Qısa şeirlər ustası Ələsgər
Əlioğlu
Şair
Ələsgər Əlioğlu Bakının hay-küyündən
uzaq, ədəbi mühitdən aralı - Goranboy rayonunun Xanqərvənd
kəndində yazıb-yaradır. İnanıram ki,
"yazıb-yaradır" ifadəsini oxuyanda dodağı
qaçan qələm dostumuz, el ağzıyla desək,
fikrimizə "mız" qoyacaq: "qağa, böyük
olmadı ki?!". Məncə şəhər şairləri
kimi qulağı tərifə alışmayan bir kəndli
şairin abırıdı bu.
Bəlkə
də şəhərli olub ədəbi mühitin
burulğanında çapalamaqdan bir kənd adamı olmaq
yaxşıdı. Kənd adamının gün keçirtməyə
çayxanası olmur, yeməkxanası olmur, deyərdim ki,
itirməyə vaxtı da olmur. İş üstündə
olur kənd adamı. Necə deyərlər, - "işini
gör, sözünü de". Söz demək hünəri
burda Ələsgər Əlioğlunun boynuna biçilib.
Əgər biz - kəndin şəhərli olmuş
"yetim" balaları uşaqlıq-gənclik xatirələrinə
baş vurub, nəyisə axtarıb şeirə gətirməyə
can atırıqsa, Ələsgər Əlioğlu mövzunun
içindən baxır zamanın aynasına.
Bəs
nə fərqi varmış kənd adamıyla kəndli qələm
adamının?
Kənd
adamının gördüklərini Ə.Əlioğlu da
görür, amma onun gördüklərini yalnız
özü görə bilir. Kimə məlum deyil ki, sərçələr
kənddə əl-ayağa
dolaşır, özünü
görməyəndə belə
səsini eşidirsən. Kənd
adamı üçün
sərçə sərçədi,
cikkildəməkdən, dava
salmaqdan yana
işi olmaz. Şairin gördüyü
sərçə isə
belə deyə biləriksə, "insani"
sərçədir ("Sərələr"):
Soyuqlaşdı havalar,
Quşlar köçdü üzağa.
Sərçələr çıxdı
yola -
Qışı qarşılamağa.
Son dövr bir sıra
yazıçı və
tənqidçilər uşaq
ədəbiyyatının problemlərindən
söz düşəndə klassik
nümunələrdən yaxa
qurtarmağın vacibliyindən
danışırlar:"Nə
qədər "Ala-bula,
boz keçi"ni,
"Ay pipiyi qan xoruz"u oxumaq olar?! Uşaqlara bunları öyrətməyə
dəyərmi?!"
Ağzıgöyçəklərin hünəri bu ittihamdan uzağa gedə bilmir. İnsafən,
həm "keçi"ni, həm "xoruz"u oxuyub, duyub, öyrənmək bizə vacib olduğu kimi, ənənəvi mövzulardan
kənara çıxıb,
yeni məzmunlu əsərlər yaratmaq da qat-qat vacibdir.
Fərəhli haldır ki,
Ələsgər Əlioğlu
bu yolla getməyə üstünlük
verir. Götürək
onun "Çərkəz
baba" şeirini:
Çərkəz baba çeşməyi
Çeşmədə itirmişdi.
Çərkəz babanı evə
Çəliyi gətirmişdi...
Təkrar-təkrar ağıla-zəkaya işləməyən sözləri eşitməkdən yağır olmuş uşaq düşüncəsi
birdən ayılır
və baxır ki, könlünə uyğun əhval-ruhiyyə
ilə qarşılaşıb.
Hər şeydən əvvəl onun gözlərinin qabağına çəliyin
"yolbələdçiliyi" gəlir. Az
qalır əlinə çəlik alıb, özünü yollarda sınağa çəksin.
Bu, həmin uşaqdı
ki, xəyallar dünyasında olmayanın
olmağı, görünməyənin
görünməyi arzusundadı.
Ürəyi, Ayı armud
kimi dərmək, buludu kəmər kimi belinə dolamaq ehtirasıyla çırpınır.
Şairin hər misranın başında gələn
"ç" səsiylə xoş ahəng yaratdığını da
bunun üstünə
gəlsək, Ə.Əlioğlunun
ədəbi uğurunu
aydın görərik.
Ələsgər Əlioğlu gənclik
illərindən "fəlsəfi
mənalar"a uymayıb,
fikirlərini yaxşı
mənada atüstü-ayaqüstü
və düzünəqulu
deyib ki, qulaq asanı da olsun ("Dalğıc"):
Dalğıc şəkli çəkmişdi,
Qumun üstə
Əzizə.
Dalğalara qoşulub
Dalğıc cumdu dənizə...
