Dostluq və qardaşlıq himni
Azərbaycan çoxmillətli ölkədir
və onlarca xalqın birgə yaşadığı bu ölkədə etnik-milli
münasibətlərin tənzimlənməsi
ayrı-ayrı xalqların
milli mentalitetinə həssas münasibət, psixologiyasına dərin bələdlik və mədəni
ənənələrinə diqqətli yanaşma tələb edir. Ona görə də sovet rejimi zamanı
ölkədaxili siyasətin
əsas istiqamətlərindən
biri xalqlar arasındakı münasibətlərdə
zahirən də olsa, ayrı-seçkiliyə
yol verməmək idi. Amma xalqlar dostluğu
probleminin bolşevik həlli üsulu onun daha çox
ört-basdır edilməsinə
yönəldilmişdi və
odur ki, rejim yıxılan kimi bu problemin
bütün gücü
ilə üzə çıxması qanunauyğun
idi.
Xalqlar dostluğu
probleminin uğurlu həlli hazırda məsələyə saxta
nəzakət və mehribanlıq pərdəsi
altında gizlədilən
riyakarlıqdan uzaq münasibət tələb
edir. Dövlətimizin apardığı demokratik prinsiplərə söykənən daxili siyasət nəticəsində
Azərbaycan hər cür dini və
milli ayrı-seçkilikdən
uzaq, dünyanın ən tolerant ölkələrindən
birinə çevrilib.
Təsadüfi deyil ki, ulu öndər
Heydər Əliyev milli azlıqların nümayəndələri ilə
keçirdiyi görüşlərinin
birində belə deyirdi: "Biz Azərbaycan
deyəndə onun sərvətini, onun gözəl təbiətini
nəzərdə tuturuq.
Lakin bütün bunlarla yanaşı, respublikanın
ən başlıca sərvəti əsrlərdən
bəri bu torpaqda yaşayan, öz taleyini, öz həyatını bu torpağa bağlayan, müxtəlif
millətlərdən olan,
müxtəlif dinlərə
etiqad edən adamlardır. Ölkə
nə qədər çox xalqı birləşdirsə, bir o
qədər də zəngin olar...". O, Azərbaycanın gələcək
rifah və müqəddəratını bərabərhüquqlu
xalqların dinc yanaşı yaşamasına
əsaslanan azərbaycançılıq
ideologiyasında görərək
əlavə edirdi:
"Mən görüşlərimi
milli azlıqların nümayəndələri ilə
görüş adlandırmaq
istəməzdim. Bu, Azərbaycanın,
Azərbaycan xalqının
nümayəndələri ilə
görüşümdür...".
Respublika Prezidenti cənab İlham Əliyevin Azərbaycanı multikulturalizmin
vətəninə çevirməsi
onun siyasi, iqtisadi və mədəni sahələrdə
olduğu kimi, milli azlıqlar məsələsində də
Heydər Əliyev ideyalarının layiqli davamçısı olduğunu
göstərir. Təsadüfi deyil ki, 15 iyun
2014-cü ildə Respublika
Prezidentinin Sərəncamı
ilə Bakı Beynəlxalq Multikulturalizm Mərkəzi yaradılmış,
11 yanvar 2016-cı ildə
verilən Sərəncamla
isə 2016-cı il Azərbaycan Respublikasında
"Multikulturalizm ili"
elan edilmişdir. Prezident İlham Əliyev özünün
çoxsaylı çıxış
və müsahibələrində tolerantlıq
və multikulturalizmi haqlı olaraq Azərbaycanda dövlət
siyasəti və həyat tərzi kimi xarakterizə edir. Bu gün respublikamızda xalqlar arasındakı münasibətlərin
azadlıq, bərabərlik
və qardaşlıq
kimi ali
dəyərlər əsasında
tənzimlənməsi cənab
Prezidentimizin milli azlıqlar məsələsinə
humanist, həssas və
diqqətli yanaşmasının
göstəricisidir.
Amma keçid
dövrünü təzə
başa vurmuş, müharibədən çıxmış
bir ölkədə xalqlar arasındakı münasibətlərin uğurla
tənzimlənməsi təkcə
dövlətin deyil, hər bir Azərbaycan
vətəndaşının borcudur. Bu baxımdan ziyalılarımızın, xüsusilə
də şair və yazıçılarımızın
üzərinə xüsusi
məsuliyyət düşür.
Məşhur şair, rus
vətəndaşlıq poeziyasının
bayraqdarı Nekrasovun öz qələm dostlarına xitabən dediyi kimi, sən
şair olmaya bilərsən, amma vətəndaş olmağa
borclusan.
