişdir və onların
ümumi ideya qaynağıdır.
XX yüzil qanlı dünya müharibələri qədər
zərər verən qansız ideoloji müharibələrə
yol açdı. Marksizm, Leninizm, Stalinizm, Sosializm... Bunlar
insanı göylərdən, inancdan, mifdən, Allahdan
qoparıb yerə endirdi və yerdə əzdi; ideya olaraq nə
qədər parlaq görünsələr də yaşaya bilmədilər.
Kollektivin şəxsiyyətə qarşı qoyulması, fərdin
cəmin içində əriyib itməsi, xalqların min illərlə
formalaşmış düşüncə, əxlaq, inanc və
yaşayış sistemlərinin dağıdılması,
onları manqurt, idarə olunan bir sürüyə,
böyük əmək və qazanc alətinə çevrilmək
istəyi uzun müddət yaşaya bilməzdi.
Bunun adınca dünya liberalizmə, pasivizmə qədər
bir çox başqa tez yanıb tez sönən izmləri
dişinə vurandan, onların gətirdiyi fəlakətlərin
şahidi olandan sonra bir ideologiyasızlaşdırma, rəsmi
dövlət ideologiyalarını inkar dövrü
başlandı.
Lakin tezliklə bəlli oldu ki, aydın ideoloji xətt
olmayanda dövlətin fikir yönəticiliyi oliqarx
ideologiyasının, pul və ya qazanc mafiyasının, mason
qruplarının əlinə keçir və bunlar maneəsiz
at oynatmaq üçün ilk növbədə millətlərin
tarix boyi biçimlənmiş mənəviyyat və əxlaq
dəyərlərini ucuzlaşdırmaq, ləyaqət hissini
sarsıtmaq, beyinləri təmizləmək, milli
yaddaşı ləğv etmək yolunu tutur. Bu baxımdan Sosializmlə
Kapitalizm bir-birindən az fərqlənir və
heç biri ideal deyil.
Böyük
güclərin və dünya ağalığı
iddiasında olanların, oliqarx birliklərinin
qullandıqları gizli və pərdələnmiş silahlar
çoxdur: kürəsəlləşmə təbliğatı,
qitələrarası kompaniyaların, şirkətlərin,
terror təşkilatlarının dövlət içində
dövlət yaratmaq niyyəti, demokratiya transferi, feminizm, cins və
şəxsiyyət varlığının, ailə düzəninin
uçurum kənarına gətirilməsi, siyasi pandemiya, ideya
ixracı və s.
Bütün bunlar, həmin güclərin dünyada maneəsiz
hərəkətinə yol açmaq işinə ximət
edir.
Təbii ki, ideyasızlaşdırmaq istəyinin
uğursuzluğu dünyada yeni ideologiyalar
axtarışını genişləmdirmişdir. Məsələn,
Rusiyada belə ideologiyalardan birinin müəllifi,
yazıçı-siyasətçi Sergey Qorodnikov zahirən
diqqəti daha çox iqtisadi tərəqqiyə yönəlmişdir
və hesab edir ki, "orta təbəqənin inkişafı və
yeni iqtisadi siyasət nəticəsində ölkədə
velikoruslar, belaruslar, ukraynalılar və bizə (ruslara - S.R.)
yaxın olan xalqlar birləşəcəklər". Göründüyü kimi, Rusiyanın bu yeni ideoloqu
da milli ayrıseçkilik xəstəliyindən xilas
olmamışdır.
Etnik birliyi göstərən ulusal sözü ilə
inanc birliyini ifadə edən milli sözü arasında fərq
var, lakin bu fərq getdikcə itir və hər ikisi xalq, millət
çərçivələrini ifadə edir.
Sovet ideologiyası Azərbaycanı ümumtürk
tarixindən və kökündən qoparıb Rusiyanın sayəsində
dövlətçilik qazanmış, hətta adını, əlifbasını,
sərhədlərini də sovet dönəmində müəyyənləşdirmiş
cavan bir xalq kimi, tariximizi isə fars-İran tarixinin bir
parçası kimi təqdim edirdi. Sovet Azərbaycançılığı
respublika ərazisindəki azsaylı xalqları, etnik
qrupları birləşdirsə də, təəssüf ki, bizi
böyük türk dünyasından ayırırdı.
Özünə sayqı göstərən,
özünün var olmasını istəyən xalq
kiçikliyindən-böyüklüyündən
asılı olmayaraq heç bir xalqın əriyib itməsini,
tarix səhnəsindən çəkilməsini istəməz.
Sən ondan böyüksən, ancaq səndən
də böyüklər var. Böyüklük məhv etmək
haqqı vermir. Azərbaycan ərazisindəki
xalqlar neçə min ildir heç bir rəsmi ideologiya, təbliğat
olmadan da bir yerdədirlər, böyük Vətən
anlayışının, gözəl Azərbaycan
adının çətiri altındadırlar və
qaynayıb- qarışıblar. Bu
coğrafiyada bütün xalqların adı qala-qala
türklüyün unutdurulması və yasaqlanması, əslində
gizli ayrımçılıq toxumu səpməkdən
başqa bir şey olmamışdır.
