QISQANCLIQ
Hekayə
Rəssam dostum Nadir Bayrışova
ithaf
Yalnız emalatxanın iri pəncərələrində
günəşin işığı sönəndə
molbertin qabağından çəkildi, fırçanı
palitranın yanındakı masanın üstünə qoyub
otağın işığını yandırdı.
Bir də elektrik işığında baxdı son əsərinə. İndi
yadına düşdü ki, bütün günü
çalışıb, günortanın necə keçdiyini
duymayıb.
Payız onun üçün də bəhrəliydi.
Rəssamlar binasında, hər rəssamın yaxın
düşə bilmədiyi bir yerdə fərdi sərgisini
açmışdı. İyirmi gün əsərlərinin
qabağında gedən mübahisələri dinlədikcə
ömrünün xoşbəxt anlarını
yaşamışdı.
Sərgiyə
qədər ora-bura qaçmaqdan yorulmuşdu, çəkmək
bir işdir, tabloları çərçivələrə
salıb mövzular üzrə düzmək, yeddinci mərtəbədən
ehtiyatla düşürüb sərgi salonuna daşımaq,
orda divarlara asmaq ayrı bir iş. Buna görə
adətən sərgidən sonra bir müddət işləmək
həvəsin qaçır. Ancaq bu dəfə
belə olmamışdı; araya salıb sifarişçilərin
bir-iki portretini çəkmiş, köhnə eskizləri
gözdən keçirmişdi. Onlara baxmaq
işləmək həvəsini coşdurur.
Sonra çoxdan bəri kətan üzərində
karandaşla təxmini kompozisiyasını qurduğu tablosuna
qayıtmışdı. Fırçanın kətana ilk toxunuşdan hiss eləmişdi
ki, bu işə nə isə ayrı cür yanaşır, elə
bil yavaş-yavaş zirvəyə qalxır və qalxdıqca
önündəki mənzərə də, üfüqlər
də genişlənir. "Narahat dünya"
adını boşuna seçməyib. İnsanların
və dünyanın indi çəkdiyi acılar, öz dərdləri
də qarışıq, hamısı bu əsərdə əksini
tapacaq.
Yaxınlaşıb pəncərəni açdı. Köhnə
Qubernator və ya Filarmoniya bağının üstündən
əsib gələn gilavarın ilıq nəfəsi otağa
doldu.
İşləyəndə qapı-pəncərənin
örtülü olmasına vərdiş eləmişdi. Yoxsa
İstiqlaliyyət küçəsinin, "İçərişəhər"
metrosunun və Filarmoniya meydançasının səs-küyü
içəri dolur, fikrini dağıdır. Dərindən nəfəs alıb yavaş-yavaş
öz narahat dünyasından Bakının payızına enməyə
başladı.
Filarmoniya ilə dış-dış qala divarlarının
arasını dolduran bu bağ uşaqlığının
keçdiyi meşələri xatırladır və indi də
elə meşə kimi kəsik-kəsik, parça-parça
saralırdı. Fırça bir uşaq əlinə dəymiş,
necə gəldi yazıb bağın
yaşıllığını.
Bir azdan çinar və şabalıd
ağaclarının iri, ağır yarpaqlarının
budaqlardan necə qopduğunu, küləkdə bağarası
yollarla necə xışıltıyla sürükləndiyini
yeddinci mərtəbənin ucalığından seyr edəcək,
kədərlənəcək.
Eskizlər tökülüb qalıb, sifarişçiləru
bu gün-sabaha salmaqdan yorulub; ilişib qalıb molbertdəki rəsmdə,
heç cür ayrıla bilmir bu narahat dünyasından. Əslində,
bir cənnət görüntüsü, xoşbəxtlik mənzərəsi
yaratmaq istəyir. İşin çoxu
görülüb. Ancaq musiqidəki kimi
burda da son akkordlar vurulmalıdır.
Mənzərə,
rəsm deyəndə söz yox ki, Bottiçellinin "Bahar", ya da Ejen
Delekruanın "Azadlığa aparan xalq" rəsmlərinə
bənzər bir şey yaratmayacaq. Belə bir xam
xəyala düşməz.
Onlarla müqayisədə balaca bir rəsm çəkir,
ancaq elə onun əsərində bir bahar ovqatı olacaq və
orda da ürəkləri azadlıq sevgisiylə dolu doğma
insanlar canlanacaq.
