Dünya mələkdən xali deyil
Mələklərinə səcdə etməli olduğumuz dünya elə iblisdən də xali deyil. İqlim
dəyişmələri, müharibələr,
yanğınlar, sellər
ilə sarsılan dünyamıza, bizi əhatə eləyən aləmə COVID-19 iblis xisləti ilə daxil oldu, gözlənilən
və gözlənilməz
dəyişmələrinə, mürəkkəbliklərinə ayaq uydurmağa çalışdığımız dünyanın ritmini alt-üst elədi. Əvvəl-əvvəl bu bəlanın
tez keçəcəyinə
inanmışdıq. Ancaq
təxminən iki il bəşəriyyət
ölüm təşvişi
içində yatıb-durdu...
Dünyanın üstündən COVID buludu çəkildikcə
istər-istəməz sual
da yaranır: insanların həyat tərzini, dünyanın nizamını kökündən
dəyişən bu bəla sənətdə hansı izlərini qoydu?..
Bütün dünyada olduğu kimi, Azərbaycanda da bu bəla
ilə mübarizənin
ən qaynar yerində həkimlər oldu. COVID virusunun yayılmasının qarşısını
almaq üçün
tətbiq olunan tədbirlər çərçivəsində
həkimlər də Vətən keşiyində
dayanan əsgərlər
kimi səfərbərliyə
alındı, xüsusi
rejimdə işlədilər.
Xəstəlik təzə
yayılmağa başlayanda
həkimlər arasında
virusa yoluxanlar, həyatını itirənlər
də az
olmadı ki, onların xatirəsini ehtiramla yad etmək
borcumuzdur.
Səfərbərliyə alınan həkimlərdən
biri də Bakı şəhərindəki
11 saylı poliklinikanın
terapevt həkimi, ədəbi ictimaiyyətin
müxtəlif janrlı
nəsr əsərlərinin
müəllifi kimi tanıdığı Məlahət
Hümmətqızı idi.
Səfərbərlik zamanı xüsusi rejimdə fəaliyyət göstərən
Məlahət xanımın
vaxt tapanda yazıb sosial şəbəkədə paylaşdığı
statuslar isə ona görə böyük maraqla qarşılandı ki, insanlarda zəmanənin amansız bəlasının
fəsadları, virusun
təsirləri, eləcə
bu xəstəlikdən
necə qorunmaq barədə məlumat almaq istəyi çox güclü idi və informasiya
"aclığının" aradan qaldırılmasına
ciddi ehtiyac var idi...
Doktoru öz müşahidələri əsasında
kitab yazmağa təşviq edənlərdən
biri də mən oldum. Hər halda, şayiələrlə,
şəhər və
kənd "əfsanələri"
ilə doldurulmuş informasiya boşluğu şəraitində qaranlığın
üzünü görməyin,
səsini eşitməyin,
o qaranlıq aləmdəki
reallıqda insanın
nələr yaşadıqları
ilə yazıçı
təqdimatında tanış
olmağın daha maraqlı olduğunu düşünürəm.
Məlahət Hümmətqızının "Ağ libaslı mələk" kitabına
topladığı hekayələr
xəstəlik zamanı
təcrid edilmiş, özünün mələkləri
və iblisləri, qəhrəmanları və
qurbanları olan, rəngləri hələ
durulmamış qarışıq
bir mühitdən isti reportajlar toplusu təsiri bağışlayır. Bu mətnlərdə oxucuya gözəgörünməz ölümün,
qorxunc virusların əhatəsində çalışan
həkimin həyəcanlı
müşahidələri çatdırılır.
Hekayələrdə müəllif öz
yaşadıqlarını bədiiləşdirməyə
çalışaraq bizə
ekstremal şəraitin
ortaya gətirdiyi insan mənzərələrinin
yaratdığı qarışıq
cizgiləri təqdim edir.
Kitabdakı hekayələr ölümlə
həyat arasında özünü bəzən
çarəsiz, bəzən
də əcələ
qalib gələcəyinə
inanan qəhrəman kimi aparan insan
duyğularının çılğın
rənglərlə verilmiş
və hələ tamamlanmamış tabloları
təəssüratını yaradır.