Bütün cəhdlərə baxmayaraq Azərbaycan
türklüyü yeni intibah dörünə qədəm
qoymuşdur.
1988-ci ilin meydan olayları bu intibahın
başlanğıcı idi. Heç nəyi
unutdura bilmədilər. Nə türk və Turan sözlərini,
nə Güney Azərbaycanı, nə İran deyilən
ölkənin qədim türk yurdu olduğunu, nə Hind-Avropa
mədəniyyəti adına
çıxmaq istədikləri Şumer, Hun, Sak-işquz
sivilizasiyalarını, nə Türk birliyi arzularını...
Çünki bunların heç biri uydurma
deyil, çünki bunların heç biri aqressiyaya xidmət
eləmir, başqa xalqlara nifrətdən,
işğalçılıq niyyətindən
doğulmayıb. Bunla bir tərəfdən həmin o
Hind-Avropa ideoloqlarının, Avropa xaçpərəstlik
düşüncəsindən indiyədək qopa bilməyənlərin,
Avropa mərkəzçilərinin, digər tərəfdən,
ərəb-fars işğalçılıq niyyətinin bizə
unutdurmağa çalışdıqları, hissə-hissə
əlimizdən aldıqları, unutdurmağa
çalışdıqları ancaq sonadək
bacarmadıqları dəyərlərimizdir,
kökümüz, yolumuz, varlığımızdır.
Yeni Azərbaycan düşüncəsi və milli
ideologiyamız bu həqiqətin dərkindən
başlanır. Azərbaycan Respublikasının
quruculuğunda fəal şəkildə iştirak etdiyi
Türk birliyi dünyamızın və gələcəyimizin
yollarını, üfüqlərini göstərir. Dünənə kimi Türk-Turan sözlərini
dilimizdə donduranların bu gün fəal şəkildə
bu hərəkatın ön sıralarına dartınmaları
bizi sevindirir. İsmayıl
Qaspıralının, "fikirdə, sözdə, əməldə
birlik" fəlsəfəsi yenidən bayrağa
çevrilir. Yeni nəsil tarixə, ədəbiyyata,
coğrafiyaya, mədəniyyət qaynaqlarımıza tamamilə
dəyişik bir müstəvidə baxacaqdır.
Bu gün türk-Turan birliyi dövlət
ideologiyasının əsas xətlərindən birinə
çevrilir.
Türkçülük milli eqoizm, şovinizm deyildir,
özünüdərkdir. Türkçülük Azərbaycançılığa,
özbəkçiliyə, qazaxçılığa,
türkmənçiliyə qarşı deyildir, əksinə,
onların hər birini ayrı-ayrılıqda
böyüdür və birləşdirib bükülməz
bir yumruğa çevirir.
Bizim millət olaraq başqa bir idealımız və hədəfimiz
də var, o da Azərbaycan türklərinin ümumi
istiqlalı və birliyidir.
İranla dinc qonşuluq siyasəti bizə bu
haqqımızı unutdura bilməz. İran öz
içindən dağılıb parçalnmaq istəmirsə
Güneyli qardaşlarımızın öz ana dilində
oxumaq haqqını, Azərbaycan Respublikası ilə mədəni,
iqtisadi əlaqə haqqını tanımalıdır. Dövlət sərhədləri milləti
ayırmamalıdır. Milli
idealımız Azərbaycanın öz torpaqlarının
düşməndən təmizlənməsi və
bütövləşməsidir. İdeologiyamız
türkün humanizm, milli demokratiya və qardaşlıq ənənələrinə
söykənən vətəndaş həmrəyliyidir.
Tarixin qədim çağlarında Quzey Azərbaycana -
Bakıdan Dərbəndə və daha şimala doğru uzanan
torpaqlara Türküstan, Arazın Güneyindəki yerlərə
Turan deyirdilər. Azərbaycan eyni vaxtda həm Turan, həm
Türküstan idi. Sonra bu
anlayışların sərhədləri genişlənmişdir.
Azərbaycan türklüyün beşiyidir və
2009-cu ildə Türk Şurasının Naxçıvanda
elan edilməsi də tarixi ədalətin təntənəsi
idi. Bu il Türkiyədə Türk
Dövlətlər Təşkilatının yaradılması
bu yüzildə türk xalqlarının ən böyük qələbələrindən
biridir. Türkün məsləhət, gənəşmək
ideyası yenidən birliyimizin və bərabərliyimizin əsas
şərtinə çevrilir. Gücümüz, iqtisadi
qüdrətimiz qarşılıqlı anlaşmada və
birliyimizdədir!
Bütöv
Azərbaycan və Turan birliyi ideyası yeni nəslin tərbiyəsində
təməl cizgi olmalıdır!
25.11.2021
Sabir RÜSTƏMXANLI
Ədəbiyyat qəzeti.-
2021.- 4 dekabr. S. 22-23.