Sadə bir görüntüdür. Bir neçə
qadın, yanlarında uşaqları boy-boya, nigaranlıq
içində dayanıblar, ya kimlərisə gözləyirlər,
ya harasa gedəcəklər. Baharın
gözəlliyi onların üzündəki gözəlliyi
boğa bilmir.
Çox ilhamla başlamışdı işə. İki aya
yekunlaşdıracağını düşünürdü.
Bu kompozisiyanı qurmaq üçün bir qalaq
vərəq işlədib, karandaşla çəkimiş
eskizlər molbertin arxa tərəfində döşəməyə
səpələnib.
Bəlkə də yeni tablosu onun şah əsəri
olacaq, ona yaradıcılıq həyatının ən
böyük şöhrətini gətirəcək.
Yenidən pəncərəni bağladı. Fırçanı
götürüb bardağın suyunda təmizlədi,
masanın üstündəki ağ
parçayla tələsmədən qurulayıb, gül dəstəsinə
bənzəyən fırçaqabına qoydu. Hava
birdən-birə qaraldı. O, şəklin
üzünü örtüb emalatxanadan çıxdı. Gün boyu evdən xəbər tutmayıb, ordakı
payız qasırğasına düşmək istəmirsə
tez getməlidir.
...Dünən
işi tamamlamaq üzrəydi. Əsərdəki
boyalar canlanıb danışırdı onunla. Oturub bu boyaların danışığını,
hekayətini yaza bilərdi. Günah
özündə oldu. Son cizgini vurmadan
fırçanı yerə qoymamalı idi. Ancaq gələn qonağı buna imkan verməmişdi.
Yox, Zöhrənin gəlişi gözlənilməz
deyildi. Təxminən
bir il olardı emalatxanaya ayaq
açmışdı. Rəssam onun gəlişinə
təəccüblənmirdi. Nə vaxt istəyir
qoy gəlsin, ona xoşdur.
Susqun həyatına bir nəğmə
kimi dolub, təklikdən, sıxıntıdan qurtarıb onu.
Bir yandan da əsl sənətşünasdır
zalımın qızı. Yazsa, rəssamın əsərlərinin
ən dəqiq dəyərini o verərdi. Buna
görə də yeni, hətta yarımçıq işlərini
ondan gizlətmirdi. Molbertdəki tablonu də
açıq saxlayırdı. Qoy
baxsın, fikri maraqlıdır. Zöhrə də divanda
yerini rahatlayır, rəsmə baxa-baxa bir-iki qədəh
şərab və ya viski içir, durub dodaqaltı "Lalələr"i
oxuya-oxuya emalatxananı dolaşır...
Sonra da eləcə dodaqaltı oxuya-oxuya
çıxıb gedir. Qapıdan çıxarkən rəssama xəbərdar
etməyi də unutmur.
-
Başqa naturşitsa axtarma ha, sabah
özüm gələcəyəm!
Nə deyəcəyini bildiyindən rəssamın
cavabını da gözləmir.
Dünən
də getməzdən öncə eyni sözləri təkrar
etmişdi:
-
Başqa naturşitsa axtarma ha, özüm gələcəyəm!
Lakin
qapını örtməzdən öncə geri dönüb
doluxsunmuş bir halda:
-
Arxayın ol, sabah
gəlməyəcəyəm, bəlkə heç
tamam gəlmədim. Xaricə gedirəm, işlərim
düzəlsə, qayıtmayacağam. - demişdi.
Onun cavabına və mübahisəyə yer saxlamadan pillələri
enib getmişdi.
Rəssam qızın dediklərini zarafat
saymışdı.
İndi axır ki, dincələ bilər. Sabah açılacaq, bir
neçə zərif cizgi, vəssəlam, iş bitdi.
Dünən emalatxananı tərk edərkən buna
arxayın idi.
Lakin bu
gün də iş tamamlanmadı. Axşama qədər
çalışdı, necə deyərlər, nəfəs dərmədən.
Fırçası kətanın üzərində
süzür, boyaların qarışığı ağlagəlməz
yeni çalarlar yaradır, kətan fotoplyonka kimi
yavaş-yavaş aydınlaşır, bir dəstə insan
canlanır. Hamısı sevdiyi insanlardır,
həyatın sınağa çəkdiyi, qırıb məhv
etməyə çalışdığı, lakin
bacarmadığı insanlar.
