Şuşanın
ruhunu hiss etmək üçün
Zirvələri göy üzünü qucaqlayan
dağların arasında dolanbaclı yollarla üzü Allaha ən
yaxın şəhərə, Şuşaya qalxırıq. Bizi Azərbaycanın
mədəniyyət paytaxtına aparan Zəfər yolunu
qürurla, fərəhlə qət edirik. Yolda
əslən şuşalı olan həmkarım bizə Zəfər
yolunu gedən ilk heyət olduğumuzu bildirir. Bu yol Füzulidən birbaşa Şuşaya çəkilən
ən qısa yoldur. Səmasında müqəddəs
ruhların dolaşdığı, yer üzünün cənnətinə
yaxınlaşdıqca həyəcan bürüyür bədənimizi.
Enli-ensiz tarix qoxan küçələrlə,
məbədlərlə, savaş nişanələri ilə əhatələnmiş
məmləkətə ilk addımlarımı atıram.
Min illik tarixin səhifələri asta-asta
aralanır önümdə. Şuşa
savaşlarda təslim olmamış, yıxılmamış,
amma yorulmuş döyüşçüyə bənzəyir.
Hər şeyə rəğmən o diridir.
Uçub-dağılan evlərin fonunda hələ
də əsalətini qoruyub saxlayan şəhərin bu vəziyyəti
insanın içinə bir kədər toxumu səpsə də,
ruhu təmizləyən bir havası var.
Bizdən əvvəl gələn heyətlərdən fərqli
olaraq Şuşaya gedən yol boyu yolumuzun üstündə nə
bir rus əsgəri görürük, nə də bir erməni. Artıq
müqəddəs torpaqlarımız şeytan yuvalarından
tamamilə təmizlənib. Şuşaya girişdə cəmi
bir post var idi, orda da Azərbaycan ordusunun əsgərləri
dayanmışdı. Onların üzündəki
xoş təbəssümlə Şuşaya daxil olmaq da bir
başqa möhtəşəm hissdir. Güvəndə
olduğumuzu hiss etdirən baxışların müşayiəti
ilə Şuşaya daxil oluruq. Avtobusda alqış
və şükür sədaları ucalır.
İşğaldan
əvvəlki illərdə neçə-neçə mədəniyyətlərə
ev sahibliyi edən Şuşanın 28 il mədəni
abidələrinə divan tutulub.
İşğalçıların "ley-pey" məkanına
çevrilən Şuşa indi tarixi mədəni
tədbirlərə yenidən ev sahibliyi edir. May ayında
Cıdır düzündə keçirilən möhtəşəm
Xarıbülbül Festivalından sonra Şuşada növbəti
əhəmiyyətli tədbir, 39 il əvvəl
əsası qoyulan Vaqif Poeziya Günləri keçirildi. Əsalətin, musiqinin, sənətin şəhəri
yenidən qucağını şeirə, sözə, ədəbiyyata
açmışdı. Yaddaşı şuşalı
xatirələrlə zəngin söz adamları 39 il sonra yenidən Şuşada Vaqif məqbərəsinin
önündə toplaşmışdı. Yaşından,
ictimai-siyasi mövqeyindən asılı olmayaraq o gün
hamı bir cərgədə idi. Hamının
sevinci bir rəngdə idi. Təmiz idi, saf
idi, ülvi idi hamının hissləri. Həmin gün
heç kim Şuşadan böyük
deyildi. Kənardan müşahidə edirdim.
Bakıda iki addımlıq yolu gedəndə
yorulan yaşlı qələm adamları Şuşanın
yoxuşlu yollarını avtomobilsiz, nəfəs dərmədən
qalxırdılar. Bu elə bir sevgi, elə
bir sevinc idi ki, onu heç bir xoşbəxtliklə müqayisə
etmək olmur.
Bir neçə ay bundan əvvəl cənab Prezident
İlham Əliyevin ermənilər tərəfindən
dağıdılaraq tanınmaz vəziyyətə salınan
Vaqif məqbərəsinin xarabalıqlarında etdiyi
çıxışı xatırlayıram. Onun 39 il
əvvəl ümummilli lider Heydər Əliyevin Vaqif məqbərəsinin
açılışından olan fotolarla məqbərənin
xarabalıqlarında dolaşması çox təsirli səhnələr
idi. Bu gün isə artıq Vaqif məqbərəsi
öz əvvəlki əzəmətinə qovuşub.
