"Qaranlığın fotosu"
haqqında...
"Ağılın itiliyi heç vaxt ahəngdar şəraitdə doğulmur"
(H.Murakami). Bu prizmadan
kiminsə poeziyasının
mənşəyinə baxsaq,
Ümid Nəccari onun ən görkəmli
nümayəndəsi olardı.
Ədəbi təsviri və
nəqli onun yüksək intellektual və sənət baxımından incə bir şair olduğunu
təsdiqləyir. Onun poeziyası
uzaq və ya yad deyil,
amma heç bir əvəzedicisi yoxdur. Onun kövrək yazı
üslubu, qüvvətli
bir yaradıcılıq
gücü var və bu, "Qaranlığın fotosu"
toplusundakı şeirlərin
verdiyi təəssüratdır.
Həyat və ədəbi təcrübəni birləşdirməklə
Nəccari oxucularına
toxunulmaz dərinlik hissi oyadan şeirlər
yazır. Bəzən mənasız və
nəcib təsvirlərin
mahiyyətini ortaya qoyur və bizə
elə gəlir ki, mənasızdan dərin mənalıya, abstraksiyadan hadisələrin
həqiqi mənasına
keçirik və həqiqiliyi ilə oxucusunu daha çox araşdırmağa
və onlara yenidən qayıtmağa sövq edir. Özünəməxsus üsluba malik
şair keçmişi
və bugünü iki fərqli sahə kimi bölmür, əksinə,
onları eyni dərəcədə dominant olaraq
qəbul edir və həyatda eyni intensivliklə təmsil edir.
Həyatda hər şey dərin boşluğu və tənhalığı
ifadə edir və aralarında heç bir əlaqə yoxdur. "Sənsizlikdir
güzgüdə görünən
hər nə varsa..." ("Bir
çətirlik vətən"
şeiri) şeirində
çoxlu və müxtəlif əlaqələr
mövcuddur - ölçüyəgəlməz
eşqdən, ölçüyəgəlməz
nostaljiyə qədər.
Onun şeirinin mövzusu olaraq, həsrət və çarəsizlikdən
başqa "İnanmadığımız
anda darıxmaq kölgəsi düşər
içimizə... Gülümsəmək
ağlamağın son nəfəsidir..."
("Darıxmağın kölgəsi"). Şair öz
təsvirlərində faciə
işarələrini çəkir,
"yazıqdır məzarlardakı
qara daşlar"
("Ağacın kölgəsi")
bəzən hətta apokaliptik tonlara malikdir.
Gecə
ağrıyır...
Axı
qaranlığı qanadından
vurdular...
Ona görə
də uça bilmirik. ("Ümidsizlik, kədər
və əzabın müxtəlifliyi, ümidsizlik
içində qıvrılmış
bir addım")
Çarmıxda bir atəş yığını.
Üsyankar, dayanılmaz atəş narahatlığı əbədi
hərəkətin ziddiyyətlərlə
dolu bir aləmin, işıq və qaranlığın
əks qüvvələrinin
daimi mübarizəsinin
səhnəsidir. (Heraklit)
Nəccarinin şeirlərində işıq
ümidin əksidir və gecəyə tez-tez qayıtmaq bizə işgəncəverici
həqiqəti, qaranlığın
müxtəlif tərəflərini
və əsrlərin pis taleyini görə
bilirik.
Onun şeirləri
dünyanın taleyi, qaranlıq üzərindən
nəsillərin qalası
olmaqdan sızıldayır. "Ayrılığın simfoniyası"
şeirində unudulmuş
vəziyyətdə bir
xilas yolu tapmağa çalışır.
Seçim azadlığı şüuru və yaşamaq ehtiyacı anlayışından keçən
güclü çatışmazlıq.
"Absurd" adlı şeirində qədim filosof Zərdüştdən
bəhs edərək işıqla qaranlığın,
yaxşılıqla pisliyin
davamlı mübarizəsi
ilə təmsil olunan varlığımızın
mahiyyəti haqqında
fikirlərini vurğulayır.
Şeirin qeyri-bərabər misraları
və açıq ritmi Mayakovskinin yazılarını xatırladır. Hətta eyni
şeirdə Mayakovskini
yad edir; "Sayın poeziya, bədənimin Mayakovski tərəfi
ağrıyır!" deməklə
intihar hissinin lirik yaradıcılığını
və ölümün
yaxınlığını vurğulayır.
Şair hər şeydən əvvəl müxtəlif
münasibətlərdə varlığımızın mahiyyətində
duran ən vacib və motivasiyaedici
düşüncəni sevdirir. "Qollarını aç, küləkdən qoru məni, gözlərim qurumadan qoru məni!" ("Hamısı bəhanədir").
Bu, Ümid Nəccarinin
fərdi və qeyri-adi poeziyasının mümkün şərhlərindən
yalnız biridir.
Serbiya - Belqrad 2021
Andreana DVORNİÇ
Tərcümə etdi: Vüsalə
Əsədova
Ədəbiyyat qəzeti.- 2021.- 18 sentyabr.- S.7.