Axşamüstü, hər gün xanım
qonağının gəldiyi vaxtda dünən onun
ayrılıb gedərkən dediyi söz yadına
düşdü və birdən-birə anladı ki, Zöhrə
doğrudan da, bir daha heç vaxt gəlməyəcək. Yəni onun
narahat dünyasından daha bir doğma insan uçub gedir və
sən onu saxlaya bilmirsən, nəinki saxlaya bilmirsən,
heç buna cəhd də eləmirsən və heç bu
emalatxanada onun yerinin görünəcəyi barədə
bir-iki xoş söz də demirsən. Özünə
hirsləndi və iş yarımçıq qaldı...
Növbəti
iş gününün sonunda telefonunun səsinə diksindi.
"Zöhrə ola bilər!" - deyə düşündü, ancaq o da
yadına düşdü ki, Zöhrə bu telefona heç
vaxt zəng vurmayıb. Telefon divarın o
üzündə, elə bir isti münasibəti olmayan
qonşularla paralel idi. Daha çox onlara gəlirdi
zənglər. Ona görə də dəstəyi
nadir hallarda götürürdü. Onu axtarsalar, ya
divarı döyür, ya da qırıq-qırıq təkrar zəng gəlirdi.
Bu dəfə telefon susmur. Yadına
düşdü ki, qonşular yarım ay evdə olmayacaqlar və
telefonu birdəfəlik onun tərəfinə keçiriblər.
Dəstəyi qaldırdı.
O
başdan "Şükür!", - dedilər
- telefonu niyə götürmürsünüz?
- Kimi istəyirsiniz?
Kişi səsi eşidəcəyini gözləmirmiş. Bir az ara
verib sonra yenə əvvəlki cingiltiylə:
-
Bağışlayın, Gülnarı olar telefona?
-
Gülnargil evdə yoxdurlar!
Sonra
yadına düşdü ki, qonşuda heç Gülnar
adlı adam yoxdur.
Zənglərdən divar qonşularının
adlarını əzbərləmişdi.
-
Hardadırlar? Bilmirsiniz? - qızın
sorğusu davam edir.
- Dincəlməyə
gediblər, deyəsən. Bəlkə də
rayona.
-
Gülnar da gedib?
- Vallah, məncə,
orda Gülnar adlı xanım yaşamır.
- Hardan
bilirsiniz? Bu telefonla danışmışıq
axı.
Rəssam söhbəti yekunlaşdırmaq istəyir.
- Ola bilər.
Qız
güldü:
- Siz orda
yaşamırsınız bəyəm?
- Burda
yaşayıram, ancaq onlarla yaşamıram.
- Bəs
siz harda yaşayırsınız?
-
Göyün yeddinci qatında - deyən rəssam bu ciddi olmayan
cavabla sorğu-sualın bitəcəyini gözləyir. Lakin
qız inadcıldır:
- Oy, nə
gözəl! Bu telefonu necə çəkiblər
göyün yeddinci qatına?
Söz oyunu uzanır.
Artıq
qız bir rəssamla danışdığını bilir və
bu onun marağını artırır:
- Siz də
qadın portretləri çəkirsiniz?
- Arabir!
- Məsələn,
mən istəsəm mənim şəklimi çəkərsiniz?
-
Üzünüzü deyə bilmərəm, amma səsinizin
şəklini çəkə bilərəm. Səsiniz
gözəldir.
- Təkcə
səsim? Bəlkə, özüm də gözələm!
Rəssam duruxdu.
- Yəqin
ki! Bu səsin sahibi də gözəl olar.
Sonrakı iki gün axşamlar eyni saatda qız yenə zəng
vurdu. Elə bil, Zöhrənin yerinə vurulurdu bu zənglər.
Bəlkə elə o
danışdırırdı qızı onunla?
Sonra birdən zənglərin arası kəsildi. Bu gün, sabah,
biri gün. Rəssam hər növbəti
günə yenidən cingiltili, ürəyə işləyən
səsi eşidəcəyini gözlədi. Lakin telefon inadla susurdu.
Aradan iki həftə keçmişdi və rəssam
artıq zəng gözləmirdi, telefonunun susmasına öyrəşmişdi.
