Dərs
Ali məktəblərdə müəllimlərə ləqəb
qoşmaq, ayrı-ayrı pedaqoqların fərdi keyfiyyətlərindəki,
davranışlarındakı, danışıq vərdişlərindəki
cizgiləri qabardan lətifələr uydurmaq "tələbə
folklorunun" əsas özəlliyini təşkil edir. Kim nə deyir-desin, çox
vaxt müəllimin bir şəxsiyyət, pedaqoq və alim
kimliyi - elmi və mədəni səviyyəsi məhz "tələbə
folkloru" nümunələrində daha dəqiq, daha obyektiv
ifadə olunur...
"Dünya
ədəbiyyatı ləngərlənə-ləngərlənə
sinfə daxil olur...".
Professor Əkbər Ağayevin sinfə gəlişi
münasibətilə əlüstü
düzülüb-qoşulan və o vaxtdan yaddaşıma hopan
bu cümlə də tələbə
yaradıcılığının məhsulu idi və yəqin
ki, professorun özünün bundan xəbəri yox idi. Olmayacaqdı
da. Bunu onun üzünə demək etikaya
sığmazdı. Çünki burada da "tələbə
folkloru" dediyim amansız "ədəbi cərəyan"
üçün səciyyəvi və həssas bir məqam
vardı: Əkbər müəllim yeriyəndə həqiqətən
ləngərlənirdi - ayağının birini möhkəm
çəkirdi...
Biz indiki Bakı Dövlət Universitetinin Filologiya
fakültəsində oxuyanda - 1975-80-ci illərdə ilk dekanımız
olmuşdu. Bütün tələbələrə fərq
qoymadan imkanı olan yaxşılığı eləməyə
çalışırdı. Bundan
başqa, Xarici ölkələr ədəbiyyatı
kafedrasının (o vaxt belə adlanırdı) müdiri idi.
Ancaq professor Əkbər Ağayev şəxsən mənim
yadımda vəzifə adamı kimi deyil, dünya ədəbiyyatının
canlı, ləngərlənə-ləngərlənə yeriyən
ensiklopediyası kimi qalıb. Əkbər Ağayev əslən
Şuşadan idi və ölkəmizin mədəniyyət
paytaxtını kifayət qədər ləyaqətlə təmsil
edirdi. Bizə Qərb ədəbiyyatından - bəşəriyyətin
elitar düşüncə tarixindən dərs deyən
Əkbər müəllimin maraq dairəsinin genişliyi, hərarətli
danışığı, mənən dolu insanlara xas təmkini,
bütün hərəkətlərində, lap elə
geyim-kecimində də əks olunan daxili mədəniyyəti
özlüyündə bir məktəb idi. Hər halda, uzaq bir əyalət kəndindən
Bakıya elm və maarif dalınca "işığa gələn"
gənclik təsəvvürüm onu bu cür qavrayıb qiymətləndirirdi...
Mühazirələrinin
birində XX əsrin əvvəllərində Qərbin
ictimai-siyasi və bədii düşüncəsində yer alan irqçilik təmayülləri barədə
qısaca məlumat verirdi. Birdən dilim dinc durmadı:
- Müəllim,
bəs biz özümüz - Azərbaycan xalqı hansı irqə
mənsubuq? Gülümsünüb, sözü zarafata yönəltdi:
- Narahat
olma, sən özün ən çox sevilən irqin nümayəndəsisən.
Qarabuğdayı oğlanlar daha çox sevilirlər.
Mən isə
cavabın sonunu gözləməyib, qonşu cərgədəki
ağ bənizli, sarışın
saçlı, mavi gözlü Aidanı göstərdim:
- Belə
çıxır ki, onunla mən fərqli irqləri təmsil
eləyirik...
Sinfə sükut çökdü. Hamının
gözü Əkbər müəllimə dikilmişdi.
Xeyli düşünüb:
-
Maraqlı sualdır, - dedi. - Həm də ciddi sualdır. Sənə təxmini cavab vermək istəməzdim.
Bu suala cavab axtarmaq üçün kitabxanaya baş çəkmək
lazımdır....
Əkbər müəllim bir neçə kitab adı
sadaladı və məsləhət gördü ki, həmin
kitabları oxuyum.
Gələn
dərsdə gözü məni axtardı:
-
Kitabxanada oldun?
-
Universitetin kitabxanasında təmir gedir... - Atüstü
ağlıma gələn bəhanə ilə özümü
"təmizə çıxartmağa"
çalışdım.
- Mənsə
sənin sualına cavab vermək üçün əməlli-başlı
tədqiqat aparmışam.
Əlindəki kitabı açdı. Kitabın
arasından makinada yazılmış vərəqləri
götürüb mənə uzatdı. - Sualının
cavabıdır. - Azca duruxub əlavə elədi: - Maraqlı
sual verən tələbənin xətrini çox istəyirəm...
Əkbər müəllim həmin gün mühazirəsini
proqramdankənar mövzuya həsr elədi. Azərbaycan
xalqının etnogenetik tarixindən, türk xalqlarının
tarix boyu müzəffər yürüşlərindən, yerdəyişmələrindən,
yürüşlər zamanı mədəniyyətlərin,
eləcə də irqlərin çarpazlaşmasından,
qovuşmasından danışdı. Auditoriyamızda
müşahidə olunan irqi əlamət müxtəlifliyinin
(təbii ki, Aida ilə mənim timsalımızda) səbəbləri
barədə öz mülahizələrini söylədi...
Mən sonralar həmin mövzuya dair xeyli ədəbiyyat
oxudum. Əkbər müəllimin istər dərsdə
dediklərini, istərsə də məktubunda mənə
yazdıqlarını mütləq həqiqət kimi qələmə
vermək fikrində deyiləm. Ancaq təfərrüatlarını
yazdığım epizodla bağlı mənim
üçün mütləq bir dərs var ki, o dərsin əhəmiyyətinə
heç nə ilə kölgə salmaq mümkün deyil...
Tale elə gətirib ki, bir vaxt təhsil
aldığım auditoriyalarda indi mən də dərs deyirəm. Tələbələrin barəmdə
düzüb qoşduqları "folklor nümunələri"
də hərdən qulağıma çatır...
Hər dərsin sonunda üzümü auditoriyaya tutub
"Kimin sualı var?" soruşanda isə gözlərimin
önünə Əkbər müəllimin kitabın
arasından götürüb mənə uzatdığı məktub
gəlir. Sanki illərin o üzündən ləngər
yerişli bir insan, ağır düşüncəli bir alim,
həssas bir müəllim hərəkətlərimə,
davranışıma göz qoyur. Mən özümü o
insanın qarşısında imtahan verirmiş kimi hiss edirəm...
Məti Osmanoğlu
Ədəbiyyat qəzeti.- 2021.- 22
may.- S.25.