İlham Əliyevin məqbərənin
açılışındakı nitqində də söylədiyi
kimi tarix təkrarlanırdı o gün:
"Vaqif Poeziya Günləri keçirilərkən
atamın 59 yaşı var idi. Bu gün mənim 59
yaşım var. Bəziləri hesab edə bilər ki, bu, təsadüfdür.
Ancaq mən hesab edirəm, burada böyük rəmzi
məna var, tarix təkrarlanır. Azərbaycan
tarixinin qara səhifəsi artıq arxada qaldı və yenidən
biz nəfəs almağa başlamışıq".
Prezidentin
ruh yüksəkliyi yaradan çıxışından sonra o
təntənəli söz bayramına start verildi. Yazıçılar çıxış nitqləri
söylədiyi zaman bəlkə də ilk dəfə bu qədər
həyəcanlı idilər. Anarın, Elçinin, Nəriman
Həsənzadənin gizlətməyə
çalışdıqları həyəcan ən arxa
sıralarda oturmağıma baxmayaraq mənə də sirayət
edir və duyğulandırırdı. Yazıçı
Anarın çıxışında söylədiyi fikirlər
çoxumuzun ortaq düşüncəsi idi. Dedi ki,
"2010-cu ildə bir mərasimdə çıxış edəndə,
- cənab Prezident də iştirak edirdi orada, - dedim ki, mənim
72 yaşım var, amma söz verirəm ki, Sizinlə bir yerdə
Şuşaya gedəcəyik və bu, baş verdi. O
sözü desəm də, bir də Şuşanı görəcəyimə
inanmırdım". Necə tanış
hisslərdir. Hansımız inanırdıq ki,
bir gün yenidən üzü Şuşanın
dağlarına sarı oturub Vaqifin məqbərəsi
önündə "Qarabağ şikəstəsi"nə
qulaq asacağıq. Yuxu kimi, nağıl
kimi günlərdir. Amma həm də həqiqətdir.
Biz Şuşadaydıq.
Nəriman Həsənzadənin uzun və rabitəsiz
çıxışı belə adama ləzzət verirdi. Onun uşaq məsumiyyəti
ilə söylədiyi şeir, həyəcandan bir neçə
yerdə çaşması, misraları unutması və
çıxışının sonunda vəziyyətdən
yumoristik manevrlə çıxması belə
Şuşanın fonunda möhtəşəm
görünürdü. İnsanlar qismən
daha sakit, təmkinli, mehriban idi. Hətta nəzarətçilərin
tədbir başlamazdan əvvəl dəfələrlə
"Zəhmət olmasa, telefonlarınızı
söndürün" xahişinə rəğmən tədbirin
ortasında arxa ciblərdən gələn sinir pozucu
melodiyalar belə adamlarda qıcıq yaratmırdı. Halbuki Bakıda hansısa ciddi tədbirdə belə
hallar baş verəndə bütün diqqətlər telefon zəngi
gələn istiqamətə yönəlir və aqressiv
baxışlarla qaydaları pozan şəxs linç edilir.
Amma Şuşada bu baş vermədi. Şuşanın dağlarından gələn xəfif
avqust mehi ilə ovsunlanmışdı elə bil insanlar.
Başlarına gün döysə də heç kim oturduğu yerdən narazı deyildi. Məkan
Şuşa olandan sonra harda oturmağın
nə fərqi var ki?
Tədbirdən sonra Nəriman Həsənzadə ilə
söhbət etmək fürsəti yaxaladım. Sevincini yerə-göyə
qoya bilmir, uşaq kimi sevinir və bu sevinci hamı ilə
paylaşmaq istəyirdi. Dedi, qızım,
Şuşanın azadlığından sonra elə bil millət
dəyişib. Pisikmişdik, gözdən
düşmüşdük. İndi
dirilmişik sanki.
Nəriman Həsənzadə düz deyirdi. Elə mən də düz
hiss etmişdim. Söhbətimizin bu yerində qəfil
yadıma Anarın illər əvvəl oxuduğum
"Qarabağ şikəstəsi" adlı
yazısından bir abzası düşdü: "Şahanə
bir vüqarı var Şuşanın. Elə bil
o, ömrümüzü bütün adiliklərdən,
xırdaçılıqlardan təmizləyir, ayırır,
içəri dünyamızı arıtlayır, duruldur, bizi
gündəlik həyatımızın, tanış
dünyamızın fövqünə qaldırır".