İlk günlər itiyi itmiş adamlar kimi emalatxanaya
sığmırdı. Sonra öyrəşdi və yenidən
diqqəti molbertdəki son işinə cəmlədi.
Sanki qızın səsi ona güc vermişdi, axşamadək
yorulmaq nədir, bilmirdi. Hər gün "bu gün bitirəcəyəm!", - deyə həvəslə
fırçanı əlinə alır, tablo gündən-günə
canlanırdı.
Günlər keçdikcə öz istədiyi kimi,
kompozisiyanın mərkəzindəki obraz qabarıb önə
çıxır, dəstədən seçilirdi. Dəstənin
içindən boylanıb narahatlıqla ətrafa baxan bu
qadın indi o səsin də gözəlliyini canına
hopdururdu. Yox, bu rəsm nə Mikayıl Abdullayevin
çayçılarına, nə Maral Rəhmanzadənin
Xınalıq qadınlarına, nə də Tahir Salahovun
fırtınalı dənizin sahilində daşa dönüb
yoldaşlarının dənizdən qayıtmasını
gözləyən Abşeron qadınlarına bənzəyir. Rəssam o işlərin hamısını sevir,
ancaq onun dünyası və qadınları başqadır.
Özəlliklə əsas qəhrəmanı!..
O, təhlükəni duyub ətrafa boylanan ana maralı
xatırladır, hər gün rastlaşdığımız
gözəl xanımlarımızdan biridir, ancaq üzündə
ayrı bir dünyadan, göydən, ilahidən gələn və
onu mələklərlə bağlayan ayrı bir işıq
da var...
Düz iki həftə sonra telefon yenidən cingildədi. Rəssam dəstəyi
götürməmiş hiss etdi ki, bu, unutmaqda
olduğu qızın zəngidir.
- Alo!
-
Tanıdınız?
Rəssam susub nə deyəcəyini bilmir. Qız onun cavabını
gözləmədən danışır:
-
İncimisiniz, bilirəm! Ancaq mən etibarsız adam deyiləm. İş belə
gətirdi. Görüşəndə səbəbini
deyərəm.
Rəssam
mövzu tapdı:
-
Çox arxayınlıqla deyirsən görüşəcəyik
sözünü...
- Əlbəttə, görüşəcəyik. İstəyirsən elə
indi en göyün yeddinci qatından! Mən
Filarmoniya bağında, Vahid poeziya evinin yanında gözləyirəm.
Rəssam nə edəcəyini bilmir. Bütün
günü molbertdən ayrılmayıb. Əlləri boyalı, iş paltarında, saqqal basıb, bir
yandan da sızıldayan dişi sir-sifətini dəyişib,
üzündən zəhrimar tökülür. Ancaq
getməyə bilməz. Bu gözəl səsin
sahibini görməli idi. Özünü bəyəndirməyə
getmir ki! Bəlkə,
qız doğrudan da, rəsm çəkdirmək, naturaçı
olmaq istəyir. Bu fikirlə tez
fırçanı və əllərini təmizlədi,
üzünə su vurdu, alnına tökülmüş
sıx saçlarına daraq çəkib, emalatxanadan
çıxdı.
Sarılıq
bütün bağı bürümüşdü və
axşam küləyi filarmoniyaya doğru uzanan yolda xəzan yarpaqlarını
oynadırdı.
Qızı görəndə onu tər basdı. Bu görkəmdə,
bu saqqalda belə gözəl xanımın
qarşısına çıxarlar? Ancaq qız onun
geyimini görmürmüş kimi:
- Sizsiniz,
naməlum rəssam?
- Mənəm!
- Mən
də Gülnaram!
Rəssam təəccübləndi.
Qız eynilə telefondakı kimi gülərək:
- Hə,
adım doğrudan da, Gülnardır. Özümü
soruşurdum sizdən! - sonra rəssamın
ad sorğu-sualını gözləmədən özü
sordu:
- Dəvət
edirsiniz məni göyün yeddinci qatına?
Bu təklifi gözləmirdi. Yeni tanışı
onu sıxıntıdan qurtarmışdı. Tez qayıdıb emalatxananın divarları
arasında gizlənmək istəyirdi.
Xanım dəmir pilləkəni ehtiyatla qalxır, tez-tez
dayanıb aşağı baxırdı.
Rəssam
ürəkləndi:
- Eybi yox,
öyrəşərsən!
