Mənim çətinliyim mən
ölüncədir...
Fikrət Qocanın dəfn mərasimində yadıma
onun "Yalançı
Məhəmməd" şeiri
düşdü. Məhəmməd
kişi Orhan Vəlinin Süleyman əfəndisinə,
bir az da
gecələr göyləri
rəngləyən, cırılmış
dənizləri tikən
Dalğaçı Mahmuduna
bənzəyir... Ədəbiyyatımızda
belə bir obraz heç vaxt olmayıb. Məhəmməd kişi o qədər
yalançıymış ki,
ağır xəstələrə
"eh... küyçü olma, səndə heç nə yoxdu" deyərmiş. Hər axşam adamları "səhər günəş
daha parlaq doğacaq" deyə aldadarmış. Malı itənə
"tapılacaq" deyib
ovundurar, oğlu davaya gedənə "qayıdacaq", - deyə
inandırarmış. Yalanı elə danışarmış
ki, dediyinə özü də inanarmış. Bir dəfə
də deyib ki, "adamlar ölmür, ulduzların arasına köçür".
İndi
də kefim pozulanda
Çəkilirəm bir yana
Baxıram asimana:
Ulduzlar çiçək-çiçək.
Ulduzlar arasından
Məhəmməd kişinin
səsini eşidirəm:
- Darıxma, düzələcək,
tapılacaq, gələcək...
Fəxri
xiyabanda könlümdən
Məhəmməd kişi keçdi. Gəlib deyəydi ki, Fikrət Qoca ölməyib, ulduzların arasına şeir yazmağa gedib, bir azdan
qayıdıb gələcək...
Fikrət
Qoca dünyasını
dan üzü dəyişib... Səhər
tezdən...
Dünyanın ən ağır
yolu gecədir,
Dünyanın ən böyük sevinci səhər.
Mənim
çətinliyim mən
ölüncədir,
Sonrası.. Sonrası hər şey
düzələr.
"Ömrü boyu
yalan danışan"
Məhəmməd hardadı,
görəsən? Ondan soruşmaq istəyirəm:
Fikrət Qoca düzmü deyirmiş?
Fikrət Qoca indiki gənc
şairlərin hamısından
daha gənc olan vaxtlarında "Xirosima", "Vals",
"Risk", "Qatar" şeirlərini
yazmışdı. "Vals"ı Yahya Kamalın "Əndəlusda
rəqs" şeiri ilə qiyaslandırmaq olar. Modernist içərikli
və formaca partlamış atomu yansıdan "Xirosima"nı Apollinerin kalliqrafik şeirləri ilə yanaşı qoya bilərik... "Qatar" şeiri Nazim Hikmətin "Bəhri-Xəzər"ini xatırladır.
Özü mənə demişdi
ki, "mən şeir yazanda mövzu öz ritmini, geyimini əynində gətirir.
Çalışıram ki, ritm vəziyyəti izah eləsin, mətləbin açılmasına yardımçı
olsun". Fikrət Qoca
"şeirin istədiyi
vəzni kəşf edə bilən" böyük şairlərdən
idi. "Rəsul
Rza" və "Uzaq Şərqin üfüqlərində Cavidi
xatırladım" şeirlərindəki
kimi...
Vaxtilə səsinin göylərində
süzən Fikrət
Qoca sonralar səsini itirdi. Amma həmişə
şeirlərinin səsi
ilə yaşayacaq.
Tarançı düz
deyirmiş: "Şeirin
panteonu səsdir".
"Qatar" şeirində Fikrət Qoca bunun ən mükəməl
örnəyini vermişdi...
Şeirdə estetliyi bir yana, onun
fəhmi də şairanəydi. Oğlu dünyaya gələndə
yazdığı "Oğluma
layla çalıram"
şeirini Yalçın
dünyasını dəyişəndə
Fikrət müəllimin
öz istəyi ilə dərc etdik. Çünki Fikrət Qoca
hələ nə adı, nə taleyi olan, hələ
süd rəngli yuxular içində üzən qəşəng
və körpə Yalçına layla çalıb deyirdi ki, "Bilmirsən - / Ölümün də səninlə / əkiz gəlib cahana. / Qoşa böyüyürsünüz
/ Bir beşikdə / yan-yana..."
İlqar
Fəhmi yazır ki, Fikrət müəlim "ağır
günlər çox
yaşadı, səhhətiylə
bağlı problemlər,
oğlunun qəfil ölümü, başqa gərgin hadisələr...
Lakin ən maraqlısı bu idi ki,
bütün bu ağrı-acı, iztirablar
onun şeirlərinə
yol tapmadı".
Amma tapmışdı. Fikrət Qoca
fitrətən modernist şair
idi. Beşikdəki körpə oğluna
baxıb onun ölümünü də
görə bilməsi
elə bu səbəbdən idi.
"Mənim çətinliyim
mən ölüncədir,
/ Sonrası?.. Sonrası hər şey düzələr"
- deyə biləcək
qədər yəni...
Hələ üstəlik,
"Yaxşı ki, ölmürmüş insanlar,
/ Yaxşı ki, dünyada Məhəmməd
kişi varmış...".
"Yıldızların altın
bahçesinde" (Tanpınar)
- Fəxri xiyabanda yalançı Məhəmmədin
o gözəl, o əziz
"yalanlarının" təbirincə, Fikrət Qoca ulduzların arasına köçdü...
Darıxmayaq, gələcək...
Azər TURAN
Ədəbiyyat qəzeti.- 2021.- 8 may.-S.11.