Bir şair
öləndə
Amerikalı şair Edqar
Allan Poun çox sevdiyim bir sözü
var:
"Şeir, şairin
bioqrafiyasıdır".
Doğrudan da, yazılan hər şeir, gözlərimizin önünə
şairin yalnız aid
olduğu daxili dünyasını deyil, həm də dövrünün rəngini,
qoxusunu və atmosferini də gətirir.
Fikrət Qocanın ölüm xəbərini oxuduğum zaman ilk işim kitabxanamda onun kitabını axtarmaq oldu. 1988-ci ildə nəşr olunan "Seçilmiş əsərlər"
kitabında onun durumuna işarə edəcək bir şeir axtardım.
Gələcəyik üz-üzə küçələrin
birində,
Sənin
üzündə qırış,
mənim saçlarımda
dən...
Bir soruşan da olmaz donub qalmışıq
nədən,
Adamlar gələr,
gedər, kimi vədə gözləyərək.
Fikrət
Qoca ilə 1990-cı ilin oktyabrında, Azərbaycanın qaranlıq
günlərindən birində,
Yevlaxda tanış
olduq. Qarabağ hadisələrinin, meydan hərəkatlarının,
qanlı 20 Yanvarın
və yetmiş illik bir sistemin
çöküşünün səslərinin qulaqlarımda
səsləndiyi bir vaxtda Almaniyadan Azərbaycana getmişdim.
Şəhidlər xiyabanında hələ
qırmızı güllər
solmamışdı. İnsanlar dərd
çəksələr də,
qürurluydular. Artıq 70 ildir
qorxu ilə gizlətdikləri milli kimlikləri insanların gözlərində oxunurdu.
Həmişə xəyallarımda gördüyüm ölkədə
hər şeyi sevinc, kədər və təəccüblə
görmək istəyirdim.
Sabir Rüstəmxanlı ilə
Yevlaxa getdik.
Yevlax mərhum
Abbas Abdullanın seçki bölgəsi idi. Axşam oradakı bir
kinoteatrda mənə də söz verdilər. 20 yaşımın həyəcanı
ilə emosional bir çıxış etdim. Səhnədə
Abbas Abdullanın yanında oturan orta yaşlı bir kişi
yanıma gəldi və iki əliylə
sağ əlimdən tutdu. "Hamımızı
ağlatdınız" - dedi.
Kim olduğunu bilmirdim. "Şair
Fikrət Qocadır"
- dedi Sabir Rüstəmxanlı qulağıma.
Orada mənə "Əldən əldən-dilə
dilə" şeir kitabını verdi.
Kitabdakı bəstələnən şeirlərinin çoxu
sadə və duyğulu şeirlər idi.
O gündən bəri mətbuatda yayımlanan şeirlərini oxuduqca, həmişə 1990-cı ildə
danışdığım Fikrət Qocanı xatırlayırdım.
2004-cü ildə Azərbaycana
təkrar gedəndə
bu dəfə onunla Yazıçılar
Birliyində görüşdük. Saçları ağarmışdı, amma
gülümsəyən uşaq
baxışları hələ
davam edirdi. Ona Yevlaxdakı qarşılaşmamızı
xatırlatdım. Bir
az düşündükdən
sonra xatırladı və yenidən iki əli ilə
əlimdən tutub otağına apardı. Çay içdik. Nədənsə, ona Ərzurum
xəstəxanasında yatan
anamdan danışdım.
Ancaq onun "Ana" şeirini
yazdığını da
bilmirdim. Gülümsəyən gözləri mənə anamı xatırladırdı.
"Ana" şeirinin ilk sətirlərini
o qısıq səsilə
mənə layla oxuyar kimi oxudu:
Əziz
anam, şirin sözlü anam,
Qəlbin kövrək, eşqin solmaz bahar.
Gülər üzlü, qara qözlü, anam.
Hara getsəm gözün
mənə baxar.
Çox duyğulanmışdım. Bir əlimlə
dolu gözlərimi sildim. O, gülümsəməyə
davam etdi. Uzun ömür yaşayan şair məni ürəkdən eşidirdi.
Onun həyatı,
ağır xəstəlikləri
və ailəsi haqqında heç bir məlumatım yox idi. Ancaq buna
baxmayaraq, onun qısıq səsi mənə çox yaxın idi.
Bu vəziyyəti həmişə
təvazökar insanlarda
görmüşəm. İnsanlara
xor baxmayan, həyata məhəbbətlə
baxan, heç kimi mühakimə etməyən, özlərini
yüksək görməyən
insanların üzlərində
və gözlərində
qəribə bir işıq var. O işıq,
uşaqlıqdan gələn
o gözəl şəfqət
hissləri, insanın
yaşından asılı
olmayaraq hər yaşda yanmağa davam edir. Dahi
şairimiz Nizami bunu nə qədər
yaxşı izah edir:
Mənəm dərya kimi hər eybi yuyan
Deyiləm güzgütək göstərən
nöqsan
Günəşəm, ön-arxam birdir, fərqi yox,
Azdır
aldatmağım, işığımsa
çox!
Tanıdığım Fikrət Qoca işıqlı adamlardan idi. Şeirləri ilə dünyamızdakı
işığını yandırmağa
davam edəcək.
İşıqlı insan, işıqlar içində
uyu!
Orxan ARAS
Ədəbiyyat qəzeti.- 2021.-
8 may.- S.13.