Bu dəfə
xanımın səsi dəyişir:
- Tez-tez gələcəyimə
əminsiniz?
Rəssam
özünü o yerə qoymur:
- Hər
halda rəsm bitənə kimi gəlməlisən.
Gülnar
yalnız pilləkənin başında gülərək:
- Bu pilləkən
naturşitsa olmaq həvəsimi qaçırtdı! Rəsm
çəkdirmək zarafatdır, sizinlə tanış olmaq istəyirəm,
sərginizə gəlmişdim, - dedi.
O,
dinib-danışmadan saatlarla divar dibinə qoyulmuş tablolara,
masaların üstünə atılmış eskizlərə
baxdı. Bəzi işlər barədə suallar verdi və nəhayət, rəssamın
çay təklifindən sonra divanda oturdu. Rəssam
yeni dəmlədiyi çayı onun önünə qoyub
qarşısında divara söykənib dayandı.
Xanımın gəlişi emalatxananın havasını
dəyişmişdi. Çayı içəndən sonra pəncərəyə
yaxınlaşdı. Rəssam da ona
yanaşdı. Gülnar saralan bağa, arxada qala
divarlarının ağaran dişlərinə, metronun
qabağında qaynayan adamlara baxıb:
-
Doğrudan da, göyün yeddinci qatıdır - dedi.
Özləri
hiss etmədən çiyin-çiyinə sıxılıb
durmuşdular, rəssamın ürəyinə payız
axşamının qəribliyi dolurdu.
Bundan sonra Gülnar tez-tez gəlməyə
başladı, alışmışdı, rəsmlərə
baxıb ərklə fikrini deyirdi. Rəssam hələ də onun nə işlə məşğul
olduğunu bilmirdi.
Hər keçən gün daha da
yaxınlaşırdılar. Gülnar gözəl
qızların təsvirlərinin onu əsəbiləşdirdiyini
gizlətmirdi.
Rəssam qızın gətirdiyi havayla işini bitirmək
üzrəydi.
Ancaq bu gün işləmək həvəsi
qaçmışdı. Səbirsizliklə qızın gəlişini
gözləyirdi. Onu qapıda
qarşılayan kimi özünə sıxdı,
dodağı dodağına yapışdı. Qız, sanki bunu gözləyirmiş. Eləcə bir-birinə sarılmış halda
divanın üstünə sərildilər.
Rəssam xoşbəxt idi. Dünyanın
heç bir naturaçısı, heç bir gözəllik
ilahəsi Gülnarı əvəz edə bilməzdi və
günün birində mütləq onun rəsmini çəkəcəkdi.
Ertəsi gün emalatxanaya gələn kimi molbertin
qabağına keçdi. Bu gün rəsmə
imza atıb işini bitirəcək, axşam qızdan rəsmini
çəkməyə icazə istəyəcəkdi.
Lakin rəsmə baxan kimi qanı dondu. Fırça
əlində qurudu. Rəsm bir gecədə
dəyişilmişdi. Onun sevə-sevə
çəkdiyi əsas qəhrəman, gənc qadının rəngi
dəyişilmişdi, sanki hirsindən boğulmuşdu.
Fırçası
bütün qadın, uşaq obrazlarını tamamlayıb ortadakı qadını sona
saxlamışdı. Kompozisiyanın
düyün nöqtəsi olduğuna, rəsmin bütün ahənginin
onda yekunlaşdığına görə. Bu fiqurda, sanki bir muğam zənguləsinin ən uca
xalları vurulmalı idi. İndi səsi
batmış, zənguləsi boğulmuşdu. Çəkmək istədiyi qadın son vaxtlar həvəslə
və ucuz yolla gələn natura-qızların,
qadınların heç birinə bənzəmirdi, onun öz
xəyalının məhsuluydu, onun idealı, bəlkə də
heç vaxt qovuşa bilmədiyi sevgisiydi. Onu çəkməyə bənzər
qıza-qadına ehtiyac yox idi, ürəyində gəzdirdiyi
bir surəti köçürdü kətana.
...Geniş
emalatxana rəssama darlıq edirdi. Qara rəngi kətan
yerinə üzünə yaxmışdı, sanki. Hirsindən üzü kömürə
dönmüşdü, divanı, kresloları təpikləyir,
divarları yumruqlayır, pəncərəni açıb
emalatxananın bir tərəfini tutan rəsm əsərlərini
yeddinci mərtəbədən üzüaşağı
vızıldatmaq istəyirdi.
