Varislər
Nağıl
bitdi...ya da “Əlvida, gözəl dünya”
"Varislər"in bugünkü qonağı unudulmaz
yazıçı, bir-birindən maraqlı teatr və
televiziya tamaşalarının müəllifi, istedadlı
dramaturq, ədəbiyyatşünas, pedaqoq, gözəl insan,
Əməkdar mədəniyyət işçisi Altay Məmmədovun
oğlu, tarixçi Elcan Məmmədovdur.
Nizami
yurdu - qədim Gəncə
1930-cu ilin mayında gəlmişdi dünyaya. Gözlərini
dünya və Şərq poeziyasının nəhəngi -
böyük Nizami Gəncəvinin vətənində
açmışdı. Onun bütün
ömrü doğma Gəncəyə bağlı idi. Azərbaycanın neçə-neçə
ziyalısının yetişməsində bir müəllimdən
əlavə, həm də bir insan kimi rol oynamışdı.
Azərbaycan yazıçıları
arasında olan hörməti, şəxsiyyət kimi
davranışı, rəftarı, yeri gələndə sadəliyi,
yeri gələndə ötkəmliyi... insan kimi sevdirmişdi
onu. Bir vaxtlar müxtəlif teatrların səhnələrində,
televiziya ekranlarında onun yaratdığı qəhrəmanlarla
baş-başa qalıb bəzən gülür, bəzən
də ürək ağrısıyla cəmiyyətə
tutulan aynaya köks ötürürdük.
Bu gün unudulmaz yazıçının oğlu Elcan bəylə
Altay Məmmədovdan danışacağıq.
- "Varislər"
layihəsinin məqsədi ədəbiyyat, mədəniyyət,
elm, dövlətçilik tariximizdə xidmətləri olan
insanları bir daha xatırlamaq, onları cəmiyyətə
olduğu kimi təqdim etməkdir. Altay Məmmədov
dövrünün tanınmış ədəbiyyat adamı
kimi yaşayır xatirələrdə. Onun ömrü Gəncəylə
bağlıdır...
Sürgün olunan kişinin
yazıçı oğlu
- Onun
atası Yusif kişi Gəncədə bir
çox vəzifələrdə çalışıb, sovet
işçisi olub. Hətta Gəncəyə
tramvay xəttinin çəkilməsi, tramvaydan ictimai nəqliyyat
kimi istifadə etmək təşəbbüsü, şəhərdəki
mahud fabrikinin inşası onun adıyla bağlıdır.
Atam yeganə avtobioqrafik romanı olan
"Əlvida, gözəl dünya"da atasıyla
bağlı xatirələrə geniş toxunub. Güman
edirəm, yaxın vaxtlarda həmin roman latın
qrafikasıyla yenidən nəşr olunacaq.
Yusif kişi maraqlı xarakterdir, 15 yaşında təkbaşına
gedib Orta Asiyaya çıxıb, Daşkənddə tramvay
sürüb. Geri qayıtmağı maraqlı
bir hadisəylə bağlıdır. Onun idarə elədiyi
konkada çar ordusu zabiti bir əsgərə şillə
vurub deyib ki, niyə ayağa qalxıb salam
vermirsən? Əsgər də deyib ki, niyə
qalxmalıyam, çar yoxdur artıq.
Çar yoxdur
Babam deyib, bu söhbəti eşidəndən sonra
başa düşdüm ki, evə qayıtmaq lazımdır. Qayıdıb
gəlib, sovet işçisi kimi fəaliyyətə
başlayıb, hətta bildiyim qədərilə Gəncə
uyezdinin milis rəisi vəzifəsinə qədər
qalxıb. Şəmkirdə,
Ağdaşda torpaq şöbəsinin müdiri işləyib
və s. Stalin repressiyası illərində, 1937-ci ildə əksər
ziyalılar kimi onu da Sibirə sürgün ediblər. Atam və özündən böyük
qardaşı nənəmin umuduna qalıb. Babam bir də 1956-cı ildə bəraət
alıb. Nənəmin də taleyinə
Göyçə mahalından didərgin düşmək
yazılıb. Qohumları erməni
qırğınlarında həlak olub. Nənəmin
valideynləri malyariyadan vəfat ediblər. Nənəm uşaq evində böyüyüb.