COVID xəstələrinin müalicə
olunduqları xəstəxana
isə hərbi əməliyyatların getdiyi
müharibə meydanı
kimidir: buranın da "ön" və "arxa" cəbhələri var. Ön
cəbhədə olan
həkimlər fədakar
əsgər kimi ölümün üstünə
yeriyən, ölümlə
təmasın həyəcanını
yaşayan, ölümlə
üz-üzə dayanan
qəhrəmanlardır. Onlar gözəgörünməz
düşmənlə üz-üzə,
nəfəs-nəfəsə gəlirlər.
Məlahət xanımın skafandrın
içində təqdim
etdiyi həkim obrazının emosiyalarını,
nə yaşadıqlarını
isə kənardan görmək mümkün
deyil. Bu obrazın özü də çox vaxt ətrafı tor görür:
gözündəki xüsusi
təhlükəsizlik eynəyi
tərləyəndə dünyanı,
insanları seçmək
çətinləşir. Ona
görə də təsvir zahirdən daxilə "köçürülür",
skafandrın içindəki
insanın yaşantıları
böyüdülüb ön
plana gətirilir, gözümüzün qarşısında
həyatını insanlara
fəda etmək məcburiyyətində olan,
xəstəsinin ağrısına
ortaq olmağı bacaran mələk obrazı canlandırılır...
Bu kitabın oxucularında istər-istəməz bir sual da yaranır:
Azərbaycan səhiyyə
sisteminin insanların etibarını itirdiyi indiki şəraitdə həkim obrazının ideallaşdırılması, mələk
kimi təqdim edilməsi nə dərəcədə inandırıcıdır
və ya lazımdır? Ümumiyyətlə, lazımdırmı?
Mənə elə gəlir ki, zəmanəmizin ən böyük paradokslarından biri də elə bu sualın başındadır. COVID xəstəliyinin
tüğyan etdiyi zamanda bir yandan
həkimlər, tibb işçiləri öz
müqəddəs andlarına
sədaqət göstərir,
vəzifələrini vicdanla
yerinə yetirib canlarını fəda eləyirdilər, vəzifə
başında həlak
olanlar var idi. Bir yandan da müasir
bir tibb mərkəzinin rəhbəri,
yüksək təhsilli
səhiyyə məmuru
can hayında olan insanlardan rüşvət
yığarkən kabinetində
həbs olundu, yaxud saxta peyvənd
pasportu verib sosial təhlükə yaradan ağxalatlı canilərə prokurorluq cinayət işi qaldırdı. Bunlar da cəmiyyətimizi
sarmış ictimai xəstəliyin ağır
simptomlarıdır və
çox təəssüflər
olsun ki, yaşadığımız, şahidi
olduğumuz gerçək
tarixdir. Belə görünür ki, bu viruslarla mübarizə
aparmaq hələ aktuallığını saxlayacaq...
Kitablarda olduğu kimi, həyatda da iblislə mələk üz-üzə gəlir. Məlahət
xanımın "Ağ
libaslı mələk"
kitabındakı hekayələri
oxuyanda bütün zamanların sınaqlarından
çıxmış bir
həqiqət bir daha özünü təsdiqləyir: iblislə
mələyin mübarizəsi
əbədi olduğu
kimi, mələyin qələbəsinə, dünyanı
xilas edəcəyinə
inam da sarsılmazdır!
Şübhəsiz ki, Məlahət
xanımın əsər
boyu təqdim etdiyi aparıcı qəhrəman - ağ
libaslı mələk
onun öz portretidir. Mən kitabı oxuyarkən hekayələrdə daha çox üç obrazı izləməyə
çalışdım: yazıçı
(müəllif) obrazı,
həkim obrazı, qadın obrazı...
Hələlik müəllifin üstünlük
verdiyi həkim obrazıdır...
Mənə elə gəlir ki, bu, başlanğıcdır. Daha çox sənədli nəsr təsəvvürü
yaradan bu ilkin təəssüratlar
əsasında gələcəkdə
iblislə mələyin
mübarizəsini əks
etdirən ciddi bir roman da yazıla
bilər...
Məti OSMANOĞLU
Ədəbiyyat qəzeti.- 2022.-
23 aprel.- S.31.