Əvvəl qəlbim, sonra qələmim susacaq
Hərdən yaxın-uzaq adamlar
müxtəlif niyyət
və fərqli tərzlə soruşurlar:
- Yazmaqdan yorulmadın?
Həmişə cavabım eyni olub:
- Əvvəl qəlbim,
sonra qələmim dayanacaq.
Sözümün bu yerində bir haşiyə çıxmaq istəyirəm. Etiraf etməliyəm
ki, publisistik yazılarımda oxucuları
təsirləndirmək, təəccübləndirmək
üçün bəzən
bədii publisistik sözün gücündən
lazım olduğundan artıq istifadə etmişəm. Bununla
yanaşı, onu da deməliyəm ki, 50 ilə yaxın yaradıcılıq
həyatımda:
- düzü düz,
əyrini əyri yazmışam, doğru əvəzinə yalan yazmamışam, “yalnız
həqiqəti, doğrunu
yazmaq” - ən ciddi yaradıcılıq meyarlarımdan olmuşdur;
- tənqid etmişəm,
təhqirə yol verməmişəm;
- məhəbbətimi, sevgimi büruzə vermiş, lakin ifrata varmamışam;
- heç kimdən
və heç nədən çəkinmədən
cəsarətlə yazmışam,
amma böhtan, şər atmaqdan, ləkələmək fikrindən,
kin və ədavətdən
uzaq olmuşam;
- fakt və
hadisələri təhrif
etməmiş, daim mötəbər mənbələrə,
tarixi sənədlərə,
arxiv materiallarına istinad edərək yazmışam;
- elmdə plagiatlığı,
oğurluğu çıxış
yolu yox, şərəfsizlik hesab etmişəm;
- elmi yeniliyi
olmayan tədqiqatları
bəhərsiz, meyvəsiz
ağac kimi dəyərləndirmişəm;
- bir qayda
olaraq dissertasiyalara rəyləri özüm yazmışam və heç vaxt sona qədər oxumadığım əsərə
də rəy verməmişəm;
- gördüyümə, müşahidə etdiklərimə,
inandıqlarıma əsaslanmış,
dedi-qodulara, şayiələrə
əhəmiyyət verməmişəm;
- təmənnasız, heç bir mükafat, qonorar gözləmədən, ürəyimin
səsi ilə, vicdanla, səmimi duyğularla yazmışam;
- qələmimlə haqlının və ədalətlinin yanında
olmuş, zülmlə
və zalımla heç vaxt barışmamışam;
- ətalət, biveclik, biganəlik kimi naqis cəhətlər
ən kəskin tənqid hədəflərimdən
olmuşdur;
- tərəqqinin, elmin, təhsilin, mədəniyyətin tərəfdarı,
təbliğatçısı olmuş, bu sahənin qabaqcıllarının
fəaliyyətini təqdir
etmişəm;
- erməni təcavüzündən
sonsuz nifrət və hiddətlə, taleyüklü problemlərdən
milli məsələlərdən
məhəbbət və
qayğı ilə yazmışam, lakin qərəzə, saxtakarlığa
yol verməmişəm;
- obyektivlik və
operativlik jurnalistika sahəsində fəaliyyətimin
başlıca prinsiplərindən
olmuşdur: 1990-cı il
yanvarın 19-dan 20-nə keçən
gecə Sovet
Ordusunun
Bakıda qırğın
törətdiyi zaman və ondan sonrakı
günlərdə hadisə
yerlərindən, Dağlıq
Qarabağda erməni təcavüzü və vəhşiliyinin tüğyan
etdiyi vaxtlarda Ağdamın, Şuşanın,
eləcə də Qazaxın ən qaynar nöqtələrindən,
od-alovun içindən
reportaj, oçerk və xəbərlər hazırlayanda da bu kriteriyaları əsas götürmüşəm;
- qələmimdən heç vaxt şəxsi mənafeyim üçün istifadə
etməmişəm;
- milli təəssübkeşlik,
milli dövlətə
sədaqət, mənəvi
dəyərlərə, adət-ənənələrə
ehtiram yaradıcılığımda
başlıca kredo olmuşdur.
Onu da vurğulamağı lazım bilirəm ki, təvazökarlıqdan
uzaq görünən
bu qənaətlər
yalnız subyektiv fikrimin, düşüncəmin
məhsulu yox, həm də çoxsaylı görkəmli
alimlərin - akademiklər,
elmlər doktorları,
professorlar, elmlər namizədləri və dosentlərin, Xalq yazıçılarının, mədəniyyət xadimlərinin,
həmkarlarımın elmi-publisistik
yaradıcılığımla, həyat və fəaliyyətimlə bağlı
qələmə aldıqları
200-dən çox məqalədən
hasil olan nəticələrdir və
bütün bunları
xatırlatmağım təsadüfi
deyildir...
Bu yaxınlarda - yeni kitabımı çapa hazırlayarkən bir nadanın “Məktəb: tariximiz, taleyimiz” (Bakı. “Nağıl
evi”, 2013, 451 səh.)
adlı əsərimlə bağlı:
- Kitabda təhsil tariximizi şişirtməyə,
arzularınızı həqiqət
kimi verməyə çalışmısınız - dedi. Mən ona fakta istinadla danışmağın
vacibliyini xatırlatdım,
əlavə etdim ki, kitabda bütün
fikirlər konkret mənbələrə əsasən
irəli sürülmüşdür,
hətta kitabın ikinci bölməsində həmin məxəzlərin
fotosu da dərc edilmişdir.
Bu zaman opponent qızardı,
narazı görkəm
aldı: - Demək istəyirsiniz ki, sizin yazdıqlarınızı
ehkam kimi qəbul etməliyik? Bu da, mənim mövqeyimdir - dedi. Təbii ki, mən onun
“mövqeyinin” yanlış,
qərəzli olduğunu
izah etdim. Yuxarıdakı qeydləri də
bu qəbildən olan opponentlərin diqqətli olması üçün yazmağı
da lazım bildim.
Abid Tahirli
Ədəbiyyat qəzeti.- 2022.-
3 dekabr.- S.10.