Qətiyyətli qadın idi. Sovet dövründə təhsilə maraq göstərən
gənclər üçün qapılar
açılırdı, nənəm ikiillik hüquq kursunu
bitirib və Gəncə şəhərinin baş hakimi vəzifəsinə
qədər irəli çəkilib. Babam
sürgünə göndəriləndən sonra nənəm
Qönçə xanımı da işdən
çıxarıblar. Azərbaycan ədliyyə-hüquq
sistemi tarixində xüsusi xidmətləri olan Vahid Qəhrəmanov
Gəncəyə gəlib çıxıb, babamla olan
keçmiş münasibətlərin xətrinə risk edib, nənəmin
şəhər məhkəməsinə kargüzar kimi işə
qəbul olunmasına kömək edib, yoxsa işsizlik, məhrumiyyətlər
ailəyə çox böyük sarsıntılar yaşada
bilərdi.
Repressiya
bizim ailəni uzun müddət təqib edib, əmim
üç fərqli ali məktəbə
daxil olub, ikinci, ya da üçüncü kursdan sonra
atasının sürgündə olduğunu bilib xaric ediblər.
Atam orta məktəbdə
cəmi 4 sinif bitirib, beş il fasilədən
sonra gecə məktəbində orta təhsilini başa vurub,
çünki ailəyə baxmaq lazım idi, işləmək
lazım idi.
Saatsaz
şəyirdi
Saatsaz köməkçisi, saatsaz işləyib. Gecə məktəbindən
sonra sənədlərini ali məktəbə verib, beş əla
qiymət alıb, 25 bal toplayıb, amma onu instituta qəbul etməyiblər,
sadəcə, bəxti bir şeydə gətirib, onu ehtiyata
alıblar və şərt qoyublar, əgər qəbul
olunanlardan kimsə hansısa səbəbdən gəlməsə
səni qəbul edəcəyik və "kimsə" gəlməyib,
6 aydan sonra onu ali məktəbə çağırıblar.
- Məncə,
elə ali məktəb illərindən
artıq mətbuatda işləməyə başlayıb. Gəncədəki qəzetlərlə əməkdaşlıq
edib.
- Bəli,
ali təhsil ala-ala "Kirovabad fəhləsi", "Gəncə
kommunisti" qəzetlərində ədəbi işçi,
məsul katibin müavini kimi çalışıb, ali məktəbdən
sonra onu institutda saxlayıblar və bununla da pedaqoji fəaliyyəti
başlayıb.
-
Saatsazlıq səbir və dəqiqlik tələb edir. Evdəki
saatları kim təmir edirdi?
-
Hamısını o təmir ediri, alətləri də
vardı.
- Altay
müəllimin ömrünün böyük hissəsi
pedaqoji fəaliyyətlə bağlıdır. Uşaqlıq,
gənclik illərinin məhrumiyyətləri... indi nə qədər
qürurla danışsaq da, bu qürurun arxasında məhv
olmuş insan taleləri var. Sizcə, necə müəllim
olub, necə prorektor olub. Yəqin, sənin
də tələbəlik dövrün onun institutda işlədiyi
illərə təsadüf edib.
Ey
hörmətli müəllim
- Mən
instituta qəbul olunanda o, ərizə yazıb prorektorluqdan
çıxdı, dedi, müəllimlik mənə daha
rahatdır. Mən onun necə müəllim
olduğu haqqında danışsam, bir qədər təvazökarlıq
olar, amma onun tələbələri var, dəfələrlə
olub qarşılaşmışıq,
görüşmüşük, hamısı razılıq
edib. Atam tələbələrinə,
xüsusilə də bacarıqlı, savadlı tələbələrinə,
bir də qayğıya ehtiyacı olanlara həmişə ata
kimi münasibət göstərib, onları müdafiə
edib. Məncə, o tələbələri
bu yazını oxuyandan sonra münasibətlərini bildirəcək,
sizin sualınıza cavab verəcəklər. Biz ailəsi
olaraq hər il may ayının 15-də
sosial şəbəkələrdə atamın xatirəsini
yad edirik və yazılan şərhlər, göstərilən
diqqət həmişə qürurverici olur.