Hər bir ziyalının vətən
və xalq qarşısındakı borcunu
dərk etməsi hazırkı beynəlxalq
münasibətlər şəraitində
xüsusilə böyük
əhəmiyyət daşıyır. Xoşdur
ki, xalq və ölkə qarşısında borcunu
dərindən dərk
edən və bu müqəddəs duyğudan ilhamlanaraq gözəl əsərlər
yazan şairlərimiz var
və onlardan biri də istedadına
güvəndiyim, vətənpərvərliyindən
duyğulandığım Vəli
Qaraçaylıdır.
Mən sizə Vəli Qaraçaylının Azərbaycanda
yaşayan xalqların mənəvi
birliyi mövzusunda yazılmış "Dəmir
yumruq" şeirindən
danışmaq istəyirəm.
Bu mövzudan sovet dövründə də, indi də yazan
şairlərimiz az deyil. Mən bu məsələdə niyə məhz Vəli Qaraçaylı imzası üzərində
dayanıram? Bilavasitə işimlə
bağlı olaraq müvafiq mövzuda yazılan əsərlərə
bələd bir şəxs kimi deyə bilərəm ki, Vəlinin "Dəmir yumruq" şeirinin eyni mövzuya həsr olunmuş digər şeirlərdən bir vacib fərqi və mən deyərdim ki, üstünlüyü var. İndiyə
qədərki müəlliflər
Azərbaycanda yaşayan
bu və ya digər xalqın
adət-ənənəsi, qəhrəmanlığı,
tarixini təsvir və tərənnüm ediblər. Vəli Qaraçaylının şeirindən
isə poeziyamız tarixində ilk dəfə
olaraq bir şeir daxilində Azərbaycanda yaşayan iyirmi xalqın adı keçir: türk, talış, kürd, ləzgi, rus, gürcü, yəhudi, udin, avar, saxur,
ingiloy, malakan, tat, cek, haput, assur, rutull, qaraçı, əlik, buduk, yergüc. S.Vurğunun məşhur "Ananın
öyüdü" şeirində
faşizmə qarşı
mübarizəyə çağırış
ideyası səsləndiyi
kimi, "Dəmir yumruq" şeirində də xalqlarımızın
vətən torpağına
göz dikən erməni faşizminə qarşı mübarizədə
dərmir yumruq kimi birləşməsi ideyası ön plana çıxarılır.
Dostluq və qardaşlıq haqqında
himn olan bu şeiri şərti
olaraq üç hissəyə bölmək
olar. "Yaranandan daima
dərd-sərimiz bir olub" deyən şair öz şeirinə ölkə
ərazisində yaşayan
xalqların tarixi taleyi və müqəddəratının birliyinə
dair fikirlə başlayır. Bunu şeirin nəzəri
girişi adlandırmaq
olar. Şeirin həcmcə ən
böyük yer tutan ikinci hissəsində
Vəli Qaraçaylı
adıkeçən xalqların
tarixi qəhrəmanlığı
və zəfərlə
başa vurduğumuz Qarabağ savaşındakı
sarsılmaz birliyindən
danışır. Nəhayət,
şeirin üçüncü
hissəsi xalqlarımızın
əbədi birliyi və qardaşlığına
dair yüksək vətənpərvərlik notları
üzərində köklənmiş
alqış-duasından ibarətdir:
Bu tolerant
ölkəmə,
Ulu Tanrım yar olsun!
Azərbaycan adlanan
Vətənimiz var olsun!
Ədəbiyyatın, şeirin əsas gücü onun xalqın həyatı ilə nəfəs alması, zamanın qarşıya çıxardığı
aktual suallara ümummilli taleyüklü
mövqedən vaxtında
və sərrast cavab verməsidir. İstedadlı və vətənpərvər
şair Vəli Qaraçaylının "Dəmir
yumruq" şeiri öz müəllifinin zaman qarşısındakı
borcunu yerinə yetirmək cəhdinin diqqətəlayiq nümunəsidir.
Məncə, bəstəkarlarımız bu şeirə musiqi bəstələməli,
o, bir nəğmə
kimi dillərdə-ağızlarda
dolaşmalı, gənc
nəslin dostluq və qardaşlıq ruhunda tərbiyəsi işinə öz töhfəsini verməlidir.
Bu şeir haqqında
xüsusi bir yazı ilə "Ədəbiyyat qəzeti"
redaksiyası və qəzetin çoxmilyonlu oxucularına müraciətimin
əsas səbəbi də məhz onun qeyd etdiyim
məziyyətləridir. İstedadlı qələm
dostumuz Vəli Qaraçaylıya yeni
yaradıcılıq uğurları,
xalqlarımıza maddi
və mənəvi rifah işində keçən həyat, zamanın qarşıya çıxardığı problemlər
qarşısında bu
gün olduğu kimi gələcəkdə
də dəmir yumruq kimi birləşməyi
arzu edirəm.
Dərin
hörmətlə...
12.02.2022
Əhməde HƏPO
Ədəbiyyat qəzeti.- 2022.- 16
aprel.- S.15.