Mənim
Şuşa nağılım, mənim
nağıl Şuşam
Şuşa yaddaşımda daha çox daş
döşənmiş küçələri, mavi rəngli
taxta eyvan və pilləkənləri, aynabəndləri ilə
qalmışdı. O daş küçələrdən kimlər
keçməyib? Yusif Vəzir Çəmənzəminli,
Əbdürrəhim bəy Haqverdiyev, Süleyman Sani Axundov,
Əhməd bəy Ağaoğlu, Üzeyir bəy Hacıbəyli
və daha kimlər, kimlər. Şuşada az
qala hər küçədə bir ev muzeyi var, burada evi muzey
olmalı o qədər dahi var ki. Görünür,
Şuşanın indiki qeyri-adi, işıq və irfan
yüklü aurası da həmin dahi və kutsal şəxsiyyətlərin
dünyasından doğmuşdur. Avtobuslarımız
Zəfər yolu ilə şütüyüb mənzil
başına yaxınlaşdıqca ürəyim
maşının sürətilə barışmır, sanki
köksümdən qopub məndən irəlidə
qaçmaq, daha tez vüsala qovuşmaq istəyirdi. Səməd
Vurğunun
Qoynuna
girməyə qalmışdır bir az,
Könül fərəhlənib eylədi pərvaz.
Ölməyib
görəydim seyrini hər yaz,
Səndə
vardır, başqa lətafət, Şuşa
- misralarını indi tamlığıyla dərk
edirdim.
Şuşaya gedirdik, bizi müqəddəs
görüş və vüsal gözləyirdi. 29 il xəyallarımızda
getdiyimiz uzun və incə yol indi bizi ruhumuzun Başkəndinə
çatdırırdı. Uşaqlığımla
görüşə gedirdim, xatirələrə
toxunacaqdım. Suallar o qədər idi ki.
Görəsən, yenə dağlarının
başı dumanlıdır, yenə Şuşada axşamlar
ulduzlar yanır, yenə fitrətində təbibliyi var? Yenə o daş küçələrdə
ayaqlarımızın qeyri-adi, mistik səsi eşidiləcəkmi?
Görəsən, O da bu görüşü
belə gözləyir? Suallar içində
Şuşaya daxil oluruq, ilk olaraq gözlərim o eyvanları və
pilləkənləri axtarır. Amma indi o
eyvanlardan evlərin fasadında ancaq izlər qalıb, özləri
yox. Aynabəndlərin yerində isə
şüşəsiz və qaralmış taxta çərçivələr
yellənir. Gözəlliyin,
abadlığın və mədəniyyətin düşməni,
hətta sökülməsi çətin olan evləri də
yarıuçulu hala salıblar. Tavanı
olmayan evlərin içində ağaclar bitib. Sanki Şuşaya həsrət şuşalılar
evlərinə ağac kimi qayıdıblar. Bir qədər qollu-qanadlı ağaclar evin
böyüyünü, digər ağac və fidanlar isə
ailənin o biri üzvlərinin simvolu kimi
görünürdü. İnsanlar evlərində
ağac olub bitmişdilər. Beləcə, Şuşa kədəri və Şuşa
sevinci bir-birinə qarışıq şəhəri gəzib-
dolaşırıq. Hər şeyi görmək
istəyirik. Şuşa qalasından, Gövhər
ağa məscidindən, Pənah xanın sarayından,
Xurşidbanunun malikanəsindən, məktəbdən, mədrəsədən,
zindandan tutmuş, yeni açılan Xalça muzeyi, Rəsm
qalereyası, nəhayət, gəlişimizin əsl səbəbi
Molla Pənah Vaqifin məqbərəsinə qədər. Sanki tale Molla Pənah Vaqifin taleyinə körpü
olmaq funksiyasını yazmışdır. O, şair kimi
klassik ədəbiyyatla xalq şeirinin, diplomat kimi Azərbaycanın
o vaxtkı qonşu dövlətlərinin, ictimai xadim kimi
sarayla xalqın arasında körpü olmuşdur. İndi isə
- XXI əsrdə Şuşa ilə
vüsalımızın vasitəçisiydi, Vaqif Azərbaycan
əsgərinin azad etdiyi Şuşayla
görüşdürürdü bizi. Pandemiyanın
insanların arasına çəkdiyi sərhədləri,
söz, şeir, musiqi məclislərinin qarşısına
qoyduğu sədləri dağıdırdı, əlçatmazları
əlçatan edirdi. Xan əminin nəvələrinin
ecazkar səsi havalanırdı. Bilmirəm,
dünyanın harasındasa hansısa çiçəyə
abidə qoyulubmu? Amma Şuşada sədaqətin,
vəfanın simvolu olan xarıbülbülün kiçik
abidələri də var.
Gözlədiyimizin əksinə olaraq şəhərdə
həyat qaynayırdı. Hər yerdə
abadlıq və bərpa işləri gedirdi. Şuşanın yaraları sarınırdı,
köksünə sığal çəkilirdi. Heç vaxt bir-birini görməyən adamlar
Şuşada doğma və köhnə tanışlar kimi
görüşüb salamlaşırdı. Şuşa hamını bir ocaq, bir sevda
başına yığmışdı. Üzü
gülürdü Şuşanın, üzü
gülürdü insanların. Güllələnmiş,
köçkün heykəllər indi Şuşanın mərkəzində
gələn qonaqları salamlayırdı. Qəriblikdən qayıdan Qarabağ şikəstəsi
Şuşanın dağlarında dalğalanıb əks-səda
verirdi. Qüdrətli Azərbaycan ordusunun
sərkərdəsi əzmli çıxışıyla
işıqlı sabahlara əminlik yaradırdı.
Ağ buludlar mavi səmanı bəzəmişdi. Gözlərini
yumsan, mavi eyvanlarda Vaqifin kəlağayılı gözəllərini
də görə bilərdin. Bu mənim 92-ci ildə
başlayan kədərli Şuşa
nağılımın üç almalı sonuydu. Deməyin - niyə son? Çünki
bu nağılın qəhrəmanları başqa
nağılların xoşbəxt qəhrəmanları
olmağa getdi. Göydən üç alma
düşdü, əvəzində göyə üçrəngli
bir bayraq qalxdı. Bir kərə qalxıb, bir
daha enməz. Mənim Şuşa
nağılım, mənim nağıl Şuşam.
Aygün BAĞIRLI
Ədəbiyyat qəzeti.- 2021.- 4 sentyabr. S. 29.