Məncə, o, prorektorluqdan həm səhhətinə
görə, həm də yaradıcılığa daha
çox vaxt ayırmaq üçün imtina etdi.
- Bir
oğul kimi, onun hansı insani keyfiyyətləri ilə fəxr
edə bilərsiniz?
- Sizə
bir hadisə danışım. Atam bir gün
işə gedəndə institutun qarşısında bir
neçə balaca uşağın diləndiyini görür.
Maraqlanır o uşaqlarla, deyirlər, onlar ümumiyyətlə
az qala elə burada gecələyirlər. Yaxınlıqda çadır qurub yaşayan ailənin
uşaqlarıdır.
Dilənən
uşaqlar üçün ev...
Atam vaxt
itirmədən şəhərin birinci katibinin qəbuluna
gedib, məsələni şəhər üçün ciddi
problem kimi təqdim edir: "Bu məsələ xarici mətbuata
çıxsa, Gəncənin adı pis tərəfə
hallanacaq və şəhərdə vəzifə tutanlara da
buna görə sağ ol deməyəcəklər". Ailənin
mənzil problemi həll olunur, onlara şəhərin ehtiyat
fondundan ev verirlər.
- Bir dəfə
rastıma çıxdı, Altay müəllimin
kitablarını hədiyyə edirdiniz, nə məsələydi
o?
-
Atamın kitablarının yenidən, latın
qrafikasıyla nəşri ailə olaraq bizim iş
planımızdadır. Xatirəsi yad olunan ərəfədə
onun keçmiş tələbələri respublikanın
müxtəlif yerlərindən öz ehtiramlarını
bildirir, xoş sözlər deyirdilər. Biz
fikirləşdik ki, o kitablar, əslində, elə o
keçmiş tələbələr və onların dərs
dedikləri uşaqlar üçün yazılıb. Bir kitabçı dostumun köməyi ilə
kitabları hədiyyə etməyə qərar verdik. Hamı razılıqla qarşıladı bu təşəbbüsümüzü.
Onsuz da o kitabları satış
üçün çap eləməmişdik.
- Hətta
məşhur akademiklərimiz ali məktəb
müəllimi olmaqdan imtina ediblər, səbəb
adlarını təmiz saxlamağa, zaçot, imtahan
qalmaqallarında hallandırmamağa
çalışmaqları olub. Hamımız tələbə
olmuşuq, imtahan, zaçot nədir bilirik. Altay Məmmədov özünü sığortalaya
bilirdimi?
- Atam
yazıçıydı, dramaturq idi, qonorar alırdı,
yaxşı dolanırdıq. Sovet dövründə
qonorar məsələsi yüksək plankalarla
ölçülürdü. Mən nə
deyə bilərəm. Hər halda, mən
elə bir şeyin şahidi olmamışam, ya da kimdənsə
onun zaçotda, imtahanda nəsə umduğunu eşitməmişəm.
Bayaq dedim, o, tələbələrinə qayğı göstərirdi,
bu suala ən dəqiq cavabı, məncə, keçmiş tələbələri
verə bilərlər.
Zaçot... imtahan...
Ucarda yas yerindəydim, yaxınlaşıb dedilər ki,
Elxan müəllim mənimlə görüşmək istəyir. Məndən
yaşda böyük idi, gedib görüşdüm.
