Çağdaş Kolumbiya şeiri
Pyedad Bonnet
Kolumbiya şairi, nasir, dramaturq və tərcüməçidir. 1951-ci
ildə Antiokiyada, Amfali şəhərində
anadan olub. Boqotada And Universitetində
Humanitar elmlər fakültəsini bitirib; sonradan orda müəllim
kimi fəaliyyətini
davam etdirib. "Çevrə və kül" (1989),
"Evdə heç kəs yoxdur" (1994),
"Bu kədərli heyvan"
(1996), "Günlərin yumağı"
(1995), "Miraslar" (2008) və başqa şeir kitablarının müəllifidir. Kolumbiya
Mədəniyyət Nazirliyinin
Milli Poeziya Mükafatına (1994), Latın
Dünyası Şairləri
Mükafatına (2012) , Xose
Lezam Lima Şeir Ödülünə (2014) və
başqa ədəbiyyat
mükafatlarına layiq
görülüb. Poeziyanı yaradıcılığının
əsas və vacib hissəsi hesab edir.
Günlərin yumağı
Bax burda, kor bir
qəzəblə masanı
döyəcləyirdi atam,
zərbdən şüşələr
cingildəyirdi,
soyumuş şorbanın
qabıq qoymuş səthi səyriyirdi.
Beləcə, mehriban pıçıltını
tanımayan zərifliklə
böyüklərə hörməti
anladır, qorxularını
izhar edirdi atam.
Havadan asılı qalmışdı
bizi ifşa edən barmağı,
sükut sözəbaxmayan
qapı kimi
hönkürtümüzün qarşısını
kəsmişdi.
İndi
burda sidrdən masa və kətillərdi,
bir də kiminsə rahatlıq cəhdləridi,
o cümlədən yöndəmsiz
meyvə səbətidir.
Uşaqlar hanı?
Onların atası və mehriban anaları hanı?
Qürubun şəfəqləri pəncərədən içəri
keçir,
sürməyi qırmızıya
dönür.
Bu lal-dinməz axşamda sükut elə qulaq deşir ki,
sanki Allah masaya yumruğunu çırpıb.
***
Atam anadan olan kimi
qorxdu.
Ona elə həmin dəqiqə
kişilik borcunu xatırlatdılar,
qənaəti, işləməyi,
dua eləməyi öyrətdilər.
Və beləcə, atam ləyaqətli adama çevrildi
(babam sağ
olsaydı "əsl
kişidir" söyləyərdi).
Amma necəsə zəncirli, buruntağlı itə çevrilmişdi,
qəlbinin dərinliyinə
çəkilib gizlənmişdi
qorxusu atamın, mənim atamın.
Uşaqlıqda hər şeyə
hüznlə tamaşa
edərdi,
ağır və sübhün sakitliyi kimi təmiz ovucları idi
qocalıqdakı qazancı.
Bir də, bir də həmişə
tənha idi, tənha.
Mən doğulan kimi narahat qəlbindəki hər şeyini
mənə bağışladı
atam.
Hər şeyini,
xüsusi bir nəvazişlə qorxusunu
da.
Namuslu adam idi,
hər səhər işə tələsirdi,
axşamları diksinirdi,
bacardığı kimi
gizlənirdi.
Özünə nisyə, kiçik bir ölüm də almışdı.
Çoxdandır baş çəkmirdi ona.
Amma borcunu ödəyirdi:
vaxtlı-vaxtında, ilbəil,
unutmurdu,
namuslu, xeyirxah adam idi atam.
Çapıqlar
Çapıqlar, hətta ən
dərini belə
əslində, çox
gözəldi.
Hər biri bir ağrını xatırladır.
Və onların
ötüb keçdiyini.
Yaddaş
tikiş qoyur, yeri qalır,
ən yaxşı olmasa da,
ən etibarlı müalicədir.
Ağrını unutmayaq deyə,
zaman
sağaltsa da, şikəst edir.
Yaşamaq uğrunda mübarizə
Dəniz
xiyarında diqqətçəkən
heç nə yoxdur,
bu heyvan (!) elə adı kimi yöndəmsizdir.
Nəhəng okeanın bumbuz
soyuq dibində
hərəkətsiz, yorğun,
çirkin
və əbədi olaraq qumsala gömülmüş,
bütün bu sualtı gözəlliklərdən
xəbərsiz
və laqeyd şəkildə ömür
sürür.
Bəllidir ki, yırtıcılar
ona hücum edərkən
ölümcül təhlükəni
duyan dəniz xiyarı
təkcə qarnındakı
hər şeyi deyil,
öz içini belə qusur və
düşmən də bununla kifayətlənməli
olur.
Bu təmizlənmə ayini onu ağrıdan
xilas edir.
Yaşamaq üçün o öz-özünü
boşaldır, düşkünləşdirir.
Özündən və başqalarından
xilas olmaqla
varlıq beləcə
qabıq qoyur.
Sonra isə dəniz xiyarı tədricən
öz içini yenidən bərpa edir, yenə də öz bildiyi kimi
suyun unudulmuş və sülh içindəki dibində
yaşayır.
Yuxu görməyən adamlar
barədə
Yuxu görməyən adamların
sabahı təmiz olur -
təzə yuyulmuş
küçələr kimi.
Düşmənlərinin qanı əllərinə bulaşmır,
şəhvət onlarn baxışlarını bulandırmır,
keçmiş sarıdan
xiffətləri də
olmur onların,
nə də dönüşü mümkün
olmayanı
geri qaytarmaq üçün ağılsız
cəhdləri də.
Yuxu görməyən adamlar utanğac, özlərini itirmiş,
öz düşüncələrinə
qərq olmuş şəkildə gəzməzlər,
xatırə qırıntılarını
toplamağı sevməzlər...
Heç
kim onların
keçmiş zamanların
xatirə torlarını
güclə çəkən
qocalar kimi yalnız onların özlərinə bəlli
və vacib olan şeylər barədə
bir nöqtəyə
zillənib danışdıqlarını
görə bilməz.
Amma hər necəsə
yuxu görməyən
adamların ikinci həyatı var:
ola bilsin ki, yuxular qədər
günahsız və gözəl deyil.
Tərcümələr Səlim Babullaoğlunundur
Ədəbiyyat qəzeti.- 2021.-
30 yanvar.- S.10.