Anarın da dediyi kimi, biz Şuşada gündəlik
həyatımızın fövqündə idik.
Bizim nəsil Şuşanı ancaq böyüklərinin
xatirələrində, ağ-qara fotolarda, videokadrlarda görən
nəsildir.
Ona görə də qocaman yazıçıların Şuşa ilə bağlı
çıxışlarına, bir-birlərilə xəlvətə
çəkilib etikləri söhbətlərə
acgözlüklə qulaq kəsilirəm. Şuşanı
tanımıram axı. Şəhəri gəzməyə
çıxacam. Hardan, hansı
küçədən başlayacam bilmirəm. Onların xatirələrindən mədət umuram
sanki. Onlar isə çəkilib öz
sükutlarının dərinliyinə. Şuşaya
dalıblar. Gənclik xatirələrində Şuşa izləri olan qocaman
yazıçıların Şuşa sevgisinin səmimiyyətini
daha yaxından hiss etdim o gün. Səhər
açılandan gecənin gec saatlarına qədər otelin həyətində
oturub xatirələrini təzələyirdilər. Məni
də ağuşuna alıb aparan maraqlı söhbətlərin
axarından qonşu masada əyləşən
Xalq şairi Vahid Əzizin dilindən səslənən bu
misralar ayırır.
Bir
bayatı çağırdılar xarabazar görəndə
Xan əminin ruhu idi pərvazından tanıdım.
Yağı
düşmən fürsət tapıb məkanına girəndə
Qartal gözün çıxartmışdı
yuvasından tanıdım.
Bu yerlərin
doğma, əziz hər ağacı, hər daşı
Qara
çınqıl parıldadı islananda göz yaşı
Bəyaz
qarı saç qaraldar göz dərmanı
yağışı
Şuşa çiskin içindəydi havasından
tanıdım.
Söz bayramında ədəbiyyatın təntənəsi
Zəfərin təntənəsinə
qarışmışdı Şuşada. Aqil Abbasın
nəql etdiyi səfər əhvalatlarına maraqla qulaq
asırıq. Dəfələrlə
eşitdiyimiz əhvalatları təkrar danışır yenə
gülürük. Yadıma
düşür ki, Aqil Abbas "Dolu" romanının sonluğunda
qələbə müjdəsi vermişdi bizə. Bu gün biz Şuşanı işğaldan qol
gücünə azad edən şəhidlərimizin ardınca
doğma vətənə gələn "Dolu"
romanındakı o adamlar idik.
Səfərin ikinci günündə Vaqif Poeziya Günlərinin
növbəti hissəsini də təntənə ilə qeyd
etdikdən sonra bir qrup gənc qələm adamları ilə
birlikdə Şuşanı qarış-qarış gəzmək
üçün yola düzəldik. İstiqamət
haradır, bilmirik. Yol boyu
qarşılaşdığımız əsgərlərdən
başqa, qarşımıza ünvan soruşacaq bir
şuşalı çıxmır. Onların
da çoxu Şuşanı bizim kimi ondan-bundan eşidən nəslin
nümayəndələridir.
Şəhərləri şəhər edən,
doğmalaşdıran həm də o torpaqlara genetik
balılığı olan adamlardır. Bəzi
anlayışlar sirli şəkildə bir-birinə
bağlıdır. Məşhur türk şairi Hacı
Bayramı Vəli Həzrətləri bir şeirində deyir:
Çalabım
bir şar yaratmış iki cihan arasinde
Bakıcak
bir didar görünrür
ol
şarın kenaresinde
Nagihan ol şara vardım
ol
şarı yapılır gördüm
Ben dahi bile yapıldım taşu toprak arasinde.
Şeirdə şair onu vurğulayır ki, insan şəhəri
qurarkən özünü də daş və torpaq
arasında qurur. Ürəkdə nə varsa, bir şəhər
kimi görünür. Qəlbi daş
olanın şəhəri daş olacaq, ürəyi sevgi ilə
dolu olanın şəhəri isə gülüstan.
"Şuşa bizim üçün niyə bu qədər
müqəddəsdir?", "Ermənilər 28 il bu
torpaqları işğal edib niyə yaratmaq əvəzinə
dağıdıb?" suallarının cavabıdır həm
də bu misralar.
Bu torpağın üzərində bizim əcdadlarımızın
imzası var. Bu şəhərin mayasında, tarixində mədəniyyət
var. İndi bizim vəzifəmiz bu mədəniyyətə
körpü olub onu gələcəyə
daşımaqdır.