Elxan müəllim uzun illər Ucarda təhsil şöbəsinin
müdiri olmuş adam idi. O
danışdı bu əhvalatı. Yeddi nəfəri
zaçotda kəsirlər. Hamısı da
kasıb-kusub balası, kənddən-kəsəkdən gəlmiş
uşaqlar. Atamın yanına gəlib
deyirlər ki, belə getsə, bizim tələbə müavinətimizi
də kəsəcəklər, üstəlik, bütün
yayı burda qalıb məşğul olmalıyıq. Müəllim qəddar biri olub, atam prorektor kimi gedib
özü imtahanda oturub, bütün kəsilənlər
hazırlaşıb cavab veriblər və məsələ həll
olunub. Mənim yaddaşımda kənar adamlardan
eşitdiyim bu cür epizodlar az deyil. Hətta övladına atamın adını verən
tələbələri də olub.
- Gəncəlilər
qonaqpərvər olurlar, yəqin, Bakıdan Gəncəyə
gələn qonaqlar çox olurdu. Kimlər gəlib-gedirdi
evə?
- Onun
dostları çox idi, təkcə Azrbaycanda yox, elə
keçmiş SSRİ-də də, xaricdə də. Onun ən böyük, ən yaxın dostu Əli Kərim
idi.
- Hə,
xatırladım. "Varislər"də
Paşa Əlioğlu demişdi bunu mənə. Altay müəllim ailənin ən yaxın adamı
olub.
- İndi də biz Paşa Əlioğluyla qonşuyuq. Atamın yenidən
nəşr edilən bir neçə kitabının redaktoru
da Əli müəllimdir.
Fikrət
Əmirovla dost idi. "Min bir gecə" baleti
bütün dünyada tanınırdı. Onun quruluşunu baletmeyster Nailə Nəzirova
vermişdi. Fikrət müəllim də,
Nailə Nəzirova da Gəncədəki evimizdə idilər.
Fikrət Əmirov "Nizami" baletini yazmağa
başlamışdı və dost kimi librettonu atama yazmağa
təklif etmişdi. Atam ürəklə
yazmışdı librettonu. İndiki kimi
yadımdadır, söhbət əsnasında Nailə Nəzirova
dedi ki, 6-7 il oxusam, Nizamiylə məşğul
olsam, özüm də librettonu yazaram, amma indi vaxtım yoxdur,
istəyirəm librettoda mənim adım olsun. Atam
razılıq vermədi, vəziyyət gərginləşdi.
Axı bunlar qonaqdırlar. Atam
başqa cür də rəftar edə bilmir, üstəlik, o
boyda Fikrət Əmirov var burda.
"Nizami"
baleti və librettonun ortağı
Atam məni mətbəxdən
kibrit gətirməyə göndərdi, kibritlə librettonu
yandrımaq istəyəndə, Fikrət müəllim imkan
vermədi. O vaxt kseroks yox, elektron variant yox. Əlyazmadır ancaq, yandırsa, bitdi. Sonradan
Fikrət müəllim atama demişdi ki, Nailə çox qəliz
adamdır, istedadlı baletmeysterdir, amma çox qəribə
xasiyyəti var, hətta Moskvada məni o qədər əsəbiləşdirmişdi
ki, az qala "Moskva" mehmanxanasının onuncu mərtəbəsindən
aşağı atmaq istəyirdim. Sonda atam Fikrət
Əmirovun xahişini yerə salmadı, Nailənin adı librettoda
getdi. "Nizami" baletinin taleyi
ağır oldu. Fikrət müəllim
dünyasını dəyişdi, ölkə
dağıldı, Nailə Fransaya köçdü və
orada erməni əsilli fransız musiqiçisi Jak Duvalyanla ailə
qurdu... belə... "Nizami"yə yeni həyatı rəhmətlik
Aqşin Əlizadə verdi, notları
topladı, axır ki, 1991-ci ildə premyera baş tutdu.
Dostlardan
danışırdıq: rəhmətlik Sabir Əhmədliylə
dost idi. Biz Sabir əminin oğlunun şəhid
olduğundan xəbər tutmuşduq, evdə oturub nahar edirdik.
Sabir əmi elə hey deyirdi ki, uşağın
ad günüdür, bilmirəm nə vaxt gedib görəcəyəm
onu. Bizim ailə o gün 4-5 saat ərzində
dəhşətli, sözlə ifadəsi mümkün olmayan
anlar yaşadı.