Heç ola
bilməz ki,
"Dalğıc cumdu
dənizə" misrasını
oxuyan uşaq bir anlıq da olsa dayanıb
durmasın. Mümkündü ki, şairin
fikirlər arasında
gizlətdiyi mənanı
tutmaq üçün
şeirə təkrar
qayıtsın. Ədəbiyyatın xidməti də budur - oxucunu özünə qaytarıb,
sözünə maraq
oyatmaq.
Balaca oxucularını
fikrə salmağı
da yaxşı bacarır Ələsgər
Əlioğlu. Götürək elə "Dənizin
təpələri" şeirini.
İlk baxışda təbiət mənzərəsi
təsiri bağışlayan
("Dənizdə fırtına
qalxıbdır") bu
kiçik əsər,
elə ikinci misrayla - yeni bir obrazlı deyimlə ilk təəssüratımızı
alt-üst eləyir:
"Dənizdən təpələr
çıxıbdır".
Təbii
ki, "təpə"nin nə olduğunu uşaq yaxşı bilir. Coğrafi termindən kənar, "təpə"nin tərifini
vermiş olsaq, "yer üstündəki torpaq qalağı" deyə bilərik ona. Şeirin məzmununa varan balacanın qarşısında
isə ayı boyda bir sirr
dayanır:"Dəniz
hara, təpə hara?!"
Bu sirrin sehrini isə şair belə sındırır:
"Dalğanın hər
biri təpədir".
Bununla uşaq
yeni bir obrazla fikrini zənginləşdirməli olur
və bu təpənin tükənməz
gücünü də
dərk eləyir. Demə,
bu torpaq qalağının "dənizi
yerindən tərpətmək"
gücü də varmış!
Şeirin sonunda şair təpələri "batırır".
Uşağı xofa
salmayan
bu
"batma"yla da
dəniz həyəcandan
düşür:
Dənizdə fırtına qalxıbdı,
Dənizdən təpələr çıxıbdı.
Dalğanın hər biri təpədir,
Dənizi
yerindən tərpədir...
Haçan ki, fırtına
yatacaq,
Təpələr dənizdə batacaq.
Bəzən futbolçu kimi tamaşaçılar qarşısında
öz istedadının
incəliklərini xırdalayan
yaradıcı adamlar
"söz oyunu" dəst-xəttiylə getməyə
üstünlük verir. Qələm dostumuz
Ələsgər Əlioğlu
isə bu şeirdə, necə deyərlər "fikir oyunu"yla ucalır qarşımızda. Bu oyun da bizdən
çox, marağı
bir yerdə ilişib qalmayan balaca oxucularımız üçün faydalıdır.
Ələsgər Əlioğlunun bir yaradıcılıq xoşbəxtliyi
də qəlbinə düşən fikirləri
ağaclara pıçıldamağı,
üz tutub quşlara oxumağı, gözünü qaldırıb,
dağlara-daşlara xitab
eləməyi, kamilliyinə
arxayın olduqlarını
da ilk dinləyicisi - nəvəsi Ələsgərə
hesabat verməyidir. Şair daha
böyük hesabatı
isə xalqa verir. Gəl ki,
çatıb-çatmayanı
da olur.
Necə ki, gözümüzü açıb, şəhəri
tünlük görmüşük. Bu tünlük indi - çap-kitab qadağası
götürüləndən lap basa-basa keçib. Kitab yazan kim, tərif yazdıran kim, dahilik iddiasına düşən kim və... mükafat alan kim. Təbii ki,
kitab nəşri üçün "əldə
bir mayə gərək"di (Raci -
Q.İ.). Tərif üçün "mayə" da şərtdi, vəzifə
lap tutarlı şərtdi.
Mükafat almaq da həmçinin. Hətta adı
"mükafat", özü
quru kağız olan həvəsləndirməylə
yanaşı, nadir də
olsa sözün həqiqi mənasında mükafat adlı, çox vaxtı da "adı mənim, dadı sənin" fərqlənmələr
də yox deyil. Bəzən də bu yarışda istedadlı qələm adamından çox işbazların nəfəsi "tıncıxmayan"
kəhəri qabağa
çıxır. Belə
olmasaydı, Ələsgər
Əlioğlu kimi həyatını uşaq
ədəbiyyatına qurban
vermiş dəyərli
bir şair yüz faiz layiq
olduğu "Qızıl
Kəlmə" kimi ən böyük mükafatı 5 il
əvvəl alardı.
Axı bugünkü Azərbaycan uşaq ədəbiyyatının qısa
şeirlər ustası,
görkəmli şair
Ələsgər Əlioğlunun
yaradıcılığı hər cür ali seçimə
layiqdir. Buna inanmaq
üçün uzağa
getmək də lazım deyil, Aşıq Ələsgərin
"haqq ilə nahaqqı axtaran hakim, tapar qulaq ilə
göz arasında"
fikrinə söykənmək
bəsdi.
Buyurun, haqq qarşınızdadı.
Qəşəm İSABƏYLİ
Ədəbiyyat qəzeti.- 2021.- 13
fevral.- S.10.