Şuşa bu gün şuşalılarsız yetim
uşağa bənzəsə də, çox qısa zamanda bu
küçələr yenidən canlanacaq. İnsanları
ilə, keçmişimizin izləri ilə daha mənalı məkana
çeviriləcək.
Səssiz küçələr, uçuq-sökük
evlər, veteran binalar bizə, müharibədən
çıxmış adamlara bənzəyirdi elə. Məsələn,
evlər gördüm uçub-dağılmış
yalnız divar daşları qalmışdı. İçində bir yaşıllıq meydana gəlmişdi
ki, sanarsan cənnət bağıdır. Bax o ev mənim babam, bir başqa
qarabağlının atası, anası idi. 28 il
boyunca uçduq, dağıldıq, amma içimizdəki
ümid məhv olmadı. Bu evlər tarixə
divar daşları ilə tutunduğu kimi, biz də qayıtmaq
ümidlərimizlə həyata tutunmuşduq.
Üstündə qıfıl olan evsiz qapılar,
içində ağac bitən evlər, neçə-neçə
xatirələrin, sevgilərin, ayrılıqların şahidi
olan divarlar tablo kimi görünürdü. Erməni vəhşiliyini
tam təfsilatı ilə ifadə edən bir tablo. Bir vaxtlar pəncərələri göy üzünə
açılan evləri yıxıb dağıtsalar da,
içindən gələn o işığı
söndürə bilməyib düşmən.
Şuşanın mərkəzi küçəsinə
enirəm. Yaddaşımın künc-bucağında vurnuxuram.
Anam uşaqlığında yay tətillərini
bu məhəllələrdəki evlərdən hansındasa
keçirib. İndi bu küçədə
evlərin çoxunun qapısı var, özü yox. Şuşa 17 məhəllədən ibarət ovuc
boyda bir yerdir. Yəni səhərdən
axşama kimi Şuşanı ayaqla gəzib başa
çıxmaq mümkündür. Ovuc boyda yerdir Şuşa, amma həm də necə
böyükdür. Küçələrin
adları, təbii ki, indi bilinmir. Ona
görə də tarixi əhəmiyyətli məkanların
hansının hansı küçədə yerləşdiyini
tapmaq xeyli çətindir. Hələ
bizim kimi Şuşaya nabələd adamlar üçün lap
çətin idi. İşğal
zamanı ermənilər Şuşada tariximizin izlərini silmək
məqsədilə 600-ə yaxın tarixi abidəni məhv
edib.
Güllələnmiş heykəllərin qoyulduğu
meydana çatıram. Bura Şuşa şəhər meydanıdır.
Şəhərin əvvəlki ruhunu
özünə qaytarmaq üçün qızğın
abadlıq işləri gedir. Heykəllərin
arxasından əzəmətli bir xarabalıq görürəm.
Bura xan qızı Natəvanın
sarayıdır. Şuşada ilk zamanlarda
tikilən mülklərdən biridir. XVIII əsrə
aid qədim tarixi memarlıq abidəsindən bu gün geriyə
sadəcə evin divar daşları qalıb. Onu da qeyd
edim ki, 1932-ci ildə Bülbülün təşəbbüsü
ilə yaradılan Şuşa Musiqi Məktəbi
xan qızı Natəvanın sarayında fəaliyyətə
başlamışdı. Bir vaxtlar bu binadan ətrafa
musiqi sədaları yayılsa da indi kədərli sükuta qərq
olub. Amma çox qısa zamanda xan
qızının ruhunun dolaşdığı bu mülk yenidən
öz əvvəlki əzəmətinə qovuşacaq.
Küçələrə nabələdəm. Əsgərlərdən,
polislərdən soraqlaşa-soraqlaşa Yuxarı Gövhər
ağa məscidini tapıram. Bu məscid
Şuşada tikilən ən qədim məscidlərdən
biridir. Yuxarı Gövhər ağa məscidinin
inşası dörd mərhələdə həyata
keçirilib. Ərazidə ilk məscid Qarabağ
xanlığının və Şuşa
qalasının banisi Pənahəli xanın göstərişi
ilə Qarabağ xan sarayı ilə paralel təxminən
1750-ci illərdə qamışdan inşa edilib. İbrahimxəlil xan hakimiyyətə gəldikdən
sonra 1768-1769-cu illərdə qamış məscidin yerində
daşdan yeni məscid tikilir. XIX əsrdə
Gövhər ağanın maddi dəstəyi ilə
yararsız hala düşən məscidin yerində qoşa
minarəli üçüncü məscid, 1883-cü ildə
isə üçüncü məscidin yerində
Şuşanın dördüncü və sonuncu, Cümə
məscidi inşa edilir. Şuşanın
işğalından sonra digər tarixi abidələr kimi,
Yuxarı Gövhər ağa məscidi də zərər
görmüş, minarələrinin dekoru zədələnmiş,
interyerləri, demək olar ki, məhv edilmişdi.