Xalq
yazıçısından gizlədilən acı xəbər
Atam deyə bilmədi
Sabir əmiyə o acı xəbəri. O, Gəncədən
oğlunun xidmətdə olduğu hərbi hissəyə getməyə
hazırlaşırdı. Sonra bizə xəbər
çatdı ki, uşağı artıq Bakıya
aparırlar. Yaralanıb dedik. Qardaşım Elxan Sabir əmini Bakıya gətirdi.
Sonradan Sabir əmi atama demişdi ki, sizdə olanda hiss edirdim,
nəsə olub, hamı məndən nəsə gizlədir,
Almaz xanımın (anamın) gözlərindən oxuyurdum nəsə
pis hadisə baş verib, sadəcə, soruşmağa ürək
eləmirdim, istəyirdim vaxt ya dayansın, ya da uzansın,
heç vaxt bitməsin. Belə...
Çingiz Hüseynovla yaxın olub.
- Ailədə
yazı-pozu adamı oldumu? Kimsə Altay müəllimin
yolunu davam etdimi?
-
Böyük qardaşım Elşad dram yazmışdı,
"Qapı" adlı pyes. Yəni
yazsaydı, davam etsəydi, bəlkə də, uğur qazana
bilərdi, amma çox da həvəsli deyildi, məşğuliyyət
kimi baxırdı yaradıcılığa. Özü Gəncə teatrında ədəbi hissə
müdiriydi, teatrı bilirdi. Maraqlı
üslubu vardı tamaşanın. Həmin
tamaşaya bilet tapmaq olmurdu. Xatırlayıram,
tamaşaçılar qapını sındırıb içəri
doluşmuşdular. Elşadın ölüm xəbərini
eşidən Çingiz Hüseynov onun haqqında bir cümlə
yazmışdı: "Azərbaycan xalqının görkəmli
oğlu dünyasını dəyişdi". Ailəmiz,
atam, qardaşım haqqında çox səmimi fikirlər
söyləmişdi o, başsağlığı
yazısında. Elşad Nizamini gözəl
bilirdi, bəzən atam ona Nizamiylə bağlı verilən
sualları Elşada ötürürdü, deyirdi, Elşaddan
soruşun, o, Nizamini məndən yaxşı bilir.
- Bir
müddət AYB Gəncə bölməsinin məsul katibi
olmuşdu. Yazarları idarə eləmək
çətin olur.
Nazim Hikmətin, Əziz Nesinin dostu
- Hə,
o işdən də özü getdi. Dedi, daha bəsdir, qoy təzələr
gəlib işləsinlər. Mirzə
İbrahimov, Rəsul Rza da Gəncədə evimizdə bir
neçə dəfə olublar. Ümumiyyətlə,
yazı-pozu adamları Gəncəyə gələndə
atamla görüşmədən getməzdilər.
Əziz Nesinlə dost idi. Əziz Nesin Azərbaycana
gələndə Göygöldə bir yerdə olmuşdular.
Nazim Hikmətlə dost olub, xatirələrini Nazim Hikmətə
həsr etdiyi kitabda da yazıb.
- Uzun illər
Azərbaycan teatrında və teletamaşalarda Altay Məmmədov
imzasını görmüşük. "Həmyerlilər"
və "Kişilər" tamaşaları məşhur
idi. Ən azı, hər birini ildə iki dəfə
göstərirdilər. Gəncə
teatrının "Kişilər"i maraqlı idi, Azərbaycan
televiziyasının da eyniadlı teletamaşası vardı,
Altay müəllim bu tamaşalardan hansına yüksək qiymət
verirdi? Hansı Hüseyn Ağbacı onun
ürəyincə idi?
- Mən
də bu sualı ona verirdim. Deyirdi, teletamaşa
ilə teatr tamaşasının imkanları fərqlidir.
- Yox, mən
iki fərqli aktyor oyununu nəzərdə tuturam. Telman Əliyevin teatrda, İlham Əhmədovun
televiziyada yaratdığı obrazlardan gedir söhbət.