"Lənət
sənə, kor şeytan", - deyə boğuq səslə
öz-özünə fısıldasa da kimi lənətlədiyini
özü də bilmirdi. "İlham səndən
üz döndərib, əlin əsir, rəngləri
qarışdırırsan, burda yazıq şeytanın nə
günahı? Bəlkə, şeytan elə
sən özünsən. İllərdi rəssam cildinə
girmisən!.. Budur,
görürük sənin rəssamlığını,
neçə aydır bir əsəri tamamlaya bilmirsən.
Birdəfəlik “mən rəssam deyiləm"
söyləyərək etiraf elə, sakitləş, otur
özünə başqa peşə axtar!".
Bu
qara-qura düşüncələrindən, rəssam olmadığı
fikrindən xilas olmaq üçün yenidən
köhnə masanın üstünə atdığı
fırçanı götürür, fırça yenidən
sürətlə rənglərin üstündə gəzir,
sanki çiçəkdən çiçəyə qonur. Neçə dəfə molbertə
yaxınlaşıb uzaqlaşır, gözlərini
qıyıb fırçanın təzə izlərinə
diqqətlə baxır, sonra əsəbi hərəkətlə
fırçanı şüşə bardaqdakı suya
salıb çalxalayır, çıxarıb masanın
üstündəki parçayla dönə-dönə
qurulayır və bütün bu müddətdə
gözünü də kətandan ayırmır.
"Yox, bu dəfə də düzəlmədi. Alınmır.
Heç bir şey alınmır".
Fırçanı əvvəlki yerinə tullayıb
emalatxanada fırlanmağa başlayır.
Bu nə bədbəxtçilikdir tutub onu. Fırça
sözünə baxmır, palitrada rənglərin yeri dəyişik
düşür, istədiyi boyanı ala bilmir. Nə vaxta qədər davam edəcək bu?
"Bu nə bəladır tutub məni? Niyə bu
işi bitirə bilmirəm?" - deyib
divana çökdü. Xeyli oturandan sonra qalxıb tabloya
yanaşdı, ara vermədən
çalışdı. Axşama yaxın sevimli
qadınının əvvəlki çöhrəsi bərpa
olundu.
Qapını döyməyindən Gülnarı
tanıyırdı. Rənglər qurumamışdı,
iş açıq qaldı və qapıya tələsdi.
Onlar
doğrudan da, bir-birlərinə vurulmuşdular və elə
qapının ağzındaca Gülnar nə isə demək
istəyəndə öpüşüylə
ağzını qapadıb "Tanrım, bu hədiyyənə
görə sənə minnətdəram", - deyib onu
özüylə bərabər dəli ehtirasın
burulğanına çəkdi.
Ertəsi səhər yenə əsəbiləşdi. Tablodakı
qadın əvvəlkindən də çox
qaralmışdı.
Yenə bütün günü çalışdı. Axşam Gülnar onun hirsli
olduğunu sezdi:
- Nə
olub sənə?
Rəssam onu son işinin qarşısına gətirib qəhrəmanını
göstərdi. Onu hər gün yenidən təkrar
işlədiyini, axşamlar qaraldığını
danışdı.
Qız əsəri diqqətlə gözdən
keçirdi, barmağını ehmalca qadının
saçında, üzündə gəzdirdi. Sonra birdən:
- Biz
dünən sevişəndə, bu şəkil elə-belə
dayanmışdı üzü biz tərəfə? Üstünü örtməmişdin?
- Yox! -
dedi rəssam.
Bu dəfə qızın rəngi ağardı. Sonra pəncərəyə
yaxınlaşdı. Sanki tablodan
görünməyən bir yerə çəkilmək istəyirdi.
Rəssam ona yaxınlaşdı.
Gülnar
qollarını onun boynuna doladı və sanki qorxa-qorxa
pıçıldadı:
- Sənə
bir şey deyim?
- De!
- Rəsmdəki
qadın səni mənə qısqanır.
Rəssam
elə bil birdən ayıldı və geri qayıdıb
"Narahat dünya"nı örtüklə
qapatdı...
15.01.2020
Sabir
RÜSTƏMXANLI
Ədəbiyyat qəzeti.- 2021.- 23
yanvar.- S.8-9.