Şuşada hər məhəllədə məscidə,
bulağa və meydana rast gəlmək mümkündür. Eyni zamanda
Şuşanın xristian əhalisinin ibadət etdiyi
Qazançı kilsəsi də var. Şuşada həyata
keçirilən bərpa işlər çərçivəsində
Qazançı kilsəsi də bərpa edilir. Qeyd edək
ki, Qazançı kilsəsi Şuşa
şəhərinin kənarında, hazırkı yuxarı
hissəsində yerləşir. Ermənilər
Qazançı kilsəsinin erməni kilsəsi olduğunu
iddia etsələr də, bütün tarixi mənbələrdə
kilsənin 1868-ci ildə qədim zərdüşt məbədi
üzərində inşa olunduğu bildirilir.
Əvvəldə də dediyim kimi, Şuşaya nabələd
olduğum üçün keçdiyim məhəllələrin
hansı məhəllə olduğunu bilmirəm.
Mamay məscidini görəndə Mamay məhəlləsində
olduğumu anlayıram. Bu məscid XIX əsrdə
tikilib. İkimərtəbəli bina adi
yaşayış evlərini xatırladır. Sovet dövründə Mamay məscidi uzun illər
Poeziya evi kimi fəaliyyət göstərib.
Mamay məhəlləsində
vaxtilə Şuşa şəhərində
yaşamış şair, rəssam, azərbaycanlı alim Mir
Mövsüm Nəvvabın yaşadığı evin
qalıqlarını da ziyarət etmədən keçmək
olmazdı. Əfsuslar olsun ki, erməni vandalları
bu tarixi əhəmiyyətli memarlıq abidəsini də
dağıdaraq məhv etməyə
çalışıblar. Nəvvabın
ev-muzeyindən ona məxsus 100-dən çox əşya
düşmən tərəfindən qarət edilib.
Şuşanın tarixi mərkəzində Qarabağ
Xanlığının əsasını qoyan Pənahəli
xanın iqamətgahının qalıqları
qarşılayır bizi. Saray dediyimiz yer isə bir neçə
divar qalıqlarından ibarətdir. Xan
sarayı dağılmış olsa da,
bütövlüyünü qoruyub mühafizə etmiş bir
gözəlliyə malikdir. Ona bu
bütünlüyü verən isə tarix və mədəniyyət
idrakıdır. İndi biz burda nə
vaxtsa əzəmətli qalaları olan iqamətgahın təsəvvürünü
belə edə bilmirik. Amma tarixçi Mirzə
Adıgözəl bəyin məlumatlarına görə, Pənahəli
xanın hakimiyyəti dövründə Şuşada xan ailəsinin
üzvləri üçün geniş binalar və
hündür saraylar tikilib.
Gəzə-gəzə
gəlib çatdıq Şuşa şəhərinin
tarixi mərkəzini əhatə edən Şuşa
qalasına. Onu da qeyd etmək yerinə düşər ki, Şuşa qalasının inşasına
Qarabağ xanının vəziri, şair Molla Pənah Vaqif
şəxsən özü nəzarət edib.
Günün sonunda Cıdır düzünə gəlib
çıxdıq. Möhtəşəm mənzərə
qarşısında heyrətdən donub qalmaq
imkansızdır. Dəniz səviyyəsindən 1400 metr
yüksəklikdə özümü Allaha daha yaxın hiss
edirəm. Bütün qəlbimlə
şükür edirəm ona bu gün üçün. Hər bir qarabağlının mütləq
Cıdır düzündə bir xatirə fotosu var. Qaçıb
anamın 7-8 yaşlarında üstünə
çıxıb şəkil çəkdirdiyi qayanı
tapıram. Necə tapdığımı
bilmirəm. Bütün daşlar bir-birinə
oxşayır. Bəlkə də heç
o daş deyildi. Qəribə də olsa
qayıdandan sonra anamın həmin fotosunu tapıb diqqətlə
baxıram. Həmin daş idi. Arxadakı mənzərədən tanıdım.