-
Aydındır. Telman Əliyev böyük aktyor
idi, onun Ağbacısı da möhtəşəm idi.
- Evinizdə
başqa maraqlı adamlardan kimləri
xatırlayırsınız? Bir dəfə
rusiyalı qonaqlar da sizdə olublar, məncə. Bir
xalça söhbəti var...
Ay o
Alabaşlı...
- Hə...
onu deyirsiniz. Azərbaycanda
Rusiya mədəniyyəti günləri keçirilirdi, bizim mədəniyyət
xadimləri ilə rusiyalı qonaqlar da vardı. Rus aristokratiyasının gözəl bir nümayəndəsi
də bizdə idi - Leonid Lents. Klassik Azərbaycan evlərini
bilirsiniz də, xalça-palaz... Atam gördü
ki, bu nəsə sözlü adama oxşayır. Atamdan soruşdu, təbii ki, rusca, bu stansiya
Alabaşlı hardadır? Alabaşlı
da babamgilin kəndidir. Atam soruşdu, nə
məsələdir axı?
Dedi, mənim atam tez-tez "Ay o Alabaşlı, ay o
Alabaşlı" deyirdi. Hamımıza
maraqlı gəldi. Demək, Lents babası rus generalı
olub, Qarsdan müharibədən qayıdanda özlərilə
qənimət kimi xeyli xalça-palaz yükləyiblər
qatara, qatar Alabaşlı stansiyasında
dayananda bunlar sudan, yeməkdən bir şey almaq
üçün vaqonu tərk ediblər, qayıdanda
görüblər Alabaşlı camaatı vaqonları qəşəng
"silib-süpürüb".
- Yəni
türkün malı gavura qismət
olmayıb.
- Yəni...
rus generalı o boyda yolu gətirib qənimətləri,
Alabaşlıda hamısı əlindən çıxıb.
Atam gülə-gülə dedi ki, bizim əslimiz elə
Alabaşlıdandır... Alabaşlıyla bağlı
başqa bir hadisə yadıma düşdü.
Babam
Şəmkirdə torpaq şöbəsinin müdiri işləyəndə
görüb Alabaşlı stansiyasında bir qatar
dayanb. Maraqlanıb, deyiblər, məktəb
tikintisi üçün materiallardır. Soruşub,
hara gedir bu materiallar, deyiblər, Çardaxlıda məktəb
tikintisi üçün göndərilib. Çardaxlı
da Baqramyanın kəndidir, Şəmkirin tabeliyində idi.
Boşaldın qatarı
Babam
deyib, Çardaxlıda yaxşı-pis məktəb var, amma
Alabaşlıda məktəb yoxdur, boşaldın qatarı, başlayın məktəb tikməyə.
Bu hadisədən sonra ermənilərin babamdan
şikayət eləmədiyi yer qalmayıb və gələcək
sürgünün təməli elə o vaxt qoyulub yəqin.
İndi həmin məktəb babam Yusif Məmmədovun
adını daşıyır.
- "Dəli
Domrul" da məşhur tamaşa idi, doğrudur, deyirdilər,
Gəncə teatrında uğurla gedib, amma mən Tədris
Teatrında baxmışdım ona, səhv etmirəmsə,
Vaqif İbrahimoğlunun quruluşunda, baş rolu da Fəxrəddin
Manafov oynayırdı.
- Hə,
Gəncə teatrında çox uğurla gedirdi tamaşa, amma
ona ikinci həyatı Bələdiyyə Teatrında Amaliya Pənahova
verdi. Orada da maraqlı bir
hadisə yaşanmışdı. Tamaşanın
ərsəyə gəlməsində rəhmətlik Telman
Əliyevin əməyi çox keçmişdi. Nəsə tamaşa artıq premyeraya
hazırlaşırdı, bir gün getdim Bələdiyyə
Teatrına, afişanı görəndə əsəbiləşdim.
