Seçəcəyimiz ədəbi obrazlar
Müharibə gündəliyi
Cəmiyyətin hisslərini anlayıram
və bu hissləri anlayışla
qarşılamaq lazımdır.
Müharibə
sonrası həmişə
müharibədən daha
dəhşətli və
ağrılı olur.
Savaşdan yeni çıxmış bir xalq, əzizlərini şəhid vermiş analar, bacılar... Buz bağlamış ata sığalları, başdaşından boylanan
sevgilər... nələr-nələr...
Yeni bir ağrılar yaşamamaq,
bu gün haqlı durumdaykən haqsızlıqda ittiham olunmamaq üçün
on illər sonranı da nəzərə almalıyıq ki, daha önəmlisi də elə budur. Dünya cəmiyyəti
açıq bazardı.
Onlara nəyi vaxtında və keyfiyyətli formada təqdim etdinsə, onu alacaq. Eləcə
də, informasiya bazarında. Həmçinin,
kinosundan ədəbiyyatına
kimi.
Bu şanlı Vətən
müharibəsində bizə
iki obraz lazımdır. Daxili auditoriya və dünya auditoriyası üçün hesablanmış
obrazlar.
Hər iki obraz bu müharibədə
real olaraq mövcud oldu, fəaliyyət göstərdi və nümunələri kifayət
qədərdi. Eyni zamanda, ötən sayda "Müharibə gündəliyi"ndən verdiyim
"Uşaqlardan uşaqlara
Xocalı" yazısında
bununla bağlı nümunəyə rast gələ bilərsiniz.
Daxili auditoriya üçün döyüşkən, düşmənə
qan udduran, bir növ vurub-dağıdan
obraz, dünya üçünsə, döyüşsə
də bəşəri
sevgiylə yaşayan,
yeri gələndə
düşmən olmasına
baxmayaraq ehtiyacı olan bir dinc
sakini xilas edən, heyvanları, təbiəti qoruyan, incəsənət, mədəniyyət
naminə çox şeydən, eləcə
də, öz təhlükəsizliyindən keçən
Azərbaycan əsgəri,
zabiti obrazı.
Nəzərə alsaq ki, biz Qarabağ
ermənilərinin bizimlə
birgə yaşayışını
qəbul etmişik, bizə belə obrazlar hava-su kimi lazım olacaq.
İndi bütün hisslər, düşüncələr isti
başın, həyəcanlı
qəlbin döyüntüləridir
deyə, fərqində
deyilik. Elə etməliyik ki, on il sonra başımıza
döyməyək və
ya erməni kinolarına, əsərlərinə
niyə uduzduq, bütün bunlar necə baş verdi-deməyək.
Bundan sonrası
sözün əsl anlamında ədəbiyyat,
incəsənət, kino
müharibəsidir.
Zatən qalib gəlmiş dövlətik,
bu sahələrdə
öz humanist görüntümüzlə
də qalib gəlməyi bacarmalıyıq.
Əsas döyüş
meydanında qələbə
idi ki, bu
mahiyyəti dəyişmir,
istədiyimizə nail olmuşuq.
...İstər daxili,
istərsə dünya
kütləsi üçün
ideoloji xətləri dərhal müəyyənləşdirməli
və əməli fəaliyyətə keçmək
lazımdı. Burda isə əsas səngərlər ədəbiyyat-incəsənət
və film sahəsidir.
Dünyanın bu baxımdan kifayət qədər incəsənət nümunələri
var ki, insanın
düşüncələrini dəyişdirməyə bəs
edir.
Məsələn, adi "Pianoçu" filmindən kiçik fraqmentə toxunaq. Bütün
soyqırım, faciələrdə
yada düşən, efirləri bəzəyən
bir film. Yəhudi əzablarından bəhs etsə də, kiçik epizodlar alman zabiti vəhşi
deyil - düşüncəsini
yaradır. Ya da, hamsı eyni deyil. Baxmayaraq
ki, filmdə əsas qayə nasist vəhşiliyindən
bəhs etmək, soyqırıma məruz qalanların ağrı dolu həyatlarını gözlər önünə
gətirməkdir. Amma
kiçik epizod alman xalqı, ordusu, zabitləri haqqında formalaşmış
fikirləri dağıda
bilir. Onun incəsənət adamını
qorumasını, geyimini,
yeməyini ona verməsi...
Daxili auditoriya
üçün əlavə
bəhs edəcəyəm,
amma bu qeyddə
bizə dünya bazarında lazım olan obrazdan danışdım.
Bütün bunları edərkən istər əsərlərdə,
istərsə də filmlərdə dünyanı
özünə güldürməmək,
pafosdan uzaq, gerçəkci və səmimi olmaq lazımdır ki, bu barədə isə yetərincə gerçək obrazlar var.
Yadıma
düşmüşkən, mövzuya uyğun olaraq bir hadisəni
qeyd edim. Döyüşdən yeni
çıxmış bir
XTQ zabitini Hadrutun Tuğ kəndində gördüm. Evlərdə
yiyəsiz qalmış
toyuq-cücələrə dən aparıb tökürdü.
- "Heyvandılar, günahdı,
ac qalmasın. Həm onlarınki milliyyəti yoxdu..." deyirdi.
Bax belə, əzizlərim, gecikmək olmaz...
Nə qədər gec deyil, soyuq başla
düşünməliyik...
Emin PİRİ
Ədəbiyyat qəzeti.- 2021.-
13 mart.- S.5.