Daşın yaddaşı var deyirdilər,
inanmırdım. Bəlkə də mən
daşı yox, daş məni tanımışdı. Onu da deyim ki, burda hər istiqamətin mənzərəsi
fərqlidir. Bir tərəf
sıldırım qayalıq, bir tərəf Xankəndiyə,
Xocalıya açılan pəncərə kimidir. Bir tərəf isə yaşıl uçurumdur.
Arxa qayalıqda oturub telefonla danışan bir
kişinin söhbətinə qulaq mehmanı oluram.
"Hə, hə getdim tapdım evi. Darvaza
qalıb. Evi söküblər, amma qaraj
durur. İndi oturmuşam Cıdır
düzündə. Bilirsən harda? Xuramanın özünü atdığı qayanın
üstündə oturmuşam".
Dözməyib dayıya yaxınlaşıram. Təxmin
etdiyim kimi şuşalı idi dayı. 70
yaşı var. 28 ildir Şuşanı tək ürəyində
yox, həm də yaddaşında gəzdirib. Harda nə var idi, hansı qaraltı kimin evi olub dəqiq
bilir. Əlimə düşən fürsəti
fövdə verməyib şuşalı dayı ilə həmsöhbət
oluram. Məlum olur ki, dayının
dayandığı qayanın üstündən Molla Pənah
Vaqifin həyat yoldaşı Xuraman özünü ataraq
intihar edib.
Cıdır düzünün aşağısında
yerləşən dərədə bir zamanlar Qotur su adlı
şəfalı bulaq olub. İşğal dövründə
ermənilər həmin bulağı qurudub. Cıdır düzünün kənarındakı
cığırda bir vaxtlar mövcud olan qırx pilləkəndən
də əsər-əlamət qalmayıb. Bu pilləkənlər insanları Daşaltı dərəsinə
və Xan mağarasına aparırmış.
Şuşanı möhtəşəm edən yerlərdən
biri də Cıdır düzüdü. Xatırlayıram,
iki-üç il əvvəl
Paşinyanın Cıdır düzündə yallı gedib,
içki içməsi hamımızı necə hiddətləndirmişdi.
Ermənilərin bu hərəkəti bizim səbr
kasamızı daşdıran son damla oldu. Bu
gün bu tarixi məkan yenidən öz sahiblərinin addım
səslərinə qovuşub.
Axşam saat 9-da Şuşada komendant saatı olduğu
üçün gəzintimizi 8-də tamamlamalı olduq. Məlum hərbi
rejim səbəbindən çox yeri gəzə bilmədik, təbii
ki. Amma qəm etmirəm. Bilirəm
ki, Şuşa artıq bizimdir və hələ
qarşıda gəzmək üçün çox illərimiz
var.
Deyirlər, hər şəhərin ruhu var. Bu ruhu
görmək, anlamaq və hiss edə bilmək
üçün onu idrak etmək lazımdır. Hələ bu
şəhər bir mədəniyyət şəhəridirsə,
onun ruhunu hiss edə bilmək üçün Övliya
Çələbinin müşahidə və həssaslığına
sahib olmaq lazımdır. Əgər belə
bir həssaslığınız yoxdursa nə olduğunuz
şəhərdən xəbəriniz olar, nə də
görməyi arzu etdiyiniz o şəhərin ruhunu hiss edə
bilərsiniz. Bu ruhu hiss edə bilmək
üçün mədəniyyət təsəvvürünə
sahib olmaq lazımdır. Bu təsəvvür
yaxşı-pis, gözəl-çirkin, doğru-yanlış
hökmlərini meydana gətirir, eyni zamanda da yansıdır.
Belə bir təsəvvürünüz varsa
şəhərinizin ruhu ilə rabitə yarada bilərsiniz.
Şuşa bizim arzularımızın şəhəri
idi və arzumuza çatdıq. Mən Şuşada gün
batımının seyrinə dalıram və hardansa xoş
bir avaz ucalır:
Şuşada
axşamlar yanar ulduzlar
Onlardan
gözəldir gəlinlər, qızlar
Oturub yol üstdə yarını gözlər.
Günel MUSA
Ədəbiyyat qəzeti.-
2021.- 4 sentyabr. S. 30-31.