Müəllif kimi "A.Məmmədov"
yazılmışdı. İlk qüsurumu
Telman müəllimə bildirdim. A.Məmmədov adlı
yazıçı yoxdur dedim, Altay Məmmədov var, afişa
mütləq dəyişməlidir. Amaliya xanımla
görüşdüm, iradımı ona da dedim,
nəsə, məni sakitləşdirmək istədilər,
razılaşmadım, afişanı dəyişdirtdim. "Dəli Domrul" tamaşasıyla Bələdiyyə
Teatrı xaricə qastrollara getdi və çox uğurlu oldu.
İnşallah, eşitdiyimə görə,
Şəki teatrı da "Ulduzlar görüşəndə"yə
müraciət eləməyə hazırlaşır.
Salam, Vyetnamdan gəlmişik
- Altay Məmmədovun əsərləri ispan, rus dillərinə
tərcümə olunub və hansısa pyesi xaricdə
tamaşaya qoyulub, deyəsən.
- "Ulduzlar görüşəndə" sovet
dövründə məşhur olan Sovet Ordusu Teatrında
tamaşaya qoyulmuşdu və Mərkəzi Televiziyanın 2
kanalı ilə nümayiş olunmuşdu. Adıçəkilən
pyesin bir başqa izi də gedib Vyetnama çıxıb.
Bir gün Gəncədəki evimizin qapısı
döyüldü, açdım, salam
verdilər. Dedilər, biz Altay müəllimin
"kuçəliləriyik", Altay müəllimlə
görüşmək istəyirik. Görüşdülər.
Gələnlərin ikisi də neftçiydi,
Neft və Kimya İnstitutunu bitirəndən sonra tale onları
aparıb Vyetnama çıxarıb. Bir
gün Xoşimində gəzəndə teatrın
qarşısında basırıqlıq görüblər,
yaxınlaşıb baxanda afişada atamın adını və
"Ulduzlar görüşəndə" yazısını
oxuyanda qürur duyublar. Tamaşaya
baxıblar, tamaşadan sonra rejissorla görüşüblər
və müəllifin həmyerlisi olduğunu deyiblər.
Rejissor da atama xatirə hədiyyəsi göndərmişdi,
dekorativ güllər, lələk, şəkillər... Belə.
- Altay
müəllimin yaradıcılığı haqqında xeyli
danışdıq. Bir az ailədən
danışaq. Almaz xanımla necə tanış
olublar, münasibətləri necəydi? Necə
yola gedirdilər?
- Onlar
institutda bir yerdə oxumuşdular, anam da müəllim idi. Atam yaradıcı məsələlərdə həmişə
anamla məsləhətləşirdi, müzakirə edirdilər.
Kənd mövzularının, kənd xarakterlərinin
əksəriyyətini atama anam danışırdı.
Evdə həmişə
yaradıcılıq, elm söhbətləri gedirdi, atam dinləməyi
xoşlayan adam idi, qonaqları
danışdırırdı, söhbət edirdilər və
qəfildən bir mövzu çıxırdı
ortalığa. Bizi kitabların arasında
böyüdürdülər. Simfonik musiqi, muğamlar
evdə daimi fon musiqisiydi sanki. Mən o günlər üçün çox
darıxıram. Təsəvvür edirsiniz, indi altı nəfərlik
ailədən cəmi ikimiz qalmışıq: atam, anam, iki
qardaşım dünyasını dəyişib və biz də
əlimizdən gələni edirik ki, onların xatirəsi
unudulmasın. Atam insult oldu, son beş ili əziyyət
çəkdi, müalicə olundu və mən
Bakıdaydım o vaxt, xəbər mənə çatanda
artıq atam həyatda yox idi.
Atam
dünyasını dəyişəndən sonra anam cəmi
bir il yaşadı. Dedi ki, hekayə bitdi,
Altaydan sonra mənim üçün yaşamaq çətindir.
Elcan Məmmədov
Söhbətləşdi:
Əyyub QİYAS
Ədəbiyyat qəzeti.-
2021.- 19 iyun. S. 16-17.